OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. augusztus 27.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
       

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

31. Nyár volt, nyár...

2015. július-augusztus

Mi, felnőttek még vadul adminisztrálunk, írjuk a bizonyítványt, anyakönyveket, készülünk az ünnepélyes ítélethirdetésre, lóg a belünk…

De K, O és R. már a Deák 17 Ifjúsági Galéria komplex művészeti táborában szorgoskodik. A tanévzáróra elkérik magukat, mert találkozni akarnak velünk. Hát nem édesek? O. bizije szuper, K. még jobb lehetett volna, de így sincs okunk panaszra. A táborban jól érezték magukat, sok érdekes dolgot csináltak. Egy csomó technikát – hála Z. bácsinak - már ismertek, de nem baj, legalább jól bevésődik! A szünetük első hete tehát szuper volt!

A második hetük sem telik eseménytelenül. K, O. és még ketten az iskolai táborban élvezik a kissé szeszélyes nyarat. Mit számít, milyen idő van, ha ott van Z. bácsi! Már pedig ott van! Jó volt, mondják, de az időjárás-felelős elnézte a naptárt, így csak egyszer tudtak strandolni. Nem baj, mindig van „B”-terv, nem unatkoztak egy percet sem. R. a kerületi napközis táborban van. Programban ott sincs hiány, az önkormányzás komoly személyi és anyagi forrással támogatja a tábort. Kilenc hét, zsúfolva mindenféle jóval. A szülők csak az étkezést fizetik, mint az iskolában. Vagy azt sem, ha rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosultak. Sport, batikolás, tűzzománcozás, mindenféle más kézműveskedés, fél napos, a tábor helyszínén kívüli programok hetente legalább egyszer, egész napos, távolabbi célpontra szervezett, külön buszos kirándulás minden héten, úszás délelőtt, délután, stb….

A harmadik hét számomra is izgalmasan alakul. Túlmenően azon, hogy a második hetet csinálom a napközis táborban (az első három és az utolsó három hét szabadidős programjait szervezem), indul K. és M. számára a BME által szervezett Gyerekegyetem. Vasárnap este beköltözöm velük a koleszba, mert vidékről feljárni, nem egyszerű, de főleg nem olcsó mutatvány. Én leszek az anyukájuk egy hétig. Reggelenként megpróbálom rábírni őket a felkelésre, megreggeliztetem őket, csinálok valami „instant ehető” kaját, mert a háromszori étkezés napközben nekik tuti kevés, útnak indítom a kis drágákat, majd megyek a napközis táborba. Mire este érkeznek, én már várom őket valami ehető dologgal, aztán mehetnek focizni, ha akarnak. És ez így megy egy héten keresztül.

Este hatra beszéltük meg a beérkezés időpontját. Mondanom sem kell, ugye, hogy háromnegyedkor már ott voltak.

Én úgy érkeztem, mint aki hosszútávra tervez. Kajahegyek, néhány tonna nasi, üdítők, nehogy valamiben hiányt szenvedjenek a picinyeim. ☺ Érkeztettem persze a kért felszerelést is. Nem nagy kérés: ceruzák, tollak, radír, hegyező. No és hogy legyen miben tartani, a Barca fanoknak Barca tolltartó. Gyors vacsi. Az örök kedvenc, milánói. Focizásból érkeztek, tehát levezetésként még másfél órára eltűntek. Igen, focizni. Hová máshová? Pancsi, pótvacsi. Operatív értekezlet: hánykor kell kelni (hajnalban!!!! ☹ ), mikor kell indulni, hogyan és hova és hányra kell érkezni.

Szóval hajnali negyed 6-kor ébresztő nekem. Nekik háromnegyedkor. A kis mázlisták! Reggeli teendők, mosakodás, fogmosás, öltözködés, reggeli, menetfelszerelés ellenőrzése, negyed 7-kor indulás.

Nem írom le az egész hetüket, mert a mennyisége vetekedne a Háború és békével, de a lényeget összefoglalom. ☺

Hihetetlenül jól érezték magukat, minden percét élvezték. A szervezés profi volt, a szeretet, a törődés, az odafigyelés és persze csúcs szuper előadások, szemináriumok, szabadidős programok mind arról szóltak, hogy érdemes energiát fektetni az iskolai létbe. Innen is hálás köszönet.

A fogadtatásról: minden gyerek erre az eseményre készített füzetet (borítón a Gyerekegyetem felirat a logoval, belül az előadásokhoz, szemináriumokhoz tartozó oldalak a jegyzetelés megkönnyítésére). Színes órarend, egyen póló, egyen táska, egyen nyakba akasztó, névkártya, toll, frizbi. Hihetetlen, nna! ☺

A befejezésről: minden csoport kapott egy projekt feladatot, aminek a megoldását a „diplomaosztón” vezették elő. Ezek után kaptak egy talár sapit, majd mint a nagyoknál, egyenként, név szerint szólítva őket, (K és M csoportjának) a rektor adta át a „diplomát”. Én a magam részéről nem nagyon tudtam mást tenni, mint dagadni a büszkeségtől. De ezt akár hetente, sőt naponta vállalnám. Hihetetlenül büszke vagyok rájuk és nagyon boldog vagyok. Azt hiszem ők is elégedettek a teljesítményükkel. Persze a sikeres „államvizsgához” ajándék is dukál. A Barca fanok Barca ajándékcsomagot kaptak tőlem. Mert megérdemlik!!!!!

Az ünnepség után egy gyors pizzázás, vissza a koleszba, csomagolás, könnyes búcsú.

Summázva: „Ez jó mulatság, férfimunka volt!” (Vörösmarty M: Gondolatok a könyvtárban)

A napközis táborban zajlik az élet. Semmi extra. Program-hegyek, dög meleg. R. persze ott van, mert hol lenne másutt?

Három hét napközis tábor mentes időszak. Pihenésre szokás szerint nincs idő, mert telefonálnak a KLIK-ből, hogy a májusban esedékes ösztöndíj már meg is érkezett. Július közepe van, nagy cucc! Ösztöndíjasok összevadászása, időpont egyeztetés, nyomás a jól megérdemelt pénzecskéjükért. Velem jönnek felvenni a pénzt, a szülők dolgoznak, tehát egy újabb kör következik. (40-70 ezer forintot kaptak, nem sétáltathatják egyedül, tehát a pénz nálam van megőrzésre.) Szülőkkel újabb időpont egyeztetés, ez már nem olyan egyszerű, ki mikor ér rá. Három különböző időpont, több helyszín, de mindenki magánál tudhatja az ösztöndíjat.

Új hét, új feladat. Megyünk Mogyoródra Forma-1 nézőbe. Péntek, szabadedzés. Bár elméletileg le van szervezve, tudom, hogy kiket viszek, ez nem ilyen egyszerű a nyár kellős közepén. O-nak „beesett” egy családi nyaralás. Sajnálom, hogy nem jön, de örülök, hogy végre az egész család el tud menni egy hétre pihenni! S. családi okra hivatkozik, mégsem jön. Szerintem nincs pénzük, hogy feljöjjön Pestre. ☹ Büszkék nagyon, nem panaszkodnak, így segíteni sem tudok.

Azért persze megvan a létszám, irány a Forma-1! A fene se tudja, mióta van hőségriasztás, így aztán egy dolog tuti: fázni nem fogunk. Viszont jó eséllyel felforr az agyunk, megsülünk. Nem baj, írok nekik, hogy ipari mennyiségű jeges innivalóval érkezzenek, olyannal, ami nem cukros üdítő, kérem őket, ha tehetik, ne talpig feketébe öltözzenek.

Én 12 liter vízzel érkezem. A fele fagyasztott, a fele hűtött. Van nálam füldugó, 50+ babanaptej, 7-8 kéztörlő, ami vizesen a nyakba téve igen jó szolgálatot tesz, strandkendő, ha valakinek már nem bírja a csupasz lába. És persze az elengedhetetlen egyen tökfödő, idén sárga kalap formájában. Két dologra kiváló: véd a napszúrástól és azonnal azonosítható a csoport minden tagja. (Négyezer gyereket vártak, ott azért már nem baj, ha jól látható a saját brigád.)

Kegyes volt hozzánk a jubileumi, harmincadik verseny. Volt piros zászló kétszer is, kijöttek a boxból az autók, tehát volt mit nézni! Nem úgy, mint tavaly. (Dögunalom, semmi történés, kevés autó kint, ki tudja miért?) Azt ugye mondanom sem kell, hogy most is kifogástalanul viselkedtek, hozták, amit szoktak, és ami nekem oly természetes! Elnézve a többi csoportot… Van mire büszkének lenni! Nekem tecc!!!!! ☺ És mindezt úgy, hogy nagyon jól érezték magukat!

Most már csak az augusztus végi beiratkozás van hátra, aztán kezdődhet a tanév. Tudomásul kell vennünk, hogy ez az utolsó közös évünk. Minden percét megpróbáljuk élvezni, bár gyanítom, hogy lesz néhány nehéz és/vagy kellemetlen időszak is. De tudom, hogy összességében szuper lesz. A tavalyinál is szuperebb! Már nagyon várom! Hiányoznak a kis drágáim. A hírek szerint ez kölcsönös. Remélem, ez a hír nem kacsa! ☺

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.12.08.
Gyarmathy Éva: Boldogtalan tanórák helyett...
A magyar oktatás továbbra sem képes lépést tartani a 21. századi változásokkal, a gyerekek idegrendszerének és életmódjának jelentős átalakulásával, az információs forradalommal, az...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.12.08.
Radó Péter. PISA 2018: Hol a gödör alja?
Összefoglalva: az egyetlen jó hír az, hogy a magyar közoktatás eredményességének zuhanása pillanatnyilag leállt. Javulásnak azonban nyoma sincs, a közoktatás minősége és esélykiegyenl...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.12.08.
Hat ok, amiért a mikroiskolák újraírhatják a jövő oktatás|át
El lehet indítani 30 millióból is egy iskolát, vagy 3 milliárdot kell rá költeni? Újra lehet-e gondolni az oktatást egy innovatív módszerrel egy 20 fős csoportban, vagy 200 gyerek alatt ne...
(Forrás: Budapest School)
--
2019.12.07.
A hat- és nyolcosztályos gimnáziumok csak az elit számára elérhetőek?
z iskolai szegregáció már az általános iskolában megjelenik, a hat- és nyolcosztályos gimnáziumokba döntően csak a jobb helyzetű családok gyerekei kerülnek be - derül ki egy friss kutat...
(Forrás: eduline)
--
2019.12.07.
A köznevelési tárca valós érvek alapján dönt az iskolaérettségi vizsgálatról
Korábban Kozma Ákos, az alapvető jogok biztosa az iskolaérettség, a tankötelezettség kezdetének megállapítására vonatkozó új eljárásrend bevezetésének elhalasztását kérte a szaktá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.12.07.
Kütyüfüggő generációt nevelünk
A 2010 után született alfa generáció tagjai minden eddiginél korábban, már egyéves koruk körül használni kezdik az érintőképernyős digitális eszközöket, sőt a négyévesnél idősebbek...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.12.07.
Az ombudsman szerint nem feltétlen kellene még 6 évesen iskolába mennie a gyerekne
Az iskolaérettség, a tankötelezettség kezdetének megállapítására vonatkozó új eljárásrend bevezetésének elhalasztását kérte a szaktárcától Kozma Ákos, az alapvető jogok biztosa....
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.12.05.
A PSZ felmérése a pedagógusok munkaterheléséről
A Pedagógusok Szakszervezete felmérést készített a tanárok munkaterheléséről. Utoljára 2008-ban a TÁRKI-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. végzett kutatást a témá...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.12.05.
Rossz jegy miatt késelhette meg tanárnőjét a győri középiskola jó tanuló diákja
az elkövető egy nagyon jó tanuló tizedikes fiú, aki most hármast kapott a dolgozatára, ezért támadt késsel a tanárára. Ezt az Indexnek is többen megerősítették, hozzáfűzve, hogy a k...
(Forrás: 168 óra)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek