OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. augusztus 27.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
       

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

31. Nyár volt, nyár...

2015. július-augusztus

Mi, felnőttek még vadul adminisztrálunk, írjuk a bizonyítványt, anyakönyveket, készülünk az ünnepélyes ítélethirdetésre, lóg a belünk…

De K, O és R. már a Deák 17 Ifjúsági Galéria komplex művészeti táborában szorgoskodik. A tanévzáróra elkérik magukat, mert találkozni akarnak velünk. Hát nem édesek? O. bizije szuper, K. még jobb lehetett volna, de így sincs okunk panaszra. A táborban jól érezték magukat, sok érdekes dolgot csináltak. Egy csomó technikát – hála Z. bácsinak - már ismertek, de nem baj, legalább jól bevésődik! A szünetük első hete tehát szuper volt!

A második hetük sem telik eseménytelenül. K, O. és még ketten az iskolai táborban élvezik a kissé szeszélyes nyarat. Mit számít, milyen idő van, ha ott van Z. bácsi! Már pedig ott van! Jó volt, mondják, de az időjárás-felelős elnézte a naptárt, így csak egyszer tudtak strandolni. Nem baj, mindig van „B”-terv, nem unatkoztak egy percet sem. R. a kerületi napközis táborban van. Programban ott sincs hiány, az önkormányzás komoly személyi és anyagi forrással támogatja a tábort. Kilenc hét, zsúfolva mindenféle jóval. A szülők csak az étkezést fizetik, mint az iskolában. Vagy azt sem, ha rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosultak. Sport, batikolás, tűzzománcozás, mindenféle más kézműveskedés, fél napos, a tábor helyszínén kívüli programok hetente legalább egyszer, egész napos, távolabbi célpontra szervezett, külön buszos kirándulás minden héten, úszás délelőtt, délután, stb….

A harmadik hét számomra is izgalmasan alakul. Túlmenően azon, hogy a második hetet csinálom a napközis táborban (az első három és az utolsó három hét szabadidős programjait szervezem), indul K. és M. számára a BME által szervezett Gyerekegyetem. Vasárnap este beköltözöm velük a koleszba, mert vidékről feljárni, nem egyszerű, de főleg nem olcsó mutatvány. Én leszek az anyukájuk egy hétig. Reggelenként megpróbálom rábírni őket a felkelésre, megreggeliztetem őket, csinálok valami „instant ehető” kaját, mert a háromszori étkezés napközben nekik tuti kevés, útnak indítom a kis drágákat, majd megyek a napközis táborba. Mire este érkeznek, én már várom őket valami ehető dologgal, aztán mehetnek focizni, ha akarnak. És ez így megy egy héten keresztül.

Este hatra beszéltük meg a beérkezés időpontját. Mondanom sem kell, ugye, hogy háromnegyedkor már ott voltak.

Én úgy érkeztem, mint aki hosszútávra tervez. Kajahegyek, néhány tonna nasi, üdítők, nehogy valamiben hiányt szenvedjenek a picinyeim. ☺ Érkeztettem persze a kért felszerelést is. Nem nagy kérés: ceruzák, tollak, radír, hegyező. No és hogy legyen miben tartani, a Barca fanoknak Barca tolltartó. Gyors vacsi. Az örök kedvenc, milánói. Focizásból érkeztek, tehát levezetésként még másfél órára eltűntek. Igen, focizni. Hová máshová? Pancsi, pótvacsi. Operatív értekezlet: hánykor kell kelni (hajnalban!!!! ☹ ), mikor kell indulni, hogyan és hova és hányra kell érkezni.

Szóval hajnali negyed 6-kor ébresztő nekem. Nekik háromnegyedkor. A kis mázlisták! Reggeli teendők, mosakodás, fogmosás, öltözködés, reggeli, menetfelszerelés ellenőrzése, negyed 7-kor indulás.

Nem írom le az egész hetüket, mert a mennyisége vetekedne a Háború és békével, de a lényeget összefoglalom. ☺

Hihetetlenül jól érezték magukat, minden percét élvezték. A szervezés profi volt, a szeretet, a törődés, az odafigyelés és persze csúcs szuper előadások, szemináriumok, szabadidős programok mind arról szóltak, hogy érdemes energiát fektetni az iskolai létbe. Innen is hálás köszönet.

A fogadtatásról: minden gyerek erre az eseményre készített füzetet (borítón a Gyerekegyetem felirat a logoval, belül az előadásokhoz, szemináriumokhoz tartozó oldalak a jegyzetelés megkönnyítésére). Színes órarend, egyen póló, egyen táska, egyen nyakba akasztó, névkártya, toll, frizbi. Hihetetlen, nna! ☺

A befejezésről: minden csoport kapott egy projekt feladatot, aminek a megoldását a „diplomaosztón” vezették elő. Ezek után kaptak egy talár sapit, majd mint a nagyoknál, egyenként, név szerint szólítva őket, (K és M csoportjának) a rektor adta át a „diplomát”. Én a magam részéről nem nagyon tudtam mást tenni, mint dagadni a büszkeségtől. De ezt akár hetente, sőt naponta vállalnám. Hihetetlenül büszke vagyok rájuk és nagyon boldog vagyok. Azt hiszem ők is elégedettek a teljesítményükkel. Persze a sikeres „államvizsgához” ajándék is dukál. A Barca fanok Barca ajándékcsomagot kaptak tőlem. Mert megérdemlik!!!!!

Az ünnepség után egy gyors pizzázás, vissza a koleszba, csomagolás, könnyes búcsú.

Summázva: „Ez jó mulatság, férfimunka volt!” (Vörösmarty M: Gondolatok a könyvtárban)

A napközis táborban zajlik az élet. Semmi extra. Program-hegyek, dög meleg. R. persze ott van, mert hol lenne másutt?

Három hét napközis tábor mentes időszak. Pihenésre szokás szerint nincs idő, mert telefonálnak a KLIK-ből, hogy a májusban esedékes ösztöndíj már meg is érkezett. Július közepe van, nagy cucc! Ösztöndíjasok összevadászása, időpont egyeztetés, nyomás a jól megérdemelt pénzecskéjükért. Velem jönnek felvenni a pénzt, a szülők dolgoznak, tehát egy újabb kör következik. (40-70 ezer forintot kaptak, nem sétáltathatják egyedül, tehát a pénz nálam van megőrzésre.) Szülőkkel újabb időpont egyeztetés, ez már nem olyan egyszerű, ki mikor ér rá. Három különböző időpont, több helyszín, de mindenki magánál tudhatja az ösztöndíjat.

Új hét, új feladat. Megyünk Mogyoródra Forma-1 nézőbe. Péntek, szabadedzés. Bár elméletileg le van szervezve, tudom, hogy kiket viszek, ez nem ilyen egyszerű a nyár kellős közepén. O-nak „beesett” egy családi nyaralás. Sajnálom, hogy nem jön, de örülök, hogy végre az egész család el tud menni egy hétre pihenni! S. családi okra hivatkozik, mégsem jön. Szerintem nincs pénzük, hogy feljöjjön Pestre. ☹ Büszkék nagyon, nem panaszkodnak, így segíteni sem tudok.

Azért persze megvan a létszám, irány a Forma-1! A fene se tudja, mióta van hőségriasztás, így aztán egy dolog tuti: fázni nem fogunk. Viszont jó eséllyel felforr az agyunk, megsülünk. Nem baj, írok nekik, hogy ipari mennyiségű jeges innivalóval érkezzenek, olyannal, ami nem cukros üdítő, kérem őket, ha tehetik, ne talpig feketébe öltözzenek.

Én 12 liter vízzel érkezem. A fele fagyasztott, a fele hűtött. Van nálam füldugó, 50+ babanaptej, 7-8 kéztörlő, ami vizesen a nyakba téve igen jó szolgálatot tesz, strandkendő, ha valakinek már nem bírja a csupasz lába. És persze az elengedhetetlen egyen tökfödő, idén sárga kalap formájában. Két dologra kiváló: véd a napszúrástól és azonnal azonosítható a csoport minden tagja. (Négyezer gyereket vártak, ott azért már nem baj, ha jól látható a saját brigád.)

Kegyes volt hozzánk a jubileumi, harmincadik verseny. Volt piros zászló kétszer is, kijöttek a boxból az autók, tehát volt mit nézni! Nem úgy, mint tavaly. (Dögunalom, semmi történés, kevés autó kint, ki tudja miért?) Azt ugye mondanom sem kell, hogy most is kifogástalanul viselkedtek, hozták, amit szoktak, és ami nekem oly természetes! Elnézve a többi csoportot… Van mire büszkének lenni! Nekem tecc!!!!! ☺ És mindezt úgy, hogy nagyon jól érezték magukat!

Most már csak az augusztus végi beiratkozás van hátra, aztán kezdődhet a tanév. Tudomásul kell vennünk, hogy ez az utolsó közös évünk. Minden percét megpróbáljuk élvezni, bár gyanítom, hogy lesz néhány nehéz és/vagy kellemetlen időszak is. De tudom, hogy összességében szuper lesz. A tavalyinál is szuperebb! Már nagyon várom! Hiányoznak a kis drágáim. A hírek szerint ez kölcsönös. Remélem, ez a hír nem kacsa! ☺

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek