OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. szeptember 6.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

32. Nyolcadik…

2015. augusztus 28.

Még a „bejárós hét” eseményeivel adós vagyok.

R. pótvizsgázni kényszerült, mert igen nagy volt az arca egész évben. Hetente legalább egyszer sietett tájékoztatni, hogy ne erőlködjek, nem tanul, de még arra sem hajlandó, hogy a többieket hagyja, mert ő bizony biztosan nem fog bukni. Hát tévedett!

Egész nyáron azzal szórakoztatta az osztálytársait, hogy ő nem tanul, mert ő úgysem bukik. És ez nem csak duma volt! Tényleg nem készült!

E. néni a német szakos kolléga két napig ölte, próbálta elérni, hogy megjegyezzen öt percnyi bármit, csak hogy átengedhesse. Mert ha megbuktatja, meg is nyeri magának. Már ez is kiverte a biztosítékot, pedig még ott figyelt a kémia.

Szerda, pótvizsga. R. a németet „simán” abszolválja. Kémiából semmit nem tud. Sebaj, kismama tanár néni, aki csak ezért jött be, simizgeti a pociját, és közli: okosabb nem lesz, menjen tovább. Pontosan tudja, hogy a kölyök egy percet sem tanult, de ez nem zavarja. Elismeri azt is, hogy nem tud semmit. Magyaráznám neki, hogy ez egy nagyon rossz üzenet, mert miért kéne a többieknek a tanévet végig gürizni, megizzadni egy-egy jobb jegyért, nota bene a kettesért, ha így is lehet?

Jön a felmentő sereg, E. néni személyében. Azt mondja a kollégának, hogy a javasolt jegy legyen elégtelen, aztán döntsön a főnök. Rám néz, reméli, megnyugodtam. Hát, nem! A végeredmény innentől kezdve nem kérdés. Mondám néki: szakmai szempontok? Aki nem tanul, aki nem hagyja a többieket sem tanulni, az átmegy? Ennyi?

Ismét meghallgatom, hogy ő 33 éve csinálja, működött eddig is….blabla. A vérnyomásom kb. 220, a pulzusom szintén. Ped.II. 33 éve semmin nem változtatott, elégedett, sőt büszke. Van is mire, ugye? ☹ Döntés holnap.

Nincsenek kételyeim, de azért hátha győz a szakmaiság. Lehet tippelni! A vérnyomásmérő felrobban, dühöngök. Biztos vagyok benne, hogy a főnök már kész tényekkel szembesült, de a „mundér becsülete” kötelez, nem bírálja felül a legközvetlenebb kollégájának szakmaiatlanságát, ostobaságát. El vagyok keseredve! Átsuhan az agyamon: most azonnal felmondok! Aztán meggyőzöm magam: nem hagyom cserben az arany tündérkéimet. Persze ezzel nincs vége! R. pótolni fog! Amit ellazsált tavaly, amit nem csinált a nyári szünetben, arra én neki 10 hónapot biztosítok. Sok szabadidőnk nem lesz, de ő tuti hasznosan fogja tölteni. Mindig lesz egy szabad hely mellettem! És egész véletlenül lesz egy hetedikes kémia könyv is. Csak neki! Szerintem jobban járt volna, ha újra hetedikes, de ha nem, hát nem! Az élet néha nagyon kegyetlen! Rólam nem is beszélve! Ennyi jár azoknak, akik majd’ beledöglöttek egy icipici ketteskébe. Nyugodtan meg lehet köpködni! Az én pofámra ez is ráfér! Ha a csoportomat vagy annak bármely tagját sérelem éri, akkor én bárkinek nekimegyek. És ha ez egy csoportbéli, akkor is! Mert ami történt az tisztességtelen! És ha a rendszer tűri ezt, az baj. Nagyon nagy baj! De engem ez nem akadályoz meg abban, hogy örök lázadóként megpróbáljak ellenállni. Különös tekintettel arra, hogy E. néni kinyomta magából az újabb bölcseletét: Majd beszél R-dal, és elmondja neki is, meg a csoportnak is, hogy nem azért nem bukott meg, mert ő (mármint R.) ezt mondta. Hát miért, tessék mondani?

Miközben kedvenc kollégáim hatalmas intenzitással kezelik az idegeimet, azért történik még egy s más.

A tantermünket „bónuszként”, előre nem tervezetten kifestették. Szép, tiszta. Még örülnék is, de… De a „szakembereknek” valószínűleg nincs tudomásuk arról, hogy a teremben lévő használati tárgyak nem véletlenül vannak ott. 10 éve vigyázzuk a méregdrága csocsóasztalunkat. Mi. De beszabadítottak néhány őrültet hozzánk, akik nem vették észre, hogy a csocsó egyik lábát valahol elhagyták. Valószínűleg ki is hajították, így most van egy használhatatlan játékunk. De a terem frissen van festve. Hurrá!

Egy éve már, hogy a nyári szünet elején beszédültem a suliba. Ha már ott jártam, mondták, hogy válasszak a termembe sötétítő függöny színt. Tűnődni szerettem volna, de azt nem lehetett. Ott hisztériáztak, hogy 10 percem van, döntsek. Döntöttem. Majd eljött a tanévkezdés ideje, de a függöny sehol. Mondták, más dolog van, majd karácsonyra! Karácsonykor mély tisztelettel érdeklődtem, hogy mi újság van. Válasz: Jézuska sem ért rá, más fontos dolga volt, de majd csak egyszer. Most, hogy nyertünk egy frissen festett termet, gondoltam újra rákérdezek. Azt is gondoltam, hogy rám egyáltalán nem jellemző módon sikerült a türelem erényét gyakorolni, megérdemelném, hogy ezt díjazzák. Tévedtem! Más, fontos ügyek miatt sajnos…

Emelt hangú tetszésnyilvánítás, hörgés. Igh. (nem E. néni!) próbál intézkedni. Kiderül, hogy az Isten utáni első, legfontosabb személy, a gondnok egy éve nem képes megfelelő méretű karikákat venni, így persze sansztalan a dolog. Mondom, megyek, veszek 50 darabot, meghívom a sulit erre. Így mulat egy magyar közalkalmazott! Tiltakozás, eszembe se jusson! Majd a gondnok! Augusztus 28-a, péntek. Még hírek sincsenek. Erre is lehet fogadásokat kötni, fent lesz-e az új függöny szeptember 1-jén, avagy nem. A győztes jöhet karikát venni, varrni, majd a készterméket a rendeltetési helyére varázsolni.

A beiratkozás simán lement. Mindenki nőtt, jó sokat, de ugyanolyan édesek, mint amilyenek voltak. Csak ketten nem jöttek, de róluk tudjuk, hogy ők aztán nem a pontosság mintaképei! Majd érkeznek. Kedden. Mit kell állandóan kapkodni?

A. és családja Békés megyébe költözött, tehát ő nem jön velünk. N. egész nyáron szökésben volt, biztosan máshová megy, de ugye nem gondolom, hogy egy szökésben lévő gyereknek iskolát keresnek? Hétfőn került elő, most mi kapjuk a feladatot, hogy kitöltsünk egy olyan jelentkezési lapot, amit bárki ki tud tölteni. Az intézmény dolga annyi, hogy ügyesen beírja a megfelelő mezőkbe a suli nevét, címét. OM azonosítóját, az új iskola nevét, címét, OM azonosítóját, majd a gyerek adatait, év végi eredményeit. Ha ezzel a bonyolult feladattal sikerült megbirkóznunk, akkor összevadászhatjuk a gyereket és a gyámját, akik aláírják a cuccot. Ha ez is megvan, akkor mi postázhatjuk. Tőlünk senki nem ír alá semmit, de ettől ez még a mi dolgunk. És legyünk szívesek iparkodni, mert sürget az idő, kedden kezdődik a tanév. Fél egyre kéne bemenni a suliba, de a gyám csak reggel ér rá, tehát kilencre érkezhetek. Úgy érzem magam, mintha egy ötcsillagos szálloda all inclusive ellátást biztosító részlegének én lennék a mindenese. Jó nekem! Lehet irigykedni!

J. év végén úgy nyilatkozott, hogy nem akar kollégista lenni. Próbáltuk anyukájának megmagyarázni, hogy rossz döntés, de hiába. Aki nem kér koleszt, annak elméletileg másik iskolába kéne menni, lévén mi kifejezetten azért vagyunk, hogy olyan gyerekeket fogadjunk, akiknek a kollégiumi ellátásra van valamilyen okból szüksége. Persze nem értek rá a nyáron ilyen csip-csup üggyel törődni, így nincs iskolája. Bejárós lesz, ami a szabályaink szerint nem lenne lehetséges, de ha nincs befogadó nyilatkozat, akkor így jártunk! Majd őrzi a nagy tesó gyerekeit, nem fog iskolába járni, lesznek fals igazolásai, de mit számít ez! Mivel nagyjából három havonta kell költözniük, kiesnek a gyermekvédelmi rendszerből. Utolérhetetlenek. A különböző hivatalok, hatóságok hatáskör és/vagy illetékesség hiányára hivatkozva mossák kezeiket. Már szép, tiszta mindenkié. Csak a gyerek kallódik el!

Nem mellesleg készülünk két kiállításra is. Egy pályázat kapcsán ebben az évben két bemutatkozásunk is lesz. Az egyik a Wekerlei Kultúrházban, a megnyitó szeptember 7. A másik majd márciusban a Deák 17 Galériában. Az még beláthatatlan messzeségűnek tűnik. Így aztán Z. bácsi rajzokat válogat, kereteket gyárt. Én ebben nem tudok neki segíteni, de a szervezéssel kapcsolatos feladatok már megoldják a szabadidőm hasznos eltöltését.

Alakulóban az órarendünk. Gyilkos, csak úgy, mint tavaly. Napi hat óra, átlagosan négy tanulós tárgy minden napra. Esetleg öt. Csak a változatosság kedvéért. Október 23-i műsor, felvételire való készülés. Ez az, amit tudunk az első félévről. És ki tudja, mit nyerünk még?

Tanker néni nyugdíjba ment. Váratlanul. Siratják a közvetlen kollégái, siratják az iskolák. Mi (én személyesen) is. Most van egy új, aki már amúgyis tanker néni egy másik kerületben. Persze nem a szomszédban, így legalább másfél óra az út, ha kell valami. Már megint egy jó hír! ☹

A fészbukon keresztül mindenről tájékoztattam a kis drágákat. Mindent tudnak, de nekik kicsit árnyaltabban fogalmaztam meg a híreket.

De aztán már tényleg kezdjünk, mert elegem van ebből a tanévindítás cirkuszból! A nyolcadikosaimat akarom!!!!!! Most!

Bejelentkeztem hozzájuk ilyen módon is. ☺

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.03.31.
Húsz oktatási és civil szervezet kéri az új alaptanterv bevezetésének halasztását
Több mint húsz szakszervezet és közoktatásban aktív civil szervezet írta alá azt a nyílt levelet, amely az új NAT halasztása mellett azt is kéri, hogy legyen szava az érintetteknek az éretts...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.31.
NAT-hatás: látatlanban kell tankönyvet rendelni
Úgy kell megrendelniük az idén szeptemberben bevezetésre kerülő új Nemzeti alaptantervhez (NAT) illeszkedő tankönyveket az iskoláknak, hogy azok még el sem készültek – derült ki a Könyvt...
(Forrás: Népszava)
--
2020.03.31.
Tantárgyak az iskolában? Ugyan, felejtsük el!
Nem fognak teljesen megszűnni a hagyományos tantárgyak a finn iskolákban sem, de egyre nagyobb teret kap a témaközpontú, gyakorlati helyzetekhez alkalmazkodó oktatás. A finn reformerek szerint...
(Forrás: index)
--
2020.03.31.
Szülői Hang: vonják vissza a hatévesek beiskolázásának új rendszerét
A Szülői Hang Közösség felmérést végzett az iskolaérettség elbírálásának új rendszeréről az érintett szülőkkel, az adatokkal pedig a szakmai egyeztetésekhez szeretnének hozzájá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.31.
Az egész ország rákattant, de nem távoktatás, ami most zajlik. Hogy mi ezzel a baj?
Bár több intézmény évek, sőt évtizedek óta kísérletezik az oktatás bizonyos elemeinek virtualizálásával, az országban most zajló hirtelen átállásra senki nem volt felkészülve. A Szegedi...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.31.
Jelentés a perifériáról: „A szülők és a pedagógusok viszik a hátukon a rendszert”
Németh Katalinnal, a Pécsi József Nádor Gimnázium és Szakképző Iskola igazgatójával beszélgettünk arról, hogy milyen problémákba ütközhet a digitális távoktatás egy hátrányos helyzet...
(Forrás: Pécs ma)
--
2020.03.28.
Távoktatás? Nem most van a nagydolgozatok íratásának ideje
„A kényszer szülte átállás a digitális távoktatásra nálunk most aránylag gyorsan megtörtént” – mondta a HVG-nek Ignácz István, Európa első roma nemzetiségű középiskolája, a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.28.
Pörög a távoktatás: mi lesz az évvégi jegyekkel?
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma tájékoztatása szerint a számonkérések módja lehet például beadandó dolgozat, prezentáció vagy videós beszámoló, de használhatnak valamilyen teszt...
(Forrás: eduline)
--
2020.03.28.
Májustól vakáció, augusztustól új tanév - a Pedagógus Kar ötlete
Észrevételei vannak a digitális átállással kapcsolatban a Nemzeti Pedagógus Karnak. Pontos napirendet és a tananyag mérséklését javasolja a Nemzeti Pedagógus Kar a digitális távoktatásban...
(Forrás: Infostart)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek