OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. szeptember 6.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

32. Nyolcadik…

2015. augusztus 28.

Még a „bejárós hét” eseményeivel adós vagyok.

R. pótvizsgázni kényszerült, mert igen nagy volt az arca egész évben. Hetente legalább egyszer sietett tájékoztatni, hogy ne erőlködjek, nem tanul, de még arra sem hajlandó, hogy a többieket hagyja, mert ő bizony biztosan nem fog bukni. Hát tévedett!

Egész nyáron azzal szórakoztatta az osztálytársait, hogy ő nem tanul, mert ő úgysem bukik. És ez nem csak duma volt! Tényleg nem készült!

E. néni a német szakos kolléga két napig ölte, próbálta elérni, hogy megjegyezzen öt percnyi bármit, csak hogy átengedhesse. Mert ha megbuktatja, meg is nyeri magának. Már ez is kiverte a biztosítékot, pedig még ott figyelt a kémia.

Szerda, pótvizsga. R. a németet „simán” abszolválja. Kémiából semmit nem tud. Sebaj, kismama tanár néni, aki csak ezért jött be, simizgeti a pociját, és közli: okosabb nem lesz, menjen tovább. Pontosan tudja, hogy a kölyök egy percet sem tanult, de ez nem zavarja. Elismeri azt is, hogy nem tud semmit. Magyaráznám neki, hogy ez egy nagyon rossz üzenet, mert miért kéne a többieknek a tanévet végig gürizni, megizzadni egy-egy jobb jegyért, nota bene a kettesért, ha így is lehet?

Jön a felmentő sereg, E. néni személyében. Azt mondja a kollégának, hogy a javasolt jegy legyen elégtelen, aztán döntsön a főnök. Rám néz, reméli, megnyugodtam. Hát, nem! A végeredmény innentől kezdve nem kérdés. Mondám néki: szakmai szempontok? Aki nem tanul, aki nem hagyja a többieket sem tanulni, az átmegy? Ennyi?

Ismét meghallgatom, hogy ő 33 éve csinálja, működött eddig is….blabla. A vérnyomásom kb. 220, a pulzusom szintén. Ped.II. 33 éve semmin nem változtatott, elégedett, sőt büszke. Van is mire, ugye? ☹ Döntés holnap.

Nincsenek kételyeim, de azért hátha győz a szakmaiság. Lehet tippelni! A vérnyomásmérő felrobban, dühöngök. Biztos vagyok benne, hogy a főnök már kész tényekkel szembesült, de a „mundér becsülete” kötelez, nem bírálja felül a legközvetlenebb kollégájának szakmaiatlanságát, ostobaságát. El vagyok keseredve! Átsuhan az agyamon: most azonnal felmondok! Aztán meggyőzöm magam: nem hagyom cserben az arany tündérkéimet. Persze ezzel nincs vége! R. pótolni fog! Amit ellazsált tavaly, amit nem csinált a nyári szünetben, arra én neki 10 hónapot biztosítok. Sok szabadidőnk nem lesz, de ő tuti hasznosan fogja tölteni. Mindig lesz egy szabad hely mellettem! És egész véletlenül lesz egy hetedikes kémia könyv is. Csak neki! Szerintem jobban járt volna, ha újra hetedikes, de ha nem, hát nem! Az élet néha nagyon kegyetlen! Rólam nem is beszélve! Ennyi jár azoknak, akik majd’ beledöglöttek egy icipici ketteskébe. Nyugodtan meg lehet köpködni! Az én pofámra ez is ráfér! Ha a csoportomat vagy annak bármely tagját sérelem éri, akkor én bárkinek nekimegyek. És ha ez egy csoportbéli, akkor is! Mert ami történt az tisztességtelen! És ha a rendszer tűri ezt, az baj. Nagyon nagy baj! De engem ez nem akadályoz meg abban, hogy örök lázadóként megpróbáljak ellenállni. Különös tekintettel arra, hogy E. néni kinyomta magából az újabb bölcseletét: Majd beszél R-dal, és elmondja neki is, meg a csoportnak is, hogy nem azért nem bukott meg, mert ő (mármint R.) ezt mondta. Hát miért, tessék mondani?

Miközben kedvenc kollégáim hatalmas intenzitással kezelik az idegeimet, azért történik még egy s más.

A tantermünket „bónuszként”, előre nem tervezetten kifestették. Szép, tiszta. Még örülnék is, de… De a „szakembereknek” valószínűleg nincs tudomásuk arról, hogy a teremben lévő használati tárgyak nem véletlenül vannak ott. 10 éve vigyázzuk a méregdrága csocsóasztalunkat. Mi. De beszabadítottak néhány őrültet hozzánk, akik nem vették észre, hogy a csocsó egyik lábát valahol elhagyták. Valószínűleg ki is hajították, így most van egy használhatatlan játékunk. De a terem frissen van festve. Hurrá!

Egy éve már, hogy a nyári szünet elején beszédültem a suliba. Ha már ott jártam, mondták, hogy válasszak a termembe sötétítő függöny színt. Tűnődni szerettem volna, de azt nem lehetett. Ott hisztériáztak, hogy 10 percem van, döntsek. Döntöttem. Majd eljött a tanévkezdés ideje, de a függöny sehol. Mondták, más dolog van, majd karácsonyra! Karácsonykor mély tisztelettel érdeklődtem, hogy mi újság van. Válasz: Jézuska sem ért rá, más fontos dolga volt, de majd csak egyszer. Most, hogy nyertünk egy frissen festett termet, gondoltam újra rákérdezek. Azt is gondoltam, hogy rám egyáltalán nem jellemző módon sikerült a türelem erényét gyakorolni, megérdemelném, hogy ezt díjazzák. Tévedtem! Más, fontos ügyek miatt sajnos…

Emelt hangú tetszésnyilvánítás, hörgés. Igh. (nem E. néni!) próbál intézkedni. Kiderül, hogy az Isten utáni első, legfontosabb személy, a gondnok egy éve nem képes megfelelő méretű karikákat venni, így persze sansztalan a dolog. Mondom, megyek, veszek 50 darabot, meghívom a sulit erre. Így mulat egy magyar közalkalmazott! Tiltakozás, eszembe se jusson! Majd a gondnok! Augusztus 28-a, péntek. Még hírek sincsenek. Erre is lehet fogadásokat kötni, fent lesz-e az új függöny szeptember 1-jén, avagy nem. A győztes jöhet karikát venni, varrni, majd a készterméket a rendeltetési helyére varázsolni.

A beiratkozás simán lement. Mindenki nőtt, jó sokat, de ugyanolyan édesek, mint amilyenek voltak. Csak ketten nem jöttek, de róluk tudjuk, hogy ők aztán nem a pontosság mintaképei! Majd érkeznek. Kedden. Mit kell állandóan kapkodni?

A. és családja Békés megyébe költözött, tehát ő nem jön velünk. N. egész nyáron szökésben volt, biztosan máshová megy, de ugye nem gondolom, hogy egy szökésben lévő gyereknek iskolát keresnek? Hétfőn került elő, most mi kapjuk a feladatot, hogy kitöltsünk egy olyan jelentkezési lapot, amit bárki ki tud tölteni. Az intézmény dolga annyi, hogy ügyesen beírja a megfelelő mezőkbe a suli nevét, címét. OM azonosítóját, az új iskola nevét, címét, OM azonosítóját, majd a gyerek adatait, év végi eredményeit. Ha ezzel a bonyolult feladattal sikerült megbirkóznunk, akkor összevadászhatjuk a gyereket és a gyámját, akik aláírják a cuccot. Ha ez is megvan, akkor mi postázhatjuk. Tőlünk senki nem ír alá semmit, de ettől ez még a mi dolgunk. És legyünk szívesek iparkodni, mert sürget az idő, kedden kezdődik a tanév. Fél egyre kéne bemenni a suliba, de a gyám csak reggel ér rá, tehát kilencre érkezhetek. Úgy érzem magam, mintha egy ötcsillagos szálloda all inclusive ellátást biztosító részlegének én lennék a mindenese. Jó nekem! Lehet irigykedni!

J. év végén úgy nyilatkozott, hogy nem akar kollégista lenni. Próbáltuk anyukájának megmagyarázni, hogy rossz döntés, de hiába. Aki nem kér koleszt, annak elméletileg másik iskolába kéne menni, lévén mi kifejezetten azért vagyunk, hogy olyan gyerekeket fogadjunk, akiknek a kollégiumi ellátásra van valamilyen okból szüksége. Persze nem értek rá a nyáron ilyen csip-csup üggyel törődni, így nincs iskolája. Bejárós lesz, ami a szabályaink szerint nem lenne lehetséges, de ha nincs befogadó nyilatkozat, akkor így jártunk! Majd őrzi a nagy tesó gyerekeit, nem fog iskolába járni, lesznek fals igazolásai, de mit számít ez! Mivel nagyjából három havonta kell költözniük, kiesnek a gyermekvédelmi rendszerből. Utolérhetetlenek. A különböző hivatalok, hatóságok hatáskör és/vagy illetékesség hiányára hivatkozva mossák kezeiket. Már szép, tiszta mindenkié. Csak a gyerek kallódik el!

Nem mellesleg készülünk két kiállításra is. Egy pályázat kapcsán ebben az évben két bemutatkozásunk is lesz. Az egyik a Wekerlei Kultúrházban, a megnyitó szeptember 7. A másik majd márciusban a Deák 17 Galériában. Az még beláthatatlan messzeségűnek tűnik. Így aztán Z. bácsi rajzokat válogat, kereteket gyárt. Én ebben nem tudok neki segíteni, de a szervezéssel kapcsolatos feladatok már megoldják a szabadidőm hasznos eltöltését.

Alakulóban az órarendünk. Gyilkos, csak úgy, mint tavaly. Napi hat óra, átlagosan négy tanulós tárgy minden napra. Esetleg öt. Csak a változatosság kedvéért. Október 23-i műsor, felvételire való készülés. Ez az, amit tudunk az első félévről. És ki tudja, mit nyerünk még?

Tanker néni nyugdíjba ment. Váratlanul. Siratják a közvetlen kollégái, siratják az iskolák. Mi (én személyesen) is. Most van egy új, aki már amúgyis tanker néni egy másik kerületben. Persze nem a szomszédban, így legalább másfél óra az út, ha kell valami. Már megint egy jó hír! ☹

A fészbukon keresztül mindenről tájékoztattam a kis drágákat. Mindent tudnak, de nekik kicsit árnyaltabban fogalmaztam meg a híreket.

De aztán már tényleg kezdjünk, mert elegem van ebből a tanévindítás cirkuszból! A nyolcadikosaimat akarom!!!!!! Most!

Bejelentkeztem hozzájuk ilyen módon is. ☺

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek