OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. szeptember 13.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

33. Nyolcadik… Első hét

2015. szeptember 4.

Na, végre! Már épp ideje volt! Szeptember 1. Kedd, 8:00 Újra együtt! Van egy óránk beszélgetni, aztán ünnepélyes tanévnyitó, majd a harmadik óra is a miénk. Gyors létszámellenőrzés. Hiányzik M. Anya mondta, a családban fertőző májgyulladás volt, nem beteg, nem fertőz, de még nem engedik zárt közössége. Majd a jövő héten. ☹ Nincs itt N. sem, de ő ebben az évben már egy másik iskola pedagógusainak idegeit kezeli. J. sehol, de számítunk rá, hogy egyszer majd érkezik, mert egy egész nyár kevés volt másik iskolát keresni. Nem mi tanácsoltuk el, ők nem akarják a gyereket a koleszban tudni. (Azért nem múltam el teljesen nyomtalanul. A körzeti iskola fogadta. Naháááát!!!) A. már valahol Békés megyében él, ő onnan tuti nem fog bejárni. Egy új kisded érkezett, ő egy kollégánk gyermeke. Van vele probléma bőven, anyuja szerint először üt, utána kérdez. Majd meglátjuk. Most éppen nem úgy néz ki, mint aki szentül eldöntötte, ő bizony bunyózni fog! A létszámunk kicsit magas, de a tavalyihoz képest kifejezetten kellemes.

Az első óra az örömködésé. Jó látni őket, édesek, aranyosak, pont olyanok, mint júniusban. Gyors élménybeszámoló a nyárról, aztán nyomás a Díszudvarra, mert kezdőőőőőőőőőőődik!!!

Ünnepély után már egy kellemetlenebb programunk van. Volt a nyár közepén egy csúnya konfliktus R. és O. között. Persze, a fészen. O. kitett egy fotót magáról. A képen egy bájos, édes kislány van, aki mosolyogva, nagyon figyel valamit/valakit. Jöttek a szokásos kommentek: édes, szép vagy, és a többi. R. úgy gondolta, unalmas ez így, kavicsot dob az állóvízbe. Ez annyira jól sikerült, hogy kavics helyett egy betontömb csapódott be. Egészen ordenáré, alpári stílusban „szólt be” O-nak. Na, kapott is hideget-meleget, a felháborodott, de viszonylag korrekten fogalmazó felnőttektől kezdve, a kevésbé választékosan fogalmazó barátoktól, ismerősöktől. Én magam is keményen, de viszonylag higgadtan utasítottam rendre R-t, de ez csak olaj volt a tűzre!

Ott sem hagyta abba, de úgy döntött, még, még, még, ennyi nem elég! Privátban tovább fröcsögött. Írt O-nak, O. anyunak, N-nak, T. bácsinak, aki gyermekfelügyelőként szervezi a nagyfiúk esti programjait, és persze nekem is. Gyaníthatóan Z. bácsi csak azért nem kapott, mert ő nem fészbuklakó. Ööööö… szóval a helyesírásán még van csiszolni való, de ocsmányságból, sőt bátran ki merem jelenteni, hogy aljasságból sem bukna meg. Azt akarnám hinni, hogy nincs ennél lejjebb. De illúzióim már rég nincsenek! Ezt megelőzően persze mindenkit tájékoztatott arról, hogy hiába vár rá két pótvizsga is, ő úgysem bukik meg, így aztán nem is tanul! És milyen igaza volt! Ezt már nem ragozom, dühöngtem emiatt eleget. Azt hittem elcsitulnak a balhé hullámai, de a gyerkőcök nem felejtenek. Ha nagyon őszinte akarok lenni, nem csodálom. R. akkora arccal érkezett, hogy nem fért be az ajtón, pedig Wekerlén hatalmas, széles ajtók vannak, nem olyan kicsik, mint a panellakásokban. Ha hajlandóak is lettek volna eltekinteni a beígért „szankcióktól”, R. gondoskodott arról, hogy ez meg ne történhessen.

Persze elmondta, hogy feltörték a profilját és a szokásos ócska mentegetőzésből bőven kaptunk, de mindannyian tudjuk, hogy ez nettó hazugság. Nem jut el az agyáig, hogy az akciója annyira ostobán célzott volt, hogy ember nincs a földön, aki ezt benyalja. A kis drágáim is közölték, hogy ezt a dumát még savanyúval sem eszik meg. Z. egy dúvad, ezt már tavaly kitárgyaltuk. De fél évvel ezelőtt megállapodtunk, hogy nem csak hogy nem öl meg senkit, lehetőleg egyáltalán nem üti meg. És Z. emlékszik! Forr benne a düh, de visszafogja magát. Ezt persze közli is. N. egy édes, hatalmas maci. Nem agresszív. De ha valaki a családját bántja, márpedig O. az unokatesója, O. anyu pedig a nagynénje, akkor azért lehet, hogy nekimegy annak. És ha megüti… Jaj, bele sem akarok gondolni! Z. bácsival azzal megy el a majdani hatodik óra (osztályfőnöki), hogy győzködjük a két fiút: nem ez a konfliktusok feloldásának módja, ráadásul nem tudnak jól kijönni abból, ha pépesre verik R. fejét. Úgy tűnik, békén hagyják, de jelzik: még egy rossz mondat és nincs kegyelem! Azért ez gáz! Este hívom a nagyit, mondom neki, nincsenek jó híreim, meséljen már, mi volt a nyáron? Mi lett volna? Apjával töltötte a szünidőt, aki nem a törvénytiszteletéről ismerszik meg. Élvezi a szabadságot, tanítja a gyereket. Hurrá! Jelzem, lehet mégis meg kéne keresni a körzeti iskolát, mert itt, 24 órában összezárva, ilyen előzmények után, nem tűnik egészségesnek. Nagyi tördeli a kezét, sopánkodik, de ez itt már kevés. Asszem. Majd meglátjuk, most nyugvóponton van a dolog.

Elég sűrűre sikerült rögtön az elején, de még nincs vége. Kutyafuttában tájékoztatjuk őket, hogy az egész hét egy komplett diliház lesz, mert jövő héten lesz egy kiállítás, aminek az előkészítése még sok feladatot ró ránk. Z. bácsira, G. nénire és rám. Szóval, készüljenek, mert Z. bácsit még nélkülözniük kell a héten, ami rossz hír, de cserébe én sem leszek minden nap teljes délutánokat velük. Ez kompenzálhatja a Z. bácsi hiánya miatt érzett szomorúságukat. ☺

Azért Freud bácsi nem véletlenül a kedvencünk! Első három óra ofő volt, a negyedik órát már órarend szerint tartják a kollégák. És mi a nyolcadik osztályosok első, „igazi” órája a tanév első napján? Naná, hogy földrajz! Yeesssss!!!! Csak azért, hogy ez az év is jól kezdődjön! ☺

E. néni jól ébredt, nem tart klasszikus tanórát, beszélgetnek. Azért ez jó hír! Lecke még nincs, Z. bácsi nyugodt munkavégzéséhez (szakmányban gyártja a saját találmányú képkereteket) azzal tudunk hozzájárulni, ha eltűnünk az épületből. Irány a Kós! Ezt persze azért annyira nem bánják!

Szerdán már a szokásos rend szerint éljük az életünket. M. még mindig nem érzi úgy, hogy balhéznia kéne, már úgy él velünk, mintha negyedik éve járna hozzánk. Anyukája boldog, mert a kölyök láthatóan jól érzi magát köztünk, így is nyilatkozik.

Szerencsére a nyolcadik kapcsán dögunalom a hét további része. Kell ez most nagyon, mert a kedd délután a képek válogatásával telik. Persze kiderül, hogy a bőség zavarával küzdünk. Mi kerüljön be, mit hagyjunk ki. Ez Z. bácsi dilemmája, de végül persze eldönti. Délelőttönként rohamtempóban készülnek a keretek, én futkosok, hogy minden kéznél legyen Z. bácsinak, hogy minden a megfelelő időben a megfelelő helyen legyen. Folyamatos egyeztetés a WKK-val, helyszín bejárás (na, ez erős túlzás, mert igen pici az egész, de nagyon szép és barátságos). Hány kép helyezhető el, hogyan, mivel töltsük meg a két tárlót, ki kiket hív meg, kik beszélnek, milyen sorrendben, hány gyerek szerepel, mennyien férünk el egyáltalán, lesz-e valamilyen vendéglátás, arra mit tervezünk, hangtechnika…? Tulajdonképpen ez egy szokásos „nagyrendezvény”. Ami szokatlan, hogy nem ez a főfoglalkozásom, ennek ellenére minden időben meglegyen. De ez most nem panasznap. Dicsekvés. Élvezem, csak baromira fárasztó. De annyira jóóóóóóóóóóó!!!! A WKK munkatársaival élmény együttműködni, szóval rendben lesz ez nagyon!

Csütörtök délelőtt a kiállítás rendezése, a képek felrakása. Majdnem kész. De csak majdnem. És a majdnem az a semmi kistestvére, szóval hagytunk magunknak és a WKK munkatársainak péntekre is feladatot.

Ebédnél ketten is felvetették a hírportálokat uraló témát, a menekültekkel kapcsolatos kérdéseket. Itt volt a nagy alkalom, hogy helyre tegyük ezt a dolgot. Hosszú monológ volt, döbbent csendet idézett elő. A szemükben nem csak a megértés csillogását, de a döbbenetet is láttam. Nem volt kérdésük, emésztgetik. Fogunk még erről beszélni. Felvetettem, hogy kimegyünk a Keletibe. Nem katasztrófa turistáskodni, segíteni. Sok időnk nem lesz, de egy órácskát megpróbálunk kiszorítani. Mert nem elég látni, hallani, meg kell élni! Várom, hogy jelezzék: igen, menjünk!

Péntek, utolsó simítások. Gondoljuk mi. De igazgató bácsi jön, szemlélődik, majd közli, hogy ez kevés. Még három kép, még néhány szakkörön készült tárgy a tárlókba, na ezek még kellenek. Hát, jó! Amíg Z. bácsi újabb keretek gyártásával bajlódik, addig én elmegyek, hogy nehogy már vendégkönyv nélkül maradjon a kiállítás. Alapítványunk finanszírozza a dolgot. Nem is baj, mert a kívánt célra szánt „könyv” álomszép, tényleg. De aranyárban mérik! Én ennek ellenére elégedetten nyögök, mert sikerül érvényt szerezni a mániámnak: amihez a nevemet adom, az legyen igényes! És ehhez a projekthez egy vendégkönyv is dukál. Így lesz teljes ez az egész program. Fél négyre minden a helyén. Nekem tecc! Másoknak is. Már „csak” a látogatókon múlik a siker.

Négykor már itthon vagyok, szól a telefon: ha tudunk menni hétfőn reggel, akkor szakember közreműködésével tudjuk lepróbálni a technikát. Persze, megyek, csak meg kell szereznem a zenét. Telefon a kolléganőnek, adja oda a pendrive-ot a portásnak, majd hétfőn reggel ott megtalálom. Pendrive-ot? Azt ő odaadta az egyik énekes pacsirtának. Egy volt tanítványnak, aki majd hétfőn fél kettőre érkezik. A kiállítás megnyitója háromkor kezdődik. Jaj, neeeeee!!!!! Telefon egy másik kollégának. Viszek a suliba egy eszközt, varázsolja rá a zenei alapot, mert az nekem hétfőn reggel kell. Kolléga vállalja. Vissza a suliba. Várakozás, siker! Fél hat és már újra itthon. Cucc lapitopiba bedug, indít, szól. Teljes siker!!!! Most már tényleg csak annyi dolgunk van, hogy lepróbáljuk a tetthelyen is a technikát, megterítsünk és kezdődhet a show! Már nyugodt vagyok, mert ami rajtam múlt, az minden rendben. Reméljük, hogy a szereplő gyerekek nem betegszenek meg, mert ez az egyetlen instabil pontja a projektnek. Végre összeeshetek! ☺

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek