OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. szeptember 20.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

34. Erősen indítunk!

2015. szeptember 11.

Tudtam, hogy nem lesz egy sétagalopp ez a hét sem, de a történések minden várakozásomat felülmúlták.

Hétfő délelőtt irány a WKK1. Vendéglátáshoz szükséges cuccok előkészítése, hangpróba, utolsó ellenőrzés: minden úgy van-e, ahogy megbeszéltük, nem hiányzik-e bármi, stb. Persze minden a legnagyobb rendben, hiszen péntek délután úgy érkeztem haza, hogy tudtam: ha nem történik katasztrófa, akkor minden oké lesz. Vagy mégsem? Reggel szól igazgató bácsi, hogy bocsika, de van még egy versike. A harmadikos kissrác vadul készült. Segítettek neki a suliban délelőtt, délután, a hétvégén otthon, szóval be kell tuszakolni valahová a produkciót. Ööööö…kinek az ötlete volt ez? Miért nem tud róla a szervezők közül senki? Ki kérte, hogy valaki keresztbe szervezze sok ember, sok heti munkáját? Gy. néni, aki úgy gondolta, nehogy már ne legyen semmilyen kulturprogram a megnyitón! Nem tudom, hogy gondolta, hogy egy kilencévest kiállítunk egy félperces versikével és akkor kész a műsor? Ja, és persze ötvenszer bocsánatot kért (kissé megkésve), mert hogy teljesen elfeledkezett a dologról, így az utolsó pillanatig sikerült titokban tartani a dolgot. Nem baj, mi agyvérzés közeli állapotban, ő vállveregetve, mert milyen gondos volt, még arra is oda bírt figyelni, amivel amúgy semmi dolga! Gyors egyeztetés a WKK igazgatójával, forgatókönyv módosítása, irány a suli. (Azért ha egy bolt beindul! A protokoll vendégek közül – minden kérés, imádkozás ellenére – az új tanker néni lebegteti a jelenlétét. Én már öreg motoros vagyok, biztosra veszem, hogy ő tuti nem lesz ott, jó esetben küld maga helyett valakit. Jó esetben.)

A közreműködő gyerekek összevadászása sem egyszerű mutatvány, de azért ezzel csak megbirkóztam! Azokkal mindenképp, akik még mindig hozzánk járnak. De kettő közülük már középiskolás. Ők megkapták a hivatalos kikérőt, minden emberi számítás szerint akkor is beérnek időben, ha gyalog jönnek. Ember tervez, a kölyök végez. Velünk! Fél kettő, I. sehol sincs! Menni kell, mert be kell énekelni, lepróbálni a verseket a helyszínen, mikrofonba beszélve. Mindegy, én indulok a kis csapattal. I. meg majd csak megérkezik! Igazi katasztrófa helyzet, de innen szép nyerni! Azért még odamorgok a kolléganőnek, hogy legközelebb a szervezés, időpont-egyeztetés, legyen inkább az én dolgom! Szegény, persze sík ideg, mert az a leányka nincs meg, aki a szólót énekli. De ismerjük, valószínűleg a temetéséről is el fog késni. Ez lesz az utolsó kívánsága, de késni fog! ☺

Megérkezünk a „kultúrba”, E. nekiveselkedik az éneklésnek, Á. és M. mondják a versüket. Fél három. Befut I. Újabb énekpróba, most már megy minden, mint a karikacsapás. Szivárognak a vendégek. A kiállítást megnyitó festőművész, a főváros és a kerület képviseletében meghívott vendég, a mentorunk megvan. Igazgató bácsi is megérkezik, de a tanker néni sehol. És egyszer csak befut a kispesti tankerből egy általunk nagyon szeretett és megbecsült kolléganő. Ő régi, kerületi ember, nagyon népszerű, tehát kifejezetten örülünk a jelenlétének. Már megint nekem volt igazam, tudtam, hogy tanker néninek nincs kedve Rákosrettenetesről Kispestre utazni.

A nyolcadik is teljes létszámban jelen, sok kollégánk, aki nincs műszakban szintén ott van. A kerületi sajtó teljes létszámban, egy gombostűt nem lehet leejteni. Panaszra okunk nem lehet! Nincs is.

Három óra. Kezdünk. Nem részletezem, akit érdekel, annak elküldöm a felvétel linkjét. ☺ Minden gördülékenyen, flottul megy. Pont úgy, ahogy elterveztük. Háromnegyed négykor már a gratulációkon is túl vagyunk. Zajos siker! Yeeeeeeeeessssssss!!!! Persze a nyolcadik is hozza a formáját. Fegyelmezettek, de nem feszélyezettek, édesek, aranyosak, mosolygósak. Csak tudnám, miért imádom őket?

Z. bácsi, ahogy szokta, szerényen a háttérbe vonulna. Sikertelen a próbálkozás, mert ez az ő „bulija”. Meg persze a gyerekeké, akiknek a műveit tényleg tátott szájjal csodálja mindenki.

Z. bácsit haza engedjük, mi meg ismételten az Europarkban lévő etetőhelyeket provokáljuk. Sikerrel. Most egy pizzázó gáncsolja el a brigádot. Ha már orra bukunk benne, engedünk az erőszaknak. Muszáj is, mert ez a reform-menzának csúfolt új rendszer maga a horror! Íz nélküli, rossz, viszont kevés! Ha a gyerekek lassú, módszeres kiéheztetése a cél, akkor gratulálok! Telitalálat! ☹

Felrobban a net. Ahova nyúlok, mindenütt mi vagyunk. (Na, jó, nem nemzetközileg, nem országosan. Még. „Csak” helyileg.) Én a magam részéről elégedetten nyögök. Pillanatnyilag erre vagyok képes.

Kedden behív a főnök. Van itt egy új kislány, nézzem meg! Mit nézzek rajta, teltház van, nem kell a nyolcadiknak már senki. De igen, mert még van néhány lány-helyünk, ha nyolcadikos, akkor őt vesszük fel! Üres helyünk nem maradhat! A gyerek nem lóg, bejárt az iskolába, ennek ellenére hetedikben is bukott több tárgyból. Nyolcadikban mindenből. Ja, nem! Készség tárgyakból nem. Időtlen idők óta magatartása rossz, szorgalma hanyag. Úgy kell nekünk, mint egy falat kenyér! ☹ Szerdán érkezik. Nagyon örülök. Ez minden bizonnyal látszik is rajtam.

Megyek a kis drágákhoz, a lehető legbűbájosabban, de minden meggyőződés nélkül kérem őket, hogy fogadják úgy, ahogy egy ilyen nehéz helyzetben lévő gyereknek jár. Majd meglátjuk. Első kör, tiszta lap.

Kedden indul az új projektünk. A matematikus barátnőm hetente egyszer érkezik és megpróbál abból a bizonyosból homokvárat, egyesek esetében palotát építeni. ☺ Kezdődik a központi felvételire a bontott csoportos felkészítés. A cél nem kevesebb, mint hogy a leggyengébb is az első két feladatot maximális ponttal abszolválja. A többieknek pedig a még ennél is jobb eredmény elérése a főcsapás iránya. Nyilván nem lesz ez egyszerű, nyilván nem lesz a dolog tökéletes, de ha meg sem próbáljuk… Nagyon izgalmas ez, és nagyon sokat várok tőle. Biztos vagyok abban, hogy lesz eredménye. Nem is akármilyen! Az foglalkozás után kérdezem a kisdedeket a benyomásaikról. Z, a „dúvad”, aki mindig megpróbál elugrani az ilyen típusú kihívások elöl (nem csinál semmit, de azt legalább csendben, hogy az érdeklődő társait ne zavarja), kinyomja magából: Fantasztikus volt! Úristen, Zs! Jól vagy? Ne hívjak orvost? Miért? Nem hisz nekem? És mosolyog azzal a csibészes mosollyal, ami miatt még mindig azt remélem, hogy nem tömeggyilkos lesz, hanem keresett asztalosmester. Még most is borzongok a gyönyörűségtől! A többiek is pozitívan nyilatkoztak, tudom, hogy ez volt az első alkalom, és a menyasszony ilyenkor még gyönyörű, de hogy Zs-ből kiesett egy ilyen! Rá ez egyáltalán nem jellemző. Mondjuk, nem vagyok meglepve azon, hogy az első alkalom is rendben volt, mert ismerem a barátosnémet is vagy 40 éve ☺ és a tündérkéimet is tized annyi ideje. De azért ez (is) annyira jó!

Szerda. Megérkezett K, az új kislány. Gyönyörűséges, máris vakargathatom róla a pasikat. Láthatóan úgy van elege már most az egészből, hogy még el sem kezdte. Felköthetem a gatyámat!

A változatosság kedvéért ma is sómentes a kaja. És kevés. Mert van, ami sózva ehetővé válik. De ettől nem lesz több, viszont mivel ehető lesz, még kevesebbnek tűnik. ☹

A csúcs kedden volt. Babgulyáshoz nem kaphattunk kenyeret. Nem küldtek, mert az ebéd szénhidrát mennyisége elérte a norma szerinti engedélyezettet. Kenyér nélkül. Főnök sem vehetett kenyeret, mert a szabály, mint tudjuk… A kenyér nélküli babgulyás után, az egészséges életmód kedvéért napközis piskótát kaptunk. Ez ugye egy édes tészta, édes (cukrozott) csokoládé pudinggal. Na, akkor most megint adtunk a bélsárnak egy szép, kövér sallert! Sebaj! Szembeközért, isteni friss, ropogós, fehér kenyér, mert így mulat egy magyar közalkalmazott! O. új, bizalmi feladatot kap. Ő a show-felelős. Az ő felelőssége, hogy minden nap érkeztesse a sót az ebédhez. Röhej. Közben igazgató bácsi is dühöng. Pedig ő mindig, minden kajával elégedett, ő mindig, mindent megeszik. De ez a babgulyás-ügy még neki is sok. Felhívja a konyhát: ha nem küldhetnek kenyeret, mert az egészségtelen, akkor küldjenek valamit, mert éhesek a gyerekek, a kenyér eddig része volt a menünek, ki van fizetve. Oldják meg! Megoldják! Szerdán vacsorára az oly fontos egészséges étkezés oltárán ott figyel a mákos tészta! És a leveshez járó kenyér helyett…tadaaaaaaaaaaammmmm!!!!! Mákos sütikét küldenek! Nóóóóóóóóóóóóóóóóómális???? És nem mellesleg október 1-jétől újra lesz uzsonna pénteken is. Évek óta nem volt, de ez az új rendszer totál katasztrófa.

A csütörtök az előző napokhoz képest maga a dögunalom. Az egész nap szemetelő eső megteszi hatását, mindenki kóvályog, álmos és nyűgös.

Csütörtök este K, az új leánka kiveri a biztosítékot. Pénteken meg folytatja. A beilleszkedést úgy képzeli, hogy ő diktál, mi meg bokacsattogtatásos vigyázzállásban várjuk a parancsait. Hát téved! Csütörtök este futok egy kört, muszáj valami infót szerezni róla, mert „valami bűzlik Dániában”. Az egyik volt ofője szigorúan privát infóként mond egy-két dolgot. Ha csak a fele igaz… ! ☹ Egy biztos: ennek a gyereknek a kollégium maga a halál!

Pénteken beszélek a főnökkel, aki igen meglepődik azon, amit hallott. Mondom, csacsogok még kicsit másokkal is, de nekem úgy tűnik, hogy az előző iskola igazgatója elhallgatott néhány fontos dolgot. Hívom a családgondozót, aki közli, hogy szerinte sem kellene feltétlenül a kolesz egy ilyen gyereknek, de őt kész tények elé állították, így tudomásul vette. Ilyen az, amikor meg akarnak szabadulni egy problémás gyerektől! Csak olyan infók sikkadtak el, mint hogy van „nevtanos Vadaskertből” orvosi szakvéleménye, továbbá védelemben van, és amúgy ott figyel más egyéb is, ami a gyámhatóság hatáskörébe tartozó dolog. És folyamatban lévő ügy, tehát indokolt lett volna annak befejezését a régi iskolában megvárni. K. minden rekordot megdöntött: még csak három napja regnál nálunk, de a csoport, az én toleráns, befogadó kisdedeim már utálják! Ilyen még nem volt, pedig a csoport olyan „menekülteket” is jól fogadott, akik már minden bizalmat eljátszottak. A régi sulijukban is, de nálunk is. Szilárd meggyőződésem, hogy ennek a kislánynak igazi kis csoportos közösségben a helye. 16 fős osztály, 130 fős kolesz – elviselhetetlenül sok ez neki. 24 órában meg no pláne! ☹

Nem kérek több, nagyobb toleranciát, mert az is egy társasjáték. És K-nak nincs kedve velünk játszani.

Már csak azt kell tisztáznunk, hogy a hétfői szülőire még azokat is várjuk, akik az elmúlt három évben nem tartották fontosnak, hogy akár csak 3 km-es körzetben megközelítsék a sulit. Nyolcadik osztály, továbbtanulás, bekeményítettem. A fészen is tájékoztattam a szülőket, hogy vége a toleranciának, a mindig, mindent megértünk, elfogadunk, elhiszünk magatartásnak. Aki kimarad, lemarad.

(DZS)

1Wekerlei Kultúrház és Könyvtár

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.06.23.
A Fidesz szerint semmiség a közoktatási törvény módosítása, a TASZ Alkotmánybíróság elé viszi
A vita után sajtótájékoztatót tartottak a tiltakozó szervezetek, ahol Törley Katalin, a Tanítanék Mozgalom aktivistája elmondta, lelkiismereti és szakami kérdés felszólalni a törvénymó...
(Forrás: mérce)
--
2019.06.23.
Nem kaptak választ a bérkérdésre a tanárok, felkészülnek az őszi akciósorozatra
A Pedagógusok Szakszervezete nemrég kijelentette, eddig tartott a türelme, a tárgyalások nem vezettek eredményre, ezért ősztől akciósorozatot hirdetnek. A szakszervezet ugyanis úgy látja,...
(Forrás: mérce)
--
2019.06.23.
Kaotikus a helyzet a nyári gyermektáboroknál
Még mindig nincs egységes szabályozás arra vonatkozóan, ki lehet táboroztató, nincs személyi, vagyoni feltételhez kötve a tábor szervezése. Egyetlen feltétel, hogy maga a táborhely feleljen...
(Forrás: Infostart)
--
2019.06.23.
Egy pomázi iskolában kipróbálták azt, ami egyszerre jó a szülőknek, tanároknak és a háziorvosoknak is, és fényesen bevált
Van már pár iskola, ahol kipróbálták, hogy bizalmat szavaznak a szülőknek, és háromról 15-re emelték a szülők által igazolható napok számát. Ezt ugyanis saját körben eldönthetik. Ilyen...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.06.23.
A Kárpát-medencei oktatási együttműködést erősíti egy uniós projekt
A Kárpát-medencei oktatási együttműködés erősítése a célja az Oktatási Hivatal (OH) valamint a Szent István Egyetem és a Debreceni Egyetem közös uniós projektjének – közölte Gloviczki...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.06.23.
A Budapest School a „mit” helyett a „hogyan”-ra adja meg a választ a tanulóknak
A Budapest School működési elve az, hogy a diákok – akik magántanulók – ugyanúgy kapnak bizonyítványt, csak az ehhez szükséges tudást más metódus szerint sajátítják el, ami egyben...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.06.23.
Pölöskeiné: Nem lényeg a tankötelezettség
Pölöskeiné szerint jó döntés volt, hogy a szakképzést a gazdasághoz kapcsolták, bár szerinte jobb volt, amikor még a Nemzetgazdasági Minisztérium felelt a területért, igaz, most az Innov...
(Forrás: Népszava)
--
2019.06.23.
Messze még a Diákváros: csak az egyetemisták felének jut kollégium
Tény: kollégiumi férőhelyből továbbra sincs elég, országosan mintegy 54 ezer férőhely érhető el (ebbe beletartoznak az egyházi és magánkollégiumok is), miközben a nappali tagozaton tanul...
(Forrás: Népszava)
--
2019.06.23.
Rugalmas iskolakezdés? A kormány ezt is eltörölné
A tervezet módosító csomag szerint, ha egy gyerek betöltötte a 6. életévet, kötelező elmennie iskolába. Akkor is, ha ő egy nappal a megadott határidő előtt, mondjuk augusztus 30-dikán sz...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek