OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. szeptember 20.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

34. Erősen indítunk!

2015. szeptember 11.

Tudtam, hogy nem lesz egy sétagalopp ez a hét sem, de a történések minden várakozásomat felülmúlták.

Hétfő délelőtt irány a WKK1. Vendéglátáshoz szükséges cuccok előkészítése, hangpróba, utolsó ellenőrzés: minden úgy van-e, ahogy megbeszéltük, nem hiányzik-e bármi, stb. Persze minden a legnagyobb rendben, hiszen péntek délután úgy érkeztem haza, hogy tudtam: ha nem történik katasztrófa, akkor minden oké lesz. Vagy mégsem? Reggel szól igazgató bácsi, hogy bocsika, de van még egy versike. A harmadikos kissrác vadul készült. Segítettek neki a suliban délelőtt, délután, a hétvégén otthon, szóval be kell tuszakolni valahová a produkciót. Ööööö…kinek az ötlete volt ez? Miért nem tud róla a szervezők közül senki? Ki kérte, hogy valaki keresztbe szervezze sok ember, sok heti munkáját? Gy. néni, aki úgy gondolta, nehogy már ne legyen semmilyen kulturprogram a megnyitón! Nem tudom, hogy gondolta, hogy egy kilencévest kiállítunk egy félperces versikével és akkor kész a műsor? Ja, és persze ötvenszer bocsánatot kért (kissé megkésve), mert hogy teljesen elfeledkezett a dologról, így az utolsó pillanatig sikerült titokban tartani a dolgot. Nem baj, mi agyvérzés közeli állapotban, ő vállveregetve, mert milyen gondos volt, még arra is oda bírt figyelni, amivel amúgy semmi dolga! Gyors egyeztetés a WKK igazgatójával, forgatókönyv módosítása, irány a suli. (Azért ha egy bolt beindul! A protokoll vendégek közül – minden kérés, imádkozás ellenére – az új tanker néni lebegteti a jelenlétét. Én már öreg motoros vagyok, biztosra veszem, hogy ő tuti nem lesz ott, jó esetben küld maga helyett valakit. Jó esetben.)

A közreműködő gyerekek összevadászása sem egyszerű mutatvány, de azért ezzel csak megbirkóztam! Azokkal mindenképp, akik még mindig hozzánk járnak. De kettő közülük már középiskolás. Ők megkapták a hivatalos kikérőt, minden emberi számítás szerint akkor is beérnek időben, ha gyalog jönnek. Ember tervez, a kölyök végez. Velünk! Fél kettő, I. sehol sincs! Menni kell, mert be kell énekelni, lepróbálni a verseket a helyszínen, mikrofonba beszélve. Mindegy, én indulok a kis csapattal. I. meg majd csak megérkezik! Igazi katasztrófa helyzet, de innen szép nyerni! Azért még odamorgok a kolléganőnek, hogy legközelebb a szervezés, időpont-egyeztetés, legyen inkább az én dolgom! Szegény, persze sík ideg, mert az a leányka nincs meg, aki a szólót énekli. De ismerjük, valószínűleg a temetéséről is el fog késni. Ez lesz az utolsó kívánsága, de késni fog! ☺

Megérkezünk a „kultúrba”, E. nekiveselkedik az éneklésnek, Á. és M. mondják a versüket. Fél három. Befut I. Újabb énekpróba, most már megy minden, mint a karikacsapás. Szivárognak a vendégek. A kiállítást megnyitó festőművész, a főváros és a kerület képviseletében meghívott vendég, a mentorunk megvan. Igazgató bácsi is megérkezik, de a tanker néni sehol. És egyszer csak befut a kispesti tankerből egy általunk nagyon szeretett és megbecsült kolléganő. Ő régi, kerületi ember, nagyon népszerű, tehát kifejezetten örülünk a jelenlétének. Már megint nekem volt igazam, tudtam, hogy tanker néninek nincs kedve Rákosrettenetesről Kispestre utazni.

A nyolcadik is teljes létszámban jelen, sok kollégánk, aki nincs műszakban szintén ott van. A kerületi sajtó teljes létszámban, egy gombostűt nem lehet leejteni. Panaszra okunk nem lehet! Nincs is.

Három óra. Kezdünk. Nem részletezem, akit érdekel, annak elküldöm a felvétel linkjét. ☺ Minden gördülékenyen, flottul megy. Pont úgy, ahogy elterveztük. Háromnegyed négykor már a gratulációkon is túl vagyunk. Zajos siker! Yeeeeeeeeessssssss!!!! Persze a nyolcadik is hozza a formáját. Fegyelmezettek, de nem feszélyezettek, édesek, aranyosak, mosolygósak. Csak tudnám, miért imádom őket?

Z. bácsi, ahogy szokta, szerényen a háttérbe vonulna. Sikertelen a próbálkozás, mert ez az ő „bulija”. Meg persze a gyerekeké, akiknek a műveit tényleg tátott szájjal csodálja mindenki.

Z. bácsit haza engedjük, mi meg ismételten az Europarkban lévő etetőhelyeket provokáljuk. Sikerrel. Most egy pizzázó gáncsolja el a brigádot. Ha már orra bukunk benne, engedünk az erőszaknak. Muszáj is, mert ez a reform-menzának csúfolt új rendszer maga a horror! Íz nélküli, rossz, viszont kevés! Ha a gyerekek lassú, módszeres kiéheztetése a cél, akkor gratulálok! Telitalálat! ☹

Felrobban a net. Ahova nyúlok, mindenütt mi vagyunk. (Na, jó, nem nemzetközileg, nem országosan. Még. „Csak” helyileg.) Én a magam részéről elégedetten nyögök. Pillanatnyilag erre vagyok képes.

Kedden behív a főnök. Van itt egy új kislány, nézzem meg! Mit nézzek rajta, teltház van, nem kell a nyolcadiknak már senki. De igen, mert még van néhány lány-helyünk, ha nyolcadikos, akkor őt vesszük fel! Üres helyünk nem maradhat! A gyerek nem lóg, bejárt az iskolába, ennek ellenére hetedikben is bukott több tárgyból. Nyolcadikban mindenből. Ja, nem! Készség tárgyakból nem. Időtlen idők óta magatartása rossz, szorgalma hanyag. Úgy kell nekünk, mint egy falat kenyér! ☹ Szerdán érkezik. Nagyon örülök. Ez minden bizonnyal látszik is rajtam.

Megyek a kis drágákhoz, a lehető legbűbájosabban, de minden meggyőződés nélkül kérem őket, hogy fogadják úgy, ahogy egy ilyen nehéz helyzetben lévő gyereknek jár. Majd meglátjuk. Első kör, tiszta lap.

Kedden indul az új projektünk. A matematikus barátnőm hetente egyszer érkezik és megpróbál abból a bizonyosból homokvárat, egyesek esetében palotát építeni. ☺ Kezdődik a központi felvételire a bontott csoportos felkészítés. A cél nem kevesebb, mint hogy a leggyengébb is az első két feladatot maximális ponttal abszolválja. A többieknek pedig a még ennél is jobb eredmény elérése a főcsapás iránya. Nyilván nem lesz ez egyszerű, nyilván nem lesz a dolog tökéletes, de ha meg sem próbáljuk… Nagyon izgalmas ez, és nagyon sokat várok tőle. Biztos vagyok abban, hogy lesz eredménye. Nem is akármilyen! Az foglalkozás után kérdezem a kisdedeket a benyomásaikról. Z, a „dúvad”, aki mindig megpróbál elugrani az ilyen típusú kihívások elöl (nem csinál semmit, de azt legalább csendben, hogy az érdeklődő társait ne zavarja), kinyomja magából: Fantasztikus volt! Úristen, Zs! Jól vagy? Ne hívjak orvost? Miért? Nem hisz nekem? És mosolyog azzal a csibészes mosollyal, ami miatt még mindig azt remélem, hogy nem tömeggyilkos lesz, hanem keresett asztalosmester. Még most is borzongok a gyönyörűségtől! A többiek is pozitívan nyilatkoztak, tudom, hogy ez volt az első alkalom, és a menyasszony ilyenkor még gyönyörű, de hogy Zs-ből kiesett egy ilyen! Rá ez egyáltalán nem jellemző. Mondjuk, nem vagyok meglepve azon, hogy az első alkalom is rendben volt, mert ismerem a barátosnémet is vagy 40 éve ☺ és a tündérkéimet is tized annyi ideje. De azért ez (is) annyira jó!

Szerda. Megérkezett K, az új kislány. Gyönyörűséges, máris vakargathatom róla a pasikat. Láthatóan úgy van elege már most az egészből, hogy még el sem kezdte. Felköthetem a gatyámat!

A változatosság kedvéért ma is sómentes a kaja. És kevés. Mert van, ami sózva ehetővé válik. De ettől nem lesz több, viszont mivel ehető lesz, még kevesebbnek tűnik. ☹

A csúcs kedden volt. Babgulyáshoz nem kaphattunk kenyeret. Nem küldtek, mert az ebéd szénhidrát mennyisége elérte a norma szerinti engedélyezettet. Kenyér nélkül. Főnök sem vehetett kenyeret, mert a szabály, mint tudjuk… A kenyér nélküli babgulyás után, az egészséges életmód kedvéért napközis piskótát kaptunk. Ez ugye egy édes tészta, édes (cukrozott) csokoládé pudinggal. Na, akkor most megint adtunk a bélsárnak egy szép, kövér sallert! Sebaj! Szembeközért, isteni friss, ropogós, fehér kenyér, mert így mulat egy magyar közalkalmazott! O. új, bizalmi feladatot kap. Ő a show-felelős. Az ő felelőssége, hogy minden nap érkeztesse a sót az ebédhez. Röhej. Közben igazgató bácsi is dühöng. Pedig ő mindig, minden kajával elégedett, ő mindig, mindent megeszik. De ez a babgulyás-ügy még neki is sok. Felhívja a konyhát: ha nem küldhetnek kenyeret, mert az egészségtelen, akkor küldjenek valamit, mert éhesek a gyerekek, a kenyér eddig része volt a menünek, ki van fizetve. Oldják meg! Megoldják! Szerdán vacsorára az oly fontos egészséges étkezés oltárán ott figyel a mákos tészta! És a leveshez járó kenyér helyett…tadaaaaaaaaaaammmmm!!!!! Mákos sütikét küldenek! Nóóóóóóóóóóóóóóóóómális???? És nem mellesleg október 1-jétől újra lesz uzsonna pénteken is. Évek óta nem volt, de ez az új rendszer totál katasztrófa.

A csütörtök az előző napokhoz képest maga a dögunalom. Az egész nap szemetelő eső megteszi hatását, mindenki kóvályog, álmos és nyűgös.

Csütörtök este K, az új leánka kiveri a biztosítékot. Pénteken meg folytatja. A beilleszkedést úgy képzeli, hogy ő diktál, mi meg bokacsattogtatásos vigyázzállásban várjuk a parancsait. Hát téved! Csütörtök este futok egy kört, muszáj valami infót szerezni róla, mert „valami bűzlik Dániában”. Az egyik volt ofője szigorúan privát infóként mond egy-két dolgot. Ha csak a fele igaz… ! ☹ Egy biztos: ennek a gyereknek a kollégium maga a halál!

Pénteken beszélek a főnökkel, aki igen meglepődik azon, amit hallott. Mondom, csacsogok még kicsit másokkal is, de nekem úgy tűnik, hogy az előző iskola igazgatója elhallgatott néhány fontos dolgot. Hívom a családgondozót, aki közli, hogy szerinte sem kellene feltétlenül a kolesz egy ilyen gyereknek, de őt kész tények elé állították, így tudomásul vette. Ilyen az, amikor meg akarnak szabadulni egy problémás gyerektől! Csak olyan infók sikkadtak el, mint hogy van „nevtanos Vadaskertből” orvosi szakvéleménye, továbbá védelemben van, és amúgy ott figyel más egyéb is, ami a gyámhatóság hatáskörébe tartozó dolog. És folyamatban lévő ügy, tehát indokolt lett volna annak befejezését a régi iskolában megvárni. K. minden rekordot megdöntött: még csak három napja regnál nálunk, de a csoport, az én toleráns, befogadó kisdedeim már utálják! Ilyen még nem volt, pedig a csoport olyan „menekülteket” is jól fogadott, akik már minden bizalmat eljátszottak. A régi sulijukban is, de nálunk is. Szilárd meggyőződésem, hogy ennek a kislánynak igazi kis csoportos közösségben a helye. 16 fős osztály, 130 fős kolesz – elviselhetetlenül sok ez neki. 24 órában meg no pláne! ☹

Nem kérek több, nagyobb toleranciát, mert az is egy társasjáték. És K-nak nincs kedve velünk játszani.

Már csak azt kell tisztáznunk, hogy a hétfői szülőire még azokat is várjuk, akik az elmúlt három évben nem tartották fontosnak, hogy akár csak 3 km-es körzetben megközelítsék a sulit. Nyolcadik osztály, továbbtanulás, bekeményítettem. A fészen is tájékoztattam a szülőket, hogy vége a toleranciának, a mindig, mindent megértünk, elfogadunk, elhiszünk magatartásnak. Aki kimarad, lemarad.

(DZS)

1Wekerlei Kultúrház és Könyvtár

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek