OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. október 11.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

37. Akkor tehát: útjára indul a gyönyör

2015. október 2.

Hétfőn megtudom, hogy M. laktóz érzékeny. És, ahogy ő fogalmaz, savas is. Diétáznia kell, ha nem akarjuk, hogy folyamatosan hasmenése legyen, esetleg hányjon. Hát, ez óriási! Nem elég, hogy nem ehet tejes kajákat, ne egyen olyat sem, ami savat csinál. És bent van a suliban, oldjuk meg! Hívom anyát, mondom neki, oké, a hetet megoldom, de azért tűnődjön már egy cseppet: hogyan tovább addig, míg az orvosi szakvélemény elkészül? (Orvosi javaslatra lesz diétás kajája.) Mit adunk enni a gyereknek, aki egész héten, 24 órában van nálunk? Jobb híján ajánlom fel, hogy ezt a hetet megoldom, de a jövő hét már anyáé. Kíváncsi vagyok…

Jön O. anyu, kérdezem tőle, mit adjak a kölyöknek enni. Szakácsként nyilván van ötlete. Persze. Érkeztet párolt húst, annyit, amennyi ebédre és vacsira is elég lesz. Másnaptól pedig névre szólóan hozza a diétás menüt. Lövésem sincs, hogyan köszönjem ezt meg neki? Az étlapunk amúgy egyszerűen zseniális. Pl.: hétfőn bolognai (ez ugye paradicsomos, tehát savas, a sajtot sem adhatom, mert laktózt tartalmaz). Ezért cserébe a vacsi paradicsomos húsgombóc. Yeeeeeessssssssss!!!! Felsorolni nem fogom a többit, de persze mindenben van laktóz. És gyümölcsöt sem kap, mert narancs és alma a felhozatal. Veszem neki a banánt. Mondjuk, az orvost sem akarom dicsérni, de nincs is miért. Útnak enged egy kollégista kölyköt úgy, hogy szakmai tanácsként annyit bír mondani: ne egyen semmit, ami laktózt tartalmaz. És persze semmi olyat, ami „savas”. Ügyes!

Kedden újabb olyan magyar házi jön, amitől muszáj ismételten kalapot emelni a friss diplomás B. bácsi előtt. Suli újság, próbaszám. ☺ Címlap tervezés, október 23-i előzetes, Mi leszek, ha nagy leszek? Két interjú, 10 tipp, sport, humor. Kreatívak a kis drágák! Címlap: Becsöngő, utolsó oldal: Kicsöngő. Az már csak az én szimpla gonoszságom, hogy látom magam előtt a kész művet és a nyolcadikat: becsöngetéskor elkezdik olvasni, kicsöngetésre pont végeznek. És persze a kollégák fejét is. ☺ ☺ ☺ Ha megjelent nyomtatásban, megmutatom. ☺

Föci órán mondja E. néni, aki hiányzott a múlt héten, az szerdán szabadidőben(?) pótolhat. Ebben az esetben lehet térképet használni. Aki nem ezt választja, az csütörtökön órán. Térkép nélkül.

A matek előkészítő a tervek szerint halad. Dolgoznak buzgón. Barátosném elégedettnek tűnik. A tündérkéim is pozitívan nyilatkoznak. Ez jóóóóóóóóóóóóó!!!!!

Persze, szorít az idő, muszáj próbálni az ünnepi műsort is. Csalunk kicsit, a magyar leckét megbeszéljük, csak úgy mint a többit, de a gyakorlati megvalósítás estére marad. Z. bácsit a zsenialitása szerencsére most sem hagyta cserben, szóval szuper lesz ez, tuti!

Szerdán K-nak biosz-kémia előkészítője van. Az első, izgatottan várom, hogy meséljen. Kár a gőzért! Továbbra sem szószátyár a kis drága, de azért annyit elmond, hogy jó volt. És persze lesznek kérdései majd a korrepetáláson, mert vannak homályos foltok. De mosolyog. És ez a fontos! A próbák is mindennaposak, pihenésre nincs idő!

Csütörtökön elkérem őket a hetedik óráról, mert egy „merényletet” terveztünk ellenük. A műsorban két dal is lesz, a záró dal refrénjét az egész csapat énekli. Ha rá tudjuk őket dumálni. Zs. néni másodpercek alatt veszi rá őket! És éneklik! De édesek! És ahhoz képest, hogy első próba, milyen jól nyomják! Hihetetlenek, nna! ☺ Egyik ámulatból a másikba esem.

Ketten elmennek a külsős matek előkészítőre. Kivételes alkalom, mert egyébként kedden lesz. Csak kettőt engedek el, mert reggel 8-tól este 6-ig folyamatosan „tanításon” részt venni – embert próbáló kihívás. Ők talán elbírják. Majd meglátjuk. Élvezték nagyon. Mondják, hogy emilben fognak feladatot kapni, a megoldást emilben kell küldeni. Csak hát ők nem használják, mert a fészbukon élnek. Kizárólag a fészbukon. ☹ Számítástechnika óra 20 perc „tanítás”, 30 perc szabad fészbukolás. Dolgozatot megbeszélik(!!!), megkapják, a válaszokat benyalják. Ennyi. Nyolcadikosok és még egy sort se írtak sem wordben, sem excelben. Akkor tehát új feladatom van: belekényszeríteni őket abba, hogy használják a különböző alkalmazásokat. Innentől kezdve minden nap küldök nekik egy emilt, amire nekik válaszolni kell! Mert meg kell tanulniuk, hogy a postájukat minden nap legalább egyszer megnézzék! De miért én tanítsam őket erre? Be se engednek a terembe, ahol a gépek vannak. Pedig úgy kéne, hogy mindenki ül egy gép előtt és dolgozik. Nem, nem fészbukol. Levelet ír, fájlokat csatol, elküld, megnyit. Wordbe kéne írni a magyar leckék egy részét. Akkor talán képesek lennének alapszinten használni. Tévedek???

K. tartja magát. Különösebb panasz továbbra sincs, így ő is kap feladatot éneklés-ügyileg is. Ettől most szárnyal! Maradjon így!!!!

Csak a német szakos panaszkodik, hogy időnként(!!!) közbeszól. Mondom neki, K. az elmúlt két évben (állítólag) feküdt a padon, nem csinált semmit. Örüljön, hogy felébredt és kinyitotta a szemét! ☺

Mondom a kislánynak, hogy adnék neki egy személyre szabott, baromi bonyolult feladatot. Leszögezem, hogy örülök, hogy végre nyitva van a szeme óra alatt is. Most azt kéne csinálni, hogy nyitva a szeme, csukva a szája. És mindezt egy időben. Veszi az adást, érti, mosolyog. Megegyeztünk. ☺ Emlékeztetem, hogy ez a jó irány, nekem tecc, csak így tovább! Mosolyog újra, ígéri nagyon, hogy ez így lesz.

Én nem tudom, hogy mit képzelnek a kollégák? Felveszünk egy gyereket, akiről pontosan tudjuk, hogy kezelhetetlen, nem együttműködő, kiszámíthatatlan, megbízhatatlan és agresszív. Ehhez képest a harmadik héten már egészen jól működik. Mégis, mit várunk tőle? És tőlem? Mit gondolnak? 30 nap alatt kell megjavítani? És ha nem sikerül? Cseregyereket ültetünk a helyére? Kidobjuk? Ha ez a kislány ezen a ponton megáll, ha semmi más fejlődést nem mutat, akkor is nagyot lépett előre. Én azért még nem elégednék meg ennyivel, de a „múltja” alapján ez is igen komoly teljesítmény. Tőle. Én ezt próbálom értékelni, erősíteni, hogy haladjon tovább. Remélem, hogy szinte töretlen lesz a javulás. És ha lesznek hullámvölgyek (és tudom, hogy lesznek), hát az is belefér. Asszem.

A péntek, szokásosan dögunalom. Tanszoba helyett próba, próba és még egy kevéske próba. Utána hét gyereknek kéne külsős előkészítőre menni. Magyar nyelv és irodalom. A kolléganő kicsi fiacskája jelzi, neki sürgős találkozója van a haverokkal, szóval rögtön az első alkalmat kihagyná. Megegyezünk, hogy erről szó sem lehet. Anyukája szerint sem.

Fél négykor útnak indítom a kis csapatot. Adok füzetet, tollat, ölelést. Uzsonnát mégsem kapnak, mert nem fér bele a keretbe. Miért nem vagyok meglepve? ☹

Szombaton rájuk írok, na, mi volt?

Semmi extra, jó volt. K. szerint kevésbé feszült a hangulat, mint a biosz-kémia előkészítőn. Hát persze! Ide eljött egy csomó gyerek, nem feltétlenül konkurenciái egymásnak. A másik helyen már most öldöklő harc folyik. Aki ott ül, az oda akar menni. Biológia-kémia szakra. Mindent be kell vetniük, mert a szóbelin azok a tanárok ülnek majd, akik itt az előkészítő foglalkozásokat tartják. Én egy csöppet sem csodálkozom. K. igen, de ő most ismerkedik a nagybetűs élettel.

Érkezik egy privát üzi is. M-től. Neki nagyon fontos és halaszthatatlan programja volt, mégse ment el. Brávó! Írtam neki, ha fontosabbak a haverok, akkor ezt én hajlandó vagyok tudomásul venni. És ennek megfelelően fogom az ügyeit is intézni. Őt jövő héten nem engedem el. Keressen fizetőst, boxolja le az anyukájával. Nem az én feladatom lenne, hogy előkészítőt intézzek, de szívesen megteszem. Cserébe annyit kértem, hogy aki jelentkezik, az vegye komolyan.

Elküldtem az első emileket. Csöpögnek a válaszok. ☺ R-nek állítólag nem volt emilje, mert egy éve, hogy az anyukája törölte a gyerek fészbuk profilját, így megszüntették a postafiókot is. Kértem a címet tőle is. Anyuka írta meg. Szerintem anya válaszolt a levelemre is, mert pont ugyanazokat a paneleket olvastam, amiket akkor szoktam, ha vele levelezek. ☹ Ezzel most mit csináljak? Ha rákérdezek, megsértődik, kikéri magának. Ha a gyereket kérdezem, gondolkodás nélkül fogja azt mondani, hogy ő írta. Vagy igen, vagy nem. Majd egyszer, évek múlva kiderül.

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.12.08.
Gyarmathy Éva: Boldogtalan tanórák helyett...
A magyar oktatás továbbra sem képes lépést tartani a 21. századi változásokkal, a gyerekek idegrendszerének és életmódjának jelentős átalakulásával, az információs forradalommal, az...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.12.08.
Radó Péter. PISA 2018: Hol a gödör alja?
Összefoglalva: az egyetlen jó hír az, hogy a magyar közoktatás eredményességének zuhanása pillanatnyilag leállt. Javulásnak azonban nyoma sincs, a közoktatás minősége és esélykiegyenl...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.12.08.
Hat ok, amiért a mikroiskolák újraírhatják a jövő oktatás|át
El lehet indítani 30 millióból is egy iskolát, vagy 3 milliárdot kell rá költeni? Újra lehet-e gondolni az oktatást egy innovatív módszerrel egy 20 fős csoportban, vagy 200 gyerek alatt ne...
(Forrás: Budapest School)
--
2019.12.07.
A hat- és nyolcosztályos gimnáziumok csak az elit számára elérhetőek?
z iskolai szegregáció már az általános iskolában megjelenik, a hat- és nyolcosztályos gimnáziumokba döntően csak a jobb helyzetű családok gyerekei kerülnek be - derül ki egy friss kutat...
(Forrás: eduline)
--
2019.12.07.
A köznevelési tárca valós érvek alapján dönt az iskolaérettségi vizsgálatról
Korábban Kozma Ákos, az alapvető jogok biztosa az iskolaérettség, a tankötelezettség kezdetének megállapítására vonatkozó új eljárásrend bevezetésének elhalasztását kérte a szaktá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.12.07.
Kütyüfüggő generációt nevelünk
A 2010 után született alfa generáció tagjai minden eddiginél korábban, már egyéves koruk körül használni kezdik az érintőképernyős digitális eszközöket, sőt a négyévesnél idősebbek...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.12.07.
Az ombudsman szerint nem feltétlen kellene még 6 évesen iskolába mennie a gyerekne
Az iskolaérettség, a tankötelezettség kezdetének megállapítására vonatkozó új eljárásrend bevezetésének elhalasztását kérte a szaktárcától Kozma Ákos, az alapvető jogok biztosa....
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.12.05.
A PSZ felmérése a pedagógusok munkaterheléséről
A Pedagógusok Szakszervezete felmérést készített a tanárok munkaterheléséről. Utoljára 2008-ban a TÁRKI-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. végzett kutatást a témá...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.12.05.
Rossz jegy miatt késelhette meg tanárnőjét a győri középiskola jó tanuló diákja
az elkövető egy nagyon jó tanuló tizedikes fiú, aki most hármast kapott a dolgozatára, ezért támadt késsel a tanárára. Ezt az Indexnek is többen megerősítették, hozzáfűzve, hogy a k...
(Forrás: 168 óra)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek