OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. október 11.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

37. Akkor tehát: útjára indul a gyönyör

2015. október 2.

Hétfőn megtudom, hogy M. laktóz érzékeny. És, ahogy ő fogalmaz, savas is. Diétáznia kell, ha nem akarjuk, hogy folyamatosan hasmenése legyen, esetleg hányjon. Hát, ez óriási! Nem elég, hogy nem ehet tejes kajákat, ne egyen olyat sem, ami savat csinál. És bent van a suliban, oldjuk meg! Hívom anyát, mondom neki, oké, a hetet megoldom, de azért tűnődjön már egy cseppet: hogyan tovább addig, míg az orvosi szakvélemény elkészül? (Orvosi javaslatra lesz diétás kajája.) Mit adunk enni a gyereknek, aki egész héten, 24 órában van nálunk? Jobb híján ajánlom fel, hogy ezt a hetet megoldom, de a jövő hét már anyáé. Kíváncsi vagyok…

Jön O. anyu, kérdezem tőle, mit adjak a kölyöknek enni. Szakácsként nyilván van ötlete. Persze. Érkeztet párolt húst, annyit, amennyi ebédre és vacsira is elég lesz. Másnaptól pedig névre szólóan hozza a diétás menüt. Lövésem sincs, hogyan köszönjem ezt meg neki? Az étlapunk amúgy egyszerűen zseniális. Pl.: hétfőn bolognai (ez ugye paradicsomos, tehát savas, a sajtot sem adhatom, mert laktózt tartalmaz). Ezért cserébe a vacsi paradicsomos húsgombóc. Yeeeeeessssssssss!!!! Felsorolni nem fogom a többit, de persze mindenben van laktóz. És gyümölcsöt sem kap, mert narancs és alma a felhozatal. Veszem neki a banánt. Mondjuk, az orvost sem akarom dicsérni, de nincs is miért. Útnak enged egy kollégista kölyköt úgy, hogy szakmai tanácsként annyit bír mondani: ne egyen semmit, ami laktózt tartalmaz. És persze semmi olyat, ami „savas”. Ügyes!

Kedden újabb olyan magyar házi jön, amitől muszáj ismételten kalapot emelni a friss diplomás B. bácsi előtt. Suli újság, próbaszám. ☺ Címlap tervezés, október 23-i előzetes, Mi leszek, ha nagy leszek? Két interjú, 10 tipp, sport, humor. Kreatívak a kis drágák! Címlap: Becsöngő, utolsó oldal: Kicsöngő. Az már csak az én szimpla gonoszságom, hogy látom magam előtt a kész művet és a nyolcadikat: becsöngetéskor elkezdik olvasni, kicsöngetésre pont végeznek. És persze a kollégák fejét is. ☺ ☺ ☺ Ha megjelent nyomtatásban, megmutatom. ☺

Föci órán mondja E. néni, aki hiányzott a múlt héten, az szerdán szabadidőben(?) pótolhat. Ebben az esetben lehet térképet használni. Aki nem ezt választja, az csütörtökön órán. Térkép nélkül.

A matek előkészítő a tervek szerint halad. Dolgoznak buzgón. Barátosném elégedettnek tűnik. A tündérkéim is pozitívan nyilatkoznak. Ez jóóóóóóóóóóóóó!!!!!

Persze, szorít az idő, muszáj próbálni az ünnepi műsort is. Csalunk kicsit, a magyar leckét megbeszéljük, csak úgy mint a többit, de a gyakorlati megvalósítás estére marad. Z. bácsit a zsenialitása szerencsére most sem hagyta cserben, szóval szuper lesz ez, tuti!

Szerdán K-nak biosz-kémia előkészítője van. Az első, izgatottan várom, hogy meséljen. Kár a gőzért! Továbbra sem szószátyár a kis drága, de azért annyit elmond, hogy jó volt. És persze lesznek kérdései majd a korrepetáláson, mert vannak homályos foltok. De mosolyog. És ez a fontos! A próbák is mindennaposak, pihenésre nincs idő!

Csütörtökön elkérem őket a hetedik óráról, mert egy „merényletet” terveztünk ellenük. A műsorban két dal is lesz, a záró dal refrénjét az egész csapat énekli. Ha rá tudjuk őket dumálni. Zs. néni másodpercek alatt veszi rá őket! És éneklik! De édesek! És ahhoz képest, hogy első próba, milyen jól nyomják! Hihetetlenek, nna! ☺ Egyik ámulatból a másikba esem.

Ketten elmennek a külsős matek előkészítőre. Kivételes alkalom, mert egyébként kedden lesz. Csak kettőt engedek el, mert reggel 8-tól este 6-ig folyamatosan „tanításon” részt venni – embert próbáló kihívás. Ők talán elbírják. Majd meglátjuk. Élvezték nagyon. Mondják, hogy emilben fognak feladatot kapni, a megoldást emilben kell küldeni. Csak hát ők nem használják, mert a fészbukon élnek. Kizárólag a fészbukon. ☹ Számítástechnika óra 20 perc „tanítás”, 30 perc szabad fészbukolás. Dolgozatot megbeszélik(!!!), megkapják, a válaszokat benyalják. Ennyi. Nyolcadikosok és még egy sort se írtak sem wordben, sem excelben. Akkor tehát új feladatom van: belekényszeríteni őket abba, hogy használják a különböző alkalmazásokat. Innentől kezdve minden nap küldök nekik egy emilt, amire nekik válaszolni kell! Mert meg kell tanulniuk, hogy a postájukat minden nap legalább egyszer megnézzék! De miért én tanítsam őket erre? Be se engednek a terembe, ahol a gépek vannak. Pedig úgy kéne, hogy mindenki ül egy gép előtt és dolgozik. Nem, nem fészbukol. Levelet ír, fájlokat csatol, elküld, megnyit. Wordbe kéne írni a magyar leckék egy részét. Akkor talán képesek lennének alapszinten használni. Tévedek???

K. tartja magát. Különösebb panasz továbbra sincs, így ő is kap feladatot éneklés-ügyileg is. Ettől most szárnyal! Maradjon így!!!!

Csak a német szakos panaszkodik, hogy időnként(!!!) közbeszól. Mondom neki, K. az elmúlt két évben (állítólag) feküdt a padon, nem csinált semmit. Örüljön, hogy felébredt és kinyitotta a szemét! ☺

Mondom a kislánynak, hogy adnék neki egy személyre szabott, baromi bonyolult feladatot. Leszögezem, hogy örülök, hogy végre nyitva van a szeme óra alatt is. Most azt kéne csinálni, hogy nyitva a szeme, csukva a szája. És mindezt egy időben. Veszi az adást, érti, mosolyog. Megegyeztünk. ☺ Emlékeztetem, hogy ez a jó irány, nekem tecc, csak így tovább! Mosolyog újra, ígéri nagyon, hogy ez így lesz.

Én nem tudom, hogy mit képzelnek a kollégák? Felveszünk egy gyereket, akiről pontosan tudjuk, hogy kezelhetetlen, nem együttműködő, kiszámíthatatlan, megbízhatatlan és agresszív. Ehhez képest a harmadik héten már egészen jól működik. Mégis, mit várunk tőle? És tőlem? Mit gondolnak? 30 nap alatt kell megjavítani? És ha nem sikerül? Cseregyereket ültetünk a helyére? Kidobjuk? Ha ez a kislány ezen a ponton megáll, ha semmi más fejlődést nem mutat, akkor is nagyot lépett előre. Én azért még nem elégednék meg ennyivel, de a „múltja” alapján ez is igen komoly teljesítmény. Tőle. Én ezt próbálom értékelni, erősíteni, hogy haladjon tovább. Remélem, hogy szinte töretlen lesz a javulás. És ha lesznek hullámvölgyek (és tudom, hogy lesznek), hát az is belefér. Asszem.

A péntek, szokásosan dögunalom. Tanszoba helyett próba, próba és még egy kevéske próba. Utána hét gyereknek kéne külsős előkészítőre menni. Magyar nyelv és irodalom. A kolléganő kicsi fiacskája jelzi, neki sürgős találkozója van a haverokkal, szóval rögtön az első alkalmat kihagyná. Megegyezünk, hogy erről szó sem lehet. Anyukája szerint sem.

Fél négykor útnak indítom a kis csapatot. Adok füzetet, tollat, ölelést. Uzsonnát mégsem kapnak, mert nem fér bele a keretbe. Miért nem vagyok meglepve? ☹

Szombaton rájuk írok, na, mi volt?

Semmi extra, jó volt. K. szerint kevésbé feszült a hangulat, mint a biosz-kémia előkészítőn. Hát persze! Ide eljött egy csomó gyerek, nem feltétlenül konkurenciái egymásnak. A másik helyen már most öldöklő harc folyik. Aki ott ül, az oda akar menni. Biológia-kémia szakra. Mindent be kell vetniük, mert a szóbelin azok a tanárok ülnek majd, akik itt az előkészítő foglalkozásokat tartják. Én egy csöppet sem csodálkozom. K. igen, de ő most ismerkedik a nagybetűs élettel.

Érkezik egy privát üzi is. M-től. Neki nagyon fontos és halaszthatatlan programja volt, mégse ment el. Brávó! Írtam neki, ha fontosabbak a haverok, akkor ezt én hajlandó vagyok tudomásul venni. És ennek megfelelően fogom az ügyeit is intézni. Őt jövő héten nem engedem el. Keressen fizetőst, boxolja le az anyukájával. Nem az én feladatom lenne, hogy előkészítőt intézzek, de szívesen megteszem. Cserébe annyit kértem, hogy aki jelentkezik, az vegye komolyan.

Elküldtem az első emileket. Csöpögnek a válaszok. ☺ R-nek állítólag nem volt emilje, mert egy éve, hogy az anyukája törölte a gyerek fészbuk profilját, így megszüntették a postafiókot is. Kértem a címet tőle is. Anyuka írta meg. Szerintem anya válaszolt a levelemre is, mert pont ugyanazokat a paneleket olvastam, amiket akkor szoktam, ha vele levelezek. ☹ Ezzel most mit csináljak? Ha rákérdezek, megsértődik, kikéri magának. Ha a gyereket kérdezem, gondolkodás nélkül fogja azt mondani, hogy ő írta. Vagy igen, vagy nem. Majd egyszer, évek múlva kiderül.

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.06.23.
A Fidesz szerint semmiség a közoktatási törvény módosítása, a TASZ Alkotmánybíróság elé viszi
A vita után sajtótájékoztatót tartottak a tiltakozó szervezetek, ahol Törley Katalin, a Tanítanék Mozgalom aktivistája elmondta, lelkiismereti és szakami kérdés felszólalni a törvénymó...
(Forrás: mérce)
--
2019.06.23.
Nem kaptak választ a bérkérdésre a tanárok, felkészülnek az őszi akciósorozatra
A Pedagógusok Szakszervezete nemrég kijelentette, eddig tartott a türelme, a tárgyalások nem vezettek eredményre, ezért ősztől akciósorozatot hirdetnek. A szakszervezet ugyanis úgy látja,...
(Forrás: mérce)
--
2019.06.23.
Kaotikus a helyzet a nyári gyermektáboroknál
Még mindig nincs egységes szabályozás arra vonatkozóan, ki lehet táboroztató, nincs személyi, vagyoni feltételhez kötve a tábor szervezése. Egyetlen feltétel, hogy maga a táborhely feleljen...
(Forrás: Infostart)
--
2019.06.23.
Egy pomázi iskolában kipróbálták azt, ami egyszerre jó a szülőknek, tanároknak és a háziorvosoknak is, és fényesen bevált
Van már pár iskola, ahol kipróbálták, hogy bizalmat szavaznak a szülőknek, és háromról 15-re emelték a szülők által igazolható napok számát. Ezt ugyanis saját körben eldönthetik. Ilyen...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.06.23.
A Kárpát-medencei oktatási együttműködést erősíti egy uniós projekt
A Kárpát-medencei oktatási együttműködés erősítése a célja az Oktatási Hivatal (OH) valamint a Szent István Egyetem és a Debreceni Egyetem közös uniós projektjének – közölte Gloviczki...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.06.23.
A Budapest School a „mit” helyett a „hogyan”-ra adja meg a választ a tanulóknak
A Budapest School működési elve az, hogy a diákok – akik magántanulók – ugyanúgy kapnak bizonyítványt, csak az ehhez szükséges tudást más metódus szerint sajátítják el, ami egyben...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.06.23.
Pölöskeiné: Nem lényeg a tankötelezettség
Pölöskeiné szerint jó döntés volt, hogy a szakképzést a gazdasághoz kapcsolták, bár szerinte jobb volt, amikor még a Nemzetgazdasági Minisztérium felelt a területért, igaz, most az Innov...
(Forrás: Népszava)
--
2019.06.23.
Messze még a Diákváros: csak az egyetemisták felének jut kollégium
Tény: kollégiumi férőhelyből továbbra sincs elég, országosan mintegy 54 ezer férőhely érhető el (ebbe beletartoznak az egyházi és magánkollégiumok is), miközben a nappali tagozaton tanul...
(Forrás: Népszava)
--
2019.06.23.
Rugalmas iskolakezdés? A kormány ezt is eltörölné
A tervezet módosító csomag szerint, ha egy gyerek betöltötte a 6. életévet, kötelező elmennie iskolába. Akkor is, ha ő egy nappal a megadott határidő előtt, mondjuk augusztus 30-dikán sz...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek