OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. október 14.
» Hozzászólások (0)

A tanulás jövője – a tanárok, illetve a diákok egymás közti tudásmegosztása
(szekciófoglalkozás)

A tudásátadás játékos formái, a kollaboratív munkafolyamatok, a tanárok egymás közti tudásmegosztása, a valós idejű közös alkotás lehetősége és nem kevésbé öröme alig-alig éri el az iskolapadot és a tanári katedrát. Ezenközben az üzleti világban és a közösségi felületeken mindenki számára természetes a megosztás, a közösség tudásának kiaknázása egy-egy kreatív feladat megoldásában, hasonlóan a felhő alapú alkalmazások használata, melyek segítségével térben vagy időben távol lévő partnerek a legegyszerűbb módon tudnak együttműködni. A profitorientált üzleti világ mindig is élen járt a technológiai lehetőségek kiaknázásában, miközben az oktatás színterein csak jóval lassabban történik meg a fejlesztések használatba vétele. Noha az üzleti innovációk mögött meghúzódó kreatív gondolatok és alapelvek elsajátítása új utakat nyithatna meg az iskolák – gyakran zárt – világának izgalmasabbá tételében is.

A szekció vendégei részben üzleti vállalkozások, részben pedig olyan oktatási programok képviselői, melyek mögött komoly üzleti szereplők is állnak. Miért fontos számukra az oktatásba való invesztálás? Milyen alapelvekre építenék a jövő iskoláját? Vajon alkalmazhatók-e az oktatásban is a gamifikáció elemei vagy a crowdsourcing alapú tudásépítés, melyek a képviselt projektek közül többnek a fejlesztésében is fontos szerepet játszottak?

Friss gondolatokról, lehetőségekről, együttműködési területekről, közösségi megoldásokról beszélgetünk vendégeinkkel, akik a felvezetést követően bemutatják saját programjukat is. Bízunk abban, hogy a szekción elhangzó gondolatok a közönséget is inspirálják és a szó szerint is kihangosított közös gondolkodás az együttműködés új útjait is megnyitja.

Várnagy Priszcilla: Be-novative

A Be-novative egy fiatal magyar vállalkozás, egy olyan online innovációs platform fejlesztője és bevezetője, ami a játékosítást ötvözi a kreativitással és mindeközben módszertani támogatást is nyújt. A vállalatot 2011-ben alapították, és az azóta eltelt időszakban több mint 15 nagyvállalati ügyféllel és egyre növekvő közösségi felhasználói bázissal büszkélkedhet. A cég 2012-ben elnyerte többek között a Nasa és a Google által alapított Singularity University Global Impact díját, tavaly pedig megnyitotta irodáját az amerikai Szilícium-völgyben is.

Hisznek abban, hogy a közös inspirálódás olyan – a digitális világ adta – előny lehet, mely élmény elérhető és fejleszthető. A közösségépítés részeként tavaly indították el Ambassador Programjukat, melynek keretein belül egyetemisták kapnak lehetőséget, hogy tapasztalatot szerezzenek egy startupnál, innovációs trendekről tanuljanak, és nagyvállalati szakemberektől kapjanak visszajelzéseket a közösen szervezett projektjükre.

Are you a visionary? – teszi fel mottóként a kérdést a vállalati innovációs platform sikerei után az oktatási és a nyílt innováció felé nyitó vállalat, hiszen víziójának része az oktatás színesebbé, kreatívabbá tétele, a pedagógusok munkájának támogatása, melyhez keresik az együttműködési lehetőségeket is mind magyar, mind külföldi egyetemekkel, oktatási intézetekkel.

Kollányi Fruzsina: Skool

A Skool egy független magyar szervezet, a Technológiai Oktatásért Alapítvány fő projektje, akik a jövő irányát meghatározó technológiai fejlődésre és a nők modern társadalmakban betöltött egyre fontosabb szerepére fókuszálva indították útjára projektjüket. Független szervezetként non-profit alapon támogatják használható technológiai tudás átadását fiatal lányok és nők számára, ahogy ők mondják: szerelemből. Így a résztvevők amellett, hogy megtudhatják, hogy miről szól a technológia, arról is kapnak információt, hogy milyen jövőbeni karrierlehetőségek rejlenek számukra ebben az izgalmas világban ösztönözve és inspirálva őket a technológia területén történő életpálya választásra.

Kifejezett céljuk, hogy a fiatalok a tanulást felfedező, örömteli tevékenységként, sikerélményként éljék meg. Küldetésük, hogy tevékenységük pozitív társadalmi hatást indítson el Magyarországon, ahogy a mottójuk is mondja: yes, she codes. Hiszen a lányok és fiatal nők szakmai pályáját és sikerességét a technológia világán belül támogatva egyúttal elősegítik a nemek közötti egyensúly megteremtését is a szektorban. Hozzájárulnak ezáltal a magyar informatikai cégek társadalmi felelősségvállalási programjainak kiszélesítéséhez, hosszabb távon pedig egy gazdagabb és még sokszínűbb innovációs ökoszisztéma létrejöttéhez.

Farkas Róbert: Videótanár

A Videótanár nevű oktatásfejlesztési kezdeményezésben több mint 800 db 10-15 perces oktatóvideó készült el gyakorló pedagógusok közreműködésével, mely lefedi az általános iskola felső tagozatának szinte teljes tananyagát. Ehhez kapcsolódik egy nyitott oktatási portál, ami interaktív feladatokat, tesztsorokat, módszertani ajánlásokat, napi tréningeket, tanulmányi versenyeket és ajándékokra váltható Videotanár-bajnokságot is tartalmaz. A portál több mint 17000 lektorált központi tesztkérdéssel rendelkezik, de a története itt nem ér véget, hiszen a Videotanár egy nyitott, folyamatosan alakuló és formálódó rendszer. Bárki, aki indíttatást érez arra, hogy hozzátegye a magáét, megteheti azt saját tananyagok, nyilvános, valamint bizalmas küldetések készítésével. A fejlesztők célja az volt, hogy a tanulás ne unalmas könyvlapozgatás és magolás, hanem izgalmas játék legyen. A szekció során bemutatásra kerülnek a rendszer oktatási tartalmai és a tanulást segítő funkciói.

Halácsy Péter: Prezi

A jó ötletek terjedését segítjük – olvasható a 2009-ben startup cégként indult, azóta exponenciálisan növekvő, több nemzetközi díjjal is jutalmazott Prezi honlapján. A lineáris, slide-alapú prezentációkészítést kiváltó felhő alapú alkalmazásban az előadás elemeit szabadon lehet felvinni és rendezgetni, ami nem csak a vizualizálást teszi könnyebbé, hanem szakítva a lineáris gondolkodási sémával, támogatja a gondolatok többféle strukturálási lehetőségét, magát az alkotási folyamatot is. A szoftver teret ad a kollaboratív tanulásnak is, lehetőség van közös prezentációk valós idejű szerkesztésére.

A vállalatnak nem csak példaértékű oktatófilmjei vannak, de közismert, hogy sokat invesztál az oktatásba és a közösségek fejlesztésébe. A Prezi Nagykövet program exkluzív lehetőséget biztosít a világ egyetemi/főiskolai hallgatói számára saját startup tapasztalat szerzésére. A ConnectED program keretében az Egyesült Államok Oktatási Minisztériumával együttműködve biztosít szoftvert az arra jogosult iskolák és diákok számára az USA területén.

A Prezi Educators Society (Prezi oktatói közösség) pedig egy olyan exkluzív program, mely a világ innovatív oktatói számára nyújt hozzáférést a professzionális fejlesztésekhez, valamint szakmai kapcsolatépítési lehetőséghez juthatnak az Ed-Tech közösségen belül.

A Prezi alapítóinak elmondása alapján a legelső pillanattól kezdve fontos cél volt, hogy megkönnyítsék és jobbá tegyék az emberek közötti kommunikációt, amihez az alapgondolat részükről az ötletmegosztás volt. A szekcióban a Prezi egyik alapító tagja osztja meg gondolatait többek között a jövő iskolájáról is, melynek legfőbb erőssége a tanárok együttműködése.

Szekcióvezető: Szegedi Eszter
Tempus Közalapítvány Tudásmenedzsment csoport

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.12.05.
A PSZ felmérése a pedagógusok munkaterheléséről
A Pedagógusok Szakszervezete felmérést készített a tanárok munkaterheléséről. Utoljára 2008-ban a TÁRKI-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. végzett kutatást a témá...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.12.05.
Rossz jegy miatt késelhette meg tanárnőjét a győri középiskola jó tanuló diákja
az elkövető egy nagyon jó tanuló tizedikes fiú, aki most hármast kapott a dolgozatára, ezért támadt késsel a tanárára. Ezt az Indexnek is többen megerősítették, hozzáfűzve, hogy a k...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.12.05.
Életem legrosszabb napja volt, amikor rehabra vittem a gyerekemet
A ráckeresztúri rehabon külön csoportfoglalkozásokat tartanak a szülőknek, hogy tisztában legyenek, mivel jár a függőség. Sokszor ugyanis elbagatelizálják a problémát, vagy pont, hogy...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.12.05.
Iskolaérettség: két hét haladékot kaphatnak a szülők
Elsősorban a gyermek után járó anyagi támogatások elvételével büntethetik azokat a szülőket, akik akkor sem viszik iskolába hatéves gyermeküket, ha az OH nem hagyta jóvá halasztási ké...
(Forrás: Népszava)
--
2019.12.05.
Nem feltétlenül sok tanulás és sok pénz kell a jó iskolai eredményekhez
A sok pénz mellett, ha nincs korszerű, hatékony oktatási rendszer, akkor nem lesz látványos eredménye a ráfordításoknak. Magyarország jóval az OECD-átlag alatt finanszírozza az oktatást...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.12.04.
Újra kiállította a bizonyítványt a magyar iskolákról a PISA-teszt
Kína mindent visz, a magyar diákok eredménye kicsit javult, de így is gyenge nemzetközi összehasonlításban: kijöttek a legfrissebb PISA-eredmények, beárazva az egyes országok oktatási rendszereit...
(Forrás: index)
--
2019.12.04.
A PSZ felmérése a pedagógusok munkaterheléséről
Utoljára 2008-ban a TÁRKI-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. végzett kutatást a témában. 2017-ben az Emberi Erőforrások Minisztériuma kezdeményezett hasonlót, de a kutat...
(Forrás: Pedagógusok Szakszervezete)
--
2019.12.04.
Nonszensz, hogy a gyerekeket is munkaszombatra kényszeríti a rendszer
Nagyon jó lenne, ha nem sugalmaznánk ilyen üzenetet már gyerekkorban, hogy a „tömbösített pihenés” annyit ér, mintha rendszeresen pihennénk. Ez nincs így – Gyurkó Szilvia gyerekjogá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.12.02.
Megvizsgálják a tanárok további bérigényét
Konstruktívan állnak a minisztériumok a tanárok hétvégi akciójához és követeléseihez. A szombaton utcára vonuló pedagógusoknak azt ígérték: a kormány kész megvizsgálni a bérigényeket...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek