OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. október 18.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
         

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

38. Már vágjuk a centit

2015. október 9.

Hétfőn hív M. anyu. Laborlelet kézben, gyerekorvos szerint lehet, hogy tényleg laktóz érzékenység, de katasztrofálisan alacsony a vas. Amúgy meg annyira kövér a gyerek, hogy először endokrinológia, aztán majd jöhet a gasztro. A vashiányra sem ad semmit. Diétázzon a kölyök, ennyi. És főleg ne mi adjunk neki tanácsokat arra vonatkozóan, hogy milyen vizsgálatok kellenek. Hm.

Kedden a Hungexpón pályaválasztási kiállítás. Kint vagyunk délelőtt. Szabadon engedjük őket, nézelődjenek, kérdezzenek, tapasztaljanak. Én, ellentétben velük, módszeresen végig járom, minden anyagot begyűjtök, hogy kéznél legyenek az infók. Tapasztalás az, hogy az általuk ismertnek vélt szakmák sem arról szólnak, hogy kevés munka, nulla erőfeszítés, de dől a lé. A többiről nem is beszélve!

Van olyan érettségit adó középiskola, ahol cinkosan rám mosolyog a tanerő: mindegy, hogy milyen a kölyök, csak küldjük. Küldjem? Jó lesz az októberi statisztikában, aminek alapján kapják a normatívát? És aztán? Felteszem, kihajítják. Most akkor mi a cél? Olyan intézményt keresni, ahol a kis drága megfelel, amit el tud végezni, amit eredményesen be tud fejezni, vagy olyat, ahová felveszik, de a boldog végkifejlet erősen kétséges. Ettől függetlenül azért egy ilyen program nagyon hasznos. Van néhány hiányzónk, pont azok, akiknek a legnagyobb szüksége lenne egy ilyen programra. K, az új leánykánk pl. a nagyit őrzi, de egész héten nem jön, mert kiderül, hogy beteg is. Azért mert nincs bent, fontos a kapcsolattartás. Fészen megy a lélekápolás: gyógyulj, vigyázz a hangodra, várunk. Remélem, ha jövő héten érkezik, nem kell mindent újra kezdeni.

A matek felkészítőre érünk vissza. Hazafelé M. hányingerre panaszkodik. Majd hány is. Állítólag.

Az erősebb csoport fáradt, de jól nyomják. A gyengébbik totálkáros. Annyi új információ zúdult rájuk, hogy beállt a „kék halál”. Fatal error. ☺ Nem rosszak, csak használhatatlanok. Az állóképességük a nullához konvergál. M. a matek után magára ölti kis tarisznyáját és indul tovább. Külsős matekra. K. biosz-kémia gyúrása sem marad el. Szerdára felkészültnek kell lennie, és vannak fehér foltok. Az első tanszobán leckét csinálunk, a másodikon próbálunk. Jó lesz ez, csak kár, hogy tök fölösleges. Nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy ezt a hatéveseknek is végig kell ülniük. Semmit nem jelent számukra, hiszen olyan távoli az egész! És szerintem azt sem érti egy gyerek sem, hogy egy elbukott dolgon mit kell ünnepelni. Na, mindegy! Imádom a kihívásokat!

Közben megbeszélem a védő nénivel, hogy szerdán jön a gyerekorvos, segítséget kérünk tőle M. ügyében. Persze (fél 2 helyett) már kilencre legyek bent, hogy beszélni tudjunk. Jó, jó, megyek.

Szerdán a doktor bácsival, a védőnővel és az ápolónővel megbeszélést tartunk. Jelzik, hogy M. éjjel négyszer hányt. Persze nem ébresztette az éjszakást, mert minek is? ☹ Felmerül a gyanú, hogy ez a kollégiumi „Kész átverés show” egyik eleme lehet, mert a kisded egyáltalán nem úgy fest, mint aki olyan nagyon rosszul érezné magát. Kicsit sem „zöld”, pedig egy ilyen éjszaka után… Viszont baromi jó kedve van. Hogy elvegyük a kedvét a szórakozástól, ukázba adjuk: ha hányna, ha hasmenése lenne, egy felnőttnek be kell mutatnia a produktumot (akár éjszaka is), amit naplózni is fogunk.

Doktor bácsi a feje búbjától a lába ujjáig megvizsgálja, majd útjára bocsájtja. Szerinte a kövérsége (165 cm körüli magas, 83 kg) a legkisebb probléma, villámgyors székletminta-vételt kér. Addig diétázzon, de a hányást, hasmenést szerinte valami más okozhatja. Az eredmény függvényében látjuk majd a továbblépés lehetőségét. Anya kéri, hogy próbálják kórházba küldeni egy teljes kivizsgálásra, mert kezd elege lenni. Másnapra a beutaló a kezünkbe. Anya hajnali négykor ért haza a munkából, így nagyon örül, amikor 8-kor hívom: most azonnal vigye a gyereket a Heim Pálba. Anya 10-re érkezik szakadó esőben. Negyed egykor meg újra a suliban, gyerekestől. Mert nincs életveszély, mit képzel az orvos? Majd február 10-én menjenek, akkorra lesz hely! Hát, persze! Hiszen legfőbb érték az ember! Annál nagyobb értéke pedig nyilván csak a gyerekeknek van. És az egészséghez való jog amúgy is alaptörvényes (haha) jog. Ja, bocs! Ez Magyarország!

Ha már úgyis bent vagyok és ráérek, megegyezünk a kollégákkal, hogy elnézőek lesznek az írásbeli leckék elmaradásának tekintetében. Már csak két hetet kell toleránsnak lenni! ☺

E. nénitől nem kérek ilyet. Minek? Az a legfőbb gondja, hogy még mindig egy csomóan nem rakták ki Európa térképét a számítógépen. Mert miért nem gyakorolnak szabadidőben? (Milyen szabadidőben???) Azon az egy gépen, ami a könyvtárban van. És amin nincs net, nehogy valami turpisságot kövessenek el a könyvtárba tévedők. Mert a számtech terem, mint tudjuk, nem használható. Az állítólagos kupleráj okán. Igaz, a másik igh ígéretet tett arra, hogy meggyőzi a főnököt, hogy ez baromság. De még nem tudtak erről beszélni, mert mindig van valami más. Viszont, ha Zs. megígér valamit, azt be is tartja. Ez vigasztal és némi reményt is jelent.

Tanítás után próba, aztán tanszobán föci és kémia, matek, mert pénteken ez utóbbi kettőből dolgozat típusú feladatlap érkezése várható. Valószínűsége magas, nagyon magas. 100%.

Ezekben a „szabadidőben” zajló próbákban az a jó, hogy még véletlenül sincs bent mindenki. Hárman hiányoznak már eleve, és hol ez, hol az nincs bent előkészítő vagy egyéb „hivatalos” elfoglaltság miatt. Kedden M. matek előkészítőn, szerdán K. biológia-kémián. A csütörtök üdítő kivétel, mert a dalos pacsirtáink és mi már együtt próbálunk. Pénteken pedig van, aki hazamehet ebéd után. Tehát egy hiányzó minden nap van, de minden nap más.

Csütörtökön egy gyors próba, mert a dolgozatok réme ott figyel. Intenzív készülés, reményt keltő odaadás. Még csak október eleje van, de már most annyira fáradtak, hogy rossz nézni őket. Még nem roppantak össze, de ez bármikor megtörténhet. Aggódom értük. És remélem, hogy valahogy túlélik ezt a most következő két hetet is, aztán tudnak egy kicsit pihenni a szünetben. Amit tehetek, tehetünk értük, azt megteszem, megtesszük. De vajon ez elég?

Zs. igh beszélt a főnökkel. Hétfőtől újra birtokba vehetjük a számtech termet. A kulcsot a portástól kaphatjuk meg, felírja, hogy melyik csapat, mettől meddig volt bent. Ettől vajon megszűnik a kupi? Ha több csoport is bemegy egy-egy nap (más-más időpontban), akkor majd tudni fogják, hogy ki volt az, aki a rendetlenséget hagyta maga után? Na, mindegy! Lényeg, hogy egy újabb, pici győzelem. Hogy miért hétfőtől? Csak.

A kaja továbbra sem különösebben jó, de legalább még mindig kevés. ☹

Csütörtökön az uzsonna egy kisebb müzli szelet. Ebédre hal volt. Aki szereti, az még úgysem tudott jóllakni, hogy megehette azokét, akik a hal szagát sem bírják. És akkor ugye, vannak, akik nem ettek! Kopog a szemük az éhségtől! Mit tehetnék? Átmegyek a Lilába, veszek két kiló szeletelt kenyeret és fejenként a két szelet kenyérhez 2-2 szelet párizsit. Ez a leggyorsabb „szendvics”, ami létezik, mert csak kezet kell mosniuk, rárakják a felvágottat a kenyérre és már esznek is. Szarozni nincs idő, pénteken nehéz napjuk lesz.

Megírták a dogákat. A kémia egész jól sikerült! Persze R. már megint kipuskázott mindent, de így is csak egy kettesre futotta. K. szokás szerint figyelmetlen, szétszórt, de az ötöst semmi nem veszélyezteti. Csak a felvételit! Mert ott ez kevés! A barátnőm jól látja a dolgokat. Szerinte, ha K. nem az „agya mellett járna”, azaz ha nem lenne olyan szétszórt és felületes, akár hibátlant is írhatna. De ahhoz az kellene, hogy minden héten egyszer írjon „élesben”, mert akkor lenne esély, hogy az egyik tényleg igazán jó lesz. ☺ A matek eredménye még nem ismert. Egy darabig nem is lesz. P. bácsi nem egy kapkodó idegbeteg!

Délután tanszoba helyett próba, próba, próba. Majd haza, hogy pihenhessenek kicsit. Persze van, akinek még várnia kell erre, mert a magyar előkészítőre még elmennek.

Jó hír: M. nem hányt szerda hajnal óta, hasmenése sem volt. Lehet, hogy elég a naplózással való fenyegetettség? Ettől még van baja, de vége a show-nak.

Minden nehézség ellenére még mindig grimaszolás, megjegyzések nélkül gőzerővel csinálják a kis drágák azt, amit, és úgy, ahogy kell. Le a kalappal a kis tündérkék előtt! Büszke vagyok rájuk. Szokás szerint.

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.10.07.
A következő tanévtől átnevezik a szakgimnáziumokat és a szakközépiskolákat
"Az átjárhatóság lehetőségének növelése, valamint a közös szakmai tartalmak egyértelmű azonosítása érdekében közös ágazati tartalmak és ezekhez kapcsolódóan új ágazati struktú...
(Forrás: eduline)
--
2019.10.07.
L. Ritók Nóra: Emancipáció és nyomorúság
Aki a főállású anyaságból lép át a munkaerő-piacra, annak iszonyúan nehéz. Mert a pénz kell, a férfiak zöme már nem tudja eltartani a családot, ahogy a gyerekek intézményrendszerbe ker...
(Forrás: hvg/Nyomor széle blog)
--
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek