OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. október 25.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

39. Már vágjuk a centit 2.0

2015. október 16.

Hétfő. K. sehol. De a délelőtt azért izgalmasan alakul. A negyedik órában a Holokauszt Múzeum munkatársa tart érzékenyítő órát a felsősöknek. Téma: a kirekesztés.

Erre nagyon kíváncsi vagyok, tehát beülök. Indításként kapnak egy csomó fotót. Feladat: mi a közös a fotón látható emberekben? Csoportokra bontják. Színészek, énekesek (a tini kedvencek, tehát alig ismerek fel egyet-kettőt), sportolók, tudósok, stb. Ez rendben, akkor most nézzük meg, más szempontok szerint is lehet-e csoportosítani. Lehet, persze. Öreg, fiatal, kopasz, nem kopasz, szemüveges, nem szemüveges, férfi, nő, fekete bőrű, fehér bőrű, színes bőrű, stb. Ez is rendben. De van-e valami olyan tulajdonságuk, ami mindannyiukban közös? K, a leendő állatorvos jelentkezik: „Lehet, hogy hülyeséget mondok, de…öööö…nem zsidók?” De! Na, látni kellett volna a csoportot! A matatásba belemerevedett a mozdulat, tátva maradt a szájuk, szó szerint, síri, döbbent csend, hosszú másodpercekig. Azt el tudták fogadni, hogy Hajós Alfréd, Teller Ede, Einstein, Kertész Imre, valamint egy sor, számukra ismeretlen vagy kevéssé ismert személy ebbe a csoportba tartozik, na de mit keres ott David Beckham és főleg Harry Potter? Beletelt néhány percbe, amíg helyrerakták ezt a dolgot. Nem Harry Potter, hanem az őt alakító színész, és igen, igen, Beckham angol. De az állampolgárság és a származás nem ugyanazt jelenti. Miután sikerült felocsúdniuk ebből a megrázkódtatásból, jöhetett egy kisfilm.

Egy németországi város villamosán játszódik a történet. Felszáll egy fekete bőrű, fiatal srác a korának megfelelő öltözetben. Sildjével hátrafelé hordott baseball sapka, farmer, póló. Rágózik. A villamoson egy hely üres, egy idős nő mellett. Megkérdezi, szabad-e a hely. Választ nem kap, a nő grimaszol, láthatóan nem tetszik neki, hogy egy ilyen, „szakadt néger” fiatalember szeretne leülni mellé. A srácot ez nem zavarja, leül. A nő elkezdi rendezni a holmiját, ölbe veszi, magához szorítja, a testbeszéde mindent elárul a gondolatairól. Majd rákezd: a sok bevándorló, akik itt (Németországban) rontják a levegőt, akik lusták, nem dolgoznak, büdösek. És ez így megy hosszú perceken át. Már azt sem tudom, hogy hol vagyok, annyi itt az idegen. – mondja. A fiú hallgat, nem foglalkozik az asszonnyal. Egy férfi van, aki egyetértően bólogat egy darabig, de aztán ő is megunja. Egy kisfiú cinkosan összemosolyog a sráccal. Mindenki más hallgat, úgy csinál, mintha nem látna, nem hallana semmit. Lehajtott fejjel ülnek. Érkezik a kalauz, kéri a jegyeket ellenőrzésre, érvényesítésre. (Aki eddig nem tudta, hogy nem Magyarországon játszódik a történet, az most rájöhet. Egyenruhás, udvarias ember, egyedül érkezik. Sehol egy közterület-felügyelő vagy rendőr.) A nő is, a fiú is előkotorja a jegyét. És amikor a nőé kerül elő, a fiú a másodperc tört része alatt kikapja azt a kezéből, bekapja, lenyeli. (Kisdedek hangosan kuncognak. Tetszik nekik.) A kalauz a fiú jegyét érvényesíti, a nő jegyét várja. Helyette méltatlankodó magyarázatot kap: az a néger megette a jegyet! (Már nem kuncognak, röhögnek.) A kalauzunk higgadtságát és jó modorát megőrizve közli, hogy ilyen hülye kifogást még sosem hallott, és meg kell kérnie a Kedves Utast, hogy menjen vele. Leszállnak. A nő még mindig állítja, hogy igaz, amit mond, de ez már mit sem számít. Film megáll.

Kezdődik egy beszélgetés arról, hogy mit gondolnak a látottakról. Igazán nincs vita, egyértelműen és egyhangúan elítélik a nő viselkedését. Még néhány mondat arról, hogy nem az a fő baj, ha előítéletesek, hanem az, ha ehhez ragaszkodnak, és nem hajlandók felülbírálni a véleményüket.

Mostantól aztán valóban kétségem sincs afelől, hogy ez a brigád alapvetően nem előítéletes, nem kirekesztő. A felvezető játékból is inkább arra a következtetésre jutottam, hogy nem nagyon érdekli őket a származás, a felnőtt társadalom minden igyekezete és gondoskodása ellenére sem sikerült megmérgezni a lelküket. Remélem, hogy ez így is marad.

A program után jelzem az előadónak, hogy ha folytatni szándékoznak ezt, akkor nekem jó lenne, ha „történelmibbre” venné, mert megyünk Saul fiát nézni. Utána kellene valami, ami helyre teszi bennük a látottakat, segít a feldolgozásban.

Egészen elképed. Bár még nem látta a filmet (majd november közepén, amikor az intézménye vetíti), erősen tiltakozik. Szerinte, ha sokkoljuk a gyerekeket, azzal rosszat teszünk. Mondom, szerintem a mi gyerekeinket már annyira megrángatta az élet, hogy tán nem sokkolja, hanem sokkal inkább elgondolkodtatja őket. Abból pedig baj nem lehet! Ahogy reagáltak a délelőtti programon, nekem egyre erősebb meggyőződésem, hogy ezt a filmet látniuk kell! Meglepően éretteknek tűnnek. Nem tudom, hogy feltétlenül kell-e ilyen érett magatartás ebben a korban, de ha ők ilyenek, akkor erre lehet és kell is építeni.

Kedd, megérkezett K. (Vajon állandósul, hogy hosszú hétvégét tart?) Mintha egyetlen napot sem töltött volna velünk, rajtam kívül mindenkivel újra ellenséges. Pedig van lelke, mert a nagyszüleiről nagy szeretettel beszél. Az anyukájáról már kevésbé. Ma ezt sikerült kinyomnia magából: Ez a nő nem normális! A tanszobát végig szundikálta, ez most csak azért nagy baj, mert holnap témazáró nyelvtanból, pótolni kellene egy matek és egy kémia dogát, pénteken pedig jön a biosz tz.

És nem mellékesen ott figyel az ünnepi műsor. Jó kis hét lesz, na, jó, kettő, mert szerdán és csütörtökön este 9-ig próbálunk a tornateremben, aztán a jövő héten hétfőn, kedden is hasonló jókra számíthatunk. Szerda este ünnepély, csütörtökön ebéd után mehetnek haza. Nekünk pl. hét óránk van, tehát fél 3-ig tanítás, háromra megebédelnek, és már mehetnek is. Fél órával korábban, mintha péntek lenne. ☹

A matek felkészítő ma igen eredményesre sikeredett, ez jó! Kevesen voltak, mert a kémia iránt érdeklődők a helyi gimibe mehettek a vadi új, méregdrágán készült, de legalább európai szintű természettudományi laborba. Fontos az ilyen program, de akkor ma is minden kis drágának 9(!!!) órája volt, gyakorlatilag egyhuzamban. (Öt tanítási óra, mert a hatodik órában ebédeltek, két kémia a laborban, majd két óra tanszoba. A kevésbé érdeklődőknek 6 tanítási óra, egy matek felkészítő, valamint a két tanszoba.) Intenzív tanulás, mert dolgozatra készültünk. Nekem ez kissé soknak tűnik. M. szerencsés, mert ő igen jól bírja a „kiképzést”, így ő még elmehetett a külsős matek előkészítőre is. Ez akkor tehát plusz két óra, összesen tizenegy. Mennyi is a Munka Törvénykönyvében a felnőtt munkavállalók napi munkaideje teljes foglalkoztatottság esetén? És ez így is marad mindenkinek, január közepéig biztosan.

A szerda jónak tűnik elsőre. De csak elsőre. Csütörtökön délelőtt „sulibörze”, tehát elugorhatunk a tanszoba elől. Hát majdnem. Mert pénteken biológia témazáró, szóval… másfél óra intenzív anatómia-tanulás. Közben persze ott az ünnepély, melynek időpontja vészesen közeleg. Így a tanszoba után, laza levezetésként még este 9-ig nyomjuk. Most már a tornateremben. Persze át kell variálni mindent, mert amit az osztályban kipróbáltunk, az a tornateremben nem működik. De jóóóóóóóóóóóóóó!!!! Mondjuk, sejtettük, de a próbafolyamat elején nincs helyszíni próba, mert nem lehet örökké „éjjel” dolgozni. A gyermekfelügyelők így is zúgolódnak, mert felborítjuk az esték rendjét. A kölykök már magukon kívül vannak a fáradtságtól, de ez Z. bácsin és rajtam kívül senkit sem zavar.

A csütörtök délelőtt a pályaválasztás jegyében zajlik. Újra ugyanazok az intézmények vannak jelen, persze sokkal korlátozottabb létszámban, mert kisebb a kiállítási terület. De nem bánom, mert legalább pihennek egy kicsit. Úgy alakul, hogy csak ebédre érünk vissza. ☺ Aztán már a szokásos: tanszoba a biosz témazáró jegyében, majd ismét 9-ig élvezhetjük a próbák összes szépségét. Már a technikát is összerakjuk. Kellene mikrofon, hogy a gyönyörű, több funkciósra álmodott, de kizárólag sport célokra alkalmas helyszínen valamit hallani is lehessen, mert az akusztika katasztrofális. (Nyertünk pénzt mikroportra, de vagy csak néhány „egyszer használatos” fér bele a keretbe, vagy ha jobb minőségre vágynánk, akkor várjuk a jó szerencsét, ami talán karácsonyi akció képében érkezik. Hátha esetleg két eszközt tudunk venni. Használhatót.) Addig azzal kell beérni, ami van. És van: két, vezeték nélküli mikrofon, de az aksijuk halott. Venni kellene! Van vezetékes mikrofon, kettő abból is, de a madzag kontakthibás. Sőt, van mikroportunk is, de az a bizonyos, „egyszer használatos” minőségű… Sebaj! Meghívom a sulit két darab aksira, az néhány ezer forint mindössze! Így mulat egy magyar úrinő, ha pedagógusként regnál. Ebben a hónapban már egyébként is a vendégem volt a KLIK néhány buszjegyre, mert engedélyünk ugyan van a vásárlásra, de mint tudjuk, a pénz, az a legkevesebb. Jelen esetben annyira kevés, hogy nincs is.

A kisdedeken semmi nem fog múlni, ők hozzák a szokásosat.

Pénteken végre bejutunk a számtech terembe, micsoda eredmény! Meg is csináljuk a három hete feladott magyar házit: történetek a Nyugat íróiról, költőiről. Most tanulgatjuk, hogy van élet a Facebookon kívül is, hogy az internet csodákra képes, hogy a „gugli” tényleg hasznos, jó barát!

K. viselkedésén azért érezni, hogy sokáig nélkülöztük a társaságát. Velem továbbra is tisztelettudó, nem dumál vissza, már a hangját sem emeli meg. Még akkor sem, ha amúgy méltatlankodik. A többi kollégám nem ennyire szerencsés! Péntekre ismét normalizálódik valamelyest a helyzet, de a többiekhez való viszonya továbbra is bicskanyitogató. Ma délután az verte ki nála a biztosítékot, hogy többen azt feltételezték: nem valódi márkás a cipője, vasalt rajta a matrica. Ez skandalum! Mit képzelnek róla a többiek? Komolyan azt feltételezik, hogy hajlandó lenne gagyi cuccokat felvenni? Hosszú, nehéz időszak előtt állunk, asszem. A múlt heti optimizmusom már elszállni látszik. ☹ A magyar lecke elkészítése sem tűnik túl vonzónak számára, inkább pasziánszozna, de azt sajnos nem engedem neki. Így visszaballag a terembe, és nem csinál semmit. Pontosabban, dehogynem! Nyomkodja a telóján a gombokat, mert neki a fész a legjobb barátja. A fentiek miatt vannak kétségeim: vajon a „kedvemért” rendesen végigcsinálja-e, amit az ünnepi műsorban vállalt. A magam részéről minden támogatást megadok ehhez, napjában 120-szor próbálom erősíteni, hogy képes rá, ne hagyja cserben a csoportot, ne égesse se magát, se bennünket, olyan jó lenne, ha rá is büszke lehetnék. Mint a többiekre. Pillanatnyilag döntetlenre állunk. Még mindig abban bízom, hogy én nyerek. Mert akkor lesz ő a győztes.

A díszlet: Z. bácsi útmutatásai alapján öt kis drága keze munkája:

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.12.08.
Gyarmathy Éva: Boldogtalan tanórák helyett...
A magyar oktatás továbbra sem képes lépést tartani a 21. századi változásokkal, a gyerekek idegrendszerének és életmódjának jelentős átalakulásával, az információs forradalommal, az...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.12.08.
Radó Péter. PISA 2018: Hol a gödör alja?
Összefoglalva: az egyetlen jó hír az, hogy a magyar közoktatás eredményességének zuhanása pillanatnyilag leállt. Javulásnak azonban nyoma sincs, a közoktatás minősége és esélykiegyenl...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.12.08.
Hat ok, amiért a mikroiskolák újraírhatják a jövő oktatás|át
El lehet indítani 30 millióból is egy iskolát, vagy 3 milliárdot kell rá költeni? Újra lehet-e gondolni az oktatást egy innovatív módszerrel egy 20 fős csoportban, vagy 200 gyerek alatt ne...
(Forrás: Budapest School)
--
2019.12.07.
A hat- és nyolcosztályos gimnáziumok csak az elit számára elérhetőek?
z iskolai szegregáció már az általános iskolában megjelenik, a hat- és nyolcosztályos gimnáziumokba döntően csak a jobb helyzetű családok gyerekei kerülnek be - derül ki egy friss kutat...
(Forrás: eduline)
--
2019.12.07.
A köznevelési tárca valós érvek alapján dönt az iskolaérettségi vizsgálatról
Korábban Kozma Ákos, az alapvető jogok biztosa az iskolaérettség, a tankötelezettség kezdetének megállapítására vonatkozó új eljárásrend bevezetésének elhalasztását kérte a szaktá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.12.07.
Kütyüfüggő generációt nevelünk
A 2010 után született alfa generáció tagjai minden eddiginél korábban, már egyéves koruk körül használni kezdik az érintőképernyős digitális eszközöket, sőt a négyévesnél idősebbek...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.12.07.
Az ombudsman szerint nem feltétlen kellene még 6 évesen iskolába mennie a gyerekne
Az iskolaérettség, a tankötelezettség kezdetének megállapítására vonatkozó új eljárásrend bevezetésének elhalasztását kérte a szaktárcától Kozma Ákos, az alapvető jogok biztosa....
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.12.05.
A PSZ felmérése a pedagógusok munkaterheléséről
A Pedagógusok Szakszervezete felmérést készített a tanárok munkaterheléséről. Utoljára 2008-ban a TÁRKI-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. végzett kutatást a témá...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.12.05.
Rossz jegy miatt késelhette meg tanárnőjét a győri középiskola jó tanuló diákja
az elkövető egy nagyon jó tanuló tizedikes fiú, aki most hármast kapott a dolgozatára, ezért támadt késsel a tanárára. Ezt az Indexnek is többen megerősítették, hozzáfűzve, hogy a k...
(Forrás: 168 óra)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek