OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. október 25.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

39. Már vágjuk a centit 2.0

2015. október 16.

Hétfő. K. sehol. De a délelőtt azért izgalmasan alakul. A negyedik órában a Holokauszt Múzeum munkatársa tart érzékenyítő órát a felsősöknek. Téma: a kirekesztés.

Erre nagyon kíváncsi vagyok, tehát beülök. Indításként kapnak egy csomó fotót. Feladat: mi a közös a fotón látható emberekben? Csoportokra bontják. Színészek, énekesek (a tini kedvencek, tehát alig ismerek fel egyet-kettőt), sportolók, tudósok, stb. Ez rendben, akkor most nézzük meg, más szempontok szerint is lehet-e csoportosítani. Lehet, persze. Öreg, fiatal, kopasz, nem kopasz, szemüveges, nem szemüveges, férfi, nő, fekete bőrű, fehér bőrű, színes bőrű, stb. Ez is rendben. De van-e valami olyan tulajdonságuk, ami mindannyiukban közös? K, a leendő állatorvos jelentkezik: „Lehet, hogy hülyeséget mondok, de…öööö…nem zsidók?” De! Na, látni kellett volna a csoportot! A matatásba belemerevedett a mozdulat, tátva maradt a szájuk, szó szerint, síri, döbbent csend, hosszú másodpercekig. Azt el tudták fogadni, hogy Hajós Alfréd, Teller Ede, Einstein, Kertész Imre, valamint egy sor, számukra ismeretlen vagy kevéssé ismert személy ebbe a csoportba tartozik, na de mit keres ott David Beckham és főleg Harry Potter? Beletelt néhány percbe, amíg helyrerakták ezt a dolgot. Nem Harry Potter, hanem az őt alakító színész, és igen, igen, Beckham angol. De az állampolgárság és a származás nem ugyanazt jelenti. Miután sikerült felocsúdniuk ebből a megrázkódtatásból, jöhetett egy kisfilm.

Egy németországi város villamosán játszódik a történet. Felszáll egy fekete bőrű, fiatal srác a korának megfelelő öltözetben. Sildjével hátrafelé hordott baseball sapka, farmer, póló. Rágózik. A villamoson egy hely üres, egy idős nő mellett. Megkérdezi, szabad-e a hely. Választ nem kap, a nő grimaszol, láthatóan nem tetszik neki, hogy egy ilyen, „szakadt néger” fiatalember szeretne leülni mellé. A srácot ez nem zavarja, leül. A nő elkezdi rendezni a holmiját, ölbe veszi, magához szorítja, a testbeszéde mindent elárul a gondolatairól. Majd rákezd: a sok bevándorló, akik itt (Németországban) rontják a levegőt, akik lusták, nem dolgoznak, büdösek. És ez így megy hosszú perceken át. Már azt sem tudom, hogy hol vagyok, annyi itt az idegen. – mondja. A fiú hallgat, nem foglalkozik az asszonnyal. Egy férfi van, aki egyetértően bólogat egy darabig, de aztán ő is megunja. Egy kisfiú cinkosan összemosolyog a sráccal. Mindenki más hallgat, úgy csinál, mintha nem látna, nem hallana semmit. Lehajtott fejjel ülnek. Érkezik a kalauz, kéri a jegyeket ellenőrzésre, érvényesítésre. (Aki eddig nem tudta, hogy nem Magyarországon játszódik a történet, az most rájöhet. Egyenruhás, udvarias ember, egyedül érkezik. Sehol egy közterület-felügyelő vagy rendőr.) A nő is, a fiú is előkotorja a jegyét. És amikor a nőé kerül elő, a fiú a másodperc tört része alatt kikapja azt a kezéből, bekapja, lenyeli. (Kisdedek hangosan kuncognak. Tetszik nekik.) A kalauz a fiú jegyét érvényesíti, a nő jegyét várja. Helyette méltatlankodó magyarázatot kap: az a néger megette a jegyet! (Már nem kuncognak, röhögnek.) A kalauzunk higgadtságát és jó modorát megőrizve közli, hogy ilyen hülye kifogást még sosem hallott, és meg kell kérnie a Kedves Utast, hogy menjen vele. Leszállnak. A nő még mindig állítja, hogy igaz, amit mond, de ez már mit sem számít. Film megáll.

Kezdődik egy beszélgetés arról, hogy mit gondolnak a látottakról. Igazán nincs vita, egyértelműen és egyhangúan elítélik a nő viselkedését. Még néhány mondat arról, hogy nem az a fő baj, ha előítéletesek, hanem az, ha ehhez ragaszkodnak, és nem hajlandók felülbírálni a véleményüket.

Mostantól aztán valóban kétségem sincs afelől, hogy ez a brigád alapvetően nem előítéletes, nem kirekesztő. A felvezető játékból is inkább arra a következtetésre jutottam, hogy nem nagyon érdekli őket a származás, a felnőtt társadalom minden igyekezete és gondoskodása ellenére sem sikerült megmérgezni a lelküket. Remélem, hogy ez így is marad.

A program után jelzem az előadónak, hogy ha folytatni szándékoznak ezt, akkor nekem jó lenne, ha „történelmibbre” venné, mert megyünk Saul fiát nézni. Utána kellene valami, ami helyre teszi bennük a látottakat, segít a feldolgozásban.

Egészen elképed. Bár még nem látta a filmet (majd november közepén, amikor az intézménye vetíti), erősen tiltakozik. Szerinte, ha sokkoljuk a gyerekeket, azzal rosszat teszünk. Mondom, szerintem a mi gyerekeinket már annyira megrángatta az élet, hogy tán nem sokkolja, hanem sokkal inkább elgondolkodtatja őket. Abból pedig baj nem lehet! Ahogy reagáltak a délelőtti programon, nekem egyre erősebb meggyőződésem, hogy ezt a filmet látniuk kell! Meglepően éretteknek tűnnek. Nem tudom, hogy feltétlenül kell-e ilyen érett magatartás ebben a korban, de ha ők ilyenek, akkor erre lehet és kell is építeni.

Kedd, megérkezett K. (Vajon állandósul, hogy hosszú hétvégét tart?) Mintha egyetlen napot sem töltött volna velünk, rajtam kívül mindenkivel újra ellenséges. Pedig van lelke, mert a nagyszüleiről nagy szeretettel beszél. Az anyukájáról már kevésbé. Ma ezt sikerült kinyomnia magából: Ez a nő nem normális! A tanszobát végig szundikálta, ez most csak azért nagy baj, mert holnap témazáró nyelvtanból, pótolni kellene egy matek és egy kémia dogát, pénteken pedig jön a biosz tz.

És nem mellékesen ott figyel az ünnepi műsor. Jó kis hét lesz, na, jó, kettő, mert szerdán és csütörtökön este 9-ig próbálunk a tornateremben, aztán a jövő héten hétfőn, kedden is hasonló jókra számíthatunk. Szerda este ünnepély, csütörtökön ebéd után mehetnek haza. Nekünk pl. hét óránk van, tehát fél 3-ig tanítás, háromra megebédelnek, és már mehetnek is. Fél órával korábban, mintha péntek lenne. ☹

A matek felkészítő ma igen eredményesre sikeredett, ez jó! Kevesen voltak, mert a kémia iránt érdeklődők a helyi gimibe mehettek a vadi új, méregdrágán készült, de legalább európai szintű természettudományi laborba. Fontos az ilyen program, de akkor ma is minden kis drágának 9(!!!) órája volt, gyakorlatilag egyhuzamban. (Öt tanítási óra, mert a hatodik órában ebédeltek, két kémia a laborban, majd két óra tanszoba. A kevésbé érdeklődőknek 6 tanítási óra, egy matek felkészítő, valamint a két tanszoba.) Intenzív tanulás, mert dolgozatra készültünk. Nekem ez kissé soknak tűnik. M. szerencsés, mert ő igen jól bírja a „kiképzést”, így ő még elmehetett a külsős matek előkészítőre is. Ez akkor tehát plusz két óra, összesen tizenegy. Mennyi is a Munka Törvénykönyvében a felnőtt munkavállalók napi munkaideje teljes foglalkoztatottság esetén? És ez így is marad mindenkinek, január közepéig biztosan.

A szerda jónak tűnik elsőre. De csak elsőre. Csütörtökön délelőtt „sulibörze”, tehát elugorhatunk a tanszoba elől. Hát majdnem. Mert pénteken biológia témazáró, szóval… másfél óra intenzív anatómia-tanulás. Közben persze ott az ünnepély, melynek időpontja vészesen közeleg. Így a tanszoba után, laza levezetésként még este 9-ig nyomjuk. Most már a tornateremben. Persze át kell variálni mindent, mert amit az osztályban kipróbáltunk, az a tornateremben nem működik. De jóóóóóóóóóóóóóó!!!! Mondjuk, sejtettük, de a próbafolyamat elején nincs helyszíni próba, mert nem lehet örökké „éjjel” dolgozni. A gyermekfelügyelők így is zúgolódnak, mert felborítjuk az esték rendjét. A kölykök már magukon kívül vannak a fáradtságtól, de ez Z. bácsin és rajtam kívül senkit sem zavar.

A csütörtök délelőtt a pályaválasztás jegyében zajlik. Újra ugyanazok az intézmények vannak jelen, persze sokkal korlátozottabb létszámban, mert kisebb a kiállítási terület. De nem bánom, mert legalább pihennek egy kicsit. Úgy alakul, hogy csak ebédre érünk vissza. ☺ Aztán már a szokásos: tanszoba a biosz témazáró jegyében, majd ismét 9-ig élvezhetjük a próbák összes szépségét. Már a technikát is összerakjuk. Kellene mikrofon, hogy a gyönyörű, több funkciósra álmodott, de kizárólag sport célokra alkalmas helyszínen valamit hallani is lehessen, mert az akusztika katasztrofális. (Nyertünk pénzt mikroportra, de vagy csak néhány „egyszer használatos” fér bele a keretbe, vagy ha jobb minőségre vágynánk, akkor várjuk a jó szerencsét, ami talán karácsonyi akció képében érkezik. Hátha esetleg két eszközt tudunk venni. Használhatót.) Addig azzal kell beérni, ami van. És van: két, vezeték nélküli mikrofon, de az aksijuk halott. Venni kellene! Van vezetékes mikrofon, kettő abból is, de a madzag kontakthibás. Sőt, van mikroportunk is, de az a bizonyos, „egyszer használatos” minőségű… Sebaj! Meghívom a sulit két darab aksira, az néhány ezer forint mindössze! Így mulat egy magyar úrinő, ha pedagógusként regnál. Ebben a hónapban már egyébként is a vendégem volt a KLIK néhány buszjegyre, mert engedélyünk ugyan van a vásárlásra, de mint tudjuk, a pénz, az a legkevesebb. Jelen esetben annyira kevés, hogy nincs is.

A kisdedeken semmi nem fog múlni, ők hozzák a szokásosat.

Pénteken végre bejutunk a számtech terembe, micsoda eredmény! Meg is csináljuk a három hete feladott magyar házit: történetek a Nyugat íróiról, költőiről. Most tanulgatjuk, hogy van élet a Facebookon kívül is, hogy az internet csodákra képes, hogy a „gugli” tényleg hasznos, jó barát!

K. viselkedésén azért érezni, hogy sokáig nélkülöztük a társaságát. Velem továbbra is tisztelettudó, nem dumál vissza, már a hangját sem emeli meg. Még akkor sem, ha amúgy méltatlankodik. A többi kollégám nem ennyire szerencsés! Péntekre ismét normalizálódik valamelyest a helyzet, de a többiekhez való viszonya továbbra is bicskanyitogató. Ma délután az verte ki nála a biztosítékot, hogy többen azt feltételezték: nem valódi márkás a cipője, vasalt rajta a matrica. Ez skandalum! Mit képzelnek róla a többiek? Komolyan azt feltételezik, hogy hajlandó lenne gagyi cuccokat felvenni? Hosszú, nehéz időszak előtt állunk, asszem. A múlt heti optimizmusom már elszállni látszik. ☹ A magyar lecke elkészítése sem tűnik túl vonzónak számára, inkább pasziánszozna, de azt sajnos nem engedem neki. Így visszaballag a terembe, és nem csinál semmit. Pontosabban, dehogynem! Nyomkodja a telóján a gombokat, mert neki a fész a legjobb barátja. A fentiek miatt vannak kétségeim: vajon a „kedvemért” rendesen végigcsinálja-e, amit az ünnepi műsorban vállalt. A magam részéről minden támogatást megadok ehhez, napjában 120-szor próbálom erősíteni, hogy képes rá, ne hagyja cserben a csoportot, ne égesse se magát, se bennünket, olyan jó lenne, ha rá is büszke lehetnék. Mint a többiekre. Pillanatnyilag döntetlenre állunk. Még mindig abban bízom, hogy én nyerek. Mert akkor lesz ő a győztes.

A díszlet: Z. bácsi útmutatásai alapján öt kis drága keze munkája:

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek