OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. október 25.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

39. Már vágjuk a centit 2.0

2015. október 16.

Hétfő. K. sehol. De a délelőtt azért izgalmasan alakul. A negyedik órában a Holokauszt Múzeum munkatársa tart érzékenyítő órát a felsősöknek. Téma: a kirekesztés.

Erre nagyon kíváncsi vagyok, tehát beülök. Indításként kapnak egy csomó fotót. Feladat: mi a közös a fotón látható emberekben? Csoportokra bontják. Színészek, énekesek (a tini kedvencek, tehát alig ismerek fel egyet-kettőt), sportolók, tudósok, stb. Ez rendben, akkor most nézzük meg, más szempontok szerint is lehet-e csoportosítani. Lehet, persze. Öreg, fiatal, kopasz, nem kopasz, szemüveges, nem szemüveges, férfi, nő, fekete bőrű, fehér bőrű, színes bőrű, stb. Ez is rendben. De van-e valami olyan tulajdonságuk, ami mindannyiukban közös? K, a leendő állatorvos jelentkezik: „Lehet, hogy hülyeséget mondok, de…öööö…nem zsidók?” De! Na, látni kellett volna a csoportot! A matatásba belemerevedett a mozdulat, tátva maradt a szájuk, szó szerint, síri, döbbent csend, hosszú másodpercekig. Azt el tudták fogadni, hogy Hajós Alfréd, Teller Ede, Einstein, Kertész Imre, valamint egy sor, számukra ismeretlen vagy kevéssé ismert személy ebbe a csoportba tartozik, na de mit keres ott David Beckham és főleg Harry Potter? Beletelt néhány percbe, amíg helyrerakták ezt a dolgot. Nem Harry Potter, hanem az őt alakító színész, és igen, igen, Beckham angol. De az állampolgárság és a származás nem ugyanazt jelenti. Miután sikerült felocsúdniuk ebből a megrázkódtatásból, jöhetett egy kisfilm.

Egy németországi város villamosán játszódik a történet. Felszáll egy fekete bőrű, fiatal srác a korának megfelelő öltözetben. Sildjével hátrafelé hordott baseball sapka, farmer, póló. Rágózik. A villamoson egy hely üres, egy idős nő mellett. Megkérdezi, szabad-e a hely. Választ nem kap, a nő grimaszol, láthatóan nem tetszik neki, hogy egy ilyen, „szakadt néger” fiatalember szeretne leülni mellé. A srácot ez nem zavarja, leül. A nő elkezdi rendezni a holmiját, ölbe veszi, magához szorítja, a testbeszéde mindent elárul a gondolatairól. Majd rákezd: a sok bevándorló, akik itt (Németországban) rontják a levegőt, akik lusták, nem dolgoznak, büdösek. És ez így megy hosszú perceken át. Már azt sem tudom, hogy hol vagyok, annyi itt az idegen. – mondja. A fiú hallgat, nem foglalkozik az asszonnyal. Egy férfi van, aki egyetértően bólogat egy darabig, de aztán ő is megunja. Egy kisfiú cinkosan összemosolyog a sráccal. Mindenki más hallgat, úgy csinál, mintha nem látna, nem hallana semmit. Lehajtott fejjel ülnek. Érkezik a kalauz, kéri a jegyeket ellenőrzésre, érvényesítésre. (Aki eddig nem tudta, hogy nem Magyarországon játszódik a történet, az most rájöhet. Egyenruhás, udvarias ember, egyedül érkezik. Sehol egy közterület-felügyelő vagy rendőr.) A nő is, a fiú is előkotorja a jegyét. És amikor a nőé kerül elő, a fiú a másodperc tört része alatt kikapja azt a kezéből, bekapja, lenyeli. (Kisdedek hangosan kuncognak. Tetszik nekik.) A kalauz a fiú jegyét érvényesíti, a nő jegyét várja. Helyette méltatlankodó magyarázatot kap: az a néger megette a jegyet! (Már nem kuncognak, röhögnek.) A kalauzunk higgadtságát és jó modorát megőrizve közli, hogy ilyen hülye kifogást még sosem hallott, és meg kell kérnie a Kedves Utast, hogy menjen vele. Leszállnak. A nő még mindig állítja, hogy igaz, amit mond, de ez már mit sem számít. Film megáll.

Kezdődik egy beszélgetés arról, hogy mit gondolnak a látottakról. Igazán nincs vita, egyértelműen és egyhangúan elítélik a nő viselkedését. Még néhány mondat arról, hogy nem az a fő baj, ha előítéletesek, hanem az, ha ehhez ragaszkodnak, és nem hajlandók felülbírálni a véleményüket.

Mostantól aztán valóban kétségem sincs afelől, hogy ez a brigád alapvetően nem előítéletes, nem kirekesztő. A felvezető játékból is inkább arra a következtetésre jutottam, hogy nem nagyon érdekli őket a származás, a felnőtt társadalom minden igyekezete és gondoskodása ellenére sem sikerült megmérgezni a lelküket. Remélem, hogy ez így is marad.

A program után jelzem az előadónak, hogy ha folytatni szándékoznak ezt, akkor nekem jó lenne, ha „történelmibbre” venné, mert megyünk Saul fiát nézni. Utána kellene valami, ami helyre teszi bennük a látottakat, segít a feldolgozásban.

Egészen elképed. Bár még nem látta a filmet (majd november közepén, amikor az intézménye vetíti), erősen tiltakozik. Szerinte, ha sokkoljuk a gyerekeket, azzal rosszat teszünk. Mondom, szerintem a mi gyerekeinket már annyira megrángatta az élet, hogy tán nem sokkolja, hanem sokkal inkább elgondolkodtatja őket. Abból pedig baj nem lehet! Ahogy reagáltak a délelőtti programon, nekem egyre erősebb meggyőződésem, hogy ezt a filmet látniuk kell! Meglepően éretteknek tűnnek. Nem tudom, hogy feltétlenül kell-e ilyen érett magatartás ebben a korban, de ha ők ilyenek, akkor erre lehet és kell is építeni.

Kedd, megérkezett K. (Vajon állandósul, hogy hosszú hétvégét tart?) Mintha egyetlen napot sem töltött volna velünk, rajtam kívül mindenkivel újra ellenséges. Pedig van lelke, mert a nagyszüleiről nagy szeretettel beszél. Az anyukájáról már kevésbé. Ma ezt sikerült kinyomnia magából: Ez a nő nem normális! A tanszobát végig szundikálta, ez most csak azért nagy baj, mert holnap témazáró nyelvtanból, pótolni kellene egy matek és egy kémia dogát, pénteken pedig jön a biosz tz.

És nem mellékesen ott figyel az ünnepi műsor. Jó kis hét lesz, na, jó, kettő, mert szerdán és csütörtökön este 9-ig próbálunk a tornateremben, aztán a jövő héten hétfőn, kedden is hasonló jókra számíthatunk. Szerda este ünnepély, csütörtökön ebéd után mehetnek haza. Nekünk pl. hét óránk van, tehát fél 3-ig tanítás, háromra megebédelnek, és már mehetnek is. Fél órával korábban, mintha péntek lenne. ☹

A matek felkészítő ma igen eredményesre sikeredett, ez jó! Kevesen voltak, mert a kémia iránt érdeklődők a helyi gimibe mehettek a vadi új, méregdrágán készült, de legalább európai szintű természettudományi laborba. Fontos az ilyen program, de akkor ma is minden kis drágának 9(!!!) órája volt, gyakorlatilag egyhuzamban. (Öt tanítási óra, mert a hatodik órában ebédeltek, két kémia a laborban, majd két óra tanszoba. A kevésbé érdeklődőknek 6 tanítási óra, egy matek felkészítő, valamint a két tanszoba.) Intenzív tanulás, mert dolgozatra készültünk. Nekem ez kissé soknak tűnik. M. szerencsés, mert ő igen jól bírja a „kiképzést”, így ő még elmehetett a külsős matek előkészítőre is. Ez akkor tehát plusz két óra, összesen tizenegy. Mennyi is a Munka Törvénykönyvében a felnőtt munkavállalók napi munkaideje teljes foglalkoztatottság esetén? És ez így is marad mindenkinek, január közepéig biztosan.

A szerda jónak tűnik elsőre. De csak elsőre. Csütörtökön délelőtt „sulibörze”, tehát elugorhatunk a tanszoba elől. Hát majdnem. Mert pénteken biológia témazáró, szóval… másfél óra intenzív anatómia-tanulás. Közben persze ott az ünnepély, melynek időpontja vészesen közeleg. Így a tanszoba után, laza levezetésként még este 9-ig nyomjuk. Most már a tornateremben. Persze át kell variálni mindent, mert amit az osztályban kipróbáltunk, az a tornateremben nem működik. De jóóóóóóóóóóóóóó!!!! Mondjuk, sejtettük, de a próbafolyamat elején nincs helyszíni próba, mert nem lehet örökké „éjjel” dolgozni. A gyermekfelügyelők így is zúgolódnak, mert felborítjuk az esték rendjét. A kölykök már magukon kívül vannak a fáradtságtól, de ez Z. bácsin és rajtam kívül senkit sem zavar.

A csütörtök délelőtt a pályaválasztás jegyében zajlik. Újra ugyanazok az intézmények vannak jelen, persze sokkal korlátozottabb létszámban, mert kisebb a kiállítási terület. De nem bánom, mert legalább pihennek egy kicsit. Úgy alakul, hogy csak ebédre érünk vissza. ☺ Aztán már a szokásos: tanszoba a biosz témazáró jegyében, majd ismét 9-ig élvezhetjük a próbák összes szépségét. Már a technikát is összerakjuk. Kellene mikrofon, hogy a gyönyörű, több funkciósra álmodott, de kizárólag sport célokra alkalmas helyszínen valamit hallani is lehessen, mert az akusztika katasztrofális. (Nyertünk pénzt mikroportra, de vagy csak néhány „egyszer használatos” fér bele a keretbe, vagy ha jobb minőségre vágynánk, akkor várjuk a jó szerencsét, ami talán karácsonyi akció képében érkezik. Hátha esetleg két eszközt tudunk venni. Használhatót.) Addig azzal kell beérni, ami van. És van: két, vezeték nélküli mikrofon, de az aksijuk halott. Venni kellene! Van vezetékes mikrofon, kettő abból is, de a madzag kontakthibás. Sőt, van mikroportunk is, de az a bizonyos, „egyszer használatos” minőségű… Sebaj! Meghívom a sulit két darab aksira, az néhány ezer forint mindössze! Így mulat egy magyar úrinő, ha pedagógusként regnál. Ebben a hónapban már egyébként is a vendégem volt a KLIK néhány buszjegyre, mert engedélyünk ugyan van a vásárlásra, de mint tudjuk, a pénz, az a legkevesebb. Jelen esetben annyira kevés, hogy nincs is.

A kisdedeken semmi nem fog múlni, ők hozzák a szokásosat.

Pénteken végre bejutunk a számtech terembe, micsoda eredmény! Meg is csináljuk a három hete feladott magyar házit: történetek a Nyugat íróiról, költőiről. Most tanulgatjuk, hogy van élet a Facebookon kívül is, hogy az internet csodákra képes, hogy a „gugli” tényleg hasznos, jó barát!

K. viselkedésén azért érezni, hogy sokáig nélkülöztük a társaságát. Velem továbbra is tisztelettudó, nem dumál vissza, már a hangját sem emeli meg. Még akkor sem, ha amúgy méltatlankodik. A többi kollégám nem ennyire szerencsés! Péntekre ismét normalizálódik valamelyest a helyzet, de a többiekhez való viszonya továbbra is bicskanyitogató. Ma délután az verte ki nála a biztosítékot, hogy többen azt feltételezték: nem valódi márkás a cipője, vasalt rajta a matrica. Ez skandalum! Mit képzelnek róla a többiek? Komolyan azt feltételezik, hogy hajlandó lenne gagyi cuccokat felvenni? Hosszú, nehéz időszak előtt állunk, asszem. A múlt heti optimizmusom már elszállni látszik. ☹ A magyar lecke elkészítése sem tűnik túl vonzónak számára, inkább pasziánszozna, de azt sajnos nem engedem neki. Így visszaballag a terembe, és nem csinál semmit. Pontosabban, dehogynem! Nyomkodja a telóján a gombokat, mert neki a fész a legjobb barátja. A fentiek miatt vannak kétségeim: vajon a „kedvemért” rendesen végigcsinálja-e, amit az ünnepi műsorban vállalt. A magam részéről minden támogatást megadok ehhez, napjában 120-szor próbálom erősíteni, hogy képes rá, ne hagyja cserben a csoportot, ne égesse se magát, se bennünket, olyan jó lenne, ha rá is büszke lehetnék. Mint a többiekre. Pillanatnyilag döntetlenre állunk. Még mindig abban bízom, hogy én nyerek. Mert akkor lesz ő a győztes.

A díszlet: Z. bácsi útmutatásai alapján öt kis drága keze munkája:

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.08.12.
A gyerekeinknek is jobb lenne, ha mi szülők nem állnánk ilyen csehül pénzügyi tudatosságban
Legyen szó hazai vagy külföldi tanulmányokról, az önálló életkezdésről, mindez szülőnek, gyereknek egyaránt komoly anyagi terhet jelenthet. A „kirepülés” izgalmas, kihívásokkal teli...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.11.
Deviszont – kritikai pedagógia a külvárosban
A Deviszont Közösségi Tér egy Budapest külvárosában működő oktatási program, amit társadalomtudósok, szociális munkások, filozófusok és pedagógusok hoztak létre szakképzésben tanul...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.11.
Egyre több támogatást kapnak a családok az iskolakezdéshez
Elsőtől kilencedik évfolyamig ingyenes tankönyvet kapnak a diákok, ami gyerekenként 10-12 ezer forint megtakarítást jelent. A szeptemberi családtámogatásokat is korábban, augusztus végén...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.08.11.
Szigorúan keresztény életvitelű takarítónőt keresnek egy szombathelyi iskolába
Az Egyenlő Bánásmód Hatóság is érdekesnek találhatja azt az álláshirdetést, amit a Sugó-parti Közéleti portál nevű Facebook-oldal talált és osztott meg. Az újságban közzétett hirdet...
(Forrás: népszava)
--
2019.08.11.
A szülők szerint nem tiszta a magántanulókra vonatkozó új szabályozás
Szeptembertől az Oktatási Hivatal szakemberei döntik majd el, hogy ki lehet magántanuló. Az InfoRádiónak nyilatkozó Alapítványi és Magániskolák Egyesületének tagozatvezetője emlékeztetett...
(Forrás: infostart)
--
2019.08.11.
Nem érettségiztethet jövőre a Szinyei Merse Pál Gimnázium, leváltották az igazgatót
Leváltották az igazgatóját, és nem érettségiztethet a következő, 2019/2020-as tanévben a Szinyei Merse Pál Gimnázium az idei érettségi körül kialakult problémák miatt. Ezt a leváltott...
(Forrás: index)
--
2019.08.11.
A három hazai tanár, aki miatt tényleg jó iskolába járni
A Dívány.hu és a Lidl idén harmadik alkalommal hirdette meg Az Év Szupertanára versenyt, melyben olyan tanárok jelentkezését vártuk, akik kreatív és egyedi módszereikkel igyekeznek színt...
(Forrás: index)
--
2019.08.09.
Kiderült, milyen szerződés alapján ír bele a NAT-ba havi 480 ezerért Takaró Mihály
Most Mesterházy Attila MSZP-s képviselő kérdéseire válaszolva Rétvári Bence államtitkár közölte, hogy a Hajnal Gabriella vezette, közel ötven szakértőből álló kerettantervi munkabizotts...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.09.
Uzsora - Elszabadul a pokol
L. Ritók Nóra, az Igazgyöngy Alapítvány igazgatója ismeri a helyzetet. Az alapítvány 27 településen dolgozik. A leglényegesebb tapasztalata az, hogy az állam nincs jelen a problémás terü...
(Forrás: KLubrádió)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek