OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. november 1.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

40. „1956, te csillag”1

2015. október 22.

A hétvégén is suli-ügyek foglalkoztattak. K. lelkét ápolgattam a fészen keresztül, mert mégis úgy gondolom, érdemes ebbe a leánykába energiát feccölni. Néhány levélváltás és megegyeztünk. Megbeszéltük, hogy már megmutatta, hogy milyen jó fej is tud lenni, ezt a vonalat követi a héten is. Kis lépés, de legalább jó irány. ☺

Hétfőn úgy érkeztem, hogy tudtam, nem lesz ez a hét sem sétagalopp. De szokás szerint – nem elég az előre tervezett őrültek háza, mindig van más is. Most például az, hogy M, a laktózérzékeny kisded megérkezett minden kajapótlás nélkül. (Szakvélemény legkorábban február közepén, tehát diétás kaja sem lesz ennél hamarabb.) „Anyám nem ért rá főzni.” – mondja. Oké. És vásárolni? Valamit, bármit, ha nem megfelelő a menü, azért a gyerek tudjon enni. Ugye mondanom sem kell, nem megfelelő a kaja. Hétfőn csak a vacsora összetétele megfelelő, szerdán ebédelhet, kedden, csütörtökön számára nem ehető egy étel sem. Megoldom, szokás szerint, de…☹

K. meglepően „normális”. lehet, mégsem múlok el nyom nélkül?

Este 7-9-ig terveztük a próbát. Ember tervez, és mindig van valami vagy valaki, aki végez. Most a röplabdások, akik állítják, hogy nekik nyolcig van engedélyük edzést tartani. Tornaterem beosztás van a portán, a tanáriban, az irodában. Mindenütt azt látom, hogy héttől szabad a pálya. Szívem szerint elzavarnám a röpiseket, de nem tehetem meg. Mert mi van, ha nekik van igazuk? A belső kommunikáció zavara már sok kellemetlenséget okozott. Nincs más hátra, lehet dühöngeni, de muszáj várni. A kis tündérkéim is csak vonszolják magukat, nyolckor a díszletépítés tovább zsibbasztja őket. Van fél óránk(!!!) próbálni, mert egyfelől használhatatlanok a kis drágák, másfelől a takaródó rájuk is vonatkozik. Már csak abban bízhatunk, hogy a kedd esti próbának tényleg nem lesz semmi akadálya.

Ha kedd, akkor végre érkezik az idei tanév első kolbász ellátmánya. Hiába van holnap „fellépés”, muszáj tanszobát tartani. A mai téma: konyhatechnikai alapismeretek. Zöldség hámozás (lilahagyma), kolbász szeletelés, szendvics készítés. Két kiló kolbász, fél kiló lilahagyma, két és fél kiló kenyér csúszik le a torkukon. Uff! Egészségükre! De legalább elégedetten nyögnek. Én is. ☺

Próba. Technikai akadály nincs. De annyira fáradtak, elcsigázottak, hogy a produkciójuk maga a nemzeti szerencsétlenség. Már csak abban bízhatunk: ha a főpróba katasztrofális, akkor a premier…

Életképek a próbáról: Himnusz. Nagyzenekar, énekkar vetítve. Csak rá kell énekelni. Látom, hogy néhányan alig bírják visszanyelni a röhögést. Azután persze kirobban belőlük. Kérdezem, melyik rész ennyire szórakoztató? Kiderül, hogy a pedagógus-kisded Mylie Cyrust énekel. K. is hozza az tőle megszokott kötelezőt. ☹ Állítja, hogy nem emlékszik a Himnuszra, a Szózatot meg nem is tanulták. Próbálja a Szózatot a számról olvasni, de persze olyan idióta módon artikulál, hogy a mellette állókból kirobban a röhögés. Ha ez nem az egyik nemzeti jelképünk lenne, még röhögni is tudnék.

Az én idegeim is pattanásig feszültek, így minden bizonnyal ingerültebb vagyok a kelleténél. Kérdezem M-től, hogy azt a drága, jó édes anyukáját akarja beégetni, esetleg az én tűrőképességemet teszteli, vagy mire véljem ezt az egészet? Hiába van már nagyon késő, hiába halálosan kimerült a brigád, hiába politikailag semleges(???) a helyszín, kiesik belőlem: nálam jobban senki nem utálja ezt az egészet, ha lenne rá mód, másképp csinálnám, mindenkinek elege van, fáradtak vagyunk és nyűgösek, de! Amihez a nevünket adjuk, azt csináljuk rendesen. A politika már majdnem mindent elvett tőlünk: kokárdát, Himnuszt, zászlót, az ünnepeinket. Mi ne alacsonyodjunk a napi politika szintjére! A Himnusz, a Szózat, a magyar zászló olyan jelképek, amivel nem szórakozunk. Mi semmiképp.

K-tól is kérem, hogy ne tegye! Szánja, bánja(???), ígéri, nem éget le szerda este senkit, nagyon fog figyelni, megpróbál uralkodni magán. Amúgy sem volt jó napja, egész nap kötözködött. Hol sunyin, hol nyíltan. Nem érti, miért zavar ez engem. Az édesanyjával való kommunikációja kritikán aluli. Egyértelmű, hogy kettejük kapcsolatában ő a főnök. Ha berendeli, mert üdítőt akar, ha kínait enne, ha… anya már érkezik is. Aztán úgy beszél vele, hogy eláll a lélegzetem! Anya mosolyog. Nem kell izgulni, nem a kislányra. A szituáció tetszik(???) neki. Magyaráznám, hogy nem kell azonnal ugrani, megkap a gyerek mindent, amire szüksége van, sőt, azt is, amire nincs, de jó, ha van. Anyuka bólogat, de szerintem nem érti. A berendelt két üveg üdítőből K. egyet megkap, ha már úgyis ki van bontva. Kérem, hogy a másikat vigye el. Jó. – mondja, majd itt hagyja. A kislány aggódik, hogy megromlik. Mondom neki, ne izguljon, a hűtőben van, csütörtökön viheti. Ettől megnyugszik.

Szerda. Mindenkivel megbeszéltem, hogy nem macerálják a kisdedeket, gyakorlatilag egész nap „pihentetjük” őket. Ezt jól bírják, tetszik nekik, élvezik, hogy van egy kis nyugi körülöttük.

A változatos étlapunknak hála, ha szerda, akkor hal. Lassan pikkelyesek leszünk, uszonyaink nőnek. Már annak, aki szereti. Ez nagyjából a csoport fele. A másik fele meg éhes marad. De csak átmenetileg. Készültem! Én a hal szagát se bírom, ötödik óta nélkülem oldják meg az ebédelést ilyen alkalmakkor. Így most is. Az éhhalál elkerülésére van még egy kevéske kolbász, úgy másfél kilónyi. De nem jövünk zavarba, tudtam, hogy ez lesz, készültem. Pótlásnak van még egy rúd igazi, békebeli turista szalámi is. Meg lilahagyma. És friss, finom kenyér. Mire befejezik az evést, indulhatnak fürdeni, fogat mosni, nehogy a kedves közönség elájuljon a hagymaszagú művészektől, aztán először a próbafolyamat történetében, komplettet próbálunk. Szöveg, mozgás, a két dal a megfelelő zenei kísérettel. Még van egy félóra lazítani, azután indul útjára a gyönyör.

A tornateremhez közeledve még egy gyors megbeszélés: 25 percet kell kibírni, figyelsz Z. bácsira a kulisszák mögött, szemkontaktot velem tartasz, ha a színpadon van dolgod. Jelzem nekik, hogy bíztam bennük, mint a csapatzászlóban, már megrendeltem a tortát. És jelzem azt is, hogy a megfelelő produkció igazgatói dicséretre váltható.

Fél 6. Kezdünk. Flottul megy, megint hozzák a tőlük megszokottat. Igazgató bácsi megdicséri őket, de azért nekem odaszúr: 25 éve, hogy ünnepelhetjük október 23-át. Ez jó! Reméli, hogy ez örökre így is marad. Ha 100 életem lesz, se tudom megértetni vele, hogy nem az ünnepléssel van bajom. Hanem a módjával. Na, ez mindegy is. Lényeg, hogy van miért ünnepelni a kis drágákat. A kollégák is gratulálnak. Az árnyjátéktól el vannak ájulva. Jól esik a dolog, de a dicsőség Z. bácsié. A könyvek borítójának ötlete és kivitelezése az enyém. Minden más Z. bácsié. És a minden más az igazi teljesítmény. Pontosabban még Zs. néni érdemelne babérkoszorút, mert ezeket a lökött kamaszokat rábírta, hogy nyilvánosan énekeljenek. Persze nem volt tökéletes, de egy hónap alatt csodaszámba menő eredményt produkált velük még így is. A magam részéről nagyon hálás vagyok neki is.

Amikor a fekete autó megállt a ház előtt… Dolgozik az AVO Finálé

Az ünnepség után megölelgetem, megcsókdosom őket. K-nak mondom: le a kalappal! Nagyon elégedett és büszke vagyok. Rá. Kérdezem, elfogadja-e, ha megölelem és őt is megcsókdosom. Őt? Őt nem szokták. Hát akkor mostan szokjuk. Mosolyog, zavarban van. Ez jó!!! Akkor még mindig nincs veszve minden!

Csütörtök, utolsó nap a szünet előtt. Senki sehol nem tart órát, de se rövidítés, se semmi. Annyit sikerült elérni, hogy nem kell megtartani a hetedik óránkat. Így aztán a matek helyett ünnepelni készülünk.

Persze, hogy megint beletenyerelnek! Kiborul a bili! K, E, és L. hetek óta zaklatja, csúfolja R-t. Ünneprontásnak nem rossz, de nem erre készültünk. A két lányka nem sok jót tanul K-tól, de megpróbálhatnának ők hatni K-ra. E-nek mindegy, csak valakit imádhasson. Az se számít, ha imádata tárgya vele törli fel a padlót. Hiába minden, ő ezt egyszerűen nem érti. Boldog, mert „örök barátnője” van. L. nagy csalódás nekem. Előbújt belőle a gonosz. Láthatóan örömet szerez neki a másik fájdalma. Megkapták a fejmosást, most elmennek szünetelni. Nem ússzák meg, mindkét nagymamával beszéltem, kértem őket, legyenek szívesek elővenni a lányokat, mert ez nálunk eddig nem volt szokás. Nemrég dicsértem meg őket azért, mert nem kirekesztők. Pedig de! ☹ K-nak mondom, jó lenne, ha észrevenné végre, hogy őt itt befogadtuk. Tudom, hogy az előélete alapján érthető, hogy tele van tüskékkel, de ne szúrjon azonnal. Próbálja elhinni, hogy őt is lehet szeretni. És már néha megmutatja azt az énjét is. Inkább erősítenie kellene ezt. Én támogatom. Már megint meglepődik. Szokatlan lehet számára, hogy emberszámba vesszük, értékeljük, ha valami egészen picike jót csinál. Most megint kb. másfél hétig otthon lesz. Majd kiderül, hogy mennyi maradt meg benne ebből. A remény hal meg utoljára!

Nagy levegő! Lapozzunk! Megdicsérjük őket a tegnapi teljesítményükért, felvágjuk a tortát. Fekete erdő, mert azt imádják. M-nek vajas krémmel töltött piramis érkezett, mert a vajas krém margarinnal készül. Mint tudjuk. ☺ Míg a sütivel küzdenek, életet lehelünk a technikába, megmutatjuk nekik a tegnapi produkciójuk frissen feltöltött, még vágatlan változatát. Kritikusak magukkal, tán jobban is, mint kéne. Ha meglesz a szerkesztett, vágott változat, az talán élvezhetőbb lesz. A felvétel nem a legprofibb, hogy finom legyek. Hátha a szerkesztés, vágás javít valamit. ☺

Miután megágyaztunk az ebédnek, meglátogatjuk az ebédlőt. Ma azután annyit esznek, amennyi beléjük fér, mert mi vagyunk az egyetlen csoport, amelyik még ilyenkor sem rohan ebéd előtt haza. Összetoljuk az asztalokat, és szép nyugodtan, kényelmesen eszünk. Mint egy nagy család. Csak azok nincsenek velünk, akik elutaznak, és a szülők értük jöttek. Hárman mentek el. A konyhás nénik hüledeznek. Hogy ezt így is lehet? Szerintem csak így érdemes! Ebéd után ölelés, viszlát puszik, és egy pillantás alatt kapun kívül vannak.

DZS

1Faludy György

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.12.08.
Gyarmathy Éva: Boldogtalan tanórák helyett...
A magyar oktatás továbbra sem képes lépést tartani a 21. századi változásokkal, a gyerekek idegrendszerének és életmódjának jelentős átalakulásával, az információs forradalommal, az...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.12.08.
Radó Péter. PISA 2018: Hol a gödör alja?
Összefoglalva: az egyetlen jó hír az, hogy a magyar közoktatás eredményességének zuhanása pillanatnyilag leállt. Javulásnak azonban nyoma sincs, a közoktatás minősége és esélykiegyenl...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.12.08.
Hat ok, amiért a mikroiskolák újraírhatják a jövő oktatás|át
El lehet indítani 30 millióból is egy iskolát, vagy 3 milliárdot kell rá költeni? Újra lehet-e gondolni az oktatást egy innovatív módszerrel egy 20 fős csoportban, vagy 200 gyerek alatt ne...
(Forrás: Budapest School)
--
2019.12.07.
A hat- és nyolcosztályos gimnáziumok csak az elit számára elérhetőek?
z iskolai szegregáció már az általános iskolában megjelenik, a hat- és nyolcosztályos gimnáziumokba döntően csak a jobb helyzetű családok gyerekei kerülnek be - derül ki egy friss kutat...
(Forrás: eduline)
--
2019.12.07.
A köznevelési tárca valós érvek alapján dönt az iskolaérettségi vizsgálatról
Korábban Kozma Ákos, az alapvető jogok biztosa az iskolaérettség, a tankötelezettség kezdetének megállapítására vonatkozó új eljárásrend bevezetésének elhalasztását kérte a szaktá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.12.07.
Kütyüfüggő generációt nevelünk
A 2010 után született alfa generáció tagjai minden eddiginél korábban, már egyéves koruk körül használni kezdik az érintőképernyős digitális eszközöket, sőt a négyévesnél idősebbek...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.12.07.
Az ombudsman szerint nem feltétlen kellene még 6 évesen iskolába mennie a gyerekne
Az iskolaérettség, a tankötelezettség kezdetének megállapítására vonatkozó új eljárásrend bevezetésének elhalasztását kérte a szaktárcától Kozma Ákos, az alapvető jogok biztosa....
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.12.05.
A PSZ felmérése a pedagógusok munkaterheléséről
A Pedagógusok Szakszervezete felmérést készített a tanárok munkaterheléséről. Utoljára 2008-ban a TÁRKI-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. végzett kutatást a témá...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.12.05.
Rossz jegy miatt késelhette meg tanárnőjét a győri középiskola jó tanuló diákja
az elkövető egy nagyon jó tanuló tizedikes fiú, aki most hármast kapott a dolgozatára, ezért támadt késsel a tanárára. Ezt az Indexnek is többen megerősítették, hozzáfűzve, hogy a k...
(Forrás: 168 óra)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek