OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. november 1.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

40. „1956, te csillag”1

2015. október 22.

A hétvégén is suli-ügyek foglalkoztattak. K. lelkét ápolgattam a fészen keresztül, mert mégis úgy gondolom, érdemes ebbe a leánykába energiát feccölni. Néhány levélváltás és megegyeztünk. Megbeszéltük, hogy már megmutatta, hogy milyen jó fej is tud lenni, ezt a vonalat követi a héten is. Kis lépés, de legalább jó irány. ☺

Hétfőn úgy érkeztem, hogy tudtam, nem lesz ez a hét sem sétagalopp. De szokás szerint – nem elég az előre tervezett őrültek háza, mindig van más is. Most például az, hogy M, a laktózérzékeny kisded megérkezett minden kajapótlás nélkül. (Szakvélemény legkorábban február közepén, tehát diétás kaja sem lesz ennél hamarabb.) „Anyám nem ért rá főzni.” – mondja. Oké. És vásárolni? Valamit, bármit, ha nem megfelelő a menü, azért a gyerek tudjon enni. Ugye mondanom sem kell, nem megfelelő a kaja. Hétfőn csak a vacsora összetétele megfelelő, szerdán ebédelhet, kedden, csütörtökön számára nem ehető egy étel sem. Megoldom, szokás szerint, de…☹

K. meglepően „normális”. lehet, mégsem múlok el nyom nélkül?

Este 7-9-ig terveztük a próbát. Ember tervez, és mindig van valami vagy valaki, aki végez. Most a röplabdások, akik állítják, hogy nekik nyolcig van engedélyük edzést tartani. Tornaterem beosztás van a portán, a tanáriban, az irodában. Mindenütt azt látom, hogy héttől szabad a pálya. Szívem szerint elzavarnám a röpiseket, de nem tehetem meg. Mert mi van, ha nekik van igazuk? A belső kommunikáció zavara már sok kellemetlenséget okozott. Nincs más hátra, lehet dühöngeni, de muszáj várni. A kis tündérkéim is csak vonszolják magukat, nyolckor a díszletépítés tovább zsibbasztja őket. Van fél óránk(!!!) próbálni, mert egyfelől használhatatlanok a kis drágák, másfelől a takaródó rájuk is vonatkozik. Már csak abban bízhatunk, hogy a kedd esti próbának tényleg nem lesz semmi akadálya.

Ha kedd, akkor végre érkezik az idei tanév első kolbász ellátmánya. Hiába van holnap „fellépés”, muszáj tanszobát tartani. A mai téma: konyhatechnikai alapismeretek. Zöldség hámozás (lilahagyma), kolbász szeletelés, szendvics készítés. Két kiló kolbász, fél kiló lilahagyma, két és fél kiló kenyér csúszik le a torkukon. Uff! Egészségükre! De legalább elégedetten nyögnek. Én is. ☺

Próba. Technikai akadály nincs. De annyira fáradtak, elcsigázottak, hogy a produkciójuk maga a nemzeti szerencsétlenség. Már csak abban bízhatunk: ha a főpróba katasztrofális, akkor a premier…

Életképek a próbáról: Himnusz. Nagyzenekar, énekkar vetítve. Csak rá kell énekelni. Látom, hogy néhányan alig bírják visszanyelni a röhögést. Azután persze kirobban belőlük. Kérdezem, melyik rész ennyire szórakoztató? Kiderül, hogy a pedagógus-kisded Mylie Cyrust énekel. K. is hozza az tőle megszokott kötelezőt. ☹ Állítja, hogy nem emlékszik a Himnuszra, a Szózatot meg nem is tanulták. Próbálja a Szózatot a számról olvasni, de persze olyan idióta módon artikulál, hogy a mellette állókból kirobban a röhögés. Ha ez nem az egyik nemzeti jelképünk lenne, még röhögni is tudnék.

Az én idegeim is pattanásig feszültek, így minden bizonnyal ingerültebb vagyok a kelleténél. Kérdezem M-től, hogy azt a drága, jó édes anyukáját akarja beégetni, esetleg az én tűrőképességemet teszteli, vagy mire véljem ezt az egészet? Hiába van már nagyon késő, hiába halálosan kimerült a brigád, hiába politikailag semleges(???) a helyszín, kiesik belőlem: nálam jobban senki nem utálja ezt az egészet, ha lenne rá mód, másképp csinálnám, mindenkinek elege van, fáradtak vagyunk és nyűgösek, de! Amihez a nevünket adjuk, azt csináljuk rendesen. A politika már majdnem mindent elvett tőlünk: kokárdát, Himnuszt, zászlót, az ünnepeinket. Mi ne alacsonyodjunk a napi politika szintjére! A Himnusz, a Szózat, a magyar zászló olyan jelképek, amivel nem szórakozunk. Mi semmiképp.

K-tól is kérem, hogy ne tegye! Szánja, bánja(???), ígéri, nem éget le szerda este senkit, nagyon fog figyelni, megpróbál uralkodni magán. Amúgy sem volt jó napja, egész nap kötözködött. Hol sunyin, hol nyíltan. Nem érti, miért zavar ez engem. Az édesanyjával való kommunikációja kritikán aluli. Egyértelmű, hogy kettejük kapcsolatában ő a főnök. Ha berendeli, mert üdítőt akar, ha kínait enne, ha… anya már érkezik is. Aztán úgy beszél vele, hogy eláll a lélegzetem! Anya mosolyog. Nem kell izgulni, nem a kislányra. A szituáció tetszik(???) neki. Magyaráznám, hogy nem kell azonnal ugrani, megkap a gyerek mindent, amire szüksége van, sőt, azt is, amire nincs, de jó, ha van. Anyuka bólogat, de szerintem nem érti. A berendelt két üveg üdítőből K. egyet megkap, ha már úgyis ki van bontva. Kérem, hogy a másikat vigye el. Jó. – mondja, majd itt hagyja. A kislány aggódik, hogy megromlik. Mondom neki, ne izguljon, a hűtőben van, csütörtökön viheti. Ettől megnyugszik.

Szerda. Mindenkivel megbeszéltem, hogy nem macerálják a kisdedeket, gyakorlatilag egész nap „pihentetjük” őket. Ezt jól bírják, tetszik nekik, élvezik, hogy van egy kis nyugi körülöttük.

A változatos étlapunknak hála, ha szerda, akkor hal. Lassan pikkelyesek leszünk, uszonyaink nőnek. Már annak, aki szereti. Ez nagyjából a csoport fele. A másik fele meg éhes marad. De csak átmenetileg. Készültem! Én a hal szagát se bírom, ötödik óta nélkülem oldják meg az ebédelést ilyen alkalmakkor. Így most is. Az éhhalál elkerülésére van még egy kevéske kolbász, úgy másfél kilónyi. De nem jövünk zavarba, tudtam, hogy ez lesz, készültem. Pótlásnak van még egy rúd igazi, békebeli turista szalámi is. Meg lilahagyma. És friss, finom kenyér. Mire befejezik az evést, indulhatnak fürdeni, fogat mosni, nehogy a kedves közönség elájuljon a hagymaszagú művészektől, aztán először a próbafolyamat történetében, komplettet próbálunk. Szöveg, mozgás, a két dal a megfelelő zenei kísérettel. Még van egy félóra lazítani, azután indul útjára a gyönyör.

A tornateremhez közeledve még egy gyors megbeszélés: 25 percet kell kibírni, figyelsz Z. bácsira a kulisszák mögött, szemkontaktot velem tartasz, ha a színpadon van dolgod. Jelzem nekik, hogy bíztam bennük, mint a csapatzászlóban, már megrendeltem a tortát. És jelzem azt is, hogy a megfelelő produkció igazgatói dicséretre váltható.

Fél 6. Kezdünk. Flottul megy, megint hozzák a tőlük megszokottat. Igazgató bácsi megdicséri őket, de azért nekem odaszúr: 25 éve, hogy ünnepelhetjük október 23-át. Ez jó! Reméli, hogy ez örökre így is marad. Ha 100 életem lesz, se tudom megértetni vele, hogy nem az ünnepléssel van bajom. Hanem a módjával. Na, ez mindegy is. Lényeg, hogy van miért ünnepelni a kis drágákat. A kollégák is gratulálnak. Az árnyjátéktól el vannak ájulva. Jól esik a dolog, de a dicsőség Z. bácsié. A könyvek borítójának ötlete és kivitelezése az enyém. Minden más Z. bácsié. És a minden más az igazi teljesítmény. Pontosabban még Zs. néni érdemelne babérkoszorút, mert ezeket a lökött kamaszokat rábírta, hogy nyilvánosan énekeljenek. Persze nem volt tökéletes, de egy hónap alatt csodaszámba menő eredményt produkált velük még így is. A magam részéről nagyon hálás vagyok neki is.

Amikor a fekete autó megállt a ház előtt… Dolgozik az AVO Finálé

Az ünnepség után megölelgetem, megcsókdosom őket. K-nak mondom: le a kalappal! Nagyon elégedett és büszke vagyok. Rá. Kérdezem, elfogadja-e, ha megölelem és őt is megcsókdosom. Őt? Őt nem szokták. Hát akkor mostan szokjuk. Mosolyog, zavarban van. Ez jó!!! Akkor még mindig nincs veszve minden!

Csütörtök, utolsó nap a szünet előtt. Senki sehol nem tart órát, de se rövidítés, se semmi. Annyit sikerült elérni, hogy nem kell megtartani a hetedik óránkat. Így aztán a matek helyett ünnepelni készülünk.

Persze, hogy megint beletenyerelnek! Kiborul a bili! K, E, és L. hetek óta zaklatja, csúfolja R-t. Ünneprontásnak nem rossz, de nem erre készültünk. A két lányka nem sok jót tanul K-tól, de megpróbálhatnának ők hatni K-ra. E-nek mindegy, csak valakit imádhasson. Az se számít, ha imádata tárgya vele törli fel a padlót. Hiába minden, ő ezt egyszerűen nem érti. Boldog, mert „örök barátnője” van. L. nagy csalódás nekem. Előbújt belőle a gonosz. Láthatóan örömet szerez neki a másik fájdalma. Megkapták a fejmosást, most elmennek szünetelni. Nem ússzák meg, mindkét nagymamával beszéltem, kértem őket, legyenek szívesek elővenni a lányokat, mert ez nálunk eddig nem volt szokás. Nemrég dicsértem meg őket azért, mert nem kirekesztők. Pedig de! ☹ K-nak mondom, jó lenne, ha észrevenné végre, hogy őt itt befogadtuk. Tudom, hogy az előélete alapján érthető, hogy tele van tüskékkel, de ne szúrjon azonnal. Próbálja elhinni, hogy őt is lehet szeretni. És már néha megmutatja azt az énjét is. Inkább erősítenie kellene ezt. Én támogatom. Már megint meglepődik. Szokatlan lehet számára, hogy emberszámba vesszük, értékeljük, ha valami egészen picike jót csinál. Most megint kb. másfél hétig otthon lesz. Majd kiderül, hogy mennyi maradt meg benne ebből. A remény hal meg utoljára!

Nagy levegő! Lapozzunk! Megdicsérjük őket a tegnapi teljesítményükért, felvágjuk a tortát. Fekete erdő, mert azt imádják. M-nek vajas krémmel töltött piramis érkezett, mert a vajas krém margarinnal készül. Mint tudjuk. ☺ Míg a sütivel küzdenek, életet lehelünk a technikába, megmutatjuk nekik a tegnapi produkciójuk frissen feltöltött, még vágatlan változatát. Kritikusak magukkal, tán jobban is, mint kéne. Ha meglesz a szerkesztett, vágott változat, az talán élvezhetőbb lesz. A felvétel nem a legprofibb, hogy finom legyek. Hátha a szerkesztés, vágás javít valamit. ☺

Miután megágyaztunk az ebédnek, meglátogatjuk az ebédlőt. Ma azután annyit esznek, amennyi beléjük fér, mert mi vagyunk az egyetlen csoport, amelyik még ilyenkor sem rohan ebéd előtt haza. Összetoljuk az asztalokat, és szép nyugodtan, kényelmesen eszünk. Mint egy nagy család. Csak azok nincsenek velünk, akik elutaznak, és a szülők értük jöttek. Hárman mentek el. A konyhás nénik hüledeznek. Hogy ezt így is lehet? Szerintem csak így érdemes! Ebéd után ölelés, viszlát puszik, és egy pillantás alatt kapun kívül vannak.

DZS

1Faludy György

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.08.12.
A gyerekeinknek is jobb lenne, ha mi szülők nem állnánk ilyen csehül pénzügyi tudatosságban
Legyen szó hazai vagy külföldi tanulmányokról, az önálló életkezdésről, mindez szülőnek, gyereknek egyaránt komoly anyagi terhet jelenthet. A „kirepülés” izgalmas, kihívásokkal teli...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.11.
Deviszont – kritikai pedagógia a külvárosban
A Deviszont Közösségi Tér egy Budapest külvárosában működő oktatási program, amit társadalomtudósok, szociális munkások, filozófusok és pedagógusok hoztak létre szakképzésben tanul...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.11.
Egyre több támogatást kapnak a családok az iskolakezdéshez
Elsőtől kilencedik évfolyamig ingyenes tankönyvet kapnak a diákok, ami gyerekenként 10-12 ezer forint megtakarítást jelent. A szeptemberi családtámogatásokat is korábban, augusztus végén...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.08.11.
Szigorúan keresztény életvitelű takarítónőt keresnek egy szombathelyi iskolába
Az Egyenlő Bánásmód Hatóság is érdekesnek találhatja azt az álláshirdetést, amit a Sugó-parti Közéleti portál nevű Facebook-oldal talált és osztott meg. Az újságban közzétett hirdet...
(Forrás: népszava)
--
2019.08.11.
A szülők szerint nem tiszta a magántanulókra vonatkozó új szabályozás
Szeptembertől az Oktatási Hivatal szakemberei döntik majd el, hogy ki lehet magántanuló. Az InfoRádiónak nyilatkozó Alapítványi és Magániskolák Egyesületének tagozatvezetője emlékeztetett...
(Forrás: infostart)
--
2019.08.11.
Nem érettségiztethet jövőre a Szinyei Merse Pál Gimnázium, leváltották az igazgatót
Leváltották az igazgatóját, és nem érettségiztethet a következő, 2019/2020-as tanévben a Szinyei Merse Pál Gimnázium az idei érettségi körül kialakult problémák miatt. Ezt a leváltott...
(Forrás: index)
--
2019.08.11.
A három hazai tanár, aki miatt tényleg jó iskolába járni
A Dívány.hu és a Lidl idén harmadik alkalommal hirdette meg Az Év Szupertanára versenyt, melyben olyan tanárok jelentkezését vártuk, akik kreatív és egyedi módszereikkel igyekeznek színt...
(Forrás: index)
--
2019.08.09.
Kiderült, milyen szerződés alapján ír bele a NAT-ba havi 480 ezerért Takaró Mihály
Most Mesterházy Attila MSZP-s képviselő kérdéseire válaszolva Rétvári Bence államtitkár közölte, hogy a Hajnal Gabriella vezette, közel ötven szakértőből álló kerettantervi munkabizotts...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.09.
Uzsora - Elszabadul a pokol
L. Ritók Nóra, az Igazgyöngy Alapítvány igazgatója ismeri a helyzetet. Az alapítvány 27 településen dolgozik. A leglényegesebb tapasztalata az, hogy az állam nincs jelen a problémás terü...
(Forrás: KLubrádió)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek