OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. november 22.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

43. Az iskolaválasztás kínjai

2015. november 13.

Izgatottan vártam a hétfőt, mert a Holokauszt Múzeum munkatársa érkezése izgalmasnak ígérkezett. Úgy beszélni a Saul fiáról egy kamasz csoporttal, hogy a gyerekek látták, a beszélgető partner nem, nem egyszerű mutatvány. Megoldotta!

A holokauszttal kapcsolatos alapinformációk frissítése, majd további tények, adatok ismeretek felvonultatása kapcsán mindig rákérdezett, mit mutatott ebből a film. Mi volt konkrét kép, hol vették észre, hogy utal eseményekre vagy bármilyen történésre, értették-e, kérnek-e segítséget, van-e olyan dolog, amit most, hogy már ülepszik kicsit, még mindig nem tudnak a helyére tenni. (Múlt héten, csütörtökön néztük meg a filmet.) Nagyon jól irányította a beszélgetést, mindig visszakérdezett. Nem tartott előadást, hanem jól megfogalmazott kérdésekre kért és kapott válaszokat. Hagyta őket beszélni, csak akkor szólt közbe, amikor úgy érezte, hogy valami nem teljesen tiszta. Ilyenkor röviden, de mindenki számára érthetően, példákkal illusztrálva segítette a kis drágáimat abban, hogy a helyükre kerüljenek a dolgok. Nem fejeztük be, csak abbahagytuk. Mert kicsöngettek és menni kellett a következő órára. Folyt.köv.

Mint azt már jeleztem, a múlt héten az egyik középiskola 10 percet gondolt a továbbtanulásunkra, azaz az intézményük bemutatására szánni. Ezt nem tudtam elfogadni, megegyeztünk, hogy újra jönnek, és akkor ránk érnek majd. Érkezés megtörtént, ránk érés nem teljesen. A múlt heti időmennyiségnek pont a kétszeresét, 20 teljes percet „pazarolt” ránk a hozzánk delegált tesitanár. Újra és újra: no comment! ☹

A kedd a nyugalom és a béke jegyében telt. Hárman rendhagyó fizika órát néznek a helyi középsuli vadi új laborjában. Persze, élvezik! Jók ezek a lehetőségek, kár, hogy nekünk esélyünk sincs arra, hogy nekünk is legyen ilyen. Nem, nem ilyen csúcstechnika, csak valami, bármi. Se hely, se pénz. Marad a vendégeskedés, évente egyszer. Nem sok, de örüljünk annak, ami van. A matek előkészítőn dolgoztak, figyeltek. Tanszoba simán abszolválva. Egyeztettük, hogy a héten ki, mikor és hova megy iskolanézőbe.

Sok olyan intézmény van, amelyik méregdrága, színes szórólapot csináltatott, de vagy nincs rajta, hogy mikor lehet, illetve egyáltalán el lehet-e látogatni hozzájuk vagy csak a dátumot tüntetik fel. Aztán keresgélhetjük, hogy hánytól hányig, illetve kell-e egyáltalán regisztrálni, s ha igen, mikor, hogyan… Szép csendesen meg fogunk bolondulni.

Szerdán mehetnének több helyre is, de nem nagyon érdekli őket az adott intézmények szakiránya, így újabb nyugalmas napunk van. Tudunk kicsit beszélgetni, így kiderül, hogy M. úgy döntött: inkább villamosmérnök lesz, a felszolgálás mostantól csak vésztartalék. Igaza van, rokon szakmák. ☺ Rögtön kiderül, csütörtökön mehet nyílt napra, az egyik legfelkapottabb szakirányú suliba óralátogatással egybekötött bemutatóra, sőt pénteken is ellátogathat egy másik helyre, de oda regisztrálnia kell. Ezt este meg is tette.

Csütörtökön délelőtt ketten kelnek útra. Egyikük a fent említett szakközepet látogatja, a másik tündérkém egy olyan közgazdasági szakközépiskolát, amelyik sportosztályt is indít. Ez érdekelné igazán, de van B-terv is: közgazdaság szakirány. Tehát, két légy, egy csapás. ☺

Bejelentkeztek az „Angyalok” is. Részletes, írásos utasítás érkezik a szabadidő szervezőtől arra vonatkozóan, hogy mit kell tennünk az alaki és formai megfelelőségért. Ki vagyok akadva, de legalább tudjuk, hogy mihez tartsuk magunkat. Az A/4-es papír mindkét oldalára írunk. Íme:

Első oldal:

Megszólítás: Kedves Angyalok!

Bevezetés: rövid bemutatkozás, keresztnévvel, néhány szó a családról, a körülményekről.

Tárgyalás: a kérés, a vágyott ajándék, lehetőleg nagyon precízen, márka, méret, szín, stb. a könnyebb beszerezhetőség kedvéért.

Befejezés: köszönet és aláírás.

Terjedelem: fél oldal

Rajz: bármilyen, karácsonnyal kapcsolatos. Nem lehet a kért dolgot rajzolni.

Terjedelem: fél oldal

Második oldal:

Név

Osztály

Intézmény neve

Tudom, hogy nekem soha semmi sem elég jó, de most komolyan! Ez gyakorlatilag egy hivatalos kérvény. Biztos bennem van a hiba, de nekem ez annyira megalázónak tűnik! Tényleg így kell „ajándékozni”? Tényleg csak én érzem úgy, hogy alamizsnáért kell kuncsorogni? Végigfotózzák majd az egész eseményt. Nem tudom, hogy nyilvánosságra hozzák-e és hol, de a személyiségi jogok? A gyerekeknek nincs? Sehová nem tudom elvinni őket, ha nincs szülői hozzájáruló nyilatkozat és fotózni, videózni akarnak valahol. És miközben ez állati macerás, így van rendjén!

A kis drágák eléggé visszafogottan örülnek, hiszen tavaly megégették magukat, de hála a Tündérbrigádnak, busásan kárpótlódtak. Igaz, nem kellett semmi megalázót tenni, csak leírni a kívánságot, igaz, nem voltak jelen személyesen az átadáson, de ennek ellenére tudtak velünk örülni. Őszinte, igaz, emberi volt. Mély és örömteli nyomokat hagytak mindannyiunkban. Szóval…elkészültek a levélkék. Ismét van olyan, ami kifejezetten megható. És van olyan is, amitől sikerült egy négyfordulatos, leszúrt Rittbergert bemutatnom.

K. most sem tagadta meg önmagát. Írt egy olyan listát, amiből egyértelmű, hogy az lenne a legjobb, ha egyenesen Krőzus venné a nevére. Nem is egy lista ez, hanem rögtön kettő, mert E. helyett is megírta. E listája 12 pontos. A fele K. igényeinek felsorolása. A másik fele kétesélyes. Két kéz írta. A bemutatkozás és az igények fele, az aláírás E. keze munkája. A másik fele K-é. Van itt minden: IPhone kiegészítők, rózsacsokor(!!!), a családnak lánc, gyűrű, fülbevaló, egy kisebb ékszerbolt teljes árukészlete, a 12. pont majdnem mindent visz: Rolex karóra. De csak majdnem mindent, mert az utolsó mondat az igazi. Így hangzik: Ezekre mind szükségem van!

Hát, mit mondjak? Elgurult a gyógyszerem, kapott E. hideget, meleget. Magyarázni próbáltam, hogy szüksége van arra, hogy naponta legalább háromszor egyen. Arra is szüksége van, hogy legyen hol laknia. És ott nem baj, ha van fűtés, világítás, víz, saját ágy. Az se baj, ha van mit felvennie. Nem a trendi igényeinek kielégítésére gondoljon, csak arra, hogy legyen évszaknak megfelelő ruhája, cipője, kabátja. Szüksége van (lenne) szeretetteljes családi légkörre. De nincs szüksége ékszerekre, telefon kiegészítőkre (főleg nem a „barátnője” telefonjához), márkás, méregdrága cuccokra, Rolex karórára. Ült, nézett rám üres tekintettel. Egyetlen szavam sem jutott el hozzá. Viszont azóta halálosan meg van sértve. Nem érti, hogy mi bajom ezzel. Nem is fogja. Soha. K-nek mondom: Figyelj, kis Drága! Ez igen aljas, sőt, gonosz húzás volt, ismered E-t, elalél, ha meglát téged, boldog, ha feltörlöd vele a folyosót, ha bármilyen gazságot követsz el ellene, mert ő azt hiszi, hogy a barátnője vagy. De Te meg én pontosan tisztában vagyunk azzal, hogy csak a végtelenségig kihasználod, inkább ellenség vagy, mint barát, ugye? Erre egy bizonytalan bólintás a válasz, majd egy suttogva elrebegett bocsánat. Nem tőlem kéne bocsánatot kérni, de E-nak mindegy. Nem érti, hogy miért „bántom” az istenített barátnőt, nem érti, hogy miért kéne bocsánatot kérnie K-nek tőle. Minden kísérletem kudarcba fullad. Se hang, se kép.

(És akkor itt kell beszámolnom arról az örömteli helyzetről, hogy a babázni elengedett – én, a magam részéről, küldtem is volna – pszichomókusunk helyére egy pályakezdő kolléganő érkezett. Egész nap nem látjuk, mert a gyerekekkel foglalkozik, ha olyan információhoz jut, amiről tudnunk kell, tájékoztat, kapcsolatot tart velünk is. El vagyok ájulva! Remélem, ez így is marad.) Tehát, E. hozzá irányítva, kérem, hogy adjon ötletet, mert tanácstalan vagyok. Az előzményeket megosztom vele, mert minden gyerekkel elölről kell kezdenie mindent, semmilyen feljegyzést nem hagyott neki az elődje. Fogalmam sincs, hogy ennek így kell-e lennie, de szerintem nem. Na, mindegy. Most akkor a főcsapás iránya, hogy E-t pszichiáter kezelje. Igen, ez már tavaly is felmerült, másfél év kitartó könyörgés, gorombáskodás, ordibálás kellett hozzá. És most, láss csodát! L. néni azonnal intézi az ügyet. Akkor most várunk. Mást pillanatnyilag nem tehetünk.

M. boldogan érkezik, szuper lenne az a suli, amit megnézett. Matekból, fizikából jó, tehát nincs akadálya a műszaki pályának. Egészen kivirult. Na, végre!!! Pénteken megint ketten suli nézőben, ők már nem jönnek vissza, inkább hazamennek. Meg tudom érteni. Engedem is.

Közben minden nap szembesülünk a szakmai ellenőrzésnek nevezett kormányzati akció összes következményeivel. Az iskolavezetés két tagja a kiválasztott szerencsésekkel állandóan PÖCS-öl, közben rettegnek, mert Mikulásra szakfelügyeleti látogatást kapnak. Annyira el vannak foglalva a hatalomnak történő megfeleléssel, hogy a szülőknek szánt körözvényből tudjuk meg, hogy a téli szünetben minden munkanapon ügyeletet adhatunk. Tudom, hogy ez nem új, de mi kollégiumként eddig nem tettük. Mert nálunk akkor bent is fognak maradni éjszakára is. De a fő probléma nem az ügyelet, hanem az, hogy erről nem bennünket tájékoztattak először. Mert szorított a határidő. Ez amúgy igaz, de attól még egy néhány mondatos előzetes tájékoztatás mégis csak járt volna a kollégáknak, nem? Persze macerás, mert nálunk minden papíron készül, a technika vívmányait (internet) csak muszájból használja egy csomó kollégám. Többek között a vezetők közül is ketten. És ezt nem muszáj. Helyettesítés kiírása nagyon szép határidőnaplóban, fontos infók egy táblára, krétával, esetleg hirdetőtáblán rajzszöggel. Aztán vagy észreveszik a kollégák, vagy nem. De az legalább biztos. ☹ Van még lejjebb? Tartok tőle, hogy van.

A jövő héten már nagyobb lesz a mozgás: több érdeklődésre számot tartó suli tart nyílt napot.

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.10.07.
A következő tanévtől átnevezik a szakgimnáziumokat és a szakközépiskolákat
"Az átjárhatóság lehetőségének növelése, valamint a közös szakmai tartalmak egyértelmű azonosítása érdekében közös ágazati tartalmak és ezekhez kapcsolódóan új ágazati struktú...
(Forrás: eduline)
--
2019.10.07.
L. Ritók Nóra: Emancipáció és nyomorúság
Aki a főállású anyaságból lép át a munkaerő-piacra, annak iszonyúan nehéz. Mert a pénz kell, a férfiak zöme már nem tudja eltartani a családot, ahogy a gyerekek intézményrendszerbe ker...
(Forrás: hvg/Nyomor széle blog)
--
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek