OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. november 22.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

43. Az iskolaválasztás kínjai

2015. november 13.

Izgatottan vártam a hétfőt, mert a Holokauszt Múzeum munkatársa érkezése izgalmasnak ígérkezett. Úgy beszélni a Saul fiáról egy kamasz csoporttal, hogy a gyerekek látták, a beszélgető partner nem, nem egyszerű mutatvány. Megoldotta!

A holokauszttal kapcsolatos alapinformációk frissítése, majd további tények, adatok ismeretek felvonultatása kapcsán mindig rákérdezett, mit mutatott ebből a film. Mi volt konkrét kép, hol vették észre, hogy utal eseményekre vagy bármilyen történésre, értették-e, kérnek-e segítséget, van-e olyan dolog, amit most, hogy már ülepszik kicsit, még mindig nem tudnak a helyére tenni. (Múlt héten, csütörtökön néztük meg a filmet.) Nagyon jól irányította a beszélgetést, mindig visszakérdezett. Nem tartott előadást, hanem jól megfogalmazott kérdésekre kért és kapott válaszokat. Hagyta őket beszélni, csak akkor szólt közbe, amikor úgy érezte, hogy valami nem teljesen tiszta. Ilyenkor röviden, de mindenki számára érthetően, példákkal illusztrálva segítette a kis drágáimat abban, hogy a helyükre kerüljenek a dolgok. Nem fejeztük be, csak abbahagytuk. Mert kicsöngettek és menni kellett a következő órára. Folyt.köv.

Mint azt már jeleztem, a múlt héten az egyik középiskola 10 percet gondolt a továbbtanulásunkra, azaz az intézményük bemutatására szánni. Ezt nem tudtam elfogadni, megegyeztünk, hogy újra jönnek, és akkor ránk érnek majd. Érkezés megtörtént, ránk érés nem teljesen. A múlt heti időmennyiségnek pont a kétszeresét, 20 teljes percet „pazarolt” ránk a hozzánk delegált tesitanár. Újra és újra: no comment! ☹

A kedd a nyugalom és a béke jegyében telt. Hárman rendhagyó fizika órát néznek a helyi középsuli vadi új laborjában. Persze, élvezik! Jók ezek a lehetőségek, kár, hogy nekünk esélyünk sincs arra, hogy nekünk is legyen ilyen. Nem, nem ilyen csúcstechnika, csak valami, bármi. Se hely, se pénz. Marad a vendégeskedés, évente egyszer. Nem sok, de örüljünk annak, ami van. A matek előkészítőn dolgoztak, figyeltek. Tanszoba simán abszolválva. Egyeztettük, hogy a héten ki, mikor és hova megy iskolanézőbe.

Sok olyan intézmény van, amelyik méregdrága, színes szórólapot csináltatott, de vagy nincs rajta, hogy mikor lehet, illetve egyáltalán el lehet-e látogatni hozzájuk vagy csak a dátumot tüntetik fel. Aztán keresgélhetjük, hogy hánytól hányig, illetve kell-e egyáltalán regisztrálni, s ha igen, mikor, hogyan… Szép csendesen meg fogunk bolondulni.

Szerdán mehetnének több helyre is, de nem nagyon érdekli őket az adott intézmények szakiránya, így újabb nyugalmas napunk van. Tudunk kicsit beszélgetni, így kiderül, hogy M. úgy döntött: inkább villamosmérnök lesz, a felszolgálás mostantól csak vésztartalék. Igaza van, rokon szakmák. ☺ Rögtön kiderül, csütörtökön mehet nyílt napra, az egyik legfelkapottabb szakirányú suliba óralátogatással egybekötött bemutatóra, sőt pénteken is ellátogathat egy másik helyre, de oda regisztrálnia kell. Ezt este meg is tette.

Csütörtökön délelőtt ketten kelnek útra. Egyikük a fent említett szakközepet látogatja, a másik tündérkém egy olyan közgazdasági szakközépiskolát, amelyik sportosztályt is indít. Ez érdekelné igazán, de van B-terv is: közgazdaság szakirány. Tehát, két légy, egy csapás. ☺

Bejelentkeztek az „Angyalok” is. Részletes, írásos utasítás érkezik a szabadidő szervezőtől arra vonatkozóan, hogy mit kell tennünk az alaki és formai megfelelőségért. Ki vagyok akadva, de legalább tudjuk, hogy mihez tartsuk magunkat. Az A/4-es papír mindkét oldalára írunk. Íme:

Első oldal:

Megszólítás: Kedves Angyalok!

Bevezetés: rövid bemutatkozás, keresztnévvel, néhány szó a családról, a körülményekről.

Tárgyalás: a kérés, a vágyott ajándék, lehetőleg nagyon precízen, márka, méret, szín, stb. a könnyebb beszerezhetőség kedvéért.

Befejezés: köszönet és aláírás.

Terjedelem: fél oldal

Rajz: bármilyen, karácsonnyal kapcsolatos. Nem lehet a kért dolgot rajzolni.

Terjedelem: fél oldal

Második oldal:

Név

Osztály

Intézmény neve

Tudom, hogy nekem soha semmi sem elég jó, de most komolyan! Ez gyakorlatilag egy hivatalos kérvény. Biztos bennem van a hiba, de nekem ez annyira megalázónak tűnik! Tényleg így kell „ajándékozni”? Tényleg csak én érzem úgy, hogy alamizsnáért kell kuncsorogni? Végigfotózzák majd az egész eseményt. Nem tudom, hogy nyilvánosságra hozzák-e és hol, de a személyiségi jogok? A gyerekeknek nincs? Sehová nem tudom elvinni őket, ha nincs szülői hozzájáruló nyilatkozat és fotózni, videózni akarnak valahol. És miközben ez állati macerás, így van rendjén!

A kis drágák eléggé visszafogottan örülnek, hiszen tavaly megégették magukat, de hála a Tündérbrigádnak, busásan kárpótlódtak. Igaz, nem kellett semmi megalázót tenni, csak leírni a kívánságot, igaz, nem voltak jelen személyesen az átadáson, de ennek ellenére tudtak velünk örülni. Őszinte, igaz, emberi volt. Mély és örömteli nyomokat hagytak mindannyiunkban. Szóval…elkészültek a levélkék. Ismét van olyan, ami kifejezetten megható. És van olyan is, amitől sikerült egy négyfordulatos, leszúrt Rittbergert bemutatnom.

K. most sem tagadta meg önmagát. Írt egy olyan listát, amiből egyértelmű, hogy az lenne a legjobb, ha egyenesen Krőzus venné a nevére. Nem is egy lista ez, hanem rögtön kettő, mert E. helyett is megírta. E listája 12 pontos. A fele K. igényeinek felsorolása. A másik fele kétesélyes. Két kéz írta. A bemutatkozás és az igények fele, az aláírás E. keze munkája. A másik fele K-é. Van itt minden: IPhone kiegészítők, rózsacsokor(!!!), a családnak lánc, gyűrű, fülbevaló, egy kisebb ékszerbolt teljes árukészlete, a 12. pont majdnem mindent visz: Rolex karóra. De csak majdnem mindent, mert az utolsó mondat az igazi. Így hangzik: Ezekre mind szükségem van!

Hát, mit mondjak? Elgurult a gyógyszerem, kapott E. hideget, meleget. Magyarázni próbáltam, hogy szüksége van arra, hogy naponta legalább háromszor egyen. Arra is szüksége van, hogy legyen hol laknia. És ott nem baj, ha van fűtés, világítás, víz, saját ágy. Az se baj, ha van mit felvennie. Nem a trendi igényeinek kielégítésére gondoljon, csak arra, hogy legyen évszaknak megfelelő ruhája, cipője, kabátja. Szüksége van (lenne) szeretetteljes családi légkörre. De nincs szüksége ékszerekre, telefon kiegészítőkre (főleg nem a „barátnője” telefonjához), márkás, méregdrága cuccokra, Rolex karórára. Ült, nézett rám üres tekintettel. Egyetlen szavam sem jutott el hozzá. Viszont azóta halálosan meg van sértve. Nem érti, hogy mi bajom ezzel. Nem is fogja. Soha. K-nek mondom: Figyelj, kis Drága! Ez igen aljas, sőt, gonosz húzás volt, ismered E-t, elalél, ha meglát téged, boldog, ha feltörlöd vele a folyosót, ha bármilyen gazságot követsz el ellene, mert ő azt hiszi, hogy a barátnője vagy. De Te meg én pontosan tisztában vagyunk azzal, hogy csak a végtelenségig kihasználod, inkább ellenség vagy, mint barát, ugye? Erre egy bizonytalan bólintás a válasz, majd egy suttogva elrebegett bocsánat. Nem tőlem kéne bocsánatot kérni, de E-nak mindegy. Nem érti, hogy miért „bántom” az istenített barátnőt, nem érti, hogy miért kéne bocsánatot kérnie K-nek tőle. Minden kísérletem kudarcba fullad. Se hang, se kép.

(És akkor itt kell beszámolnom arról az örömteli helyzetről, hogy a babázni elengedett – én, a magam részéről, küldtem is volna – pszichomókusunk helyére egy pályakezdő kolléganő érkezett. Egész nap nem látjuk, mert a gyerekekkel foglalkozik, ha olyan információhoz jut, amiről tudnunk kell, tájékoztat, kapcsolatot tart velünk is. El vagyok ájulva! Remélem, ez így is marad.) Tehát, E. hozzá irányítva, kérem, hogy adjon ötletet, mert tanácstalan vagyok. Az előzményeket megosztom vele, mert minden gyerekkel elölről kell kezdenie mindent, semmilyen feljegyzést nem hagyott neki az elődje. Fogalmam sincs, hogy ennek így kell-e lennie, de szerintem nem. Na, mindegy. Most akkor a főcsapás iránya, hogy E-t pszichiáter kezelje. Igen, ez már tavaly is felmerült, másfél év kitartó könyörgés, gorombáskodás, ordibálás kellett hozzá. És most, láss csodát! L. néni azonnal intézi az ügyet. Akkor most várunk. Mást pillanatnyilag nem tehetünk.

M. boldogan érkezik, szuper lenne az a suli, amit megnézett. Matekból, fizikából jó, tehát nincs akadálya a műszaki pályának. Egészen kivirult. Na, végre!!! Pénteken megint ketten suli nézőben, ők már nem jönnek vissza, inkább hazamennek. Meg tudom érteni. Engedem is.

Közben minden nap szembesülünk a szakmai ellenőrzésnek nevezett kormányzati akció összes következményeivel. Az iskolavezetés két tagja a kiválasztott szerencsésekkel állandóan PÖCS-öl, közben rettegnek, mert Mikulásra szakfelügyeleti látogatást kapnak. Annyira el vannak foglalva a hatalomnak történő megfeleléssel, hogy a szülőknek szánt körözvényből tudjuk meg, hogy a téli szünetben minden munkanapon ügyeletet adhatunk. Tudom, hogy ez nem új, de mi kollégiumként eddig nem tettük. Mert nálunk akkor bent is fognak maradni éjszakára is. De a fő probléma nem az ügyelet, hanem az, hogy erről nem bennünket tájékoztattak először. Mert szorított a határidő. Ez amúgy igaz, de attól még egy néhány mondatos előzetes tájékoztatás mégis csak járt volna a kollégáknak, nem? Persze macerás, mert nálunk minden papíron készül, a technika vívmányait (internet) csak muszájból használja egy csomó kollégám. Többek között a vezetők közül is ketten. És ezt nem muszáj. Helyettesítés kiírása nagyon szép határidőnaplóban, fontos infók egy táblára, krétával, esetleg hirdetőtáblán rajzszöggel. Aztán vagy észreveszik a kollégák, vagy nem. De az legalább biztos. ☹ Van még lejjebb? Tartok tőle, hogy van.

A jövő héten már nagyobb lesz a mozgás: több érdeklődésre számot tartó suli tart nyílt napot.

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.06.26.
Dr. Gyurkó Szilvia: Gyereket. Megütni. Nem. Szabad.
A gyerekkorban elszenvedett erőszak (legyen az fizikai-, érzelmi- vagy verbális bántalmazás) mindig nyomot hagy. Mindig. Mert megsérti a határokat, az alapbizalom szövetét és traumatizál. Akkor...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.06.25.
Iskolává válnak a tanulócsoportok, ha a kormány elfogadja a magántanulói státusz eltörlését?
A legvalószínűbb tehát, hogy a kormány e módosítással a tanulócsoportokba járó gyerekeket akarja visszaterelni a rendszerbe. Nekik ugyanis magántanulói státuszt kell felvenni, amihez szü...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.06.25.
Ónody-Molnár Dóra: Támadás az oktatási menekültek ellen
Vannak szülői csoportok, amelyek sajátos célja a gyerekeik kimenekítése az állami iskolarendszerből. Létezett 2010 előtt is e jelenség, de drámai felgyorsulása, az ilyen módon kilépő csal...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.06.25.
Szél Bernadett parlamenti felszólalása a köznevelési törvény módosításának vitáján (videó)
Nagyon fontos javaslatot tárgyal a parlament egy nyári péntek utolsó napirendnek eldugva. A köznevelési salátatörvénnyel a kormány nekiment a gyermekeknek, minden tiltakozásra szükség van...
(Forrás: Facebook)
--
2019.06.25.
Jól vizsgáztak a magyar tanárok
Egészen jól szerepelt hazánk az egyik legfrissebb oktatási tematikájú nemzetközi felmérésen. A Nemzetközi tanítás és tanulás vizsgálat az OECD, azaz a Gazdasági Együttműködési és...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.06.25.
Online is be lehet majd iratkozni az iskolába
Az informatikai fejlesztés eredményeként a 2019/2020-as tanévben már elérhetővé válik az ügyfélkapun keresztüli beiratkozás és hitelesítés is, ezért az ügyintézéshez a szülőnek -...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.06.23.
A Fidesz szerint semmiség a közoktatási törvény módosítása, a TASZ Alkotmánybíróság elé viszi
A vita után sajtótájékoztatót tartottak a tiltakozó szervezetek, ahol Törley Katalin, a Tanítanék Mozgalom aktivistája elmondta, lelkiismereti és szakami kérdés felszólalni a törvénymó...
(Forrás: mérce)
--
2019.06.23.
Nem kaptak választ a bérkérdésre a tanárok, felkészülnek az őszi akciósorozatra
A Pedagógusok Szakszervezete nemrég kijelentette, eddig tartott a türelme, a tárgyalások nem vezettek eredményre, ezért ősztől akciósorozatot hirdetnek. A szakszervezet ugyanis úgy látja,...
(Forrás: mérce)
--
2019.06.23.
Kaotikus a helyzet a nyári gyermektáboroknál
Még mindig nincs egységes szabályozás arra vonatkozóan, ki lehet táboroztató, nincs személyi, vagyoni feltételhez kötve a tábor szervezése. Egyetlen feltétel, hogy maga a táborhely feleljen...
(Forrás: Infostart)
Utolsó üzenetek:
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek