OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. december 19.
» Hozzászólások (1)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

47. Ha ezt a hetet túléljük...

2015. december 11.

Hétfő. E. van, K. megint nincs. Nem nagy veszteség, de azért érdekelne, hogyan gondolja anya és a kislány ezt az egészet?

Kettőre vendégeket várunk. A Főváros hagyományteremtés okán olyan pályaválasztási programot indított, ahol a kevésbé ismert szakmákat próbálja bemutatni. Hosszabb távú tervezésről van szó, mert ezekhez a foglalkozásokhoz általában magasabb iskolai végzettség kell. Hozzánk a Vakok Általános Iskolájából egy gyógypedagógust, a Vízművektől egy energetikai mérnököt, valamint Pulai Imre olimpiai bajnok kenust hozták. Fél egykor szóltak, mégis inkább fél kettő felé kezdenének, ha lehet. Lehet. Előrehozott, villámsebes ebéd, teremrendezés, fél kettőkor a hetedik és a nyolcadik várja a vendégeket.

El kell ismernem, hogy mind a három előadó szuper volt! A gyógypedagógusi hivatás láthatóan nem villanyozta fel őket különösebben, de érdeklődéssel figyelték. A vizes előadást élvezték, és ami ennél sokkal fontosabb, értették is. Előre egyeztettünk, kértem, hogy ne száraz, szakmai előadás legyen. Hegyezze ki a környezetvédelemre, az ivóvízkészlet védelmére, a takarékos felhasználásra a mondanivalóját. Mutassa be, hogy nem csak vízvezeték szerelők dolgoznak náluk, mennyire sokrétű és szerteágazó a „vizes szakma”. Hihetetlenül profin, oldotta meg. Azt hittem, halálra unják majd magukat a kis drágák, de nem!!! Határozottan élvezték, érdekelte őket. Pulai Imre is hozta a kötelezőt. Most inkább a szánkó és a bob köti le az idejét, fele akkora (széltében), mint fénykorában, de még most is igen imponáló méretekkel dicsekedhet. Emberi nagysága egy jottányival sem lett kisebb. És ezt a gyerekek is megérezték. Nem próbálkozott a siránkozással, hogy mennyi idejét vette el a különböző buliktól, szórakozástól a sport, nem sírt tele három zsepit, hogy milyen nehéz és küzdelmes kamasz- és felnőtt kora volt. Szórakoztatóan, videóval illusztrálva, hitelesen mutatta be, milyen nehéz kenyér élsportolónak lenni. Sztorizott, a kölykök viháncoltak, kérdezgették, nem akarták elengedni. Több mint két órát voltak nálunk, ez alatt egyszer sem kellett rájuk szólni. És ez nem csak a mi érdemünk. ☺ A vendégeink el voltak ájulva, milyen fegyelmezett, de érdeklődő csapat várta őket. Persze, a tanszoba ugrott, mert reggel nyolctól délután fél ötig egy perc pihenőjük sem volt. Végre szuszoghattak egy kicsit. A fiúk rögtön úgy érezték, lenne erejük még egy órácskát focizni, így ötüket kiengedtük a Kósra. A többiek beszélgettek, velünk, nyomkodták a telefonjuk gombjait, de ennyi járt nekik!

Kedden a szokásos matek felkészítő. Olyan jó hallani B. barátnőmtől, hogy küzdenek, akarnak, csinálják! A tanszobán őrült meló folyik, mert a szerda, csütörtök, péntek a dolgozatok jegyében telik majd. Ez az ára annak, hogy a szünet előtti utolsó héten már csak az ünnepi készülődéssel foglalkozzunk. Jövő héten minden nap karácsony! ☺

Szerdai dolgozat abszolválva. B. bácsi elégedett, látja, hogy alaposan készültünk, az eredmények is ezt igazolják. Tartom bennük a lelket, már csak két nap, és jön egy kis lazítás, addig ki kell bírni.

Délután újabb dolgozatra készülünk. Föcit nem tanulunk, mert hetek óta trenírozza őket E. néni a csütörtökön esedékes tanfelügyeleti látogatásra. Az menni fog! A doga is, mert L-t leszámítva, mindenki 100%-ban odateszi magát.

Csütörtökön ajánlatot kapnak, ha nem akarnak dogát írni, akkor halasszák hétfőre. Tiltakozom erősen. Értsétek meg, tanultatok, tudjátok, mi a fenének húznátok az időt? Ráadásul jön a hétvége, ki tudja, megmarad-e minden, amit most tudtok? Nem múltam el nyomtalanul, a számonkérésen túl vannak. Ez is jól sikerült, hurrá!!!! ☺

Negyedik óra, földrajz. E. néni sík ideg, a tündérkék nem. Miért is lennének? Az ő lelkiismeretük tiszta, nincs más dolguk, mint azt és úgy tenni, ahogy eddig is. Én sem izgulok. Vége az órának, általános megkönnyebbülés. ☺ E. néni szerint jól sikerült, bár kicsit megilletődöttek voltak. És azt is mondja, hogy összekapták(!!!) magukat. Ők??? Csak azt és úgy csinálták, ahogy szokták. És pontosan tudták, hogy miben volt más ez az óra, mint a többi. De alkalmazkodtak! Mesélték, hogy E. néni soha annyit nem segít, mint most tette. És mennyivel könnyebb lenne, ha mindig így tartana órát. Szerdán lepróbálták, hogy műxik-e a net a teremben. Ha máskor használta volna, tudná, hogy igen. Megnézték a számítógépen Magyarország aktuális időjárását. És ugyanezt tették a mobiljukon is. Mert erre a jeles alkalomra be lehetett kapcsolni a telefonokat. De projektort nem használtak. Inkább kettesével járultak a sarokban lakó számítógéphez, megszemlélték a képernyőt, aztán visszaültek a helyükre. És ugyanezt megsasolták a telefonokon is. IKT-s eszközök használata a magyar közbutításban. Jajjjjj!!!! (A tanteremben csak azért van második éve számítógép, és hosszas rimánkodás után ettől az évtől használható internet hozzáférés, mert én vagyok a középiskolásaink anyukája is. És sokszor van netes lecke a középsulikban. Amíg a hálójukban lakott az eszköz, addig semmilyen leckét nem tudtak megcsinálni rajta, mert „legyalulták” a gépet, csak játékra és fészbukolásra tették „alkalmassá”. Ezt untam meg, így kénytelenek velünk tanszobázni, nálunk leckét készíteni a fiatalok. ☺ )

Sebaj, túlélték, túléltük. Még egy brutál tanszoba, felkészülés a pénteki témazáróra, aztán egy kis laza, ráérős, beszélgetős, kellemesnek ígérkező hét a szünet előtt.

Pénteken arra „ébredek”, hogy megérkezett K. Egy napra. Kérdezem, ez mi? Mára írta ki az orvos. Hagyjam békén. Aha. Azért bátortalanul érdeklődöm, jövő hétre mi várható? Persze ígéri, hogy jön, de ezt minden alkalommal megteszi, ha véletlenül betéved.

És akkor ejtsünk még néhány szót R-ról is. Mióta az otthonban van, teljesen kivirult. A „rút kiskacsából” csinos kamasz lánykává változott. Nőcis cuccok, leheletnyi, diszkrét smink, mosolygó szemek.

Meséli, hogy mi mindent csináltak a hétvégén. És újságolja, hogy hagyják őket reggelenként aludni(!!!), ha napközben lepihen, nem macerálják, csak annyi a felnőtt „jelenlét”, amennyi a nyugalomhoz feltétlenül szükséges. Nem tolakodó, csak segítő, támogató. Megbetegedett kedden. Telefonáltunk, érte jöttek, vitték. A betegszobára került. Itt külön figyelmet kapott, látta orvos, megnyugtatták, gyógyulni hagyták. A családban ezt nem tapasztalta. Hallgathatta, hogy nem is beteg, hogy anyát kirúgják a (közalkalmazotti) munkahelyéről, ha miatta nem tud dolgozni menni. (A tesóval nem voltak ilyen problémák. Rá mindig volt ideje, betegállománya, türelme.) De ha már otthon lopja a napot, akkor inkább takarítson ki, vigye le a kutyát, esetleg főzhet is, moshat is. Két napon belül mindig „meggyógyult”. Anya egy varázsló volt, annyi szent! ☹ És most, életében először lehetett beteg. Szerencsére nincs komoly baja, de megtapasztalhatta, hogy ő is fontos. Számít.

Mesélte, hogy hétfőn nem jön, de nem azért mert még mindig beteg. Már az orvos szerint is jól van, ha pihen, attól persze nem lesz baja, de más oka lesz a hiányzásának. Áthelyezik egy lakásotthonba, ennek hétfőn lesz a napja. Az Alföldiben rosszul vannak, mert R. jó gyerek, gyakorlatilag probléma mentes, az ilyen baba ritka kincs arrafelé. De örülnek is, mert az ő számukra is a legfontosabb szempont az, hogy a gyerekek sorsa megoldódjon, lehetőleg jobbra forduljon. Én örülök, mert jó helyre kerül, ez megnyugtat. R. kissé bizonytalan, de tudja, hogy a fél szemem suli időn kívül is rajta. A számomat tudja, ha bármi van, megcsörget, hívom azonnal. Nem hagyom magára, de most úgy látom, tényleg jó helye, végre nyugodtabb élete lesz. Megérdemelné!

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

tr | 2015. december 20.
A magyar oktatási rendszer szomorú összegzése a "Ráadásul jön a hétvége, ki tudja, megmarad-e minden, amit most tudtok?" mondat. A mai gyerek a dolgozatokra tanul (rengeteg felesleges dolgot, a hasznosak helyett), nem az életre.
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek