OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. december 24.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

48. Egész héten karácsony

2015. december 18.

Hétfő. E. is van, K. is van. K-t nem fizette be az anyja, így tanítás után haza kell mennie. Ő nagyon örül. Szégyen, vagy sem, mi is.

Az egész hét a karácsonyról szól, ami nagyon jó is lehetne. Meglátjuk.

Telefonon jelzik, hogy R. költözik. Az Alföldiből átkerül egy otthonba. A tapasztalataink alapján azt gondoljuk, jó helyre kerül, talán végre boldog(abb) élet kezdődik számára.

Érkezik az otthon igazgatója. Kedves, mosolygós nő, szimpatikus, ahogy beszél. Ez jó. Aztán közli, hogy most nem költözés, hanem villámsebes érkezés az óbudai Gyámhivatalba, mert meghívást kaptak mára egy meghallgatásra. Uff! Persze ezt is nagyon kedvesen mondja, de mindannyian tudjuk, hogy ez R-nek maga lesz a rémálom, mert az anyjával kell majd egy légtérben tartózkodnia, és ezt ő nagyon nem akarja. De nincs választási lehetősége. Kénytelenek vagyunk elengedni, igazgató ígéri, vigyáz a kislányra, nem engedi „bántani”. Megegyezünk, hogy vissza is hozza, mert ma háló karácsony, kedden osztálykarácsony, szóval legyen csak velünk R. is. Este hétkor már bent van, de nagyon rossz a kedve. Miért nem vagyok meglepve?

Kedd. Gyors ebéd, rendrakás, teremrendezés, terítés, sütikék, rágcsák, üdítők a megfelelő helyen, mert az egész délután róluk kell, hogy szóljon. Fa az osztály közepén, alatta az ajándékok. Kezdünk. A két dalos pacsirta lánnyal megbeszélem, hogy nem gépzene lesz, ők énekelnek. E, aki még mindig azt hiszi, hogy belőle egy világhírű popsztár lesz, megengedi magának, hogy elviháncolja a meghittnek szánt kezdést. Nem is írom körül, hogy mit érzek, mert nem nagyon vannak erre a helyzetre nyomdafestéket és/vagy billentyűzetet tűrő kifejezések. Lehet találgatni. G. néni és Z. bácsi nyugtatnak, mert ki vagyok akadva!

Ajándékok átadása. Erősen kezdünk. Z. bácsi, G. néni egy kis fatáblácskát kap a tündérkéimtől, köszönetük kifejezéseként. R. egy Mazsolát. Azért, ha nehéz, keserű pillanatok jönnek, ölelgesse meg és gondoljon arra, MI mindig ott vagyunk mögötte, támogatólag. Könnyek elmorzsolva, jöhet a csomagocskák cseréje. Mindenki izgatottan bontogat. Az nem volt titok, ki kit húzott, de a csomagok tartalma meglepi mindenkinek. Láthatóan sikerült nem csak meglepetést, de örömet is szerezniük egymásnak. Nekem tecc! ☺

Közös ajándék is van, egy gombfoci tábla, csapatokkal. Sejtettem, hogy a dobozba rejtett két csapattól nem vágják magukat hanyatt. Vagy ha mégis, akkor inkább a csalódottságuk miatt, így még hat doboz új játékos is várja, hogy munkára fogják őket. Nagy Barca-fan szinte mindenki (a lánykák közül is néhány), így remélni merik, hogy lesz a nagy kedvenc is. Adom egyenként: Anglia, Németország, Manchester United, Chelsee, Bayern München. Egyre csalódottabbnak látszanak. Mondom, ezek a fő ellenfelek, jó focit játszanak, mi a probléma? Le vannak sújtva! És akkor persze előkerül a Barca doboz is. Azt az ovációt! De édesek! Rávetik magukat, önfeledten játszanak. Közben azért a nasi is fogy. M, a laktóz érzékeny tördeli a kezét. Mert ő ezekből nem ehet. Mert a sós sajtos is, az édes pedig… Azért találunk neki valót is. Négy óra felé uzsiznának. Mivel a gyümölcstől csak még éhesebbek lesznek (minden nap ez van, sajnos), már elő van készítve három kiló kenyér, egy rúd (szerintem több, mint egy kilónyi) házi kenőmájas, 2 szál kolbász. Az éhhalál elkerülése a karácsonyi ünnepen tán még fontosabb, mint máskor. Negyed óra alatt kész a szendvics, megpucolva, felszeletelve a hagyma, csak rá kell repülni. Újabb negyed óra elteltével már csak a romokat kell eltakarítani. 16 nyolcadikos, 5 középiskolás, 3 felnőtt kemény, kitartó munkájának köszönhetően semmi sem vész kárba. ☺ Hatkor boldogan, a kincseiket magukhoz szólítva indulnak a hálók felé. Hamarosan vacsora. ☺

Az csak hab a tortán, hogy a laktóz érzékeny kisded anyukája semmit nem küldött, így egész héten én etetem a gyereket. (Februárra van időpontjuk, addig nincs szakorvosi vélemény, nincs diétás kaja sem.) Ez azért nagy probléma – túlmenően azon, hogy a végtelenségig nem tudom és nem is akarom ezt finanszírozni – mert amit tőlem kapni tud, az nem kifejezetten „egyéb” módon diétás. Kenyér, péksüti, valami felvágott. Amúgy is csak az evés élteti, 13 évesen 88 kiló. Még ez sem lenne baj, de meg nem mozdul, mindig van valami ok, hogy ne vegyen részt a tesi órákon, nehezen kap levegőt, hamar fárad, az állóképessége lassan a negatív tartományba kerül. Magas a vérnyomása, szerintünk aztmás is, de anyukája szerint már rég kigyógyult. Hm. Azt mégsem tehetem meg, hogy egész nap semmit nem engedek neki enni, berendezkedni diétás főzőcskére pedig nem vagyok hajlandó. (Már jeleztem többször, hogy én nem vagyok egy konyhatündér, és erről a „jó tulajdonságomról” még érte sem mondok le.)

És még egy bónusz. A gombfocihoz mellékelt használati tudnivalói így kezdődik: „Gratulálunk! Ön egy magyar nemzeti játékot vásárolt!” Na, ezt aztán már tényleg nem kellett volna! Legszívesebben egy acélbetétes bakancsban ugrálnék rajta egészen addig, amíg atomjaira nem hullik. Így már érthető, hogy a játékhoz csomagolt egyik csapat a Videoton. ☹

A buli vége előtt érkezett S. bácsi, lakásotthon vezető. Viszi R-t, mennek vásárolni, aludjon ott, hogy szokja, reggel jöhet suliba. Szerdán Angyalkák karácsonya. Tavaly befürödtünk nagyon, az idén minden szabályt betartottunk. A Gonosz Főangyal (tavalyról, aki miatt mi kimaradtunk a dologból) az idén nem játszik. Sokkal gördülékenyebbnek látszik a szervezés, őszintén remélem, hogy nem lesz újabb csalódás.

Szerda, reggel 7:20. Nekem hajnalok hajnala, fél 2-kor kezdek. S. bácsi hív. R. egész éjjel hányt, hasmenése is volt. Ha kibírja, délután elviszik az orvoshoz, ha nem javul, elviszik még délelőtt az ügyeletre. Jajjjjjj!!!!!! O-t tegnap küldtük haza, csupa láz és nátha.

Kezdőőőőőőőőőődik! A tornateremben feldíszített fa alatt gyönyörű csomagok. Mint tavaly. És a lényeges különbség nem az, hogy idén mi is megkaptuk a levélkében leírt dolgokat (bár ennek nagyon örülünk ám!), hanem minden más: egy asztalsoron narancs, Túró Rudi, frissen facsart gyümölcslé, papírtányérok sokaságán süti hegyek. Így indul. Aztán a meglepetés vendég. Na, ez a legnagyobb durranás! Tavaly több mint egy órát vártunk Vastag Csabára. Berohant, énekelt egyet, majd futólépésben távozott. Ha azt mondom, hogy vérlázító és megalázó volt, akkor igen finoman fogalmaztam. Idén Bereczki Zoltánt sikerült megnyerni ennek az ügynek. Mire lementünk, ő már ott volt. A megállapodás szerint három dalt énekelt volna, és mehet. De nem! Azt kérte(!!!), hadd maradjon végig, segíteni szeretne az ajándékok kiosztásában. Mert ő együtt szeretne örülni a gyerekekkel. Hát, ja! Egyfelől ő egy képzett, vér profi művész. Már ez is sokkal több, mint ami V.Cs-t jellemzi, de másfelől emberségből, empátiából csillagos ötösre vizsgázott, ellentétben a tavalyi fellépővel, aki megbukott. Az egész programon érezhető volt, hogy valaki más lett a motorja, valaki, aki tavaly is mindent tőle telhetőt megtett, de nem ő volt a főnök. Idén mindent vele intéztünk, hatalmas köszönetet érdemel. Az összes angyalkájával együtt. Ez most olyan lett, amilyen a mi tavalyi pótkarácsonyunk volt, amit a Tündérbanda szervezett a kisdedeknek. Amiért még mindig nagyon hálás vagyok nekik. Igazi önzetlenségről tettek bizonyságot egy olyan helyzetben, amit nem volt könnyű kezelni.


Bereczki Zoltán mint angyalka

Bereczki Zoltán még egyszer

Már kezdtem kissé aggódni, hogy egy tökéletes, gömbölyű napon vagyunk túl, amikor este szól a telefon. R. az. A hangja ijesztő. És amit mond! Kórházban van, bevitték délelőtt, mert rosszul lett. A harmadik infúzió csöpög, lázas, nagyon nincs jól. Próbálom nyugtatni, kérem, tartson be minden utasítást, gyógyuljon, csütörtökön bemegyek hozzá. Telefon S. bácsinak. Mondja, hogy László Kórház, kiszáradás megelőzése, remélik a legjobbakat, péntekre ígérik, hogy kiadják. Muszáj mindig történnie valaminek? Nem lehetne egyszer, csak egyszer, hogy tökéletes legyen minden? ☹

Csütörtökre már csak az iskolai karácsonyi ünnepély maradt. A kicsik készültek műsorral, az elmaradhatatlan, keringőzésnek becézett vergődés sem maradhat el. Szerintem borzalmas. A kollégák szerint is, de a betanítást végző kolléganő és az iskolavezetés ragaszkodik ehhez. Ez bizony az igénytelenség diadala! Ami új, az a zenetanár Zs. néninek köszönhető. Nem gépzene megy. A tanárok és a gyerekek kamarakórusa énekel, bizonyítva, hogy ez jó kezdeményezés, érdemes lenne hagyományt teremteni ebből, bár kétségtelen, a tanerők próbára való összevadászása komoly erőfeszítést igényel. A műsor után igazgató bácsi kiosztja az arra érdemeseknek járó dicséretet. Karácsonyi képeslapon kapják, tőlünk négyen is ilyen különleges ajándékot tudnak adni a családnak. Büszke vagyok rájuk, mint általában.

Rohanás a kórházba R-hez. Összehasonlíthatatlanul jobban van, az infúzió megtette hatását, láza sincs, jó kedvű. Beviszem neki az Angyalkáktól érkezett ajándékát. Boldog, mert azt kapta, amit kért, mert a doboz rejt még két-három apróbb meglepetést és persze, rengeteg csokoládét is. Már csak egy éjszakát kell kibírnia, mehet haza. Az otthonba, ahol már hiányolják és nagyon várják.

Pénteken nincs más dolgom, mint az ebédeltetés. Összetolt asztaloknál eszünk. Olyanok vagyunk, mint egy nagy család. Édesek, aranyosak. Szokás szerint. Ebéd után búcsú, minden szépet és jót kívánunk egymásnak az ünnepekre, jó pihenést a szünetre. Ölelések, búcsú puszik. R. is már az otthonban. Erre az évre vége!

Szép karácsonyi ünnepeket, gondtalan, vidám szünetet és boldog újévet kívánunk. Januárban újra jelentkezünk.

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.08.12.
A gyerekeinknek is jobb lenne, ha mi szülők nem állnánk ilyen csehül pénzügyi tudatosságban
Legyen szó hazai vagy külföldi tanulmányokról, az önálló életkezdésről, mindez szülőnek, gyereknek egyaránt komoly anyagi terhet jelenthet. A „kirepülés” izgalmas, kihívásokkal teli...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.11.
Deviszont – kritikai pedagógia a külvárosban
A Deviszont Közösségi Tér egy Budapest külvárosában működő oktatási program, amit társadalomtudósok, szociális munkások, filozófusok és pedagógusok hoztak létre szakképzésben tanul...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.11.
Egyre több támogatást kapnak a családok az iskolakezdéshez
Elsőtől kilencedik évfolyamig ingyenes tankönyvet kapnak a diákok, ami gyerekenként 10-12 ezer forint megtakarítást jelent. A szeptemberi családtámogatásokat is korábban, augusztus végén...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.08.11.
Szigorúan keresztény életvitelű takarítónőt keresnek egy szombathelyi iskolába
Az Egyenlő Bánásmód Hatóság is érdekesnek találhatja azt az álláshirdetést, amit a Sugó-parti Közéleti portál nevű Facebook-oldal talált és osztott meg. Az újságban közzétett hirdet...
(Forrás: népszava)
--
2019.08.11.
A szülők szerint nem tiszta a magántanulókra vonatkozó új szabályozás
Szeptembertől az Oktatási Hivatal szakemberei döntik majd el, hogy ki lehet magántanuló. Az InfoRádiónak nyilatkozó Alapítványi és Magániskolák Egyesületének tagozatvezetője emlékeztetett...
(Forrás: infostart)
--
2019.08.11.
Nem érettségiztethet jövőre a Szinyei Merse Pál Gimnázium, leváltották az igazgatót
Leváltották az igazgatóját, és nem érettségiztethet a következő, 2019/2020-as tanévben a Szinyei Merse Pál Gimnázium az idei érettségi körül kialakult problémák miatt. Ezt a leváltott...
(Forrás: index)
--
2019.08.11.
A három hazai tanár, aki miatt tényleg jó iskolába járni
A Dívány.hu és a Lidl idén harmadik alkalommal hirdette meg Az Év Szupertanára versenyt, melyben olyan tanárok jelentkezését vártuk, akik kreatív és egyedi módszereikkel igyekeznek színt...
(Forrás: index)
--
2019.08.09.
Kiderült, milyen szerződés alapján ír bele a NAT-ba havi 480 ezerért Takaró Mihály
Most Mesterházy Attila MSZP-s képviselő kérdéseire válaszolva Rétvári Bence államtitkár közölte, hogy a Hajnal Gabriella vezette, közel ötven szakértőből álló kerettantervi munkabizotts...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.09.
Uzsora - Elszabadul a pokol
L. Ritók Nóra, az Igazgyöngy Alapítvány igazgatója ismeri a helyzetet. Az alapítvány 27 településen dolgozik. A leglényegesebb tapasztalata az, hogy az állam nincs jelen a problémás terü...
(Forrás: KLubrádió)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek