OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. december 24.
» Hozzászólások (2)
Címkék:
     

Unorthodox betlehemes

Kamarás István minden évben megörvendezteti barátait és ismerőseit egy-egy karácsonyi mesével. Bár az alaphelyzet nem változik, az aktuális világesemények és az itthoni történések szervesen beépülnek a több, mint kétezer éves mítoszba. Az OFOE ezzel a mesével kíván nagyon boldog karácsonyt valamennyi kedves látogatójának.

A biztonságpolitikai elnöki főtanácsadó (továbbiakban főtanácsnok), akit már centiméterek választottak el attól, hogy közjogi méltóság legyen, egy nagyon-nagyon elegáns lakóparkban lakott igazgatósági tagok, kuratóriumi elnökök, szóvivők és helyettes államtitkárok közvetlen szomszédságában. Lakhatott volna saját rezidenciában is, de itt − ahogyan mondani szokta −, „a megfelelő erőtérben” sokkal jobban esett neki. A lakóparkot természetesen fegyveres őrök strázsálták, a párizsi merénylet után érthetően megkettőzve: nem csak a nagyon-nagyon elegáns lakóparkot, hanem egymást is vigyázták. Amúgy jól ismerték egymás, mert mint törzsőrmester (a továbbiakban: törzs) és főtörzsőrmester (a továbbiakban főtörzs) nemrégen együtt voltak élesben a déli határon az illegális migránsoktól védeni a szögesdrótkerítést. Amikor a törzsőrmester (egy nyugdíjas kommandós, amúgy becsületes bibliás magyar ember) megtudta, hogy ezután társát is vigyáznia kell, megkérdezte: „Talán őrzője vagyok én testvéremnek?”. Hiába idézte szó szerint az Írást, ezért „kilengésért”egyszeri szóbeli figyelmeztetésben részesült.

Karácsony este volt, szépen sziporkáztak a csillagok, különösen az egyik, éppen a lakópark felett, méghozzá eléggé alacsonyan. Bármennyire is gyönyörűséges volt, a biztonságiaknak azzal is számolniuk kellett, hogy esetleg egy drónnal van dolguk. Figyelték hát, hogy mozog-e rendesen. Ekkor azonban kopogtattak a lakópart kapuján, márpedig ott nem szoktak, mert is csakis kizárólag a kaputelefonon lehetett bejelentkezni. Most mégis kopogtattak. És a képernyőről ki is derült, miért. Egy közelkeleti házaspár álldogált ott, a várandós asszony muszlim öltözetben. Illegális migránsok lehettek volna, ám ezt a lehetőséget teljességgel kizárta az európai kereszténységet mintaszerűen védő határzár.

− Menekültek vagyunk. Nőm Mirjam, én meg Juszuf. A biztonságpolitikai elnöki tanácsadót keressük − mondta férfi kifogástalan angolsággal.

− Mária és József, a nagyfőnököt keresik − súgta a törzs.

Habár a főtörzs is értette őket, mert éppen szorgalmasan tanult angolul, hogy bejuthasson végre-valahára nagykövetségi sofőrnek, de mivel még beszélni nemigen sikeredett neki, a törzset kérte meg, hogy tolmácsoljon, ugyanis ő baptista szeretetszolgálati aktivistaként bejárta a világot.

− Kérdezze meg, hogy regisztrálva vannak-e!

A még azonosítatlan jövevények válaszul a tenyerükre pecsételt kódot mutatták, melyet azon nyomban le is fényképezett a törzs, és a főtörzs máris továbbította Terrorelhárítási Központnak (továbbiakban: TEK).

− És honnan hová menekülnek? − tolmácsolta a törzs a főtörzs keresztkérdését.

− Heródes elől − felelte a férfi, és az asszony ijedten bólogatott.

A törzs mosolyogva fordította, de a főtörzsnek erről csak a Heródes retkes micsodája villant agyába, amit − mivel biztonsági szolgálatban volt − mindjárt el is hessegetett.

A törzs engedélyt kért parancsnokától, hogy hozhasson egy széket a mindenórás asszonynak, de a főtörzs szigorú arccal közölte:

− A kihallgatást állva kell lefolytatni.

Csakhogy már nem igen volt egyebet kérdezni. A törzs azonban engedélyt kapott egyetlen egy kérdésre:

− Mi a foglalkozásuk? Ön, ugyebár, ácsmester, kedves neje pedig háztartásbeli?

− Én magasépítész vagyok, nejem meg nyelvész. Mindketten az aleppoi egyetemen dolgoztunk, amíg 2012-ben el nem foglalták a kormányerők, amikor másfélezer diák tüntetetett a rezsim ellen. Aztán pedig, ugyebár, jött az Iszlám Állam.

A főtörzs úgy döntött, addig is, míg a TEK vissza nem jelez, beviszik őket őrhelyiségükbe.

Kisvártatva csengett a telefon. A TEK-illetékes ingerülten közölte, hogy szórakozzanak a Heródessel, ugyanis ez egyik kód (a férfié) egy bizonyos Ahmed al-Tayyib telefonszáma, aki a kairói Al-Azhar Egyetem főimámja, a másik pedig (az asszonyé) Ferenc pápa közvetlen száma. Szigorúan parancsba adták, hogy amíg meg nem érkeznek, legszigorúbban őrizzék az illegális személyeket.

A lakópark-őrség úgy gondolta, hogy minderről talán az elnöki biztonságpolitikai főtanácsnokát is tájékoztatni kötelesek (úgy is mint egykori elhárító tisztet). Karácsonyeste ide vagy oda, a főtörzs kamerás-képernyős szolgálati telefonján bejelentkezett hozzá. A főtanácsnok már ízig-vérig karácsonyi hangulatban volt, és − szolgálat ide vagy oda − egy tekintélyes adag pohár rumpunccsal fogadta őt, ami nyomban a főtörzs fejébe szállt, olyannyira, hogy csak annyit tudott jelenteni, hogy:

− Heródes!

− Ott még nem tartunk, főtörzsőrmester úr − figyelmeztette a főtanácsnok −, még csak most fogják jelezni az angyalkák a Kisjézus születését, és csak azután indulunk el Betlehembe, ami nálunk az én dolgozószobámban szokott lenni.

Ekkor erőteljes kopogás hallatszott, és máris felbukkant az ajtónyílásban a törzs, méghozzá a legnagyobb zavarban.

− Bocsánat, bocsánat, bocsánat….

A főtörzs erőnek erejével összeszedte magát.

− Ember, mit szerencsétlenkedik? Jelentsen!

A törzs széttárt karokkal szabadkozott:

− Hát az a helyzet, hogy, tisztesség ne essék szólván, van egy kis gubanc: megszületett a Megváltó.

A főtanácsnokban az ünnepi rumpuncsok ellenére is felébredt az egykori elhárító tiszt. Egy pillanat alatt megbizonyosodott arról, hogy a főtörzsőrmester ilyen helyzetekre abszolúte nincsen felkészülve, így aztán saját kezébe vette az ügyet, és célirányosan két kérdést tett föl:

− Honnan tudjuk, hogy megszületett? Honnan tudjuk, hogy a Megváltó?

− Egyfelől onnan, főtanácsnok úr, hogy beteljesedett az Írás, másfelől onnan, hogy a gyermek a Jézus nevet kapta − felelte a törzs, akiből csak úgy sugárzott, hogy ebben a témában ő felettébb otthonos.

A főtanácsnok felkapta házikabátját, odaszólt feleségének, hogy még ne csöngessenek az angyalkák, és az őrjárat élére állt. Amikor odaértek, minden úgy volt, ahogyan arról a törzs beszámolt: megszületett a gyermek, akit az asszony becézgetve csitítgatott, Iszácskának nevezve az újszülöttet. A társalgás ezután angol nyelven folytatódott, ugyanis a főtanácsnok 1988-ban, vagyis még nagyon fiatalon Soros-ösztöndíjjal egy amerikai egyetemen tanult Contemporary Global Securitypolitics-t.

Miután a regisztrálatlan jövevények neki is bemutatkoztak, a főtanácsnok szemmel láthatóan erősen koncentrált, majd megkérdezte:

− Minden rendben van?

Juszuf és Mirjam mosolyogva bólogattak, és Iszára (vagyis európaiul Jézusra) mutogattak, aki a főtanácsnok által vezetett őrjárat felé fordulva lelkesen repesett.

Ekkor újabb kopogás hallatszott a lakópark kapuján. Immár különösebben nem is lepődhettek meg, amikor a kapu előtt három napkeleti illetőséget láttak, valamint azt is láthatták, hogy a közben megérkező TEK-esek a tevéiket hajkurásszák. A főtanácsnok határozottan előre lépve amerikai angolsággal − amúgy pedig seriff-módra − kérdezte:

− Regisztráció?

A napkeleti illetőségek széles mosollyal felfelé mutattak, a gyanúba fogott csillagra.

− Idáig követtük − magyarázta egyikük szíriai angolsággal.

Ezután sorra bemutatkoztak arab neveken (melyekről (később kiderült, hogy nem is arab, hanem asszír, pastu és afgán-perzsa nevek, hacsak nem álnevek). A főtanácsnok odasúgta a főtörzsnek, hogy azonnal hívják oda a külügyből a keleti nyitásért felelős helyettes államtitkárt, és − a tevékből ítélve hátha mégis csak királyok − a főprotokollost. Addig is igyekezett becsülettel megmaradni a helyzet magaslatán − ahogyan mondogatni szokta − „európaiak között fehérnek és keresztény-nemzetinek”.

− Felséges urak! − kezdte, de a napkeleti illetőségek elhárították.

− Mi kérem, elnöki biztonsági főtanácsnok úr, csupán csak napkeleti tudósok vagyunk − szabadkoztak.

− De hát a Bibliában ugyebár… − kockáztatta meg a főtanácsnok, immár némiképpen karácsonyi hangulatban.

− A Bibliában csupán annyi szerepel, főtanácsnok úr, hogy „bölcsek jövének napkeletről”. Sem a „három”, sem a „királyok” nem szerepelnek a Szentírásban. Én amúgy szíriai vallástörténész vagyok, asszír etnikumú és nesztoriánus keresztény. Iraki kollégám vallásszociológus, arab etnikumú és szunnita muszlim. Afganisztáni kollégám vallásfilozófus, etnikumát tekintve afgán, más néven pastu, vallására nézve pedig imámita siita muszlim.

− Ezek szerint csak egyikük szíriai menekült − állapította meg a főtanácsnok.

− Nem vagyunk menekültek, főtanácsnok uram. A csillagot követtük egészen idáig, ahogyan az meg van írva − felelte a szíriai vallástörténész.

− És Heródes? − szegezte neki a főtanácsnok.

− Mindenkinek megvan a maga heródese − felelte titokzatosan az afgán vallásfilozófus.

− Államtitkár és protokoll lefújva, külügy helyett TEK! − súgta a főtanácsnok a főtörzs fülébe, aki azonnal intézkedett.

Több kérdés nem lévén a napkeleti illetőségek sorra Iszá elé járultak, leborultak előtte, úgy imádták, ahogyan az meg van írva. A főtanácsnok hosszasan vacillált, majd felülkerekedett benne a kegyes karácsonyesti hangulat, és komótosan fél térdre ereszkedett. Ebben a pillanatban lépett be a TEK operatív törzstiszt (a továbbiakban: operatív), és amikor látta a főtanácsnokot fél térdre ereszkedni, ő is így tett, amennyire golyóálló védőöltözete és gépkarabélya megengedte.

− Huszonegy pásztort és negyven angyalt vettünk őrizetbe, főtanácsnok úr − súgta az operatív.

− Előbb regisztrálják, utána engedjék el őket! − utasította az operatívot a főtanácsnok, akinek mostanra már nagyon-nagyon elege lett a nyilvánvalóan unorthodox betlehemesből, és már csak arra várt, hogy a hagyományos csengettyűszóra megjöjjön a hagyományos keresztény-nemzeti Kisjézus.

Ezután a napkeleti illetőségek körülállták a szentcsaládot és asszír, arab vagy pastu nyelven, vagy mindegyiken egyszerre énekelni kezdtek. Az szíriai vallástörténész odasúgta a főtanácsnoknak angolul, hogy ők most Tatianus Diatessaronjából az első szír bibliafordításból éppen azt éneklik, hogy „Dicsőség mennyben az Istennek, békesség a földön a jóakaratú embereknek”. Az operatív közben kiadta a parancsot: regisztrálni és elengedni. Eztán kérdőn nézett a főtanácsnokra, hogy akkor most mi legyen ezekkel. A főtanácsnok csak a vállát vonogatta, aztán hátba veregette a derék operatívot, majd egészen emberi arcot vágva odahunyorított neki:

− Nekem most mennem kell, mert nálunk már minden percben megérkezhet a Kisjézus. Rakja föl a napkeletieket a tevéikre, menjenek Isten hírével, a szentcsaládot pedig tegyék föl egy Rómába induló repülőgépre megfelelő nemzetbiztonsági kísérettel, akik ott majd átadják őket a Szentatyának. Utána maga is mehet karácsonyozni.

A lépcsőfordulóból visszapillantva a főtanácsnok már azt láthatta, hogy az immáron regisztrált pásztorok és angyalok beszivárognak a lakóparkba, a lakóparki gyerekek, nagy-nagy örömére. Néhányan a közjogi méltóságok közül is leszivárogtak a gyerekek után, és valósággal belekábultak a megbékélés és megemelkedés roppant furcsa érzéseibe. A pásztorok juhsajtot és juhtúrót osztogattak, az angyalok meg zengették az éneket mindenféle nyelven. Mindent összevetve az unorthodox betlehemes tetőpontjára hágott, amitől a főtanácsnok istenesen elbizonytalanodott. Először azt gondolta, hogy ebből, bizony, az ő gyermekei sem maradhatnak ki, de aztán úgy okoskodott, hogy a legkisebbek még túl kicsik, a legnagyobbak pedig már túl nagyok mindehhez. Mindeközben az operatív és a főtörzs nagyokat húzott a pásztorok butykosaiból, aztán hosszasan elmerengett, a bibliás törzs pedig szívvel-lélekkel segített elrendezni a bibliai tevéket.

Kamarás István OJD

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Péter | 2015. december 27.
Gratulálok!
OFOE | 2015. december 26.
Kedves Péter! Egy másik Kamarás Istvántól idéz. Ezen írás szerzőjének életrajzát itt találja: http://www.wesley.hu/kamaras-istvan-egyetemi-tanar. A köztiszteletben álló kiváló szakembernek a névrokonságon kívül a világon semmi köze sincsen az Ön által citált személyhez. Mielőtt az ember ilyen kegyetlen dolgot leír, célszerű pontosan tájékozódni a tényekről! Szerzőnk személyiségi jogainak és jóhírének védelmében mindkét írásnál töröltük a bejegyzését.
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.08.20.
Ötévesen látott először fehér embert, hetedikben bukott, ma iskolát vezet Miskolcon (interú Orsós Jánossal)
Egyszerű a képlet: ha szakiskolába mész, akkor kapsz ösztöndíjat, ha gimnáziumba, akkor nem. A szegény családokból már senki nem jön érettségizni, mindenki tésztakészítő akar lenni....
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.20.
Magyarul is elindult a világ egyik legjobb tanulási oldala
A Khan Academy neve összekapcsolódott a digitális eszközökkel megvalósult önirányított tanulás fogalmaival. Szülők lelkendezve szokták mesélni, hogy a gyerekük otthon nem (csupán) telefonos...
(Forrás: Qubit)
--
2019.08.20.
Ha elég vagyonos vagy, a gyerekednek mégsem kell Wass Albertet tanulnia
Hírül adták tegnap, hogy Debrecen város és a Debreceni Egyetem együttesen alapítanak meg egy elit, angol-magyar tannyelvű magániskolát Debrecen-Pallagon, amely az egyszerű, mégis sokatmond...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.20.
Gyarmathy Éva: „Mit akar, az egész ország így működik!”
És nem azért kell a kis hazafiasságot belevinni a tananyagba, mert bárki hazafiasabb lesz, hanem a szófogadás gyakorlásáért. Igazodj! Most polgár leszel, aztán keresztény, népnemzeti, hazafi...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.20.
Iskolaépítészet: örökség és megújulás. Csémi Lili és Tarcsay Anita írása
A műhelykonferencia a váci Apor Vilmos Főiskola formálódó térpedagógiai műhelyének keretében valósult meg, amelynek célja, hogy interdiszciplináris párbeszédet teremtsen az építészet...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.08.20.
Kettészakadt világ
Visszakanyarodunk hát egy örök kérdéshez, mennyire várható el a mélyszegénységben a környezetbarát magatartás? Ha nincs fa, akkor mi a nagyobb bűn, ha káros anyagokkal fűt, vagy ha kih...
(Forrás: hvg./Nyomor széle blog)
--
2019.08.12.
A gyerekeinknek is jobb lenne, ha mi szülők nem állnánk ilyen csehül pénzügyi tudatosságban
Legyen szó hazai vagy külföldi tanulmányokról, az önálló életkezdésről, mindez szülőnek, gyereknek egyaránt komoly anyagi terhet jelenthet. A „kirepülés” izgalmas, kihívásokkal teli...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.11.
Deviszont – kritikai pedagógia a külvárosban
A Deviszont Közösségi Tér egy Budapest külvárosában működő oktatási program, amit társadalomtudósok, szociális munkások, filozófusok és pedagógusok hoztak létre szakképzésben tanul...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.11.
Egyre több támogatást kapnak a családok az iskolakezdéshez
Elsőtől kilencedik évfolyamig ingyenes tankönyvet kapnak a diákok, ami gyerekenként 10-12 ezer forint megtakarítást jelent. A szeptemberi családtámogatásokat is korábban, augusztus végén...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek