OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2016. január 10.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

49. Boldog(?) új év

2016. január 8.

Mert elmúlának az ünnepek, de nem múla el a probléma. Még a szünetben, a két ünnep között beszéltem R-vel. Az ő édes anyukája, az a drága, jóasszony sms-t írt a lánykának. Újra leírta, hogy micsoda aljas dolog volt a gyerek részéről, hogy inkább az állam gondoskodását választotta, mennyi bajt, gondot, feszültséget, megaláztatást(!) zúdított a nyakukba, szóval újra csalódást okozott nekik. Miután hosszan ecsetelte, hogy milyen galád a kölyök, azért boldog karácsonyt is kívánt neki. Hát, nem imádni való az ilyen anya? ☹ Aztán, hogy teljes legyen az ünnep, a tesó is telefonált. Szemrehányást tett, veszekedett R-vel, hogy mennyire elrontotta a „szent család” ünnepét. Azért ez szép, nem? R. megnyugtatta öcsikét, hogy most lesz teljes az életük, mert ő nem zavarja a köreiket, ne izguljanak. Forog a gyomrom! Még szerencse, hogy R-nek annyira szilárd meggyőződése, hogy a legjobb döntést hozta, hogy már annyira nem izgatja. Persze fáj, de viszonylag jól tűri. Sokat számít, hogy az otthonban azonnal befogadták, szeretik, törődnek vele.

Hétfőn K. kivételével mindenki jelen van. Úgy tűnik, nem csak túlélték a szünetet, de még valamit pihenni is sikerült. Kell is, mert két hét múlva írják a központi felvételit.

Az ünnepekkel kapcsolatos élménybeszámolókból az kiderült, hogy sikerült jól érezniük magukat anélkül, hogy jól berúgtak volna. Nagy dolog ez! Mégsem múlok el nyomtalanul!

A csoportunk üzenőfalán nem csak boldog karácsonyt és hasonló újévet kívántam, de felhívtam a figyelmüket, a mértéktelen alkoholfogyasztás, a drogozás veszélyeire. És emlékeztettem őket arra is, hogy nem attól lesznek nagyok, ha ész nélkül isznak, füveznek, hanem pont ellenkezőleg. Ha a megfelelő időben akarnak és tudnak is nemet mondani. A beszámolók alapján ez sikerült. Asszem, megint egy ok, amiért büszke lehetek rájuk.

Még a szünetben ígérte egy nagyon kedves ismerősöm, hogy lelepi a kis drágákat valami finomsággal. És hétfőn délelőtt érkezett is Ny. A. bácsi által egy nagy doboznyi csokis keksz, valamint egy társasjáték. Nagyon meglepte őket, hogy egy idegen küld nekik ajándékot, de ez azért nem akadályozta meg a tündérkéimet, hogy viharos gyorsasággal pusztítsák el az ajándék ehető részét. Azt azért elmondtam nekik, hogy A. bácsi ismeretlenül is ismerősük, mert sokat mesélek neki is róluk. Igyekeztem megnyugtatni őket, hogy sok rosszat nem hallhat felőlük, ha saját kezűleg gyártott finomsággal lepi meg a csapatot. Mire sikerült „megnyugtatnom” a brigádot, már késő volt! Még morzsák sem maradtak. ☺ Innen is üzenik: köszönik nagyon, isteni finom volt!

Kedden a helyi gimi fizika-kémia-biosz laborjában volt jelenésük. Kihelyezett biológia óra várt rájuk. Ez azt jelentette, hogy az első öt órát megtartották, majd gyors ebéd, hogy időre érjenek a tetthelyre. A foglalkozás két órás, eddig szakkör jelleggel, csak az érdeklődök mentek, most viszont az egész osztály. Csirkeszívet boncoltak, hihetetlenül élvezték! Azt mostantól mindenki tudja, hogy a pitvarban kapirgálnak a csirkék, a kamrában pedig a kolbász és a szalonna lóg. ☺ Azért lecsekkoltam, tudnak mást is ezzel kapcsolatban.

A visszaérkezést követően a fiúk még éreztek magukban elég erőt ahhoz, hogy eltűnjenek focizni. A többiek szuszogtak, beszélgettek, közösen játszottunk.

Szerdára beállt a szokásos napirend. K. ment a biosz-kémia előkészítőre, a fiúk többsége a hóban focizást választotta. A lányok egy része a számtech szakkörre ült be. A maradék sem unatkozott, melegszendvics és tea gyártásba kezdtek. Mire mindenki előkerült, készen volt a terülj-terülj asztalkám is. Hihetetlen mennyiséget lapátoltak be. Az étvágyukra nem lehet panasz!

Már tanszobázni is kellett! E. néni röppentyűt ígért nekik. Hol van már a tanfelügyelet! Visszaállt minden az eredeti kerékvágásba. Nincs kedvesség, sehol a bűbáj! Tanmenés és könyörtelen számonkérés! Meg persze a javítás lehetősége szabadidőben. Egyéni korrepetálás a tanszoba ideje alatt. Annyira unom! Még két hét a félév végéig. Muszáj kibírni, mert kellenek a jó jegyek! A második félévben csak a kötelező minimum. A kollégák állandóan zúgolódnak, hogy csak a földrajz! Egyetértek velük, de E. néni nyolcadik év végén is képes buktatni, szóval nagyon észnél kell lennünk. ☹

A csütörtök simán abszolválva, már meg sem kérdezem, milyen lett a föci. Inkább a délutáni projekttel foglalkozom, gofrit ennének. Ezen ne múljon! Hozzávalók beszerezve. Mivel 7 órájuk van, háromra végzünk az ebéddel. A focicsapat balra el, a többiek nekiveselkednek. Kevernek, kavarnak, sütnek. Hatkor még mindig sül a cucc, de egy darab sincs, amelyiknek lenne ideje kihűlni. Mindig van vállalkozó szellemű, aki hajlandó áldozatokat hozni, így egy morzsányi sem marad, pedig nem kevés, ami elkészült!

Pénteken egy korábbi sérelem miatt K. a fészen mesél az anyukájának. A barátok telefonálnak P-nek, megfenyegetik M-t, akivel a konfliktus keletkezett, hogy délután késekkel felszerelkezve érkeznek, le lehet játszani. Megyek a főnökhöz, mondom neki, ez gáz. Legalább ő beszéljen K-vel, mert ez nem vicces. Egyetértünk. K. emelt hangon közli, hogy ő semmit nem tud, neki nem mondtak a haverok semmit, ő amúgy sem tehet az egészről, nem is érdekli. Magyarázzuk neki, hogy ez mennyire komoly. Ha elkezdte, fejezze is be. Beszélje le a haverokat erről, mert a következmények beláthatatlanok, nem csak a fiúk szempontjából. Lassan meggyőzzük, levél megy. Válasz érkezik, rendben, lemondanak a késelésről. Hát ez remek! (Ránéztem anya profiljára, nyoma sincs a kislány panaszának. Ebből az következik, privát üzenetben kapta, és hogy anya értesítette a baráti kört. Ez azért nem gyenge!)

Beszéltem M-val. Nem keresték K. haverjai, rendben volt minden. Nálunk ez korábban nem volt szokás semmilyen formában. A konfliktusok kezelése másképp történt, és K. ügyeit leszámítva, manapság is másképp történik. Három év melónkat vágta haza K. Már nem a nyolcadik a legjobb, mert K. gondoskodik arról, hogy mindig legyen akció. A kollégák meg általánosítanak. Én meg hiába dühöngök, mindenki a vállát rángatja. Oldjam meg én. Nem tudom megoldani.


Boncolás túlélve

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.03.18.
L. Ritók Nóra: Szegregációs körkép
Az intézkedések, próbálkozások leginkább az Uniónak szóló látszatok. Az Antiszegregációs Kerekasztallal kezdődött, aminek csak a kirakathatását lehetett értelmezni, kommunikálni azt,...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.03.18.
Az EMMI támogat egy képzést, ahol a jelentkezők vállalják, hogy nem írnak fel fogamzásgátlót
A pályázóknak motivációs levelet kell írniuk és be kell másolniuk még a lakcímkártyájukat is. Ezenfelül kötelezően ki kell tölteni egy szándéknyilatkozatot, amely szerint vállalják...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.03.18.
Megkezdődött a fenntarthatósági témahét
A Parlamentben megtartott hétfői nyitórendezvényen Rétvári Bence, az Emmi parlamenti államtitkára elmondta: idén mintegy 1500 intézmény kapcsolódik be, kétszer annyi, mint négy évvel ezel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.03.18.
Egymilliárdból turbózná fel Schmidt Mária alapítványa az '56-ról szóló töriórákat
Tavaly májusban ért véget az 1956-osemlékévhez kapcsolódó tanárképzési program, a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány szerint azonban ennyi...
(Forrás: Népszava)
--
2019.03.18.
Átalakítják a szakképzést: az iparkamara szerint rengeteg technikusra van szükség
Bihall Tamás azt követően nyilatkozott az MTI-nek, hogy Palkovics László innovációs és technológiai miniszter bejelentette a technikumok bevezetését is tartalmazó Szakképzés 4.0 stratégia...
(Forrás: eduline)
--
2019.03.18.
Ezért (is) éri meg felsőoktatási szakképzést végezni
Az már régóta nem kérdés, hogy a 2020-as felvételin már csak az kerülhet be alap- vagy osztatlan szakra, aki legalább egy tárgyból emelt szintű érettségit tesz, emellett van egy – legal...
(Forrás: eduline)
--
2019.03.18.
Egyre több komoly ellensége van az oltásellenességnek
A Facebook oltásellenesség elleni lépéseit taglalja az RTL Klub Híradójának anyaga, a cég ilyen irányú döntéséről már a hvg.hu is beszámolt, ahogy a YouTube ugyanilyen szankciójáról...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.18.
Nyári táborok: új trend, hogy a külföldön élő magyarok hazaküldik a gyereket nyárra
Sok szülő már most érdeklődik gyerekének nyári táborra, az ilyen előfoglalásból 20 százalékkal volt több, mint tavaly ilyenkor, írja a Táborfigyelő portál közleménye. Egyre több megh...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.14.
Mire megérkezik a béremelés, nem lesz ki átvegye
De milyen vonzó perspektívát lehet a fiataloknak kínálni az ösztöndíjprogram mellett? A tanári fizetések továbbra sem vonzóak. Az Orbán-kormány 2013-ban vezette be a pedagógus életpályamodellt...
(Forrás: 168 óra)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek