OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2016. február 18.
» Hozzászólások (0)

Jó portfólióm1 (avagy hétköznapi gyávaságaim)

1. rész

2014. március 26.

A mai napon jelentkeztem a 2015. évi pedagógusminősítési eljárásra. Emberismeret, etika tantárgyat jelölhettem meg. Nagyon örülök, mert az általam tanított tantárgyak közül ezt szeretem a legjobban. Igazolta a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság, hogy 2014. február 1-ig 13 év 18 napot töltöttem el közalkalmazotti jogviszonyban. Szakvizsga megvan. Jelentkezés megtörtént. Vágjunk bele!

2014. április 28.

Egyeztették velem az iskolában újra a KIR-ben lévő adataimat. Szakmai gyakorlati éveim száma több mint 8 év, tényleg van szakvizsgám, tényleg leadtam a jelentkezési lapom. Valóban megtörténhet, hogy az intézményvezetőnk hivatalosan lejelenti: Imre Katalin jelentkezett a pedagógusok 2015. évi minősítési eljárására. Kicsit izgulok. Ilyet még nem csináltam.

2014. július 1.

Levelet kaptam az Oktatási Hivataltól: „A KIR személyi nyilvántartásban rögzített adatait ellenőriztük, és megállapítottuk, hogy ezek alapján Ön megfelel a minősítési tervbe történő felvétel feltételeinek. Ezúton értesítjük, hogy a 326/2013. (VIII.30.) Korm. rendeletben foglaltak szerint, az oktatásért felelős miniszter döntése alapján Ön bekerült a 2015. évi minősítési tervbe. E-portfóliója feltöltésére 2014. november 30-ig lesz lehetősége. A feltöltő felülethez való hozzáférésről a későbbiekben tájékoztatjuk.”

Örülök és csodálkozom.

Itt a nyári szünet, jövő héten megyünk nyaralni, családostul. Képtelen vagyok munkával foglalkozni.

2014. augusztus 6.

Nem akarom elhinni, hogy 3 hét múlva iskola!

Megnéztem a munkahelyi levelesládám; még nem kaptam tájékoztatást az e-portfólió feltöltő felületének megnyitásáról. Jobb is így.

Délután strandolunk!

2014. szeptember 1.

Hihetetlen! Most komolyan! Hogy’ kezdődhetett el a tanév?!

Pedagógus portfólió, mi is vagy te egyáltalán?

2014. szeptember 12.

Micsoda nap ez a mai! Megnyílt az e-portfólió feltöltő felület. Regisztrálnom kell. Hol is van az oktatási azonosítóm? Azt hiszem, a pénztárcámba tettem még réges-régen azt a világoskék kis kártyát.

2014. szeptember 14.

Jelezte az iskolánk igazgatónője, hogy kapott egy levelet, amelyben hivatalosan is megerősítette az Oktatási Hivatal a jelentkezésemet. Ott a nevem, az oktatási azonosítómmal együtt! Hogy ebből mi lesz…?

2014. szeptember 15.

Kipróbáltam az e-portfólió feltöltő felületét. A Végzettségek rész eleve ki van töltve, minden bizonnyal a KIR-ben szereplő adataim alapján. Sajnos az egyik diplomám és a szakvizsgám nem látszódott. Kértem segítséget az iskola egyik ügyintézőjétől. Nagyon kedves volt, mert addig-addig telefonálgatott és nyomkodta a számítógépe billentyűzetét, míg végül megjelentek a végzettségeim az e-portfóliómban.

2014. szeptember 16.

Megnézegettem az Útmutatót2. Megnézegettem a feltöltő felületet is. Megígértem magamnak még tegnap, hogy nem fogok kétségbeesni. Nem estem kétségbe. Papírt, tollat ragadtam, összeírtam, hogy milyen dokumentumokat kell összeállítanom. Minden dokumentum mellé írtam egy dátumot. Meglesz november 30-ig. Íme a dokumentumlista, amit fel kell töltenem:

  • profil személyes adatokkal, végzettségek,
  • szakmai tapasztalatok, munkahelyek,
  • pedagógus-továbbképzések,
  • publikációs tevékenység,
  • kitüntetések, elismerések,
  • nyelvismeret,
  • érdeklődési kör,
  • eredetiséget igazoló nyilatkozat,
  • pedagógiai szakmai tevékenységek bemutatása, dokumentumai;
  • a portfólió alapdokumentumai:
    • csoportprofil,
    • tematikus terv reflexióval,
    • 6 óraterv reflexiókkal,
    • esetleírás,
    • hospitálási napló reflexióval;
  • a portfólió szabadon választott dokumentumai (esetemben):
    • publikációs tevékenység,
    • mentortanári munka dokumentumai,
    • éves tanmenet,
    • szakirodalmi ajánlások.

2014. szeptember 17.

Megkérdeztem a diákokat, hogy megengedik-e, hogy ők legyenek a Csoportprofilban, a Tematikus tervben, az Esetleírásban. Kedvesek voltak, rám hagyták. Megígérték, hogy fognak nekem adni feltölthető diákmunkákat.

Suli után, amikor hazajöttem, nekiálltam összeszedni, hogy mi mindent csináltam az elmúlt 13-14 évben. Tiszta szerencse, hogy elektronikusan sok minden megvan.

2014. szeptember 20.

Megnéztem azt a kormányrendeletet3, amit az Oktatási Hivatal emleget a levelében.

Megtaláltam benne a pedagóguskompetenciákat. Ha jól emlékszem, az Útmutatóban ezeket részletezik.

Szóval, ezeket a kompetenciáimat kellene beazonosítanom, miközben töltöm a portfóliómat:

1. szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás;

2. pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók;

3. a tanulás támogatása;

4. a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló többi gyermekkel, tanulóval együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség;

5. a tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység;

6. pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése;

7. kommunikáció és szakmai együttműködés;

8. elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért.

Érdekes volt az Útmutató után a kormányrendeletet is átböngészni. Találtam benne a minősítési eljárásról új információkat. A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklete tartalmazza a pedagógus értékelésének elemeit. A minősítő eljárás és minősítő vizsga pedig valahogy így lesz, ha jól olvasom:

  • a pedagógus legalább két foglalkozásának, tanórájának látogatása;
  • portfólióvédés;
  • a meglátogatott foglalkozás, tanóra értékelése;
  • az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során a látogatott foglalkozások tapasztalatainak és az összegző értékelésnek a megismerése;
  • az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó megállapításainak értékelésének megismerése.

2014. szeptember 21.

Egész éjjel a jogszabályok jártak a fejemben. Reggeli után, bográcsozás előtt átböngésztem a netet további jogszabályok után kutatva.

A köznevelési törvény4 64. és 65. paragrafusa foglalkozik a pedagógus előmeneteli rendszerrel. Szabatosan írja a törvény, hogy a pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállaló a minősítő vizsga és a minősítési eljárás keretében elnyert minősítés alapján a következő fokozatokat érheti el:

a) gyakornok,
b) pedagógus I.,
c) pedagógus II.,
d) mesterpedagógus,
e) kutatótanár.

A törvény 87. § (1) bekezdésénél kicsit aggódni kezdtem, mert ilyeneket olvastam: „Az oktatásért felelős miniszter működteti az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszerét, intézményenként, ötévente ismétlődő, értékeléssel záruló vizsgálatot szervez és bonyolít le a kormányhivatal közreműködésével.” „A minisztérium és a kormányhivatal által közösen végzett ellenőrzés elsősorban az óra- és foglalkozáslátogatás, a megfigyelés, az interjú és a pedagógiai dokumentumok vizsgálata módszereit alkalmazza.” „Az ellenőrzést legalább három köznevelési szakértőből álló csoport végzi. Az ellenőrzés eredményét a munkáltatói jogok gyakorlása során figyelembe kell venni.”

Utánanéztem az országos pedagógia-szakmai ellenőrzésnek is. Felzaklatott a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI5 rendelet. A 148. § értelmében a pedagógiai-szakmai ellenőrzés fajtái:

a) a pedagógus ellenőrzése,
b) az intézményvezető ellenőrzése,
c) az intézményellenőrzés.

Az országos szakmai-pedagógiai ellenőrzéssel kapcsolatban további rendelkezéseket olvasgattam még két jogszabályban.6

Hú, mit vettem én a nyakamba! Megyek bográcsozni, pásztortarhonya lesz.

2014. október 24.

Ma volt a 6. olyan tanóra, amiről óratervet, reflexiót töltök föl. Jó sok anyag összegyűlt a diákoktól ez alatt a 6 tanóra alatt is. Aranyosak voltak, és nagyon jó munkákat kaptam tőlük. A munkáikon tényleg látszódik, hogy ők ilyenek: kreatívak és okosak.

2014. november 3.

Új hírek a Magyar Közlönyből! Holnap lép hatályba az a módosító rendelet7, amely a pedagógus-életpályamodellre vonatkozóan átfogó jellegű változásokat foglal magában.

Már látom, hogy erre egy lyukas óra nem elég, úgyhogy inkább kijavítom a biológia röpdolgozatokat.

2014. november 13.

Újabb levél az Oktatási Hivataltól. Felhívták a figyelmemet arra, hogy a 2015. évi minősítésben részt vevők e-portfólió feltöltésének határideje 2014. november 30. éjfél. Meg arra is, hogy a pedagógusok előmeneteli rendszeréről szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 12. § (2) bekezdése szerint eljárási díjat kell fizetnem, ha esetleg nem tudom feltölteni határidőre az e-portfóliómat, és emiatt megismételt minősítő vizsgára kényszerülök.

Már lassan a végére érek a feltöltögetésnek, nem hiszem, hogy határidőig nem fejezem be a portfóliómat.

Mióta informatikus kollégám javaslatára kipróbáltam a PDFCreator8 és a PDFTools9 programokat, nagyon felgyorsult a munkám. Most először nagy hasznát vettem a számítógép-kezelő OKJ-s vizsgámnak. Bele sem merek gondolni, mi lenne, ha ennyire sem értenék a számítógéphez.

2014. november 23.

Végre kész! El sem hiszem! Összesen 150 oldal lett. Újraolvasva, ellenőrizve összesen két olyan részt találtam benne, amiről tényleg mélyen és igazán magamra ismerek: mindkét rész kicsit narcisztikus és giccses, szóval felismerem, hogy én írtam. Az egyik az Esetleírásokban van, amikor is azt részleteztem, hogy beígértem a diákoknak egy-egy elégtelent arra az esetre, ha nem készítik el a házi feladatukat. Merő következetességből be is írtam négy elégtelent a be nem adott házi feladat miatt. Aztán beszélgettem a négy diákkal, hogy miért nem készült el a házi. Elmondták, szavaik nyomán pedig beláttam, hogy sok mindent megérdemelnének ők négyen, de egyest semmiképpen.

A másik rám jellemző rész a Szakmai életút értékelése fejezetben van. Nagy őszinteséggel ezt írtam: „Pedagógusi pályámat a folyamatos tanulás, önképzés kíséri végig. 2 egyetemi diplomával kezdtem meg tanári pályámat, melyeket később még egy egyetemi diplomával egészítettem ki. Szakvizsgát 2008-ban szereztem. Szakirányú tanfolyamok elvégzése után két országos névjegyzékre kerültem föl: érettségi vizsgaelnök és gyermekvédelmi szakértő lettem. Jelenleg közoktatás-vezetői képzésen veszek részt, várhatóan a 2014/15-ös tanév végén szerzem meg negyedik egyetemi diplomámat. Pedagógiai szemléletemet, tanári attitűdömet elsősorban diákjaim formálják, fő tanítóim az iskolapadokban ülnek.”

A maradék 149,5 oldalt nehezen olvastam végig, pedig 3 hónapon át gyűjtögettem-írogattam, míg elkészült.

Nem fogom elmondani senkinek sem, hogy a nagy nehezen, verejtékkel elkészített portfólióm még számomra is unalmas.

folytatása következik

Imre Katalin

Az Új Pedagógiai Szemle 2015. 9-10. számának cikkei ezen a linken érhetők el.

A lapszám tartalomjegyzéke itt olvasható.

1Az írás az Új Pedagógiai Szemle 2015 9-10. számában jelent meg.

2http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/unios_projektek/kiadvanyok/utmutato_pedagogusok_minositesi_rendszerehez_v3.pdf

3http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1300326.KOR

4http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100190.TV

5http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200020.EMM

6http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200229.KOR,
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1300008.EMM

7http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK14149.pdf

8Doc. kiterjesztésű fájlt segít pdf-dokumentummá alakítani.

8Pdf-dokumentumok egyesítését teszi lehetővé.

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek