OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2016. március 13.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
       

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

53. Az őrület határán

2016. március 4.

Négy hete nem írtam semmit. Mármint, ide. Mert mást sem teszek, mint írok, telefonálok, ügyeket intézek.

Voltunk mozizni. Szerdai gyerek, a szokott helyen, a Kino Cafeban. Hű, ez is mekkorát ütött! Láthatták magukat, a jövőjüket, azt, hogy nem biztos, hogy ez a követendő példa. A főszereplő fiúban Zalánt véltük felfedezni, nem túl szívderítő ez a lehetőség. A lányban Elvirát. Reméljük, hogy időben észhez tér. Vele lehetett erről beszélni, Zalánnal ellenben meg sem próbáltuk, mert ő az, aki semmilyen kritikát nem visel el. Ha nem ő a főnök, ha nem az történik, amit ő akar, ha bárki ellentmond neki, akkor áll a bál. Egy dologban bízhatunk: majd egyszer, valamikor rájön, hogy a világ nem körülötte forog. És abban, hogy amikor ez számára is kiderül, még nem történt semmi megváltoztathatatlan, visszavonhatatlan, súlyos következményekkel járó dolog. A többieket mélyen megérintette a film. Valami dereng nekik, lehet, hogy másképp kéne a saját életüket rendezni. Nem lesz könnyű! Sem a csalási háttér, sem a jelenlegi köznevelési(!!!) rendszer nem alkalmas arra, hogy kitörési lehetőséget nyújtson, mintát, követendő példát mutasson.

Iskolakeresgélés továbbra is kedvelt időtöltés. Z. bácsi babája beteg, ő is otthon van, próbál segíteni. Így nekem marad a beiskolázási hajrá, a hezitálók győzködése, terelgetése a valószínűsíthető helyes irányba, ennek megfelelő jelentkezések jelölése, az összes jelentkezés ellenőrzése, iskolánkénti szétválogatása, aláírások, pecsét begyűjtése. Ez utóbbiakra rábírhatnám az iskolatitkárt is, de ő is el van havazva, gondoskodik a KLIK arról, hogy egy percet se unatkozzon. Határidőre minden kész, lehet postázni.

És éljen, kezdődik egy új hét, eljőve az új őrület: iskolánként kibogarászni az esedékes szóbelik helyét, idejét, időpontját, a kötelező eszközök listáját, és minden olyat, amit a hőn áhított iskola megkövetel.

Igen szórakoztató a dolog. Van olyan intézmény, amelyik kifejezetten figyelemkoncentrációs gyakorlatnak tekinti a dolgot. Különböző helyekre dugdossa az információt, így pl. máshol lelem a dátumot, megint máshol a kötelező eszközök listáját. Már, ha egyáltalán megtalálja az ember a felvételikkel kapcsolatos infókat. Mert olyan iskola is van, ahol erre közvetlen elérés nincs. Valahol, a menüben, valamelyik link alatt egyszer csak ott figyel valami szöveg, ami arra utal, hogy ott elrejthettek valami fontosat, ami érdekelheti a nyájas olvasót. Nálunk a 17 kisded 33 iskolát és megszámlálhatatlan mennyiségű tagozatot jelölt. El lehet képzelni! Kifejezetten üde színfolt, amikor a kezdőlapon rögtön a felvételikkel kapcsolatos információkra mutató linket lehet találni.

Nagy kedvencem, amikor azt írják: nincs szóbeli felvételi. Hátradőlök, de jó! Majd eszembe jut, hátha alkalmassági vizsga néven, illegalitásban van. És ja! Megvan a kis gonosz! De nincs vége! Szóbeli nincs, csak felvételi beszélgetés. Haha. Többen azt is írják, ne számítsunk külön értesítésre, Olvasgassunk! Olvasgatok, immár második hete. És még ez sem elég! Van suli, amelyik egy hét alatt, csöpögtetve adja a felvételi beszélgetéssel/alkalmassági vizsgával kapcsolatos infókat. És még mindig nincs Z. bácsi! Sebaj! Valamivel több, mint két hét alatt begyűjtöttem mindent, ami nekünk fontos volt.


Éltanulónk föci órára készül

Közben azért nem mellesleg, tanítás van, tanulni valókkal, dolgozatokkal. Most sincs fontosabb, mint a régiók, megyék, megyeszékhelyek. Lassanként szivárognak a kis drágáim a felelésre. Szigorúan szabadidőben, esetleg tanszobán. Már, ha épp jelen vannak. Mert az eleje már szóbelizik. Szervezem az időbeosztásukat: ki, mikor, hova, milyen felszereléssel indul. Hogyan jut el oda? Szombaton pl. ötüket viszem szóbelizni. Öt tündérke, öt, teljesen különböző időpont. Reggel 9-kor indulok, felszedem a korai kezdőt, együtt megyünk. Délután 3-ra már végez az utolsó is. Mehetek haza. Már csak két hét a szóbeli időszak, azt már igazán ki lehet bírni. A megbízhatóbbak egyedül mennek, a rosszul tájékozódókat viszem. Odett művészeti szakközepeket jelölt, ipari mennyiségű felszerelés kell. Persze mindent mi adunk. Rajztábla, rajzlap, ceruza, színes ceruza, ecset, festék, amit éppen vinni kell. Plusz a saját művek, bemutatásra. Ez Z. bácsi bulija. És öt van belőle. Nem számít, neki se legyen jobb! 

Amire van idő: Soma kérdi, mi is „tüntetünk”? Lesz kockásinges fotó? Ha megszervezi, lesz. Ígérem, segítek. Megszervezte. Büszke vagyok rá, mert neki jutott eszébe, ő olvasta, hogy új akció van készülőben.

„Sziaztok gondolom tudjatok h most van ez a tanar tuntetes a rendes tanulas es a beremeles es minden ojan dolog erdekeben amit reg be kellet volna vezetni. Na most már ehez a diákok is csatlakozhatnak. Nem kell más mind hétfőre suliba menet kockas inget felvenni mert ez jelkepezi a szimpatizanst. Anyi a lenyeg h hetfore hozzatok kockas inget h abban csinaljunk osztaj kepet. Akinek nincs az szoljon nekem mert van nekem 2KÖLCSÖNbe. A kep alkalmara :) gondolom ti is szeretneket pl ojan tankonyvekbol tanulni amit ertetek is. Pl ezert is jo h most fellobant ez a kis „tan forradalom” . ez regota kellet. Szoval hetfore ha lehet hozzatok kockas inget..”

„Kedveskéim!

Ez a „tan forradalom” NEM a BÉREMELÉSRŐL szól. Csakis rólatok! Hogy ne kelljen beledöglenetek a rengeteg, tök fölösleges, használhatatlan, megtanulhatatlan baromságba. Hogy használható tudást kapjatok, megtanuljatok gondolkodni, véleményt alkotni, persze mindezt a megfelelő módon. Nem véletlenül mantrázom: tanuljatok, ha kell, vitatkozzatok (normális hangnem, stílus, hangerő), álljatok ki az igazatokért. Én is ezt teszem, ha kell, napjában többször is. Nem magamért, értetek! Hogy ne maradjatok tudatlanok, akiket könnyű becsapni, megvezetni, átverni. Hogy ne a közmunkások életét kelljen élnetek. Hogy legyen esélyetek a normális, élhető életre. Hogy legyen esélyetek az álmaitok megvalósítására. Itt, és nem külföldön. A cél, hogy itt boldoguljatok. Legalábbis azok gondolják így, akik nem csak a saját és haveri körük boldogulását tekintik az élet értelmének. Ebben nektek is van feladatotok, nektek is van felelősségetek. A (normális) felnőttek pedig segítenek nektek, nem gátolnak.”

„Ense pont a beremelesre ertettem :) de jaa maga jobban öszefoglalta a lenyeget”


Kockásban

Péntek helyett nálunk kedd lett a nagy nap. Eredetileg hétfőre terveztük, de a Jobbik is hétfőre tette a parlamenti kockásinges tiltakozását. Mi még ilyen módon sem vállaltuk velük a közösséget, szóval, mi kedden tiltakoztunk. Sajnos a teljes létszám sansztalan, a felvételizők igazoltan maradtak távol.

És akkor még mindig felvételik. Már lassan én sem tudom követni, hogy ki, merre jár. A bogarászásának nincs vége, mert még mindig töltögetik az új időpontokat az intézmények.

Hogy bele ne unjunk az örökös felvételikbe, hírét vesszük a „Nem leszek suliban” kezdeményezésnek. Beszélünk a dologról, tájékoztatom a szülőket is.

„FIGYELEM!!!!!! (Kérem szépen nagyon figyelmesen elolvasni.)

Egy szülői csoport - a tanárok melletti szolidaritásból, a gyerekeik jövőjének érdekében - ´polgári engedetlenségi akciót´ hirdetett.

Azt kérik, hogy február 29-én, hétfőn (jövő hét) ne engedjék a szülők a gyerekeiket iskolába.

Aki csatlakozik, attól azt kérem, hogy március 1-jén, kedden FELTÉTLENÜL HOZZON SZÜLŐI IGAZOLÁST.

Szeretnék visszajelzést kapni: ki tervezi azt, hogy otthon tartja a kisdedet. Köszönöm. 

(Aki aznap felvételizik, annak természetesen meg kell jelennie a ´tetthelyen´)  Bővebben itt.

Megegyezünk, hogy a felvételizőknek sem kell bejönniük a felvételi után, mehetnek haza.

Az eredmény, ahogy azt már itt-ott jeleztem:

Jelentem: 17-ből 1 fő. K, aki nem áll szóba senkivel, így lemaradt az infóról.

Őrjöngött egy jó kövéret, de a kollégák lelkesen tartottak neki órát.” Haha. 

Míg egyesek még mindig nyögik a felvételit, addig másoknak már csurran-cseppen egy-egy eredmény. Vannak jó hírek, és vannak nagyon furcsák. Pl. ez, amitől reggel óta magamon kívül vagyok: Kitette egy iskola az ideiglenes felvételi jegyzéket. A kis drágám, Kristóf az első kieső, tehát joggal gondolhattam, ha valaki, aki előtte végzett úgy dönt, nem ezt a képzést választja, ő jön. Hívom a sulit, mert én egy óvatos duhaj vagyok. Kérdezem, jól értem-e. Válasz: nem, mert a matek központija nagyon gyengén sikerült. Az érettségi tárgy, tehát ők ezt nem vállalják be. A pontjai elegendőek lennének, de mivel a matek... Mi vaaaaaaaaan????? A kölyök telenégyes ötödik óta matekból, nem volt jó napja, ez csak egy mérés. A hozott pontjai is jók. A szóbelije 60%-os lett. Nem, nem! Az igazgató döntött. Akinek nem sikerült (az általuk megfelelőnek tartottan) a matek, azt nem veszik fel, elutasítják. A felvételi tájékoztatóban egy szó sincs arról, hogy a matek súlyozottan szerepel az elbírálásnál. Az ének tagozatra jelentkezők között találtam olyan felvételre javasolt gyereket, akinek fogalmam sincs, hogy sikerülhetett a központija, mert 94 pontot ért el. A számolás a következő: 100 pont a központi, 50 pont a hozott (osztályzatok), 50 pont a szóbeli/ének vizsga. Ez összesen 200 pont. Felteszem, maximális a kölyök zenei meghallgatása, mert különben... Tehát a központin és a hozott pontokból (max. 150) neki maximum 44(!!!) pontja van. Őt felvételre javasolták, Kristófot, aki 113 pontot ért el, véglegesen elutasították. Akármi is történik, nem vehető fel.

Erre a hétre több, megrendítő erejű ütés nem várható. Eltették a jövő hétre, kilencedikéig még vannak lehetőségeink.

Azért történt más is.

Kristófot sikerült tartózkodási helyként bejelenteni a koleszba, így a kerületi GYÁO tudja fogadni, ezért anya kész bemenni a felajánlott női szállóra. Nem lehetett rávenni arra, hogy mozduljon, amíg a gyereknek nem volt megnyugtató a helyzete. Ez, azt hiszem, érthető. Szóval, Kristóf pénteken már a GYÁO-ba megy „haza”, az anya intézi a kötelező orvosi papírokat. Alakul, alakul… Boldogság a köbön. Anyának is, nekem is. Kristófnak nem annyira, de értelmes, okos kölyök, megértette, hogy most ez van.

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek