OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2016. március 13.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
       

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

53. Az őrület határán

2016. március 4.

Négy hete nem írtam semmit. Mármint, ide. Mert mást sem teszek, mint írok, telefonálok, ügyeket intézek.

Voltunk mozizni. Szerdai gyerek, a szokott helyen, a Kino Cafeban. Hű, ez is mekkorát ütött! Láthatták magukat, a jövőjüket, azt, hogy nem biztos, hogy ez a követendő példa. A főszereplő fiúban Zalánt véltük felfedezni, nem túl szívderítő ez a lehetőség. A lányban Elvirát. Reméljük, hogy időben észhez tér. Vele lehetett erről beszélni, Zalánnal ellenben meg sem próbáltuk, mert ő az, aki semmilyen kritikát nem visel el. Ha nem ő a főnök, ha nem az történik, amit ő akar, ha bárki ellentmond neki, akkor áll a bál. Egy dologban bízhatunk: majd egyszer, valamikor rájön, hogy a világ nem körülötte forog. És abban, hogy amikor ez számára is kiderül, még nem történt semmi megváltoztathatatlan, visszavonhatatlan, súlyos következményekkel járó dolog. A többieket mélyen megérintette a film. Valami dereng nekik, lehet, hogy másképp kéne a saját életüket rendezni. Nem lesz könnyű! Sem a csalási háttér, sem a jelenlegi köznevelési(!!!) rendszer nem alkalmas arra, hogy kitörési lehetőséget nyújtson, mintát, követendő példát mutasson.

Iskolakeresgélés továbbra is kedvelt időtöltés. Z. bácsi babája beteg, ő is otthon van, próbál segíteni. Így nekem marad a beiskolázási hajrá, a hezitálók győzködése, terelgetése a valószínűsíthető helyes irányba, ennek megfelelő jelentkezések jelölése, az összes jelentkezés ellenőrzése, iskolánkénti szétválogatása, aláírások, pecsét begyűjtése. Ez utóbbiakra rábírhatnám az iskolatitkárt is, de ő is el van havazva, gondoskodik a KLIK arról, hogy egy percet se unatkozzon. Határidőre minden kész, lehet postázni.

És éljen, kezdődik egy új hét, eljőve az új őrület: iskolánként kibogarászni az esedékes szóbelik helyét, idejét, időpontját, a kötelező eszközök listáját, és minden olyat, amit a hőn áhított iskola megkövetel.

Igen szórakoztató a dolog. Van olyan intézmény, amelyik kifejezetten figyelemkoncentrációs gyakorlatnak tekinti a dolgot. Különböző helyekre dugdossa az információt, így pl. máshol lelem a dátumot, megint máshol a kötelező eszközök listáját. Már, ha egyáltalán megtalálja az ember a felvételikkel kapcsolatos infókat. Mert olyan iskola is van, ahol erre közvetlen elérés nincs. Valahol, a menüben, valamelyik link alatt egyszer csak ott figyel valami szöveg, ami arra utal, hogy ott elrejthettek valami fontosat, ami érdekelheti a nyájas olvasót. Nálunk a 17 kisded 33 iskolát és megszámlálhatatlan mennyiségű tagozatot jelölt. El lehet képzelni! Kifejezetten üde színfolt, amikor a kezdőlapon rögtön a felvételikkel kapcsolatos információkra mutató linket lehet találni.

Nagy kedvencem, amikor azt írják: nincs szóbeli felvételi. Hátradőlök, de jó! Majd eszembe jut, hátha alkalmassági vizsga néven, illegalitásban van. És ja! Megvan a kis gonosz! De nincs vége! Szóbeli nincs, csak felvételi beszélgetés. Haha. Többen azt is írják, ne számítsunk külön értesítésre, Olvasgassunk! Olvasgatok, immár második hete. És még ez sem elég! Van suli, amelyik egy hét alatt, csöpögtetve adja a felvételi beszélgetéssel/alkalmassági vizsgával kapcsolatos infókat. És még mindig nincs Z. bácsi! Sebaj! Valamivel több, mint két hét alatt begyűjtöttem mindent, ami nekünk fontos volt.


Éltanulónk föci órára készül

Közben azért nem mellesleg, tanítás van, tanulni valókkal, dolgozatokkal. Most sincs fontosabb, mint a régiók, megyék, megyeszékhelyek. Lassanként szivárognak a kis drágáim a felelésre. Szigorúan szabadidőben, esetleg tanszobán. Már, ha épp jelen vannak. Mert az eleje már szóbelizik. Szervezem az időbeosztásukat: ki, mikor, hova, milyen felszereléssel indul. Hogyan jut el oda? Szombaton pl. ötüket viszem szóbelizni. Öt tündérke, öt, teljesen különböző időpont. Reggel 9-kor indulok, felszedem a korai kezdőt, együtt megyünk. Délután 3-ra már végez az utolsó is. Mehetek haza. Már csak két hét a szóbeli időszak, azt már igazán ki lehet bírni. A megbízhatóbbak egyedül mennek, a rosszul tájékozódókat viszem. Odett művészeti szakközepeket jelölt, ipari mennyiségű felszerelés kell. Persze mindent mi adunk. Rajztábla, rajzlap, ceruza, színes ceruza, ecset, festék, amit éppen vinni kell. Plusz a saját művek, bemutatásra. Ez Z. bácsi bulija. És öt van belőle. Nem számít, neki se legyen jobb! 

Amire van idő: Soma kérdi, mi is „tüntetünk”? Lesz kockásinges fotó? Ha megszervezi, lesz. Ígérem, segítek. Megszervezte. Büszke vagyok rá, mert neki jutott eszébe, ő olvasta, hogy új akció van készülőben.

„Sziaztok gondolom tudjatok h most van ez a tanar tuntetes a rendes tanulas es a beremeles es minden ojan dolog erdekeben amit reg be kellet volna vezetni. Na most már ehez a diákok is csatlakozhatnak. Nem kell más mind hétfőre suliba menet kockas inget felvenni mert ez jelkepezi a szimpatizanst. Anyi a lenyeg h hetfore hozzatok kockas inget h abban csinaljunk osztaj kepet. Akinek nincs az szoljon nekem mert van nekem 2KÖLCSÖNbe. A kep alkalmara :) gondolom ti is szeretneket pl ojan tankonyvekbol tanulni amit ertetek is. Pl ezert is jo h most fellobant ez a kis „tan forradalom” . ez regota kellet. Szoval hetfore ha lehet hozzatok kockas inget..”

„Kedveskéim!

Ez a „tan forradalom” NEM a BÉREMELÉSRŐL szól. Csakis rólatok! Hogy ne kelljen beledöglenetek a rengeteg, tök fölösleges, használhatatlan, megtanulhatatlan baromságba. Hogy használható tudást kapjatok, megtanuljatok gondolkodni, véleményt alkotni, persze mindezt a megfelelő módon. Nem véletlenül mantrázom: tanuljatok, ha kell, vitatkozzatok (normális hangnem, stílus, hangerő), álljatok ki az igazatokért. Én is ezt teszem, ha kell, napjában többször is. Nem magamért, értetek! Hogy ne maradjatok tudatlanok, akiket könnyű becsapni, megvezetni, átverni. Hogy ne a közmunkások életét kelljen élnetek. Hogy legyen esélyetek a normális, élhető életre. Hogy legyen esélyetek az álmaitok megvalósítására. Itt, és nem külföldön. A cél, hogy itt boldoguljatok. Legalábbis azok gondolják így, akik nem csak a saját és haveri körük boldogulását tekintik az élet értelmének. Ebben nektek is van feladatotok, nektek is van felelősségetek. A (normális) felnőttek pedig segítenek nektek, nem gátolnak.”

„Ense pont a beremelesre ertettem :) de jaa maga jobban öszefoglalta a lenyeget”


Kockásban

Péntek helyett nálunk kedd lett a nagy nap. Eredetileg hétfőre terveztük, de a Jobbik is hétfőre tette a parlamenti kockásinges tiltakozását. Mi még ilyen módon sem vállaltuk velük a közösséget, szóval, mi kedden tiltakoztunk. Sajnos a teljes létszám sansztalan, a felvételizők igazoltan maradtak távol.

És akkor még mindig felvételik. Már lassan én sem tudom követni, hogy ki, merre jár. A bogarászásának nincs vége, mert még mindig töltögetik az új időpontokat az intézmények.

Hogy bele ne unjunk az örökös felvételikbe, hírét vesszük a „Nem leszek suliban” kezdeményezésnek. Beszélünk a dologról, tájékoztatom a szülőket is.

„FIGYELEM!!!!!! (Kérem szépen nagyon figyelmesen elolvasni.)

Egy szülői csoport - a tanárok melletti szolidaritásból, a gyerekeik jövőjének érdekében - ´polgári engedetlenségi akciót´ hirdetett.

Azt kérik, hogy február 29-én, hétfőn (jövő hét) ne engedjék a szülők a gyerekeiket iskolába.

Aki csatlakozik, attól azt kérem, hogy március 1-jén, kedden FELTÉTLENÜL HOZZON SZÜLŐI IGAZOLÁST.

Szeretnék visszajelzést kapni: ki tervezi azt, hogy otthon tartja a kisdedet. Köszönöm. 

(Aki aznap felvételizik, annak természetesen meg kell jelennie a ´tetthelyen´)  Bővebben itt.

Megegyezünk, hogy a felvételizőknek sem kell bejönniük a felvételi után, mehetnek haza.

Az eredmény, ahogy azt már itt-ott jeleztem:

Jelentem: 17-ből 1 fő. K, aki nem áll szóba senkivel, így lemaradt az infóról.

Őrjöngött egy jó kövéret, de a kollégák lelkesen tartottak neki órát.” Haha. 

Míg egyesek még mindig nyögik a felvételit, addig másoknak már csurran-cseppen egy-egy eredmény. Vannak jó hírek, és vannak nagyon furcsák. Pl. ez, amitől reggel óta magamon kívül vagyok: Kitette egy iskola az ideiglenes felvételi jegyzéket. A kis drágám, Kristóf az első kieső, tehát joggal gondolhattam, ha valaki, aki előtte végzett úgy dönt, nem ezt a képzést választja, ő jön. Hívom a sulit, mert én egy óvatos duhaj vagyok. Kérdezem, jól értem-e. Válasz: nem, mert a matek központija nagyon gyengén sikerült. Az érettségi tárgy, tehát ők ezt nem vállalják be. A pontjai elegendőek lennének, de mivel a matek... Mi vaaaaaaaaan????? A kölyök telenégyes ötödik óta matekból, nem volt jó napja, ez csak egy mérés. A hozott pontjai is jók. A szóbelije 60%-os lett. Nem, nem! Az igazgató döntött. Akinek nem sikerült (az általuk megfelelőnek tartottan) a matek, azt nem veszik fel, elutasítják. A felvételi tájékoztatóban egy szó sincs arról, hogy a matek súlyozottan szerepel az elbírálásnál. Az ének tagozatra jelentkezők között találtam olyan felvételre javasolt gyereket, akinek fogalmam sincs, hogy sikerülhetett a központija, mert 94 pontot ért el. A számolás a következő: 100 pont a központi, 50 pont a hozott (osztályzatok), 50 pont a szóbeli/ének vizsga. Ez összesen 200 pont. Felteszem, maximális a kölyök zenei meghallgatása, mert különben... Tehát a központin és a hozott pontokból (max. 150) neki maximum 44(!!!) pontja van. Őt felvételre javasolták, Kristófot, aki 113 pontot ért el, véglegesen elutasították. Akármi is történik, nem vehető fel.

Erre a hétre több, megrendítő erejű ütés nem várható. Eltették a jövő hétre, kilencedikéig még vannak lehetőségeink.

Azért történt más is.

Kristófot sikerült tartózkodási helyként bejelenteni a koleszba, így a kerületi GYÁO tudja fogadni, ezért anya kész bemenni a felajánlott női szállóra. Nem lehetett rávenni arra, hogy mozduljon, amíg a gyereknek nem volt megnyugtató a helyzete. Ez, azt hiszem, érthető. Szóval, Kristóf pénteken már a GYÁO-ba megy „haza”, az anya intézi a kötelező orvosi papírokat. Alakul, alakul… Boldogság a köbön. Anyának is, nekem is. Kristófnak nem annyira, de értelmes, okos kölyök, megértette, hogy most ez van.

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
--
2019.04.13.
Fergeteges magyar siker a lányoknak rendezett matematikai diákolimpián
Kerekes Anna aranyérmet, Hámori Janka ezüstöt, Kocsis Anett és Mészáros Anna bronzérmet szerzett, ezzel Magyarország összesítésben a 8. lett az idén kilencedszer megrendezett Európai Leá...
(Forrás: Qubit)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek