Közel száz beteg diákon segítettek egy év alatt a Kórházsuli önkéntesei
Mobilinternet, táblagépek, digitális tananyagok és rengeteg önkéntes – ezek mozdították előre a Kórházsuli kezdeményezést az elmúlt egy évben. A program során csaknem ezer tanuló és tanáraik fejlesztettek egyedi tananyagot közel száz tartósan kórházi ellátásra szoruló diák számára, akik a Telenorral kötött együttműködés révén a Hipersuli digitális oktatási anyagai segítségével a osztályteremtől távol tudnak felkészülni tantárgyaikból.
Több ezer olyan fiatal él ma Magyarországon, akik tartós kórházi ellátásra, vagy éppen otthoni ápolásra szorulnak, így nem tudnak részt venni a hagyományos oktatási rendszerben. Az ő fejlődésüket, valamint a kórházakban dolgozó kórházpedagógusok munkáját könnyíti meg egyedi tananyagok fejlesztésével a Kórházsuli program. Az önkéntes diákok és mentoraik olyan interaktív leckéket állítanak össze, amelyekben videók és interaktív tesztek teszik érdekesebbé a tanulást a kórház falai között. A programban a Skype-os korrepetálás sem ritka, a tanár szakos hallgatók jó gyakorló terepként tekintenek erre a lehetőségre.
A programhoz a fél éve a Telenor is csatlakozott, a vállalat digitális oktatási programja, a Hipersuli mellett keresi azokat a lehetőségeket, ahol digitális oktatási megoldások növelhetik a képzés hatékonyságát. A tartós kórházi ellátásra szoruló gyermekek képzésében alkalmazott tananyagok bővítésére már közösen írtak ki pályázatot a Kórházsuli program vezetőivel. Olyan digitális tananyagokat vártak, amelyek élvezetesebbé, interaktívabbá teszik a tanulást a tartós kórházi ellátásra szoruló diáktársak számára. A pályázatot a Szegedi Szakképzési Centrum József Attila Szakiskolája iskola diákjai nyerték meg, akik több tananyagot is fejlesztettek többek között a labdarúgás és az időjárás témakörében az E-studygroup tartalomfejlesztő keretrendszerének segítségével. A győztes csapat a Telenortól korlátlan Hipernet-előfizetést nyert, és a hatékony közös munka jegyében pedig a 4G-s mobilinternetet számos eszközön elérhetővé tevő mobil hot-spotot is kaptak a csomaghoz a Huawei felajánlásával.
Díjazták azokat a diákokat is, akik az elmúlt egy év során a legtöbb tananyagot fejlesztették: a budapesti Madách Imre Gimnázium és a szintén budapesti Eötvös József Gimnázium tanulói vehettek át Hipernet-csomagot és Huawei mobil hot-spotot munkájukért. Mindkét gimnázium nyertesei felajánlották ajándékaikat nyolc, Kórházsuli programban résztvevő kórház számára. A díjátadóra az Kórházsuli program részeként megrendezett „ÉN” című képzőművészeti kiállításon került sor, amelyre több mint 200 pályázati munka érkezett fiataloktól. A kiállítás júliusban és augusztusban a budapesti Deák 17 Gyermek- és Ifjúsági Galériában megtekinthető.
„Nagyon sikeres volt az elmúlt egy év, és a Telenornak köszönhetően egy olyan támogatóval, partnerrel bővültünk, amely lehetővé teszi számunkra a hosszú távú tervezést, és a dinamikus bővülést. Célunk, hogy a jövőben ötszáz főre bővítsük az elért gyerekek számát, illetve tervezzük egy online iskola beindítását virtuális osztályokkal, akiknek egyszerre lehetne akár különböző tantárgyakból virtuális tanórákat tartani. Ezt személyes mentorálással és digitális tananyaggal egészítenénk ki” – mondta el Prievara Tibor, a Kórházsuli program alapítója, aki két társával, Berczelédi Rékával és Tóthné Almássy Mónikával irányítja a projektet.
(A Telenor sajtóközleménye) -- Linkek
-- » Kommentálom
|



Utolsó üzenetek:
 OFOE Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége
--
 Hesz Dóra Virág Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág
--
 OFOE Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.
--
 Hesz Dóra Virág T. Cím!
Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...
Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág
--
 OFOE Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot
((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).
--
 Tóth Zoltán Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán
--
 ofoe Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)
--
 ofoe Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)
--
 Mohácsi Katalin Tisztelt OFOE!
Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.
Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin
--
 Sasváriné Rita Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné
--


 Kommentek

|
|