OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2016. május 25.
» Hozzászólások (0)

PSZICHOháttér

7. A zavarosban a manipulátor a nyertes

A manipulátor a legpusztítóbb attitűd. A sok elutasítást, megszégyenítést és kudarcot megélt lélek kis eséllyel tud önelfogadást és önbizalmat felépíteni magában.

A manipulatív attitűdöt azok választják, akik önmagukat és másokat sem tartanak elfogadhatónak. Hátulról, ferde utakon, ügyeskedve próbálja elérni a céljait az ilyen ember, mert nem bízik sem önmagában sem másokban. Nem tudja elképzelni, hogy egyenesen kiállhat érdekeiért, mert nem hiszi el, hogy mások elfogadhatónak tartják. Alacsony az önértékelése, ráadásul másokban sem bízik meg. Ezért folyton gyanakszik, hogy mindenki (hozzá hasonlóan) alamuszi és manipulál.

A manipulatívak a legpusztítóbbak és a legkevésbé azonosíthatók éppen azon sajátosságuk miatt, hogy nem játszanak tisztán. Megtévesztően bármelyik másik attitűdöt mímelhetik. Gyakran úgy tesznek, mint akik az érdekeket egyeztetik, miközben hamisan a mások kárára szereznek előnyöket.

Erre példa az a tanár, aki mintha rendkívül empátiás lenne, azt mondja, hogy „mennyire szeretnék jobb jegyet adni, és milyen fájdalmat okoz, hogy nem tehetem.” Nem teheti? Csupán a saját döntéséért nem vállalja a felelősséget. Sőt, amellett, hogy rossz jegyet ad, még egy többlet lelki terhet is rányom a diákra, amikor azt állítja, hogy a diák miatt fájdalmat kell elszenvednie.

Az asszertív megoldás az, ha a tanár elmondja a diáknak, hogy mi kell ahhoz, hogy jobb osztályzatot szerezhessen. Ezt a diák vagy tudja produkálni azonnal, vagy majd később, de tisztázott, hogy mik a feltételek. A tanár így felvállalja az elvárásait és a döntését, nem fél a következményektől, és nem tesz többlet terhet a másik vállára.

A manipulatív személyiség gyakran a passzív szerepbe bújik, és eléri, hogy bebizonyosodjon, hogy senki nem alkalmas igazán a helyzetek megoldására, vagyis a cél, hogy mások inkompetenciáját újraélhesse.

Ő az például, akinek a történetei arról szólnak, hogy milyen csúnyán bántak vele, és kihasználták. Mindig valami baj éri. A segítségére sietők aztán garantáltan kudarcot vallanak, és a következőkben már ők is a sztorik részét képezik. A manipulátor ugráltatja a környezetét, miközben mindenki egyre rosszabbul érzi magát.

A manipulatív attitűd a legkevésbé változni képes viszonyulás, mert ezzel az attitűddel az ember senkiben nem bízik és nem vállal semmiért felelősséget. Nem tesz semmit másokért, mert mások „nem érdemlik meg”, és különben sem szívesen kockáztatna egy kudarcot.

A környezet energiáit szívja el a manipulatív személy. Megtévesztően azt mutatja, mintha partner lenne, mintha hozzáértése lenne, és igyekezne a legjobbat tenni mindenkiért, aztán látszatmegoldásokkal látszateredményeket mutat fel. Ha ezt valaki a szemére veti, megsértődik, és különböző rágalmakkal aláássa a másik hitelességét.

A manipulatív személy mindent muníciónak tekint.

Ha reális értékelést kap, amiben a pozitív és negatív egyaránt megjelenik, akkor ezeket szétválasztja. Vagy a pozitívat használja: „hiszen itt is azt írták, hogy milyen kiváló vagyok...”, vagy a negatívat „mindig ezt kapom, pedig mennyit küzdöttem azért, hogy...”.

A manipuláció rengeteg előnnyel jár

Annyira nyerő helyzetben van a manipulatív személy, hogy nem is csoda, ha nagyon sokan választják ezt az utat. Különösen ott szaporodnak el, ahol hiányzik a tiszta kommunikáció és a helyzetek több szempontú értékelésének gyakorlata.

A manipuláció során már a megtévesztés által is hatalomra tesz szert az ember. A hamis információ és az eleve nem beváltásra szánt ígéretek önmagukban is a helyzet kontrollját biztosítják, mert a valóságostól eltérő körülményeket teremtenek, amiben a partnerek vakon botladoznak. Mindenki más csak téves döntéseket hozhat, a helyzetet megteremtő manipulátor uralja a terepet.

A megoldáshoz, vagyis az érdekek egyeztetéséhez, hiteles információra van szükség. Az őszinteségben, nyitottságban persze kockázat van. Aki felvállalja igényeit, gyengeségeit, kéréseit és vágyait, könnyebben támadható, mint aki ezt nem teszi. Rövidtávon ezért lehet látszólag vesztes a személyes hatékonyságra törekvő ember, különösen, ha körülötte kevés a hasonló indíttatás. Érdemes azonban vállalni a nyíltság kockázatát, már csak azért is, mert ez ad esélyt a partnerek megtalálására.

A hosszútávon nyereséges út: tiszta kommunikáció és önreflexió

Akkor lehet valakinek az érdekeit figyelembe venni, ha ezeket az adott helyzetnek megfelelően ismertté teszi. Az igazi erő nyílt lapokkal is mer játszani. Hosszútávon biztos megoldást jelentenek a személyes hatékonyság eszközei.

A tiszta kommunikáció növeli az érdekegyeztetés hatékonyságát, de emellett a fals attitűdökkel való megküzdést is. A tiszta kommunikációval nem arra reagál az ember, amit a másik sugall, hanem arra, amit mond és tesz.

A fenti esetben például nem kell, hogy a diák lelkifurdalástól verten elsunnyogjon, hanem visszajelezheti, hogy örülne, ha a tanár jobb jegyet adna. Ha pedig valami még kell ahhoz, hogy azt a jobb jegyet kaphassa, azt a tanár mondja meg, és így tisztázódnak a feltételek.

Az ilyen partneri viszonyra épülő kommunikációt szemtelenségnek tartják azok, akik számára a partneri viszony elfogadhatatlan vagy csupán álarc, így további megtorlás követheti. Emiatt hierarchikus helyzetben ritka a tiszta kommunikáció.

A tiszta kommunikáció persze nem helyettesíti például a tananyag megtanulását. Ha nem készült fel valaki, könnyen lehet, hogy rossz osztályzatot kap. Amit biztosan meg lehet spórolni, az a szégyen és lelkifurdalás.

Másik fenti példa, az a személy, akivel mindig igazságtalanság történik, mindig bajba kerül és segítségre szorul. Végiggondolva észrevehető, hogy akivel mindig ugyanaz történik, akár manipulál, akár nem, valamivel kiváltja a történéseket. Ezért tiszta visszajelzés azzal reagálni például, hogy „talán érdemes változtatni valamin, hiszen nem lehet jó újra és újra a már ismert vesztes helyzetekbe kerülni”.

A változtatáshoz egy nagy levegővétel és bátorság mellett segít, ha önmagam és mások viselkedésére figyelek.

Például mindenki szeret jó lenni és segíteni. Ez egyszerre lehet erős és gyenge pontom is. Erősségem, ha akkor, ott és addig segítek, ahol, amikor valóban hozzáértőnek érzem magamat. Ahogy a tehetetlenség érzése kezd megjelenni, át kell gondolni, mibe mentem bele. Valóban tudok/akarok segíteni? Milyen húrokat pendített meg a másik?

Legtöbbször nehéz nemet mondani, mert szeretne az ember megfelelni az elvárásoknak, jónak, segítőkésznek és hozzáértőnek látszani mások és önmaga előtt. Így máris van egy madzag, amelyen rángatni lehet.

Sokszor többet segít, ha nemet mond valaki. Ha ugyanis nemet mond, mert nem érzi, hogy valóban meg tudja oldani a feladatot, akkor lehetőséget ad arra, hogy egy másik, jobb megoldás születhessen.

A legtöbben félelemből mondanak igent. A feltételezett következmények, a hozzáértés megkérdőjelezése, a másik elismerésének elvesztése, a saját énkép megrendülése fenyegető lehet. Főleg, ha hiányzik a belső biztonság, az önelfogadás.

Gyakran önigazolással igyekszik az ember a fenyegető gondolatokat eltéríteni, és önmaga előtt is megvédeni önmagát. Ez azonban zsákutca, mert kizárja a változás és változtatás lehetőségét.

Az önreflexió segíthet, hogy meglássa az ember, vajon adott helyzetben felvállalta-e önmagát gyengeségeivel együtt, és a helyzetet akarta-e megoldani, nem pedig az önképét védte. Vagyis önmaga tudott lenni, vagy sem.

Akkor van igazi döntési lehetősége az embernek, ha megfelelő információkkal rendelkezik. Ezeket az információkat önmagáról megszerezheti bárki, ha szembe mer nézni önmagával: „Ismerd meg magadat!”

Az önismeret biztos pont, amely a manipulátorokkal szemben is megvéd. Akinek legalább önmagáról sikerül hiteles tudással bírni, és nem igyekszik önmagát is becsapni, könnyebben megküzd a kívülről jövő hamisságokkal.

Gyarmathy Éva

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.04.09.
Lőrinc László: Esztelen öncsalás a történelemtanítás új kerettanterve
„Már az előző életemben sem hittem a reinkarnációban.” Nagyjából így érvel a sikerorientált történelemoktatás mellett a 9-12. osztályos gimnáziumi kerettanterv (KTT). Ami meglepő,...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.04.09.
A gyerekekkel mi lesz?
Azok a gyerekek, akik meleg étkezést az iskolában kaptak eddig, most otthon esznek, ha van mit.A járvány idején a gyerekek a leginkább veszélyeztetett csoportot alkotják – nem egészségileg...
(Forrás: g7.hu)
--
2020.04.09.
Nem kötelező érettségiznie most annak, aki nem felvételizik
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) üdvözölte a javaslatot. Mint közleményükben írták, örülnek, hogy az oktatásért felelős akciócsoport elfogadta a PSZ korábbi javaslatát arról, hogy...
(Forrás: népszava)
--
2020.04.09.
Lazítsanak a buktatás feltételein - 25 helyett 20 százalék legyen a határ
Ha nem lesznek megajánlott jegyek, csak írásbeli vizsgák, akkor az elmaradó szóbeli vizsgákkal elmaradnak a javítási lehetőségek is idén. Hiszen a szóbelivel, eddig százalékokat javíthattak...
(Forrás: eduline)
--
2020.04.09.
Csak írásbeli érettségi lehet idén
Ha a járványügyi helyzet lehetővé teszi, május 4-én elkezdődhet az érettségi - közölte Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár. Az oktatásért felelős akciócsoport azt javasolja...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.04.09.
Maruzsa: Nem lesznek szóbeli érettségik
AZ OKTATÁSI AKCIÓCSOPORT AZT JAVASOLJA, HOGY HA A JÁRVÁNYHELYZETBEN VAN RÁ MÓD, AKKOR ÉRDEMES AZ ÉRETTSÉGIT MEGSZERVEZNI.Javaslatuk szerint az előrehozott, valamint az érettségi bizonyítv...
(Forrás: index)
--
2020.04.07.
Lengyelországban Minecrafttal tartják karanténban a gyerekeket
Minecrafttal és mindenféle digitális programmal tartaná otthon a lengyel digitalizációs minisztérium a fiatalokat – írja a Mashable. Létre is hoztak egy weboldalt, ahol versenyeket hirdetnek...
(Forrás: index)
--
2020.04.06.
Befullad a távoktatás ott, ahol a hó végén eladják az okostelefont
Sok a feladat, a tanárok más-más platformot preferálnak, a lógós diákok még lógósabbak, az oktatókra több munka hárul. A távoktatás még a jól ellátott fővárosi iskolákban sem zökken...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.04.06.
Polgármester vagy pedellus viszi házhoz a tananyagot
A koronavírus-járvány miatt bezártak az oktatási intézmények, a jobb sorsú diákok számítógép mellett, chat-csatornát használva, a pedagógusok internetes jelenlétével folytatják a tanul...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek