OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2016. szeptember 28.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
           

Remény az életre

9. A „nagybetűs Élet” 2.

Elteltek az ünnepek minden bensőségesség nélkül. Minden folytatódott a megszokott kerékvágásban, dolgoztam tovább raktárosként még közel egy évet. Úgy döntöttem, jó lenne többet keresni, elmentem egy céghez egy sorra dolgozni. A munkába álláshoz felvételi vizsgát kellett tennem. Sikeresen vettem az akadályt, elkezdtem hát gürizni. Nem tartott sokáig, nem bírtam az egy helyben állást, ezért felmondtam.

A gyülekezetbe jártam tovább szorgalmasan. Ott megismertem egy lányt, aki később a feleségem lett. Nem volt teljesen egyszerű a történet, tetszett ő egy másik srácnak is, aki történetesen az egyik barátom volt. Miután kiderült, hogy együtt vagyok szíve titkos választottjával, kiborult a bili. Ő úgy gondolta, engedélyt kellett volna kérnem tőle a kapcsolathoz. Kibuktam. Oké hogy barátok voltunk, és hibáztam, beszélnünk kellett volna, na de engedélyt kérni?! Elég konzervatív családból származott, tudtam, a szülei nem nézték volna jó szemmel ha összejönnek. Sajnáltam azért, mert lemaradt a dologról, de a kapcsolatunk vele többé nem volt ugyanaz.

A kedvesemmel jól haladtunk, egy év után kitűztük az esküvő időpontját. Ezzel én még azért vártam volna, de némi szülői nyomásra mégis így maradt. Aztán jött a hideg zuhany: az esküvő előtt egy héttel visszatáncoltam. Voltam minden, csak ember nem. Megértettem őket, de nem lett volna őszinte részemről a döntés. Visszakaptam a gyűrűket, nem adtam fel azonban a kapcsolatunkat. Szerettem a lányt, és el is akartam venni, csak kicsit később. Kaptam ezért persze hideget-meleget. Ment minden tovább a maga útján, és láss csodát: közel egy évre rá összeházasodtunk. Volt nagy lagzi, örültem nagyon, mégis furcsa volt eljönni otthonról.

Az esküvő előtti időszak számomra érzelmileg, és mentálisan is nagyon megterhelő volt. Nevelőapám vagy nem járt kezelésre, vagy, ha elment, akkor is ivott a gyógyszerre. Teljesen kifordult magából, nőket zaklatott a buszon, otthon is csak veszekedés veszekedés hátán. Az egyik nap a munkahelyemre érkezett a telefon egy ismerőstől, hogy anyám náluk van, totál ki van borulva, egy szál fürdőköpenyben menekült el otthonról, mert nevelőapám majdnem megölte. Szuper – gondoltam –, megint dráma van, megint intézkedni kell. Annyira untam már ezt a dolgot, felőrlődtem ebben az egészben. Hazamentem, és ami otthon fogadott, az totál kikészített. Csupa kosz minden, a konyha, mint egy csatatér, a szobában ahol aludtunk, olyan piaszag terjengett, hogy azt hittem elhányom magam. Nevelőapám – természetesen – aludt. Felkeltettem, és megkérdeztem, mi történt, mire ő csak bólogatott, hogy semmi, nem is érti anyámat. Elmentem hát megnézni anyut, próbáltam beszélgetni vele arról, mi is történt, pontosan miért is menekült el. Anyám nem akart hazajönni. Ott maradhatott, én viszont hely híján hazamentem.

Megőrjített a tudat, hogy amíg anyám biztonságban van, addig én otthon nevelőapámmal összezárva, ki tudja, mire számíthatok. A következő pár éjszakát nem kívánom senkinek. Kés a párnám alatt, bármi eshetőségre. Eseménymentesen érkezett el a hétvége, amikor anyám egyik barátnője átjött, hogy segítsen rendezni a kertet. Eddig minden oké volt. A munka végeztével megkérdezte, átöltözhet-e a fürdőszobában. Mondtam neki, hogy persze, nyugodtan, és amikor bement, nevelőapám kijött a szobából és kérdezte, hol van a hölgy? Mondtam, hogy épp átöltözik a fürdőben. Nem is kellett neki több, bement utána. Hiába próbáltam megállítani, egy állon csapással adta értésemre, hogy ne álljak az útjába. Ezután csak sikítás, dulakodás hallatszott. Ez az idióta meg akarta erőszakolni, persze a nő nem hagyta magát, nagy nehezen ki tudott menekülni a fürdőből, rögtön előkaptam a kapukulcsot, hogy ki tudjam vinni az utcára.

A kaput még éppen ki tudtam nyitni, a nő kimenekült az utcára, és futott, de én már nem tudtam követni. Nevelőapám elkapott, és kést nyomott a torkomhoz. Na, mondom, ennyi elég volt! Elmenekültem, futottam ki az utcára. egészen a sarkon lévő telefonfülkéig, és mentőt hívtam. A nő hazafutott, nem tudtam már beszélni vele. Kiért a mentő, megnézték az öreget, aki ekkor már újra feküdt az ágyában, és mintha mi sem történt volna, mosolygott a dokira. Elmondtam pontosan, mi is történt, és kértem, vigyék be a pszichiátriára, mert ha nem, szemrebbenés nélkül megölöm. Nagy nehezen bevitték, mentem vele én is. Ahogy beértünk, rögtön leszedálták. Benntartották, én meg hazamentem. Két hétig volt bent az öreg, jártunk be hozzá minden nap. Annyira más volt a gyógyszerektől, csak ölelgetett, egy hangos szava sem volt. Hát ez totál betett nekem, nem tudtam mit kezdeni a helyzettel. Most utáljam, vagy segítsek neki? A két hét alatt békesség honolt a házunkban, sosem aludtam annyira nyugodtan, mint akkor, és anyám sem.

A kórházban a zárt osztályon beszélgettem a betegekkel, elmondtam nekik, hogy Isten szereti őket. Lelkileg azonban újra összetörtem. Nevelőapám, miután hazakerült, kicsit megváltozott. Velem soha többet nem szórakozott. Az esküvőn is csak a polgári szertartáson vett részt, ő nem volt hivatalos a vacsorára. Nehéz pillanat, amikor elindul a kocsisor, és csak egy ember áll az udvar közepén integetve, éppen az, aki akármit is tett, hozzád tartozik. Sajnáltam, még ma is összeszorul a szívem, ha eszembe jut.

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek