OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2016. október 16.
» Hozzászólások (1)

Remény az életre

12. A jelen

Miután a hivatalos rész elintéződött, elkezdtem dolgozni egy fólia-gyártó cégnél sofőrként, nem túl sok pénzért. Nem terveztem itt hosszú távra, csak amíg nem adódik egy jobb lehetőség. Fél év elteltével megjött a jobb lehetőség, egy olyan cég alakjában ahova bekerülni csak kihalásos alapon lehetett. Felvettek, nagyon tetszett, szerettem is, de az első hónap után a cégben különböző változások történtek, főleg anyagi téren. Így a fizetésem radikálisan csökkent. Nyolc hónapig húztam, nem volt váltási lehetőség. Azután átkerültem egy másik céghez, ami az egyik magyar élelmiszerláncnak szállítja saját boltjaiba a termékeit. Jelenleg is itt dolgozom.

Negyedik éve élek Győrben, kialakult baráti körrel, csodás környezetben, egy csodálatos feleséggel. Persze itt sem fenékig tejfel az élet! Hiába kicsi a város, itt is akadnak ostoba emberek és minden egyéb is, akárcsak Budapesten. Viszont még most is élvezem a lassúbb tempót és a város azon csodás helyeit, ahol – ha akarok – elbújhatok egy kicsit a világ elől.

A mindennapok munkával, iskolával (érettségire készülök) telnek. Hétvégenként a gyerekek, barátok és a család szeretetét élvezem.

Hogy mit hoz a jövő?

Nincsenek világmegváltó terveim, de az biztos, hogy amennyire csak rajtam áll, szeretnék nyugodt, harmonikus életet élni, segíteni azoknak az embereknek, akik hozzám hasonló módon nevelkedtek.

Ennyit tehát az eddig eltelt életemről.

Már csak egy személyes üzenet van hátra, számodra, kedves Olvasó.

Kedves Olvasó!

Életem történetét osztottam meg. Lehetett volna részletesebb, talán több sztorival, de így sikerült. Már csak az van hátra, hogy személyesen Hozzád intézzem a szavaimat. Ezt, ha nem bánod tegező viszonyban teszem. Nekem könnyebb így.

Nem ismerlek, nem ismerem a körülményeidet, az életedet, lehet, hogy Te is nevelőotthonban nevelkedsz, vagy már kikerültél onnan. Lehet, hogy tök boldog életet élsz, családod van. Mindegy is, csupán néhány bátorító gondolatot szeretnék Veled megosztani.

Az életre nincs recept, ami előírná, hogyan lehet jól élni, sikeresnek lenni, mindig boldognak érezni magunkat. Az otthon elhagyása óta két dolog tartott meg engem, és hozott el odáig, ahol most vagyok: az Istenbe vetett hitem, és az alázat.

Tévedsz, ha azt gondolod, hogy azért menekültem a vallásba, mert gyenge vagyok és kell egy mankó. A vallásnak semmi köze nincs a hithez. A vallás egy élő kapcsolat Istennel, aki olyannak fogad el engem, amilyen vagyok, feltétel nélküli szeretettel tekint rám. Ez az én hitem alapja. Erre persze bármit lehet mondani, de higgy nekem! Sok kemény helyzetet megéltem már, amikor az a tudat, hogy Isten így tekint rám, mindig tovább segített. Veled sincs ez másképp, csak el kell fogadnod. Gondold át alaposan!

A másik dolog az alázat. A mai napig küzdelmet jelent ez az életemben, de már eddig is sok mindent tanított nekem. Küzdök a céljaimért, a családomért, de közben tudom, hogy annyira kevés dolgot uralok az életemben, és ez alázatra int. Nem gondolom magamról, hogy über király erős vagyok, mert tudom: csak idő és nyomás kérdése, mikor fogok térdre rogyni. A jellemünk abban mutatkozik meg leginkább, ami megállít, és nem abban, ami tovább hajt. Belátni és elfogadni, hogy nem vagyunk mindenhatók – nos, ehhez alázat kell. Merd vállalni az alázatot!

Szeretném, ha tudnád, bármi is vesz körül, bármit is teszel: ÉRTÉKES VAGY! Hallod? Az vagy! Teljesen mindegy milyen mélyről jössz, milyen képességekkel rendelkezel, mindenképpen értékes vagy. Sokszor éreztem ennek az ellenkezőjét, mert ezt jelezték a körülmények, ezt mondták az emberek, és én magam is azt gondoltam. Te ne hidd el ezt a hazugságot!

Az emberek, a világ nem képes elfogadni a hibákat, a gyengeséget. De tudod, mi segít? Tanulj meg hibázni, úgy értem, adj lehetőséget magadnak arra is, hogy hibázhass! Attól még nem leszel más ember. A te életed utánozhatatlan muzsika, még ha mások nagyon hamisnak is hallják.

Szerinted a sikeres emberek, akik nagy autókban ülnek, nagy házakban laknak, akiknek sok pénzük van, soha sem hibáznak? Dehogynem! És az, hogy sikeresek, még nem jelenti azt, hogy boldogok is. Tudod: mindenki a saját szintjén szenved!

Tudod, kit tekintek én sikeres embernek? Aki képes bocsánatot kérni, ha kell. Képes elfogadni attól is, aki kevésbé okos. Tud őszintén szeretni, ölelni, ki tudja mutatni az érzéseit. Aki észreveszi az apró dolgokban rejlő csodát. Sokat vagyok úton, sokat vezetek, de olykor megállok egy puszta közepén, kiszállok, és csak hallgatom a csendet. Nagyokat lélegzem, és hálát adok azért, hogy ezt megtehetem. Vagy egyszerűen csak megállok egy erdőnél, nézem a fákat, és rájövök, mekkora csoda is vesz körül minket. Tettél már Te is ilyet? Vagy csak rohansz, belesüppedsz a szürke hétköznapokba, a teendők sűrűjébe? És elmegy melletted az élet! Néha állj meg, és csodáld meg azt, ami körülvesz.

Még egy dolog. Ha esetleg mélyről jössz, ne hidd, hogy hátrányban vagy! Nem mi tehetünk arról, ha pocsék körülöttünk az élet. Ha komoly mélységeket élsz meg, az olyan emberré tehet, amit el sem hinnél. Látod azt, amit nagyon sokan nem. Meríts erőt ebből!

Ha azon gondolkodom mi a legtöbb, amit kívánhatnék Neked, az jut eszembe, hogy bárcsak megélhetnéd azt a kapcsolatot Istennel, ami nekem megadatott Ez az egyetlen fix pont, amit ajánlhatok. A többi Rajtad áll. Soha ne add fel! Ha megteszed, eldobod magadtól azt a lehetőséget, ami a dolgokat jobb irányba fordíthatja.

Ennyit szerettem volna mondani. Köszönöm, ha elolvastad a történetemet, megtiszteltél vele!

Hasenfratz Róbert

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

csilla | 2016. november 2.
Köszönöm!
Végig követtem a történetet! Gondozóként dolgozom. Szeretném megosztani, ha lehet a történeteket a gyermekeimmel! (az általam gondozott)
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.12.12.
L. Ritók Bóra: Szegénység, 2019 decemberében
A hátrányos helyzet meghatározása jogszabály alapján történik…de a terepről tudjuk, ez gyakran nem tükröz valós képet. Ilyenkor, mikor a gyerekek hátrányos helyzetű igazolása az alap...
(Forrás: hvg/Nyomor széle blog)
--
2019.12.12.
L. Ritók Nóra: Ez a rendszer elengedte az oktatást
Aki elmegy egy szegregátumba, és bemegy egy komfort nélküli házba, ahol családok, gyerekek élnek, átjárja az az érzés, hogy szinte esélytelen innen kitörni. L. Ritók Nóra folyamatosan é...
(Forrás: Klubrádió)
--
2019.12.12.
„A szülők veszik el saját gyerekük életét, aztán csodálkoznak, ha megszúrja a tanárt, vagy kiugrik az ablakon”
A döbbeneten túllépve, a konkrét esetektől eltekintve vizsgáljuk meg a kontextust, azaz a magyar oktatási rendszert, ahol ezek a tragédiák megtörténtek. De még mielőtt erre rátérnénk,...
(Forrás: Szeretlek, Magyarország)
--
2019.12.12.
Amit csinálunk, az nem oktatás, hanem intézményesített gyerekkínzás
És olyan is volt, hogy amikor a kollégák (amúgy a házirenddel ellentétesen…) már két témazárót is írattak a diákjaimmal az adott tanítási napon, az egész csoportom annyira kimerült...
(Forrás: Független Diákparlament)
--
2019.12.12.
A gyerekek minden reggel kirázzák az iskolatáskát, ha a poloska nem is, de a csótány legalább kiesik
Két, nagy létszámú családok átmeneti otthonában élő édesanya számolt be arról, hogy a gyerekeikkel a csótányok között alszanak, miközben ágyi poloskák csípik őket. Nem arról van...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.12.12.
Jobb lesz a szakképzés, emelkedik a szakképzésben oktatók bére
A gazdaságvédelmi intézkedések részeként és a fiatalok foglalkoztatásának további bővítése érdekében újabb előrelépés történt a szakképzés megerősítéséért: az Országgyűlé...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.12.12.
Halácsy Péter: a gyerekeknek meg kell tanulni bánni a szabadsággal
A Budapest School Általános Iskola és Gimnázium kerettantervét az EMMI idén áprilisban fogadta el. A Budapest School célja a kezdeményezéssel az volt, hogy az általuk használt saját, szem...
(Forrás: index)
--
2019.12.11.
Vendégünk: Setényi János, oktatáskutató
Kína nemrég még a világ összeszerelő és fröccsöntő üzemének számított, de ma már sokkal inkább a kreativitásra gyúrnak, és a friss PISA-felméréseken éppen kenterbe verték a vilá...
(Forrás: index)
--
2019.12.11.
Pokorni: Az általános iskoláink kudarcosak
Az egykori oktatási miniszter szerint bőven lenne mit tenni a kistelepülési, kis létszámú iskolákért, amelyek nem feltétlenül kerültek jobb helyzetbe az állami kézbe vétel óta, sőt. A...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek