OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2016. december 21.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
       

Háromkirály-járás Kuruttyánban

A röszkei határátkelőhely közelébe helikopterekkel érkezett a háromtagú delegáció, ott szálltak át a csillogó-villogó, márkás kocsikba, és szerb rendőri felvezetéssel érkeztek a határig. A szuperelegáns öltönyt és turbánt viselő szakállas úriembereknek és sofőrjeiknek világútlevelük volt. A magyar oldalon hamarosan ezeket studírozták a főparancsnok segítségével. Igazi, nagyon hosszú napkeleti neveik voltak, ilyenek, mint Sheikh Abdullah bin Zayed bin Sultan Al Mubadan, vagy Swami Narendra Nath Datta Bhuvaneshwari, vagy Abdullah Ermeni Öcalan Gerçek Ismiri. A világszínvonalú technika segítségével egyketőre sikerült beazonosítani egyiptomi, iraki kurd és indiai illetőségüket. Hogy egyszerűbb legyen őket megjegyezni, a karácsonyi hangulatban lévő határőrtisztek elnevezték őket Gáspárnak, Menyhértnek és Boldizsárnak, amin ők udvariasan elmosolyodtak. Az elegáns angolsággal feltett „Hová lesz a merre?” kérdésre még elegánsabb angolsággal azt felelték „Kuruttyánba”. Csakhogy ilyen települést nem találtak sem Magyarországon, sem Erdélyben, sem Vajdaságban, csupán egy Kurityán nevű falut Borsodban.

– Kurityán, nemde? – kérdezte kifogástalan angolsággal a határőrparancsok homlokát ráncolva, mert el nem tudta képzelni mit kereshet ez a magas rangú delegáció Istenmezején is túl az Isten háta mögötti borsodi faluban.

– Kuruttyán! – felelte még kifogástalanabb angolsággal a Gáspárnak elnevezett egyiptomi illetőség, és mindjárt mutatta a parancsnoknak a helyet hiper-szuper GPS-én.

Egy sziporkázó csillag jelezte, ahol éppen álltak, majd megindult, és meg nem állt egészen Újvárosig.

A hely mégis csak valóságos volt: Újváros Kuruttyán nevű külvárosa. Közben a parancsnokhelyettes mindent jelentett a nemzetbiztonságiaknak, ahonnan az a parancs érkezett, hogy nagyon udvariasan (kávéval, aprósüteménnyel, jó szóval) tartóztassák fel a delegációt, amíg meg nem érkezik egy reszortos államtitkár a külügyből.

A parancsnok szívélyesen közölte a magas rangú delegációval, hogy itt éppen karácsony van, a szeretet ünnepe, ezért fogadják őket nagy-nagy szeretettel kávéval és hókiflivel. Huszonöt perc múlva már a reszortos államtitkár is közöttük ült, és szívélyesen tudakolta útjuk célját.

– Kuruttyán! – nevezték meg mindhárman, felettébb lelkesen.

– És mely céllal? – kérdezte a helyettes államtitkár felettébb választékosan.

– A csillagot követjük – felelte a Menyhértnek elnevezett iraki kurd illetőség.

– Aha! – bólogatott a helyettes államtitkár, és engedélyt kért még egy telefonhívásra.

Addigra már a hókiflik helyébe mákos és diós bejglik kerültek.

– These are hundred per cent Christmas cakes – magyarázta a főparancsnok, vagyis, hogy ezek már ízig-vérig karácsonyi sütemények.

A delegátusok megkóstolták és elismerően bólogattak:

– Well, every inch a Christmas cake.

Közben a reszortos államtitkár képbe került.

– Kuruttyánt lebontják, és a helyébe stadion épül. Ez érdekli Önöket? – kérdezte a delegátusokat.

A delegátusok mosolyogva a fejüket csóválták.

– Pedig ez egy háromcsillagos befektetés lehetne – erősködött a reszortos államtitkár.

A Boldizsárnak elkeresztelt (hármójuk közül a legbarnább) indiai delegátus így felelt:

– Mi, kérem, mint említettük, a csillagunkat követjük.

– És mit szólnának egy-egy príma letelepedési kötvényhez?

Szabadkozva tárták szét karjukat.

– Mi csak egy napos látogatásra jöttünk.

– Olaj? Földgáz? – kérdezte reménykedve a reszortos.

Ők továbbra is csak szabadkoztak.

– Netán arany? – kottyantott közbe a parancsnok, akinek, úgy látszik, eszébe kattant valami.

Erre aztán mindannyiuk örömére mindhármuk arca felderült.

– Arany! – erősítette meg Gáspár.

– Tömjén! – folytatta Menyhért.

– Mirha! – zárta le Boldizsár.

A reszortos helyettes államtitkár újabb felefonálásra kért engedélyt. Eközben a delegáció GPS-e csipogni kezdett, amire a háromkirályok (már a reszortos államtitkár is így nevezte őket, amikor a nagyfőnökkel telefonált) búcsúzkodni kezdtek. Az államtitkár felajánlotta a kincstári helikoptert, de a háromkirályok (most már ez lett nem hivatalos nevük) csak azt hajtogatták, hogy:

– Köszönjük, de mi inkább a csillagot követjük.

A határőrparancsnok megpróbálta elmagyarázni a magas rangú vendégeknek, hogy ezekkel a csúcs-szuper gépkocsikkal nem ajánlatos nekivágni az országnak, mert bármi történhet, jó esetben csak – így mondta – agyonbámészkodják, rosszabb esetben rosszabbul is járhatnak, de itt alaposan belebonyolódott, majd azzal fejezte be, hogy majd helikopterrel követik őket.

– Mi pedig a csillagot – zárták le a háromkirályok.

Természetesen mindenütt megcsodálták a fejedelmi autócsodákat, melyek egykettőre Újvárosba röpítették őket. Mire odaértek Kuruttyánba, már ott volt a városban a reszortos külügyi és a reszortos belügyi államtitkár is, valamint az újvárosi főpolgármester, a megyei főbiztonságis, és biztos, ami biztos, Erdő Péter bíboros. Egyelőre mindannyian a háttérben maradtak, nem tudhatni kire mikor lesz szükség. A félig már lebontott városrész határában a delegáció gyalogosan folytatta útját, mindaddig amíg egy eléggé búbánatos ház elé nem értek. Ott várakoztak türelmesen mindaddig, amíg meg nem jelent a kapuban másik három király, a kuruttyániak. Ők is barnák voltak, tizenévesek, ők is Gáspár, Menyhért, Boldizsár, valamennyien cigányok, aranykoronával a fejükön, ákom-bákom papundekli betlehemes szentségházzal kezükben. Ők is elindultak a csillag irányában, a napkeleti háromkirályok követték őket, de még sokan mások is, helybéliek, innen-onnan csatlakozva. A csillag egy már lebontott ház udvarában állt meg. A betlehemesek megvárták az utánuk sereglőket, de felerészben sem fértek be az udvarba.

Ekkor középre lépett a legbarnább kuruttyáni betlehemes és azt rikkantotta:

– Ki vagyok, mi vagyok, szerecsen király vagyok! Ne csodáljátok, hogy ilyen fekete vagyok, mert én messzi útról, napkeletről jöttem, és a napnak égő sugaraitól megfeketedtem.

Ekkor egy téglarakás mögül előugrott egy veresre mázolt tagbaszakadt, bakancsos, láncos, veretes fiatalember, véres koronával bőrfején, véres a karddal hadonászva:

– Ki vagyok, mi vagyok, Heródes király vagyok! Ne csodáljátok, hogy ilyen veres vagyok, mert én rengegeteg sok kisdedet megöltem és azok vérében meghemperegtem.

A szerecsen király így válaszolt:

– Mit hetvenkedsz, te Heródes király, mikor háromszázhatvanöt kisdedet kardodra fűztél és annak vérében megveresedtél? Mikor házainkat ledöntötted, és minket onnan kikergettél? Mikor ránk küldted a gárdistáidat és uzsorásaidat? Mikor már a Kisjézusra fenekedsz? Most ezért, én a legfeketébb, kardommal fizetek meg.

Heródes is kardot rántott, de a szerecsen király hatalmas ordítással nekiugrott, és szíves döfte. Ezután – mintha mi sem történt volna – a kuruttyáni háromkirályok körbefogták a betlehemes szentségházat, és így énekeltek:

– Királyok ajándékát,
Aranyt, tömjént és mirhát
Vigyünk mi is urunknak,
Ártatlan Jézusunknak.
Szép jel és szép csillag,
Szép napunk támad,
Szép napunk támad.

Aztán hirtelen nagy-nagy csend támadt. Akkora nagy, hogy még egy stadion is belefért volna. A betlehemesek magasra emelték a betlehemes szentségházat, és kinyitották ajtaját, hogy mindenki jól láthassa az ákom-bákom figurákat, középen Szűz Máriával, Szent Józseffel és a Kisjézussal, körülöttük pásztorokkal, királyokkal, állatokkal és angyalokkal. Ekkor a napkeleti háromkirályok odaléptek, és leborultak eléje. Izgés-mozgás támadt az egyre csak növekvő tömegben, sokan meghajoltak, féltérdre vagy térdre ereszkedtek, a többiek ágaskodva figyelték a fejleményeket. Először is a magasból zengedelmes ének hangzott föl:

– Örvendetes ez nap, mert válságunkba
Született a Jézus egy istállóban,
örvendezzünk, vigadjunk, eljött Messiás!
örvendezzünk, vigadjunk, eljött Messiás!
Dicsőség mennyben az Istennek!
Békesség a Földön a jóakaratú embereknek.

Ekkor a napkeleti királyok a betlehemes szentségházat tartó kuruttyáni háromkirályok lába elé helyezték ajándékaikat: az aranyat, a tömjént és a mirhát. Őket ajándékot hozó pásztorok követték, ami legalább ekkora szenzáció volt, mert a kuruttyániak ilyeneket sem láttak még errefelé. Az üres telkeken leereszkedő angyalokon – karácsonyeste lévén – már kevésbé csodálkoztak.

Fergeteges hangulat kerekedett, afféle karácsonyi népünnepély, énekkel, tánccal, koccitással aprósüteménnyel. A kuruttyáni magyarok és cigányok, helybéli és napkeleti királyok, pásztorok és angyalok alaposan összekeveredtek és összemelegedtek, bár Heródest csak nagy nehezen sikeredett megóvni a lincseléstől.

– Hát akkor most! – adta ki a jelszót a külügyi reszortos államtitkár.

De a delegációt már sehol sem lelték, sem a GPS-ek, sem az azonosító chipek nem jelezték őket. Az történt ugyanis, hogy egy ügyeletes arkangyal arra figyelmeztette a napkeleti királyokat – mint annak idején amazokat –, hogy más úton menjenek hazafelé.

Idáig a tények. A többi már legenda. Az is, hogy hiába mozgósították a légvédelmet, mert az angyal-zengedelem működésképtelenné tette a radarokat. Az is, hogy a két reszortos államtitkár különböző szociális programok beindítását jelentette be a kuruttyániaknak. Az is, hogy a kuruttyáni stadion felszentelésére ugyanők Erdő Péter bíborost kérték föl, aki maga helyett Kiss-Rigó László szeged-csanádi püspököt, a magyar katolikus teremlabdarúgó válogatott kapusát javasolta, maga pedig igazi karácsonyi hangulatban eszegetett-iszogatott a körbekínált finomságokból, majd saját örömére nagy lendülettel megáldotta a jóakaratú egybegyűlteket a rosszakaratú Heródessel egyetemben.

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.08.20.
Ötévesen látott először fehér embert, hetedikben bukott, ma iskolát vezet Miskolcon (interú Orsós Jánossal)
Egyszerű a képlet: ha szakiskolába mész, akkor kapsz ösztöndíjat, ha gimnáziumba, akkor nem. A szegény családokból már senki nem jön érettségizni, mindenki tésztakészítő akar lenni....
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.20.
Magyarul is elindult a világ egyik legjobb tanulási oldala
A Khan Academy neve összekapcsolódott a digitális eszközökkel megvalósult önirányított tanulás fogalmaival. Szülők lelkendezve szokták mesélni, hogy a gyerekük otthon nem (csupán) telefonos...
(Forrás: Qubit)
--
2019.08.20.
Ha elég vagyonos vagy, a gyerekednek mégsem kell Wass Albertet tanulnia
Hírül adták tegnap, hogy Debrecen város és a Debreceni Egyetem együttesen alapítanak meg egy elit, angol-magyar tannyelvű magániskolát Debrecen-Pallagon, amely az egyszerű, mégis sokatmond...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.20.
Gyarmathy Éva: „Mit akar, az egész ország így működik!”
És nem azért kell a kis hazafiasságot belevinni a tananyagba, mert bárki hazafiasabb lesz, hanem a szófogadás gyakorlásáért. Igazodj! Most polgár leszel, aztán keresztény, népnemzeti, hazafi...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.20.
Iskolaépítészet: örökség és megújulás. Csémi Lili és Tarcsay Anita írása
A műhelykonferencia a váci Apor Vilmos Főiskola formálódó térpedagógiai műhelyének keretében valósult meg, amelynek célja, hogy interdiszciplináris párbeszédet teremtsen az építészet...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.08.20.
Kettészakadt világ
Visszakanyarodunk hát egy örök kérdéshez, mennyire várható el a mélyszegénységben a környezetbarát magatartás? Ha nincs fa, akkor mi a nagyobb bűn, ha káros anyagokkal fűt, vagy ha kih...
(Forrás: hvg./Nyomor széle blog)
--
2019.08.12.
A gyerekeinknek is jobb lenne, ha mi szülők nem állnánk ilyen csehül pénzügyi tudatosságban
Legyen szó hazai vagy külföldi tanulmányokról, az önálló életkezdésről, mindez szülőnek, gyereknek egyaránt komoly anyagi terhet jelenthet. A „kirepülés” izgalmas, kihívásokkal teli...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.11.
Deviszont – kritikai pedagógia a külvárosban
A Deviszont Közösségi Tér egy Budapest külvárosában működő oktatási program, amit társadalomtudósok, szociális munkások, filozófusok és pedagógusok hoztak létre szakképzésben tanul...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.11.
Egyre több támogatást kapnak a családok az iskolakezdéshez
Elsőtől kilencedik évfolyamig ingyenes tankönyvet kapnak a diákok, ami gyerekenként 10-12 ezer forint megtakarítást jelent. A szeptemberi családtámogatásokat is korábban, augusztus végén...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek