Amikor a cérna szakad...
Holnap első órában elbeszélő fogalmazást fogok íratni. Címe ez lesz: Mi történt kedden a 7. órában? Én tudom mi történt kedden a 7. órában, hiszen én tartottam azt a bizonyos órát. Kíváncsi vagyok, az osztály tagjai külön-külön hogy fognak visszaemlékezni arra a bizonyos órára? Az is lehet, hogy a cím alatt üresen maradnak a sorok. Benne van a pakliban.
Egyébként nem történt semmi kirívó, csak most nálam is bepróbálkoztak azzal, amit már régóta bizonyos órákon megengedhettek maguknak. Az osztály lejtmenetre kapcsolt hetek óta. Kialakult a kemény mag, a hangadók csicskáztatják a gyengébbeket, beszólogatnak mindenkinek, uralják a terepet, késve jönnek be órára, lelépnek az órákról, sportot űznek abból, melyikük mer jobban pimaszkodni a tanárokkal.
Nálam pedig elszakadt a cérna. Megtettem azt, amit már hosszú-hosszú ideje nem tettem: ordítani kezdtem velük. Percekig tartott, a tőlünk távoli osztályokban is meghallották. Meglepődtek. Tőlem nem megszokott ez a stílus. Azt hittem ettől kissé majd magukba szállnak... Naív lélek, én! Ma ugyan nem volt velük órám, de volt szerencsém meghallani, ahogy előre szervezkedtek az angoltanár ellen. - Milyen hangulatban van? Kicsináljuk? Kicsinálták.
Na ezért határoztam el, hogy holnap éhgyomorra fogalmazást íratok arról, mi történt kedden a 7. órában, illetve miért történnek ezek a dolgok. Tudom, hogy csend lesz. Nagy-nagy csend és vakaródzás. Rájuk fér.
Itt akár be is fejezhetném. Van egy nem könnyű gyógypedagógiai előkészítő osztály, pimaszkodott, én meg most jól felkaptam a vizet, aztán betartok nekik. Ha ez ilyen egyszerű lenne...
Emlékszel még mit mondott József Attila? Valami olyat, hogy érted haragszom, nem ellened. Kb.
Az osztály összetétele nagyon vegyes. Értelmiségi családból származó DOWN-szindrómás csupa jóindulat gyerek, aki összerezzen minden erőszak láttán, és aki a saját kis nyelvén otthon tolmácsolja, mi történt ma az iskolában. Nincs idő a fejlesztésére - elveszi a fegyelmezésre szánt idő. – Agydaganattal műtött gyerek, írni-olvasni-számolni nem tud, csak egyszemélyes helyzetben kezelhető, könnyen befolyásolható, amit tanul az csak hallás után történik, ez pedig főleg a trágárság.–17 éves középsúlyos értelmi fogyatékos gyerek, kedves, motíválható, de csicskáztatják, gyomorgörcsökkel jön és megy. – Viszonylag jó képességű autista gyerek, aki nálunk inkább csak visszafejlődik a tudásban, több idő kéne a differenciálásra, viszont az agresszióját előhozta az osztályban uralkodó légkör. – Enyhe fokban értelmi sérült gyerekek, jól lehetne haladni velük, ha... –A kemény mag. Nem szívesen írom le, de leírom. Mindegyikük rendezetlen szociális hátterű cigány családból érkezett. Nem részletezem. Nem is ítélkezem. Csak tényeket közlök.
Utálom az értekezleteket. Persze tűrtőztetem magam, de amikor már a 4. órában ragozzuk a semmit, ott is vakarom, ahol nem viszket. Ha belegondolok, hogy az értelmi fogyatékos gyereknek heti háromszor van 7. órája, plusz kétszer 8., sőt 9. órája, akkor kezdem, ha nem is érteni az agressziót, de legalábbis kapisgálni.
Ha jól emlékszem, egy gimnáziumi tanulónak a 70-es években általában legfeljebb 5-6,. elvétve 7 órája volt. Igaz, akkor még szombaton is volt tanítás. Mégis volt idő pihenésre. Most az 5 tesi óra (rohadtul megutáltatták sok gyerekkel, csak jelzem!), meg az etika, meg fejlesztő órák (du. háromig, négyig!) miatt délutánra a gyerekből marad egy kifacsart citrom. Másnap pedig újra beszáll a mókuskerékbe. Öt kemény napon át.
Csoda ha fáradt, ha agresszív? Kérdezném, csak nincs kitől.
Bennem, felnőttben, gyógypedagógusban felmerül a kérdés: Erről szól-e a gyógypedagógia? Erről kellene-e szólni a gyógypedagógiának? Azt, hogy amikor én átvettem a gyógypedagógusi oklevelemet nem erre esküdtem fel, azt holtbiztosan állíthatom.
Pfeifer Erzsébet
 -- Linkek
-- » Kommentálom
|



Utolsó üzenetek:
 OFOE Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége
--
 Hesz Dóra Virág Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág
--
 OFOE Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.
--
 Hesz Dóra Virág T. Cím!
Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...
Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág
--
 OFOE Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot
((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).
--
 Tóth Zoltán Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán
--
 ofoe Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)
--
 ofoe Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)
--
 Mohácsi Katalin Tisztelt OFOE!
Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.
Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin
--
 Sasváriné Rita Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné
--


 Kommentek

|
|