Archív
Halottak Napján A temetetlen halott-ról
Szándékosan nem október 23-án, az állami ünnep napján akartunk egyik nagy halottunkra, Nagy Imrére emlékezni és emlékeztetni. Ez az ember akár a múlt század hőse, a fiatalok egyik eszményképe is lehetne, ha nem gátolná meg mindezt az a szűnni nem akaró törzsi torzsalkodás, mely az '56-os forradalom emlékének igaz felidézését is lehetetlenné teszi. Többen úgy vélekednek, hogy legalább száz esztendő kell ahhoz, hogy kitisztuljon a kép, és a félévszázaddal ezelőtti történések az őket megillető helyre kerüljenek a nemzet tudatában.
Reménykedjünk abban, hogy eljön ez az idő is!
November 2. a Halottak Napja. Ilyenkor a hozzánk közel álló emberekre, elhunyt szeretteinkre emlékezünk. Úgy vélem: ez a nap alkalmas lehet arra, hogy Nagy Imre rendhagyóan emberi alakját felidézzük. Egy olyan emberről van itt szó, aki „tudta, hogy miért megy a halálba”, aki vállalta a sorsát, képes volt élete árán is az erkölcsi jó mellett dönteni. Bárcsak akadnának a mai gyerekek és fiatalok között olyanok, akik képesek megérteni ennek az emberi gesztusnak a nagyságát a mögötte rejlő, a szó legnemesebb értelmében vett hősiességet! Talán segíthet az e célt megvalósítani kívánó nevelőknek (szülőknek, pedagógusoknak) Mészáros Márta A temetetlen halott című filmje. Mészáros Márta szobrász édesapja is Nagy Imréhez hasonló sorsra jutott (alakját lánya Napló-trilógiája idézi fel). Mészáros Márta személyes hangvételű, őszinte filmet készített a forradalom miniszterelnöke életének utolsó szakaszáról. Próbáljuk megérteni, gyermekeinkkel, tanítványainkkal megértetni ennek az emberi sorsnak az üzenetét!
A Magyar Rádió Gondolat-jel című műsorának ez év október 24-i adásában a rendezőnő a következőket mondja az általa személyesen is ismert (és szeretett) címszereplőről:
„Mire elkezdődött '56, se pártban, sem kormányban nem volt, és nem is akart lenni. Két szívroham után volt, el akarta a politikát hagyni. Az ő alakját a Kádárék nyilván kisebbíteni akarták, és ezért bizonytalan, tutyimutyi, sodródó, döntésképtelen emberként állították be: és ez sokakban megmaradt. Engem az a kép – mielőtt elkezdtem a filmmel foglalkozni, megnéztem egy csomó anyagot – az a kép döbbentett meg, hogy milyen volt a Nagy Imre, amikor felszólalt mint miniszterelnök ötvenháromban a parlamentben, és milyen volt Nagy Imre a bíróság előtt. És ez döbbenetes volt. Tényleg egy krisztusi arc. Nemcsak hogy harminc kilót fogyott: ott abszolút határozott, átszellemült... olyan ember volt, aki tudta, hogy miért megy halálba. És vállalta ezt – és ez volt a dolog lényege. Ha megnézed, hogy a politikusok és az emberek hogy halnak meg, nagyon jellemző. Hogy hal meg Sztálin, hogy haldoklik, hogy lesz öngyilkos Hitler. Churchill miért hal meg úgy, hogy ablakban áll egy whiskyvel és szivarral.” (Mészáros Márta, Magyar Rádió, Gondolat-jel, 2004. október 24.)
SZJ
|



Utolsó üzenetek:
 OFOE Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége
--
 Hesz Dóra Virág Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág
--
 OFOE Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.
--
 Hesz Dóra Virág T. Cím!
Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...
Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág
--
 OFOE Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot
((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).
--
 Tóth Zoltán Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán
--
 ofoe Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)
--
 ofoe Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)
--
 Mohácsi Katalin Tisztelt OFOE!
Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.
Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin
--
 Sasváriné Rita Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné
--


 Kommentek

|
|