OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2017. július 2.
» Hozzászólások (0)

Gyermek a kórházban II.

Arról, hogy milyen megoldást kínál az állam a beteg gyermekek tanuláshoz való jogának biztosítására és hogyan látja ezt a Kórházpedagógusok Egyesülete.

Az állam a jogok érvényesülése érdekében

„A magyar jogi szabályozás igyekszik a tartós kórházi ellátásra vagy gyógykezelésre szoruló tanulók iskolai hátrányainak leküzdése érdekében különleges intézkedésekkel biztosítani az egyenlő esélyeket a tanulásban, nem szabályozza azonban kielégítően a megvalósítás kereteit, a felelősök hatáskörét, nem biztosított a hozzárendelt szakértői ellátórendszer.”1

Az EEMI állásfoglalása szerint a betegsége miatt kórházba került gyermek szülőjének kezdeményeznie kell az iskolában a magántanulói jogviszonyt.

„...a magántanulót annak az intézménynek kell ellátni, akivel jogviszonyban áll, akkor is, ha nem a körzetében lévő kórházban van. Ez úgy oldható fel, ha

  • a tanuló magántanulói státusza is átkerül a kórház szerinti illetékességű iskolához, vagy
  • a magántanulói státusz nem kerül át és – tiltó rendelkezés hiányában – az iskola úgy tesz eleget ezen kötelezettségének, hogy „megbízza” a kórház szerinti illetékességű iskolát a feladat ellátásával (ezt nyilván a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) központi szerve teheti meg helyette).”

Mindez azonban a gyakorlatban nem működik. Akadálya nem csupán az eljárás rendkívül hosszadalmas, bürokratikus mivolta. Egyrészt sem az iskolák, sem a szülők, sem a kórházak nem ismerik az eljárást, másrészt a beteg gyerekek ellátására nincs felkészült team a kórházak körzetében működő iskolákban. (Egyetlen jó példa van, Miskolcon, a Petőfi Sándor Általános Iskolában működik egy kórházi tagozat, állandó tanár csoporttal és felelős tagozatvezetővel. Itt speciális - rehabilitációs - hosszú ideig az intézményben élő gyermekcsoport ellátása a feladat.) Jobb híján az iskola lyukasórás tanárait küldhetnék a kórházba, ami ellentmond mindannak, amit az EACH Charta előír. Nincs állandóság, nem épülhet ki a bizalom légköre, hiányzik a speciális felkészültség, stb.

(A kórházhoz rendelt, a kórházfenntartó által finanszírozott kórháziskola működik Mosdóson. Az egyetlen állami finanszírozású kórháziskola a Fővárosi Iskolaszanatórium a főváros több, mint tíz kórházát látja el. Civil kezdeményezésre jött létre a Pécsi Kórháziskola.)

A heti tíz óra tanítás alkalmas lenne a már otthon lábadozó, de a közösségtől még eltiltott gyermekek pedagógiai gondozására. Sajnos azonban ezt a középiskolások egyáltalán nem kapják meg - ha a középiskola nem a gyermek lakóhelyén van, akkor ez gyakorlatilag nem is lehetséges -, az általános iskolások közül is csak kevesen, ugyanis a rendelkezésre álló órakeretet más célra használják fel az iskolák, visszacsoportosításuk nehezen megoldható.

Nemzetközi kitekintés

„A különböző európai államok számos széles spektrumú tevékenységet látnak el, különböző szakmai végzettségű és felkészültségű kollégák segítségével (pl. kötelező részvétel felkészítő tanfolyamokon a LLL jegyében, egészségügyi intézmények mellett működő kórháziskola vagy részleg, tanműhelyek, ambulanciákon fejlesztő, feszültségoldó foglalkozások, a rehabilitációs folyamat támogatása (l. Schroeder, J, Hiller-Ketterer, I, Häcker, W, Klemm, M, Böpple, E, 1996) – szükség esetén konkrét technikai megoldások alkalmazásával).” 2

A Kórházpedagógusok Egyesületének álláspontja

A gyerekek pedagógiai ellátására országos, egységes ellátórendszert kell létrehozni, egyenlő esélyeket kell teremteni. Minden kórházban, ahol gyermekellátó osztály működik, lennie kell legalább egy kórházpedagógusnak, aki a gyerekeket az egészségügyi team mellett fogadja és segít a félelem, a szorongás leküzdésében. Azokon az osztályokon, ahol súlyos betegséggel tartósan bent fekvő gyerekeket ápolnak, 3-4 fős pedagógus teamre van szükség (óvodapedagógus, tanító, humán ill. reál szakos tanár). Mindez jóval kevesebb, mint Európa más országaiban, de indulásként talán elfogadható. Tapasztalataink alapján a következőket gondoljuk:

I. A kórházpedagógia célja és alapelve

A kórházpedagógia célja az oktatás-nevelés speciális eszközeivel optimális feltételeket biztosítani a gyógyításhoz a gyógyítóknak és a gyógyuláshoz a betegnek. Mindehhez a kórháziskolának személyközpontúnak és nem tananyagközpontúnak kell lennie.

A kórházpedagógus feladatai

A hospitalizáció megelőzése

A kórházpedagógus szoros kapcsolatban az anyaiskolával biztosítja, hogy megmaradjanak a beteg gyerek baráti és osztálytársi kapcsolatai. Az anyaiskola tanáraival együttműködve szervezi, hogy ezek a kapcsolatok kölcsönösen a résztvevők fejlődését szolgálják.

Az önkéntesi hálózat felépítésével gazdagítja a gyerekek kapcsolatrendszerét. Tanulási és szabadidős élményekhez juttatja a beteg gyerekeket.

Különleges, a beteg gyermek érdeklődésére építő, motiváló tanulási módszerekkel szervezi a tanulást, hogy az semmiképpen se legyen szorongás forrása, sokkal inkább élményt adó, felfedező kaland, aminek eredményeként nő az önbizalom, erősödik az önbecsülés.

Perspektíva biztosítása

A tanítás - tanulás lehetősége és a gyógyítók általi támogatása a gyógyulás reményét erősíti.

Ha a gyermek és a szülő az évismétlés mellett dönt, akkor a rendszeres tanulás a korábbi ismeretek szinten tartását, a gondolkodás aktivitásának megőrzését, a tanulási képességek visszafejlődésének megakadályozását célozza.

Ha az otthoni intézménnyel történő együtthaladást választja a család, akkor a kórházpedagógusok az anyaiskolával együtt kidolgozzák a szükséges, de még teljesíthető feltételeket a továbbhaladás érdekében. Ha lehet, folyamatos értékeléssel, ha a betegség lefolyása ezt nem engedi, akkor vizsgára való felkészítéssel segítenek. Ez esetben erős motiváló tényező a gyógyuláshoz és a tanuláshoz egyaránt a szeretett osztályba való visszakerülés esélye.

Amennyiben a betegség a korábban választott pályát, életcél elérését kizárja, akkor közös erővel, az orvos bevonásával igyekeznek megtalálni a célhoz legközelebb álló, de lehetséges, esetleg az eredetinél is vonzóbb és megvalósítható pályaképet.

A szabadság élményének átélhetővé tétele

„Ahol a szabadság a rend, mindig érzem a végtelent.” (József Attila)

Olyan tanulási módszereket kell választani, amelyek a beteg gyerekek számára a nagyon sok szempontból zárt, korlátozott - betegszobához, gyógyszerekhez, gépekhez kötött - életet a szabadság élményével gazdagítják és egyéniségének a legjobban megfelelnek. A tanulás technikája az orientált önképzés lehet.


A steril boxban

II. Javaslat országos módszertani központ létrehozására

Szükség van egy országos tudásbázisra, módszertani tanácsadóra, szolgáltató és továbbképző központra. Egy Kórházpedagógiai Módszertani és Koordinációs Központ sokféle funkciót betölthetne:

1. Feltérképezhetné

  • a pedagógiai ellátás helyzetét az ország gyermekellátó egészségügyi intézményeiben,
  • a tanuláshoz való jog érvényesülését az országban,
  • a közösségtől eltiltott, de már otthon lábadozó gyerekek törvényben biztosított heti tíz órás otthoni tanításának megvalósulását.

2. Megismertethetné

  1. a gyógyítókkal, a leendő gyógyítókkal (orvosok, nővérek) a tanárokkal és a leendő tanárokkal a komplex szemléletű kórházpedagógia céljait, feladatait és eszközrendszerét3,
  2. a szülőkkel a gyerekek tanuláshoz való jogát és e jog érvényesítésének útjait,
  3. az iskolákkal azokat a módokat, ahogyan a tanárok, az osztálytársak és a szülők a beteg gyermeket és családját segíthetik; illetve az ilyen helyzetekben rejlő nevelési lehetőségeket,
  4. a kórházpedagógusokkal a legújabb módszereket és eszközöket.

3. Kidolgozhatná

  1. egy optimális országos kórházpedagógiai ellátórendszer alapjait,
  2. egy alkalmassági vizsgálat metodikáját a leendő kórházpedagógusok számára,
  3. protokollokat a gyerekek kórházi fogadására, az iskolákkal való kapcsolatfelvételre és kapcsolattartásra,
  4. az együttműködés módját a kórházak közelében dolgozó szakszolgálatokkal és/vagy EGYMI-vel, hogy szükség esetén a megfelelő gyógypedagógus szakember rövid idő alatt mozgósítható legyen (diagnózis felállítása és/vagy tanácsadás és/vagy - ha szükséges - a gyermek gondozása érdekében).

4. Jelezhetné

  1. a gyerek betegségéből eredő, megoldandó családi és társadalmi problémákat (pl. a gyermekével a kórházban tartózkodó szülő munkahely-vesztése, az egészséges testvéreket fenyegető veszélyek, a betegség után az iskolába visszatérő gyerekeket veszélyeztető tényezők) és lehetséges megoldásukat
  2. a leggyakoribb betegségekben érintett fiatalok létszámának tendenciáit,
  3. az ellátó rendszer módosításának a szükségességét
  4. a gyermekek számára nyitott pályázati lehetőségeket, valamint a kórházpedagógia és a gyógyítók számára kiírt, a feltételek javítását lehetővé tevő pályázatokat.

5. Gondoskodhatna

  1. magyar nyelven elérhető kórházpedagógiai szakirodalom létrehozásáról és megjelenítéséről (fordítás, a saját tapasztalatok megírása) nyomtatással és/vagy egy interaktív weblapon keresztül
  2. egy interaktív weblap naprakész üzemeltetéséről a következő tartalommal:
    • információk a széles közönségnek (jogszabályok, kórházpedagógiai ellátás elérhetősége és tartalma kórházanként),
    • kiadványok összegyűjtése (saját és partnerek kiadványai, online tartalmak szakmai ajánlással),
    • védett tartalmak a szakma számára (ötletek, jó gyakorlatok folyamatos közzététele, cseréje, tanácsadás),
  3. a gyermekút követéséről
    • a betegség következtében előálló korai iskolaelhagyás megelőzése érdekében,
    • az alapbetegség szövődményeként előálló kognitív és egyéb deficitek orvoslása, a szükséges pályamódosítások fájdalommentes véghezvitele, valamint az időben a megfelelő szakemberhez történő eljutás céljából.
  4. az önkéntesek, alapítványi segítők működésének koordinálásáról, a kórházakban végzett pedagógiai munka protokolljáról

6. Működtethetne

  1. utazó szupervíziót a kórházpedagógusok számára
  2. továbbképzési rendszert
  3. érdekérvényesítési tanácsadást
  4. interaktív weblapot
  5. mintaiskolát:
    • ahol mindennapos gyakorlat a legújabb módszerek, megalapozott ötletek kipróbálása, a tapasztalatok dokumentálása,
    • amely gyakorlóhely a pszichopedagógus hallgatóknak, később a kórházpedagógus képzés résztvevői számára is,
    • ahol az orvostanhallgatók és az egészségügyi főiskolák gyermekgyógyászat iránt érdeklődő hallgatói a gyakorlatban is betekintést kaphatnak a korszerű kórházpedagógiáról.

Mindez a várható eredményekhez képest kis anyagi befektetéssel megvalósítható. Ha létrejönne egy atipikusfejlődés - módszertani központ, akkor az általunk javasolt szervezet annak részeként is működhetne, „hogy végre legyen egy olyan hely, amely összefogja a különféle gyermekek igényeinek megfelelő módszereket” (Gyarmathy Éva)4.


Egy szégyenlős alkotó a kerekesszékben

III. Krónikus beteg tanulók

Mi itt csak a kórházakban gyógyuló gyerekekkel foglalkoztunk. Ám az orvostudomány fejlődésének következtében sok krónikus betegségben érintett gyermek ma is jár iskolába, esetleg kényszerűségből magántanuló. Róluk is gondoskodni kell, hogy ne utasíthassa el tanításukat az iskola hozzá nem értésre hivatkozva. Mindez tehát a pedagógusképzés egészét is érinti.

Nem feledkezhetünk meg a beteg gyerekekről, akár kórházban vannak, akár az iskolapadban akár – magántanulói státuszban – otthon.

„Világszinten a gyermekek 10-20%-a krónikus beteg (Boekaerts,1999), s emellett a kórházban átmenetileg tartózkodó – ám ellátást, megsegítést, támogatást igénylő – gyermekek száma felbecsülhetetlen.„5

Cseke Enikő és Orosházi Katalin

Kórházpedagógusok Egyesülete

Egyesületünk országos szervezet. Célunk az ország kórházpedagógusainak összefogása, képzése a beteg gyermekek életminőségének javítása, jogaik érvényesítése érdekében.

Szervezetünk 2004-ben alakult Pécsett. Kezdetektől tagjai vagyunk a HOPE-nak (HospitalOrganisation of Pedagogues in Europe - Európai Kórházpedagógusok Szövetsége), és nagyon sok szakmai segítséget kaptunk az évek során a Tübingeni Gyermekklinikától is.

Az egyesület jelenlegi honlapja (az új honlap készítése folyamatban van).

Az egyesület facebook oldala

A HOPE honlapja

A HOPE Facebook oldala

Nemzetközi dokumentumok:

EACH Charta (pdf)

ENSZ Gyermekjogi Egyezmény

1Kórházpedagógusok Egyesülete és Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet : Állásfoglalás a kórházpedagógia hazai fejlesztési lehetőségeiről)

2Kórházpedagógusok Egyesülete és Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet : Állásfoglalás a kórházpedagógia hazai fejlesztési lehetőségeiről)

3Egyesületünk vándorkiállítást hozott létre a komplex kórházpedagógiáról, szívesen eljuttatjuk azt kórházakba, rendelőintézetekbe, iskolákba, könyvtárakba

4Parancsszóra nem változik meg a gyermekek idegrendszere, Magyar Nemzet, 2017.05.12

5Kórházpedagógusok Egyesülete és Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet : Állásfoglalás a kórházpedagógia hazai fejlesztési lehetőségeiről

--

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.10.07.
A következő tanévtől átnevezik a szakgimnáziumokat és a szakközépiskolákat
"Az átjárhatóság lehetőségének növelése, valamint a közös szakmai tartalmak egyértelmű azonosítása érdekében közös ágazati tartalmak és ezekhez kapcsolódóan új ágazati struktú...
(Forrás: eduline)
--
2019.10.07.
L. Ritók Nóra: Emancipáció és nyomorúság
Aki a főállású anyaságból lép át a munkaerő-piacra, annak iszonyúan nehéz. Mert a pénz kell, a férfiak zöme már nem tudja eltartani a családot, ahogy a gyerekek intézményrendszerbe ker...
(Forrás: hvg/Nyomor széle blog)
--
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek