OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2017. július 2.
» Hozzászólások (0)

Gyermek a kórházban II.

Arról, hogy milyen megoldást kínál az állam a beteg gyermekek tanuláshoz való jogának biztosítására és hogyan látja ezt a Kórházpedagógusok Egyesülete.

Az állam a jogok érvényesülése érdekében

„A magyar jogi szabályozás igyekszik a tartós kórházi ellátásra vagy gyógykezelésre szoruló tanulók iskolai hátrányainak leküzdése érdekében különleges intézkedésekkel biztosítani az egyenlő esélyeket a tanulásban, nem szabályozza azonban kielégítően a megvalósítás kereteit, a felelősök hatáskörét, nem biztosított a hozzárendelt szakértői ellátórendszer.”1

Az EEMI állásfoglalása szerint a betegsége miatt kórházba került gyermek szülőjének kezdeményeznie kell az iskolában a magántanulói jogviszonyt.

„...a magántanulót annak az intézménynek kell ellátni, akivel jogviszonyban áll, akkor is, ha nem a körzetében lévő kórházban van. Ez úgy oldható fel, ha

  • a tanuló magántanulói státusza is átkerül a kórház szerinti illetékességű iskolához, vagy
  • a magántanulói státusz nem kerül át és – tiltó rendelkezés hiányában – az iskola úgy tesz eleget ezen kötelezettségének, hogy „megbízza” a kórház szerinti illetékességű iskolát a feladat ellátásával (ezt nyilván a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) központi szerve teheti meg helyette).”

Mindez azonban a gyakorlatban nem működik. Akadálya nem csupán az eljárás rendkívül hosszadalmas, bürokratikus mivolta. Egyrészt sem az iskolák, sem a szülők, sem a kórházak nem ismerik az eljárást, másrészt a beteg gyerekek ellátására nincs felkészült team a kórházak körzetében működő iskolákban. (Egyetlen jó példa van, Miskolcon, a Petőfi Sándor Általános Iskolában működik egy kórházi tagozat, állandó tanár csoporttal és felelős tagozatvezetővel. Itt speciális - rehabilitációs - hosszú ideig az intézményben élő gyermekcsoport ellátása a feladat.) Jobb híján az iskola lyukasórás tanárait küldhetnék a kórházba, ami ellentmond mindannak, amit az EACH Charta előír. Nincs állandóság, nem épülhet ki a bizalom légköre, hiányzik a speciális felkészültség, stb.

(A kórházhoz rendelt, a kórházfenntartó által finanszírozott kórháziskola működik Mosdóson. Az egyetlen állami finanszírozású kórháziskola a Fővárosi Iskolaszanatórium a főváros több, mint tíz kórházát látja el. Civil kezdeményezésre jött létre a Pécsi Kórháziskola.)

A heti tíz óra tanítás alkalmas lenne a már otthon lábadozó, de a közösségtől még eltiltott gyermekek pedagógiai gondozására. Sajnos azonban ezt a középiskolások egyáltalán nem kapják meg - ha a középiskola nem a gyermek lakóhelyén van, akkor ez gyakorlatilag nem is lehetséges -, az általános iskolások közül is csak kevesen, ugyanis a rendelkezésre álló órakeretet más célra használják fel az iskolák, visszacsoportosításuk nehezen megoldható.

Nemzetközi kitekintés

„A különböző európai államok számos széles spektrumú tevékenységet látnak el, különböző szakmai végzettségű és felkészültségű kollégák segítségével (pl. kötelező részvétel felkészítő tanfolyamokon a LLL jegyében, egészségügyi intézmények mellett működő kórháziskola vagy részleg, tanműhelyek, ambulanciákon fejlesztő, feszültségoldó foglalkozások, a rehabilitációs folyamat támogatása (l. Schroeder, J, Hiller-Ketterer, I, Häcker, W, Klemm, M, Böpple, E, 1996) – szükség esetén konkrét technikai megoldások alkalmazásával).” 2

A Kórházpedagógusok Egyesületének álláspontja

A gyerekek pedagógiai ellátására országos, egységes ellátórendszert kell létrehozni, egyenlő esélyeket kell teremteni. Minden kórházban, ahol gyermekellátó osztály működik, lennie kell legalább egy kórházpedagógusnak, aki a gyerekeket az egészségügyi team mellett fogadja és segít a félelem, a szorongás leküzdésében. Azokon az osztályokon, ahol súlyos betegséggel tartósan bent fekvő gyerekeket ápolnak, 3-4 fős pedagógus teamre van szükség (óvodapedagógus, tanító, humán ill. reál szakos tanár). Mindez jóval kevesebb, mint Európa más országaiban, de indulásként talán elfogadható. Tapasztalataink alapján a következőket gondoljuk:

I. A kórházpedagógia célja és alapelve

A kórházpedagógia célja az oktatás-nevelés speciális eszközeivel optimális feltételeket biztosítani a gyógyításhoz a gyógyítóknak és a gyógyuláshoz a betegnek. Mindehhez a kórháziskolának személyközpontúnak és nem tananyagközpontúnak kell lennie.

A kórházpedagógus feladatai

A hospitalizáció megelőzése

A kórházpedagógus szoros kapcsolatban az anyaiskolával biztosítja, hogy megmaradjanak a beteg gyerek baráti és osztálytársi kapcsolatai. Az anyaiskola tanáraival együttműködve szervezi, hogy ezek a kapcsolatok kölcsönösen a résztvevők fejlődését szolgálják.

Az önkéntesi hálózat felépítésével gazdagítja a gyerekek kapcsolatrendszerét. Tanulási és szabadidős élményekhez juttatja a beteg gyerekeket.

Különleges, a beteg gyermek érdeklődésére építő, motiváló tanulási módszerekkel szervezi a tanulást, hogy az semmiképpen se legyen szorongás forrása, sokkal inkább élményt adó, felfedező kaland, aminek eredményeként nő az önbizalom, erősödik az önbecsülés.

Perspektíva biztosítása

A tanítás - tanulás lehetősége és a gyógyítók általi támogatása a gyógyulás reményét erősíti.

Ha a gyermek és a szülő az évismétlés mellett dönt, akkor a rendszeres tanulás a korábbi ismeretek szinten tartását, a gondolkodás aktivitásának megőrzését, a tanulási képességek visszafejlődésének megakadályozását célozza.

Ha az otthoni intézménnyel történő együtthaladást választja a család, akkor a kórházpedagógusok az anyaiskolával együtt kidolgozzák a szükséges, de még teljesíthető feltételeket a továbbhaladás érdekében. Ha lehet, folyamatos értékeléssel, ha a betegség lefolyása ezt nem engedi, akkor vizsgára való felkészítéssel segítenek. Ez esetben erős motiváló tényező a gyógyuláshoz és a tanuláshoz egyaránt a szeretett osztályba való visszakerülés esélye.

Amennyiben a betegség a korábban választott pályát, életcél elérését kizárja, akkor közös erővel, az orvos bevonásával igyekeznek megtalálni a célhoz legközelebb álló, de lehetséges, esetleg az eredetinél is vonzóbb és megvalósítható pályaképet.

A szabadság élményének átélhetővé tétele

„Ahol a szabadság a rend, mindig érzem a végtelent.” (József Attila)

Olyan tanulási módszereket kell választani, amelyek a beteg gyerekek számára a nagyon sok szempontból zárt, korlátozott - betegszobához, gyógyszerekhez, gépekhez kötött - életet a szabadság élményével gazdagítják és egyéniségének a legjobban megfelelnek. A tanulás technikája az orientált önképzés lehet.


A steril boxban

II. Javaslat országos módszertani központ létrehozására

Szükség van egy országos tudásbázisra, módszertani tanácsadóra, szolgáltató és továbbképző központra. Egy Kórházpedagógiai Módszertani és Koordinációs Központ sokféle funkciót betölthetne:

1. Feltérképezhetné

  • a pedagógiai ellátás helyzetét az ország gyermekellátó egészségügyi intézményeiben,
  • a tanuláshoz való jog érvényesülését az országban,
  • a közösségtől eltiltott, de már otthon lábadozó gyerekek törvényben biztosított heti tíz órás otthoni tanításának megvalósulását.

2. Megismertethetné

  1. a gyógyítókkal, a leendő gyógyítókkal (orvosok, nővérek) a tanárokkal és a leendő tanárokkal a komplex szemléletű kórházpedagógia céljait, feladatait és eszközrendszerét3,
  2. a szülőkkel a gyerekek tanuláshoz való jogát és e jog érvényesítésének útjait,
  3. az iskolákkal azokat a módokat, ahogyan a tanárok, az osztálytársak és a szülők a beteg gyermeket és családját segíthetik; illetve az ilyen helyzetekben rejlő nevelési lehetőségeket,
  4. a kórházpedagógusokkal a legújabb módszereket és eszközöket.

3. Kidolgozhatná

  1. egy optimális országos kórházpedagógiai ellátórendszer alapjait,
  2. egy alkalmassági vizsgálat metodikáját a leendő kórházpedagógusok számára,
  3. protokollokat a gyerekek kórházi fogadására, az iskolákkal való kapcsolatfelvételre és kapcsolattartásra,
  4. az együttműködés módját a kórházak közelében dolgozó szakszolgálatokkal és/vagy EGYMI-vel, hogy szükség esetén a megfelelő gyógypedagógus szakember rövid idő alatt mozgósítható legyen (diagnózis felállítása és/vagy tanácsadás és/vagy - ha szükséges - a gyermek gondozása érdekében).

4. Jelezhetné

  1. a gyerek betegségéből eredő, megoldandó családi és társadalmi problémákat (pl. a gyermekével a kórházban tartózkodó szülő munkahely-vesztése, az egészséges testvéreket fenyegető veszélyek, a betegség után az iskolába visszatérő gyerekeket veszélyeztető tényezők) és lehetséges megoldásukat
  2. a leggyakoribb betegségekben érintett fiatalok létszámának tendenciáit,
  3. az ellátó rendszer módosításának a szükségességét
  4. a gyermekek számára nyitott pályázati lehetőségeket, valamint a kórházpedagógia és a gyógyítók számára kiírt, a feltételek javítását lehetővé tevő pályázatokat.

5. Gondoskodhatna

  1. magyar nyelven elérhető kórházpedagógiai szakirodalom létrehozásáról és megjelenítéséről (fordítás, a saját tapasztalatok megírása) nyomtatással és/vagy egy interaktív weblapon keresztül
  2. egy interaktív weblap naprakész üzemeltetéséről a következő tartalommal:
    • információk a széles közönségnek (jogszabályok, kórházpedagógiai ellátás elérhetősége és tartalma kórházanként),
    • kiadványok összegyűjtése (saját és partnerek kiadványai, online tartalmak szakmai ajánlással),
    • védett tartalmak a szakma számára (ötletek, jó gyakorlatok folyamatos közzététele, cseréje, tanácsadás),
  3. a gyermekút követéséről
    • a betegség következtében előálló korai iskolaelhagyás megelőzése érdekében,
    • az alapbetegség szövődményeként előálló kognitív és egyéb deficitek orvoslása, a szükséges pályamódosítások fájdalommentes véghezvitele, valamint az időben a megfelelő szakemberhez történő eljutás céljából.
  4. az önkéntesek, alapítványi segítők működésének koordinálásáról, a kórházakban végzett pedagógiai munka protokolljáról

6. Működtethetne

  1. utazó szupervíziót a kórházpedagógusok számára
  2. továbbképzési rendszert
  3. érdekérvényesítési tanácsadást
  4. interaktív weblapot
  5. mintaiskolát:
    • ahol mindennapos gyakorlat a legújabb módszerek, megalapozott ötletek kipróbálása, a tapasztalatok dokumentálása,
    • amely gyakorlóhely a pszichopedagógus hallgatóknak, később a kórházpedagógus képzés résztvevői számára is,
    • ahol az orvostanhallgatók és az egészségügyi főiskolák gyermekgyógyászat iránt érdeklődő hallgatói a gyakorlatban is betekintést kaphatnak a korszerű kórházpedagógiáról.

Mindez a várható eredményekhez képest kis anyagi befektetéssel megvalósítható. Ha létrejönne egy atipikusfejlődés - módszertani központ, akkor az általunk javasolt szervezet annak részeként is működhetne, „hogy végre legyen egy olyan hely, amely összefogja a különféle gyermekek igényeinek megfelelő módszereket” (Gyarmathy Éva)4.


Egy szégyenlős alkotó a kerekesszékben

III. Krónikus beteg tanulók

Mi itt csak a kórházakban gyógyuló gyerekekkel foglalkoztunk. Ám az orvostudomány fejlődésének következtében sok krónikus betegségben érintett gyermek ma is jár iskolába, esetleg kényszerűségből magántanuló. Róluk is gondoskodni kell, hogy ne utasíthassa el tanításukat az iskola hozzá nem értésre hivatkozva. Mindez tehát a pedagógusképzés egészét is érinti.

Nem feledkezhetünk meg a beteg gyerekekről, akár kórházban vannak, akár az iskolapadban akár – magántanulói státuszban – otthon.

„Világszinten a gyermekek 10-20%-a krónikus beteg (Boekaerts,1999), s emellett a kórházban átmenetileg tartózkodó – ám ellátást, megsegítést, támogatást igénylő – gyermekek száma felbecsülhetetlen.„5

Cseke Enikő és Orosházi Katalin

Kórházpedagógusok Egyesülete

Egyesületünk országos szervezet. Célunk az ország kórházpedagógusainak összefogása, képzése a beteg gyermekek életminőségének javítása, jogaik érvényesítése érdekében.

Szervezetünk 2004-ben alakult Pécsett. Kezdetektől tagjai vagyunk a HOPE-nak (HospitalOrganisation of Pedagogues in Europe - Európai Kórházpedagógusok Szövetsége), és nagyon sok szakmai segítséget kaptunk az évek során a Tübingeni Gyermekklinikától is.

Az egyesület jelenlegi honlapja (az új honlap készítése folyamatban van).

Az egyesület facebook oldala

A HOPE honlapja

A HOPE Facebook oldala

Nemzetközi dokumentumok:

EACH Charta (pdf)

ENSZ Gyermekjogi Egyezmény

1Kórházpedagógusok Egyesülete és Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet : Állásfoglalás a kórházpedagógia hazai fejlesztési lehetőségeiről)

2Kórházpedagógusok Egyesülete és Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet : Állásfoglalás a kórházpedagógia hazai fejlesztési lehetőségeiről)

3Egyesületünk vándorkiállítást hozott létre a komplex kórházpedagógiáról, szívesen eljuttatjuk azt kórházakba, rendelőintézetekbe, iskolákba, könyvtárakba

4Parancsszóra nem változik meg a gyermekek idegrendszere, Magyar Nemzet, 2017.05.12

5Kórházpedagógusok Egyesülete és Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet : Állásfoglalás a kórházpedagógia hazai fejlesztési lehetőségeiről

--

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.06.17.
Ha afrikai árvaházba menne önkéntesnek, hát, ne tegye!
Eltartja és konzerválja a gyerekek fejlődését károsan befolyásoló, tömeges árvaházak létezését, sőt, akár családokat szakíthat szét az a mai napig általános gyakorlat, hogy a fejlett...
(Forrás: index)
--
2019.06.16.
Megint szép élet lehet a katonaélet
Három katonai középiskola lesz a közeljövőben Magyarországon — tudta meg lapunk. A debreceni Kratochvil Károly Honvéd Középiskola és Kollégium mellett Hódmezővásárhelyen és Székesfeh...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.06.16.
Belenyúl a kormány az oktatásba, de nem mondják meg, mit akarnak vele
Több ponton is belenyúlna a kormány a köznevelési törvénybe, derült ki egy csütörtökön megjelent módosítócsomagból. Megszüntetnék a magántanulóságot, ami eddig a jómódú családok...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.06.16.
Le akarták váltani a tanárok az igazgatót, erre kivonult az egyház egy tolnai iskolából
A szülők kezdeményezték a változtatást, amihez csatlakoztak a pedagógusok és az önkormányzat. A gerjeni iskola fenntartója a szekszárdi tankerületi központ lesz, a tolnai intézménytől...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.06.16.
Köznevelési törvénymódosítás: már a demokrácia látszatát is lebontják
„Nagyobb anyagi megbecsülést kaphatnak az iskolaigazgatók” című közleménnyel promózta az EMMI a köznevelési törvény tervezett módosítását. Azt kifelejtették belőle, hogy végleg...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.06.14.
Megszüntetné a kormány a magántanulói státuszt – egy lépés előre, kettő hátra
Az eddig az iskolából kipenderített gyerekek bent tartása a közoktatásban tehát valóban jó lenne a gyereknek és a társdalomnak is (feltéve, ha a fenti feltételeket biztosítaná az állam...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.06.13.
Elvenné a beleszólást a kormány az iskolaigazgatói kinevezésekbe
Az iskolaigazgatók kinevezésekor az érintett tanári közösségek, diákok, szülők, nemzetiségi önkormányzatok hivatalosan is véleményezhetik a jelölteket. Több olyan botrány is volt az...
(Forrás: index)
--
2019.06.13.
Felrúgta a Pedagógusok Szakszervezetével kötött megállapodást a kormány - nem vált be a kulturált emberek módszere
A szakszervezet eddig tárgyalt, ősztől akciókat hirdetünk – jelentette be csütörtöki tanévzáró sajtótájékoztatóján Szabó Zsuzsa, a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke. Elismerte...
(Forrás: Népszava)
--
2019.06.13.
A Kormány benyújtotta a nemzeti köznevelésről szóló törvény módosítását az Országgyűléshez
A kormány célja, hogy – a pedagógusok már bevezetett életpályamodellje részeként – az iskolaigazgatók többletmunkája is nagyobb megbecsülést kapjon. Ezért, ha az Országgyűlés elfogadja...
(Forrás: kormány.hu)
Utolsó üzenetek:
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek