OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2018. április 5.
» Hozzászólások (0)

Digitális történetmesélés az oktatási – nevelési folyamatban

7. A DST integrálása az angol mint első idegen nyelv oktatásának módszertanába

Diákjaim a 21. század gyermekei, egész más a gondolkodásmódjuk, mint azoké volt, akikkel pályám elején találkoztam. Mást tartanak érdekesnek, mást tartanak fontosnak, egészen másképp viszonyulnak a médiához: más tartalmakat „fogyasztanak”, másképp is kezelik ezeket. Egy jó pedagógusnak ehhez alkalmazkodnia kell. Ars poetikám az, hogy ha már a kötelező tananyagot meg kell tanulniuk és ilyen sok időt kell az iskolában és iskolán kívül is tanulással tölteniük, miért ne tehetnék ezt örömmel. Több éve próbálkozom különböző eszközökkel és módszerekkel. Ezeket kipróbálás után vagy megtartom, vagy elvetem.

Az általam bemutatott projekt egy példa arra, hogyan lehet egy témát különböző módszerekkel körüljárni és feldolgozni. A módszerek szabadon változtathatók és szinte minden témakörben hasznosíthatók. A témakörök megtanulása mellett fejleszti a személyiséget, szociális érzékenységet, felelősségérzetet és nem utolsó sorban a többi tantárgy ismereteit is ki lehet egészíteni, vagy fordítva: a többi tantárgy előzetes ismereteit lehet beépíteni az adott projektbe. A tanulók a munka során tanulási stratégiákat sajátítanak el, úgynevezett eszköztudáshoz jutnak. Ezt a fajta ismeretet is fel tudják használni iskolai munkájuk során, vagy a későbbiekben, amikor dolgozni kezdenek. Ez a fajta együttműködés főként olyan nyelvi csoportoknál ajánlott, ahol a heti óraszám viszonylag magas.

A projekt egy 11. évfolyamos nyelvi tagozatos osztályban valósult meg. A csoport nyelvtudása B1+-B2 szinten van. A tanulók a témakör feldolgozása során különböző munkaszervezési formákban dolgoznak. A tanulási folyamatban a tanárnak elsősorban facilitátor szerepe van: irányítja a munkát, visszajelzéseket ad, az esetleges hibákra felhívja a figyelmet és kiveszi a részét az értékelésből is. De hagyja a tanulói kreativitást is érvényesülni. A projektből a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés témakörét emeltem ki.

Az egyes lépések során igyekszem a módszereket úgy megválogatni, hogy lehetőség szerint minden nyelvi készség fejlesztésre kerüljön. A projekt a digitális történetmesélés módszerére épül, de lényege az, hogy a DST-t nem önmagában, hanem más módszerekkel együtt alkalmazzuk.

A projekt egésze egy hét alatt valósult meg. A mi esetünkben a konkrét munkát megelőzte egy ún. bemeneti mérés, melynek célja a tanulók szókincsének, szövegértésének felmérése a téma feldolgozása előtt.

A projekt több pályázaton is eredményesen szerepelt. A NYESZE Mattheidesz Mária nevével fémjelzett pályázaton oklevelet, a Tempus Közalapítvány által kiírt Digitális Pedagógus Díjért kiírt pályázaton szintén oklevelet nyert és felkerült a Tempus Digitális Módszertár módszertani ötletgyűjteményébe.)

A témakör feldolgozásának menete

A digitális történeteket a diákok nagyrészt a tanítás után, otthon készítik, a projekt megvalósítása alatt egyetlen órát kapnak a „storyboard” összeállítására. A projekt utolsó három órája a történetek megtekintése, feldolgozása, értékelése és a témakört lezáró ún. „kimeneti mérés”, értékelés, visszacsatolás.

A digitális történetmesélés videójának elkészítése a következő szakaszokból áll:

  1. jogtiszta képek gyűjtése,
  2. szöveg és zene (esetleg egyéb hanghatások) összeállítása,
  3. storyboard, azaz a képek és a hangok összeillesztése,
  4. a videó megszerkesztése,
  5. a videó bemutatása.

A videók témakörei (Az egyes témakörökön két-két páros dolgozik):

  1. legsúlyosabb természeti problémáink;
  2. alternatív energia;
  3. újrahasznosítás;
  4. mit tehetünk hétköznapi emberként környezetünk védelmében?

Ütemterv

1. A tanulók előzetes ismereteinek felmérése (szókincs, a témával kapcsolatos általános ismeretek), a digitális történetmesélés során feldolgozandó témák kiosztása. A történeteken párok dolgoznak, a munka felosztásában ketten állapodnak meg. A történetek értékelési szempontjait előzetesen megkapják, a részfeladatok elkészítésének valamennyi határidejében megállapodunk.

2. New English File Upper-Intermediate1 – File 3b – „Storm clouds on the horizon” – bevezetés. Pármunka: szókincs, jövő idő, probléma felvetése. Csoportmunka: Hogy képzelitek el a világot 20 év múlva? Offline vita: mit tartotok elképzelhetőnek a felsoroltak közül? Mivel értetek egyet a megoldási javaslatok közül? Online vita tricider2 alkalmazásával, mobiltelefonok segítségével. Hallott szöveg értése: Barbara dilemmája.

3. Gondolattérkép készítése: problémák és megoldási lehetőségek. Offline csoportmunka. (Megfelelő technikai háttér esetén lehetőség van online gondolattérkép készítésére is – a következő programok felhasználásával: https://bubbl.us/, http://www.wisemapping.com/, és még sok más alkalmazás segítségével.)

4. Az eddig tanultak rendszerezése minden nyelvi készség bevonásával: önálló témakifejtés képek alapján: olvasott szöveg értése, szituációs gyakorlat párokban és négyfős csoportokban, fogalmazás írása.

5. A projekt legfontosabb része: az elkészült történetek megtekintése. A két tanítási órán nyolc videót tekintünk meg, mind a négy témakört érintve. Az órákon a diákok a következő feladatokat oldják meg:

  • A témával kapcsolatos asszociációk rövid videó segítségével – frontális munka, asszociációs feladat 3 fős csoportokban: írjátok le az első 5 szót/kifejezést, ami a megtekintett videó kapcsán eszetekbe jut!
  • A szókincs ellenőrzése párban – a feladat megoldása során legjobb eredményt elért páros jutalmat kap.
  • Első videó megtekintése: a videót készítő páros összefoglalja a munkafolyamatot, beszél élményeiről és nehézségeiről, a videót szövegértést ellenőrző kérdések követik – frontális munka.
  • A 2. videó megtekintése. Az első két videó a problémákról szól.
  • Online vita – tricider- pármunkában számítógépeknél. További történetek megtekintése az elsőkhöz hasonló módon.
  • Újabb gondolattérkép készítése – táblánál. A feladat a megtekintett videókból szerzett ismeretanyagra épül. Problémák, megoldási lehetőségek, alternatívák.
  • Csoportmunka: problémamegoldó feladat. A csoportok 4-4 főből állnak. Minden témakör képviselteti magát: problémák, alternatív energia, újrahasznosítás, hétköznapi emberek lehetőségei. A tervek elkészítésére 10 perc áll rendelkezésre. Az elkészült terveket a csoport többi tagjának szóban be kell mutatni, és választásaikat indokolni. A terveket a táblára felragasztjuk és mindenki értékel: az általa legjobbnak tartott tervezetet megjelöli. A győztes jutalmat kap.
  • Lezárás: az elkészült videók anyagából összeállított kvíz megoldása párokban számítógépeknél, quizziz3 alkalmazásával. A párok véletlenszerűen jönnek létre, kártyákat húznak és meg kell találniuk azt a személyt, aki ugyanolyan kártyával rendelkezik. A kvíz megoldására kötött idő áll rendelkezésre; az igaz/hamis állítások eldöntésére 20, a feleletválasztós kérdésekre 30 másodperc, de a rendszer a gyorsabb válaszokat extra pontokkal jutalmazza.

6. Összegzés, kimeneti mérés.

2., Az együttműködés formái

A) online együttműködés:

  • Tanári-tanulói együttműködés: Scoology4 keretrendszer – előnye: tananyagot, információt tudok feltölteni, a tanulók megtanulják, hogy a feltöltendő feladatokat határidőre el kell készíteni, elért eredményeikről folyamatos visszajelzést kapnak. Nagyon egyszerűen kezelhető, ingyenes, alkalmazása egyszerű, semmiféle különleges kompetenciát nem igényel.
  • Google dokumentum – akár iskolában, akár otthon lehetővé teszi egy-egy közösen elkészítendő dokumentum megszerkesztését. A projekt során az éppen aktuálisan elkészítendő feladathoz én hoztam létre a dokumentumokat és osztottam meg azokkal, akik az aktuális feladaton együtt dolgoztak. Előnye: a munkafolyamatot végig tudom kísérni, a csoportos munka értékelésénél figyelembe tudom venni, ki mennyit dolgozott.
  • Gmail-levelezés, drive – alkalmas a folyamatos kapcsolattartásra, támogatásra. Az elkészült munkák a Scoology felületén kívül a drive segítségével is megoszthatók.
  • Facebook – folyamatos kapcsolattartás a csoporttal. Ha a leveleiket nem is, de a Facebook üzeneteiket folyamatosan szemmel tartják.
  • Tricider – bármilyen munkaszervezési formában alkalmazható – egyénileg, párban, nagyobb csoportokban. Azonnali visszajelzést ad, további viták kezdeményezhetők. Használható telefonokon, tableteken és asztali gépeken is.
  • Quizziz – elsősorban egyéni és páros vagy kiscsoportos formákban használható ráhangoló, motiváló, rendszerező, számonkérő feladatok megoldásához. Szintén mindenki számára látható azonnali visszajelzést ad.

B., Offline együttműködés:

  • frontális munka, plénum (folyamatos párbeszéd tanár és tanulók között),
  • pármunka – pl. szókincs ismétlésére megoldott feladat, kvíz-kérdések,
  • csoportmunka – pl. asszociációs feladat videó alapján, problémamegoldás,
  • együttműködés párok, illetve csoportok között – pl. rendszerező mindmap készítése a táblánál
  • A megfelelő munkaszervezési mód kiválasztása a tanár felelőssége. Saját munkám során igyekszem úgy szervezni a munkát, hogy mindenkinek módja legyen mindenkivel együttműködni. Ez a törekvés ebben a projektben ez maximálisan megvalósult.

3. Összegzés, értékelés

A bemutatott projekt előnyei a következők:

  • a módszer különböző elemei szabadon variálhatók, az adott témához/feladathoz adaptálhatók;
  • a módszereket szinte minden tantárgy esetében, idegen nyelvnél majdnem minden nyelvi szinten alkalmazni lehet, megfelelő módon beépíthetők a tanulási/tanítási folyamatba;
  • a tanulók számára a tananyag sokkal vonzóbb, mivel maguk is részesei a feldolgozásnak;
  • a hagyományos módszerekhez képest sokkal jobban elmélyülnek a feladatokban, ezzel az ismereteik is szélesebb körűvé válnak;
  • az adott tárgyból gyengébb tanulók is nagyon szép eredményeket érnek el ezekben a feladatokban, alkalmat kapnak kreativitásuk kibontakoztatására, sikerélményhez jutnak.

A bemutatott projekt során az alábbi tantárgyak ismereteit alkalmaztuk: angol nyelv, informatika, biológia, földrajz, társadalomismeret, osztályfőnöki, rajz- és műalkotások elemzése, vizuális kultúra.

Az órák során fejlesztésre került kulcskompetenciák: hatékony és önálló tanulás, anyanyelvi kommunikáció, idegen nyelvi kommunikáció, természettudományos kompetencia, digitális kompetencia, szociális és állampolgári kompetencia, kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia, esztétikai-művészeti tudatosság és kifejező képesség.

Fontosnak tartom a tanulók bevonását az értékelési folyamatba. A projekt folyamán két esetben kaptak erre lehetőséget: a videókat (az értékelő lapokat ld. a 10. számú mellékletben) és a csoportmunka tervezetét értékelték.

Egy-egy projekt esetén az együttműködés kiterjeszthető egy osztályon belül különböző tantárgyakra, különböző tanítási órákon, egy-egy évfolyamra, vagy adott témában iskolák közötti együttműködés is lehetséges.

Az ötletek, feldolgozásra alkalmas témák és lehetőségek tára végtelen.

Csak bele kell kezdeni a megvalósításba!

Kasné Havas Erika

Az ELTE BTK orosz-történelem, majd angol nyelvtanári szakán végeztem. A budapesti Corvin Mátyás Gimnáziumban tanítok angol nyelvet és történelmet, ezen kívül TELC vizsgáztatóként dolgozom.

2016 óta innovativ mesterpedagógus vagyok. Mesterprogramom fő célkitűzései az IKT eszközök használatának elterjesztése, azok egyéb tanítási módszerekkel való integrálása, a tanulói motiváció növelése, az idegen nyelv osztálytermen kívüli használatának ösztönzése.

Aki alaposabban akar tájékozódnia a témával, illetve a metodikával kapcsolatban, olvassa el Kasné Havas Erika esettanulmányát. Környezetvédelem, környezettudatosság az angol nyelvórán (B2) - A digitális történetmesélés mint a tanulói online-offline együttműködés jó módszere. In: Lanszki Anita (szerk.): Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban. Líceum Kiadó. Eger.

1Clive Oxenden-Christina Latham-Koenig: New English File Upper-Intermediate Student’s Book – Oxford University Press, 2012. pp.42-43.

2www.tricider.com

3https://quizizz.com/

4https://app.schoology.com/home

--

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.10.07.
A következő tanévtől átnevezik a szakgimnáziumokat és a szakközépiskolákat
"Az átjárhatóság lehetőségének növelése, valamint a közös szakmai tartalmak egyértelmű azonosítása érdekében közös ágazati tartalmak és ezekhez kapcsolódóan új ágazati struktú...
(Forrás: eduline)
--
2019.10.07.
L. Ritók Nóra: Emancipáció és nyomorúság
Aki a főállású anyaságból lép át a munkaerő-piacra, annak iszonyúan nehéz. Mert a pénz kell, a férfiak zöme már nem tudja eltartani a családot, ahogy a gyerekek intézményrendszerbe ker...
(Forrás: hvg/Nyomor széle blog)
--
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek