OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2018. december 12.
» Hozzászólások (0)

Tájékoztató a Nézőművészeti Kft társadalmi célú ifjúsági színházi előadásairól

A Nézőművészeti Kft. megalakulása óta (2009) nagy hangsúlyt fektet az iskolaszinházi előadások létrehozására, melyek különböző – az ifjúság fejlődése szempontjából fontos- témákat ölelnek fel.

Az elsőként bemutatott A gyáva című, drogprevenciós szándékkal létrehozott előadást 2011-ben mutatta be a társulat és még ebben az évben elnyerte a VI. Gyermek- és Ifjúsági Színházi Szemle fődíját, valamint a 2012-es ASSITEJ Gyermek- és Ifjúsági Színházi Biennálé legjobb ifjúsági előadásnak járó Üveghegy-díját. Az előadáson, mely egy kábítószeres fiú történetét dolgozza fel, minden egyes alkalommal egy szociológus- addiktológus szakember is részt vesz, és beszélget a diákokkal a látottakról. Idén immáron 8. éve, több, mint 350 alkalommal kerül bemutatásra a produkció.

A második tantermi produkció 2012-ben, az esélyegyenlőségről való párbeszéd jegyében került bemutatásra Vakság cimmel. És több mint 100 előadás után, a színésznő külföldre költözése miatt, került csak le a társulat repertoárjáról.

2013-ban egy rendhagyó irodalomóra szándékával mutatta be a társulat Ady/Petőfi cimű előadását. Az előadás nem szokványos előadói stílusban és személyességgel kísérli meg közelhozni nagyjaink hétköznapi problémáit, családi életét, örömeit és bánatait. Megmutatni, hogy bizony-bizony ők is “csak” hús-vér emberek voltak. Beszélgessünk arról, mi van a verseken, költeményeken túl! Mi az, ami közös a most hallgató, olvasó diákban és a 200 évvel korábban élt “nemzeti hősben”? Korabeli dokumentumokat, naplókat, leveleket és természetesen magukat a műveket (verset és prózát egyaránt) felhasználva emberi közelségbe hozva, talán személyesebb viszony és összetettebb kép alakulhat ki a diákokban róluk, és talán a művekre is másképpen néznek majd. Az előadás 2014-ben elnyerte a 7. Gyermek-és Ifjúsági Színházi Szemle különdíját valamint a 2014-es ASSITEJ Gyermek- és Ifjúsági Színházi Biennálé legjobb ifjúsági előadásnak járó Üveghegy-díját.

2014-ben bemutatott T avagy közérzetjáték cimű produkció egy útkereső tinédzser kételyeit és vivódását próbálja meg bemutatni és a motivációhiány okait boncolgatni. Főhősünk bármelyikünk lehet, és mégis valaki. Egyedi és átlagos. Ahogy a problémái is azok. Egy huszonéves srác mesél az életéről, s közben fel-fel tűnnek a környezetéből, kapcsolataiból villanások: kapaszkodások, vonzódások és taszítások.

Miként vagyunk képesek fogódzót találni ebben az őrült centrifugális körforgásban? Honnan tudhatjuk meg, mit is akarunk igazából kezdeni önmagunkkal?- Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresi a választ az előadás főhőse és a pszichológus szakértővel lévő feldolgozó beszélgetés során a néző diákok is.

A kézmosás fontosságáról cimű előadást 2015-ben, a Semmeilweis-évhez kapcsolódva mutatta be a Nézőművészeti Kft. Ma már közismert tény, hogy a kórházi eredetű fertőzések megelőzésében a kéz megfelelő fertőtlenítésének kiemelkedő szerepe van. Rohanó világunkban egyre jobban megfeledkezünk a kézmosásról, pedig általa számos betegség megelőzhető lenne. Az előadás a kézmosás higiéniai szerepének hangsúlyozása mellett, olyan témákat is érint, mint kórokozóktól való fóbia és egyéb fóbiák, a mértékletesség/mértéktartás kettősége, az emberi érintkezések (fizikai és lelki aspektusainak) különböző megnyilvánulásai.

A következő ifjúsági előadásunk a sorban, a családon belüli erőszak tabusitott témáját körüljáró 2016-ban bemutatott Soha senkinek cimű produkció. Egy kortárs német regény Beate Teresa Hanika: Soha senkinek című művéből inspirálódva, egy dokumentalista hitelességű előadás létrehozása volt az alkotók szándéka. Egy a nagyapja zaklatásnak kitett lány történetét látjuk, aki a családjára nem számíthat, és ezért egyedül kell feldolgoznia a vele történteket. Miként lehet túllépni egy ilyen erős gyermekkori traumán? Miért fontosabb a látszat megőrzése, mint egy gyermek őszintén fájdalmas segélykiáltása? Hogyan válhat egészséges felnőtté, egy gyermekként mély traumát átélt kislány? – kérdezi a pszichológus szakértő a diákokat az előadás utáni beszélgetés során. Az előadás főszereplője, Simkó Katalin a 2016-os Gyermek és Ifjúsági Színházi Biennálén Keleti István-díjat kapott az előadásban nyújtott alakításáért.

Legújabb ifjúsági bemutatónk, ugyancsak egy kortárs regény színpadi adaptációja, mely az iskolai zaklatás kérdéskörét, bántalmazó-bántalmazott viszonyát, és a jelenség mögött rejlő okokat próbálja körbejárni. Eve Ainsworth, angol írónő 7 nap című regénye hitelesen mutatja be a zaklatás dinamikáját, a tradicionális és a cyber bullying pszichológiai hátterét, a szereplők jellemvonásait, az okokat és a következményeket, valamint az agresszió megszüntetésének lehetséges módját. Különösen alkalmas anyag a diákokkal való munkára, az intellektuális és érzelmi megértés, az empátia növelésére, és a „nem vagy egyedül”, „nem tabu” , „beszélj róla” , „ne hagyd, hogy így legyen – ne legyél kívülálló” üzenetek átadására.

Talán ebből az összefoglalóból is látszik, hogy társulatunk életében fontos szerepet játszik a fiatalokkal való folyamatos kommunikáció, melyben a pedagógusoknak is igen nagy szerepe van. Elsősorban általuk, az ő nyitottságuk révén juthatunk el ugyanis az iskolákba, és velük együttműködve tudunk páreszédet generálni ezekről a fontos témákról.

Végezetül álljon itt egy olyan gimnázium tanárának visszajelzése, ahol a diákok egyenként adtak be a zsebpénzükből egy jelképes összeget, azért hogy meghívhassák a produkciót iskolájukba:

A gyáva című előadást ajánlom minden középiskolás diáknak, s azokat a kollégáimat, akik hisznek a színház nevelő erejében, és tenni akarnak tanítványaik lelki fejlődéséért még többet, arra biztatom, szervezzék meg, hogy iskolájukba kerüljön ez a 60 perces megrázó, de tanulságos történet.” (Szurmik Zoltán, drámatanár, Szentes, Horváth Mihály Gimnázium)

Az előadásokat középiskolákban, 14 éves kor felett, egy átlagos osztályteremben egyszerre 60- 80 diák tekintheti meg.

1 előadás ára, mely a művészek és az szakember megbízási díját is tartalmazza: 100.000Ft+Áfa. (vidéki előadások esetén plusz 1 személygépkocsi útiköltsége).

Tájékoztatást az előadások iskolába történő meghívásáról és feltételeiről a www.nezomuveszeti.hu oldalon, vagy az alábbi email címen: esztergyulay@gmail.com vagy telefonszámon: (30) 267-85-39 kaphatnak.

Gyulay Eszter
Nézőművészeti Kft
Művészeti vezető

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.03.18.
L. Ritók Nóra: Szegregációs körkép
Az intézkedések, próbálkozások leginkább az Uniónak szóló látszatok. Az Antiszegregációs Kerekasztallal kezdődött, aminek csak a kirakathatását lehetett értelmezni, kommunikálni azt,...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.03.18.
Az EMMI támogat egy képzést, ahol a jelentkezők vállalják, hogy nem írnak fel fogamzásgátlót
A pályázóknak motivációs levelet kell írniuk és be kell másolniuk még a lakcímkártyájukat is. Ezenfelül kötelezően ki kell tölteni egy szándéknyilatkozatot, amely szerint vállalják...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.03.18.
Megkezdődött a fenntarthatósági témahét
A Parlamentben megtartott hétfői nyitórendezvényen Rétvári Bence, az Emmi parlamenti államtitkára elmondta: idén mintegy 1500 intézmény kapcsolódik be, kétszer annyi, mint négy évvel ezel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.03.18.
Egymilliárdból turbózná fel Schmidt Mária alapítványa az '56-ról szóló töriórákat
Tavaly májusban ért véget az 1956-osemlékévhez kapcsolódó tanárképzési program, a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány szerint azonban ennyi...
(Forrás: Népszava)
--
2019.03.18.
Átalakítják a szakképzést: az iparkamara szerint rengeteg technikusra van szükség
Bihall Tamás azt követően nyilatkozott az MTI-nek, hogy Palkovics László innovációs és technológiai miniszter bejelentette a technikumok bevezetését is tartalmazó Szakképzés 4.0 stratégia...
(Forrás: eduline)
--
2019.03.18.
Ezért (is) éri meg felsőoktatási szakképzést végezni
Az már régóta nem kérdés, hogy a 2020-as felvételin már csak az kerülhet be alap- vagy osztatlan szakra, aki legalább egy tárgyból emelt szintű érettségit tesz, emellett van egy – legal...
(Forrás: eduline)
--
2019.03.18.
Egyre több komoly ellensége van az oltásellenességnek
A Facebook oltásellenesség elleni lépéseit taglalja az RTL Klub Híradójának anyaga, a cég ilyen irányú döntéséről már a hvg.hu is beszámolt, ahogy a YouTube ugyanilyen szankciójáról...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.18.
Nyári táborok: új trend, hogy a külföldön élő magyarok hazaküldik a gyereket nyárra
Sok szülő már most érdeklődik gyerekének nyári táborra, az ilyen előfoglalásból 20 százalékkal volt több, mint tavaly ilyenkor, írja a Táborfigyelő portál közleménye. Egyre több megh...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.14.
Mire megérkezik a béremelés, nem lesz ki átvegye
De milyen vonzó perspektívát lehet a fiataloknak kínálni az ösztöndíjprogram mellett? A tanári fizetések továbbra sem vonzóak. Az Orbán-kormány 2013-ban vezette be a pedagógus életpályamodellt...
(Forrás: 168 óra)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek