OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2018. december 21.
» Hozzászólások (0)

Az OFOE – idén a 9. alkalommal – Kamarás István karácsonyi meséjével kíván örömteli ünnepeket és boldog újévet minden kedves látogatójának!

Közterületi betlehemes

Idén karácsonykor is felállították a parlament előtt a betlehemi barlangistállót, ahogyan az előző években: igazi ökörrel és szamárral, már csak a Szentcsaládot várta a hatalmas gyereksereg és az angyaloknak öltözött ének-zeneiskolások. Ebben az évben egy fiatal színész házaspárt választották ki a kecskeméti Katona József színházból Mária és József szerepére, méghozzá saját kisfiúkkal, aki ugyan már elmúlt két éves, de vérbeli színészgyerek lévén pompásan el tudta játszani a mennyei kisdedet.

Történt, hogy éppen arrafelé keresett hajlékot egy hajléktalan házaspár. A fiatalasszony, mit ad Isten, karján egy kisdeddel, a férfi a szokásos túlélő cókmókkal, összegöngyölt laticellel. A gyereksereg ujjongott, tapsolt, lelkendezett. Ezen felbátorodva a hajléktalanok elfoglalták a barlangistállót. „Mert nem jutott hely nekik a szálláson”, magyarázta a hittanos kislány erkölcstanos osztálytársának, szó szerint idézve a Lukács evangéliumból. Az angyaloknak öltözött ének-zeneiskolások legszívesebben rázendítettek volna, de a főangyalnak öltözött karmester észrevette, hogy két rendőr közeledik a barlangistállóhoz. Többen őket is megtapsolták, csak egy nagyobbacska hittanos fiúcska kiabálta kivörösödött képpel, hogy „heródesek!”. Ám ekkor, láss csodát, az egyik rendőr odalépett hozzá, megsimogatta a fejét, és azt mondta:

– Ne félj! Mi szolgálunk és védünk, még a határon is ott vagyunk, a gonosz heródesek ide be nem tehetik mocskos lábukat.

Ezután bementek a barlangistállóba. Legelőször is igazoltatni akarták a hajléktalanokat, amit ők mosolyogva hárítottak el körbemutatva, hogy őket itt mindenki ismeri. Erre mintha az ökör és a szamár is bólogatott volna. A két rendőr egymásra nézett, és egyszerre mondták egymásak.

– Hát persze! A kecskeméti színészek!

Nagy kő esett le a szívükről. Csakhogy a lábukra, mert közben megérkeztek az igazi kecskeméti színészek és rendező. A rendőrök most már résen voltak, és őket is igazoltatták, majd visszamentek a betlehemi barlangistállóba és ahogyan illik, háromszor felszólították őket, hogy azon nyomban hagyják abba az életvitelszerű közterületen tartózkodást. Amikor a hajléktalanok erre harmadszor is csak mosolyogtak, kivezették őket.

Nagy csend lett, akkora, mit annak idején Betlehemben, mielőtt megjelent volna az Úr angyala azzal, hogy „Ne féljetek!”. De most nem jelent meg senki, csak a színészek suttogtak, először a főrendezővel, aki jól ismerte őket a Színművészeti Egyetemről, akit arról próbáltak meggyőzni, hogy ezek az amatőrök sokkal hitelesebbek lennének Szentcsaládnak, mint a minden hájjal megkent profik, amire egykori tanáruk közölte, hogy ez esetben őket viteti el a rendőrökkel. A rendőrök azonban a hajléktalanokat vitték el, méghozzá mindjárt a szabálysértési eljárásra. A jézuskaváró gyermeksereg szüleikkel és nagyszüleikkel követni akarta őket, de a rendőrök egykettőre begyömöszölték a Szentcsaládot (most mát mindenki így hívta őket) a rendőrségi kocsiba, és elszáguldottak.

Ahogyan az szokott lenni, most is legkisebb gyerek vette észre a csillagot, amire a szülők és a nagyszülők szakszerű magyarázatokat kínáltak: repülőgép, rakéta, űrhajó, drón, ufó, repülő csészealj, szentjánosbogár. Csakhogy ez a csillag elindult, amire ugyancsak akadt magyarázat. Csakhogy ebben a csillagban nagyon sokan hittek, és utána indultak. Kisvártatva a többiek is követték őket, köztük az ökör, a szamár és a kecskeméti művészházaspár is saját kisdedükkel. Csak a főrendező és a főangyalnak öltözött karmester maradtak a kiürült barlangistálló előtt, hogy maradjon valamit lefényképezni a turistáknak.

A sereglet egykettőre odaért a bíróságra, és zsúfolásig megtöltötte a tárgyalótermet. Már a szabálysértési eljárás megkezdése előtt kiderült, hogy a hajléktalanok a bírónő által ismert három nyelv egyikét sem beszélik, és mivel a mindenki a Szentcsaládot emlegette, héber tolmácsot hívtak. Ő azonban csak annyit tudott kiszedni belőlük, hogy a férfit Jehószifnak, a nőt Mirjámnak, a csecsemőt Jesuának hívják, ami Józsefnek, Máriának és Jézusnak felel meg. Javasolta, hogy hívjanak valakit a Zsidó Egyetemről, mert a Szentcsalád az arámi nyelven beszéli.

A tudós rabbi elmagyarázta, hogy a tolmács által kitűnően beszélt nyelv a héber modern változata, hogy Jézus idejében a térségben több arámi dialektus is létezett, ezek egyikét beszélte Jézus, mint azt az evangéliumi görög szövegekbe beleszőtt arámi kifejezések is bizonyítják. És már sorolta is őket: „Tálítha kúm!”, vagyis „Leányka kelj fel!” Itt a bírónő udvariasan félbeszakította, és megkérdezte, tud-e szót érteni az életvitelszerűen köztéren tartózkodó hajléktalanokkal. A tudós rabbi elmagyarázta, hogy Jézus valószínűleg nem a júdeai arámot beszélte, mert amikor a kereszten felkiáltott, hogy „Elói, Elói, lammá sabakhtání?”, vagyis „Én Istenem, én Istenem, miért hagytál el engem?”, a júdeai zsidók félrehallották, és azt hitték, hogy Jézus Illést hívja. Egyébként a Jézus nyelvét a szíriai Malulában ma is beszélik, tette hozzá, amire megtapsolták.

– Nézzen csak rájuk, professzor úr! – figyelmezette a bírónő lelkendezve –, Nekem úgy tűnik, hogy értik önt. Megkérdezné, hogy mi a nevük, honnan jönnek, miért akarnak életvitelszerűen köztéren tartózkodni?

Most már ment minden, mint a karikacsapás. Kiderült, hogy Eliud nemzette Eleazért, ő Mattant, Mattan pedig Jákobot, aki Józsefet, aki még nem férje Máriának, hanem csak jegyese. Ebbe, persze, még a nagyobbacska hittanosok is bezavarodtak, nem kevésbé szüleik, de szerencsére a bírónő nekik szegezte a kérdést:

– És a gyerek?

Mária szép csengő hangon felelt:

– A Szentlélek erejéből.

A bírónő nyelt egyet, és megkérdezte:

– És mit szólt ehhez a jegyese?

– Józsefen igaz ember, nem akart ezért meghurcolni, ezért úgy határozott, titokban bocsát el. De míg ezen töprengett, elálmosodott. Így volt Józsefem?

– Pontosan – felelte József pironkodva, majd így folytatta. – Megjelent nekem az Úr angyala, és azt mondta, „József, Dávid fia, ne félj attól, hogy feleségül vedd Máriát, hiszen a benne fogant élet a Szentlélektől van, Fiút szül, akit Jézusnak neveznek el, mert ő szabadítja meg népét bűneitől”

– Ezt mi is pontosan így tanultuk – súgták a hittanosok az erkölcstanosoknak.

– És a vőlegényemnek, amikor felébredt álmából, az első dolga az volt, hogy megnyugtasson, mihelyst megteheti, elvesz feleségül – tette hozzá Mária.

– Minden világos! – összegezte a bírónő. – Már csak kell tisztázni, hogy továbbra is folytatni akarják-e az életvitelszerű köztéren tartózkodást?

A kirendelt védő ekkor tanúkat jelentett be. Elsőnek egy idős házaspár jelent meg, Zakariás és Erzsébet, ők is arámi nyelven beszéltek.

– Már gyermektelen életünk alkonyán volt, amikor megfogantam, amit sokáig titokban tartottam. Amikor unokahúgom, Mária megtudta, meglátogatott, méhében az én Urammal. Amikor meghallottam Mária köszöntését, felujjongott méhemben a gyermek.

Ezután pásztorok jöttek tanúskodni, a gyereksereg örömére kiskecskékkel, kisbárányokkal. Elmondták, hogy angyalok adták tudtukra a Megváltó születését. Ezt követően napkeleti bölcsek érkeztek napkeletről tevéken. Dübörgő taps fogadta őket. Ők már másfajta nyelveken beszéltek, de azért a tudós rabbi ebből is megértett valamit, de maga a tanúságtétel már egyértelmű volt: leborultak a kisded elé, és hódoltak neki. Ezek a háromkirályok, magyarázták a bátrabb hittanosok a bírónőnek, aki ezt is jegyzőkönyveztette. Tanúskodtak az angyalnak öltözött ének-zeneiskolások is az „Istengyermek, kit irgalmad közénk lehozott”-tal, végül a kecskeméti színész házaspár is:

– Szerintünk teljesen hiteles alakítás! Igaz, persze, hogy csak saját magukat kellett alakítaniuk.

Végül a védő kért szót azzal, hogy:

– Meg is kéne szoptatni már.

A bírónő ezt (mint négy gyermekes családanya) százszázalékosan akceptálta, és meghozta a végzést, imígyen:

– Áldott az úr, mert meglátogatta és megváltotta népét. Megmentett minket ellenségeinktől és gyűlölőink kezétől, hogy félelmet nem ismerve szolgáljunk neki szentségben és igazságban élve színe előtt életünk minden napján.

És ekkor elkérte Máriától a kisdedet, megnyugtatta, majd körbemutatta e szavakkal:

– Téged pedig, gyermek, a Magasságbeli prófétának fognak hívni, mert majd az Úr előtt jársz, hogy előkészítsd útját, és népét üdvösségre tanítsd.

– Amen! – felelték a legjobb hittanosok, mert rájöttek, hogy ez is a Bibliából van.

Ekkor vérbeli angyalok ereszkedtek le az égből, mennyei ének-zeneiskolás egyenruhában, és zengették a dicsőséget mennyben az Istennek és a békességet a földön a jó akaratú embereknek, beleértve még a rendőröket is, akik annyira meghatódtak, hogy bárkinek igazolták magukat, akik csak kívánták.

Mária és József csak mosolyogtak mindezen. Összeszedték a cókmókjukat, valamint az aranyat, tömjént és mirhát, összegöngyölték a laticelt, és ékes arámi nyelven fekéreckedtek az egyik tevére.

Kamarás István OJD

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.08.20.
Ötévesen látott először fehér embert, hetedikben bukott, ma iskolát vezet Miskolcon (interú Orsós Jánossal)
Egyszerű a képlet: ha szakiskolába mész, akkor kapsz ösztöndíjat, ha gimnáziumba, akkor nem. A szegény családokból már senki nem jön érettségizni, mindenki tésztakészítő akar lenni....
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.20.
Magyarul is elindult a világ egyik legjobb tanulási oldala
A Khan Academy neve összekapcsolódott a digitális eszközökkel megvalósult önirányított tanulás fogalmaival. Szülők lelkendezve szokták mesélni, hogy a gyerekük otthon nem (csupán) telefonos...
(Forrás: Qubit)
--
2019.08.20.
Ha elég vagyonos vagy, a gyerekednek mégsem kell Wass Albertet tanulnia
Hírül adták tegnap, hogy Debrecen város és a Debreceni Egyetem együttesen alapítanak meg egy elit, angol-magyar tannyelvű magániskolát Debrecen-Pallagon, amely az egyszerű, mégis sokatmond...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.20.
Gyarmathy Éva: „Mit akar, az egész ország így működik!”
És nem azért kell a kis hazafiasságot belevinni a tananyagba, mert bárki hazafiasabb lesz, hanem a szófogadás gyakorlásáért. Igazodj! Most polgár leszel, aztán keresztény, népnemzeti, hazafi...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.20.
Iskolaépítészet: örökség és megújulás. Csémi Lili és Tarcsay Anita írása
A műhelykonferencia a váci Apor Vilmos Főiskola formálódó térpedagógiai műhelyének keretében valósult meg, amelynek célja, hogy interdiszciplináris párbeszédet teremtsen az építészet...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.08.20.
Kettészakadt világ
Visszakanyarodunk hát egy örök kérdéshez, mennyire várható el a mélyszegénységben a környezetbarát magatartás? Ha nincs fa, akkor mi a nagyobb bűn, ha káros anyagokkal fűt, vagy ha kih...
(Forrás: hvg./Nyomor széle blog)
--
2019.08.12.
A gyerekeinknek is jobb lenne, ha mi szülők nem állnánk ilyen csehül pénzügyi tudatosságban
Legyen szó hazai vagy külföldi tanulmányokról, az önálló életkezdésről, mindez szülőnek, gyereknek egyaránt komoly anyagi terhet jelenthet. A „kirepülés” izgalmas, kihívásokkal teli...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.11.
Deviszont – kritikai pedagógia a külvárosban
A Deviszont Közösségi Tér egy Budapest külvárosában működő oktatási program, amit társadalomtudósok, szociális munkások, filozófusok és pedagógusok hoztak létre szakképzésben tanul...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.11.
Egyre több támogatást kapnak a családok az iskolakezdéshez
Elsőtől kilencedik évfolyamig ingyenes tankönyvet kapnak a diákok, ami gyerekenként 10-12 ezer forint megtakarítást jelent. A szeptemberi családtámogatásokat is korábban, augusztus végén...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek