OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2019. február 6.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
     

Szerény véleményem szerint...

Veszprémi Attila a közelmúltban következőt posztolta a Facebookra: „Szerény véleményem szerint a digitálisgenerációs – youtuberbeszéltetős – influenszernyalogató –szédületesirambanfejlődős diskurzus lényegében egy tektonikus mellélelkesedés-lemezekkel újra és újra előidézett utrabullshit-cunamival katalizált shut the f**k up.” Ez a tömör és igen indulatos vélemény arra késztetett, hogy megkérjem őt, fejtse ki részletesen. És kifejtette. Íme:

Szerény véleményem szerint

Ez annyit jelez, hogy nem szeretnék direkte nagyra törni, ámde érzem, hogy indulataim vannak, melyeket letagadni sem akarok. Azt sejtem, hogy az indulataim valami valódi bajt jeleznek. És akkor rávetem magam: bumm. Hátha megtalálom a valódi bajt.

a digitálisgenerációs (diskurzus)

Na, ez pl. szerintem baj. Tárgyiasít. Te leszel a saját kultúrád. Ami azért sajátod, mert az arcodba nyomták, mint egy habos tortát. Finom, édes, de hát azért nem te vagy a torta. De mostantól mégis ez van, kész, passz, te magad már senkit sem érdekelsz.

Hát én például (1) nem akarok semmilyen generáció lenni magam helyett, és amikor az vagyok neked, akkor tárgynak érzem magam, saját magam paravánjának érzem magam, de én nem szeretném annak érezni magam általad, hanem játékból tárgyasulok, mondjuk, lelkesítek egy-egy tárgyat, én vagyok ő, ilyenek. Néha tehát szeretném, hogy tárgy „legyek”, de ahhoz, hogy tárgy legyek, nekem már lennem kell magamnak is, és akkor ez egy jó játék, azt viszont nagyon nem szeretném, ha te néznél engem tárgynak úgy, hogy én magam az a tárgy vagyok neked. Mert az már nem játék. Ahogy a tudomány nem játék, és amikor így is néz rám, az nekem rossz. Az nekem nagyon rossz. Az olyan, hogy olyankor mondani kell gyorsan, hogy szeresd felebarátodat, mint tenmagad. Akkor, ha ez sikerül, ez a szeretés, akkor nincs is „(2)”, mert (2) akkor már mind a kettőnknek nem is én meg te vagyunk digitális, hanem tényleg a generáció, ami meg egy tárgy, ugye, ami tehát nem én vagyok meg te. És akkor meg miről beszélünk (mire föl a diskurzus)? Mert ha véletlenül még ezek után is úgy beszélünk digitálisról mint egymásról, akkor meredjen minden szőrszálad, iszonyodjál. Akkor sírjál!

és a youtuberbeszéltetős (diskurzus)

„Szia, azt szeretnénk megkérdezni, hogy mennyit készülsz egy-egy videóval.”
„Sziasztok, hát elég sokat, van, hogy az egész estém rámegy, de megéri, mert nagyon sokan nézik, már van nyolcezer követőm.”
„És mikor jut időd a tanulásra?”
„Általában napközben már a legtöbb dolgot megjegyzem.”
„Te csinálsz Minecraft-filmet is, hogy készült a legutóbbi filmed?”
„Kamerával készült, először ökörködésnek indult, aztán iszonyú sok munka volt, de összefogtunk a haverokkal, és megcsináltuk, és akkor nagyon jó ökörködés lett, de ilyen igényes, hogy a hangot mikrofonnal vettük fel, meg a párbeszédeket megírtuk betűvel.”
„Hogy néz ki egy napod?”
„Fölkelek, bemegyek a suliba, aztán hazamegyek, és általában jön a videókészítés, ma például az öt legjobb filmet bemutatjuk, hogy melyik a legjobb. De figyelj, tényleg azt kérdezed most, ami érdekel? Mire föl ez az üres fecsegés, amit itt folytatunk? Kitől tanultad ezt? Ki gátolt le ennyire? Ki bénított le így? Tényleg ez érdekel minket egymásból? Nem akarod meglátogatni velem inkább az univerzum egy pici, eddig eltitkolt szegletét? Átnézni egy tankönyvbe fúrt lyukon? Vagy hogy mit is látok bele a Minecraft-fejembe, amit még magam elől is eltitkolok?”
„Á nem, kösz, inkább akkor most beszélgessünk ezzel a sokkal idősebb és híresebb youtuberrel, akinek a videóit most már egymillióan követik, de mindent meg is tett érte, hiszen a legújabb trendek szerint tökéletesen imitálja a kapcsolatot ember és ember között az átélések elutasításán keresztül, így aztán a létező összes testnyílásunkon keresztül telik –hatott már minket teljesen felesleges dolgok és tudások megszerzésére ösztökélő ingerekkel gyakorlatilag azért, mert ő is ezt tenné magával, ha ő volna a saját nagypapája, és még élne.”

és az influenszernyalogató (diskurzus)

Unalmamban tüsszentek –
egyszer, kétszer,
influenszer.

Habom tortáitokra –
nyalni, falni
belehalni.

Hát engedjétek hozzám –
őket, titeket,
minket!

meg a szédületesirambanfejlődős (diskurzus)

Figyeld meg, hogy valójában minden diskurzus, még a leglelkesebben fejlesztő-innováló is panaszolva említi ezt a szédületes iramot, csak nem veszi észre. És nem veszi észre, hogy nem veszi észre, ezért aztán mellélelkesedik. Már nem vesszük észre, mert megszoktuk – de ez akkor is egy panasz; szédületes iramban fejlődik, ATYAISTEN! Mint amikor valami történik velünk, mindenünnen történik, és nekünk valahogy arra reagálni kell, mert különben jaj nekünk, lemaradunk, éhen halunk, kiáltó szó leszünk a pusztában. Így lesz félelemből kultúra. Észre sem vesszük, hogy nem hogy szédületes iram, de fejlődés sincs, ha nem csináljuk. Nincs olyan, hogy történő pofon. Csinált pofon van. Csinált fejlődés van. Ha nem csinálod, nincs. És csak akkor látod, hogy egy csomó minden viszont van. Egyébként pont azok, amiket fejlődéssel akartunk elérni és megölelni. Még a szédülés is anélkül van, hogy fejlődni kéne. Sőt, úgy van igazán. Mert körbe van. Amúgy milyen fejlődés az, ami körbe megy?

lényegében

Vagyis nem mindig. Mert van egy csomó jó ember is mindig körülötted, sőt, leginkább olyan van, asszem.

egy tektonikus mellélelkesedés-lemezekkel újra és újra előidézett utrabullshit-cunamival katalizált

A világfalu: fantázia. Vágyakból áll, nem másból. Szóval áll már – ezért nem is kellett volna fölépíteni. Mert így aztán egy állandó földrengésekkel sújtott térségre, a hamis tudatra épült. (A habos torta, ugye. A paraván. A tárgy, aki „vagyok”. Hova máshova épülhetett volna?) Ezért okoskodunk, ordítozunk, vitatkozunk, kitalálunk, kidolgozunk, innoválunk és implementálunk.

És főleg: ismételgetünk. Irtó lelkesen, mellé.

Pedig már rég megvan minden.

Amikor este van már este van, minden madár festve van, akkor én néha úgy érzem, hogy a csillagos ég alatt ülve ér el a cunami ebből az istentelen rettegéssel teli zajból, meg akar süketíteni, téged is meg akar, vagy talán már téged is, engem is megsüketített, és akkor annyira kétségbeesem, hogy csak annyit tudok suttogni:

shut the f**k up.

Veszprémi Attila

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
--
2019.04.13.
Fergeteges magyar siker a lányoknak rendezett matematikai diákolimpián
Kerekes Anna aranyérmet, Hámori Janka ezüstöt, Kocsis Anett és Mészáros Anna bronzérmet szerzett, ezzel Magyarország összesítésben a 8. lett az idén kilencedszer megrendezett Európai Leá...
(Forrás: Qubit)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek