OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2019. április 11.
» Hozzászólások (0)

„Ha élet zengi be...”

Országos Osztályfőnöki Konferencia a Csodák Palotájában

„Ha élet zengi be az iskolát, az élet is derűs iskola lesz.”

A rendezvény koncepciójának kialakításánál abból indultunk ki, hogy a megváltozott világban az iskola végképp nem zárkózhat be. Ha elszakad a valóságtól, képtelen lesz arra, hogy teljesítse feladatát: felkészítse a gyerekeket és fiatalokat a nehezen vagy egyáltalán nem prognosztizálható jövőre. Szerencsére az iskola körül számos olyan szakmai műhely, civil szervezet működik, amelyik kész és képes arra, hogy segítsen a pedagógusoknak munkájukat hatékonyabbá, izgalmasabbá, életszerűbbé tenni. Konferenciánkon velük találkozunk, ismerkedünk, gondolkodunk.

Időpont: április 27. 10-16 óra
Helyszín: Csodák Palotája (Budapest III. ker., Bécsi út 38-44.)
Részvételi díj:

  • 4000 Ft, banki utalással a következő számlára: OTP BANK 11705008-20474887 (Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete)
  • 5000 Ft a helyszínen, készpénzzel fizetve,
  • Az OFOE tagjai számára (amennyiben az idei tagdíjat befizették, illetve befizetik) a részvétel ingyenes.

(A díj tartalmazza a szakmai programon túl a szendvicsebédet és a CSOPA bejárását is)

Kapcsolat: ofoe.konferencia@gmail.com

A jelentkezési lap itt érhető el

Regisztrálni április 20-ig lehet.

Kérjük, azok is regisztráljanak, akik számára a részvétel ingyenes, illetve a helyszínen egyenlítik ki a részvételi díjat, mivel a befogadható létszám korlátozott.

Az esemény Facebook oldala

PROGRAM

9.30 - 10.00 regisztráció
10.00 - 10. 15 a rendezvény megnyitása Mizda Katalin, a Csopa igazgatója,
Szekszárdi Júlia, az OFOE elnöke
10.15 - 11.45 plenáris előadások Tari Annamária, Gyarmathy Éva,
Mizda Katalin

(levezető elnök: Földes Petra)
11.45 - 13.00 szendvicsebéd és a Csodák Palotája bejárása
13.00 - 16.00 párhuzamos workshopok 1. Fókuszban a személyiség (Peer Krisztina)
2. Fókuszban a művészet (Debreczeniné Nagypál Katalin, Szekszárdi Júlia)
3. Fókuszban az élmény (Földes Petra)

PLENÁRIS ELŐADÁSOK

Tari Annamária: Offline tanárok

Az alapkérdés: hogyan lehet jó tanárnak lenni úgy, hogy offline képzettséggel online alkalmazásokkal élő diákoknak kell tanítani.

Muszáj megértenünk, milyen érzelmek segítenek vagy akadályoznak ebben, mert nincs más hátra, csak előre lehet haladni.

A jövő kihívásait csak jó önértékeléssel és reális önbizalommal rendelkező fiatalok tudják majd teljesíteni. Ehhez azonban olyan diákévek kellenek, ahol hallgatnak a tanárokra.

A konstruktív kapcsolat egyik fontos záloga, hogy ne legyünk túlságosan múlt századiak, csak épp annyira, hogy átadhassuk: a szaktudás, az érdeklődés és az erőfeszítések szeretete mindennél nagyobb segítség lesz nekik.

Gyarmathy Éva: A mobilitás és a társak motiválnak

A jelenlegi oktatás még mindig a helyhez és könyvhöz kötött egyéni tanulásra irányul, és az ilyen munkavégzésre való felkészítés. Az embernek azonban a mobilitás a lételeme, mozdulatok, tevékenységek által tanul. A humán agy problémamegoldásra, és nem tárolásra, fejlődött ki. A mobilitáson kívül a társas helyzetek, a kommunikáció, a megosztás és az együttműködés segíti és segítette az emberiséget a túlélésben.

A 21. században a technikai fejlődéssel sikerült túllépni azon, a csak 10 ezer éves fejlődési szakaszon, amikor a magasabb rendű gondolkodás felépítése érdekében szűk keretek közé kellett szorítani a tanulást és a munkát. A munka világa már továbblépett, és a mozgékony, problémák megoldására, együttműködésre kész agyakat keresi. Ideje, hogy az oktatás is feladja az elavult elvárásait és módszereit, és megmozduljon, együttműködjön.

Mizda Katalin (a Csodák Palotája igazgatója)

A Csodák Palotája Magyarország első interaktív tudományos játéktere, 21 éve fogadja a játszva tanulni vágyó látogatókat minden korosztályból. Rendezvényünkhöz nem csupán a helyszínt biztosítja, hanem egyúttal társszervező is. A CSOPA a konferenciánk koncepciójába illő szemléletet testesít meg: olyan élményközpontú tanulási környezetet biztosít, ami (a honlapjuk szavaival) „kíváncsivá tesz és kielégíti a kíváncsiságodat, segít megérteni a természet jelenségeit, segít élővé tenni azt, ami az iskolában csak elmélet volt”.

A CSOPA munkatársai kiemelten fontosnak tartják a pedagógusokkal való kapcsolatot, törekednek minél szélesebb körű együttműködést kiépíteni velük, ezért illesztették be rendkívül gazdag, változatos programjukba az OFOE konferenciáját.

WORKSHOPOK

Három párhuzamosan zajló műhelyfoglalkozást szervezünk a következő fókuszokkal: személyiség, művészet, élmény.

1. SZEMÉLYISÉG

A tanulók egyéni történetére, személyes készségeik fejlesztésére, nehézségek esetén támogatásukra, illetve a nehézségek megelőzésére koncentrálnak az ifjúsági munka legkülönfélébb eszközeit, csoportfoglalkozásokat, prevenciós programokat az iskoláknak kínáló szervezetek.

Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány
Rimóczi Tamás ügyeletvezető, iskolalátogató tréner

Békés Iskolák program
Adler Katalin, projekt koordinátor

Az örömök urai - interaktív elemekkel kiegészített prezentáció
A workshop vezetője Dávid Ferenc biopolitikai szakértő, Kék Pont Alapítvány

MáSzínház

2. MŰVÉSZET

Az irodalom, színház, film, zene, mint az önkifejezés eszköze és mint befogadói élmény - megvalósulhat iskolai keretekben. Hogyan gondolkodnak minderről azok a müvészeti csoportok, akik utat kerestek és találtak az iskolákhoz?

Vészkijárat könyvek
Vinczellér Katalin, a Veres Pálné Gimnázium magyar-média szakos tanára és a Pagony/Tilos az Á Könyvkiadó munkatársa

Nézőművészeti Kft
Gyulay Eszter, a társulat művészeti vezetője, dramaturg
Katona László és Kovács Krisztián, színművészek, Takács Hajnal, írónő

Kreatív Partnerség program (T-Tudok)
Németh Szilvia, projektvezető

Játék – színház – nevelés – Nyitott Kör Egyesület (Nyitott Kör Egyesület)
Jozifek Zsófia, interkulturális szakértő, színházi nevelési szakember

Zenebatyu Élményprogram
Sőnfeld Mátyás, ének- és zenetanár, pszichopedagógus, zeneterapauta, a Bátor Tábor zeneszakértője

Tünet Együttes – Beavató program
Szász Dániel, a társulat tagja

Sulimozi (BudapestFilm)
A SuliMozi vetítéseihez kapcsolódó beszélgetések tapasztalatairól számol be Kovács Gellért, filmszerész.

3. ÉLMÉNY

A közelmúlt tapasztalatai meggyőzően igazolják, hogy a tanulás élményközpontú megközelítése számos szempontból választ jelent a kultúraváltás kihívásaira. Hogy mi mindenre és pontosan hogyan, arról a szekcióban közösen gondolkodunk.

Merjünk játszani! - A társasjáték pedagógiai hasznáról
Jesztl József és Lencse Máté társasjátékpedagógiáról szóló könyvének végiglapozható linkje .

Legyen az osztályból csapat! Közterem
Lencse-Csík Orsolya

Együtt jó - Egy élménypedagógiai program tapasztalatai
Kalandok és Álmok Szakmai Műhely – Kovács Nikoletta

Hagyj nyomot! – DemoLab projekt
Galambos Rita

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek