OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2019. április 25.
» Hozzászólások (0)

„Ha élet zengi be...”

Országos Osztályfőnöki Konferencia a Csodák Palotájában

„Ha élet zengi be az iskolát, az élet is derűs iskola lesz.”

A rendezvény koncepciójának kialakításánál abból indultunk ki, hogy a megváltozott világban az iskola végképp nem zárkózhat be. Ha elszakad a valóságtól, képtelen lesz arra, hogy teljesítse feladatát: felkészítse a gyerekeket és fiatalokat a nehezen vagy egyáltalán nem prognosztizálható jövőre. Szerencsére az iskola körül számos olyan szakmai műhely, civil szervezet működik, amelyik kész és képes arra, hogy segítsen a pedagógusoknak munkájukat hatékonyabbá, izgalmasabbá, életszerűbbé tenni. Konferenciánkon velük találkozunk, ismerkedünk, gondolkodunk.

Időpont: április 27. 10-16 óra
Helyszín: Csodák Palotája (Budapest III. ker., Bécsi út 38-44.)
Részvételi díj:

  • 4000 Ft, banki utalással a következő számlára: OTP BANK 11705008-20474887 (Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete)
  • 5000 Ft a helyszínen, készpénzzel fizetve,
  • Az OFOE tagjai számára (amennyiben az idei tagdíjat befizették, illetve befizetik) a részvétel ingyenes.

(A díj tartalmazza a szakmai programon túl a szendvicsebédet és a CSOPA bejárását is)

Kapcsolat: ofoe.konferencia@gmail.com

A jelentkezési lap itt érhető el

Regisztrálni április 20-ig lehet.

Kérjük, azok is regisztráljanak, akik számára a részvétel ingyenes, illetve a helyszínen egyenlítik ki a részvételi díjat, mivel a befogadható létszám korlátozott.

Az esemény Facebook oldala

PROGRAM

9.30 - 10.00 regisztráció
10.00 - 10. 15 a rendezvény megnyitása Mizda Katalin, a Csopa igazgatója,
Szekszárdi Júlia, az OFOE elnöke
10.15 - 11.45 plenáris előadások Tari Annamária, Gyarmathy Éva,
Mizda Katalin

(levezető elnök: Földes Petra)
11.45 - 13.00 szendvicsebéd és a Csodák Palotája bejárása
13.00 - 16.00 párhuzamos workshopok 1. Fókuszban a személyiség (Peer Krisztina)
2. Fókuszban a művészet (Debreczeniné Nagypál Katalin, Szekszárdi Júlia)
3. Fókuszban az élmény (Földes Petra)

PLENÁRIS ELŐADÁSOK

Tari Annamária: Offline tanárok

Az alapkérdés: hogyan lehet jó tanárnak lenni úgy, hogy offline képzettséggel online alkalmazásokkal élő diákoknak kell tanítani.

Muszáj megértenünk, milyen érzelmek segítenek vagy akadályoznak ebben, mert nincs más hátra, csak előre lehet haladni.

A jövő kihívásait csak jó önértékeléssel és reális önbizalommal rendelkező fiatalok tudják majd teljesíteni. Ehhez azonban olyan diákévek kellenek, ahol hallgatnak a tanárokra.

A konstruktív kapcsolat egyik fontos záloga, hogy ne legyünk túlságosan múlt századiak, csak épp annyira, hogy átadhassuk: a szaktudás, az érdeklődés és az erőfeszítések szeretete mindennél nagyobb segítség lesz nekik.

Gyarmathy Éva: A mobilitás és a társak motiválnak

A jelenlegi oktatás még mindig a helyhez és könyvhöz kötött egyéni tanulásra irányul, és az ilyen munkavégzésre való felkészítés. Az embernek azonban a mobilitás a lételeme, mozdulatok, tevékenységek által tanul. A humán agy problémamegoldásra, és nem tárolásra, fejlődött ki. A mobilitáson kívül a társas helyzetek, a kommunikáció, a megosztás és az együttműködés segíti és segítette az emberiséget a túlélésben.

A 21. században a technikai fejlődéssel sikerült túllépni azon, a csak 10 ezer éves fejlődési szakaszon, amikor a magasabb rendű gondolkodás felépítése érdekében szűk keretek közé kellett szorítani a tanulást és a munkát. A munka világa már továbblépett, és a mozgékony, problémák megoldására, együttműködésre kész agyakat keresi. Ideje, hogy az oktatás is feladja az elavult elvárásait és módszereit, és megmozduljon, együttműködjön.

Mizda Katalin (a Csodák Palotája igazgatója)

A Csodák Palotája Magyarország első interaktív tudományos játéktere, 21 éve fogadja a játszva tanulni vágyó látogatókat minden korosztályból. Rendezvényünkhöz nem csupán a helyszínt biztosítja, hanem egyúttal társszervező is. A CSOPA a konferenciánk koncepciójába illő szemléletet testesít meg: olyan élményközpontú tanulási környezetet biztosít, ami (a honlapjuk szavaival) „kíváncsivá tesz és kielégíti a kíváncsiságodat, segít megérteni a természet jelenségeit, segít élővé tenni azt, ami az iskolában csak elmélet volt”.

A CSOPA munkatársai kiemelten fontosnak tartják a pedagógusokkal való kapcsolatot, törekednek minél szélesebb körű együttműködést kiépíteni velük, ezért illesztették be rendkívül gazdag, változatos programjukba az OFOE konferenciáját.

WORKSHOPOK

Három párhuzamosan zajló műhelyfoglalkozást szervezünk a következő fókuszokkal: személyiség, művészet, élmény.

1. SZEMÉLYISÉG

A tanulók egyéni történetére, személyes készségeik fejlesztésére, nehézségek esetén támogatásukra, illetve a nehézségek megelőzésére koncentrálnak az ifjúsági munka legkülönfélébb eszközeit, csoportfoglalkozásokat, prevenciós programokat az iskoláknak kínáló szervezetek.

Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány
Rimóczi Tamás ügyeletvezető, iskolalátogató tréner

Békés Iskolák program
Adler Katalin, projekt koordinátor

Az örömök urai - interaktív elemekkel kiegészített prezentáció
A workshop vezetője Dávid Ferenc biopolitikai szakértő, Kék Pont Alapítvány

MáSzínház
Az AppArt Egyesület és a MáSzínház küldetése, elfogadtatni a másságot, dráma- és színházpedagógiai eszközök alkalmazásával.

Hintalovon Alapítvány
Gyerekjogok az iskolában
Az Alapítvány munkájáról Németh Barbara, gyermekjogi programvezető beszél.

2. MŰVÉSZET

Az irodalom, színház, film, zene, mint az önkifejezés eszköze és mint befogadói élmény - megvalósulhat iskolai keretekben. Hogyan gondolkodnak minderről azok a müvészeti csoportok, akik utat kerestek és találtak az iskolákhoz?

Vészkijárat könyvek
Vinczellér Katalin, a Veres Pálné Gimnázium magyar-média szakos tanára és a Pagony/Tilos az Á Könyvkiadó munkatársa

Nézőművészeti Kft
Gyulay Eszter, a társulat művészeti vezetője, dramaturg
Katona László és Kovács Krisztián, színművészek, Takács Hajnal, írónő

Kreatív Partnerség program (T-Tudok)
Németh Szilvia, projektvezető

Játék – színház – nevelés – Nyitott Kör Egyesület (Nyitott Kör Egyesület)
Jozifek Zsófia, interkulturális szakértő, színházi nevelési szakember

Zenebatyu Élményprogram
Sőnfeld Mátyás, ének- és zenetanár, pszichopedagógus, zeneterapauta, a Bátor Tábor volt zeneszakértője

Tünet Együttes – Beavató program
Szász Dániel, a társulat tagja

Sulimozi (BudapestFilm)
A SuliMozi vetítéseihez kapcsolódó beszélgetések tapasztalatairól számol be Kovács Gellért, filmszerész.

3. ÉLMÉNY

A közelmúlt tapasztalatai meggyőzően igazolják, hogy a tanulás élményközpontú megközelítése számos szempontból választ jelent a kultúraváltás kihívásaira. Hogy mi mindenre és pontosan hogyan, arról a szekcióban közösen gondolkodunk.

Merjünk játszani! - A társasjáték pedagógiai hasznáról
Jesztl József és Lencse Máté társasjátékpedagógiáról szóló könyvének végiglapozható linkje .

Legyen az osztályból csapat! Közterem
Lencse-Csík Orsolya

Együtt jó - Egy élménypedagógiai program tapasztalatai
Kalandok és Álmok Szakmai Műhely – Kovács Nikoletta

Hagyj nyomot! – DemoLab projekt
Galambos Rita

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek