OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
Címkék:
     

Műhelyfoglalkozások az Országos Osztályfőnöki Konferencián - Fókuszban a MŰVÉSZET

Az elmúlt szombaton (2019.04.27.) lezajlott az Országos Osztályfőnöki Konferencia a Csodák Palotájában. A plenáris előadáson Tari Annamária és Gyarmathy Éva beszélt azokról a gyakran emlegetett (de kevéssé tudomásul vett) változásokról, amelyek hatása generációról generációra erősödik, s ha nem ügyelünk rá, mélyítheti a szakadékot az egyes nemzedékek között. A Z generáció tagjai lassanként elhagyják a serdülőkort, ők a fiatal felnőttek (olykor pedagógusjelöltek, kezdő tanítók, tanárok), és már az alfa nemzedék jár óvodába, ül az iskolapadokban, s állítja újabb és újabb kihívások elé az óvodapedagógusokat, tanítókat, tanárokat. Bár minden változik körülöttünk és bennünk, gyerekeink tanítványaink életkori sajátosságai, szükségletei újfajta pedagógiai bánásmódot igényelnek, léteznek olyan eszközök, amelyeket már az ókori pedagógia is felismert, és amelyek haszna a mai világban felbecsülhetetlen. Ezek közül az egyik legfontosabb a művészet. Ezért is állítottuk ezt az egyik délutáni műhely fókuszába.

Olyan szakmai műhelyek, szakemberek mutatkoztak be, akik segíthetnek felismerni és a napi pedagógiai gyakorlatban hasznosítani a különböző művészeti ágakban rejlő pedagógiai potenciált. Valamennyien napi kapcsolatban állnak iskolákkal, pedagógusokkal, diákokkal, naprakész tapasztalataik vannak a fiatalok világáról, és készek az együttműködésre. A következőkben bemutatjuk őket itt is, megadjuk ez elérhetőségüket, és minden érdeklődőnek módja nyílik kapcsolatba lépni, együttműködni velük, igénybe venni az általuk biztosított lehetőséget

Nézőművészeti Kft

Az idén 10 éves Nézőművészeti Kft, olyan független színházi társulat, mely 4 színész (Mucsi Zoltán, Scherer Péter, Katona László, Kovács Krisztián) és egy dramaturg (Gyulay Eszter) szövetségeként jött létre. Állandó játszóhely hiányában Budapesten több befogadószínházban (Thália, Centrál, Szkéné, Karinthy, B32) ezen kívül szamtalan vidéki művelődési házban és iskolákban tart előadásokat. A felnőtt kortárs magyar darabok mellett, klasszikus szerzőket és kortárs ősbemutatókat is műsorra tűz, és emellett fontos gerincét képezi a repertoárnak a kifejezetten ifjúsági közönség számára készített tantermi előadások. Az előadások utáni feldolgozást sok esetben pszichológus is segíti. (A konferencián a dramaturg és két színesz mellett Takács Hajnal, írónő és pszichológus is mesélt a tantermi színház során szerzett iskolai tapasztalatokról.

Íme egy példa az iskolai bántalmazás témájának feldolgozásáról:

Az előadásokat középiskolákban, 14 éves kor felett, egy átlagos osztályteremben egyszerre 60- 80 diák tekintheti meg.

Egy előadás ára, mely a művészek és az szakember megbízási díját is tartalmazza: 100.000 Ft+Áfa. (vidéki előadások esetén plusz 1 személygépkocsi útiköltsége).

Tájékoztatást az előadások iskolába történő meghívásáról és feltételeiről a www.nezomuveszeti.hu oldalon, vagy az alábbi email címen: esztergyulay@gmail.com vagy a (30) 267-85-39-es telefonszámon kaphatnak.

Vészkijárat könyvek

A Pagony/Tilos az Á Könyvkiadónál megjelenő Vészkijárat sorozat könyvei különösen alkalmasak arra, hogy ezeket feldolgozva gondolkodásra, beszélgetésre ösztönözzük a serdülő diákokat. E téren tett szert izgalmas tapasztalatokra Vinczellér Katalin, a Veres Pálné Gimnázium magyar-média szakos tanára és a Pagony/Tilos az Á Könyvkiadó munkatársa, aki rendszeresen tart műhelyfoglalkozást iskolai osztályokban a Vészkijárat könyvekről, amelyek első sorban az ún. tabutémák feldolgozásában segíthetnek. A kötetek egyikét a 7 nap címűt a Nézőművészeti Kft is bemutatta, és éppen erről az előadásról szól az ott található videó.

Az egyes könyvek feldolgozásához adhat segítséget az a sorozat, ami folyamatosan jelenik meg a honlapunkon Van vészkijárat címmel.

Vinczellér Katalin elérhetősége: https://www.pagony.hu/

Nyitott Kör Egyesület

A Nyitott Kör színházi neveléssel foglalkozó módszertani műhely. Célja, hogy a tevékenységeiben részt vevő gyerekek és fiatalok képesek legyenek egymást segíteni, konfliktusaikat kezelni, valamint energiáikat és képességeiket közös cél érdekében hasznosítani.

Színházi nevelési előadásokat, valamint drámaórákat hoznak létre diákközösségek számára, valamint workshopokat, továbbképzéseket, konferenciákat és más eseményeket szerveznek pedagógusoknak ifjúságsegítőknek és színházi szakembereknek

A konferencián Jozifek Zsófia, interkulturális szakértő, színházi nevelési szakember mutatta be a műhely tevékenységét. (Zsófi 2015 óta alkotóként, dramaturgként, íróként, moderátorként, drámatanárként vesz részt a társulat projektjeiben. Korábban Spanyolországban dolgozott fiatalokkal: közösségi művészeti akciók létrehozását facilitálta.)

Jozifek Zsófia (projektvezető) elérhetősége: E-mail: contact@nyitottkor.hu

Tünet Együttes – Beavató program

A Tünet Együttes a kortárs tánc és színházi életben 2002 óta működő független társulat, melynek művészeti vezetője Szabó Réka matematikus, táncos, koreográfus és rendező. Előadásaik egyszerre elgondolkodtatók, drámaiak, gyermekien felszabadultak és felszabadítók. A színészekből és táncosokból álló társulatban az összes művész alkotótárs: minden előadás erősen épít a szereplők személyiségére és kreativitására. A társulat nem ismer műfaji határokat, egyenrangú elemként kezeli a szöveget, a mozgást, zenét, vizualitást és a különleges technikai megoldásokat.

A Tünet Együttes működésében kezdettől fogva fontos a társadalmi szerepvállalás, így repertoárjukban található utcai performansz, strukturált improvizáció, gyermekeknek készült interaktív meseszínházi előadás, valamint általános és középiskolásoknak szóló Beavató program is. Az egyesület programját a társulat egyik tagja, Szász Dániel mutatta be.

A következő videón a Burok című előadás előzetese látható. A Tünet Együttes produkciójában a szülés élményét kísérli meg felidézni, szétszálazni és megmutatni testtel, szóval és képpel. Az előadásban résztvevő négy táncosnő a saját szüléstörténetéből és testemlékeiből, traumatikus és euforikus élményéből dolgozik. Megpróbálják kifordítani mindazt, ami a csukott szemeken, a bőrön, a tudattalanon belül történt. (Mint Szász Danitól megtudtuk, ehhez az előadáshoz és kapcsolódik beavató program.)

Kapcsolat: Bakonyvári Krisztina,színész - drámatanár
E-mail: beavato@tunetegyuttes.hu

Zenebatyu élményprogram

Sőnfeld Mátyás zenerajongó a Zenebatyu Élményprogram megalapítója. Célja, hogy új, rendhagyó utakon keresztül vihesse közel a zenét az emberekhez. Interaktív előadásai során gyerekek és felnőttek egyaránt megismerkednek a zene fizikájával, és közben arra is fény derül, hogyan lesz kesztyűből igazi skótduda, pumpából fuvola, flakonból gitár. Zenés kísérletekkel ismerkednek színeskottából játsszák a dalokat, és lego-ból komponálnak zenei műveket.

„Hiszem, hogy a zene közelebb visz önmagunkhoz és egymáshoz egyaránt!. A Zenebatyu Élményprogram életem egyik legfontosabb munkája, és bátran mondhatom, hogy az évek során szenvedéllyé vált. 2008 óta tanítok ének-zenét egy speciális intézményben, de az élményszerű zene szemléletét 016 óta pedig az ELTE Gyógypedagógiai Karának oktatójaként felnőtteknek is átadom.”

Sőnfeld Mátyás elérhetősége: sonfeld.matyas@gmail.com

Sulimozi

A mozi, a film mindig is nagyon sokat jelentett a fiataloknak, s szerepe, ha lehet, az utóbbi időben még növekedett is. A képek, a mozgóképek természetes részei az életüknek, s bár a könyvek háttérbe látszanak szorulni, a mozgóképek varázsa máig megmaradt. Nem lehet tehát túlbecsülni azt a lehetőséget, amit a film a pedagógia számára jelent. A Budapest Film Zrt Suli-mozija e lehetőség felismerésében és kihasználásában nyújt hatalmas segítséget azt ezt igénylő tanítóknak, tanároknak. A Sulimozi keretében működik már 2013 óra (egyre nagyobb sikerrel) az OFOE Filmklub.

A SuliMozi vetítéseihez kapcsolódó diákokkal, és pedagógusokkal folytatott beszélgetések tapasztalatairól számol be Kovács Gellért, „filmszerész”.

A Sulimozi keretében működik az OFOE filmklubja is.

A Sulimozi legújabb katalógusa innen tölthető le.

Kreatív partnerség

„Az általunk képzett művészek alapvetően nem pedagógusok, így nem is pedagógiai megoldásokat keresnek egy-egy oktatási problémára, hanem friss szemszögből, kreatív módszerekkel tudják motiválni a gyerekeket és bővíteni a tanárok pedagógiai eszköztárát.”– mondja Németh Szilvia, a program vezetője. Az ún. Kreatív Partnerség (Creative Partnership) program módszertanát az Egyesült Királyságban fejlesztették ki, s azóta több országban is alkalmazzák, jelenleg Litvániában, Norvégiában, Németországban és Csehországban. Magyarországon a 2013/14-es tanévben indult el. Lényege, hogy művészek bevonásával, egy speciális képzés segítségével kreatív szemléletmódot adjanak át a pedagógusoknak, akik a módszertant adaptálva aztán újszerű pedagógiai fogásokkal motiválhatják a gyerekeket.

A programról a Kölöknet portálon is lehet olvasni.

A Fejleszthető-e a kreativitás a mai magyar iskolában című kötet lapozható formában elérhető.

A programról a közeljövőben részletes tájékoztatás jelenik majd meg az OFOE honlapon.

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek