OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
Címkék:
     

Műhelyfoglalkozások az Országos Osztályfőnöki Konferencián - Fókuszban a MŰVÉSZET

Az elmúlt szombaton (2019.04.27.) lezajlott az Országos Osztályfőnöki Konferencia a Csodák Palotájában. A plenáris előadáson Tari Annamária és Gyarmathy Éva beszélt azokról a gyakran emlegetett (de kevéssé tudomásul vett) változásokról, amelyek hatása generációról generációra erősödik, s ha nem ügyelünk rá, mélyítheti a szakadékot az egyes nemzedékek között. A Z generáció tagjai lassanként elhagyják a serdülőkort, ők a fiatal felnőttek (olykor pedagógusjelöltek, kezdő tanítók, tanárok), és már az alfa nemzedék jár óvodába, ül az iskolapadokban, s állítja újabb és újabb kihívások elé az óvodapedagógusokat, tanítókat, tanárokat. Bár minden változik körülöttünk és bennünk, gyerekeink tanítványaink életkori sajátosságai, szükségletei újfajta pedagógiai bánásmódot igényelnek, léteznek olyan eszközök, amelyeket már az ókori pedagógia is felismert, és amelyek haszna a mai világban felbecsülhetetlen. Ezek közül az egyik legfontosabb a művészet. Ezért is állítottuk ezt az egyik délutáni műhely fókuszába.

Olyan szakmai műhelyek, szakemberek mutatkoztak be, akik segíthetnek felismerni és a napi pedagógiai gyakorlatban hasznosítani a különböző művészeti ágakban rejlő pedagógiai potenciált. Valamennyien napi kapcsolatban állnak iskolákkal, pedagógusokkal, diákokkal, naprakész tapasztalataik vannak a fiatalok világáról, és készek az együttműködésre. A következőkben bemutatjuk őket itt is, megadjuk ez elérhetőségüket, és minden érdeklődőnek módja nyílik kapcsolatba lépni, együttműködni velük, igénybe venni az általuk biztosított lehetőséget

Nézőművészeti Kft

Az idén 10 éves Nézőművészeti Kft, olyan független színházi társulat, mely 4 színész (Mucsi Zoltán, Scherer Péter, Katona László, Kovács Krisztián) és egy dramaturg (Gyulay Eszter) szövetségeként jött létre. Állandó játszóhely hiányában Budapesten több befogadószínházban (Thália, Centrál, Szkéné, Karinthy, B32) ezen kívül szamtalan vidéki művelődési házban és iskolákban tart előadásokat. A felnőtt kortárs magyar darabok mellett, klasszikus szerzőket és kortárs ősbemutatókat is műsorra tűz, és emellett fontos gerincét képezi a repertoárnak a kifejezetten ifjúsági közönség számára készített tantermi előadások. Az előadások utáni feldolgozást sok esetben pszichológus is segíti. (A konferencián a dramaturg és két színesz mellett Takács Hajnal, írónő és pszichológus is mesélt a tantermi színház során szerzett iskolai tapasztalatokról.

Íme egy példa az iskolai bántalmazás témájának feldolgozásáról:

Az előadásokat középiskolákban, 14 éves kor felett, egy átlagos osztályteremben egyszerre 60- 80 diák tekintheti meg.

Egy előadás ára, mely a művészek és az szakember megbízási díját is tartalmazza: 100.000 Ft+Áfa. (vidéki előadások esetén plusz 1 személygépkocsi útiköltsége).

Tájékoztatást az előadások iskolába történő meghívásáról és feltételeiről a www.nezomuveszeti.hu oldalon, vagy az alábbi email címen: esztergyulay@gmail.com vagy a (30) 267-85-39-es telefonszámon kaphatnak.

Vészkijárat könyvek

A Pagony/Tilos az Á Könyvkiadónál megjelenő Vészkijárat sorozat könyvei különösen alkalmasak arra, hogy ezeket feldolgozva gondolkodásra, beszélgetésre ösztönözzük a serdülő diákokat. E téren tett szert izgalmas tapasztalatokra Vinczellér Katalin, a Veres Pálné Gimnázium magyar-média szakos tanára és a Pagony/Tilos az Á Könyvkiadó munkatársa, aki rendszeresen tart műhelyfoglalkozást iskolai osztályokban a Vészkijárat könyvekről, amelyek első sorban az ún. tabutémák feldolgozásában segíthetnek. A kötetek egyikét a 7 nap címűt a Nézőművészeti Kft is bemutatta, és éppen erről az előadásról szól az ott található videó.

Az egyes könyvek feldolgozásához adhat segítséget az a sorozat, ami folyamatosan jelenik meg a honlapunkon Van vészkijárat címmel.

Vinczellér Katalin elérhetősége: https://www.pagony.hu/

Nyitott Kör Egyesület

A Nyitott Kör színházi neveléssel foglalkozó módszertani műhely. Célja, hogy a tevékenységeiben részt vevő gyerekek és fiatalok képesek legyenek egymást segíteni, konfliktusaikat kezelni, valamint energiáikat és képességeiket közös cél érdekében hasznosítani.

Színházi nevelési előadásokat, valamint drámaórákat hoznak létre diákközösségek számára, valamint workshopokat, továbbképzéseket, konferenciákat és más eseményeket szerveznek pedagógusoknak ifjúságsegítőknek és színházi szakembereknek

A konferencián Jozifek Zsófia, interkulturális szakértő, színházi nevelési szakember mutatta be a műhely tevékenységét. (Zsófi 2015 óta alkotóként, dramaturgként, íróként, moderátorként, drámatanárként vesz részt a társulat projektjeiben. Korábban Spanyolországban dolgozott fiatalokkal: közösségi művészeti akciók létrehozását facilitálta.)

Jozifek Zsófia (projektvezető) elérhetősége: E-mail: contact@nyitottkor.hu

Tünet Együttes – Beavató program

A Tünet Együttes a kortárs tánc és színházi életben 2002 óta működő független társulat, melynek művészeti vezetője Szabó Réka matematikus, táncos, koreográfus és rendező. Előadásaik egyszerre elgondolkodtatók, drámaiak, gyermekien felszabadultak és felszabadítók. A színészekből és táncosokból álló társulatban az összes művész alkotótárs: minden előadás erősen épít a szereplők személyiségére és kreativitására. A társulat nem ismer műfaji határokat, egyenrangú elemként kezeli a szöveget, a mozgást, zenét, vizualitást és a különleges technikai megoldásokat.

A Tünet Együttes működésében kezdettől fogva fontos a társadalmi szerepvállalás, így repertoárjukban található utcai performansz, strukturált improvizáció, gyermekeknek készült interaktív meseszínházi előadás, valamint általános és középiskolásoknak szóló Beavató program is. Az egyesület programját a társulat egyik tagja, Szász Dániel mutatta be.

A következő videón a Burok című előadás előzetese látható. A Tünet Együttes produkciójában a szülés élményét kísérli meg felidézni, szétszálazni és megmutatni testtel, szóval és képpel. Az előadásban résztvevő négy táncosnő a saját szüléstörténetéből és testemlékeiből, traumatikus és euforikus élményéből dolgozik. Megpróbálják kifordítani mindazt, ami a csukott szemeken, a bőrön, a tudattalanon belül történt. (Mint Szász Danitól megtudtuk, ehhez az előadáshoz és kapcsolódik beavató program.)

Kapcsolat: Bakonyvári Krisztina,színész - drámatanár
E-mail: beavato@tunetegyuttes.hu

Zenebatyu élményprogram

Sőnfeld Mátyás zenerajongó a Zenebatyu Élményprogram megalapítója. Célja, hogy új, rendhagyó utakon keresztül vihesse közel a zenét az emberekhez. Interaktív előadásai során gyerekek és felnőttek egyaránt megismerkednek a zene fizikájával, és közben arra is fény derül, hogyan lesz kesztyűből igazi skótduda, pumpából fuvola, flakonból gitár. Zenés kísérletekkel ismerkednek színeskottából játsszák a dalokat, és lego-ból komponálnak zenei műveket.

„Hiszem, hogy a zene közelebb visz önmagunkhoz és egymáshoz egyaránt!. A Zenebatyu Élményprogram életem egyik legfontosabb munkája, és bátran mondhatom, hogy az évek során szenvedéllyé vált. 2008 óta tanítok ének-zenét egy speciális intézményben, de az élményszerű zene szemléletét 016 óta pedig az ELTE Gyógypedagógiai Karának oktatójaként felnőtteknek is átadom.”

Sőnfeld Mátyás elérhetősége: sonfeld.matyas@gmail.com

Sulimozi

A mozi, a film mindig is nagyon sokat jelentett a fiataloknak, s szerepe, ha lehet, az utóbbi időben még növekedett is. A képek, a mozgóképek természetes részei az életüknek, s bár a könyvek háttérbe látszanak szorulni, a mozgóképek varázsa máig megmaradt. Nem lehet tehát túlbecsülni azt a lehetőséget, amit a film a pedagógia számára jelent. A Budapest Film Zrt Suli-mozija e lehetőség felismerésében és kihasználásában nyújt hatalmas segítséget azt ezt igénylő tanítóknak, tanároknak. A Sulimozi keretében működik már 2013 óra (egyre nagyobb sikerrel) az OFOE Filmklub.

A SuliMozi vetítéseihez kapcsolódó diákokkal, és pedagógusokkal folytatott beszélgetések tapasztalatairól számol be Kovács Gellért, „filmszerész”.

A Sulimozi keretében működik az OFOE filmklubja is.

A Sulimozi legújabb katalógusa innen tölthető le.

Kreatív partnerség

„Az általunk képzett művészek alapvetően nem pedagógusok, így nem is pedagógiai megoldásokat keresnek egy-egy oktatási problémára, hanem friss szemszögből, kreatív módszerekkel tudják motiválni a gyerekeket és bővíteni a tanárok pedagógiai eszköztárát.”– mondja Németh Szilvia, a program vezetője. Az ún. Kreatív Partnerség (Creative Partnership) program módszertanát az Egyesült Királyságban fejlesztették ki, s azóta több országban is alkalmazzák, jelenleg Litvániában, Norvégiában, Németországban és Csehországban. Magyarországon a 2013/14-es tanévben indult el. Lényege, hogy művészek bevonásával, egy speciális képzés segítségével kreatív szemléletmódot adjanak át a pedagógusoknak, akik a módszertant adaptálva aztán újszerű pedagógiai fogásokkal motiválhatják a gyerekeket.

A programról a Kölöknet portálon is lehet olvasni.

A Fejleszthető-e a kreativitás a mai magyar iskolában című kötet lapozható formában elérhető.

A programról a közeljövőben részletes tájékoztatás jelenik majd meg az OFOE honlapon.

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek