Fonó Budai Zeneház programjában a korábbi éveknél jóval fontosabb szerepük lett a gyerekeknek: a novemberben induló programok izgalmas kiegészítői lehetnek az iskolai oktatásnak és nevelésnek. A magyar, az osztályfőnöki és a tanítói munkaközösségek vezetői most szakmai beszélgetéssel egybekötött bemutatókon személyesen győződhetnek meg az új színházi és irodalmi programokban rejlő pedagógiai lehetőségekről. ">
 
 
OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2005. október 20.

Hóboszorkány, keksz és tea a Fonóban

Szakmai bemutatók pedagógusoknak

A magyar, az osztályfőnöki és a tanítói munkaközösségek vezetői most szakmai beszélgetéssel egybekötött bemutatókon személyesen győződhetnek meg a Fonó új színházi és irodalmi gyerekprogramjaiban rejlő pedagógiai lehetőségekről.

A Fonó Budai Zeneház programjában a korábbi éveknél jóval fontosabb szerepük lett a gyerekeknek. Új kínálatunk összeállításának legfontosabb elvei, hogy egyrészt a fiatalokat értő és velük kommunikálni képes hiteles művészetpedagógusokat tudjunk megnyerni, másrészt ezek a szakemberek a saját területükön magas színvonalon, a szakmájuk és a fiatalok által is elismerve dolgozzanak. Alapvető szándékunk az, hogy ezek a programok segítői és kiegészítői tudjanak lenni az iskolai oktatásnak és nevelésnek, tehát a diákokat nem elhozni szeretnénk a tanulástól, hanem a tanulás újabb módjait és területeit szeretnénk megadni nekik.

A most induló programok meggyőződésünk szerint ilyenek. Szeretnénk, ha lehetőséget kapnánk arra, hogy ezek a programok bizonyíthassanak. Szeretnénk hosszú távú együttműködést kialakítani az iskolákkal. A programok jellegénél fogva az együttműködés közvetítéséhez a magyar és az osztályfőnöki munkaközösségek vezetőit kérnénk meg. Hiszünk benne, hogy lehetséges egy közművelődési intézmény és az iskola között a szokásostól eltérő, magasabb színvonalú együttműködés.

Minden programot úgy szeretnénk bevezetni, hogy az érdeklődő tanároknak, munkaközösség-vezetőknek lehetőségük legyen arra, hogy személyesen is megnézzék, mielőtt véleményt alkotnak róluk, és munkaközösségükkel döntenének arról, hogy ellátogatnak-e diákjaikkal is ide, a Fonóba. Ezért szakmai bemutatóként működő alkalmakat szervezünk, és arra kérjük a magyar, az osztályfőnöki és a tanítói munkaközösségek vezetőit, hogy látogassanak el ezekre, majd vegyenek részt a foglalkozásokat követő szakmai beszélgetéseken. Tudjuk, hogy ez a kérés egyáltalán nem természetes, plusz energiát igényel, mégis talán ez az egyetlen módja, hogy a két kezdeményezésről kiderüljön, hogy életképesek-e, a diákok hasznára válnak-e vagy sem.

Kex és tea – Kortárs magyar irodalmi program a Momentán Társulat gondozásában

Igényes és szórakoztató műsorunkban, meghitt és kellemes hangulatban (gyertyafény, aláfestő zongoraszó, sokféle tea, aprósütemény) kalauzoljuk el a nézőket a kortárs irodalom szépségeibe, mutatjuk meg rejtett vagy ismeretlen értékeit. Az irodalom ma csak kis körben népszerű, nem eladható, nem „trendi”. Szándékunkban áll az előítéletek, ódzkodások és azon nézetek eloszlatása, miszerint a modern irodalom, a közelmúlt magyar irodalma értelmetlen és érthetetlen. Szerintünk ugyanis szerethető, fogyasztható, kézzelfogható, sőt szórakoztató.

Ennek bizonyítására előadásainkon saját magunk válogatunk elsősorban kortárs magyar szerzők műveiből, és az általunk legjobbnak találtakat teaházi körülmények között tárjuk a közönség elé. Felolvasóestünk tehát szórakoztató kedvcsináló: célunk megkedveltetni a hallgatókkal a műveket, és olvasásra buzdítani őket. A művekkel a művekért, az irodalomért, magáért a szöveg öröméért. Előadásaink középpontjában minden hónapban egy-egy meghatározó mai magyar író vagy költő áll, az ő műveikből és kedvenc olvasmányaikból válogatunk, s legtöbbször a szerzők maguk is olvasnak fel alkotásaikból. Az estek a felolvasások után a szerzővel való kötetlen beszélgetéssel folytatódnak. A tavalyi évad vendégei voltak: Tóth Krisztina, Lackfi János, Garaczi László, Háy János, Varró Dani.

Színházi nevelési programok

Hóboszorkány – Foglalkozás 6–8 éveseknek (21. Színház)

Van a világban egy boszorka, a Hóboszorka: akitől mindenki retteg, mert megfagyasztja az emberek szívét. A játszó gyerekek két királyi család gyermekeit, királylányait és királyfiait alakítják a történet elején. A két család nagyon jóban van egymással. Van egy nagyon öreg Mesélőjük is, aki 66 napig az egyik családnál, majd 66 napig a másik családnál mesél. Ezek a mesék varázslatosak, de legfőképpen az utolsó; mert az képes megállítani a világot egy pillanatra, hegyeket megmozgatni, vihart kavarni... A világon már csak ez az egy Mesélő él, aki több mint 700 éves. Történik egy nap, hogy a mesélőt elrabolja a Hóboszorka, a két királyi család pedig háborúzni kezd. A gyerekek útnak indulnak, hogy kiszabadítsák a Mesélőt, az utolsó igazi Mesélőt...

Foglalkozásunk során a – a mese erejével – a szülők közötti, és szülők és gyermekeik között adódó konfliktust járjuk körbe, miközben az összetartozás, az egymás iránti tolerancia, az aktív figyelem erősödik észrevétlenül a gyerekekben. A mese erejével próbálunk utat mutatni a konfliktusok megoldásában.

A meseolvasás, mesehallgatás az egyik legfontosabb összetartozást, kapcsolatot erősítő cselekvés egy család életében. Sajnos manapság egyre kevesebb idő jut egymásra, a televízió szerepe túlzottan megerősödött; reméljük, hogy ez a foglalkozás felébreszti a gyermekekben a vágyat, hogy szüleiket meséltessék, olvassanak és játsszanak mesét.

Vásottak (Méta Kommunikációs Nevelési Kör)

Színházi-nevelési foglalkozás 15–18 éveseknek

Négy fiatal él különleges, szövevényes kapcsolatban egymással. Az ő történetükön keresztül szeretnénk foglalkozni az egész életünkre meghatározó, sokat nyújtó, de gyakran gyötrelmes, sőt néha veszélyes közösségekről. Mit kaphatunk, mi vonz minket a közösségben, és mikor kezdünk elszigetelődni a világtól? Hogyan őrizhetjük meg saját magunkat, hozott értékeinket, és mennyire kell alkalmazkodnunk a vezetőkhöz? Van-e magánélet a csoporton kívül is? A foglalkozás során színházi jelenetekben mutatjuk meg a szereplők életének néhány meghatározó pillanatát, majd közös gondolkozásra, játékra várjuk játszóinkat, hogy tovább gondolkozzunk a felvetett kérdésekről.

József és testvérei (Káva Kulturális Műhely)

A program témája a féltékenység és az abból fakadó lelki és fizikai agresszió. A foglalkozás részeként bemutatott előadás alapja a bibliai József-történet. Ez a színpadi mű elsősorban a testvérek közötti kapcsolatokat, konfliktusokat boncolgatja. Központi kérdése, hogyan jutnak el József testvérei addig a pontig, hogy bedobják őt a kútba. Az első színházi rész után a gyerekek a mai világba átültetett történetekkel dolgoznak, melyek kidolgozásában nagyon nagy szabadságot kapnak (idő, tér, szereplők, történet meghatározása). Lehetőségük van megvizsgálni mindkét fél (a kivételezett és a háttérbe szorított) érzéseit, és lehetőségük van egymásnak bemutatni, hova jutottak a gondolkodásban. A program zárásaként vendégeink végignézhetik, József egyiptomi alkirállyá válása után hogyan képes megbocsátani testvéreinek.

Az előadás a lugosi Nemzetközi Kulturális Fesztiválon a legjobb rendezés különdíját, valamint a legjobb díszlet különdíját nyerte el 2000-ben.

Időpontok, helyszínek

2005. november 8. 18.30
Kex és tea, vendég Karafiáth Orsolya
Helyszín: Marczibányi Téri Művelődési Központ
II. ker. Marczibányi tér 5/a

Első alkalom a Fonóban: november 23. 18 óra
2005. november 11. 10-11.15 óráig
Hóboszorkány, foglalkozás 6-8 éveseknek
Szakmai beszélgetés: 11.30-12.15-ig

Helyszín: Fonó Budai Zeneház
2005. november 18. délelőtt 09-12 óráig
Vásottak – színházi nevelési foglalkozás 15-18 éveseknek
(utána szakmai beszélgetés)

Helyszín: Fonó Budai Zeneház
2005. november 30. 10-13 óráig
József és testvérei – színházi nevelési foglalkozás 11-12 éveseknek
(utána szakmai beszélgetés)

Helyszín: Fonó Budai Zeneház

Fonó Budai Zeneház

1116 Budapest, Sztregova u. 3.
Tel.: 206-5300, fax: 203-1752
Web: http://www.fono.hu
E-mail: fono[kukac]fono[pont]hu
Jegyrendelés: ticket[kukac]fono[pont]hu

Megközelíthető a Deák tértől 47-es, a Moszkva tértől 18-as, a Batthyány tértől pedig 41-es villamossal. Leszállás a Kalotaszeg utcai megállónál, ahonnan 2 perc gyalog visszafelé; a legközelebbi keresztutcán jobbra.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek