Fonó Budai Zeneház programjában a korábbi éveknél jóval fontosabb szerepük lett a gyerekeknek: a novemberben induló programok izgalmas kiegészítői lehetnek az iskolai oktatásnak és nevelésnek. A magyar, az osztályfőnöki és a tanítói munkaközösségek vezetői most szakmai beszélgetéssel egybekötött bemutatókon személyesen győződhetnek meg az új színházi és irodalmi programokban rejlő pedagógiai lehetőségekről. ">
 
 
OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2005. október 20.

Hóboszorkány, keksz és tea a Fonóban

Szakmai bemutatók pedagógusoknak

A magyar, az osztályfőnöki és a tanítói munkaközösségek vezetői most szakmai beszélgetéssel egybekötött bemutatókon személyesen győződhetnek meg a Fonó új színházi és irodalmi gyerekprogramjaiban rejlő pedagógiai lehetőségekről.

A Fonó Budai Zeneház programjában a korábbi éveknél jóval fontosabb szerepük lett a gyerekeknek. Új kínálatunk összeállításának legfontosabb elvei, hogy egyrészt a fiatalokat értő és velük kommunikálni képes hiteles művészetpedagógusokat tudjunk megnyerni, másrészt ezek a szakemberek a saját területükön magas színvonalon, a szakmájuk és a fiatalok által is elismerve dolgozzanak. Alapvető szándékunk az, hogy ezek a programok segítői és kiegészítői tudjanak lenni az iskolai oktatásnak és nevelésnek, tehát a diákokat nem elhozni szeretnénk a tanulástól, hanem a tanulás újabb módjait és területeit szeretnénk megadni nekik.

A most induló programok meggyőződésünk szerint ilyenek. Szeretnénk, ha lehetőséget kapnánk arra, hogy ezek a programok bizonyíthassanak. Szeretnénk hosszú távú együttműködést kialakítani az iskolákkal. A programok jellegénél fogva az együttműködés közvetítéséhez a magyar és az osztályfőnöki munkaközösségek vezetőit kérnénk meg. Hiszünk benne, hogy lehetséges egy közművelődési intézmény és az iskola között a szokásostól eltérő, magasabb színvonalú együttműködés.

Minden programot úgy szeretnénk bevezetni, hogy az érdeklődő tanároknak, munkaközösség-vezetőknek lehetőségük legyen arra, hogy személyesen is megnézzék, mielőtt véleményt alkotnak róluk, és munkaközösségükkel döntenének arról, hogy ellátogatnak-e diákjaikkal is ide, a Fonóba. Ezért szakmai bemutatóként működő alkalmakat szervezünk, és arra kérjük a magyar, az osztályfőnöki és a tanítói munkaközösségek vezetőit, hogy látogassanak el ezekre, majd vegyenek részt a foglalkozásokat követő szakmai beszélgetéseken. Tudjuk, hogy ez a kérés egyáltalán nem természetes, plusz energiát igényel, mégis talán ez az egyetlen módja, hogy a két kezdeményezésről kiderüljön, hogy életképesek-e, a diákok hasznára válnak-e vagy sem.

Kex és tea – Kortárs magyar irodalmi program a Momentán Társulat gondozásában

Igényes és szórakoztató műsorunkban, meghitt és kellemes hangulatban (gyertyafény, aláfestő zongoraszó, sokféle tea, aprósütemény) kalauzoljuk el a nézőket a kortárs irodalom szépségeibe, mutatjuk meg rejtett vagy ismeretlen értékeit. Az irodalom ma csak kis körben népszerű, nem eladható, nem „trendi”. Szándékunkban áll az előítéletek, ódzkodások és azon nézetek eloszlatása, miszerint a modern irodalom, a közelmúlt magyar irodalma értelmetlen és érthetetlen. Szerintünk ugyanis szerethető, fogyasztható, kézzelfogható, sőt szórakoztató.

Ennek bizonyítására előadásainkon saját magunk válogatunk elsősorban kortárs magyar szerzők műveiből, és az általunk legjobbnak találtakat teaházi körülmények között tárjuk a közönség elé. Felolvasóestünk tehát szórakoztató kedvcsináló: célunk megkedveltetni a hallgatókkal a műveket, és olvasásra buzdítani őket. A művekkel a művekért, az irodalomért, magáért a szöveg öröméért. Előadásaink középpontjában minden hónapban egy-egy meghatározó mai magyar író vagy költő áll, az ő műveikből és kedvenc olvasmányaikból válogatunk, s legtöbbször a szerzők maguk is olvasnak fel alkotásaikból. Az estek a felolvasások után a szerzővel való kötetlen beszélgetéssel folytatódnak. A tavalyi évad vendégei voltak: Tóth Krisztina, Lackfi János, Garaczi László, Háy János, Varró Dani.

Színházi nevelési programok

Hóboszorkány – Foglalkozás 6–8 éveseknek (21. Színház)

Van a világban egy boszorka, a Hóboszorka: akitől mindenki retteg, mert megfagyasztja az emberek szívét. A játszó gyerekek két királyi család gyermekeit, királylányait és királyfiait alakítják a történet elején. A két család nagyon jóban van egymással. Van egy nagyon öreg Mesélőjük is, aki 66 napig az egyik családnál, majd 66 napig a másik családnál mesél. Ezek a mesék varázslatosak, de legfőképpen az utolsó; mert az képes megállítani a világot egy pillanatra, hegyeket megmozgatni, vihart kavarni... A világon már csak ez az egy Mesélő él, aki több mint 700 éves. Történik egy nap, hogy a mesélőt elrabolja a Hóboszorka, a két királyi család pedig háborúzni kezd. A gyerekek útnak indulnak, hogy kiszabadítsák a Mesélőt, az utolsó igazi Mesélőt...

Foglalkozásunk során a – a mese erejével – a szülők közötti, és szülők és gyermekeik között adódó konfliktust járjuk körbe, miközben az összetartozás, az egymás iránti tolerancia, az aktív figyelem erősödik észrevétlenül a gyerekekben. A mese erejével próbálunk utat mutatni a konfliktusok megoldásában.

A meseolvasás, mesehallgatás az egyik legfontosabb összetartozást, kapcsolatot erősítő cselekvés egy család életében. Sajnos manapság egyre kevesebb idő jut egymásra, a televízió szerepe túlzottan megerősödött; reméljük, hogy ez a foglalkozás felébreszti a gyermekekben a vágyat, hogy szüleiket meséltessék, olvassanak és játsszanak mesét.

Vásottak (Méta Kommunikációs Nevelési Kör)

Színházi-nevelési foglalkozás 15–18 éveseknek

Négy fiatal él különleges, szövevényes kapcsolatban egymással. Az ő történetükön keresztül szeretnénk foglalkozni az egész életünkre meghatározó, sokat nyújtó, de gyakran gyötrelmes, sőt néha veszélyes közösségekről. Mit kaphatunk, mi vonz minket a közösségben, és mikor kezdünk elszigetelődni a világtól? Hogyan őrizhetjük meg saját magunkat, hozott értékeinket, és mennyire kell alkalmazkodnunk a vezetőkhöz? Van-e magánélet a csoporton kívül is? A foglalkozás során színházi jelenetekben mutatjuk meg a szereplők életének néhány meghatározó pillanatát, majd közös gondolkozásra, játékra várjuk játszóinkat, hogy tovább gondolkozzunk a felvetett kérdésekről.

József és testvérei (Káva Kulturális Műhely)

A program témája a féltékenység és az abból fakadó lelki és fizikai agresszió. A foglalkozás részeként bemutatott előadás alapja a bibliai József-történet. Ez a színpadi mű elsősorban a testvérek közötti kapcsolatokat, konfliktusokat boncolgatja. Központi kérdése, hogyan jutnak el József testvérei addig a pontig, hogy bedobják őt a kútba. Az első színházi rész után a gyerekek a mai világba átültetett történetekkel dolgoznak, melyek kidolgozásában nagyon nagy szabadságot kapnak (idő, tér, szereplők, történet meghatározása). Lehetőségük van megvizsgálni mindkét fél (a kivételezett és a háttérbe szorított) érzéseit, és lehetőségük van egymásnak bemutatni, hova jutottak a gondolkodásban. A program zárásaként vendégeink végignézhetik, József egyiptomi alkirállyá válása után hogyan képes megbocsátani testvéreinek.

Az előadás a lugosi Nemzetközi Kulturális Fesztiválon a legjobb rendezés különdíját, valamint a legjobb díszlet különdíját nyerte el 2000-ben.

Időpontok, helyszínek

2005. november 8. 18.30
Kex és tea, vendég Karafiáth Orsolya
Helyszín: Marczibányi Téri Művelődési Központ
II. ker. Marczibányi tér 5/a

Első alkalom a Fonóban: november 23. 18 óra
2005. november 11. 10-11.15 óráig
Hóboszorkány, foglalkozás 6-8 éveseknek
Szakmai beszélgetés: 11.30-12.15-ig

Helyszín: Fonó Budai Zeneház
2005. november 18. délelőtt 09-12 óráig
Vásottak – színházi nevelési foglalkozás 15-18 éveseknek
(utána szakmai beszélgetés)

Helyszín: Fonó Budai Zeneház
2005. november 30. 10-13 óráig
József és testvérei – színházi nevelési foglalkozás 11-12 éveseknek
(utána szakmai beszélgetés)

Helyszín: Fonó Budai Zeneház

Fonó Budai Zeneház

1116 Budapest, Sztregova u. 3.
Tel.: 206-5300, fax: 203-1752
Web: http://www.fono.hu
E-mail: fono[kukac]fono[pont]hu
Jegyrendelés: ticket[kukac]fono[pont]hu

Megközelíthető a Deák tértől 47-es, a Moszkva tértől 18-as, a Batthyány tértől pedig 41-es villamossal. Leszállás a Kalotaszeg utcai megállónál, ahonnan 2 perc gyalog visszafelé; a legközelebbi keresztutcán jobbra.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.02.18.
Az állami egyetemek tanszékei visszavonatnák az új NAT-ot
Miután múlt héten egyetemi oktatók széles köre foglalt állást az új Nemzeti Alaptanterv irodalomoktatásra vonatkozó részei ellen, kedden az állami egyetemek irodalomtudományi tanszékei-...
(Forrás: Index)
--
2020.02.18.
Kínában gigantikus internetes oktatási platformot szerveztek a vírus miatt otthon maradt 180 millió diáknak
Kína létrehozott egy felhő alapú közös oktatási platformot, és elkezdte a tévében leadni az általános iskolás tananyagot, miután az ország 180 millió tanulója nem járhat iskolába az...
(Forrás: Qubit)
--
2020.02.18.
Nahalka István: Mekkora a baj? Harcok a NAT körül
Tényleg úgy tűnik, hogy az oktatás tartalmának központi szabályozása terén két egymásnak gyökeresen ellentmondó nézet érvényesül, és attól függően, hogy éppen milyen oktatáspolitika...
(Forrás: Városi Kurír)
--
2020.02.18.
Az egykori népbiztosok színvonalán támadják a Nemzeti alaptantervet
A hőzöngők minden pozitív újítást és változást figyelmen kívül hagyva, főleg politikai-ideo­lógiai síkon támadják a NAT történelem tantárgyra vonatkozó részeit, aminek semmi kö...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.02.18.
A Fazekas tanárai is tiltakoznak a NAT ellen
Az iskolai rangsorokat rendre megnyerő Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanárai és dolgozói is tiltakoznak az új Nemzeti alaptanterv bevezetése ellen. Csatlakoznak...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.02.18.
Ha nálam egy tanár azt mondaná egy gyereknek, hogy „fogd be a szád”, akkor holnap bezárnék
Ha játékosan csináljuk, az is lehet buli, hogy megtanuljuk az összes magyarországi tájegységet a pontos helyesírásukkal együtt, meg az is, hogy összegyűjtjük a magánhangzó-torlódásos...
(Forrás: Forbes)
--
2020.02.18.
Multinacionális vállalatok tantervei: gyerekvilág a 21. századi globális kapitalizmus korában
A 21. századi gyermekkép két fő jellemzője a gyerekek álemancipációja, és a néhány éve elhunyt amerikai kutató, Joe Kincheloe által kinderkultúrának nevezett, rózsaszínre lakkozott á...
(Forrás: mérce)
--
2020.02.18.
Bayer-show: Ez az első tanárok, pedagógusok által összeállított NAT
A műsor második felében Pósán László, a Fidesz-KDNP debreceni országgyűlési képviselője volt a vendége, akivel főként az új Nemzeti Alaptantervről beszélgettek.Ami az új Nemzeti Alaptantervet...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.02.18.
Fidesz: A gyöngyöspatai iskolaügynek a szegregáció csak ürügye
A gyöngyöspatai iskolaügynek a szegregáció csak ürügye, a cigány családok és tanulók pedig csak eszközök ahhoz, hogy a kártérítési pert kezdeményező, „külföldről pénzelt alapí...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek