OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2006. május 23.

Grábics Éva

Osztályfőnöki szabálytalanságaim

A szabályok iskolai életben játszott fontos szerepét senki nem vonja, nem is vonhatja kétségbe. Akadhatnak azonban olyan élethelyzetek, amikor a tanítványai sorsáért felelősséget vállaló pedagógus nem alkalmazhatja mereven az írott szabályokat. Nyilván egyszerűbb és biztonságosabb szabályok, paragrafusok mögé rejtőzve lemondani az önálló döntések meghozataláról. Meggyőződésünk szerint azonban a pedagógus nem szorítható be az engedelmes hivatalnok előírások és szabályok által meghatározott szerepkörébe. Bizony, olykor éppen a pedagógushivatás természetéből fakadóan kényszerülhet – például – az osztályfőnök egyedi „szabálytalanságokra”. Ilyen helyzetekről szól Grábics Éva írása.

Az osztályfőnöki munka számomra több szempontból is legkritikusabb pontja az adminisztráció. A hiányzások és azok igazolása nem csak papírmunkát jelent: pedagógiai szempontból is lényeges, hogy a tanulók hiányzását megfelelő keretek között tartsuk, majd az igazolásokat az iskola házirendjének megfelelően kezeljük.

Ha a tanuló a kötelező foglalkozásokról távol marad, akkor mulasztását igazolnia kell. Az orvosi és egyéb igazolást az ellenőrző könyvbe be kell jegyezni. Családi vagy hivatalos távolmaradási engedélyt 3 napig az osztályfőnök, 3 napnál hosszabb távolmaradás esetén az igazgató adhat. A mulasztás igazolásának elfogadására az osztályfőnök jogosult.

A mulasztás igazolható, ha

  • a tanuló – a szülő írásbeli kérelmére – előzetes engedélyt kapott a távolmaradásra,
  • a tanuló beteg volt, és azt megfelelően igazolta,
  • a tanuló hatósági intézkedés vagy egyéb alapos ok miatt nem tudott kötelezettségének eleget tenni.

A mulasztások igazolásának módja

Az igazolást a tanulók az osztályfőnöküknek adják le az iskolába érkezésük után 3 tanítási napon belül, de legkésőbb a mulasztást követő első osztályfőnöki órán.

A távolmaradást követő két héten belül nem igazolt mulasztást igazolatlan mulasztásnak kell tekinteni.

Az igazolatlan hiányzások következményei:
Nem tanköteles tanulók hiányzásakor 31 óra esetén fegyelmi eljárás nélkül törlik az iskola nyilvántartásából. Tanulóviszonya megszűnik.

(Részlet az iskola házirendjéből)

Az iskola házirendjét és működési szabályzatát természetesen magamra és a tanítványaimra nézve is kötelezőnek tekintem, betartom és be is tartatom. Ennek ellenére minden eddigi osztályomban előfordult egy-egy olyan eset, amikor – nem csekély belső feszültség árán – sajátosan értelmeztem és az érintett gyerek érdekében figyelmen kívül hagytam az írott szabályokat.

Annamari

A hiányzások igazolásának meglehetősen sajátos, öntörvényű kezelése a második osztályomnál kezdődött. Tizenegyedikesekként ballagtattuk a végzősöket, amikor megláttam egy lányt az ünnepélyen, aki édesanyjával jött, és alig volt pár szál haja. Rögtön tudtam: ő Annamari, aki súlyos beteg, és akinek gyógykezeléséhez az elmúlt évi osztálykiránduláson, az egri főtéren zenéléssel mi is gyűjtöttük a pénzt. Betegsége és sok hiányzása miatt nem tudta az osztályával befejezni a tanulmányait. Szeptemberben az én osztályomba került. Akkorra már szépen kinőtt a haja, de még rendszeresen kellett Pestre járnia kezelésekre és vizsgálatokra.

A kezelésekre édesanyja kísérte, aki lánya betegsége alatt nem dolgozott. Telefonjuk akkoriban még nem volt, így édesapját rendszeresen a munkahelyén hívtam fel, hogy követni tudjam Annamari egészségi állapotának alakulását. A tanulmányi kötelezettségeket teljesíteni tudta, mivel valamilyen szinten már az előző évben is tanulta ugyanezt. A probléma csak ott kezdődött, hogy hiányzásainak mennyisége vészesen közeledett ahhoz a kétszázötven órához, ami fölött érettségi előtt minden tárgyból osztályozó vizsgát kellett volna tennie. Minimális számú és minőségű osztályzata mindig volt, arra ügyeltem. Végül úgy döntöttem, néhány hiányzását nem adminisztrálom, hogy a tűréshatáron belül maradjon.

Az érettségi idejére Annamari – legnagyobb örömünkre – nemcsak megerősödött, hanem a vizsgára bocsátás feltételeinek mindenben meg is felelt. Szépen leérettségizett, elvégezte az ötödévet, technikusi oklevelet szerzett, és néhány év múlva – valamennyiünk örömére – egészséges, gyönyörű kislányt szült.

Adrienn

Az előző osztályomban az egyik kedves, mosolygós kis tanítványom, Adri hirtelen megváltozott. Szomorú lett, gondterhelt, megszakította társaival a kapcsolatot, én sem tudtam vele beszélgetni. Annyit sikerült kiderítenem, hogy van egy barátja, aki az iskolába kíséri, érte is jön, és nem engedi, hogy társaival beszélgessen. Sikerült felvennem a kapcsolatot az édesanyjával, tőle értesültem arról, hogy a probléma súlyosabb, mint gondoltuk.

Adri a barátja családjához költözött. A fiatalember nem dolgozik, kétes ügyekből tartja fenn magát, és nagyon féltékeny a lányra. Az édesanya is szerette volna kiszabadítani gyerekét ebből a kapcsolatból, de még találkozni is csak az iskolában tudott vele. Ide hozott be neki rendszeresen tiszta ruhát és ennivalót. Mindenki látta, hogy baj van, szeretett volna segíteni, de Adri senkire nem hallgatott, csak azt láttuk: egyre szomorúbb és zárkózottabb. Azután néhány napig meg sem jelent az iskolában.

Kiderült, hogy a fiú húga a mi iskolánkba jár, még tanítom is. Így lehetőségem nyílt arra, hogy más forrásból is nyomon követhessem a történéseket. Segíteni így sem tudtunk, mert a fiú saját családja számára is éppen olyan gondot jelentett életmódjával, mint nekünk. Adrit ráadásul szorosan a kezében tartotta, sehová nem engedte el, a lány rettegett tőle, és egyre többet maradt távol az iskolából. Sikerült meggyőznünk az édesanyát: ha nem akarja teljesen elveszíteni a lányát, legyen engedékenyebb a kapcsolatát illetően, mert csak ilyen feltételek mellett van esély arra, hogy Adri hazaköltözzön, és ne szakadjon teljesen el saját családjától. Szerencsés fordulatnak számított, hogy a fiú már semmiféle anyagi erőforrással nem rendelkezett, dolgozni nem akart, így kénytelen volt ő is engedni, és végre megszülethetett a kompromisszum. Adri hazaköltözött, az édesanyja pedig hozzájárult ahhoz, hogy tartsa a kapcsolatot barátjával.

Ekkorra Adrinak viszont már összegyűlt több mint egy hétre való igazolatlan órája. Ha ezt nyilvánosságra hoztam volna, és a 18. életévét betöltött, tehát már nem iskolaköteles lányt töröljük az iskola névsorából, sorsa végképp megpecsételődik. Négyszemközt megbeszéltem vele: mindaddig igazolom eddigi hiányzásait, amíg újabbakkal nem tetézi. Szerencsére a párkapcsolat végül megszűnt, és ismét viszontláthattuk az a mosolygós és kedves kislányt, aki Adri annak előtte volt. A továbbiakban rendszeresen járt iskolába, újra tanult, és sikeresesen leérettségizett.

Az osztályában a legjobb barátnőjén kívül senki sem ismerte a történetét. Csak annyit láttak, hogy Adri előbb negatív, aztán pozitív irányban változik. Az igazolatlan órákat pedig saját hatáskörömben – nem éppen szabályosan –, de adminisztráltam.

Anikó

Jelenleg tizenkettedikes osztályfőnök vagyok. A tavalyi tanévben osztályom egyik tanulója néhány nap hiányzás után az édesanyjával együtt bejött hozzám, és közölte: ki szeretne iratkozni, mert nincs már kedve tanulni, szeretne inkább dolgozni, pénzt keresni. Édesanyja sem értett vele egyet, de azt mondta, ő már belefáradt a vitába, Anikó tegye, amit akar. A dolog nem ért váratlanul, mert az osztálytársai már a hiányzás kezdetén jelezték, hogy társuk – akit egyébként szerettek, és akinek adtak a véleményére – félbe akarja hagyni tanulmányait.

Anikó az osztály szerény, csendes, koránál is érettebb gondolkodású, határozott egyénisége. Az ilyen típusú emberre mondják, hogy józan paraszti esze van. Édesanyjával és kiskutyájával lakott, szülei elváltak, édesapja elhagyta a családot, a rendszeres gyerektartásért is állandóan perelni kellett, két nagy testvére már önálló családot alapított. Az édesanya gyakran betegeskedett, többször előfordult, hogy lánya kísérte vizsgálatokra.

Ebben a helyzetben döntött úgy, hogy változtat az áldatlan helyzeten, és él a betöltött 18. év lehetőségével: saját lábára áll. Majd esti tagozaton leérettségizik, most pedig munkát keres. Ügyes, gyakorlatias, talpraesett, jó megjelenésű lányként úgy vélekedett, hogy könnyen talál majd munkát. Próbáltam szándékáról lebeszélni, mindenféle érveket felsorakoztatni, hogy már csak másfél év van hátra az érettségiig, hogy a diákévek soha vissza nem térő időszakot jelentenek az ember életében, dolgozni még lehet eleget, tanulni munka mellett pedig meglehetősen nehéz. Ha több zsebpénzt szeretne, vállaljon a hétvégeken diákmunkát. Hajthatatlannak mutatkozott. Most csak azért jött, mert szeretne hivatalosan kiiratkozni. Arra kértem: ne hamarkodja el a döntést, és csak akkor iratkozzon ki, ha már van biztos munkahelye, valamint pontos terve arra az esetre, ha már nem jár iskolába. Ha ez megtörtént, én minden további nélkül elintézem a papírjait, nem kell az édesanyjának újra bejönnie.

Így váltunk el; másfél hétig nem is hallottam róla. Azután ismét megjelent az iskolában, és azt mondta, hogy meggondolta magát, mégis maradna, ha lehet. De a két hét mulasztásra nem tud igazolást hozni. Nagyon örültem, hogy visszajött. Eldöntöttem, hogy nem csinálok ügyet a hiányzó igazolásból, úgy tekintem, mintha hozott volna orvosi papírt. A társai is őszinte örömmel fogadták visszatérését.

Anikó ügyét természetesen az osztályban is megbeszéltük, és levontuk a mindenki számára érvényes tanulságokat (az ő korosztályuknak az iskolában a helye, fontos, ha valamit elkezdtünk, lehetőség szerint fejezzük be még akkor is, ha közben máshoz támad kedvünk, stb.), és többé nem emlegettük. Anikó azóta rendesen jár iskolába, lelkiismeretesen készül az érettségire és – legnagyobb meglepetésemre és örömömre – jelentkezett a technikusminősítőre, tehát úgy döntött, hogy az érettségi után még legalább egy évig tanulni fog.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek