OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2007. március 27.
Címkék:
   

Szociális kompetenciák fejlesztése 1.

„Azt hallottam róla…”: A pletyka

14 évesnél idősebbeknek 45 percben

Napjainkban szinte nem léteznek titkok. A műholdak segítségével megfigyelhetik magánéletünket, és a média mindent megtesz azért, hogy a szenzációra éhes fogyasztóknak naponta új meg új érdekességekkel szolgáljon. A családi élet sem olyan zárt már, mint néhány évtizeddel ezelőtt volt, és az iskolában is sokkal többet tudunk egymás magánéletéről, mint kellene… Sok-sok felesleges információ jut el hozzánk. Ezek egyike a pletyka.

A foglalkozás célja

Tudatosítani a tanulókban a pletyka sajátosságait, erejét és hatásait. Rámutatni arra, hogy tőlünk is függ, milyen mértékben veszünk részt – hallgatóként vagy aktívan – ebben az össztársadalmi játékban.

Előkészítés

A tantermet úgy kell berendezni, hogy az alkalmas legyen a csoportmunkára. Az óra elején a tanulók hat, heterogén csoportot alkotnak, és a csoportok választanak maguknak egy-egy szóvivőt.

Szükséges eszközök

A foglalkozás felépítése

I. Ráhangolás

A tanár felírja a pletyka szót a táblára, amelyhez a tanulók ötletrohammal fogalmakat kapcsolnak. A tanár által kezdeményezett beszélgetés indító kérdései lehetnek a következők:

  • Mi a pletyka?
  • Tudjuk, a pletyka egyidős az emberi társadalommal. Mi lehet a szerepe?
  • Milyen személyiségjegyek és viselkedési módok jellemzik a pletykás embert?
  • Lehet-e pozitív hatása a pletykának?

Megjegyzés a pedagógus számára: A tanár a moderátor szerepét tölti be ezen az órán. Törekedjék arra, hogy ne befolyásolja a tanulók döntéseit saját állásfoglalásával és véleményével.

II. Új ismeretek és fejlesztő gyakorlatok

1. Egy ókori pletyka

A hat csoport azonos tartalmú szöveget kap, amit minden csoport más szempontból vizsgál meg. Véleményüket a szóforgó szabályai szerint alakítják ki. Ez azt jelenti, hogy a csoportban, az óra járásával megegyező irányban haladva, mindenki sorban elmondhatja a gondolatait a feltett kérdéssel kapcsolatban. A másikat megszakítani, beleszólni, cáfolni vagy a sorrendet megváltoztatni nem szabad!
Az elhangzó gondolatok lényegét érdemes lejegyezni, hogy könnyebb legyen majd a közös állásfoglalás kialakítása, és annak összefoglalása.

2. A közös álláspont kialakítása

A diákok megvitatják a csoportjukban elhangzott gondolatokat, és minden csoport kialakítja a feltett kérdéssel kapcsolatos közös állásfoglalását.

3. A csoportvélemények megismerése

A szóvivők ismertetik a többiekkel a saját kérdésüket, és a csoporttagok által közösen elfogadott válaszokat. A többiek röviden kommentálhatják a csoportbeszámolókat.

Megjegyzés a pedagógus számára: Ha vita alakulna ki, törekedjünk arra, hogy előtte minden csoport elmondhassa a véleményét, és csak ezután térjenek vissza a vitás kérdésre.

III. Lezárás

1. A pletyka természete

A szóvivők által elmondott gondolatokra támaszkodva, a diákok közösen összegyűjtik a pletyka legfontosabb jellemzőit.

--

Kapcsolódási pontok

A foglalkozás jól kapcsolható az iskolai tanterv következő pontjaihoz:

  • az osztályfőnöki órák keretében – a társadalmi kapcsolataink témakörköz,
  • az etika oktatás keretében – az erkölcsi normák társadalmi dimenzióinak kérdéséhez,
  • a társadalomismeret órák keretében – a helyi közösségek és az egyéni felelősség témáihoz.

Segédlet

Egy ókori pletyka: Feladatkártyák
1. Képzeljétek el az alábbi jelenetet, majd válaszoljatok a szöveg alatti kérdésre!

Az ókori athéni piacon sétálgattok, amikor az egyik ismerősötök titokzatosan odahív benneteket a kúthoz, ahol eddig láthatóan várt valakit. Így szól:
– Azt hallottam, hogy a tegnap este többen is szemtanúi voltak, amint barátotok, Toxarisz részegen szétverte a nagyra becsült Potász boltjának ajtaját. Már keresik az illetőt. Én nem tudom, mi az igazság, de ha jól belegondolok, többször is láttam Toxariszt veletek késő este. Éppenséggel lehetett részeg is… Lehet, hogy nem is ő volt, mindenesetre a ti társaságotok járt akkor Potász boltjánál… Én azért nem hiszem, hogy közületek lehetett valaki… Bár ezt a hírt már több embertől is hallottam itt a piacon…

Mi jut eszetekbe barátotokról, Toxariszról a hír hallatán? Vajon mi történhetett az előző este?

2. Képzeljétek el az alábbi jelenetet, majd válaszoljatok a szöveg alatti kérdésre!

Az ókori athéni piacon sétálgattok, amikor az egyik ismerősötök titokzatosan odahív benneteket a kúthoz, ahol eddig láthatóan várt valakit. Így szól:
– Azt hallottam, hogy a tegnap este többen is szemtanúi voltak, amint barátotok, Toxarisz részegen szétverte a nagyra becsült Potász boltjának ajtaját. Már keresik az illetőt. Én nem tudom, mi az igazság, de ha jól belegondolok, többször is láttam Toxariszt veletek késő este. Éppenséggel lehetett részeg is… Lehet, hogy nem is ő volt, mindenesetre a ti társaságotok járt akkor Potász boltjánál… Én azért nem hiszem, hogy közületek lehetett valaki… Bár ezt a hírt már több embertől is hallottam itt a piacon…

Mit gondoltok arról az emberről, aki elmesélte a történetet?

3. Képzeljétek el az alábbi jelenetet, majd válaszoljatok a szöveg alatti kérdésre!

Az ókori athéni piacon sétálgattok, amikor az egyik ismerősötök titokzatosan odahív benneteket a kúthoz, ahol eddig láthatóan várt valakit. Így szól:
– Azt hallottam, hogy a tegnap este többen is szemtanúi voltak, amint barátotok, Toxarisz részegen szétverte a nagyra becsült Potász boltjának ajtaját. Már keresik az illetőt. Én nem tudom, mi az igazság, de ha jól belegondolok, többször is láttam Toxariszt veletek késő este. Éppenséggel lehetett részeg is… Lehet, hogy nem is ő volt, mindenesetre a ti társaságotok járt akkor Potász boltjánál… Én azért nem hiszem, hogy közületek lehetett valaki… Bár ezt a hírt már több embertől is hallottam itt a piacon…

Megváltozhat-e a véleményetek egymásról a történet hallatán? Ha igen, hogyan?

4. Képzeljétek el az alábbi jelenetet, majd válaszoljatok a szöveg alatti kérdésre!

Az ókori athéni piacon sétálgattok, amikor az egyik ismerősötök titokzatosan odahív benneteket a kúthoz, ahol eddig láthatóan várt valakit. Így szól:
– Azt hallottam, hogy a tegnap este többen is szemtanúi voltak, amint barátotok, Toxarisz részegen szétverte a nagyra becsült Potász boltjának ajtaját. Már keresik az illetőt. Én nem tudom, mi az igazság, de ha jól belegondolok, többször is láttam Toxariszt veletek késő este. Éppenséggel lehetett részeg is… Lehet, hogy nem is ő volt, mindenesetre a ti társaságotok járt akkor Potász boltjánál… Én azért nem hiszem, hogy közületek lehetett valaki… Bár ezt a hírt már több embertől is hallottam itt a piacon…

Miközben hallgatjátok őt, ti pontosan tudjátok, hogy nem Toxarisz a bűnös, hanem egy másik barátotok. Az, aki aznap este tudta meg, hogy szerelme nemcsak megcsalta, de barátai előtt ki is gúnyolta őt. Az emiatti elkeseredésében követte el a tettét.

Mit tesztek ezeknek az információknak a birtokában?

5. Képzeljétek el az alábbi jelenetet, majd válaszoljatok a szöveg alatti kérdésre!

Az ókori athéni piacon sétálgattok, amikor az egyik ismerősötök titokzatosan odahív benneteket a kúthoz, ahol eddig láthatóan várt valakit. Így szól:
– Azt hallottam, hogy a tegnap este többen is szemtanúi voltak, amint barátotok, Toxarisz részegen szétverte a nagyra becsült Potász boltjának ajtaját. Már keresik az illetőt. Én nem tudom, mi az igazság, de ha jól belegondolok, többször is láttam Toxariszt veletek késő este. Éppenséggel lehetett részeg is… Lehet, hogy nem is ő volt, mindenesetre a ti társaságotok járt akkor Potász boltjánál… Én azért nem hiszem, hogy közületek lehetett valaki… Bár ezt a hírt már több embertől is hallottam itt a piacon…

Ha minősíteni kellene ezt a történetet, akkor véleményetek szerint ez pletyka vagy információ lenne? Indokoljátok meg a döntéseteket a Magyar értelmező szótárból vett alábbi definíciók segítségével!

Információ: 1. tájékoztatás, felvilágosítás 2. hírközlés 3. értesülés, adat.
Pletyka: 1. Valamely személyes vagy magánügyet, illetve koholt, elferdített dolgot, ügyet bizalmasan vagy alattomban kitárgyaló, kiteregető, indiszkrét, felelőtlen vagy rosszindulatú hír(esztelés), amely valakit erkölcsi vagy társadalmi tekintetben rendszerint gyanúba vagy rossz hírbe hoz. 2. cserepes futónövény.

6. Képzeljétek el az alábbi jelenetet, majd válaszoljatok a szöveg alatti kérdésre!

Az ókori athéni piacon sétálgattok, amikor az egyik ismerősötök titokzatosan odahív benneteket a kúthoz, ahol eddig láthatóan várt valakit. Így szól:
– Azt hallottam, hogy a tegnap este többen is szemtanúi voltak, amint barátotok, Toxarisz részegen szétverte a nagyra becsült Potász boltjának ajtaját. Már keresik az illetőt. Én nem tudom, mi az igazság, de ha jól belegondolok, többször is láttam Toxariszt veletek késő este. Éppenséggel lehetett részeg is… Lehet, hogy nem is ő volt, mindenesetre a ti társaságotok járt akkor Potász boltjánál… Én azért nem hiszem, hogy közületek lehetett valaki… Bár ezt a hírt már több embertől is hallottam itt a piacon…

Milyen következményei lehetnek ennek a szóbeszédnek?

(Szerző: Török Ildikó magyar-történelem szakos tanár,
Budapest, Laborcz Ferenc Általános Iskola)

Az óraleírás több civil szakmai szervezettel közös projekt keretében jött létre, melyhez az OFOE 2005-ben csatlakozott. A projekt kezdeményezője és szervezője az EDUNET Alapítvány szakmai vezetője, Gönczöl Enikő. A projekt többi résztvevője: ALÉLA Kulturális Egyesület, Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) és a Szabad Iskolákért Alapítvány (SZIA). A projektet a Nemzeti Civil Alapprogram (NCA) támogatta.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.06.04.
Nemzeti Pedagógus Kar: Rendeljék alá az iskolaőröket az igazgatóknak
Az intézkedésről a Nemzeti Pedagógus Kar (NPK) országos elnöksége úgy vélekedik: az iskolaőrök kényszerintézkedéssel megakadályozhatják, illetve elrettentéssel meggátolhatják az agressz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.06.03.
LEZÁRÓ ÚJRAKEZDÉS – FÖLDES PETRA MÓDSZERTANI AJÁNLÁSA
Június első felében két hetük van a pedagógusoknak és a diákoknak arra, hogy egy új munkarendbe belerázódjanak, s egyidejűleg ettől a – mindenki számára extrém terhelést jelentő –...
(Forrás: ckpinfo)
--
2020.06.03.
Iskolarendőrök: a kormány megint büntetésben gondolkodik problémamegoldás helyett
Szeptembertől iskolaőröket küld 500 általános és középiskolába a kormány, akik a 12 évesnél idősebb gyerekeket szükség esetén meg is bilincselhetik. A tanárokat védenék az agresszi...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.06.02.
Belépés csak maszkban: fura időszak kezdődik kedden az iskolákban
Keddtől kinyitnak az iskolák: ügyeletet, illetve szükség esetén felzárkóztató órákat kell tartani. Tanárokkal és szülőkkel beszélve úgy tűnik, nagy tömeg nem lesz a tantermekben. A...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.05.31.
L. Ritók Nóra: Rengetegen estek pánikba...
Az okostelefon ma egyfajta státuszszimbólum, a jólétet jelző dolog. Mindenki megveszi, szeretné birtokolni, még akkor is, ha csak a legegyszerűbb funkcióit tudja használni. Így a telefonál...
(Forrás: Szeretlek, Magyarország)
--
2020.05.31.
Nemzetstratégiai unalom: a magyar érettségi hülyének nézte a diákokat
Természetesen nagy öröm, ha mindenki, vagy legalábbis minél többen le tudják tenni az érettségit. És minden országnak, Magyarországnak is szüksége van értelmiségiekre, de amilyen irányba...
(Forrás: válasz online)
--
2020.05.31.
Azért közoktatás, mert mindenkit megillet
Magyarország március közepén nem a digitális közoktatásra állt át. Egy tanári webkamera meg az osztály valamekkora részét mutató kis képek a pedagógus laptopján ugyanúgy frontális oktat...
(Forrás: mérce)
--
2020.05.31.
Gyarmathy Éva: ez a szörnyszülött se nem távoktatás, se nem digitális
A pedagógusok igen nagy része rugalmasan tudott alkalmazkodni a hirtelen változáshoz, miközben az oktatásirányítás régi, „a tananyagot leadni/számonkérni” elvárásával nem segített....
(Forrás: infostart)
--
2020.05.31.
Már munkába is állnak az iskolaőrök Nem csak prevenciós foglalkozásokat, védelmet is várnak a hatóságtól az intézmények
Több, mint kétezer rendőr működik közre az iskolák életében a mostani tanévben, akik főleg baleset- és bűnmegelőzési tanácsokkal látják el a diákokat, a jövőben ugyanakkor a taná...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Olga! Ez olyan bonyolult munkajogi kérdés, hogy nem tudunk rá biztonságos választ adni. Javasoljuk, hogy keresse fel az
Oktatási Hivatal jogsegélyszolgálatát , ahonnan biztosan szakszerű választ kap.

Amennyiben tagja a PDSZ-nek, onnan is kaphat segítséget: http://www.pdsz.hu/cikk/36305

--
  Koszta Olga

Kedves OFOE!
A nők 40 éves kedvezményes nyugdíjba vonulásával kapcsolatban adódott problémám:
a Nyugdíjfolyósítótól már évekkel ezelőtt lekértem a pontos adatokat, amit azóta kötelezően kiegészítettek. Ennek alapján idén 2020.október 28-án meg lesz a kellő negyven évem, amivel jogosult leszek a kedvezményes nyugdíjra.Jár számomra 5 hónap felmentési idő és úgy beszéltük meg a munkaadómmal, hogy közös megegyezéssel kérem munkaviszonyom megszüntetését október 31-től.
Ennek alapján a felmentési idő június 1-től lép életbe.
Viszont mivel a szakoktatásban dolgozom,július 1-től1-től megszüntetik a közalkalmazotti jogviszony és átsorolnak a Munkatörvénykönyv hatálya alá.
Még nem írtam alá az új munkaszerződést.
Kérdéseim:
- Írjam-e alá az új szerződést?
- vonjam-e vissza a munkaviszonyom megszüntetésére vonatkozó kérelmemet?
- egyáltalán mit tegyek, mi lenne számomra a legkedvezőbb megoldás?
Nyugdíjba is szeretnék menni, viszont ha most felmondanak nekem, akkor nem lesz meg a 40 évem.
Tisztelettel: Koszta Olga

--
  OFOE

Kedves Erdélyi Virág! Úgy véljük, hogy ez a helyi vezetés (tankerület?) döntési joga. Az érintett kollégának pedagógiai végzettsége van, 6. osztályig az osztályfőnöki megbízatás jogossága sem lehet kétséges. A magasabb évfolyamokon nyilván nem lehet szakórája, nem biztos, hogy szerencsés, ha csak osztályfőnökként működik az adott osztályban. Hogy munkaközösségvezetőként be tudja tölteni a feladatát azon is múlik, hogy mi a munkaközösségvezető pontos feladatköre. Ha jó szervező, van megfelelő pedagógiai tudása, nem kizárt, hogy alkalmas a feladatra. Önmagában a szakvizsga és a középfokú vezetői végzettség nem garantálja a nagyobb hozzáértést főként az osztályfőnökséget illetően.

--
  Erdélyi Virág

Kedves Kollégák!
Lehet- e felső tagozaton osztályfőnöki munkaközösség- vezető az, akinek csak tanítói végzettsége van, amellyel max. 6 évfolyamon taníthat a műveltségterületének megfelelő szakon?
Mellesleg 3 éve van a munkaközösségben, ahol tőle 2 évtizeddel idősebb öt 50+os több diplomás, ped.szakvizsgás, ped.2 minősítésű, közoktatási vezetői végzettséggel rendelkező pedagógus van.

--
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek