OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2007. szeptember 10.
Címkék:
   

2001. szeptember 11. – ahogyan a magyar gyerekek látták

2001 szeptember 11. érzékelhetően korszakhatárt jelentett a világ történetében, azóta sok minden változott, sok mindent másképp ítélünk meg, mint korábban. Szinte közhelynek tekinthető az a kijelentés, hogy a gyors fordulatok, váratlan és sajnos egyre ijesztőbb történések korát élünk. Nem tagadható, hogy gyermekeink a bizonytalan világra szocializálódnak, ahol egyre gyakrabban nincs lehetőség a megélt, nem ritkán sokkoló élmények feldolgozására. Pedig nagyon fontos lenne odafigyelni gyermekeink reflexióira, a bennük alakuló világképre.

Ennek tudatában hívjuk fel a figyelmet egy hat évvel ezelőtti, de ma is figyelemre méltó kérdőíves vizsgálatra. Közvetlenül a 2001-es terrortámadás után Szávai Ilona és munkatársai egy négy kérdésből álló kérdőívet küldtek szét hazai és határon túli magyar iskolákba. Négyszázhuszonhárom 8–18 éves gyerek küldte vissza a válaszát. A vizsgálatról a Fordulópont 2001/3. számában adtak közre egy elemzést.

Az évforduló apropóján most a gyerekek válaszaiból mutatunk be egy ma is beszédes összeállítást. (A helyesírási hibákat szándékosan nem javítottuk.)

1. Tudod, mi történt nemrég Amerikában? Írd le röviden, hogy mit tudsz arról, ami ott történt!

Az Afgánok eltérítették a négy gépet és a világkereskedelmi központba a másikat pedig a Pentagonba külték be, de egy csomóan meghaltak. És még a gyerekek se jártak iskolába, hanem csak harcolnak. De ő a barlangba van bent nem megy onnan ki és így nem bírják elkapni. (12é.)

4 utasszállító gép terror támadás áldozatává vált. Több 10000 ember vált áldozatává. Megrémült emberek szaladgáltak. Egy gép a Pentagonba is bele csapódott. Később az emberek a nyugalom megőrzése érdekében nem mentek ki az utcára. New Yorkban minden csendes volt. (13é.)

Két db. eltérített repülőgép a terroristák számáról belecsapódott a Világkereskedelmi központba (ikertorony). A Pentagon sem maradt ki. A terroristák vezetője: Osama Bin Laden. Az Amerikaiak háborúra készülnek. Szerintem ebben az ügyben nagy hiba, hogy az Afganisztáni gyerekeket a terrorra tanítják, és ártatlan embereket is megölnek. (13é.)

Terrortámadás történt 2001. szept. 11.-én. Amerikát megtámadták az Afganisztániak. Több felhőkarcolóba belementek repülőgépekkel. Több utasszállítót eltérítettek útjáról és beleirányították a felhőkarcolókba. Afganisztán fellázadt Amerika ellen, ezért indítottak terrortámadást, vezetője Osama Bin Laden. (14é.)

Oszama Bim Laden terrorszervezete eltérített 5 repülőgépet, ami aztán előre meghatározott célpontokba csapódott be. Egy a Pentagon épületébe, kettő a Világkereskedelmi Központ északi és déli tornyába, egyet lelőttek az Amerikai vadászgépek, és egy lezuhant. (12é.)

Én azt tudom, hogy felrobbantottak egy nagy épületet, és most háború van, már bombáznak. (10é.)

Amerikát nemrég terrortámadás érte, felrobbant a világkereskedelmi központ két ikertornya, azaz két repülőgép csapódott bele és a nagy hőtől megolvadt a fém tartóváz. Az első számú gyanusított Osama bin Laden afgán terroristavezér, aki „Szent háborúnak” titulálta a támadást. (13é.)

A világkereskedelmi központba beleütközött két repülő. 110 emeletes felhőkarcoló volt és porrá omlott kb. 6000 ember halt meg. A fehérházba is bele akartak ütköztetni egy repülőt de az mellé esett és a robbanásban felgyulladt a ház. Az elkövető Osama Bin Laden volt. Most ő a világ első számú bűnöző. Amerika támadást indított Afganisztán ellen. (12é.)

Össze dölt a Pentagonak két tornya. Iszonyú nagy rombolás lehetett sírtak az emberek féltek. Eltéritetek sok repülőt. De egyesek szerint nem Osama Bin laden van a dologban mert kaptak névtelen esemesket amelyekben laden hizelgöen ír. (13é.)

2. Emlékszel, hogyan tudtad meg, hogy mi történt Amerikában? Szüleid beszéltek veled erről? Ők mit mondtak, mi történt?

Már azon a napon megtudtam ezt a szörnyű tragédiát, melyet minden csatornán mutattak. Szüleim is szörnyülködve nézték a tévét, amelyben ott volt a tragédia. (14é.)

Apukámtól tudtam meg és vagy 3 órát néztük a tv-t, eleinte el se akartuk hinni, és rögtön a háború jutott az egész család eszébe, tudtuk, hogy Amerika ezt nem hagyja anyiban. Elsőnek még arra is gondoltunk, hogy ez az egész egy színjáték, de ezt a gondolatot gyorsan elhesegettük. Hihetetlen, hogy az ember mikre képes... (14é.)

A Híradóból tudtam meg, mi történt. Szüleim igazán nem beszéltek velem a dologról. A katasztrófa utáni eseményekről a lapokból és a híradó különkiadásából értesültem. (12é.)

Akkor hallottam, amikor haza jöttem, tata temetéséről. A tévéből tudtam meg, a híradóban. Megkérdeztem a szüleimtől, és ők azt mondták, hogy közeleg a 3. világháború. (12é.)

Akkor beszélgettünk róla elég sokat, mostanában már nem nagyon. Azóta minden este imádkozok az Amerikaiakért. (11é.)

A szüleimmel sokat beszéltem erről. ők azt mondták, hogy ne féljek, biztos nem lesz súlyosabb következménye. De én ebben nem vagyok olyan biztos. (12é.)

A tévéből tudtam meg sok mindent. Az újság is sokat írt róla. A szüleimmel is beszélgettünk róla, és azt is gondolom mindet azért nem közölnek a riportok és szerintem nem minden igaz abból amit állítanak. A szüleim szerint ezek („az emberek a legbutább állatok”) Iskolás buszt felrobbantani?! (13é.)

Anyukámék is mondták nekem, de bővebben a televízióban láttam az eseményeket. Félnek ők is hogy Magyarországon kitörhet a háború, de remélem ki kerülne minket ez a tragédia. (14é.)

Aszt monták a szüleim hogy meg fög történi a harmadik világ háború és még aszt monták hogy lehet hogy ujrakezdödik az ösemberiség meg a dinoszauruszok. (11é.)

3. Azóta sokat vagy keveset gondolsz arra, ami Amerikában történt? Mikor és miért szokott eszedbe jutni?

Szoktam mert félek, hogy nálunk is kitör és elveszthetem a családomat és a falumat ahol fölnőttem. Meg a barátaimat és sajnálnám a kis községet ami a miénk az az Feldebrőt. (14é.)

Az Afganisztániaiak szerintem nagyon "normálatlanok", mert amikor megszületik egy kisgyerek fegyvert vesznek neki és 6 éves korába már a vállán kell tudni tartani. (10é.)

Úgy gondolom, nekünk nem ezzel kell foglalkoznunk. (11é.)

Sokszor eszembe jut, mert a nővérem kint él (15é.)

Nem érdekel. Csak akkor jön szóba, ha a haverokkal röhögni akarunk. (14é.)

Sokat gondolok, mert a keresztszüleim ott élnek. (12é.)

Sokat gondolok arra a percre amikor láttam a tévében. Nagyon sajnálom őket és azokat az embereket akiknek a szerettei meghaltak. (12é.)

Nem túl sokat, de gondolok rá, főleg akkor, ha azt hallom, hogy emberek haltak meg. (12é.)

Sokat, és akkor amikor nézek vagy hallok vagy mondok valami tragikus történetet. (10 é.)

Sokat jut az eszembe. Mégpedig reggelenként és azért mert benne marad a fejedben. (11é.)

Keveset szokot. Nem akarom elmondani. (9é.)

Én nem sokat gondolkozom róla. Mert az iskolában délelőtt tanulok. Délután leckét írok és lemosom a táblát. Mert én vagyok a táblafelelős. (9é.)

4. Szerinted mi lesz az amerikai események folytatása? Mi fog történni végül?

Amerika nem fogja ennyiben hagyni és súlyosan meg fogja torolni ezt a támadást. Amerika a vadászgépekkel addig fogja bombázni az arabokat ameddig el nem pusztítják az Arabok vezetőjét Osama Bin Ladent. (14é.)

A világ nem engedheti meg a háborút, csak sajnos túl sokan akarják ezt a háborút, talán nem is tudják, mit akarnak. Amerika minden esetben vissza fog vágni. (14é.)

Szerintem, ha sokáig bombázzák Afganisztánt, akkor az esetleges ellentámadások miatt akár komoly háború is kialakulhat. (12é.)

Mivel Amerika már megtámadta a tálibok hadiszállásait és több bombát is ledobott, kitörhet egy komolyabb háború is Amerika és Afganisztán között, de nem hiszek azokban a híresztelésekben, hogy világháború lesz. (13é.)

Megtalálják Osama bin Ladent és lecsukják. (10é.)

Szerintem az Iszlámok befejezik a terror támadásokat és jóváteszik bűnüket. (11é.)

Háború lesz, és a jobb győz mint mindig. (9é.)

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.10.07.
A következő tanévtől átnevezik a szakgimnáziumokat és a szakközépiskolákat
"Az átjárhatóság lehetőségének növelése, valamint a közös szakmai tartalmak egyértelmű azonosítása érdekében közös ágazati tartalmak és ezekhez kapcsolódóan új ágazati struktú...
(Forrás: eduline)
--
2019.10.07.
L. Ritók Nóra: Emancipáció és nyomorúság
Aki a főállású anyaságból lép át a munkaerő-piacra, annak iszonyúan nehéz. Mert a pénz kell, a férfiak zöme már nem tudja eltartani a családot, ahogy a gyerekek intézményrendszerbe ker...
(Forrás: hvg/Nyomor széle blog)
--
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek