OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2007. november 26.
» Hozzászólások (0)

Végső soron sikeres rendezvény volt…

Beszámoló az Élhetőbb világ, élhetőbb társadalom című szakmai napunkról

Még frissiben szeretnék hírt adni a szombati rendezvényről, amíg élnek bennem a tények mellett a közben támadó érzések, gondolatok is. A szokványos elnöki beszámoló helyett szubjektív megközelítésben mondom el az eseményeket, úgy, ahogyan én éltem át. Feljogosítva érzem erre magam, hiszen ezúttal sikert és kudarcot is főként magunknak köszönhetünk. Ez volt ugyanis az első olyan országos programunk, amelyet teljesen magunkra utaltan szerveztünk meg, abszolút „költséghatékonyan”, hiszen az egyesületnek pillanatnyilag egyetlen vasa sincs. Az előadóknak nem tudtunk fizetni, útiköltséget nem térítettünk, a résztvevőket még pogácsával sem vendégeltük meg. Egyesületi infrastruktúránkat jelenleg a széles körben elismert és sokat látogatott honlapunk jelenti, amelynek szerkesztői már hónapok óta ingyen dolgoznak (nagy köszönet nekik ezért). Ez nem panasz, csupán szikár tényközlés, ami manapság nem meglepő, hiszen egy civil szervezet a mai Magyarországon örüljön, hogy él, és valahogyan működik.

De hát mezítlábas társadalmi szervezetként fűt bennünket a lelkesedés és az a hit, hogy amit csinálunk, arra szükség van, és egyre kitapinthatóbb igény mutatkozik. Már bevallhatom: a rendezvényt megelőzően igencsak szorongtunk, leginkább azon, hogy lesznek-e egyáltalán résztvevők. És voltak, többen, mint amennyiben reménykedtünk. Sőt a túlnyomó többségük végig ott maradt, és érdemben részt vett a tanácskozáson. Érzékelhetően tisztában voltak azzal az evidenciával, hogy hihetetlen erő rejlik az összefogásban, s ez a civil világ egyetlen esélye arra, hogy betöltse funkcióját. Sikerben akkor reménykedhetünk, ha az azonos célokért dolgozó szervezetek képesek együttműködni, és egyben kapcsolatot teremteni a nem civil szervezetekkel, intézményekkel (esetünkben elsősorban az iskolákkal és a fenntartókkal).

A tanácskozás középpontjában a közös szakmai cselekvésről szóló konzultáció állt. Ennek tudatában állítottuk össze a programot, amelynek első szakaszában a feladatok számbavételét, s ezzel párhuzamosan a lehetséges mozgástérről való gondolkodást terveztük. Ezt követően két már működő projektről következett tájékoztatás, majd szakmai partnereink mutatkoztak be, s zárásként a konkrét szakmai cselekvésről, tervekről folyt volna diskurzus az addig hallottak alapján.

A program valamennyi tervezett pontját megvalósítottuk, bár nem egészen úgy, ahogyan szerettük volna. A záró beszélgetésre, amit találkozónk leglényegesebb részének szántunk, már alig maradt idő. Minden tovább tartott egy kicsit, mint ahogyan terveztük.

Nézzük a részleteket!

Mozgásterünk a közoktatásban

Nagyon rövid felvezetés után az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázati lehetőségeiről beszélt Mandák Csaba. Az ő programpontját ugyan csak egy órásra szántuk, de végül másfél órán keresztül tartott. Az így keletkező csúszást később sem tudtuk ledolgozni, és ezért engem keményen furdalt a lelkiismeretem, hiszen időben le kellett volna állítanom az előadást. Ezt nem tettem első sorban azért, mert a kollégákat nagyon érdekelte a dolog, közben kérdéseket tettek fel, és az előadás utáni szünetben sem akarták ezt abbahagyni.

Ezen a ponton történt az egyetlen olyan esemény, amiért nem magunkat okolhatjuk: Csaba csak negyedóra csúszással tudta megkezdeni előadását, miután több mint félórán keresztül parkolóhelyet keresett… Így nem tudtunk közvetlenül a program előtt egyeztetni, s megbeszélni az újonnan előállt helyzetet: hogy tudniillik olyan friss információkat hoz nekünk, aminek a megosztására érdemes több időt szánni. Végül valóban rászántuk a szükséges időt, így viszont tagadhatatlan, hogy átmenetileg kicsúsztak a kezünkből az események.

Működő projektek

Az OFOE ez év tavasza óta kapcsolatban áll az Országos Bűnmegelőzési Bizottsággal, amelynek Ne tedd! című projektjéről a programot kipróbáló kollégánk, Peer Krisztina és az alkotók, Hentes Ildikó és Cseres Judit adtak ismertetést. (A Ne tedd! program bemutatása az OFOE-honlapon is olvasható.) A tájékoztató keretében megnéztük és megvitattuk a Retorzió című kisjátékfilmet, az egyikét annak az esztergomi kortárssegítők által készített négy alkotásnak, amelyet jelenleg az ország több iskolájában tesztelnek. A nagykanizsai Zsigmondy Vilmos és Széchenyi István Szakképző Iskola, egyik pedagógusa Ozorai György izgalmas beszámolót tartott kapcsolódó tapasztalatairól. A bemutatók után dr. Ivány Borbála, az Országos Bűnmegelőzési Bizottság munkatársa beszélt a társadalmi bűnmegelőzés programjáról és az OBMB által meghirdetett pályázatokról.

Persze ebben a programpontban sem minden alakult úgy, ahogyan szerettük volna. Csoportmunkát terveztünk a filmekről, de mivel a bútorzat nem volt mobil, és – ami tulajdonképpen nagyon örvendetes – a reméltnél jóval többen voltunk, ráadásul nyomasztott bennünket az időcsúszás, maradtunk végül a frontális formánál. Lehet, hogy kár volt.

Ért azonban bennünket ennél is nagyobb kár: attól való félelmemben, hogy a kollégák nem tudnak maguknak ebédet venni, hiszen a büfé 2 órakor bezárt, nem szóltam egy másik érdekes a bűnmegelőzési projektről, a Kolibri Színház programjáról. Igaz, az általuk küldött szép módszertani füzeteket megkapták a résztvevők (már akinek jutott belőlük), de mindenképpen szólni kellett volna erről a szakmai partnerünkről is. (Tájékozódási lehetőség persze van a honlapon, de azért az élőszó hatékonyabb lehetett volna. Sajnálom, hogy elmaradt.)

Ebéd után az aulában találkoztunk és ismerkedtünk az élmény-, illetve kalandpedagógiával, a Pressley Ridge Alapítvány munkatársai: Matt Liddle és Kubicskó Sándor közvetítésével. A csoportos játékkal szerzett saját élmény szemmel láthatóan jótékonyan hatott a résztvevők hangulatára, nagyon sikeres programpontnak bizonyult, és egyúttal új szakmai kapcsolatok kezdetét is jelentette.

Ez volt az a szakasz, amikor az én saját közérzetem teljesen elszakadt a csoporthangulattól. Ennek oka az volt, hogy néhány kollégát meghatározott időpontra kértem, illetve csak erre az időpontra tudott jönni a saját rövid, de jelentős ismertetőjének megtartására. Az időcsúszás miatt hiába tartották be az általam jelzett időpontot (volt közöttük olyan, aki ezért a fél országot átautózta), ki kellett várnia, míg eljutunk odáig. Ehhez képest az a – szintén előre tervezett – szándék, hogy most az aulában fogunk ugrándozni, erős frusztrációt okozott bennem. Persze – azt kell mondanom, hogy szerencsére – nem volt lehetőségem itt beavatkozni a dolgok rendjébe, mivel az erre meghívott két fiatalember szintén jelen volt már egy ideje, és kedves mosollyal várta az indulást. Úgyhogy minden ment a maga útján, és alkalmam volt újfent megélni, hogy milyen önfeledten vesznek részt a gyakorlatokban még azok a kollégák is, akik az időcsúszást korábban már négyszemközt a szememre vetették.

Szakmai partnereink

Nem tervezett programként, de az élménypedagógia közvetlen megtapasztalásának apropóján volt alkalmam bemutatni Leiner Károly kollégát (más névvel Zöld Béka tanár urat, aki nagy örömünkre végig jelen volt a szakmai napon. Olyan szakemberről van szó, aki már 10 éve gyakorlatban műveli a kalandpedagógiát. (Itt jelzem, hogy az erről szóló tanulmánya a RAABE-Klett Kiadó Tanári LÉTkérdések című kiadványának következő, decemberi füzetében jelenik meg.)

A Mentor Magazin csodálatos új köntösére hívta fel a figyelmet a főszerkesztő Gyarmati Szabó Éva (a külsejében a bulvárlapokat megszégyenítő, de igényes, a minőségből nem engedő folyóirat ezentúl „utcai forgalomban”, a Relay boltokban is kapható lesz ). A Támpont melléklet, melynek szerkesztője két hónapja Federmayer Katalin, továbbra is a szakma belső kiadványaként fog eljutni az iskolákhoz .

Ígéretes együttműködésünk alakul a Jogismeret Alapítvánnyal, amelynek munkájáról Bíró Kata tájékoztatta a résztvevőket. A saját tanácsadó rovatunkból ismerve a pedagógusok halmozódó jogi természetű problémáit, hangsúlyosan hívjuk fel a figyelmet az Jogismeret Alapítvány interneten is elérhető jogsegély szolgálatára, valamint rendezvényeikre és akkreditált tanfolyamaikra.

Nagy örömmel és szeretettel fogadtuk Szávai Ilonát, a Fordulópont című igényes és a gyereknevelés ügyéért való elszánt felelősségvállalást tükröző folyóirat főszerkesztőjét és a Pont Kiadó vezetőjét. Eddig is tudtunk egymásról és folyamatos kapcsolatban álltunk, de a személyes megismerkedést követően reménykedünk az intenzívebb együttműködésben.

Galambos Rita, a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) vezetője saját szervezete sokrétű tevékenysége mellett beszélt az azonos célért dolgozó civil egyesületek között alakuló kapcsolatról. Gönczöl Enikő, az EDUNET Tananyagfejlesztési Alapítvány vezetőjének kezdeményezésére jött létre az a civil hálózat, amely a szociális kompetenciák fejlesztésének területén kíván közös projekteket megvalósítani. A közös munkálkodás látható eredményeként jelennek meg az OFOE honlapján is folyamatosan óratervek. Jelenleg a hatodik ilyen anyagnál tartunk.

Itt jegyzem meg, hogy a rendezvényen mindvégig jelen volt, de a sűrű program miatt nem jutott szóhoz Simon Gabriella. Ez azért is sajnálatos, mert – a szociális kompetenciák fejlesztésére vonatkozó közös projekt mellett – az ő általa menedzselt Necc.hu honlap tanácsadó rovatával is tervezzük az együttműködést.

Nem esett érdemben szó továbbá arról a projektről, amely Zala és Vas megye iskoláiban a DIA vezetésével és az OFOE munkatársainak részvételével valósul meg, Az élet iskolája címmel. Reményeink szerint a sikeresnek bizonyuló program folytatására más helyszíneken is lehetőség lesz. A program vezetője Bártfai Edit, aki a mostani rendezvényen is jelen volt, az elmúlt évi szakmai napunkon tájékoztatott a projektről.

Szabó Győzőné, a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Pedagógiai Intézet igazgatója arról a most alakuló együttműködésről beszélt, amely az ENCORE Konfliktuspedagógiai Alapítvány, az OFOE és a pedagógiai intézet között jön létre, és amely modellje lehet a helyi műhelyekkel alakuló egyesületi kapcsolatainknak. Közös rendezvényeket, tanfolyami akkreditációkat, pályázatokat tervezünk.

Mit tettünk eddig, és mit tehetünk a továbbiakban?

És ezen a ponton logikusan következett a rendes éves közgyűlés első témája, vagyis az egyesület elmúlt évi tevékenységéről szóló elnöki beszámoló.

Ehhez kapcsolódott honlapszerkesztőnk, Szatmáry Nóra szubjektív hangú megszólalása elsősorban a Tanácsadó rovat anomáliáiról. Elmondta, hogy a rovatot mentálhigiénés és nevelési problémákkal kapcsolatos segítségnyújtásra hoztuk létre, de az utóbbi időben úgy elöntöttek bennünket a jogi természetű kérdések, hogy két önkéntes segítő bevonásával sem lehet győzni a napi húsz-harminc (sőt olykor negyven) kérdés megválaszolását. Ráadásul a kérdések többsége ismétlődő, amelyre a válasz akár a mi honlapunkon is megtalálható, és a feltüntetett címkék a keresést nagyban megkönnyítenék, ha a kérdező inkább önállóan, tudatosan használná a felkínált lehetőségeket. Számos olyan kérdés is van, amelyet fel lehetne tenni a saját iskolavezetőnek is, nem tudni, hogy miért fordulnak hozzánk például a személyes besorolás problémájával. Nem fogjuk ezt győzni ilyen formában, tehát a közeljövőben ezen a területen változások várhatók.

A közgyűlés nyilvánosságra is tartozó lényeges döntése a helyi műhelyek létrehozásának és egy országos hálózat létrehozásának terve.

Tehát a rendezvény sikeresnek volt mondható, hiszen eljutottunk a szakmai cselekvés szándékának közös kinyilatkoztatásáig, igaz: erről részletesen már nem volt mód beszélni, a kapcsolódó feladatok még előttünk állnak. Nagyon számítunk a résztvevő (és természetesen a valami okból távol maradó) egyesületi tagjaink közreműködésére a közös munkában.

Köszönetnyilvánítás

A rendezvény szervezésében a koncipiálástól kezdve a konkrét tervezésen át a teljes lebonyolításig főszerepet játszott Földes Petra, akit (persze nem csak ezért) az OFOE közgyűlése az elnökségbe is beválasztott. Nem mondok sokat, ha jelzem: nélküle a program nem valósulhatott volna meg.

A szervezésben nagyon sokat segített Peer Krisztina, a közgyűlés lebonyolításának felelősségét pedig Stanglné Pintér Márta vállalta. Köszönet érte mindkettőjüknek.

Nagyon hálásak vagyunk az ELTE Pedagógiai Pszichológiai Karának, személy szerint H. Nagy Annának, aki ingyenesen a rendelkezésünkre bocsátotta a termet és a szükséges technikát, valamint E. Farkas Zsuzsának, aki nem elég, hogy az operatív előkészületekben folyamatosan a rendelkezésünkre állt, de még az ajándékozásra szánt kiadványokat is segített a terembe talicskázni.

Végezetül köszönetet mondunk mindazoknak a partnereinknek, akik saját kiadványaikat ajándékozták a résztvevőknek: IRM Bűnnmegelőzési Osztály; Kolibri Gyermek és Ifjúsági Színház; Pont Kiadó; RAABE-Klett Kiadó.

2007. november 25.

Szekszárdi Júlia

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.12.12.
L. Ritók Bóra: Szegénység, 2019 decemberében
A hátrányos helyzet meghatározása jogszabály alapján történik…de a terepről tudjuk, ez gyakran nem tükröz valós képet. Ilyenkor, mikor a gyerekek hátrányos helyzetű igazolása az alap...
(Forrás: hvg/Nyomor széle blog)
--
2019.12.12.
L. Ritók Nóra: Ez a rendszer elengedte az oktatást
Aki elmegy egy szegregátumba, és bemegy egy komfort nélküli házba, ahol családok, gyerekek élnek, átjárja az az érzés, hogy szinte esélytelen innen kitörni. L. Ritók Nóra folyamatosan é...
(Forrás: Klubrádió)
--
2019.12.12.
„A szülők veszik el saját gyerekük életét, aztán csodálkoznak, ha megszúrja a tanárt, vagy kiugrik az ablakon”
A döbbeneten túllépve, a konkrét esetektől eltekintve vizsgáljuk meg a kontextust, azaz a magyar oktatási rendszert, ahol ezek a tragédiák megtörténtek. De még mielőtt erre rátérnénk,...
(Forrás: Szeretlek, Magyarország)
--
2019.12.12.
Amit csinálunk, az nem oktatás, hanem intézményesített gyerekkínzás
És olyan is volt, hogy amikor a kollégák (amúgy a házirenddel ellentétesen…) már két témazárót is írattak a diákjaimmal az adott tanítási napon, az egész csoportom annyira kimerült...
(Forrás: Független Diákparlament)
--
2019.12.12.
A gyerekek minden reggel kirázzák az iskolatáskát, ha a poloska nem is, de a csótány legalább kiesik
Két, nagy létszámú családok átmeneti otthonában élő édesanya számolt be arról, hogy a gyerekeikkel a csótányok között alszanak, miközben ágyi poloskák csípik őket. Nem arról van...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.12.12.
Jobb lesz a szakképzés, emelkedik a szakképzésben oktatók bére
A gazdaságvédelmi intézkedések részeként és a fiatalok foglalkoztatásának további bővítése érdekében újabb előrelépés történt a szakképzés megerősítéséért: az Országgyűlé...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.12.12.
Halácsy Péter: a gyerekeknek meg kell tanulni bánni a szabadsággal
A Budapest School Általános Iskola és Gimnázium kerettantervét az EMMI idén áprilisban fogadta el. A Budapest School célja a kezdeményezéssel az volt, hogy az általuk használt saját, szem...
(Forrás: index)
--
2019.12.11.
Vendégünk: Setényi János, oktatáskutató
Kína nemrég még a világ összeszerelő és fröccsöntő üzemének számított, de ma már sokkal inkább a kreativitásra gyúrnak, és a friss PISA-felméréseken éppen kenterbe verték a vilá...
(Forrás: index)
--
2019.12.11.
Pokorni: Az általános iskoláink kudarcosak
Az egykori oktatási miniszter szerint bőven lenne mit tenni a kistelepülési, kis létszámú iskolákért, amelyek nem feltétlenül kerültek jobb helyzetbe az állami kézbe vétel óta, sőt. A...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek