OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2007. november 26.
» Hozzászólások (0)

Végső soron sikeres rendezvény volt…

Beszámoló az Élhetőbb világ, élhetőbb társadalom című szakmai napunkról

Még frissiben szeretnék hírt adni a szombati rendezvényről, amíg élnek bennem a tények mellett a közben támadó érzések, gondolatok is. A szokványos elnöki beszámoló helyett szubjektív megközelítésben mondom el az eseményeket, úgy, ahogyan én éltem át. Feljogosítva érzem erre magam, hiszen ezúttal sikert és kudarcot is főként magunknak köszönhetünk. Ez volt ugyanis az első olyan országos programunk, amelyet teljesen magunkra utaltan szerveztünk meg, abszolút „költséghatékonyan”, hiszen az egyesületnek pillanatnyilag egyetlen vasa sincs. Az előadóknak nem tudtunk fizetni, útiköltséget nem térítettünk, a résztvevőket még pogácsával sem vendégeltük meg. Egyesületi infrastruktúránkat jelenleg a széles körben elismert és sokat látogatott honlapunk jelenti, amelynek szerkesztői már hónapok óta ingyen dolgoznak (nagy köszönet nekik ezért). Ez nem panasz, csupán szikár tényközlés, ami manapság nem meglepő, hiszen egy civil szervezet a mai Magyarországon örüljön, hogy él, és valahogyan működik.

De hát mezítlábas társadalmi szervezetként fűt bennünket a lelkesedés és az a hit, hogy amit csinálunk, arra szükség van, és egyre kitapinthatóbb igény mutatkozik. Már bevallhatom: a rendezvényt megelőzően igencsak szorongtunk, leginkább azon, hogy lesznek-e egyáltalán résztvevők. És voltak, többen, mint amennyiben reménykedtünk. Sőt a túlnyomó többségük végig ott maradt, és érdemben részt vett a tanácskozáson. Érzékelhetően tisztában voltak azzal az evidenciával, hogy hihetetlen erő rejlik az összefogásban, s ez a civil világ egyetlen esélye arra, hogy betöltse funkcióját. Sikerben akkor reménykedhetünk, ha az azonos célokért dolgozó szervezetek képesek együttműködni, és egyben kapcsolatot teremteni a nem civil szervezetekkel, intézményekkel (esetünkben elsősorban az iskolákkal és a fenntartókkal).

A tanácskozás középpontjában a közös szakmai cselekvésről szóló konzultáció állt. Ennek tudatában állítottuk össze a programot, amelynek első szakaszában a feladatok számbavételét, s ezzel párhuzamosan a lehetséges mozgástérről való gondolkodást terveztük. Ezt követően két már működő projektről következett tájékoztatás, majd szakmai partnereink mutatkoztak be, s zárásként a konkrét szakmai cselekvésről, tervekről folyt volna diskurzus az addig hallottak alapján.

A program valamennyi tervezett pontját megvalósítottuk, bár nem egészen úgy, ahogyan szerettük volna. A záró beszélgetésre, amit találkozónk leglényegesebb részének szántunk, már alig maradt idő. Minden tovább tartott egy kicsit, mint ahogyan terveztük.

Nézzük a részleteket!

Mozgásterünk a közoktatásban

Nagyon rövid felvezetés után az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázati lehetőségeiről beszélt Mandák Csaba. Az ő programpontját ugyan csak egy órásra szántuk, de végül másfél órán keresztül tartott. Az így keletkező csúszást később sem tudtuk ledolgozni, és ezért engem keményen furdalt a lelkiismeretem, hiszen időben le kellett volna állítanom az előadást. Ezt nem tettem első sorban azért, mert a kollégákat nagyon érdekelte a dolog, közben kérdéseket tettek fel, és az előadás utáni szünetben sem akarták ezt abbahagyni.

Ezen a ponton történt az egyetlen olyan esemény, amiért nem magunkat okolhatjuk: Csaba csak negyedóra csúszással tudta megkezdeni előadását, miután több mint félórán keresztül parkolóhelyet keresett… Így nem tudtunk közvetlenül a program előtt egyeztetni, s megbeszélni az újonnan előállt helyzetet: hogy tudniillik olyan friss információkat hoz nekünk, aminek a megosztására érdemes több időt szánni. Végül valóban rászántuk a szükséges időt, így viszont tagadhatatlan, hogy átmenetileg kicsúsztak a kezünkből az események.

Működő projektek

Az OFOE ez év tavasza óta kapcsolatban áll az Országos Bűnmegelőzési Bizottsággal, amelynek Ne tedd! című projektjéről a programot kipróbáló kollégánk, Peer Krisztina és az alkotók, Hentes Ildikó és Cseres Judit adtak ismertetést. (A Ne tedd! program bemutatása az OFOE-honlapon is olvasható.) A tájékoztató keretében megnéztük és megvitattuk a Retorzió című kisjátékfilmet, az egyikét annak az esztergomi kortárssegítők által készített négy alkotásnak, amelyet jelenleg az ország több iskolájában tesztelnek. A nagykanizsai Zsigmondy Vilmos és Széchenyi István Szakképző Iskola, egyik pedagógusa Ozorai György izgalmas beszámolót tartott kapcsolódó tapasztalatairól. A bemutatók után dr. Ivány Borbála, az Országos Bűnmegelőzési Bizottság munkatársa beszélt a társadalmi bűnmegelőzés programjáról és az OBMB által meghirdetett pályázatokról.

Persze ebben a programpontban sem minden alakult úgy, ahogyan szerettük volna. Csoportmunkát terveztünk a filmekről, de mivel a bútorzat nem volt mobil, és – ami tulajdonképpen nagyon örvendetes – a reméltnél jóval többen voltunk, ráadásul nyomasztott bennünket az időcsúszás, maradtunk végül a frontális formánál. Lehet, hogy kár volt.

Ért azonban bennünket ennél is nagyobb kár: attól való félelmemben, hogy a kollégák nem tudnak maguknak ebédet venni, hiszen a büfé 2 órakor bezárt, nem szóltam egy másik érdekes a bűnmegelőzési projektről, a Kolibri Színház programjáról. Igaz, az általuk küldött szép módszertani füzeteket megkapták a résztvevők (már akinek jutott belőlük), de mindenképpen szólni kellett volna erről a szakmai partnerünkről is. (Tájékozódási lehetőség persze van a honlapon, de azért az élőszó hatékonyabb lehetett volna. Sajnálom, hogy elmaradt.)

Ebéd után az aulában találkoztunk és ismerkedtünk az élmény-, illetve kalandpedagógiával, a Pressley Ridge Alapítvány munkatársai: Matt Liddle és Kubicskó Sándor közvetítésével. A csoportos játékkal szerzett saját élmény szemmel láthatóan jótékonyan hatott a résztvevők hangulatára, nagyon sikeres programpontnak bizonyult, és egyúttal új szakmai kapcsolatok kezdetét is jelentette.

Ez volt az a szakasz, amikor az én saját közérzetem teljesen elszakadt a csoporthangulattól. Ennek oka az volt, hogy néhány kollégát meghatározott időpontra kértem, illetve csak erre az időpontra tudott jönni a saját rövid, de jelentős ismertetőjének megtartására. Az időcsúszás miatt hiába tartották be az általam jelzett időpontot (volt közöttük olyan, aki ezért a fél országot átautózta), ki kellett várnia, míg eljutunk odáig. Ehhez képest az a – szintén előre tervezett – szándék, hogy most az aulában fogunk ugrándozni, erős frusztrációt okozott bennem. Persze – azt kell mondanom, hogy szerencsére – nem volt lehetőségem itt beavatkozni a dolgok rendjébe, mivel az erre meghívott két fiatalember szintén jelen volt már egy ideje, és kedves mosollyal várta az indulást. Úgyhogy minden ment a maga útján, és alkalmam volt újfent megélni, hogy milyen önfeledten vesznek részt a gyakorlatokban még azok a kollégák is, akik az időcsúszást korábban már négyszemközt a szememre vetették.

Szakmai partnereink

Nem tervezett programként, de az élménypedagógia közvetlen megtapasztalásának apropóján volt alkalmam bemutatni Leiner Károly kollégát (más névvel Zöld Béka tanár urat, aki nagy örömünkre végig jelen volt a szakmai napon. Olyan szakemberről van szó, aki már 10 éve gyakorlatban műveli a kalandpedagógiát. (Itt jelzem, hogy az erről szóló tanulmánya a RAABE-Klett Kiadó Tanári LÉTkérdések című kiadványának következő, decemberi füzetében jelenik meg.)

A Mentor Magazin csodálatos új köntösére hívta fel a figyelmet a főszerkesztő Gyarmati Szabó Éva (a külsejében a bulvárlapokat megszégyenítő, de igényes, a minőségből nem engedő folyóirat ezentúl „utcai forgalomban”, a Relay boltokban is kapható lesz ). A Támpont melléklet, melynek szerkesztője két hónapja Federmayer Katalin, továbbra is a szakma belső kiadványaként fog eljutni az iskolákhoz .

Ígéretes együttműködésünk alakul a Jogismeret Alapítvánnyal, amelynek munkájáról Bíró Kata tájékoztatta a résztvevőket. A saját tanácsadó rovatunkból ismerve a pedagógusok halmozódó jogi természetű problémáit, hangsúlyosan hívjuk fel a figyelmet az Jogismeret Alapítvány interneten is elérhető jogsegély szolgálatára, valamint rendezvényeikre és akkreditált tanfolyamaikra.

Nagy örömmel és szeretettel fogadtuk Szávai Ilonát, a Fordulópont című igényes és a gyereknevelés ügyéért való elszánt felelősségvállalást tükröző folyóirat főszerkesztőjét és a Pont Kiadó vezetőjét. Eddig is tudtunk egymásról és folyamatos kapcsolatban álltunk, de a személyes megismerkedést követően reménykedünk az intenzívebb együttműködésben.

Galambos Rita, a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) vezetője saját szervezete sokrétű tevékenysége mellett beszélt az azonos célért dolgozó civil egyesületek között alakuló kapcsolatról. Gönczöl Enikő, az EDUNET Tananyagfejlesztési Alapítvány vezetőjének kezdeményezésére jött létre az a civil hálózat, amely a szociális kompetenciák fejlesztésének területén kíván közös projekteket megvalósítani. A közös munkálkodás látható eredményeként jelennek meg az OFOE honlapján is folyamatosan óratervek. Jelenleg a hatodik ilyen anyagnál tartunk.

Itt jegyzem meg, hogy a rendezvényen mindvégig jelen volt, de a sűrű program miatt nem jutott szóhoz Simon Gabriella. Ez azért is sajnálatos, mert – a szociális kompetenciák fejlesztésére vonatkozó közös projekt mellett – az ő általa menedzselt Necc.hu honlap tanácsadó rovatával is tervezzük az együttműködést.

Nem esett érdemben szó továbbá arról a projektről, amely Zala és Vas megye iskoláiban a DIA vezetésével és az OFOE munkatársainak részvételével valósul meg, Az élet iskolája címmel. Reményeink szerint a sikeresnek bizonyuló program folytatására más helyszíneken is lehetőség lesz. A program vezetője Bártfai Edit, aki a mostani rendezvényen is jelen volt, az elmúlt évi szakmai napunkon tájékoztatott a projektről.

Szabó Győzőné, a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Pedagógiai Intézet igazgatója arról a most alakuló együttműködésről beszélt, amely az ENCORE Konfliktuspedagógiai Alapítvány, az OFOE és a pedagógiai intézet között jön létre, és amely modellje lehet a helyi műhelyekkel alakuló egyesületi kapcsolatainknak. Közös rendezvényeket, tanfolyami akkreditációkat, pályázatokat tervezünk.

Mit tettünk eddig, és mit tehetünk a továbbiakban?

És ezen a ponton logikusan következett a rendes éves közgyűlés első témája, vagyis az egyesület elmúlt évi tevékenységéről szóló elnöki beszámoló.

Ehhez kapcsolódott honlapszerkesztőnk, Szatmáry Nóra szubjektív hangú megszólalása elsősorban a Tanácsadó rovat anomáliáiról. Elmondta, hogy a rovatot mentálhigiénés és nevelési problémákkal kapcsolatos segítségnyújtásra hoztuk létre, de az utóbbi időben úgy elöntöttek bennünket a jogi természetű kérdések, hogy két önkéntes segítő bevonásával sem lehet győzni a napi húsz-harminc (sőt olykor negyven) kérdés megválaszolását. Ráadásul a kérdések többsége ismétlődő, amelyre a válasz akár a mi honlapunkon is megtalálható, és a feltüntetett címkék a keresést nagyban megkönnyítenék, ha a kérdező inkább önállóan, tudatosan használná a felkínált lehetőségeket. Számos olyan kérdés is van, amelyet fel lehetne tenni a saját iskolavezetőnek is, nem tudni, hogy miért fordulnak hozzánk például a személyes besorolás problémájával. Nem fogjuk ezt győzni ilyen formában, tehát a közeljövőben ezen a területen változások várhatók.

A közgyűlés nyilvánosságra is tartozó lényeges döntése a helyi műhelyek létrehozásának és egy országos hálózat létrehozásának terve.

Tehát a rendezvény sikeresnek volt mondható, hiszen eljutottunk a szakmai cselekvés szándékának közös kinyilatkoztatásáig, igaz: erről részletesen már nem volt mód beszélni, a kapcsolódó feladatok még előttünk állnak. Nagyon számítunk a résztvevő (és természetesen a valami okból távol maradó) egyesületi tagjaink közreműködésére a közös munkában.

Köszönetnyilvánítás

A rendezvény szervezésében a koncipiálástól kezdve a konkrét tervezésen át a teljes lebonyolításig főszerepet játszott Földes Petra, akit (persze nem csak ezért) az OFOE közgyűlése az elnökségbe is beválasztott. Nem mondok sokat, ha jelzem: nélküle a program nem valósulhatott volna meg.

A szervezésben nagyon sokat segített Peer Krisztina, a közgyűlés lebonyolításának felelősségét pedig Stanglné Pintér Márta vállalta. Köszönet érte mindkettőjüknek.

Nagyon hálásak vagyunk az ELTE Pedagógiai Pszichológiai Karának, személy szerint H. Nagy Annának, aki ingyenesen a rendelkezésünkre bocsátotta a termet és a szükséges technikát, valamint E. Farkas Zsuzsának, aki nem elég, hogy az operatív előkészületekben folyamatosan a rendelkezésünkre állt, de még az ajándékozásra szánt kiadványokat is segített a terembe talicskázni.

Végezetül köszönetet mondunk mindazoknak a partnereinknek, akik saját kiadványaikat ajándékozták a résztvevőknek: IRM Bűnnmegelőzési Osztály; Kolibri Gyermek és Ifjúsági Színház; Pont Kiadó; RAABE-Klett Kiadó.

2007. november 25.

Szekszárdi Júlia

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.08.20.
Ötévesen látott először fehér embert, hetedikben bukott, ma iskolát vezet Miskolcon (interú Orsós Jánossal)
Egyszerű a képlet: ha szakiskolába mész, akkor kapsz ösztöndíjat, ha gimnáziumba, akkor nem. A szegény családokból már senki nem jön érettségizni, mindenki tésztakészítő akar lenni....
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.20.
Magyarul is elindult a világ egyik legjobb tanulási oldala
A Khan Academy neve összekapcsolódott a digitális eszközökkel megvalósult önirányított tanulás fogalmaival. Szülők lelkendezve szokták mesélni, hogy a gyerekük otthon nem (csupán) telefonos...
(Forrás: Qubit)
--
2019.08.20.
Ha elég vagyonos vagy, a gyerekednek mégsem kell Wass Albertet tanulnia
Hírül adták tegnap, hogy Debrecen város és a Debreceni Egyetem együttesen alapítanak meg egy elit, angol-magyar tannyelvű magániskolát Debrecen-Pallagon, amely az egyszerű, mégis sokatmond...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.20.
Gyarmathy Éva: „Mit akar, az egész ország így működik!”
És nem azért kell a kis hazafiasságot belevinni a tananyagba, mert bárki hazafiasabb lesz, hanem a szófogadás gyakorlásáért. Igazodj! Most polgár leszel, aztán keresztény, népnemzeti, hazafi...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.20.
Iskolaépítészet: örökség és megújulás. Csémi Lili és Tarcsay Anita írása
A műhelykonferencia a váci Apor Vilmos Főiskola formálódó térpedagógiai műhelyének keretében valósult meg, amelynek célja, hogy interdiszciplináris párbeszédet teremtsen az építészet...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.08.20.
Kettészakadt világ
Visszakanyarodunk hát egy örök kérdéshez, mennyire várható el a mélyszegénységben a környezetbarát magatartás? Ha nincs fa, akkor mi a nagyobb bűn, ha káros anyagokkal fűt, vagy ha kih...
(Forrás: hvg./Nyomor széle blog)
--
2019.08.12.
A gyerekeinknek is jobb lenne, ha mi szülők nem állnánk ilyen csehül pénzügyi tudatosságban
Legyen szó hazai vagy külföldi tanulmányokról, az önálló életkezdésről, mindez szülőnek, gyereknek egyaránt komoly anyagi terhet jelenthet. A „kirepülés” izgalmas, kihívásokkal teli...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.11.
Deviszont – kritikai pedagógia a külvárosban
A Deviszont Közösségi Tér egy Budapest külvárosában működő oktatási program, amit társadalomtudósok, szociális munkások, filozófusok és pedagógusok hoztak létre szakképzésben tanul...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.11.
Egyre több támogatást kapnak a családok az iskolakezdéshez
Elsőtől kilencedik évfolyamig ingyenes tankönyvet kapnak a diákok, ami gyerekenként 10-12 ezer forint megtakarítást jelent. A szeptemberi családtámogatásokat is korábban, augusztus végén...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek