OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
Archív
Címkék:
   

Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány

A Kék Vonal Gyermek és Ifjúsági Telefonszolgálat ingyen hívható a 06(80)505-000 országos zöldszámon. (Levélcíme: 1364 Budapest, Postafiók 125).

Kék Vonal Gyermek- és Ifjúsági Telefonszolgálat

Magyarországon a gyermekvonalak közül elsőként, 1993-ban alakult a Fővárosi Önkormányzat TEGYESZ és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány támogatásával.

A problémával küszködő, veszélyben lévő, bármilyen módon figyelmet, segítséget igénylő gyerekek és fiatalok segélyvonala. A hívások tárgya széles skálán mozog: megtalálnak bennünket az iskolai nehézségekkel, családi problémákkal, társkapcsolati gondokkal küszködők éppúgy, mint a magányos, valamilyen függőségbe került, esetleg öngyilkosságra készülő gyerekek és fiatalok.

A segélyvonalat felnőttek is hívhatják gyerekkel kapcsolatos ügyekben (gyakori a gyerek- és családjogi kérdésekkel kapcsolatos hívás).

A hívásokat a Kék Vonal 85 órás képzését elvégzett laikus önkéntesek fogadják. Az önkéntesek munkáját a nemzetközi normáknak megfelelő szupervízió segíti.

Hívóinkat a saját fejlesztésű szorftwerrel kialakított címlista adatbázisban elérhető segítő, gyógyító, érdek- és jogvédő szervezetek és hálózatok bevonásával is segítjük.

A szolgálat ingyenes, anonim, az ország egész területéről, az év minden napján, 13 és 21 óra között hívható, jelenleg vezetékes telefonról.

A Kék Vonal a következő elvek szerint működik:

  • gyerekközpontú, ingyenes szolgáltatást nyújt gyerekeknek és fiataloknak;
  • a hívásokat bizalmasan kezeli;
  • a gyerekek megőrizhetik anonimitásukat;
  • a Kék Vonal komolyan veszi a gyerekek jogait;
  • a Kék Vonal a hívó gyerekekkel együttműködve fejti ki tevékenységét: a gyerekeket nem megmenteni akarja, hanem inkább őket megerősítve, támogatva, informálva azt akarja elérni, hogy ők találjanak megoldásokat nehézségeik megoldásához;
  • oly módon segíti a gyerekeket és a fiatalokat abban, hogy képesek legyenek a nekik gondot jelentő helyzetek megoldására, hogy alternatívákat tár fel számukra problémáik kezelésére.

1. táblázat: Statisztika 2005
Összes hívás: a Kék Vonalat megkereső hívások
Sikeres hívás: a fogadott hívások
Konzultációs hívások: a kétoldalú, segítő beszélgetésekké kibomló hívások
Összes hívás 248 171
Sikeres hívás 131 723
Konzultációs hívás 7 693

2. táblázat: A konzultációs hívások részletezése
Megjegyzés: A táblázatban a konzultációs hívások száma 972-vel több, mint az első táblázatban; ez abból adódik, hogy kiegészítő, mellékproblémát is jelöltünk esetenként.
TémaEsetszám%
Hajléktalanság110,13
Öndestrukció 11 0,13
Rasszizmus 11 0,13
Fogyatékkal él 20 0,23
Elhanyagolás 20 0,23
Jogi problémák 20 0,23
Örökbefogadás/befogadó család 20 0,23
Étkezési zavarok 26 0,30
Eltűnés, elszökés 26 0,30
Érzelmi vissaélés 26 0,30
Kulturális/vallási probléma 29 0,33
Öngyilkosság veszélye 29 0,33
Probléma a munkával 43 0,50
Büntetendő tett 48 0,55
Válás 53 0,61
Panasz(intézményekre) 53 0,61
Erőszak a családban 57 0,66
Fizikai visszaélés 57 0,66
Veszteség, gyász 68 0,78
Fenyegetés, agresszió 68 0,78
Bullying (kortárs agresszió) 88 1,02
Anyagi problémák 95 1,10
Szexuális visszaélés 133 1,53
Betegség 159 1,83
Terhesség 218 2,52
Kábítószer, más függőség 223 2,57
Iskolai problémák 244 2,82
Lelki baj, betegség 250 2,89
Magány 265 3,06
Probléma a barátokkal 533 6,15
Családi kapcsolati probléma 626 7,22
Szexualitás, szex. identitás 842 9,72
Kapcsolatfelvétel 1241 14,32
Párkapcsolati probléma 3052 35,22
8665100

Nemzetközi munkacsoport

A Kék Vonal alapító tagja

  • a Child Helpline International,
  • a European Federation for Missing and Sexually Exploited Children,
  • a Eurochild (gyermekszegénység ellen, gyermekek esélyegyenlőségéért küzdő)

szervezeteknek.

A Kék Vonal Nemzetközi Munkacsoport vezetőjét, a szervezet szakmai minőségének elismeréseként a Childhelpline International 26 európai országa 2005-ben a szervezet vezetőségében az európai régió képviselőjévé választotta (member of the Board). Ugyancsak vezetőségi tagja (member of the Board) munkatársunk 2005-től a European Federation for Missing and Sexually Exploited Children szervezetének.

Eltűnt Gyerekek Munkacsoport

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány alapító tagja (2000) a European Federation for Missing and Sexually Exploited Children (Eltűnt és Szexuálisan Kihasznált Gyerekek Európai Föderációja) nevű szervezetnek. A szervezet a belga Child Focus (eltűnt és szexuálisan bántalmazott gyermekek segítésére alakult szervezet) kezdeményezésére alakult, jelenleg 19 európai civil szervezet a tagja. A tagszervezetek szoros együttműködése elősegíti a határokon átnyúló gyerekeltűnési esetek szakmailag adekvát kezelését, a gyerekek és hozzátartozóik segítését. A Föderáció tagszervezetei az Európai Uniótól elnyert támogatással többéves munkával, a gyerekek hatékonyabb segítését célzó együttműködési rendszert alakítottak ki (www.childoscope.net), amely 29 európai országra terjed ki.

Szervezetünkön belül 2000-ben alakult az Eltűnt Gyerekek Munkacsoport, amelynek célja feltérképezni az eltűnt gyerekek és hozzátartozóik hatékony segítésének módját és a hasonló célú szervezetekkel való együttműködés formáit, kiemelten fontos területként kezelve a határokon átnyúló eltűnés eseteit.

Szakember- Szakember Vonal
(06-1) 302-0944, szakemberek[kukac]kek-vonal[pont]hu

  • Telefonos konzultációs lehetőség minden, gyermekekkel hivatásszerűen foglalkozó szakember ( családgondozó, orvos, rendőr, pedagógus, védőnő, kórházi ápoló) számára. A konzultáció a szakmai feladatoknak arra szegmensére vonatkozik, amely a gyermekvédelem, gyermekjólét határterületét érinti.
  • A beérkező hívásokat jól képzett, gyermekvédelemben jártas szakemberek fogadják, akiket az Alapítvány felkészített a konzultációra (módszertan, szakirodalom, tréning).
  • Hívható: minden kedden, csütörtökön és pénteken 10 és 14 óra között, illetve levélben is vállaljuk a konzultációt.

Gyermekjóléti Fórum

  • Csatlakoztak: a gyerekekkel hivatásszerűen foglalkozó szakmák civil szervezetei.
  • Együttműködő partnerek: Módszertani Gyermekjóléti Szolgálatok Országos Egyesülete, Házi Gyermekorvosok Egyesülete, Magyar Védőnők Országos Egyesülete, Magyar Szupervízorok Egyesülete, Fővárosi Pedagógiai Intézet, Rendőrtiszti Főiskola.
  • Célja: stratégiákat és protokollokat dolgozzon ki a szakmák együttműködésére, annak érdekében, hogy a gyerekvédelemmel határos esetekben hatékonyabb legyen a segítség.

Utazó Szupervízió

2004–2005-ben Magyarország hátrányos helyzetű régiójában a gyermekjóléti szolgálatok és a jelzőrendszer szakemberei számára szerveztünk szupervíziót, amelynek célja a szakmai elakadások kezelése, a szakmai szerep és identitás fejlesztése. Nyolc szupervíziós csoportban összesen 78 fő vett részt.

A főváros gyermekvédelmi munkáját támogatva 2 csoportban, összesen 18 nevelőszülőnek szerveztünk szupervíziót. A sok veszteséget átélt gyerekeket nevelő családok igen nagy terheket cipelnek. A jól felkészült szupervízor segítségével, problémáikat megoszthatják egymással, feldolgozhatják. A nevelőszülő tanácsadók és a gyámi tanácsadók 1-1 csoportja (összesen 16 fő) szintén részesült a szupervízióban.

Az alapítvány adatai

Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány
kiemelten közhasznú, országos hatókörű alapítvány
Bejegyzés: 1993
1124 Budapest, Deres u. 11.
Bankszámlaszám:10103173-40035423-00000009 Budapest Bank Rt.
A Kék Vonal vezetője: dr. Javorniczkyné Flaskay Éva

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.25.
Államosítanák a Dr. Ámbédkar Gimnáziumot
Kérdés, hogy a kormány képes-e szakmailag irányítani egy ennyire speciális intézményt, ahol a pedagógiai módszerek is teljesen eltérők az egyen köntösbe öltöztetett állami intézmények...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.25.
Három percet kértek Orbántól: a budaörsi pedagógusok kiállnak magukért
A budaörsi pedagógusok emlékeztettek arra is, hogy mára ott tartunk, hogy az ország összes pedagógiai szakmai szervezete, a szakszervezetek, de a kormányt döntései meghozatalában segítő c...
(Forrás: mérce)
--
2019.04.25.
Jogos a diákkövetelés: minőségi oktatás nélkül nem elvárható a nyelvvizsga
A minisztérium intézkedése súlyos támadás az esélyegyenlőség ellen. Rengeteg olyan diák szorul ezzel ki a felsőoktatásból, akiknél a szülőknek nincs anyagi lehetőségük a gyenge iskolai...
(Forrás: Szülői Hang)
--
2019.04.25.
Az Emmi mentette meg a bezárástól a sajókazai Dr. Ámbédkar Gimnáziumot
„A napokban megjelent álhírekkel szemben” az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) mentette meg az azonnali bezárástól az egyébként nem állami fenntartású, buddhista közösség által...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.25.
Egyre alacsonyabb a fiatal tanárok aránya az általános iskolákban
Égetően hiányzik a fiatal korosztály az oktatásból. 2017-re 13 százalékra csökkent a 35 év alattiak aránya az általános iskolai tanárok között a 2011-es 16 százalékról, az 55 év feletti...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek