OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2008. április 9.
» Hozzászólások (11)

Pedagógus-tál OKM-módra

Török Ildikó

Lassan harminc éve szereztem az első és két éve az utolsó (remélem!) diplomámat. Csupa humán tantárgyat tanítok egy művészeti tagozatos általános iskolában, egy lakótelepi „végvárban”, Rákoskeresztúron. Humanista vagyok, de a kutyákat sem bántom.
Pályám elején magyar-történelem szakosként annyi mindent „tudtam”, hogy a gyerekek szinte fuldokoltak a magas tudományok tengerében, amelybe beledobtam őket. Aztán lassan megtanultam, hogy a kevesebb több, hogy a tantárgyakat ne állítsam magam és a gyerekek közé, mert ettől nem kerülünk közelebb egymáshoz.
Ma is mindennap tanulok diákjaimtól valamit. Róluk, a világról, magamról.

Végy néhány különböző formájú, szép, színes pedagógust. Lehet köztük primőr és érettebb példány is. A primőr zsengébb, finomabb, könnyebben emészthető, és még feldolgozott állapotban is esztétikusabb, viszont a néha ütött-kopott érettebb darabok ízletesebbek, tartalmasabbak lehetnek. Sajnos gyakran előfordulnak pudvás, fás, ehetetlen alanyok is, és már egyetlenegy is elronthatja az egész ételt.

Egy megfelelő nagyságú, fazékban, ún. Tantestületben összevegyítjük a fogyasztásra alkalmas (= diplomás) darabokat, majd tűzre tesszük az edényt.

A marha bontása (Forrás: Országos Húsipari Kutatóintézet Kht.)

Először felforraljuk, hogy a darabok mozgásba jöjjenek, majd beleöntjük a következő keveréket: KOT, MSZ, IMIP. Ha a forrás csendesedett, óvatosan beleengedjük a szép, zöld „új módszerek” levélbe csomagolt tantervet (ez lehet mélyhűtött vagy konzerv is, a lényeg a szép, zöld levél), és lefedjük a fazekat. A lángot mérsékeljük, így minden darab a saját levében párolódik, és kioldódnak az értékes tápanyagok (= tudás, tehetség, türelem stb.). A pedagógusok lassan vesztik el formájukat és színüket, és nem egyszerre esnek össze, de térfogatuk – kíméletes főzés mellett is – felére is csökkenhet.

Közben – állandó kevergetés mellett – fűszerezzünk A csipetnyi jutalom mellé egy kevés túlórát is tegyünk, lehetőleg apróra vágva. Az étkezési jegy, a ruhapénz és a könyvtámogatás ugyan kellemes aromájú, de el is hagyható. Még egy leheletnyi munkabér, ettől egy kis színt kap az egyébként lassan egységes szürkévé váló finomságunk. De vigyázzunk a bérarányokra, mert túl sok ebből a karakteres ízű, egzotikus fűszerből elveszi azt a generálszósz-jelleget, amire egyébként törekednünk kell. Folyamatosan kevergessük, és ügyeljünk arra, hogy a darabok a fazék alján maradjanak.

Ha már minden megpuhult, jöhetnek a sűrítőanyagok. Ezekre azért van szükségünk, mert így a pedagógusok nem úszkálnak majd ide-oda szabadon, hanem szépen megkötnek a csuszpájzban.

Milyen sűrítőket használ a mai konyha? A pedagógiai program átdolgozása nevű igen tartalmas, de nehezen emészthető, viszont minden sarki O(K)M-ben beszerezhető terméket. Ebből többször is tehetünk fazekunkba két-három púpozott kanállal. Feltétlenül adjunk ételünkhöz törvény- és rendeletmódosítást is, amelyet a zacskóból kivéve először pucoljunk, hámozzunk meg, magozzunk ki, vegyük ki a velejét, lényegét, majd a maradékot passzírozzuk át fémszűrőn. Óvatosan bánjunk ezekkel az adalékokkal, mert mérgező elemeket is tartalmazhatnak, viszont a közalkalmazotti recepttár előírja a használatukat: minél többször alkalmazzuk, annál korszerűbbnek tűnik a fazék tartalma. Ételünk akkor kész, ha a darabok teljesen eltűntek az elegyben. Kicsit összerotyogtatjuk még, és ha a kanál is megáll benne, tálaljuk.

Felhasználását elsősorban menzán és népkonyhákon ajánljuk. Igaz, hogy a hozzávalók igen értékes és drága anyagok, de kemény munkával és kellő hozzá nem értéssel ezek teljesen eltüntethetők.

(Az érzékenyebb gyomrúak és vastagabb pénztárcájúak számára inkább alternatív finomságokat javaslunk.)

Kedves szülők és gyerekek: jó étvágyat!

Török Ildikó

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

töri | 2008. május 20.
Nekem sem tetszik,az a lekvár, amibe egyre jobban beleragadva kell dolgoznom.Szerencsére nem kellett konstruktívnak lennem,meghalnék, ha itt ezt kérnék tőlem, és nem gondolom, hogy az egyetértés feltétlenül szükséges egy hangulattal vagy létállapottal való azonosuláshoz. Mert ez erről szólt volna, nem másról. Hidd el, hogy a suliban konstruktív vagyok, hiszen ott van a lényeg: a gyerek.
hanger | 2008. május 19. | gergely[kukac]hanczar[pont]hu
http://nol.hu/cikk/489326/
nekem ez a cikk nem tetszik. nem konstruktív. frenetikusan szellemes, de nem vagyok biztos benne, hogy igaza van.
petra | 2008. április 22.
http://nol.hu/cikk/489326/
talán ide illik a legjobban - hátha az aulán nem mindenki veszi észre - no meg szeretnék gratulálni - végre valaki szóvá tette és körül is járta, hogy mit jelent a tanteremben egy kijáró csaptelep!!! köszönöm és gratulálok! (ez utóbbit Achsnak üzenem - remélem, rábukkansz itt!)
Szávai | 2008. április 17. | vizuszol[kukac]freemail[pont]hu
Ami kimaradt:

Végy először is egy önkormányzati illetékest, aki minden követ megmozgat, hogy az igazgatói pályázatot egy echte bürokrata nyerje.

Mert ha ez nem történik meg, akkor könnyen adódhataz a helyzet, hogy az iskola derűs nyugalommal elpantomimeli az egész OKM irodajátékot, papíron mindenük rendben ( Józsikám, ti olyan ügyesek vagytok, ugye át tudsz küldeni nekem emilben egy.... aztán jön a word, excel cserefunkciójának megjáratása),
valójában tanítanak, ahogy tudnak. Ahogy jónak látják. Illetve dehogy is látják jónak, jónak azt látnák, ha nem lennének hazugságokra kényszerítve.
hanczár gergely | 2008. április 14. | gergely[kukac]hanczar[pont]hu
minden sora igaz. sajnos. vinnyogva röhögtem. az írás mélységesen aljas. nem lehet utána ugyanúgy gondolni az iskolára, mint előtte. nagyon tetszik.

csak annyi kiegészítés, hogy az alternatívok sem fizetnek mindig jól. sőt. a szabadságnak ára van. a fizetésedből vonják le, ha nem akarod folyton azt hallgatni debil kollégáktól, hogy "miért kell folyton átrendezni a termet?" "mi ez a zaj" stb...
L. Ritók Nóra | 2008. április 11. | l[pont]ritoknora[kukac]freemail[pont]hu
Kedves Ildi!
Értettem, hogy a lehetőségekre gongdoltál,csak tudod, az én iskolám is alternatív mődszereket használó, alapítványi művészeti iskola, csak a bot másik végén van, ugyanis most 67%-ban hátrányos helyzetű, zömében cigánytanulókat oktat. Azt hiszem, nincs még ilyen művészeti "magániskola" az országban, az alternativitást értve alatta. Ezért fogtam rögtön az alternatív módszerek alkalmazásáról való értekezésbe.Mindenki azt hiszi, ha alternatív egy iskola, akkor az pénzes... És talán így is van. A Waldorf, a Rogers, és a többi köztudottan tandíjas, nem beszélve az AKG-ról. Én is majd megfeszülök, hogy a fenntartás költségeit előteremtsem.... és látod, azért idegesít méginkább a dolog, mert én igazán tudom, hogy egy módszer alkalmazása nem pénzkérdés, csak szándék, akarat kérdése.
TörökI. | 2008. április 11. | Toeroeki8[kukac]citromail[pont]hu
Kedves Nóra!
Örülök, hogy "veszitek a lapot", és gondolom nemcsak én vagyok olyan állapotban, hogy a pedagógusok helyzetét már olyan kétségbeejtően abszurdnak érzem néha, hogy csak röhögni tudok, milyen eseteket produkál a magyar közoktatás.
Egyébként én az "alternatív finomságok"-nál nem a módszerekre, hanem a lehetőségekre gondoltam: alapítványi és magániskolák, magántanárok, külföldi tanulmányok, stb.
Az alternatív módszerekről annyit, hogy én sem tudom olyan sok órán és főleg nem minden osztálynál alkalmazni. Általában ötödikben kezdem megismertetni a gyerekekkel pl.: a kooperatív csoportmunkát. Néha vért izzadok, és semmi eredmény, csak a rengeteg belefektetett munka, aztán egyszer csak váratlanul jól sikerül, mindenki élvezi, és mérhető - ez az igazgatóknak nagyon fontos elem - eredményt produkálunk.
Szóval én is csak kísérletezgetek.
L. Ritók Nóra | 2008. április 10. | l[pont]ritoknora[kukac]freemail[pont]hu
Hát ez olyan frappáns, szellemes, hogy nem sok hozzátennivaló van.... Csak gratulálni tudok!
Ja, és persze nagyon igaz.
De mégis: érdekes ez a vastagabb pénztárca és az alternatív iskolák kérdése. Évek óta foglalkozom alternatív pedagógiákkal, próbálkozva az új, sikeres módszereket bevinni a tanártovábbképzések révén az általános iskolai oktatásba. Hiába jók, jobbak, mint a régiek, nem megy át az általános gyakorlatba. Sokat gondolkodtam már, mi lehet az oka. Nyilván először is a többletmunka, pénz nélkül. Sokkal kényelmesebb a rutinból megtartott óra a pedagógusoknak, haladni a jól bevált, "remek" apáczais könyvek huszonvalahanyadik oldalától hármat óránként, a hozzávaló munkafüzeti feladatokkal, még oda sem kell nagyon figyelni... Mert a pedagógust alapvetően már nem fűti a kísérletezés izgalma, a "fizetés úgyis jár". Aztán az újdonság más, könnyen kap kritikát: minek kell átrendezni a termet? Miért van ekkora zaj? Ja, hogy a képességeket ezek a módszerek eredményesebben fejlesztik? Hogy jobban tud a gyerek közösségben dolgozni, nagyobb a szociális érzékenysége, és nem anyázza le rögtön a másikat, mert a kooperatív tanulásszervezésben ezt tanulta? Hát ez nem túl érdekes momentum a remek szintfelmérő dolgozatok mellett. Kit érdekel a neveltség, a készség? Csak a lexikális tudás, az a mérhető, az a biztos.
Szóval, a kimeneti rendszer sem akarja az alternativitást.És az igazgatók sem (tisztelet a kivételnek). Voltam koop. képzésen, ahol az igazgató bemutatott a tantestületének, majd elvonult, hogy neki dolgoznia kell, nem ér rá bohóckodni. Gondolhatjátok, honnan indultam ezután. Szóval, nem értem: miért nem megy át az, ami biztosan jobb? Miért maradnak ezek a módszerek az alternatív iskolák kis csoportjában évtizedek óta? Ha kijön a főiskoláról egy friss diplomás, és bekerül egy "hagyományos" tantestületbe, két-három hónap alatt abbahagyja az alternatív módszerek alkalmazását, már ha egyáltalán megpróbálja, annyi ellenérzésbe ütközik.Még a szülőktől is: "Csinálja rendesen, játszani otthon is tud a gyerek." Szóval, baromi nehéz ez. A továbbképzéseken sem azt akarják, hogy olyan módszereket mutassak, ami új, hanem olyat, amitől a mai gyerekek úgy csinálnak, mint régen: figyelnek, kussolnak, és szorgalmasan dolgoznak. DEHÁT EZ MÁR NEM MEGY!
TörökI. | 2008. április 10. | toeroeki8[kukac]citromail[pont]hu
Kedves IZs!
Persze!
IZs | 2008. április 10.
Köszönöm, terjeszthetem?
IZs
mesme | 2008. április 10.
Nagyon jó!!!!
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Túl sok lett a jó tanuló Zuglóban, ezért végül senki nem kapta meg a beígért oklevelet
Szeretnék egy érdekes/szomorú/elgondolkodtató hivatalos értesítést a figyelmükbe ajánlani, kezdte levelét egy olvasónk, akinek gyermeke egy zuglói általános iskolába jár. "A kerületben...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek