OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2008. április 9.
» Hozzászólások (11)

Pedagógus-tál OKM-módra

Török Ildikó

Lassan harminc éve szereztem az első és két éve az utolsó (remélem!) diplomámat. Csupa humán tantárgyat tanítok egy művészeti tagozatos általános iskolában, egy lakótelepi „végvárban”, Rákoskeresztúron. Humanista vagyok, de a kutyákat sem bántom.
Pályám elején magyar-történelem szakosként annyi mindent „tudtam”, hogy a gyerekek szinte fuldokoltak a magas tudományok tengerében, amelybe beledobtam őket. Aztán lassan megtanultam, hogy a kevesebb több, hogy a tantárgyakat ne állítsam magam és a gyerekek közé, mert ettől nem kerülünk közelebb egymáshoz.
Ma is mindennap tanulok diákjaimtól valamit. Róluk, a világról, magamról.

Végy néhány különböző formájú, szép, színes pedagógust. Lehet köztük primőr és érettebb példány is. A primőr zsengébb, finomabb, könnyebben emészthető, és még feldolgozott állapotban is esztétikusabb, viszont a néha ütött-kopott érettebb darabok ízletesebbek, tartalmasabbak lehetnek. Sajnos gyakran előfordulnak pudvás, fás, ehetetlen alanyok is, és már egyetlenegy is elronthatja az egész ételt.

Egy megfelelő nagyságú, fazékban, ún. Tantestületben összevegyítjük a fogyasztásra alkalmas (= diplomás) darabokat, majd tűzre tesszük az edényt.

A marha bontása (Forrás: Országos Húsipari Kutatóintézet Kht.)

Először felforraljuk, hogy a darabok mozgásba jöjjenek, majd beleöntjük a következő keveréket: KOT, MSZ, IMIP. Ha a forrás csendesedett, óvatosan beleengedjük a szép, zöld „új módszerek” levélbe csomagolt tantervet (ez lehet mélyhűtött vagy konzerv is, a lényeg a szép, zöld levél), és lefedjük a fazekat. A lángot mérsékeljük, így minden darab a saját levében párolódik, és kioldódnak az értékes tápanyagok (= tudás, tehetség, türelem stb.). A pedagógusok lassan vesztik el formájukat és színüket, és nem egyszerre esnek össze, de térfogatuk – kíméletes főzés mellett is – felére is csökkenhet.

Közben – állandó kevergetés mellett – fűszerezzünk A csipetnyi jutalom mellé egy kevés túlórát is tegyünk, lehetőleg apróra vágva. Az étkezési jegy, a ruhapénz és a könyvtámogatás ugyan kellemes aromájú, de el is hagyható. Még egy leheletnyi munkabér, ettől egy kis színt kap az egyébként lassan egységes szürkévé váló finomságunk. De vigyázzunk a bérarányokra, mert túl sok ebből a karakteres ízű, egzotikus fűszerből elveszi azt a generálszósz-jelleget, amire egyébként törekednünk kell. Folyamatosan kevergessük, és ügyeljünk arra, hogy a darabok a fazék alján maradjanak.

Ha már minden megpuhult, jöhetnek a sűrítőanyagok. Ezekre azért van szükségünk, mert így a pedagógusok nem úszkálnak majd ide-oda szabadon, hanem szépen megkötnek a csuszpájzban.

Milyen sűrítőket használ a mai konyha? A pedagógiai program átdolgozása nevű igen tartalmas, de nehezen emészthető, viszont minden sarki O(K)M-ben beszerezhető terméket. Ebből többször is tehetünk fazekunkba két-három púpozott kanállal. Feltétlenül adjunk ételünkhöz törvény- és rendeletmódosítást is, amelyet a zacskóból kivéve először pucoljunk, hámozzunk meg, magozzunk ki, vegyük ki a velejét, lényegét, majd a maradékot passzírozzuk át fémszűrőn. Óvatosan bánjunk ezekkel az adalékokkal, mert mérgező elemeket is tartalmazhatnak, viszont a közalkalmazotti recepttár előírja a használatukat: minél többször alkalmazzuk, annál korszerűbbnek tűnik a fazék tartalma. Ételünk akkor kész, ha a darabok teljesen eltűntek az elegyben. Kicsit összerotyogtatjuk még, és ha a kanál is megáll benne, tálaljuk.

Felhasználását elsősorban menzán és népkonyhákon ajánljuk. Igaz, hogy a hozzávalók igen értékes és drága anyagok, de kemény munkával és kellő hozzá nem értéssel ezek teljesen eltüntethetők.

(Az érzékenyebb gyomrúak és vastagabb pénztárcájúak számára inkább alternatív finomságokat javaslunk.)

Kedves szülők és gyerekek: jó étvágyat!

Török Ildikó

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

töri | 2008. május 20.
Nekem sem tetszik,az a lekvár, amibe egyre jobban beleragadva kell dolgoznom.Szerencsére nem kellett konstruktívnak lennem,meghalnék, ha itt ezt kérnék tőlem, és nem gondolom, hogy az egyetértés feltétlenül szükséges egy hangulattal vagy létállapottal való azonosuláshoz. Mert ez erről szólt volna, nem másról. Hidd el, hogy a suliban konstruktív vagyok, hiszen ott van a lényeg: a gyerek.
hanger | 2008. május 19. | gergely[kukac]hanczar[pont]hu
http://nol.hu/cikk/489326/
nekem ez a cikk nem tetszik. nem konstruktív. frenetikusan szellemes, de nem vagyok biztos benne, hogy igaza van.
petra | 2008. április 22.
http://nol.hu/cikk/489326/
talán ide illik a legjobban - hátha az aulán nem mindenki veszi észre - no meg szeretnék gratulálni - végre valaki szóvá tette és körül is járta, hogy mit jelent a tanteremben egy kijáró csaptelep!!! köszönöm és gratulálok! (ez utóbbit Achsnak üzenem - remélem, rábukkansz itt!)
Szávai | 2008. április 17. | vizuszol[kukac]freemail[pont]hu
Ami kimaradt:

Végy először is egy önkormányzati illetékest, aki minden követ megmozgat, hogy az igazgatói pályázatot egy echte bürokrata nyerje.

Mert ha ez nem történik meg, akkor könnyen adódhataz a helyzet, hogy az iskola derűs nyugalommal elpantomimeli az egész OKM irodajátékot, papíron mindenük rendben ( Józsikám, ti olyan ügyesek vagytok, ugye át tudsz küldeni nekem emilben egy.... aztán jön a word, excel cserefunkciójának megjáratása),
valójában tanítanak, ahogy tudnak. Ahogy jónak látják. Illetve dehogy is látják jónak, jónak azt látnák, ha nem lennének hazugságokra kényszerítve.
hanczár gergely | 2008. április 14. | gergely[kukac]hanczar[pont]hu
minden sora igaz. sajnos. vinnyogva röhögtem. az írás mélységesen aljas. nem lehet utána ugyanúgy gondolni az iskolára, mint előtte. nagyon tetszik.

csak annyi kiegészítés, hogy az alternatívok sem fizetnek mindig jól. sőt. a szabadságnak ára van. a fizetésedből vonják le, ha nem akarod folyton azt hallgatni debil kollégáktól, hogy "miért kell folyton átrendezni a termet?" "mi ez a zaj" stb...
L. Ritók Nóra | 2008. április 11. | l[pont]ritoknora[kukac]freemail[pont]hu
Kedves Ildi!
Értettem, hogy a lehetőségekre gongdoltál,csak tudod, az én iskolám is alternatív mődszereket használó, alapítványi művészeti iskola, csak a bot másik végén van, ugyanis most 67%-ban hátrányos helyzetű, zömében cigánytanulókat oktat. Azt hiszem, nincs még ilyen művészeti "magániskola" az országban, az alternativitást értve alatta. Ezért fogtam rögtön az alternatív módszerek alkalmazásáról való értekezésbe.Mindenki azt hiszi, ha alternatív egy iskola, akkor az pénzes... És talán így is van. A Waldorf, a Rogers, és a többi köztudottan tandíjas, nem beszélve az AKG-ról. Én is majd megfeszülök, hogy a fenntartás költségeit előteremtsem.... és látod, azért idegesít méginkább a dolog, mert én igazán tudom, hogy egy módszer alkalmazása nem pénzkérdés, csak szándék, akarat kérdése.
TörökI. | 2008. április 11. | Toeroeki8[kukac]citromail[pont]hu
Kedves Nóra!
Örülök, hogy "veszitek a lapot", és gondolom nemcsak én vagyok olyan állapotban, hogy a pedagógusok helyzetét már olyan kétségbeejtően abszurdnak érzem néha, hogy csak röhögni tudok, milyen eseteket produkál a magyar közoktatás.
Egyébként én az "alternatív finomságok"-nál nem a módszerekre, hanem a lehetőségekre gondoltam: alapítványi és magániskolák, magántanárok, külföldi tanulmányok, stb.
Az alternatív módszerekről annyit, hogy én sem tudom olyan sok órán és főleg nem minden osztálynál alkalmazni. Általában ötödikben kezdem megismertetni a gyerekekkel pl.: a kooperatív csoportmunkát. Néha vért izzadok, és semmi eredmény, csak a rengeteg belefektetett munka, aztán egyszer csak váratlanul jól sikerül, mindenki élvezi, és mérhető - ez az igazgatóknak nagyon fontos elem - eredményt produkálunk.
Szóval én is csak kísérletezgetek.
L. Ritók Nóra | 2008. április 10. | l[pont]ritoknora[kukac]freemail[pont]hu
Hát ez olyan frappáns, szellemes, hogy nem sok hozzátennivaló van.... Csak gratulálni tudok!
Ja, és persze nagyon igaz.
De mégis: érdekes ez a vastagabb pénztárca és az alternatív iskolák kérdése. Évek óta foglalkozom alternatív pedagógiákkal, próbálkozva az új, sikeres módszereket bevinni a tanártovábbképzések révén az általános iskolai oktatásba. Hiába jók, jobbak, mint a régiek, nem megy át az általános gyakorlatba. Sokat gondolkodtam már, mi lehet az oka. Nyilván először is a többletmunka, pénz nélkül. Sokkal kényelmesebb a rutinból megtartott óra a pedagógusoknak, haladni a jól bevált, "remek" apáczais könyvek huszonvalahanyadik oldalától hármat óránként, a hozzávaló munkafüzeti feladatokkal, még oda sem kell nagyon figyelni... Mert a pedagógust alapvetően már nem fűti a kísérletezés izgalma, a "fizetés úgyis jár". Aztán az újdonság más, könnyen kap kritikát: minek kell átrendezni a termet? Miért van ekkora zaj? Ja, hogy a képességeket ezek a módszerek eredményesebben fejlesztik? Hogy jobban tud a gyerek közösségben dolgozni, nagyobb a szociális érzékenysége, és nem anyázza le rögtön a másikat, mert a kooperatív tanulásszervezésben ezt tanulta? Hát ez nem túl érdekes momentum a remek szintfelmérő dolgozatok mellett. Kit érdekel a neveltség, a készség? Csak a lexikális tudás, az a mérhető, az a biztos.
Szóval, a kimeneti rendszer sem akarja az alternativitást.És az igazgatók sem (tisztelet a kivételnek). Voltam koop. képzésen, ahol az igazgató bemutatott a tantestületének, majd elvonult, hogy neki dolgoznia kell, nem ér rá bohóckodni. Gondolhatjátok, honnan indultam ezután. Szóval, nem értem: miért nem megy át az, ami biztosan jobb? Miért maradnak ezek a módszerek az alternatív iskolák kis csoportjában évtizedek óta? Ha kijön a főiskoláról egy friss diplomás, és bekerül egy "hagyományos" tantestületbe, két-három hónap alatt abbahagyja az alternatív módszerek alkalmazását, már ha egyáltalán megpróbálja, annyi ellenérzésbe ütközik.Még a szülőktől is: "Csinálja rendesen, játszani otthon is tud a gyerek." Szóval, baromi nehéz ez. A továbbképzéseken sem azt akarják, hogy olyan módszereket mutassak, ami új, hanem olyat, amitől a mai gyerekek úgy csinálnak, mint régen: figyelnek, kussolnak, és szorgalmasan dolgoznak. DEHÁT EZ MÁR NEM MEGY!
TörökI. | 2008. április 10. | toeroeki8[kukac]citromail[pont]hu
Kedves IZs!
Persze!
IZs | 2008. április 10.
Köszönöm, terjeszthetem?
IZs
mesme | 2008. április 10.
Nagyon jó!!!!
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.06.02.
Belépés csak maszkban: fura időszak kezdődik kedden az iskolákban
Keddtől kinyitnak az iskolák: ügyeletet, illetve szükség esetén felzárkóztató órákat kell tartani. Tanárokkal és szülőkkel beszélve úgy tűnik, nagy tömeg nem lesz a tantermekben. A...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.05.31.
L. Ritók Nóra: Rengetegen estek pánikba...
Az okostelefon ma egyfajta státuszszimbólum, a jólétet jelző dolog. Mindenki megveszi, szeretné birtokolni, még akkor is, ha csak a legegyszerűbb funkcióit tudja használni. Így a telefonál...
(Forrás: Szeretlek, Magyarország)
--
2020.05.31.
Nemzetstratégiai unalom: a magyar érettségi hülyének nézte a diákokat
Természetesen nagy öröm, ha mindenki, vagy legalábbis minél többen le tudják tenni az érettségit. És minden országnak, Magyarországnak is szüksége van értelmiségiekre, de amilyen irányba...
(Forrás: válasz online)
--
2020.05.31.
Azért közoktatás, mert mindenkit megillet
Magyarország március közepén nem a digitális közoktatásra állt át. Egy tanári webkamera meg az osztály valamekkora részét mutató kis képek a pedagógus laptopján ugyanúgy frontális oktat...
(Forrás: mérce)
--
2020.05.31.
Gyarmathy Éva: ez a szörnyszülött se nem távoktatás, se nem digitális
A pedagógusok igen nagy része rugalmasan tudott alkalmazkodni a hirtelen változáshoz, miközben az oktatásirányítás régi, „a tananyagot leadni/számonkérni” elvárásával nem segített....
(Forrás: infostart)
--
2020.05.31.
Már munkába is állnak az iskolaőrök Nem csak prevenciós foglalkozásokat, védelmet is várnak a hatóságtól az intézmények
Több, mint kétezer rendőr működik közre az iskolák életében a mostani tanévben, akik főleg baleset- és bűnmegelőzési tanácsokkal látják el a diákokat, a jövőben ugyanakkor a taná...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.05.31.
Ki kell vezetni az iskolákból az erőszakos cselekményeket
Az erőszakot az iskolából ki kell vezetni, az ezt célzó törvényjavaslatok egy része már az Országgyűlés előtt van – mondta Horváth László miniszterelnöki megbízott az M1 aktuális...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.05.31.
Nem tudnak eljutni az egyetemre az orvostanhallgatók, mégsem engedik nekik az online vizsgázást
Az internetes petícióban a külföldi diákok arra kérték az egyetem vezetőségét: amíg nem tudnak visszajönni Budapestre, tegyék lehetővé, hogy a vizsgaidőszak végéig továbbra is interneten...
(Forrás: eduline)
--
2020.05.31.
Horn Gábor: Minden iskolás megtanult valamit a függetlenségről
A hagyományos napokon pedig, ahol eddig nem tették meg, a csoportmunkát kell alapvetéssé tenni. Egyértelmű, hogy a gyerekek egymástól tanulnak a legtöbbet, hiba lenne ezt gőgösen nem belá...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Olga! Ez olyan bonyolult munkajogi kérdés, hogy nem tudunk rá biztonságos választ adni. Javasoljuk, hogy keresse fel az
Oktatási Hivatal jogsegélyszolgálatát , ahonnan biztosan szakszerű választ kap.

Amennyiben tagja a PDSZ-nek, onnan is kaphat segítséget: http://www.pdsz.hu/cikk/36305

--
  Koszta Olga

Kedves OFOE!
A nők 40 éves kedvezményes nyugdíjba vonulásával kapcsolatban adódott problémám:
a Nyugdíjfolyósítótól már évekkel ezelőtt lekértem a pontos adatokat, amit azóta kötelezően kiegészítettek. Ennek alapján idén 2020.október 28-án meg lesz a kellő negyven évem, amivel jogosult leszek a kedvezményes nyugdíjra.Jár számomra 5 hónap felmentési idő és úgy beszéltük meg a munkaadómmal, hogy közös megegyezéssel kérem munkaviszonyom megszüntetését október 31-től.
Ennek alapján a felmentési idő június 1-től lép életbe.
Viszont mivel a szakoktatásban dolgozom,július 1-től1-től megszüntetik a közalkalmazotti jogviszony és átsorolnak a Munkatörvénykönyv hatálya alá.
Még nem írtam alá az új munkaszerződést.
Kérdéseim:
- Írjam-e alá az új szerződést?
- vonjam-e vissza a munkaviszonyom megszüntetésére vonatkozó kérelmemet?
- egyáltalán mit tegyek, mi lenne számomra a legkedvezőbb megoldás?
Nyugdíjba is szeretnék menni, viszont ha most felmondanak nekem, akkor nem lesz meg a 40 évem.
Tisztelettel: Koszta Olga

--
  OFOE

Kedves Erdélyi Virág! Úgy véljük, hogy ez a helyi vezetés (tankerület?) döntési joga. Az érintett kollégának pedagógiai végzettsége van, 6. osztályig az osztályfőnöki megbízatás jogossága sem lehet kétséges. A magasabb évfolyamokon nyilván nem lehet szakórája, nem biztos, hogy szerencsés, ha csak osztályfőnökként működik az adott osztályban. Hogy munkaközösségvezetőként be tudja tölteni a feladatát azon is múlik, hogy mi a munkaközösségvezető pontos feladatköre. Ha jó szervező, van megfelelő pedagógiai tudása, nem kizárt, hogy alkalmas a feladatra. Önmagában a szakvizsga és a középfokú vezetői végzettség nem garantálja a nagyobb hozzáértést főként az osztályfőnökséget illetően.

--
  Erdélyi Virág

Kedves Kollégák!
Lehet- e felső tagozaton osztályfőnöki munkaközösség- vezető az, akinek csak tanítói végzettsége van, amellyel max. 6 évfolyamon taníthat a műveltségterületének megfelelő szakon?
Mellesleg 3 éve van a munkaközösségben, ahol tőle 2 évtizeddel idősebb öt 50+os több diplomás, ped.szakvizsgás, ped.2 minősítésű, közoktatási vezetői végzettséggel rendelkező pedagógus van.

--
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek