OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2008. április 9.
» Hozzászólások (11)

Pedagógus-tál OKM-módra

Török Ildikó

Lassan harminc éve szereztem az első és két éve az utolsó (remélem!) diplomámat. Csupa humán tantárgyat tanítok egy művészeti tagozatos általános iskolában, egy lakótelepi „végvárban”, Rákoskeresztúron. Humanista vagyok, de a kutyákat sem bántom.
Pályám elején magyar-történelem szakosként annyi mindent „tudtam”, hogy a gyerekek szinte fuldokoltak a magas tudományok tengerében, amelybe beledobtam őket. Aztán lassan megtanultam, hogy a kevesebb több, hogy a tantárgyakat ne állítsam magam és a gyerekek közé, mert ettől nem kerülünk közelebb egymáshoz.
Ma is mindennap tanulok diákjaimtól valamit. Róluk, a világról, magamról.

Végy néhány különböző formájú, szép, színes pedagógust. Lehet köztük primőr és érettebb példány is. A primőr zsengébb, finomabb, könnyebben emészthető, és még feldolgozott állapotban is esztétikusabb, viszont a néha ütött-kopott érettebb darabok ízletesebbek, tartalmasabbak lehetnek. Sajnos gyakran előfordulnak pudvás, fás, ehetetlen alanyok is, és már egyetlenegy is elronthatja az egész ételt.

Egy megfelelő nagyságú, fazékban, ún. Tantestületben összevegyítjük a fogyasztásra alkalmas (= diplomás) darabokat, majd tűzre tesszük az edényt.

A marha bontása (Forrás: Országos Húsipari Kutatóintézet Kht.)

Először felforraljuk, hogy a darabok mozgásba jöjjenek, majd beleöntjük a következő keveréket: KOT, MSZ, IMIP. Ha a forrás csendesedett, óvatosan beleengedjük a szép, zöld „új módszerek” levélbe csomagolt tantervet (ez lehet mélyhűtött vagy konzerv is, a lényeg a szép, zöld levél), és lefedjük a fazekat. A lángot mérsékeljük, így minden darab a saját levében párolódik, és kioldódnak az értékes tápanyagok (= tudás, tehetség, türelem stb.). A pedagógusok lassan vesztik el formájukat és színüket, és nem egyszerre esnek össze, de térfogatuk – kíméletes főzés mellett is – felére is csökkenhet.

Közben – állandó kevergetés mellett – fűszerezzünk A csipetnyi jutalom mellé egy kevés túlórát is tegyünk, lehetőleg apróra vágva. Az étkezési jegy, a ruhapénz és a könyvtámogatás ugyan kellemes aromájú, de el is hagyható. Még egy leheletnyi munkabér, ettől egy kis színt kap az egyébként lassan egységes szürkévé váló finomságunk. De vigyázzunk a bérarányokra, mert túl sok ebből a karakteres ízű, egzotikus fűszerből elveszi azt a generálszósz-jelleget, amire egyébként törekednünk kell. Folyamatosan kevergessük, és ügyeljünk arra, hogy a darabok a fazék alján maradjanak.

Ha már minden megpuhult, jöhetnek a sűrítőanyagok. Ezekre azért van szükségünk, mert így a pedagógusok nem úszkálnak majd ide-oda szabadon, hanem szépen megkötnek a csuszpájzban.

Milyen sűrítőket használ a mai konyha? A pedagógiai program átdolgozása nevű igen tartalmas, de nehezen emészthető, viszont minden sarki O(K)M-ben beszerezhető terméket. Ebből többször is tehetünk fazekunkba két-három púpozott kanállal. Feltétlenül adjunk ételünkhöz törvény- és rendeletmódosítást is, amelyet a zacskóból kivéve először pucoljunk, hámozzunk meg, magozzunk ki, vegyük ki a velejét, lényegét, majd a maradékot passzírozzuk át fémszűrőn. Óvatosan bánjunk ezekkel az adalékokkal, mert mérgező elemeket is tartalmazhatnak, viszont a közalkalmazotti recepttár előírja a használatukat: minél többször alkalmazzuk, annál korszerűbbnek tűnik a fazék tartalma. Ételünk akkor kész, ha a darabok teljesen eltűntek az elegyben. Kicsit összerotyogtatjuk még, és ha a kanál is megáll benne, tálaljuk.

Felhasználását elsősorban menzán és népkonyhákon ajánljuk. Igaz, hogy a hozzávalók igen értékes és drága anyagok, de kemény munkával és kellő hozzá nem értéssel ezek teljesen eltüntethetők.

(Az érzékenyebb gyomrúak és vastagabb pénztárcájúak számára inkább alternatív finomságokat javaslunk.)

Kedves szülők és gyerekek: jó étvágyat!

Török Ildikó

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

töri | 2008. május 20.
Nekem sem tetszik,az a lekvár, amibe egyre jobban beleragadva kell dolgoznom.Szerencsére nem kellett konstruktívnak lennem,meghalnék, ha itt ezt kérnék tőlem, és nem gondolom, hogy az egyetértés feltétlenül szükséges egy hangulattal vagy létállapottal való azonosuláshoz. Mert ez erről szólt volna, nem másról. Hidd el, hogy a suliban konstruktív vagyok, hiszen ott van a lényeg: a gyerek.
hanger | 2008. május 19. | gergely[kukac]hanczar[pont]hu
http://nol.hu/cikk/489326/
nekem ez a cikk nem tetszik. nem konstruktív. frenetikusan szellemes, de nem vagyok biztos benne, hogy igaza van.
petra | 2008. április 22.
http://nol.hu/cikk/489326/
talán ide illik a legjobban - hátha az aulán nem mindenki veszi észre - no meg szeretnék gratulálni - végre valaki szóvá tette és körül is járta, hogy mit jelent a tanteremben egy kijáró csaptelep!!! köszönöm és gratulálok! (ez utóbbit Achsnak üzenem - remélem, rábukkansz itt!)
Szávai | 2008. április 17. | vizuszol[kukac]freemail[pont]hu
Ami kimaradt:

Végy először is egy önkormányzati illetékest, aki minden követ megmozgat, hogy az igazgatói pályázatot egy echte bürokrata nyerje.

Mert ha ez nem történik meg, akkor könnyen adódhataz a helyzet, hogy az iskola derűs nyugalommal elpantomimeli az egész OKM irodajátékot, papíron mindenük rendben ( Józsikám, ti olyan ügyesek vagytok, ugye át tudsz küldeni nekem emilben egy.... aztán jön a word, excel cserefunkciójának megjáratása),
valójában tanítanak, ahogy tudnak. Ahogy jónak látják. Illetve dehogy is látják jónak, jónak azt látnák, ha nem lennének hazugságokra kényszerítve.
hanczár gergely | 2008. április 14. | gergely[kukac]hanczar[pont]hu
minden sora igaz. sajnos. vinnyogva röhögtem. az írás mélységesen aljas. nem lehet utána ugyanúgy gondolni az iskolára, mint előtte. nagyon tetszik.

csak annyi kiegészítés, hogy az alternatívok sem fizetnek mindig jól. sőt. a szabadságnak ára van. a fizetésedből vonják le, ha nem akarod folyton azt hallgatni debil kollégáktól, hogy "miért kell folyton átrendezni a termet?" "mi ez a zaj" stb...
L. Ritók Nóra | 2008. április 11. | l[pont]ritoknora[kukac]freemail[pont]hu
Kedves Ildi!
Értettem, hogy a lehetőségekre gongdoltál,csak tudod, az én iskolám is alternatív mődszereket használó, alapítványi művészeti iskola, csak a bot másik végén van, ugyanis most 67%-ban hátrányos helyzetű, zömében cigánytanulókat oktat. Azt hiszem, nincs még ilyen művészeti "magániskola" az országban, az alternativitást értve alatta. Ezért fogtam rögtön az alternatív módszerek alkalmazásáról való értekezésbe.Mindenki azt hiszi, ha alternatív egy iskola, akkor az pénzes... És talán így is van. A Waldorf, a Rogers, és a többi köztudottan tandíjas, nem beszélve az AKG-ról. Én is majd megfeszülök, hogy a fenntartás költségeit előteremtsem.... és látod, azért idegesít méginkább a dolog, mert én igazán tudom, hogy egy módszer alkalmazása nem pénzkérdés, csak szándék, akarat kérdése.
TörökI. | 2008. április 11. | Toeroeki8[kukac]citromail[pont]hu
Kedves Nóra!
Örülök, hogy "veszitek a lapot", és gondolom nemcsak én vagyok olyan állapotban, hogy a pedagógusok helyzetét már olyan kétségbeejtően abszurdnak érzem néha, hogy csak röhögni tudok, milyen eseteket produkál a magyar közoktatás.
Egyébként én az "alternatív finomságok"-nál nem a módszerekre, hanem a lehetőségekre gondoltam: alapítványi és magániskolák, magántanárok, külföldi tanulmányok, stb.
Az alternatív módszerekről annyit, hogy én sem tudom olyan sok órán és főleg nem minden osztálynál alkalmazni. Általában ötödikben kezdem megismertetni a gyerekekkel pl.: a kooperatív csoportmunkát. Néha vért izzadok, és semmi eredmény, csak a rengeteg belefektetett munka, aztán egyszer csak váratlanul jól sikerül, mindenki élvezi, és mérhető - ez az igazgatóknak nagyon fontos elem - eredményt produkálunk.
Szóval én is csak kísérletezgetek.
L. Ritók Nóra | 2008. április 10. | l[pont]ritoknora[kukac]freemail[pont]hu
Hát ez olyan frappáns, szellemes, hogy nem sok hozzátennivaló van.... Csak gratulálni tudok!
Ja, és persze nagyon igaz.
De mégis: érdekes ez a vastagabb pénztárca és az alternatív iskolák kérdése. Évek óta foglalkozom alternatív pedagógiákkal, próbálkozva az új, sikeres módszereket bevinni a tanártovábbképzések révén az általános iskolai oktatásba. Hiába jók, jobbak, mint a régiek, nem megy át az általános gyakorlatba. Sokat gondolkodtam már, mi lehet az oka. Nyilván először is a többletmunka, pénz nélkül. Sokkal kényelmesebb a rutinból megtartott óra a pedagógusoknak, haladni a jól bevált, "remek" apáczais könyvek huszonvalahanyadik oldalától hármat óránként, a hozzávaló munkafüzeti feladatokkal, még oda sem kell nagyon figyelni... Mert a pedagógust alapvetően már nem fűti a kísérletezés izgalma, a "fizetés úgyis jár". Aztán az újdonság más, könnyen kap kritikát: minek kell átrendezni a termet? Miért van ekkora zaj? Ja, hogy a képességeket ezek a módszerek eredményesebben fejlesztik? Hogy jobban tud a gyerek közösségben dolgozni, nagyobb a szociális érzékenysége, és nem anyázza le rögtön a másikat, mert a kooperatív tanulásszervezésben ezt tanulta? Hát ez nem túl érdekes momentum a remek szintfelmérő dolgozatok mellett. Kit érdekel a neveltség, a készség? Csak a lexikális tudás, az a mérhető, az a biztos.
Szóval, a kimeneti rendszer sem akarja az alternativitást.És az igazgatók sem (tisztelet a kivételnek). Voltam koop. képzésen, ahol az igazgató bemutatott a tantestületének, majd elvonult, hogy neki dolgoznia kell, nem ér rá bohóckodni. Gondolhatjátok, honnan indultam ezután. Szóval, nem értem: miért nem megy át az, ami biztosan jobb? Miért maradnak ezek a módszerek az alternatív iskolák kis csoportjában évtizedek óta? Ha kijön a főiskoláról egy friss diplomás, és bekerül egy "hagyományos" tantestületbe, két-három hónap alatt abbahagyja az alternatív módszerek alkalmazását, már ha egyáltalán megpróbálja, annyi ellenérzésbe ütközik.Még a szülőktől is: "Csinálja rendesen, játszani otthon is tud a gyerek." Szóval, baromi nehéz ez. A továbbképzéseken sem azt akarják, hogy olyan módszereket mutassak, ami új, hanem olyat, amitől a mai gyerekek úgy csinálnak, mint régen: figyelnek, kussolnak, és szorgalmasan dolgoznak. DEHÁT EZ MÁR NEM MEGY!
TörökI. | 2008. április 10. | toeroeki8[kukac]citromail[pont]hu
Kedves IZs!
Persze!
IZs | 2008. április 10.
Köszönöm, terjeszthetem?
IZs
mesme | 2008. április 10.
Nagyon jó!!!!
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek