OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2008. május 14.
» Hozzászólások (2)

„Én is jártam abban a kútban, és tudom, milyen volt benne lenni…”

Hentes Ildikó

Nem vagyok pedagógus, bár annak készültem. Erőteljesen vonzódom a problémás emberek felé. Kábítószeresek, alkoholisták, bűnelkövetők, prostituáltak, homoszexuálisok, nevelőintézetben élők, cigányok, pszichiátriai betegek, fogyatékosok… velük foglalkozom. Leginkább az önismereti csoportok vezetésében érzem jól magam, de az időm jelentős részét a pályázatok megírása, majd elszámolása, végül hiánypótlása tölti ki. Ahelyett, hogy végezhetném nyugodtan a munkámat, folyamatosan pénzt próbálok szerezni ahhoz, hogy végezhessük a munkánkat!

Ösztönösen

A főiskolai éveimet követően Pesterzsébetre kerültem egy általános iskolába, ahol életem legtökéletesebb állását kaptam meg. Napközis tanulócsoportot vezettem olyan speciális fiataloknak, akik tanulási, magatartási problémáik miatt ki lettek emelve a korcsoportjuk szerinti tanulócsoportból, és egyéni tanulást, korrepetálást igényeltek. A munkakörömhöz hozzátartozott, hogy minden nap valamilyen szabadidős csoportfoglalkozást kellett tartanom másfél-két órában. Mindez 1989-90-ben történt; ma már elképzelhetetlen lenne egy ilyen státusnak a finanszírozása.

A szabadidős programok szervezését a színjátszás témaköréhez kapcsoltam. Az alsó tagozatos csoportom hagyományos színjátszó csoportként működött, mese feldolgozásokkal foglalkoztunk elsősorban.

Az 5-6. osztályosoknak pantomim csoportot szerveztem. Mivel a csoport tagjai nem voltak hajlandóak semmilyen írott szöveg megtanulására, viszont remekül tudtak bolondozni, parodizálni és verekedni (!), úgy gondoltam, hogy ideális lenne számukra a pantomim műfaja. Néhány perces jeleneteket állítottunk össze, a huszas-harmincas évek blues és jazz zenéire, melyben „a verekedést művészi színvonalra emeltük”. Azaz a jelenetekben a konfliktusokból kialakuló verekedéseket elemeztük, részleteire bontottuk: a verekedés nem az agresszió megnyilvánulása volt, hanem egy alkotó folyamat része.

A 7-8. osztályosoknak, akiknek elsősorban a zene és a tánc jelentette a kikapcsolódást, mozgásszínház csoportot szerveztem. Igényes, nagyon igényes zenéket választva, a zenei ízlésüket új irányba terelve, a metakommunikációs jelek, a testbeszéd adta önkifejezés új lehetőségeivel élve hoztuk létre a táncetűdöket.

Akkor még nem tudtam, csak jó néhány évvel később, hogy a csoportok működésekor önismereti csoporttechnikákat alkalmaztam.

Akkor még ösztönösen, ma már tudatosan…

Még mindig csak ösztönösen

1995-ben velem is megtörtént a csoda: anya lettem. Született egy gyönyörű, középsúlyos értelmi fogyatékos, Down-szindrómás kisfiam. Az életem, az életünk teljesen megváltozott. Sámuel fiamnak sikerült elérnie azt, amit kevesek mondhatnak el magukról: nem csak a szülei, nagyszülei, közeli és távoli rokonai életére tudott befolyással lenni. A szomszédok, ismerősök, barátok, boltos nénik, autóbuszsofőrök, ismeretlen emberek arcára tud mosolyt varázsolni, és képes megtanítani őket a toleranciára.

A gyerek születését követő években megpróbáltam a sérült gyereket nevelő szülőknek olyan alkalmat teremteni, ahol beszélgethetnek problémáikról, arról, hogy hogyan élik meg a folyamatos nehézségeket.

Akkor még nem tudtam, hogy az önsegítő csoportokra jellemző metódust használom. Akkor még ösztönösen, ma már tudatosan…

Tudatosan

1996-tól a családunkban megjelent, természetesen nem előzmények nélkül, a kábítószer-probléma, a heroin. Eleinte alkalmi fogyasztóként, majd külső szemlélőként, segítő társként, barátként figyeltem a párom és mások leépülését, pusztulását, kínjait.

2001-ben létrehoztam egy civil szervezet által működtetett drogprevenciós irodát, amelyet mint szociális munkás azóta is vezetek. Az elmúlt években több száz drogproblémás, veszélyeztetett helyzetű, iskolai, magatartási, családi problémákkal küzdő fiatallal, nem fiatallal (bűnelkövetőkkel) és pozitív mintákat képviselő, nyitott toleráns segítő szándékú tinédzserekkel volt szerencsém találkozni.

Szeretem a munkámat. Egy idő után jöttem rá arra, hogy sikerült a hátrányból előnyt kovácsolnom.

Hátrányból előnyt kovácsolni

Azok a fiatalok, akikkel nap mint nap találkozom, többszörös hendikeppel indulnak neki az életnek. Nincsenek tisztában értékeikkel, nincs önbizalmuk.

2005-2006-ban OBmB támogatással 80-90, 15–20 év közötti fiatal bevonásával valósítottunk meg egy bűnmegelőzési modellprogramot. A Ne tedd! programnak is az egyik fő eleme az volt (részletek: www.bunmegelozes.hu), hogy összegyűjtsük a gyerekek „tehetségmorzsáit”, melyek önmagukban nem is tűnnek tehetségnek. Önmaguk egy-egy darabja egy alkotás részeként (a mi esetünkben ez a film volt) mások számára pozitív értéket közvetíthet. Jót tenni, jónak lenni, elismerést, dicséretet kapni számukra ismeretlen újszerű élményt jelentett.

Ez volt a sikerünk egyik kulcsa.

Nem tettünk semmi egyebet, csak felülemelkedtünk azon a stigmán, mellyel a programba érkeztek a fiatalok, tiszta lappal indulhattak nálunk. A róluk kialakult kép, az önmagukról alkotott image nem befolyásolta a mi viszonyulásunkat, számunkra az ő történeteik csak sztorik voltak. A sértéseiknek és agresszióiknak, mi nem szenvedő alanyai voltunk. Nem alkottunk ítéletet, egyszerűen csak gyerekek voltak, akik már az első foglalkozás után érezték, hogy számítunk rájuk, hogy fontosak nekünk.

Ki a jó segítő?

Gyakran eszembe jut mostanában az a tanmese amit a segítéssel kapcsolatban sokszor hallottam már képzéseken.

Ha valaki beleesik a kútba, ahhoz, hogy én segíteni tudjak neki, nem kell utána ugranom, sőt az a jó, ha én kint vagyok a kútból, mert csak így tudom kihúzni őt.

Ez igaz. De az én dolgomat megkönnyíti az, hogy én is jártam abban a kútban, és tudom milyen volt benne lenni. Sokak szerint túlságosan kötődöm érzelmileg azokhoz az emberekhez, akikkel az irodai munkám során találkozom, lehet, de másképp nem tudnám ellátni a feladataimat. Bármilyen sikereket is értünk el az utóbbi években, csak annak tudhatóak be, hogy nagyon megérintenek a problémáik, és nagyon személyes emberi kapcsolat alakul ki közöttünk.

Ha visszagondolok a tanulmányaimra… én nem vagyok jó segítő.

Hentes Ildikó

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Peer Kriszti | 2008. május 23. | peerk[kukac]freemail[pont]hu
Nagyon szép az írásod...
Azt hiszem meg kell járni a kút legmélyét ahhoz, hogy talpra lehessen állni. Hogy később megnézzük a vízben az arcunkat. Tettem ezt én is.
Alig tudok elképzelni olyan segítő kapcsolatot, melyben nincs benne a kötödés (bármilyen mélységű is az), a szeret adása és kapása. Ne gondoljuk, hogy tudunk objektívek maradni!
Megjegyzem, dolgoztam a munkahelyemen a Ne tedd! program keretében készített kisfilmekkel, ami személyes hangvétele és "életszagúsága" miatt megfogta a diákokat.
terepmunkás | 2008. május 21.
Megnézegettem a kapcsolodó linkeken az elérhető anyagokat, eleddig nagyon keveset jártam ebben. Kinyitottál egy új ajtót - köszönöm.(kellett volna, kell, de ..ami van is több, mint elég)Lehet, hogy általában igaz, a kút tanmese. Úgy tűnik nem mindig. Sérült gyerekek szüleivel dolgozom huszonéve. Tudom mit jelent felállni és állva maradni - sokak öröme, hogy lettél segítő.
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Túl sok lett a jó tanuló Zuglóban, ezért végül senki nem kapta meg a beígért oklevelet
Szeretnék egy érdekes/szomorú/elgondolkodtató hivatalos értesítést a figyelmükbe ajánlani, kezdte levelét egy olvasónk, akinek gyermeke egy zuglói általános iskolába jár. "A kerületben...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek