OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2008. augusztus 1.
» Hozzászólások (22)

Kezdődik a VII. Nevelésügyi Kongresszus

A hétfőn induló kongresszuson Hercz Mária képviseli egyesületünket. Az OFOE virtuális nevelésügyi kongresszusa anyagából készült kötet, Az iskola dolga, megvásárolható lesz a rendezvény első napján.

Augusztus utolsó hetének fő szakmai eseménye a 25-én, hétfőn induló VII. Nevelésügyi Kongresszus. Reméljük, hogy sikeres rendezvény lesz, és olyan problémák is felszínre kerülnek majd a szekcióülések és a kerekasztal-beszélgetések során, amelyek az iskolai gyakorlatban munkálkodókat foglalkoztatják. Reméljük továbbá, hogy ezek megjelenítése együtt jár a megoldás felé vezető út keresésével. Egyesületünket elnökségi tagunk, Hercz Mária képviseli. Az eseményekről folyamatosan tájékozódni lehet a kongresszusi honlapon.

Az első napon a Művészetek Palotája előtt kaptunk lehetőséget arra, hogy a honlapunkon zajló Virtuális Kongresszus anyagából készült kötetet árusítsuk. Az OFOE standján ezen a napon tehát megvásárolható Az iskola dolga című könyv (ára: 890 Ft).

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

L.Ritók Nóra | 2008. augusztus 31.
Ez tényleg szép történet, Csilla. Nálunk is bezártak egy iskolát, a szomszéd faluban, augusztus közepén közölték a pedagógusokkal, szülőkkel a hírt, a tanárokat elbocsátották, a gyerekek a szomszéd falu iskolájában kezdenek holnap, intézményfenntartói társulásban. Én esélyegyenlőségi témában dolgozom most az önkormányzatokkal, itt a környékünkön az az ábra, hogy a kétezer fő alatti kistelepülések napjai meg vannak számlálva. Nem képesek az iskolát fenntartani, még társulásban sem. Mindenütt akkora a költségvetési hiány, hogy csőd előtt állnak. Van aki még húzza egy-két évig, de esélyük sincs. Pedig mindent megtettek, a most bezártak pl. néhány éve a túlélésért felvették a románt is (ez jó gyakorlat itt a határszélen), és ezzel bírták eddig. Ja, hogy viccesebb legyen a történet, most nyertek egy csomó pénzt nyílászárócserére, és interaktív táblára. Hogy közben nem tudtak bért fizetni, és villányszámlát? Ja, az ilyesmi most nem érdekel senkit. Elvégre sosem látott módon fejlődik a közoktatás!!!(Ma néztem meg a tv.ben az oirszágos tanévnyitót. Kár, hogy nem tudom osztani Hiller úr optimiznusát...)
Szekszárdi Juli | 2008. augusztus 31.
Kedves Csilla! A történeted gyönyörű. De hol van a szakma omega, akinek üzensz? Ki figyel oda az ilyen jelentéktelen ügyekre? Magunk között vagyunk, ha nem vennéd észre!
csilla | 2008. augusztus 31.
Halló itt szakma alfa, tájékoztatja szakma omegát!
Nem oly messze tőlem egy kistelepülésen, tavaly megszűnt az ötödik osztály, mert nem volt meg a kellő létszám, így a gyermekeknek a szomszédos település iskolájába kellett bejárniuk, a település kisbusszával oda-vissza szállította a gyermekeket. Ebben az oktatási évben minden gyermek szülője kérte, hogy gyermeke osztályt ismételjen, mert kistelepülésen így újra beindulhat az ötödik osztály és ugye így fölmenő rendszerben nem szűnik meg az iskola. Zárójelben megjegyzem az átlagos osztálylétszámok a 8 és 11 között mozognak. Gyönyörű áldozathozatal! Várom szakma omega állásfoglalását.
achs | 2008. augusztus 31. | axkaro[kukac]citromail[pont]hu

Bocs, hogy ezt a helyet használom privát üzenethez Julinak, Gézának.

Juli, reggeli leveledet megkaptam, válaszoltam is, de azóta teljesen összeomlott a vipméles címem. Ha van valami fontos, akkor ezt erre a másik címemre küldd, küldjétek legyetek szívesek.
Köszönöm. ak.
L.Ritók Nóra | 2008. augusztus 31.
Kicsit lemradtam, de most elolvastam mindent. A kongresszuson sajnos én sem voltam, egyéb, szintén oktatási ügyekkel kapcsolatos dolgaim egy másik szakmai rendezvényre szólítottak, külföldre, kollégáim csak a képzőművészeti kiállításig jutottak, így különösen érdekelt, mit írtok róla.
Most két dolgot szeretnék mondani: nem lehet, hogy valaki a Trencsényi nevében borzolja a kedélyeket? Ne haragudjatok, de ez már annyira alpári (beleértve a korábbi viták egyes részleteit is), hogy én nem tudom feltételezni, hogy nagytudású, elhivatott emberek ilyen szinten nyilatkozzanak. Ahol ilyen a emóció és a ráció aránya, vagyis a düh ilyen megnyilatkozásokra késztet valakit, ott valami nagyon nagy baj van.
Tehát: vagy valaki csak heccel bennünket az ő nevében, vagy valami olyan konfliktus feszül itt, ami gátja a normális vitának, tapasztalatcserének.
ÉN NEM AKAROM EZT A HANGOT!!!! Engem zavar. Én is szeretek vitatkozni, érvelni, de nem így. Vagy megint én vagyok a hülye? Én nem ismerek személyesen sokakat közületek,(így nem ismerhetem ezeknek a nekem nem tetsző üzeneteknek az előzményét sem) de szeretlek benneteket, a más véleményekkel együtt, amin átsüt a tudás, a jobbítani akarás, néha az elkeseredés, a düh is, de nem a másik személye, hanem az ügy iránt.De most itt személyeskedő, másokat megalázó, kategórikusan kizáró üzeneteket olvastam, ami szerintem méltatlan ehhez a csapathoz. Én a gyerekek között sem hagyok ilyesmit.....
Bocs, ha valamibe beleszóltam, ami nem az én ügyem, de úgy érzem, a kötete elolvasva, hogy talán többen gondolkodtok így.
Ha ez így megy tovább, a személyes találkozókra, ami remélem hamar bekövetkezik, jobb, ha felfegyverzem magam bokszkesztyűvel, vagy ilyesmivel.....
Zsóka | 2008. augusztus 30.
De hát ez már becsületsértés! Persze mondhatja bárki, hogy megint nem az üggyel foglalkozom! De akkor is megkérdezem, szabad ilyent büntetlenül leírni, amit TL közzétett Szekszárdi Juliról?????

Más: a mai Magyar Nemzetet érdemes elolvasni,három cikk is van az iskolákról. Az egyik címe: A sertéstartás szabályai. !!!!!


Üdv: Lukács Zsóka
zoldbeka | 2008. augusztus 29. | leinerk[kukac]freemail[pont]hu
Megnéztem Izs! Bár ne tettem volna, mert így nem tudom, hogy velem, iskolámmal, meg a többivel van a baj, vagy Hiller úrékkal. Mert valaki hazudik. Mindenesetre engem leginkább a minden időknél "kiszámíthatóbb idei tanév" szlogenje nyűgöz le: el is küldöm minden kollégámnak szerte az országban, akiknél összevonások, megszüntetések, leépítések történnek MOST is, hogy meg tudjanak nyugodni! Kösz az infót, munka miatt lemaradtam róla, ámbár lehet, hogy jobb lett volna nem látni! Hogy is mondja Euripidész? "Sajnálom azt, aki szép szavakkal hazudik. Miért nem igazra használja szép száját?"
Izs | 2008. augusztus 29.
Kedves Zöldbéka!
továbi megdöbbentő, a valóságtól távolálló véleményt ajánlok figyelmedbe: a ma reggeli a napkeltében ismerhettem meg Hiller István helyzetértékelését.
Szekszárdi Juli | 2008. augusztus 29.
Kedves Géza! Valóban nem voltam jelen a kongresszuson, de ott volt a képviseletünkben Hercz Mari, valamint két olyan könyvárus, akivel közvetlen kapcsolatban vagyok.Tőlük kaptam pontos tájékoztatást, amitől – tübbek között – azért is bőszültem fel, mert (részemről is) komoly adminisztráció előzte meg a rendezvénynek ezt a mozzanatát. Lehet, hogy az egész nem volt több puszta szervezési ügyetlenségnél, és talán én is tanúsíthattam volna némi önfegyelmet, de hazudni éppen nem hazudtam.
Laci és én közöttem nem történt más, csak az, amit Te is tudsz. Teljesen igaz, hogy az "elnök úr" nem érvel, hanem amint csak alkalma van rá, támad, szabályosan hisztériázik. Nem tudom, ez miért jó neki, mert nekem, nekünk, valamint a részben közös ÜGY-nek biztosan nem az.
Gondolom, csak lesz valami alaposabb tájékoztatás a kongresszusról, mert az eddigi híradások meglehetősen vérszegények. Csak használják már valamire azt a honlapot! Azt tudom, hogy minden szekcióban készültek tézisek.
takács géza | 2008. augusztus 29. | csgez[kukac]freemail[pont]hu
Kedves Achs!

Bocsánat, hogy félreérthető voltam, bár másfelől meg örülök, hogy csak beleszaladtál a részletekbe.
Én ugyanis arra gondoltam, hogy az erőszakról való jó vitákban már nem reménykedhetünk. Elkéstünk. Már ma is túlságosan sokan érdekeltek egzisztenciálisan is a vadliberális (kísérlet terminus megalkotására, lásd vadkapitalista, vadmagyar) program, a polgári nevelés kényszerpályájának biztosításában, továbbvitelében, igazolásában, komfortosításában. Hamarosan ott tartunk majd, hogy betanított őrző-védők létérdekeit fenyegeti az, aki vitatná, hogy a szabadság útján szabad-e eljutnunk a korlátozások és kiszolgáltatottságok soha nem ismert mértékű rendszereihez. S hogy ez tényleg a szabadság útja-e vagy valami más.
Szüdi János, ennek a vadliberális doktrínának a lelkes adminisztrátora, legutóbb egy polgármestert iktatott volna ki a jó polgárok sorából, mert bátorkodott személyesen fellépni egy tanárverés ügyében a tanár mellett. És polgármesterként iszonyú döntést hozott, szimbolikusan lefejezte a diákot, pallosjogát érvényesítette, ahogy a szerző értelmezi a történetet, azt, hogy a fiatal nem maradhat a kerület önkormányzati iskoláiban. Vagyis két-három busz vagy villamosmegállóval odébb kell iskolát keresnie.
És persze a gyermekek mindenek feletti érdeke ma már ott tart, hogy egy alkoholista apa zavartalanul kikészítheti gyermekeit, ha nem ont vért, halálra szekálhatja, évtizedeket kap rá. Senkinek nincs joga beavatkozni, de a tanár, a nevelésre közpénzen kiképzett személy jogszabályok tömegével van lebénítva, nehogy ártson. Így aztán tehetetlenül szemlélheti az ártalmak zavartalan iskolai áramlását.

Üdv: Géza

Ami pedig a Trencsényi ügyet illeti. Kedves Juli, írd meg légy szíves, hogy valóban ez a könyvárusítási zűr-e az elnök úr baja. S neked honnan voltak híreid, hiszen nem voltál ott, ha jól értem.
Még valami, tudja valaki, hol lehet olvasni a kongresszus előadásait. (Leginkább Halász bevezetőjére Mátrai záró előadására volnék kíváncsi)

TG
zoldbeka | 2008. augusztus 29. | leinerk[kukac]freemail[pont]hu
Kedves Mindenki!
Szülőkkel beszélgettem és megdöbbentem azon, hogy mennyire másképpen látják ők az iskolát. Voltak ott szülők tőlünk, voltak gyerekeim iskolájából. Ügyesek vagyunk, mert jól takargatunk és/vagy sikerül állandóan a szarból várat építeni, így nyomorunk nem látszik messzire! Nem csoda, hogy a Szakma sincs tisztában a valós helyzettel: Mezőtúr csak egy a sok-sok közül és tudnék ide véleményeket, állapotokat másolgatni kollégáimtól szerte az országból, de nem látom értelmét. Azt mondtam valamelyik fórumon, hogy a Szakma előad/előadott saját magának és tartom most is. Az a Szakma, mely fényévekre van az igazságtól, a mindennapok pedagógiájától. Látlelet ez arról, mennyire nincs jelen az iskolákban, mennyire egyedül vagyunk. Hallgatva a mostani napokban a NÜK kapcsán nyilatkozgatókat egyre jobban mélyül ez a szakadék! és azt gondolom, hogy jogos a felháborodásom és a keserűségem, ami a pedagógia jövőképét (és a magamét) illeti! Elég, ha jobbra pillantok az Aula cikkeire és röhögnöm kell, közben sírni is: az OKM meg akarja tudni, mit jelent tanárnak lenni! Nem késő kicsit?
achs | 2008. augusztus 28. | axkaro[kukac]vipmail[pont]hu

Kedves Géza!!

Bocs, de hogyan fogalmazzam meg másképp azt, hogy számomra elképesztő volt az egész, ha közben nem szeretnék senkit személyesen megbántani?! Mert nem. Mert feltételezem a jó szándékot. Feltételezek valamiféle szaktudást, még ha fényévekre is van attól, amit a valóságban nap mint nap látunk: én, Te, Terepmunkás, Csilla, Katitanítónéni, Leiner bácsi, Csirmaz Matyi meg a tantestületem kilencvennyolc (lehet, hogy száz) százaléka stb.
Nem akarok senkit megbántani, mert az az öt-tíz-húsz mondat, amely egy vonalban ülve, körbeadott mikrofonba mondva egy nagy előadóban elhangzik, nem ad alkalmat biztos és kemény ítéletre. Meg attól is félek, hogy mindezt pont az a résztvevő venné magára, akivel nagyon jót beszélgettem nagyon barátságosan előtte, és akinek a rövid hozzászólásával pont nem volt bajom.
Ezért fogalmaztam meg ilyen (látszólag a jövőre vonatkozó) óhajtó formában az előző megszólalásom végén azt, hogy a tegnapi beszélgetés nem volt sem élő, sem igazán komoly, az egymás utáni monológok sora nem volt igazi vita stb.

A fényévekre két példa:

Valaki felvetette, hogy felelősséget kellene adni a gyerekeknek, mert az segít stb. Mondtam, hogy igen, szerintem is, de ehhez kellene az is, hogy a tanár is felelős helyzetbe kerülhessen, amin azt értem, hogy kapjon szabadságot, ne írjanak elő neki mindent, ne szabályozzák agyon minden lépését stb. Erre a vitapartnerem visszakérte a szót, hogy nem ért egyet velem, mert az, hogy minden iskola maga fogalmazhatja meg pedagógiai programját - hát ez sose látott szabadságot jelent a pedagógustársadalomnak...

A másik. Néhány képet kivetítettem. Pl. a szegizbajeves cikkben emlegetett 2,18 m magas termet, ahogy éppen tartom a plafont, vagy az iskolarészbe egy ótvaros fiúvécén keresztül közlekedő lányokat, amint belépnek az ablak nélküli "aula" büféjébe stb. Erre valami olyasféle reakció hangzott el (sajnos nem emlékszem szó szerint, de így csapódott le bennem), hogy hát ők inkább a pesti helyzetet ismerik, nyilván lehet, hogy éppen Mezőtúron létezik ilyen...

Nem mondom, hogy értelmetlen volt az egész, csak azt, hogy elképesztően pontosan megvalósult ebben a másfél órában a jóslatod. Azért nem volt értelmetlen, mert ki tudja, hogy az ott lévő negyven emberből hány emberben indult meg valami (akárcsak Ninivében). Hány ember fogta fel a legfontosabb üzenetet (amely természetesen nem az agresszióval kapcsolatos): micsoda távolság van "A Szakma" és a szakma között, hogy mennyire nem egy nyelvet beszélnek, mennyire nem értik egymást, és azt, hogy "A Szakma" mennyire nem is akarja meghallani a szakma állapotát, meglátásait, szempontjait (ez utóbbiban annyi engedményt teszek, hogy más szemszögből úgy is tűnhetett, hogy a szakma nem képes fölfogni "A Szakma" üzeneteit). És így tovább, születhettek gondolatok.
Agresszió ügyben valóban nem jutottunk sokra.

A durvaság elítélésében is egyetértek veled.

Egyelőre ennyi, holnap munkaközösségi értekezletek!!!

Jó éjszakát, kedves Géza!
Trencsényi László | 2008. augusztus 28.
Tisztelt Takács Géza. Nem ismerjük többé egymást.
Trencsényi László
takács géza | 2008. augusztus 28. | csgez[kukac]freemail[pont]hu
(Azért várom, hogy elkezdődjék már a kongresszus.)

Tisztelt elnök úr, vagyis Trencsényi László, ön alighanem elvetette a mértéket.
Ha jól értem, Sz. Juli csípős megjegyzést tett a könyvárusítás méltatlan helyzetére a MÜPÁBAN rendezett helyi érdekű pedagógiai összejövetelen. Ezt Ön cáfolhatta volna egyetlen fényképfelvétellel. Egyetlen könyves nyilatkozatával.
De nem ezt tette, ahogy mondjuk az utóbbi időben nem emlékszem, hogy bármely vitás kérdésben érvelt volna, viszont meglehetős önfeledtséggel szórta a szitkokat. De most ezen a határon is túlment. Azt gondolom, haladéktalanul bocsánatot kell kérnie, mindkét fórumon. Aztán elő kell állnia az érveivel, hogy miféle alapon ragadtatta el magát.
Ha nem teszi ezt, nem ismerjük többé egymást.

Üdvözli: Takács Géza

Köszönöm a Vörösmartyt, kedves Mátyás, én mostanában a nagykőrösi ARANYOS évekről olvasok, alighanem vissza kell kicsit tolatnunk, hogy legyen valami lendület.

Ami pedig az egész jó vitát illeti az erőszakról, kedves Achs, azzal kicsit elkéstünk alighanem.


achs | 2008. augusztus 28. | axkaro[kukac]vipmail[pont]hu

takácsgézaatizedikhatványon

Tegnap résztvevője voltam az agresszióról szóló kerekasztal-beszélgetésnek. Készültem, komolyan vettem, jó hozzáállással kezdtem az egészhez, barátságos gesztusnak találtam, hogy meghívtak nyilvánvaló véleményalkotásaim tudatában is. Viszont teljesen lehangolt, hogy abszolute elbeszéltünk egymás mellett. Úgy éreztem, hogy a társak egyike-másika nagyon nem akarta megérteni, miről beszélek. Nem hibáztatom őket, más világban élnek, mint az én lepusztított drága iskolám, vagy mint a gyesről visszatérő T. Z. reménytelen iskolája. Az is igaz, hogy (enyhén fogalmazva) "érzelmileg töltött" szövegeket mondtam, kissé hosszabb időtartamban, mint a többiek...
Szóval nem éreztem túl jól magam, és sajnos tényleg nem tudtam, mi értelme volt az egésznek. Bár utána néhány nagyon szimpatikus fiatallal és egy pszichológusnővel jót beszélgettünk, a közönség nagy része is figyelt.
No, egy szó mint száz: jobbra számítottam.
De azért köszönöm a meghívást, érdemes lenne egyszer elég időt adva, kisebb létszámban, kicsit élőbb formában komolyan leülni megvitatni a tényleg súlyos, aggasztó kérdéseket!!!!

Csirmaz | 2008. augusztus 27.

Takács Géza "Üzenő"- beli írásáról az alábbi vers jutott eszembe:

"ORSZÁGHÁZA

A hazának nincsen háza,
Mert fiainak
Nem hazája;
Büszke fajnak
Küzdő pálya,
Melyen az magát rongálja,
Kincsnek, vérnek rosz gazdája.
És oh szégyen! roszra, jóra
Még szavazni jár dobszóra.
Ura s rabja millióknak
Kik gyülölnek és dacolnak;
Zsarnok, szolga egy személyben
Ki magával sincs békében.
S vaseszével
Jégszivével
Fölmerűl a külfaj árja,
A meleg vért általjárja,
És a nemzet áll fagyottan
Tompa, zsibbadt fájdalomban.
Nincsen egy szó
Összehangzó
Honfiaknak ajakáról,
Nincsen egy tett
Az eggyé lett
Nemzet élete fájáról.

A hazának nincsen háza. Mért?
Volt idő, midőn nevére
Fölkelének, s amit kére
Nem keresvén cifra szóban,
Ami a szív legmélyén van,
Adtak drága bért,
Adtak érte vért.
Most midőn leszállt a béke
S a vérontó harcnak vége,
S a hazának,
Mint anyának,
Aki gyermekei körében
Áll ragyogva örömében,
Földerűlne boldog napja:
Most fejét szenny s gyász takarja.
Földön futva,
Bujdokolva,
Mint hivatlan vendég száll be
A szegény s kaján telekbe,
Hol nevét rút ferditésben
Ismerik csak átokképen.
Neve: szolgálj és ne láss bért.
Neve: adj pénzt és ne tudd mért.
Neve: halj meg más javáért.
Neve szégyen, neve átok:
Ezzé lett magyar hazátok."

Vörösmarty Mihály, 1846
Trencsényi László | 2008. augusztus 27.
Szekszárdi Julia hazudik! Üzeni Trencsényi László
zoldbeka | 2008. augusztus 27.
Persze, igazad van, de a 200 ezres "átlag" is meghökkentő, mert amennyiben nagyjából egyformán keresünk (és ebben is igazad vagyon), akkor a "kisebbségnek" nagyon-nagyon jól kell keresnie ahhoz, hogy kijöjjön ez az átlag. Én ilyeneket nem ismerek... és roppantul dühít, mikor a "pedagógus-sirámokra" ezt a választ adják a médiákban! Ilyenkor ismerőseim mindig megjegyzik: te meg mit sirsz, hiszen... Ez persze csak egy a demagóg kijelentések közül, melyek elhagyják főnökeink száját.
Csirmaz | 2008. augusztus 27.

Kedves Zöldbéka!

Az üzenőben általad írt havi 110 000 ft-os havi fizetéssel rendelkezik a közoktatásban dolgozó pedagógusok túlnyomó többsége (én is).Ezért nem lepődtem meg, mint más sem.
A gyerekeim távirányítóval nyomkodták a tv-t, s mire visszavették, már más volt a hírekben. Azért kérdeztem, hogy miről van szó, hátha valaki látta, hallotta. Mert ha arról van szó, amire gondolok, akkor elképesztőnek tartom, hogy valaki úgy megy el a NÜK7-re, hogy fogalma nincs elemi dolgokról, amit a Közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény egyértelműen szabályoz, melynek a végén még illetmény- táblázatban is szerepel a dolog. Még azt is elfogadom, hogy fogalma sincs, de akkor legalább ne tartson előadást belőle.
zoldbeka | 2008. augusztus 27. | leinerk[kukac]freemail[pont]hu
Miért kedves Meseszép? Mást vártál? Avagy te résztvettél az előkészítő munkákban az elmúlt években? Kérdezték véleményed, tapasztalataidat, problémáidat? Tantestületedben téma volt akár csak egy percig is a N.Ü.K? Alulról szerveződött, amiben szívvel-lélekkel részt vett a ped. társadalom minden rétege? Utat talált hozzád, hozzánk bezárt, átépített, összevont, meghalásra ítélt iskoláink romjain keresztül? Mitől ne lenne ironikus az ember? Megmozdult bármi is a közoktatásban, ami nem visszafelé menetelt? Csodálkozol kollégáid elkeseredésén, közönyén, apátiáján?
Tudom, hogy nem.
meseszép | 2008. augusztus 27.
ha már Szekszárdi Juli is ilyen ironikusan fogalmaz, itt a világ vége..
Szekszárdi Juli | 2008. augusztus 27.
Szándékaink szerint árusították ezt a könyvet is. Igaz, hogy kb. 40 "könyvárust" (kiadót, egyesületet stb.) zsúfoltak össze a MÜPA egy mellékfolyosóján elhelyezett hosszú asztalnál, ahová csak véletlenül tévedt ember, a forgalom így enyhén szólva mérsékelt volt.
Elképzelni sem tudom, hogy a NÜK szervezőinek miért nem volt fontos, hogy az újonnan megjelenő, a "nevelésügy" jobbítását szolgáló kiadványokat közszemlére tegyék. (A kiadók biztos fizettek volna azért, hogy lehetőségük nyíljon egy ilyen reprezentatívnak szánt rendezvényen megmutatni magukat.)
Azért az megrendítő lehetett, amikor a pedagógia bölcseinek az ősz feje felett a Művészetek Palotájának a pompázatos termében megszólaltak a fanfárok. De kár, hogy ezt a pótolhatatlan élményt kihagytam!
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek