OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2008. november 11.
» Hozzászólások (0)

100 játék

Élménypedagógai szakmai nap

A „Kalandok és Álmok” Pedagógiai Műhely, az első hazai akkreditált élménypedagógiai képzés alapítója 100 játék címmel több alkalomból álló, sajátélmény-alapú szakmai sorozatot szervez. Az első foglalkozásra 2008. november 22-én, szombaton kerül sor.

A foglalkozások célja

Célunk, hogy a résztvevők megismerkedjenek újabb játékokkal, a játékok lehetséges felhasználási területeivel és olyan pedagógiai módszerekkel, amelynek alapja a játék. Olyan tanórai és tanórán kívüli tevékenységeket mutatunk be, amelyek lehetővé teszik a gyerek számára, hogy a játék tevékenységével tanuljanak, fejlődjenek, változzanak.

Célunk gyerekekkel foglalkozó szakemberek közös képzése, szemléletének alakítása és módszertani repertoárjuk bővítése a tapasztalati tanulás gyakorlatának azon elemein keresztül, amelyek hatékonyan szolgálhatják a gyerekek sikeres együttélését. A tapasztalati tanulás célja az akadémikus tudás megszerzése helyett az aktív tapasztalatszerzés folyamatán keresztül megismerni új játékokat, tevékenységeket, módszereket.

Kinek szól a szakmai nap?

Mindenkinek, aki nevelési céljai szolgálatába kíván állítani egy újfajta módszert. Elsősorban ajánljuk osztályfőnököknek, szabadidő-szervezőknek, diákönkormányzatot segítő pedagógusoknak, napközis nevelőknek, alternatív iskolában tanítóknak, gyógypedagógusoknak, testnevelő tanároknak, tábori animátoroknak, nevelőotthoni felügyelőknek, szociális és gyermekvédelmi szakembereknek.

Módszer és tematika

Szakmai napunkon három, egyenként 1,5 órás foglalkozást kínálunk forgószínpad-szerűen. Minden résztvevő mindhárom témában részt vesz, egyenként másfél óra hosszan. Tehát saját élményű játék háromszor 90 percben, kevés magyarázattal, sok újdonsággal, egyszerű, bárki számára elérhető eszközökkel, tantermi körülmények között, osztálynyi méretű csoportokban, jól hasznosítható módon. Csoportmunka, páros gyakorlatok, gyakorlati feladatok… kevés duma, sok vidám pillanat…

„Fegyvertelen játszótárs” – Játékkal az erőszak megelőzésért

Az általunk kínált foglalkozás egy mozgáson alapuló program adaptációja. A gyakorlatok izgalmasak, szórakoztatóak, és lehetőséget kínálnak a gyerekeknek, hogy az erősségeiket, szociális készségeiket, kreativitásukat biztonságos környezetben tegyék próbára. A foglalkozások nemcsak az agresszív gyerekekre, hanem az agresszivitás áldozataira és célpontjaira is irányul.

  • Térbeli tájékozódáshoz kapcsolódó gyakorlatok, hogy a gyerekek megtanulják megvédeni a saját személyes terüket és tiszteletben tartani másokét.
  • Önkontroll és stressz kezeléshez kapcsolódó gyakorlatok, hogy a gyerekek megtanulják felismerni a saját izgalmi, ingerültségi szintjüket.

Foglalkozásvezető: Kovács Nikoletta tréner.

„Nem pázsitot nevelünk, hanem gyerekeket” – Tanítási órán használható játékok, játékos tanítási órák, tanító játékok

Pedagógusok és szociális szakemberek képzése olyan tevékenységek témakörében, melyek alkalmasak a gyerekek motorikus, pszichikus és szociális fejlesztésére elsősorban tanórai keretek között, valamint kifejezetten tantárgyi tudás átadására játékos formában, a játék segítségével, osztálytermi körülmények között.

  • Téri és testséma-orientációs játékok;
  • eszközzel játszható és eszköz nélküli tantermi játékok;
  • társasjátékok, közösségi játékok, tevékenységek és azok oktató hatása;
  • figyelem-, észlelés- (percepció-) és emlékezetfejlesztő játékok.

Foglalkozásvezető: Pölös Annamária.

„Chit pa de…” – Multikulturális pedagógiai értékeink és az interkulturális nevelés

A pedagógusok önismeretének gyarapítása, saját kulturális örökségük tudatosítása, a kisebbségi csoportokkal kapcsolatos pozitív attitűdök megerősítése, ismereteik bővítése az előítéletek csökkentésének lehetséges stratégiáiról, a kultúrák közötti kooperációról és a konfliktusok okairól, valamint a konfliktus-kezelés módszereiről.

  • Előítéletek és sztereotípiák, a többségi és kisebbségi nézőpont felismerése;
  • a többségi szempont dominanciája, következményeinek elemzése;
  • a sikeres együttélés három alapfeltétele: önelfogadás, kommunikáció és bizalom.

Foglalkozásvezető: Bányai Sándor.

Részletes program

9.00 – 9.30: Beérkezés, regisztráció

9.30 – 10.00: Megnyitó, bemelegítő játék

10.00 – 11.30: 1. foglalkozás

11.50 – 13.20: 2. foglalkozás

14.00 – 15.30: 3. foglalkozás

15.30 – 16.00: Zárás, további ajánlataink, ízelítő 2009-es akkreditált képzéseinkből, sorsolás

Legfontosabb tudnivalók

100 játék: Szakmai nap

Időpont: 2008. november 22. (szombat) 9.00–16.00 óráig.

Helyszín: Kontyfa utcai Középiskola, Általános Iskola, Óvoda és Kerületi Nevelési Tanácsadó
1156 Budapest XV., Kontyfa utca 5.

Jelentkezés: A kitöltött jelentkezési lapot el kell küldeni az info[kukac]szabadidoszervezo[pont]hu email címre. A jelentkezési lap letölthető a www.szabadidoszervezo.hu oldalról.

Jelentkezési határidő: 2008. november 15.

A jelentkezést követően állítjuk ki és küldjük el a részvételi díj befizetéséhez szükséges számlát (SZ.J. 74-87-15 konferenciaré szvétel, ÁFA-mentes)!
Kérjük, hogy a befizetés igazolását a rendezvényre hozza magával, és azt a regisztrációnál bemutatni szíveskedjék!

Részvételi díj: 5000 Ft/fő, mely magában foglalja a három foglalkozás megtartását, a sorsoláson való részvétel lehetőségét és a kávé–tea büfé használatát. A jelentkezéseket csak a részvételi díj befizetése és igazolása esetén tudjuk elfogadni.

Kedvezmény: Egy intézményből 4 résztvevő jelentkezése esetén a részvételi díj 4000 Ft/fő.

A kérdések megválaszolására rendelkezésére állunk: Bányai Sándor 30/982-3322, illetve
banyai[pont]sandor[kukac]szabadidoszervezo[pont]hu.

Ajándéksorsolás: A résztvevők között a szabadon választott 2009. évi képzésünkön való ingyenes részvételi lehetőséget, valamint a Raabe Könyvkiadó Szabadidőkalauz című kiadványának egyes pótköteteit sorsoljuk ki.

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.05.26.
Óriási az érdeklődés a nyári táborok iránt
A járvány miatt sok szülő használta fel a munkahelyi szabadságát, hogy a gyermekére vigyázhasson otthon, ezért ők nehezebben tudják majd megoldani a felügyeletet a nyári szünidő alatt....
(Forrás: magyar nemzet)
--
2020.05.22.
Negyedmillióért is találtunk nyári tábort, de az már tiszta Amerika
Minden akadály elhárult a nyári táborok útjából, mehetnek a gyerekek akár napközis, akár ottalvós táborokba. A bizonytalanság miatt így is kevesebben töltik majd így a vakációjukat, á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.05.21.
Közalkalmazotti bértábla helyett titkos pontrendszer
lindult a szakképzésben dolgozó pedagógusok minősítése, ami majd az alapját képezi béreik meghatározásának, miután közalkalmazotti jogviszonyuk idén júliustól munkaviszonnyá alakul á...
(Forrás: Népszava)
--
2020.05.21.
Újranyíló iskolák: a tanárok szerint jó döntés
A kormány döntése meglepő, hiszen korábban egészen más opcióról volt szó: Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke a hvg.hu-nak múlt héten arról beszélt, az oktatási akciócsoportban...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.05.21.
Lantos Gabriella: Tanárok és orvosok halálközeli élményei pandémia idején
Több százezer ember – tanárok, orvosok, ápolónők – azonnal megértette, hogy a magyar állam nincs többé. A közszolgáltatásokból csak annyi marad meg, amennyit ők személyesen meg tudnak...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.05.19.
Jön a revans Gyöngyöspatáért: a Fidesz törvényt módosítana, hogy a szegregált diákok ne kaphassanak többé kártérítést
A gyöngyöspatai perrel csak egy szereplő járt jól, az a Soros-szervezet, amely az egészet kiagyalta, megszervezte és végigvitte - jelentette ki Horváth László miniszterelnöki megbízott, a...
(Forrás: 168 óra)
--
2020.05.19.
A gyermekmegőrzés nem váltja ki az otthoni tanulást
Megemelkedett az iskolai ügyeletet igénybe vevő gyerekek száma: míg a digitális munkarend első heteiben napi 3-400 diák, ma már 2400 tanuló veszi igénybe a gyermekfelügyeletet – válaszolta...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.05.19.
Csak egy jó kis válság kellett ehhez: óriási lehetőséget kaptak a magyar iskolák (interjú Vass Vilmossal)
Mennyi diákot ért el valójában a mostani munkarend? Mekkora volt a digitális eszközkielégítettség? Mennyire tudtak élni ezzel az új helyzettel a tanárok? Kik azok, akik innovatívak voltak...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2020.05.19.
Vissza az iskolába két hétre? Miért volna ez jó?
Az évet jobb lenne úgy lezárni, hogy személyes kontaktusban legyünk a kisgyerekekkel– foglalja össze egy borsodi tanító, miért is lenne jó egy tanév végi kéthetes „normál” iskola....
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Erdélyi Virág! Úgy véljük, hogy ez a helyi vezetés (tankerület?) döntési joga. Az érintett kollégának pedagógiai végzettsége van, 6. osztályig az osztályfőnöki megbízatás jogossága sem lehet kétséges. A magasabb évfolyamokon nyilván nem lehet szakórája, nem biztos, hogy szerencsés, ha csak osztályfőnökként működik az adott osztályban. Hogy munkaközösségvezetőként be tudja tölteni a feladatát azon is múlik, hogy mi a munkaközösségvezető pontos feladatköre. Ha jó szervező, van megfelelő pedagógiai tudása, nem kizárt, hogy alkalmas a feladatra. Önmagában a szakvizsga és a középfokú vezetői végzettség nem garantálja a nagyobb hozzáértést főként az osztályfőnökséget illetően.

--
  Erdélyi Virág

Kedves Kollégák!
Lehet- e felső tagozaton osztályfőnöki munkaközösség- vezető az, akinek csak tanítói végzettsége van, amellyel max. 6 évfolyamon taníthat a műveltségterületének megfelelő szakon?
Mellesleg 3 éve van a munkaközösségben, ahol tőle 2 évtizeddel idősebb öt 50+os több diplomás, ped.szakvizsgás, ped.2 minősítésű, közoktatási vezetői végzettséggel rendelkező pedagógus van.

--
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek