OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2009. január 26.
» Hozzászólások (2)
Címkék:
 

Szekszárdi Júlia

Miért nincs vita?

Semmi okunk csodálkozni azon, hogy egy Magyar Bálint alakjáról, szerepéről szóló vita az iskolaügy kérdéskörébe torkollik. A pedagógus Achs Károly problémafelvetése (Reformer a romhalmazon, ÉS, 2008. november 21.) és Révész Sándor válasza (Vita nincs!, ÉS, 2008. november 28.) indulatokkal fűtött írások, ilyen hőfokon pedig kevés az esély az érdemi dialógusra.

Achs keserű, reménytelenséget tükröző hangvételét tökéletesen magyarázzák azok a körülmények, amelyek között elhivatott tanárként most már évek óta kénytelen tenni a dolgát. Révész Sándor roppant igazságtalanul nevezi őt komolytalan embernek; Achs Károly nagyon is komolyan veszi a munkáját, az iskolát, a pedagógusokat, a gyerekeket, az egész hazai iskolaügyet. Erről bárki meggyőződhet, aki olvassa az írásait. Megidézett képei nagyon is valóságosak. Bár Révész Sándornak lenne igaza, és valóban „mikroirrealisták” lennének! Nyilván össze lehetne válogatni a jelenlegi iskolákból pozitív eseteket is, és ezek alapján derűsebb képet mutatni a honi közoktatás helyzetéről. Ugyanakkor azt Révész sem látszik tagadni, hogy az összkép messze nem tökéletes.

Osztom azt a véleményt, hogy nem lehet az iskolaügyben kitermelődött valamennyi anomáliát Magyar Bálint nyakába varrni. Igazat kell azonban adnom Achs kollégának, amikor a hajdan Magyar Bálint által vezetett oktatásirányításon kéri számon a pedagógusok megnyerésének szándékát (illetve e szándék hiányát). Pedagógusok nélkül nem lehet oktatási reformot csinálni, hiszen ha a megvalósítók nem motiváltak, ha jószerivel nem is értik, hogy mi történik körülöttük, ha kiszolgáltatottnak érzik magukat, akkor nem lesznek partnerek a legjobb gondolatok megvalósításában sem; és ha ez így marad, a legnagyszerűbb reformok is kudarcra vannak ítélve.

Az oktatási rendszert mindketten amorfnak, a jelenlegi oktatásirányítást pedig tohonyának tartják. Valóban az. Ki és miért hagyja, hogy ilyen legyen? Mi húzódik e tohonyaság hátterében? Kinek az érdeke, hogy ilyen maradjon? Megszólal-e valaki az oktatásirányítók közül, hogy kikérje magának ezt a minősítést? Általános tapasztalat, hogy a hasonló szemrehányásokat süket csönd fogadja. Vajon miért nem állnak szóba az oktatás irányítói a pedagógusokkal? A hivatalos előadások, prezentációk és az esetleges ellenvetésekre érkező kincstári válaszok nem pótolják az érdemi dialógust.

Csaknem két éven keresztül folyt a közoktatás átfogó megújítására vonatkozó szakmai munka, amelynek során egy az ország legelismertebb szakértői közül kikerült csoport kereste, vitatta meg, és foglalta össze az oktatásügy megújítását célzó legfontosabb teendőket. E munka eredménye a közelmúltban bemutatott Zöld Könyv a magyar közoktatás megújításáért című kötet.1 Miért nem folyik az ebben foglalt közérdekű kérdésekről széles körű vita az iskolaügy valamennyi szereplőjének a bevonásával? Vagy a döntéshozók a reformgondolatokat megfogalmazó kiváló szakembereket sem tekintik számba vehető (vita)partnereknek?

Vita nincs! – jelzi Révész Sándor válaszcikkének címe. Miért nincs? Miért nem vagyunk képesek kommunikálni egymással mi, a közoktatás felelős szereplői: pedagógusok, fenntartók, oktatásirányítók, pedagógiai kutatók, tanárképzők, szakmai civil szervezetek? Vajon miért maradtak szinte teljesen eredménytelenek és visszhangtalanok a közelmúltban azok a (nemegyszer nagyszabású) szakmai rendezvények, amelyek deklaráltan közös erőfeszítést kívántak tenni az oktatás problémáinak orvoslására – elvben a szakma legjobbjainak bevonásával.

Nem osztom Achs kollégánk véleményét, amely szerint „az iskolaügy halott”, vitathatatlan azonban, hogy idült válságtüneteket mutat. Sokadmagammal úgy vélem, hogy a reformok egy részével nem annyira a koncepció, hanem sokkal inkább a megvalósítás szintjén vannak hatalmas gondok, s ez magyarázza, hogy a pedagógusok többsége elsősorban a rombolást érzékeli, és a romok között bukdácsolva nem látja túl biztatónak a jövőt.

Nézzünk egy konkrét példát a jó koncepció és a kifogásolható megvalósítás közötti szakadék érzékeltetésére. A példában szereplő pedagógus a reform elkötelezettjeként indult el elsőseivel a kompetenciaalapú oktatás útján abban a reményben, hogy a programot végig is tudja majd vinni. Osztálya most harmadikos. Az eset egyedi, a jelenség általános. Az inkognitóját megőrizni szándékozó szerző rövidített naplóját az elmúlt hónapokról az ő hozzájárulásával közlöm.

2008. augusztus 26.

A kompetenciaalapú program bevezetését nagyjából úgy tudnám érzékeltetni, hogy megismertettek velünk egy gyönyörűen megvilágított utat, aztán az összes lámpát kikapcsolták, és most sötétben kell végigmennünk rajta.

Mindenesetre a kompetenciaalapú programnak köszönhető, hogy nem vonták össze párhuzamos osztályainkat, hiszen a létszámok miatt ezt nyugodtan megtehették volna. Ám a párhuzamos osztályok közül csak az egyikben folyik kompetenciaalapú oktatás. Polgármesterünk nem akart – az összevonás előtti két iskola által külön-külön nyert 20-20 millió forintból – visszafizetni egyetlen fillért sem, ezért az önkormányzat úgy döntött, hogy lehetőséget kapunk a hattyúdalra. Nagyon kellemes évünk lehetne, ha nem tudnánk, hogy ez az utolsó.

2008. szeptember 25.

Szeptember utolsó hetében még mindig nincsenek könyveink. A kompetenciaalapú program matematika és magyar csomagját várjuk. Jelenleg egyetlen szerencsém, hogy a laptop és az aktívtábla segítségével ki tudom vetíteni az Educatio.2 weboldaláról letöltött könyvlapokat.

2008. október 22.

Jelenleg éppen a kompetenciaalapú oktatás lejáratása zajlik. Mivel a programot bevezető fenntartók politikai hovatartozása eltér a jelenlegiekétől, eleve elutasítják az egészet. Igaz, hogy nem is ismerik, a szakmai érvekre nem kíváncsiak, nem hajlandók tudomásul venni, hogy a programot megvalósító pedagógusok honnan hová jutottak. Mindez nem számít, egy tollvonással az egész eltüntethető.

És vajon mi lesz helyette? Tradicionális kánonok szerint működő iskola. Olyan „apám is így csinálta”-féle, melyben olyan gyerekeket kell tanítani, akikkel kevés a „macera”, akiknek ügyes-bajos dolgainak nagy részét megoldja a család. Egy tábla, egy kréta, egy tanár, egyenkönyv, egyenprogram. S legyen végre csend!

Október 17-re végre megérkezett a három matematika feladatgyűjtemény, melyből az első addigra már okafogyottá vált. Kaptunk továbbá két feladatgyűjteményt a harmadik osztályos kompetenciaalapú olvasókönyveink szövegeihez. Megtudtuk viszont, hogy az idén biztosan nem lesz olvasókönyvünk!

2008. november 11.

November második hetében iskolavezetőnk jelezte, hogy fénymásolhatom a szükséges tananyagokat. Most azzal töltöm a délutánok jelentős részét, hogy a pdf formátumú, ezer képpel és oldaljegyzettel ellátott, általam az Educatio internetes oldaláról letöltött olvasókönyveket megpróbálom olvasható formába öntve átkonvertálni word-formátumba, esetleg szerkeszthető pdf-formátumba. Az így kapott olvasókönyvi szövegeket nyomtatom ki majd kis nebulóimnak, akik az összefűzött lapokat saját kis rajzaikkal varázsolják egyéni „olvasókönyvekké”.

2008. december 5.

Mostanában egyre többet hallok a kompetenciaalapú program széles körben való elterjesztéséről, a TÁMOP3 pályázatokról. Mintha egy számítógépes harci játék elevenedne meg előttem! A TIOK-os intézmények4 pengéi már alig villognak, a HEFOP-os5 iskolák vívják erőteljes csatáikat (vannak elszántan hadakozók, de akadnak szelíd visszavonulók, az akadályok láttán visszafordulók is), a TÁMOP pályázatok várományosai még óvatos fegyelemmel fürkészik a jövőt. Érdekes kép. Egy harc, ahol nincs ellenfél, csak karmester. Ül a gépnél, és mozgatja a billentyűket. Aztán, ha eleget kaszabolt, egyszerűen kikapcsolja a gépet, és távozik.

Szekszárdi Júlia
egyetemi docens

--

Jegyzetek

1 A 2006 novemberében az Államreform Bizottság felkérésére egy szakértőkből álló munkabizottság – Csapó Benő, Fazekas Károly, Kertesi Gábor, Köllő János és Varga Júlia – tanulmányt készített a rendkívül alacsony magyarországi foglalkoztatottság és a közoktatás teljesítménye közötti összefüggésekről. A szerzők megállapították, hogy a foglalkoztatási szint jelentős növelése nem képzelhető el a közoktatás átfogó megújítása nélkül. Ezt követően a miniszterelnök kezdeményezésére megalakult az Oktatás és Gyermekesély Kerekasztal Az OKA 12 témacsoportban munkálta ki a közoktatás megújításának feladatait. A másfél éves tevékenység eredményei most kötet formájában is megjelennek Zöld könyv a magyar közoktatás megújításáért címmel (Ecostat, 2008).

2 EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság. „A Társaság tevékenységének elsődleges célja a közoktatás és a felsőoktatás tartalmi, módszertani és nyilvántartási fejlesztéseivel kapcsolatos szolgáltatások kialakítása, fejlesztési programjainak lebonyolítása, a közoktatás megújulását célzó fejlesztések szakmai koordinációja, valamint az oktatási esélyegyenlőség megteremtése. Ehhez kapcsolódó egyes nyilvántartási rendszerekkel és igazgatási folyamatokkal kapcsolatos információs, informatikai, adatbanki és tájékoztató tevékenységek megszervezése, eljárások lebonyolítása, logisztikai és informatikai fejlesztések előkészítése, megtervezése és megvalósítása, illetve ezekhez kapcsolódó szolgáltatások ellátása.” (Forrás: http://www.educatio.hu.)

3 TÁMOP – Társadalmi Megújulás Operatív Program, az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) kiemelt projektje. Jelenleg a 3.1.4/08/1 és 08/2. kódjelű kiírásai foglalkoznak a kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés támogatásával.

4 TIOK – Térségi Iskola- és Óvodafejlesztő Központok, tulajdonképpen a kompetenciaalapú programcsomagok bevezetésének és tesztelésének jogát 2005-ben pályázat útján elsőkként elnyert oktatási intézmények.

5 HEFOP – Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program. A Nemzeti Fejlesztési Terv (az ÚMFT elődje) részeként működött, mára lényegében véget ért program. Ennek keretében zajlott a kompetenciaalapú programcsomagok fejlesztése, melyeket a TIOK-iskolák próbáltak ki.

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

berekilla | 2009. január 31.
Nagyon egyszerű "a miért nem lehet leültetni az érdekelteket egy asztalhoz iskolaügyben" kérdésre. Mindenkinek más az érdeke. A szülő jó iskolát szeretne. Az állam minnél tovább iskolában tartani gyerekeket, mert addig sem jelenik meg a munkaerőpiacon. Az önkormányzat pedig, a lehető legkevesebb anyagi ráfordítással mgszabadulni egy olyan ratestált alapfeladattól, ami csak a pénzt viszi a kasszából. Mi pedagógusok meg csak tanítani szeretnénk, mert ezért jöttünk a pályára. Csak sajnos a mi véleményünk számít a legkevésbé.A naplóban szereplő pályazatok kaotikus voltáról pedig mindenki, aki csak a közelébe került rémregényt írhatna.
M.L. | 2009. január 27.
A reform hívének lenni a mai közállapotok közepette úgy tűnik, "becsület és dicsőség dolga". (Bocsánat.)
Amikor anno "bevezették a NAT-ot", már lefelé ívelt a reformlendület. De még kitartott jó ideig. Mára (s ebben az oktatáspolitikai hintapolitikának is jelentős szerepe volt) lassan már csak egy-két igazi mohikán marad. (Már készül a rezervátum?)
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.06.26.
Dr. Gyurkó Szilvia: Gyereket. Megütni. Nem. Szabad.
A gyerekkorban elszenvedett erőszak (legyen az fizikai-, érzelmi- vagy verbális bántalmazás) mindig nyomot hagy. Mindig. Mert megsérti a határokat, az alapbizalom szövetét és traumatizál. Akkor...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.06.25.
Iskolává válnak a tanulócsoportok, ha a kormány elfogadja a magántanulói státusz eltörlését?
A legvalószínűbb tehát, hogy a kormány e módosítással a tanulócsoportokba járó gyerekeket akarja visszaterelni a rendszerbe. Nekik ugyanis magántanulói státuszt kell felvenni, amihez szü...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.06.25.
Ónody-Molnár Dóra: Támadás az oktatási menekültek ellen
Vannak szülői csoportok, amelyek sajátos célja a gyerekeik kimenekítése az állami iskolarendszerből. Létezett 2010 előtt is e jelenség, de drámai felgyorsulása, az ilyen módon kilépő csal...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.06.25.
Szél Bernadett parlamenti felszólalása a köznevelési törvény módosításának vitáján (videó)
Nagyon fontos javaslatot tárgyal a parlament egy nyári péntek utolsó napirendnek eldugva. A köznevelési salátatörvénnyel a kormány nekiment a gyermekeknek, minden tiltakozásra szükség van...
(Forrás: Facebook)
--
2019.06.25.
Jól vizsgáztak a magyar tanárok
Egészen jól szerepelt hazánk az egyik legfrissebb oktatási tematikájú nemzetközi felmérésen. A Nemzetközi tanítás és tanulás vizsgálat az OECD, azaz a Gazdasági Együttműködési és...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.06.25.
Online is be lehet majd iratkozni az iskolába
Az informatikai fejlesztés eredményeként a 2019/2020-as tanévben már elérhetővé válik az ügyfélkapun keresztüli beiratkozás és hitelesítés is, ezért az ügyintézéshez a szülőnek -...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.06.23.
A Fidesz szerint semmiség a közoktatási törvény módosítása, a TASZ Alkotmánybíróság elé viszi
A vita után sajtótájékoztatót tartottak a tiltakozó szervezetek, ahol Törley Katalin, a Tanítanék Mozgalom aktivistája elmondta, lelkiismereti és szakami kérdés felszólalni a törvénymó...
(Forrás: mérce)
--
2019.06.23.
Nem kaptak választ a bérkérdésre a tanárok, felkészülnek az őszi akciósorozatra
A Pedagógusok Szakszervezete nemrég kijelentette, eddig tartott a türelme, a tárgyalások nem vezettek eredményre, ezért ősztől akciósorozatot hirdetnek. A szakszervezet ugyanis úgy látja,...
(Forrás: mérce)
--
2019.06.23.
Kaotikus a helyzet a nyári gyermektáboroknál
Még mindig nincs egységes szabályozás arra vonatkozóan, ki lehet táboroztató, nincs személyi, vagyoni feltételhez kötve a tábor szervezése. Egyetlen feltétel, hogy maga a táborhely feleljen...
(Forrás: Infostart)
Utolsó üzenetek:
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek