OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2009. február 5.
» Hozzászólások (3)

Erőszakmentes, biztonságos iskola

Civitas Pedagógiai Napok

Erőszakmentes, biztonságos iskola: bemutatók, jó gyakorlatok, módszerek, kiadványok címmel a Civitas Pedagógiai Intézet, az Osztályfőnök Országos Szakmai Egyesülete, a Mérei Ferenc Szociometriai Egyesület és a Millenáris Nonprofit Kft. Jövő Iskolája a Fővárosi Közoktatás-fejlesztési Közalapítvány támogatásával Civitas Pedagógiai Napokat szervez 2009. február 19-20-án 10-től 17-ig a Millenárison, a Jövő Háza Kiállítás területén (Bp., 1024 Fény u. 20-22.).

A rendezvény a regisztrált résztvevők számára ingyenes!

Miért érdemes eljönni?

Ha Ön nem közömbös az alábbi gondolatokban, élményekben, ha a kompetenciáit akarja fejleszteni, ha szaktudáshoz kíván jutni jó gyakorlatok, szakemberek, kiadványok révén.

  • „Nemcsak divat… szerintem az iskola nem lehet közömbös a napjaink agressziójával szemben, mert áldozata és a megelőzés, kezelés részfelelőse is egyben, de…”
  • „Az agresszió idegen tőlem, nem tudom kezelni.”
  • „Néha elszakad a cérna és agresszív leszek, később nagyon megbánom…”
  • „Szerintem a biztonságot csak kemény fegyelemmel és biztonsági szolgálattal lehet hatásosan biztosítani.”
  • „Megbénulok az agresszív helyzetben…”
  • „El se tudom képzelni, hogy mit tegyek, ha a szülő vagy diák részéről agresszív inzultus ér.”
  • „Zavar a gyermeki agresszió (bántják egymást), szeretnék tenni ellene, de egyre inkább úgy rézem, hogy nincs eszközöm…”
  • „Tudom, mi az agresszió, azt is tudom, hogyan kell kezelni, tudásomat szívesen megosztanám, terjeszteném.”
  • „Ha a médiát cenzúráznák, nem lennének ilyen gondjaink.”

Kiket várunk?

  • Pedagógusokat (pozíciót betöltőket: vezetők, igazgatóhelyettesek, nevelők, oktatók stb.; funkciókat betöltőket: osztályfőnökök, gyermekvédelmisek, diákönkormányzat segítők stb.)
  • Nevelési tanácsadók munkatársait
  • Pedagógiai Szolgáltatók munkatársait
  • Gyermekvédelmi területen dolgozó szakembereket
  • Pedagógusképző intézmények tanárait
  • Felsőoktatási intézmények pedagógia, pszichológia szakos és/vagy bármely szakos diákjait
  • Bárkit, akit érdekel

A program tervezett struktúrája

2009. február 19.

10.00 – 10.30 Megnyitó

10.30 – 11.30 Saját magunkon keresztül a módszerekig (Bagdy Emőke előadása)

11.30 – 14.00 Jó gyakorlatok bemutatása, kiadványok böngészése

14.00 – 17.00 Módszerbemutatók zárt csoportban (5 csoport)

2009. február 20.

10.00 – 10.30 Megnyitó

10.30 – 11.30 "Veled is megtörténhet" – színházi nevelés a Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színházban (a Kolibri Színház bemutatója)

11.30 – 14.00 Jó gyakorlatok bemutatása, kiadványok böngészése

14.00 – 17.00 Módszerbemutatók zárt csoportban (5 csoport)

A módszerbemutatók maximum 20 fős létszámmal működnek, előzetes regisztráció alapján. A bemutatók tréningszerűen zajlanak, ezért kérjük, hogy egyszerre csak egy csoportba jelentkezzenek. A tréningszerű forma miatt a megkezdett szekciók között vándorlás nem lehetséges.

Módszerbemutatók

Bizalomépítés: a professzionális tanári kommunikáció szerepe az iskolai agresszió megelőzésében

(Február 19. 14–17 h, I. terem; szekcióvezető: Sallai Éva.)

Az osztálytermi interakciók elemzése jól segíti a tanári kommunikáció jelentőségének felismerését a tanár-diák kapcsolat alakulásában: megerősödésében vagy meggyengülésében. Iskolai videofelvételek, filmrészletek, egy kapcsolati modell és néhány izgalmas gyakorlat segítségével vesszük számba a professzionális tanári kommunikáció legfontosabb elemeit, a kapcsolati viselkedésszabályozás lehetőségeit.

Konstruktív konfliktuskezelés: az agresszió megelőzésének egyik lehetséges módja

(Február 20. 14–17 h, II. terem; szekcióvezető: Szekszárdi Júlia.)

A konstruktív konfliktuskezelés módja elsajátítható – pedagógusként, diákként is. A bemutató ötleteket ad azokhoz a módszerekhez, amelyek segítenek kifejleszteni a konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges kompetenciákat.

„Egyedül nem megy”: konfliktusmegoldás csoportban

(Február 20. 14–17 h, III. terem; szekcióvezető: Peer Krisztina.)

Hogyan lehet a citromból limonádét csinálni? Hogyan lehet egy „rossz csoportból”, agresszív bandából pozitív értékrendű csapatot formálni?

A „Szemtől szembe” módszer: közösségi konfliktuskezelés az iskolában

(Február 19. 14–17 h, III. terem; szekcióvezető: Földes Petra.)

A bemutató megismerteti a Szemtől szembe módszert, amely biztonságos keretet nyújthat a közösségnek kárt okozó „elkövetőknek”, hogy valódi belátáson keresztül juthassanak el a jóvátétel belső igényéhez; a manifesztálódó konfliktusok közvetlen érintettjeinek és tágabb közösségük tagjainak a megbékéléshez.

Bunkóság és fair play: érvényesülés az osztályok mikro-társadalmában

(Február 19. 14–17 h, II. terem; szekcióvezető: Járó Katalin és Sarkadi Nagy Szilvia, Mérei Ferenc szociometriai Egyesület.)

A bemutató megismerteti az ún. Mérei-projektet, mely az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskolájának kimunkálás alatt lévő, szociometriára építő, szociális kompetenciafejlesztő programja a diákok közötti érintkezésben egyre gyakoribbá és rombolóbbá váló durvaság kezelésére.

Egymást nem értő felek: hogyan közvetít a mediációs módszer?

(Február 20. 14–17 h, I. terem; szekcióvezető: Magyar Judit.)

A jelenség: a gyerekek valós és vélt sérelmeik észlelése pillanatában szinte rögtön ütnek, mintha csak a fizikai erőszakot ismernék. Mi lehet a megoldás? Ha szeretnénk, hogy kevesebb legyen az agresszió az iskolában, már a gyerekeknek megtaníthatjuk, hogy figyeljenek egymásra, mérlegeljenek, mielőtt cselekednének. A foglalkozáson a résztvevők megismerik a közvetítés módszerét, a gyakorolhatják az ehhez szükséges készségeiket.

Túszdráma: szembesülés az agresszió közeli személyes élménnyel és reakciókkal, személyes válaszlehetőségek megtalálása

(Február 19. 14–17 h, IV. terem; szekcióvezető: Rózsa Ildikó.)

„Botrány az osztályteremben! Egy tanuló fenyegető testhelyzettel akadályozta tanárát a teremből való kijutásban” – tájékoztatnak a hírek. A szekció résztvevőivel arra keressük a választ, mit teszünk „itt és most”. A történet elképzelt, de mégis valóságos, döntéseink fiktívek, de befolyásolhatják valós reflexióinkat. A résztvevők –különböző szerepeket vállalva – maguk is alakíthatják az eseményeket. Cél, hogy a „túszdráma” úgy oldódjon meg, hogy szereplői számukra vállalható válaszlehetőségeket találjanak oly módon, hogy a reakcióban a sértettség, a stigmatizáció, a saját agresszió, a bagatellizálás (és egyéb agresszív és agressziót kiváltó) tényezők a lehető legkevesebb helyet szoríthassák ki maguknak.

Szükségszerű „más”-képp?: konfliktuskezelés önismereti játékokkal, helyzetelemzéssel

(Február 20. 14–17 h, V. terem; szekcióvezető: Zach Anita és Tolonics Júlia.)

„… kedd, 3. tanítási óra 14. perc: Krisztián rendszeresen beleharap az előtte ülő Gertrúdba, aki ezt szemrebbenés nélkül tűri.” E számunkra megdöbbentő esemény társaik számára is mindennapi. … Hogyan válhatott ez természetessé számukra? Mikor és miért válhat az agresszió problémamegoldássá? Milyen kapcsolat van a szorongás és az agresszió között? Hogyan védhetjük meg a sajátos nevelési igényű gyerekeket önmaguktól és társaiktól? Hogyan válhat az áldozatból agresszor? A foglalkozáson ön- és társismereti játékokkal, helyzetelemzéssel választ keresünk az ilyen és hasonló kérdésekre.

Az eszközök felelőssége?: a „médiazaj” által bennünk keltett feszültség felismerése és kezelése

(Február 19. 14–17 h, V. terem; szekcióvezető: Tisza Géza és Barát Tamás.)

Fölerősödtek a „zajok” körülöttünk, sőt a média erre rá is játszik, hiszen ebben a zajban a figyelmünket úgy tudja megragadni, ha a „leghangosabb”. Ez pedig feszültséget kelt, amit kezelnünk kell az agresszív viselkedés kialakulása előtt. Legyünk éberek, tudjuk kezelni... elsősorban: magunkat!

Az agresszió háttere: „egy idegenséggel teleszőtt világ”

(Február 20. 14–17 h, IV. terem; szekcióvezető: Kovács Tímea.)

… Folyamatosan és megkerülhetetlenül az „idegen világ” részeivé váltunk, … már utaznunk sem kell ahhoz, hogy különös, meghökkentő világokkal és furcsa szokásokat követő emberekkel „találkozzunk”… A bemutató a mai magyar társadalomban jelenlévő, a kulturális különbségek által keltett félelmeket és az ezekre reagáló agresszivitást elemzi konkrét iskolai példák alapján.

Regisztráció

Regisztrációs lap e-mailben kérhető a landi[kukac]civitas-pszi[pont]hu címen Lakatosné Laczkó Andreának. A regisztrációs lapokat a megadott elérhetőségen Lakatosné Laczkó Andreának címezve várjuk postai úton vagy faxon legkésőbb 2009. február 5-ig.

A módszerbemutatókon való részvételt a beérkezés sorrendjében tudjuk biztosítani, szekciónként 20 főig. A bemutatók tréningszerűen zajlanak, ezért kérjük, hogy egyszerre csak egy csoportba jelentkezzenek, a megkezdett szekciók között vándorlás nem lehetséges.

CIVITAS PEDAGÓGIAI SZAKMAI SZOLGÁLTATÓ INTÉZET
1061 BUDAPEST, KIRÁLY UTCA 16.
TEL.: 06-1-267-0783; FAX: 327-4107
landi[kukac]civitas-pszi[pont]hu

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Juli | 2009. február 6.
A mi honlapunkra valóban későn került fel a hirdetés, elnézést kérünk érte. Csekély mentség, de a decemberi hírlevelünkben az OFOE tagoknak hírt adtuk a készülő rendezvényről. A szekciók már az itt meghirdetett határidő előtt, számunkra is váratlan gyorsasággal megteltek, de a rendezvény nyitott, tehát a délelőtti programokra bárki jöhet, akinek kedve és ideje van. Ha a szekciók témái iránt továbbra is ekkora az érdeklődés, megpróbálunk lehetőséget teremteni az ismétlésre.
hadnagy márta | 2009. február 6. | hadnagym[kukac]gmail[pont]com
Egyetértek az előttem szólóval! Akinek tegnap nem volt pl. ideje megnézni, az "így járt". Pedig biztos sok érdeklődő lenne!!!!!!!!!!!!!!!!!
terepmunkás | 2009. február 5.
Olyan jó lett volna, ha ez a felhívás nem február 5-én, a jelentkezési határidő lejártának estéjén került volna fel...
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.02.21.
A NAT-tal kapcsolatos kommunikációról
A NAT-2020 mellett kiállók a kritikusokat hazafiatlansággal vádolják. Szélsőségesebb megfogalmazásokban még a hazaárulás is előfordul. --- Nem állítom, hogy nem léteznek szélsőséges...
(Forrás: Nahalka István blogja)
--
2020.02.21.
Káosz a felvételi körül: Palkovicsék reformja miatt törvénysértésben az iskolák
A kormányzat szándékáról megkérdeztük a két érintett minisztériumot is. Az ITM kérdésünkre nem hagyott kétséget afelől, ha életben akarnak maradni, a szakgimnáziumoknak fel kell venni...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2020.02.21.
Közös órákat javasol a NAT a tanároknak
A módosított Nemzeti alaptantervben meghatározott nevelési célok és módszertani alapelvek a korábbi NAT-hoz képest számos lényeges korszerűsítést, korszerű pedagógiai módszert tartalmaznak...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.02.21.
Megbüntették a fóti gyermekközpontról rappelő fiút - A fenntartó szerint nem történt felelősségre vonás
“Mi Mohameddel rúgjuk kint a bőrt, te meg a kerítésednél állhatsz őrt” - ilyen és hasonló mondatokkal sorjázza a gyerekek sorsával játszadozó döntéshozókat a bezárásra ítélt fó...
(Forrás: Népszava)
--
2020.02.21.
Arató László: NAT-vihar, avagy két hét bolondokháza
A Magyartanárok Egyesületének elnöke szerint az új Nemzeti alaptantervet a benne lévő kötelező tananyagmennyiség miatt is kénytelen lesz minden magyartanár szabotálni. A HVG számára írt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.02.21.
Oktatáskutató az új NAT-ról: megkeseredett fiatalok fognak kijönni az intézményekből
Oktatási évértékelőt tartott a Civil Közoktatási Platform. Ercse Kriszta a CKP szóvivője az ATV című műsorában arról beszélt: a Nemzeti alaptanterv nem nemzeti, és nem alaptanterv. Az...
(Forrás: ATV)
--
2020.02.21.
Esterházy és Kertész is bekerült a kerettantervekbe
Az oktatás tartalmi szabályozásának második szintje az egyes területekhez kapcsolódó kerettanterv, amelyben konkrétan leírják, mit, hány órában kell tanítani az iskolákban. Ezek alapjá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.02.21.
Hároméves kortól parancsra készítenek fel bennünket a sötét jövőre
És nem azért, hogy nyafogjak. Meg a személyes dolgaimmal előhozakodjak. Meg kend sajnáljon engemet. Bár jól esne, ha legalább kend. Nem is a sajnálat, mert azzal nem sokra megyünk. A tata megmondta...
(Forrás: Kolozsvárii Szalonna – Határokon Átívelő Szellemi Táplálék )
--
2020.02.21.
Nem takarodnak el az iskolából, inkább tovább tiltakoznak
Körülbelül hatvanan jöttek el arra a csütörtöki fórumra a pécsi Reggelibe, amit az Emberség Erejével Alapítvány szervezett a hetek óta viták kereszttüzében álló új Nemzeti Alaptantervvel...
(Forrás: Pécs Ma)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek