OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2009. február 5.
» Hozzászólások (3)

Erőszakmentes, biztonságos iskola

Civitas Pedagógiai Napok

Erőszakmentes, biztonságos iskola: bemutatók, jó gyakorlatok, módszerek, kiadványok címmel a Civitas Pedagógiai Intézet, az Osztályfőnök Országos Szakmai Egyesülete, a Mérei Ferenc Szociometriai Egyesület és a Millenáris Nonprofit Kft. Jövő Iskolája a Fővárosi Közoktatás-fejlesztési Közalapítvány támogatásával Civitas Pedagógiai Napokat szervez 2009. február 19-20-án 10-től 17-ig a Millenárison, a Jövő Háza Kiállítás területén (Bp., 1024 Fény u. 20-22.).

A rendezvény a regisztrált résztvevők számára ingyenes!

Miért érdemes eljönni?

Ha Ön nem közömbös az alábbi gondolatokban, élményekben, ha a kompetenciáit akarja fejleszteni, ha szaktudáshoz kíván jutni jó gyakorlatok, szakemberek, kiadványok révén.

  • „Nemcsak divat… szerintem az iskola nem lehet közömbös a napjaink agressziójával szemben, mert áldozata és a megelőzés, kezelés részfelelőse is egyben, de…”
  • „Az agresszió idegen tőlem, nem tudom kezelni.”
  • „Néha elszakad a cérna és agresszív leszek, később nagyon megbánom…”
  • „Szerintem a biztonságot csak kemény fegyelemmel és biztonsági szolgálattal lehet hatásosan biztosítani.”
  • „Megbénulok az agresszív helyzetben…”
  • „El se tudom képzelni, hogy mit tegyek, ha a szülő vagy diák részéről agresszív inzultus ér.”
  • „Zavar a gyermeki agresszió (bántják egymást), szeretnék tenni ellene, de egyre inkább úgy rézem, hogy nincs eszközöm…”
  • „Tudom, mi az agresszió, azt is tudom, hogyan kell kezelni, tudásomat szívesen megosztanám, terjeszteném.”
  • „Ha a médiát cenzúráznák, nem lennének ilyen gondjaink.”

Kiket várunk?

  • Pedagógusokat (pozíciót betöltőket: vezetők, igazgatóhelyettesek, nevelők, oktatók stb.; funkciókat betöltőket: osztályfőnökök, gyermekvédelmisek, diákönkormányzat segítők stb.)
  • Nevelési tanácsadók munkatársait
  • Pedagógiai Szolgáltatók munkatársait
  • Gyermekvédelmi területen dolgozó szakembereket
  • Pedagógusképző intézmények tanárait
  • Felsőoktatási intézmények pedagógia, pszichológia szakos és/vagy bármely szakos diákjait
  • Bárkit, akit érdekel

A program tervezett struktúrája

2009. február 19.

10.00 – 10.30 Megnyitó

10.30 – 11.30 Saját magunkon keresztül a módszerekig (Bagdy Emőke előadása)

11.30 – 14.00 Jó gyakorlatok bemutatása, kiadványok böngészése

14.00 – 17.00 Módszerbemutatók zárt csoportban (5 csoport)

2009. február 20.

10.00 – 10.30 Megnyitó

10.30 – 11.30 "Veled is megtörténhet" – színházi nevelés a Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színházban (a Kolibri Színház bemutatója)

11.30 – 14.00 Jó gyakorlatok bemutatása, kiadványok böngészése

14.00 – 17.00 Módszerbemutatók zárt csoportban (5 csoport)

A módszerbemutatók maximum 20 fős létszámmal működnek, előzetes regisztráció alapján. A bemutatók tréningszerűen zajlanak, ezért kérjük, hogy egyszerre csak egy csoportba jelentkezzenek. A tréningszerű forma miatt a megkezdett szekciók között vándorlás nem lehetséges.

Módszerbemutatók

Bizalomépítés: a professzionális tanári kommunikáció szerepe az iskolai agresszió megelőzésében

(Február 19. 14–17 h, I. terem; szekcióvezető: Sallai Éva.)

Az osztálytermi interakciók elemzése jól segíti a tanári kommunikáció jelentőségének felismerését a tanár-diák kapcsolat alakulásában: megerősödésében vagy meggyengülésében. Iskolai videofelvételek, filmrészletek, egy kapcsolati modell és néhány izgalmas gyakorlat segítségével vesszük számba a professzionális tanári kommunikáció legfontosabb elemeit, a kapcsolati viselkedésszabályozás lehetőségeit.

Konstruktív konfliktuskezelés: az agresszió megelőzésének egyik lehetséges módja

(Február 20. 14–17 h, II. terem; szekcióvezető: Szekszárdi Júlia.)

A konstruktív konfliktuskezelés módja elsajátítható – pedagógusként, diákként is. A bemutató ötleteket ad azokhoz a módszerekhez, amelyek segítenek kifejleszteni a konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges kompetenciákat.

„Egyedül nem megy”: konfliktusmegoldás csoportban

(Február 20. 14–17 h, III. terem; szekcióvezető: Peer Krisztina.)

Hogyan lehet a citromból limonádét csinálni? Hogyan lehet egy „rossz csoportból”, agresszív bandából pozitív értékrendű csapatot formálni?

A „Szemtől szembe” módszer: közösségi konfliktuskezelés az iskolában

(Február 19. 14–17 h, III. terem; szekcióvezető: Földes Petra.)

A bemutató megismerteti a Szemtől szembe módszert, amely biztonságos keretet nyújthat a közösségnek kárt okozó „elkövetőknek”, hogy valódi belátáson keresztül juthassanak el a jóvátétel belső igényéhez; a manifesztálódó konfliktusok közvetlen érintettjeinek és tágabb közösségük tagjainak a megbékéléshez.

Bunkóság és fair play: érvényesülés az osztályok mikro-társadalmában

(Február 19. 14–17 h, II. terem; szekcióvezető: Járó Katalin és Sarkadi Nagy Szilvia, Mérei Ferenc szociometriai Egyesület.)

A bemutató megismerteti az ún. Mérei-projektet, mely az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskolájának kimunkálás alatt lévő, szociometriára építő, szociális kompetenciafejlesztő programja a diákok közötti érintkezésben egyre gyakoribbá és rombolóbbá váló durvaság kezelésére.

Egymást nem értő felek: hogyan közvetít a mediációs módszer?

(Február 20. 14–17 h, I. terem; szekcióvezető: Magyar Judit.)

A jelenség: a gyerekek valós és vélt sérelmeik észlelése pillanatában szinte rögtön ütnek, mintha csak a fizikai erőszakot ismernék. Mi lehet a megoldás? Ha szeretnénk, hogy kevesebb legyen az agresszió az iskolában, már a gyerekeknek megtaníthatjuk, hogy figyeljenek egymásra, mérlegeljenek, mielőtt cselekednének. A foglalkozáson a résztvevők megismerik a közvetítés módszerét, a gyakorolhatják az ehhez szükséges készségeiket.

Túszdráma: szembesülés az agresszió közeli személyes élménnyel és reakciókkal, személyes válaszlehetőségek megtalálása

(Február 19. 14–17 h, IV. terem; szekcióvezető: Rózsa Ildikó.)

„Botrány az osztályteremben! Egy tanuló fenyegető testhelyzettel akadályozta tanárát a teremből való kijutásban” – tájékoztatnak a hírek. A szekció résztvevőivel arra keressük a választ, mit teszünk „itt és most”. A történet elképzelt, de mégis valóságos, döntéseink fiktívek, de befolyásolhatják valós reflexióinkat. A résztvevők –különböző szerepeket vállalva – maguk is alakíthatják az eseményeket. Cél, hogy a „túszdráma” úgy oldódjon meg, hogy szereplői számukra vállalható válaszlehetőségeket találjanak oly módon, hogy a reakcióban a sértettség, a stigmatizáció, a saját agresszió, a bagatellizálás (és egyéb agresszív és agressziót kiváltó) tényezők a lehető legkevesebb helyet szoríthassák ki maguknak.

Szükségszerű „más”-képp?: konfliktuskezelés önismereti játékokkal, helyzetelemzéssel

(Február 20. 14–17 h, V. terem; szekcióvezető: Zach Anita és Tolonics Júlia.)

„… kedd, 3. tanítási óra 14. perc: Krisztián rendszeresen beleharap az előtte ülő Gertrúdba, aki ezt szemrebbenés nélkül tűri.” E számunkra megdöbbentő esemény társaik számára is mindennapi. … Hogyan válhatott ez természetessé számukra? Mikor és miért válhat az agresszió problémamegoldássá? Milyen kapcsolat van a szorongás és az agresszió között? Hogyan védhetjük meg a sajátos nevelési igényű gyerekeket önmaguktól és társaiktól? Hogyan válhat az áldozatból agresszor? A foglalkozáson ön- és társismereti játékokkal, helyzetelemzéssel választ keresünk az ilyen és hasonló kérdésekre.

Az eszközök felelőssége?: a „médiazaj” által bennünk keltett feszültség felismerése és kezelése

(Február 19. 14–17 h, V. terem; szekcióvezető: Tisza Géza és Barát Tamás.)

Fölerősödtek a „zajok” körülöttünk, sőt a média erre rá is játszik, hiszen ebben a zajban a figyelmünket úgy tudja megragadni, ha a „leghangosabb”. Ez pedig feszültséget kelt, amit kezelnünk kell az agresszív viselkedés kialakulása előtt. Legyünk éberek, tudjuk kezelni... elsősorban: magunkat!

Az agresszió háttere: „egy idegenséggel teleszőtt világ”

(Február 20. 14–17 h, IV. terem; szekcióvezető: Kovács Tímea.)

… Folyamatosan és megkerülhetetlenül az „idegen világ” részeivé váltunk, … már utaznunk sem kell ahhoz, hogy különös, meghökkentő világokkal és furcsa szokásokat követő emberekkel „találkozzunk”… A bemutató a mai magyar társadalomban jelenlévő, a kulturális különbségek által keltett félelmeket és az ezekre reagáló agresszivitást elemzi konkrét iskolai példák alapján.

Regisztráció

Regisztrációs lap e-mailben kérhető a landi[kukac]civitas-pszi[pont]hu címen Lakatosné Laczkó Andreának. A regisztrációs lapokat a megadott elérhetőségen Lakatosné Laczkó Andreának címezve várjuk postai úton vagy faxon legkésőbb 2009. február 5-ig.

A módszerbemutatókon való részvételt a beérkezés sorrendjében tudjuk biztosítani, szekciónként 20 főig. A bemutatók tréningszerűen zajlanak, ezért kérjük, hogy egyszerre csak egy csoportba jelentkezzenek, a megkezdett szekciók között vándorlás nem lehetséges.

CIVITAS PEDAGÓGIAI SZAKMAI SZOLGÁLTATÓ INTÉZET
1061 BUDAPEST, KIRÁLY UTCA 16.
TEL.: 06-1-267-0783; FAX: 327-4107
landi[kukac]civitas-pszi[pont]hu

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Juli | 2009. február 6.
A mi honlapunkra valóban későn került fel a hirdetés, elnézést kérünk érte. Csekély mentség, de a decemberi hírlevelünkben az OFOE tagoknak hírt adtuk a készülő rendezvényről. A szekciók már az itt meghirdetett határidő előtt, számunkra is váratlan gyorsasággal megteltek, de a rendezvény nyitott, tehát a délelőtti programokra bárki jöhet, akinek kedve és ideje van. Ha a szekciók témái iránt továbbra is ekkora az érdeklődés, megpróbálunk lehetőséget teremteni az ismétlésre.
hadnagy márta | 2009. február 6. | hadnagym[kukac]gmail[pont]com
Egyetértek az előttem szólóval! Akinek tegnap nem volt pl. ideje megnézni, az "így járt". Pedig biztos sok érdeklődő lenne!!!!!!!!!!!!!!!!!
terepmunkás | 2009. február 5.
Olyan jó lett volna, ha ez a felhívás nem február 5-én, a jelentkezési határidő lejártának estéjén került volna fel...
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek