OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2009. február 12.
» Hozzászólások (9)

Zöld békák a Sorstársakban

12 éves pedagógiai munka és eredménye lesz látható 2008. február 18-án 15.05-kor az MTV2, február 20-án 12.20-kor az MTV1 Sorstársak című műsorában. A riportfilm a Zöld Béka Baráti Körről szól, és arról a tevékenységről, mely ebben a formában szinte egyedülálló a civil és hivatalos szervezetek között.

Érdekes kísérletnek indult évekkel ezelőtt ép és fogyatékkal élő gyermekeket és fiatal felnőtteket összehozni egy-egy programra a hétvégeken. A kezdeti „egyszerű” kirándulások az igényeknek megfelelően egyre komplexebb programokká váltak: a természetjárás kiegészült kézműves tevékenységekkel, kulturális előadásokkal, kalandpedagógiás és közösségi játékokkal, sporttal, környezetvédelemmel. Mindezek a résztvevők igényein túl igyekeztek fejleszteni a fogyatékkal élők praktikus és kognitív képességeit, önálló életvitelük megkönnyítését szolgálták. A tájékozódási játék például, melyet már 13. alkalommal rendeztünk meg Gödöllőn, többek között a térkép használatával a tájékozódási képességet is fejlesztette a sporton, játékon túl. A játékban a csapatoknak, csoportoknak együtt kell működniük, minden tájékozódási pontot együtt kell megtalálniuk. Az épek pedig tanulhattak a sérültektől: megismerve és együttműködve velük fejlődött toleranciájuk, empatikus készségük. Megtanultak együtt élni és dolgozni a fogyatékkal élő fiatalokkal, megtanulták a segítségnyújtás módját, helyét és idejét.

Bár nem vagyunk bejegyzett szervezet, így nem pályázhatunk támogatásokra, mégis évente 30-40 programot tudunk támogatóinknak köszönhetően a résztvevőknek biztosítani a csillebérci kalandpályától a Cuha-pataki túrától a Kolompos együttes zenés műsorán át a Nemzeti Galéria Munkácsy-kiállításáig. Valamennyi programunk ingyenes és nyilvános, így bárki részt vehet rajta. Egyedül azt kérjük, hogy nagyobb „vendégcsoport” esetén a kísérők értesítsenek minket, szervezőket, jövetelükről, hogy gondoskodni tudjunk róluk.

Minden program azt bizonyítja, hogy óriási szükség van olyan közösségekre, amelyekben mindenki megtalálhatja a helyét, megvalósíthatja magát. Az évek alatt társaságunk szülőkkel, barátokkal bővült. Közösségünkben teljes elfogadás a jellemző: megtalálható köztünk ép és fogyatékkal élő, gyermek és felnőtt, óvodás és nagymama, roma és más nemzetiség. Egyik békánk, egy halmozottan sérült kislány, így foglalta össze a lényeget: „Olyanok vagyunk, mint egy nagy család!”.

Leiner Károly (Zöld Béka tanár úr)

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

meseszép | 2009. február 25.
meg kell szólalnom.
ha olyan természetes, mindennapi amit béka csinál, akkor miért ilyen a közoktatás helyzete, mint amilyen? ha természetes ami csinál, és minden tanár teszi ugyanezt, akkor miért van a béka (nem ZÖLDBÉKA) feneke alatt a megítélésünk?
talán azért, mert a sárga irigység könnyebben megélhető, mint ez a fajta munka, amit béka végez.
igenis hála neki és köszönet.
kedves silentb, vitatkozz velem. érvekre tudok érveket találni, amit írtál, nem vitaalap.
Juli | 2009. február 23.
Kedves SILENTB! Nem értem, hogy mit nem ért. Szó sincs itt ömlengésről. Igenis nagyszerű, hogy ebben a kaotikus, elanyagiasodott, bizalomvesztett világban még léteznek olyan pedagógusok, akik önzetlenül és hatékonyan tesznek a gyerekekért. 12 éven át hétvégi kirándulásokat, vonzó programokat szervezni sérült gyerekek számára nem munkaköri kötelességként, nem anyagi ellenszolgáltatás reményben, hanem egy önként felvállalt ügy szolgálatában, elismerésre méltó teljesítmény. Ha nagy ritkán a televízióban is hírt adnak egy ilyen pedagógusról,annak örülünk, és az örömnek hangot is adunk. Nem értjük, hogy ez miért zavarja Önt.
silentb | 2009. február 21.
nem értem mit kell itt ömlengeni! Csak annyi ez, mint bárki másé.
Anya | 2009. február 20.
Láttam a műsort. Meg kell szólalnom. Szerintem egy igazi Mester és tanítványai voltak a képernyőn! Kár, hogy csak egy negyed óráig és kár, hogy nem főműsor időben!
Kedves Tanár úr! Szívből gratulálok!
És gratulálok a pedagógusoknak is, hogy még vannak Önök között igazi nevelők is!
Jó volna, ha a médiákban egyre több ilyen hír látna napvilágot, egy-egy ilyen Pedagógus mutatkozna meg!
Katalin | 2009. február 18.
Megnéztem a műsort. Megérte. Amit Zöldbéka tanár úr csinál, az példamutató minden pedagógus számára. Különösen most, hogy itt is olvashatók Benjámin sztorijai. Példamutató, mert tiszteli a diákjait. Tiszteli a vele együttélő gyerekeket és felnőtteket. És szereti őket. És óriási szakmai tudással kell rendelkeznie, hogy ennyi programot ilyen szintem meg tudjon valósítani.
Kedves Zöldbéka tanár úr! Kalapot emelek Ön és az önhöz hasonló Pedagógusok előtt!
zoldbeka | 2009. február 13. | leinerk[kukac]freemail[pont]hu
Köszönöm Anya az infót, tényleg elírtam: hétfő helyett pénteken adják ismétlésként a műsort.

Katalin: vannak iskolák, ahol az integráció írott és íratlan szabályait betartva integrálnak, itt működik is - két tanárral (egyikük gyógypedagógus), eszközökkel, pénzzel, ja és persze legfeljebb 2-3 valóban integrálható fogyatékossággal élő gyerekkel. Így lehet. Ahogy a többség csinálja, úgy nem szabad(na).
Katalin | 2009. február 13.

Ha itt ilyen jól működik az integráció és ehhez "csak" egy remek pedagógus kell és szándék és elhivatottság és szakmai tudás, akkor az iskolákban miért mond csődöt?

Gratulálok Tanár úr!
Anya | 2009. február 12.
Szerintem pénteken ismétlik a szerdai adást. Bizonyára elírtad Béka!
Egyébként gratulálok a munkádhoz is, az eredményeitekhez is, a példamutatásotokhoz is!
Budaörsön találkoztunk, bár te bizonyára nem emlékszel. Már akkor megfogott az a báj, ahogyan együtt éltek, lélegeztek, viselkedtek! Egyenpólókban üldögéltetek a kápolna mellett és papírsárkányokat készítettetek. Egyet az én unokámnak is! És utána mekkora röptetés volt!
Örülök a díjadnak, megérdemled, valóban megérdemled!
meseszép | 2009. február 12.
hajrá Béka! a te utad járható út, és nemes a cél, mely felé haladtok.
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek