Benjáminnak.)">
 
 
OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2009. február 16.
» Hozzászólások (3)

Vatai Éva

A demokrácia fontos, de veszélyes fegyver

Válasz Benjáminnak

Kedves Benjámin!

Nem értelek. Mit változtat a helyzeten, hogy a tanárodról van szó?

Nincs fórum és lehetőség arra, hogy elmondd neki a véleményedet? Dehogy nincs! Csak valószínűleg többnyire egymás között beszélitek meg az efféle dolgokat, vagy kissé torzított formában a szülőkhöz jut el, és senkinek nincs bátorsága ahhoz, hogy az osztály nevében kiállva elmondja! Vagy egyenesen – sokszor tisztelt szüleitekkel együtt – rohantok az igazgatóhoz panaszt tenni. Ezért mondom én a munkakapcsolatunk legelején a diákjaimnak: a demokrácia nagyon fontos, csak veszélyes fegyver, és meg kell tanulni! Jó formát és fórumot kell választani, s az állandó mérlegelés elengedhetetlen. Ha egyszer is fölül kerekednek az érzelmeid, már úgy tűnik, nincs is igazad.

A demokrácia drága kincs, akkor is, ha egyre kevesebben hisznek benne, mert kinőtt, piszkos gatyaként kezelik.

Hogy „jutalmazhat” téged egy tanár intővel? Az intőnek komoly kritériumai vannak. (Épp most győzött meg arról egy kolléganőm, hogy a dolog, amiért én intőt adnék egy gyereknek, az én hibámból történt: nem tudtam helyesen kezelni egy helyzetet. Én nem vagy egy pipogya-tutyimutyi, de egynapos gondolkodás után rájöttem, hogy igaza van. Hibáztam. Elsodortak az érzelmeim.) De ha már megkaptad az intőt, amit igazságtalannak éreztél, van osztályfőnököd, akihez fordulhatsz, s akinek a te érdekeid védelme (is) a dolga. Ha vele sem jutsz dűlőre, még mindig ott vannak a szüleid, az iskolavezetés. Keserűen mondhatnám, több eszköz van a ti kezetekben, mint a miénkben. De nem vagyok keserű, mert talán így van ez rendjén! Annyi évtizeden keresztül voltatok kiszolgáltatottak, hogy most megérdemlitek. A tanárok pedig harcoljanak a maguk kiszolgáltatottságuk ellen! A ti érdeketekben az utóbbi években komoly intézkedések születtek, igazán nincs okotok panaszra.

Jó lenne már kihasználni a demokrácia adta lehetőségeket! De ehhez – elismerem – meg kellene tanulnotok a demokráciát, s nem kéne sötét gyanúval és eleve lemondással kezelni a demokrácia nyújtotta önvédelmi eszközöket.

Én szeretem a diákok részéről a bátrabb és célratörőbb harcot, s ennek hiányáról győzött meg a leveled. De vigasztal az, hogy legalább tollat ragadtál, s leírtad azt, ami bánt. Sérelmeid „európai módon” való megfogalmazása és publikussá tétele az első lépés a gyógyítás felé.

Vatai Éva

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Vatai Éva | 2009. február 16.
Kedves Benjámin! Ha a szülők is tehetetlenek, és nem működnek a demokrácia fórumai, akkor az nagy baj. Ha egy 17 éves diák nem hisz a demokráciában, akkor az még nagyobb baj. Elkeseredettnek tűnsz. Miért van ez? Mint mondtam, soha még ennyi lehetőségetek nem volt, hogy érvényesítsétek jogaitokat.
Ne nyugodjatok bele! Én nem akarom itt szítani a feszültséget, de azért az mégsem normális dolog, hogy megtaposott lelkű, roggyant gerincű lakáj szerepében lépj fel ott, ahol a lánglelkű ifjú szerepe juthatna neked. Én mégis egy jobb alakítást ajánlok neked: a jogaiért bátran fellépő 17 évesét. De ehhez kellene az a tudat is, hogy a tanárok neked nem ellenségeid, hanem munkatársaid. A szellemi épülésedért felelős beosztottak, teljes munkaidős társszerzők, nem pedig kövér, ostorcsattogtatós kényurak.
Én az ő oldalukon harcolok – nem ellenetek, hanem értetek - s tudom, hogy milyen nehéz a helyzetük. Engem is sok lépésem előtt lassított le a félelem (Jaj, mit szól majd az igazgatóm? Mit ártok vele más kollegáknak, akik végül is sorstársaim?), de mégis azt hiszem, a következményektől való rettegés a legnagyobb méreg - úgy hat, mint egy bénító injekció.

csilla | 2009. február 16.
1. A tanulói demokráciáról:
Az a tanuló tud a jogaival élni, aki ismeri is a jogait. Aki ismeri a jogait, van rálátása a törvényességi szabályozás tól-ig határára, az nem középiskolai diák, hanem egyetemi hallgató a jogi karon.
Aki ismeri a jogait és élni is kíván a jogaival, az már nem általános iskolás, és az osztályfőnöke, valószínűleg ismeri és használja is a közoktatási törvény és a Házirend passzusait. Következésképpen el is magyarázta a 14-17 éves diákjianak, a jogok és kötelezettségek című fejezetet. De valószínűleg azzal is tisztában van, hogy a Házirend egyes fejezetei nem jogi, hanem szokásrendi kérdések, amit a tantestület javasolt és jóváhagyott. Idekacsolódik az Szmk, iskolaszék.
2. A szülői demokráciáról
Az az iskola, amely nem formális demokráciát valósítja meg a szülők körében, hanem igyekszik minél szélesebb körét megkérdezni a szülőknek a Házirenddel kapcsolatban: Szmk-ülésen, iskolaszék ülésen, összevont szülőiértekezletek alkalmával, valószínűleg értetlenül olvassa ezt a hozzászólást. De: az én lányom iskolájában maga az igazgató sem volt tisztában azzal a jogi kifejezéssel, hogy ÁMK igazgatói tanács ülésen vagy iskolaszéki ülésen vesz részt. Kicsit morbidnak tűnik, de így esett. Szóval, az ilyen igazgató igazgatása alatt álló nevelőtestület, milyen koordinálás alatt áll. Mennyie fontos számára az , hogy a szülők, vagy vezető társait informálja, milyen formában, milyen hatékonysággal: kikhez szól, rögtönöz, vagy felkészült? Kiknek küldte ki a meghívót? Mit vár el akkor diákjaitól, ha azt sem tudja, hogy hol van?
3. Benjamin demokráciájához:
Ha minden gyermek ilyen információkkal rendelkezni a demokráciáról, mint ami neked van, talán nem tartana itt a magyar közoktatás. Mert akkor minden szinten mehetne az érdekérvényesítés!
4. A pedagógiai demokráciáról:
Kedves pedagógus társaim: higyjétek el, sokan közülünk sem a kjt-t, sem a közoktatási törvényt sem ismerik. Úgy akarnak érdeket képviseltetni, hogy meg sem szólalnak nevelőtestületi értekezleteken, a szülőknek úgy ismertetik a Házirendet, mint egy tőle független bizottság hoztt határozatát.
Ki kellene őket magunk közül lögdösnünk, akkor talán foglalkozhatnánk a diákjogokkal és kötelezettségekkel is.
utolsó előttiként:
Etikai Kódex:
kell, nagyon kell. Nagyon kellene, de csak egy papír lesz, ha nem vénából fakad. Ha nem itatja át nappalunkat és éjjelünket. Úgy, mint Vatai Évának, aki elgondolkodik, belát, kritikát hallgat, gondolkodik.
Örülök, kedves Benjamin a cikkednek: egyszerre szól szülőnek, tanárnak és pedagógusnak. Remélem többen is megszólalnak.
Bár csak egyszer egy intézményigazgató is bevallaná, hogy ő igazgató és nála így és így mennek a dolgok....
Végezetül:
igazolatlan hiányzások témakör:
2008. december 8-val módosult a közoktatási törvény, mely arról rendelkezik, hogy mennyi igazolatlan óraszám elérése után kit és milyen formában kell az osztályfőnöknek, ifjúsági felelősnek, igazgatónak értesíteni. Immár családgondozóként miért a 20-30-40-50. óra után kapok értesítést először a diák hiányzásairól? Ha a diákot kötelezi a Házirend a pedagógust is kötelezi a saját minisztériuma rendelkezése.
Benjamin | 2009. február 16. | peksutemeny17[kukac]freemail[pont]hu
A demokrácia témával kapcsolatban csak egy rövid történetet mesélnék.
Az iskolám vezetősége kitalált egy etikai kódexet a diákoknak. Olyanokat tartalmaz, mint például idézek: Az iskolában minden tanárnak kötelező köszönni (ezt nevetségesnek tartom, ugyanis én pl. minden tanárnak köszönök, viszont ők nem nagyon köszönnek vissza), az iskolában tilos túlzott sminket hordani (hogy mi a túlzott az nincs megszabva, vagyis minden tanár kénye kedve szerint rendelkezhet), Iskolához méltó viseletben kell megjelenni (de mi az iskolához méltó? Ez annyira nem konkrét, hogy akár még egyenruhát is adhatnak ránk ezentúl), stb. Elméletileg ez a lista a diákok egymás iránti elvárásait fogalmazza meg, és semmilyen szankció nem jár, ha valaki nem tartja be. Hozzátenném, hogy a tanulók ötleteit a listával kapcsolatban egytől egyig elvetették. A listát minden diáknak alá (hangsúlyozom)kell írni. Kérdem én: Milyen álságos dolog aláírással azt a látszatot kelteni, hogy önszántunkból elfogadtuk a listát? Egy szó, mint száz: nincs választási lehetőségünk. Az osztály a javaslatot egyhangúan leszavazta (ez azt jelenti, hogy szó szerint mindenki a nemre szavazott). Tehát az, hogy a diákok egymástól elvárják, hogy pl. ne sminkeljenek és ne hordjanak kivágott ruhákat, nem igaz. Akkor ki is várja el? A tanárok. Kell nekünk etikai kódex? Nem. Ennek ellenére lesz és a tanárok által kitalált dolgokat fogja tartalmazni? Igen.

Megemlíteném még, hogy az iskola vezetősége minden évben összehívja a DÖK-öt (én is tag vagyok), és a diákok javaslatokat nyújthatnak be a házirend módosítására. Ezidáig egyetlen javaslat sem váltott ki semmilyen változást a házirendben. Ennyit a demokráciáról.

Az igazgatóhoz nem fordulhatok, mert nem csinál semmit. Az osztályfőnök nemrég kijelentette, hogy nem foglalkozik velünk mert nincs ideje. A szülők tehetetlenek.
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.06.17.
Ha afrikai árvaházba menne önkéntesnek, hát, ne tegye!
Eltartja és konzerválja a gyerekek fejlődését károsan befolyásoló, tömeges árvaházak létezését, sőt, akár családokat szakíthat szét az a mai napig általános gyakorlat, hogy a fejlett...
(Forrás: index)
--
2019.06.16.
Megint szép élet lehet a katonaélet
Három katonai középiskola lesz a közeljövőben Magyarországon — tudta meg lapunk. A debreceni Kratochvil Károly Honvéd Középiskola és Kollégium mellett Hódmezővásárhelyen és Székesfeh...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.06.16.
Belenyúl a kormány az oktatásba, de nem mondják meg, mit akarnak vele
Több ponton is belenyúlna a kormány a köznevelési törvénybe, derült ki egy csütörtökön megjelent módosítócsomagból. Megszüntetnék a magántanulóságot, ami eddig a jómódú családok...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.06.16.
Le akarták váltani a tanárok az igazgatót, erre kivonult az egyház egy tolnai iskolából
A szülők kezdeményezték a változtatást, amihez csatlakoztak a pedagógusok és az önkormányzat. A gerjeni iskola fenntartója a szekszárdi tankerületi központ lesz, a tolnai intézménytől...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.06.16.
Köznevelési törvénymódosítás: már a demokrácia látszatát is lebontják
„Nagyobb anyagi megbecsülést kaphatnak az iskolaigazgatók” című közleménnyel promózta az EMMI a köznevelési törvény tervezett módosítását. Azt kifelejtették belőle, hogy végleg...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.06.14.
Megszüntetné a kormány a magántanulói státuszt – egy lépés előre, kettő hátra
Az eddig az iskolából kipenderített gyerekek bent tartása a közoktatásban tehát valóban jó lenne a gyereknek és a társdalomnak is (feltéve, ha a fenti feltételeket biztosítaná az állam...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.06.13.
Elvenné a beleszólást a kormány az iskolaigazgatói kinevezésekbe
Az iskolaigazgatók kinevezésekor az érintett tanári közösségek, diákok, szülők, nemzetiségi önkormányzatok hivatalosan is véleményezhetik a jelölteket. Több olyan botrány is volt az...
(Forrás: index)
--
2019.06.13.
Felrúgta a Pedagógusok Szakszervezetével kötött megállapodást a kormány - nem vált be a kulturált emberek módszere
A szakszervezet eddig tárgyalt, ősztől akciókat hirdetünk – jelentette be csütörtöki tanévzáró sajtótájékoztatóján Szabó Zsuzsa, a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke. Elismerte...
(Forrás: Népszava)
--
2019.06.13.
A Kormány benyújtotta a nemzeti köznevelésről szóló törvény módosítását az Országgyűléshez
A kormány célja, hogy – a pedagógusok már bevezetett életpályamodellje részeként – az iskolaigazgatók többletmunkája is nagyobb megbecsülést kapjon. Ezért, ha az Országgyűlés elfogadja...
(Forrás: kormány.hu)
Utolsó üzenetek:
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek