Benjáminnak.)">
 
 
OFOE a Facebook-on
Kedves látogatóink! Ma újra elindult a sajtófigyelő, amely egy ideje - személyes okok miatt - szünetelt.
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2009. február 16.
» Hozzászólások (3)

Vatai Éva

A demokrácia fontos, de veszélyes fegyver

Válasz Benjáminnak

Kedves Benjámin!

Nem értelek. Mit változtat a helyzeten, hogy a tanárodról van szó?

Nincs fórum és lehetőség arra, hogy elmondd neki a véleményedet? Dehogy nincs! Csak valószínűleg többnyire egymás között beszélitek meg az efféle dolgokat, vagy kissé torzított formában a szülőkhöz jut el, és senkinek nincs bátorsága ahhoz, hogy az osztály nevében kiállva elmondja! Vagy egyenesen – sokszor tisztelt szüleitekkel együtt – rohantok az igazgatóhoz panaszt tenni. Ezért mondom én a munkakapcsolatunk legelején a diákjaimnak: a demokrácia nagyon fontos, csak veszélyes fegyver, és meg kell tanulni! Jó formát és fórumot kell választani, s az állandó mérlegelés elengedhetetlen. Ha egyszer is fölül kerekednek az érzelmeid, már úgy tűnik, nincs is igazad.

A demokrácia drága kincs, akkor is, ha egyre kevesebben hisznek benne, mert kinőtt, piszkos gatyaként kezelik.

Hogy „jutalmazhat” téged egy tanár intővel? Az intőnek komoly kritériumai vannak. (Épp most győzött meg arról egy kolléganőm, hogy a dolog, amiért én intőt adnék egy gyereknek, az én hibámból történt: nem tudtam helyesen kezelni egy helyzetet. Én nem vagy egy pipogya-tutyimutyi, de egynapos gondolkodás után rájöttem, hogy igaza van. Hibáztam. Elsodortak az érzelmeim.) De ha már megkaptad az intőt, amit igazságtalannak éreztél, van osztályfőnököd, akihez fordulhatsz, s akinek a te érdekeid védelme (is) a dolga. Ha vele sem jutsz dűlőre, még mindig ott vannak a szüleid, az iskolavezetés. Keserűen mondhatnám, több eszköz van a ti kezetekben, mint a miénkben. De nem vagyok keserű, mert talán így van ez rendjén! Annyi évtizeden keresztül voltatok kiszolgáltatottak, hogy most megérdemlitek. A tanárok pedig harcoljanak a maguk kiszolgáltatottságuk ellen! A ti érdeketekben az utóbbi években komoly intézkedések születtek, igazán nincs okotok panaszra.

Jó lenne már kihasználni a demokrácia adta lehetőségeket! De ehhez – elismerem – meg kellene tanulnotok a demokráciát, s nem kéne sötét gyanúval és eleve lemondással kezelni a demokrácia nyújtotta önvédelmi eszközöket.

Én szeretem a diákok részéről a bátrabb és célratörőbb harcot, s ennek hiányáról győzött meg a leveled. De vigasztal az, hogy legalább tollat ragadtál, s leírtad azt, ami bánt. Sérelmeid „európai módon” való megfogalmazása és publikussá tétele az első lépés a gyógyítás felé.

Vatai Éva

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Vatai Éva | 2009. február 16.
Kedves Benjámin! Ha a szülők is tehetetlenek, és nem működnek a demokrácia fórumai, akkor az nagy baj. Ha egy 17 éves diák nem hisz a demokráciában, akkor az még nagyobb baj. Elkeseredettnek tűnsz. Miért van ez? Mint mondtam, soha még ennyi lehetőségetek nem volt, hogy érvényesítsétek jogaitokat.
Ne nyugodjatok bele! Én nem akarom itt szítani a feszültséget, de azért az mégsem normális dolog, hogy megtaposott lelkű, roggyant gerincű lakáj szerepében lépj fel ott, ahol a lánglelkű ifjú szerepe juthatna neked. Én mégis egy jobb alakítást ajánlok neked: a jogaiért bátran fellépő 17 évesét. De ehhez kellene az a tudat is, hogy a tanárok neked nem ellenségeid, hanem munkatársaid. A szellemi épülésedért felelős beosztottak, teljes munkaidős társszerzők, nem pedig kövér, ostorcsattogtatós kényurak.
Én az ő oldalukon harcolok – nem ellenetek, hanem értetek - s tudom, hogy milyen nehéz a helyzetük. Engem is sok lépésem előtt lassított le a félelem (Jaj, mit szól majd az igazgatóm? Mit ártok vele más kollegáknak, akik végül is sorstársaim?), de mégis azt hiszem, a következményektől való rettegés a legnagyobb méreg - úgy hat, mint egy bénító injekció.

csilla | 2009. február 16.
1. A tanulói demokráciáról:
Az a tanuló tud a jogaival élni, aki ismeri is a jogait. Aki ismeri a jogait, van rálátása a törvényességi szabályozás tól-ig határára, az nem középiskolai diák, hanem egyetemi hallgató a jogi karon.
Aki ismeri a jogait és élni is kíván a jogaival, az már nem általános iskolás, és az osztályfőnöke, valószínűleg ismeri és használja is a közoktatási törvény és a Házirend passzusait. Következésképpen el is magyarázta a 14-17 éves diákjianak, a jogok és kötelezettségek című fejezetet. De valószínűleg azzal is tisztában van, hogy a Házirend egyes fejezetei nem jogi, hanem szokásrendi kérdések, amit a tantestület javasolt és jóváhagyott. Idekacsolódik az Szmk, iskolaszék.
2. A szülői demokráciáról
Az az iskola, amely nem formális demokráciát valósítja meg a szülők körében, hanem igyekszik minél szélesebb körét megkérdezni a szülőknek a Házirenddel kapcsolatban: Szmk-ülésen, iskolaszék ülésen, összevont szülőiértekezletek alkalmával, valószínűleg értetlenül olvassa ezt a hozzászólást. De: az én lányom iskolájában maga az igazgató sem volt tisztában azzal a jogi kifejezéssel, hogy ÁMK igazgatói tanács ülésen vagy iskolaszéki ülésen vesz részt. Kicsit morbidnak tűnik, de így esett. Szóval, az ilyen igazgató igazgatása alatt álló nevelőtestület, milyen koordinálás alatt áll. Mennyie fontos számára az , hogy a szülők, vagy vezető társait informálja, milyen formában, milyen hatékonysággal: kikhez szól, rögtönöz, vagy felkészült? Kiknek küldte ki a meghívót? Mit vár el akkor diákjaitól, ha azt sem tudja, hogy hol van?
3. Benjamin demokráciájához:
Ha minden gyermek ilyen információkkal rendelkezni a demokráciáról, mint ami neked van, talán nem tartana itt a magyar közoktatás. Mert akkor minden szinten mehetne az érdekérvényesítés!
4. A pedagógiai demokráciáról:
Kedves pedagógus társaim: higyjétek el, sokan közülünk sem a kjt-t, sem a közoktatási törvényt sem ismerik. Úgy akarnak érdeket képviseltetni, hogy meg sem szólalnak nevelőtestületi értekezleteken, a szülőknek úgy ismertetik a Házirendet, mint egy tőle független bizottság hoztt határozatát.
Ki kellene őket magunk közül lögdösnünk, akkor talán foglalkozhatnánk a diákjogokkal és kötelezettségekkel is.
utolsó előttiként:
Etikai Kódex:
kell, nagyon kell. Nagyon kellene, de csak egy papír lesz, ha nem vénából fakad. Ha nem itatja át nappalunkat és éjjelünket. Úgy, mint Vatai Évának, aki elgondolkodik, belát, kritikát hallgat, gondolkodik.
Örülök, kedves Benjamin a cikkednek: egyszerre szól szülőnek, tanárnak és pedagógusnak. Remélem többen is megszólalnak.
Bár csak egyszer egy intézményigazgató is bevallaná, hogy ő igazgató és nála így és így mennek a dolgok....
Végezetül:
igazolatlan hiányzások témakör:
2008. december 8-val módosult a közoktatási törvény, mely arról rendelkezik, hogy mennyi igazolatlan óraszám elérése után kit és milyen formában kell az osztályfőnöknek, ifjúsági felelősnek, igazgatónak értesíteni. Immár családgondozóként miért a 20-30-40-50. óra után kapok értesítést először a diák hiányzásairól? Ha a diákot kötelezi a Házirend a pedagógust is kötelezi a saját minisztériuma rendelkezése.
Benjamin | 2009. február 16. | peksutemeny17[kukac]freemail[pont]hu
A demokrácia témával kapcsolatban csak egy rövid történetet mesélnék.
Az iskolám vezetősége kitalált egy etikai kódexet a diákoknak. Olyanokat tartalmaz, mint például idézek: Az iskolában minden tanárnak kötelező köszönni (ezt nevetségesnek tartom, ugyanis én pl. minden tanárnak köszönök, viszont ők nem nagyon köszönnek vissza), az iskolában tilos túlzott sminket hordani (hogy mi a túlzott az nincs megszabva, vagyis minden tanár kénye kedve szerint rendelkezhet), Iskolához méltó viseletben kell megjelenni (de mi az iskolához méltó? Ez annyira nem konkrét, hogy akár még egyenruhát is adhatnak ránk ezentúl), stb. Elméletileg ez a lista a diákok egymás iránti elvárásait fogalmazza meg, és semmilyen szankció nem jár, ha valaki nem tartja be. Hozzátenném, hogy a tanulók ötleteit a listával kapcsolatban egytől egyig elvetették. A listát minden diáknak alá (hangsúlyozom)kell írni. Kérdem én: Milyen álságos dolog aláírással azt a látszatot kelteni, hogy önszántunkból elfogadtuk a listát? Egy szó, mint száz: nincs választási lehetőségünk. Az osztály a javaslatot egyhangúan leszavazta (ez azt jelenti, hogy szó szerint mindenki a nemre szavazott). Tehát az, hogy a diákok egymástól elvárják, hogy pl. ne sminkeljenek és ne hordjanak kivágott ruhákat, nem igaz. Akkor ki is várja el? A tanárok. Kell nekünk etikai kódex? Nem. Ennek ellenére lesz és a tanárok által kitalált dolgokat fogja tartalmazni? Igen.

Megemlíteném még, hogy az iskola vezetősége minden évben összehívja a DÖK-öt (én is tag vagyok), és a diákok javaslatokat nyújthatnak be a házirend módosítására. Ezidáig egyetlen javaslat sem váltott ki semmilyen változást a házirendben. Ennyit a demokráciáról.

Az igazgatóhoz nem fordulhatok, mert nem csinál semmit. Az osztályfőnök nemrég kijelentette, hogy nem foglalkozik velünk mert nincs ideje. A szülők tehetetlenek.
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.12.
A szülő felelősségévé tenné a KDNP, hogy szakmát szerezzen a gyerek
Az új szakképzési törvényhez nyújtott be a kereszténydemokrata Hollik István módosító javaslatot. Ez – osztrák példára hivatkozva – a szülők (vagy a kiskorú tanuló törvényes ké...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.12.
Nem kötelező, de nagy előnyt jelent felvételinél a nyelvvizsga
Bár nem lesz kötelező a középfokú nyelvvizsga a felsőoktatási tanulmányok megkezdéséhez, de azok a diákok, akik most jelentkeznek a felsőoktatásba, és már rendelkeznek nyelvvizsgával,...
(Forrás: infostart)
--
2019.11.12.
Részletek a szakképzés átalakításáról
Tartalmában és módszertanában is átalakul a szakképzés, juttatásai az ösztöndíjak és a munkaszerződések rendszerén alapulnak majd, és módosul a szakképzésben oktatók jogállása -...
(Forrás: infostart)
--
2019.11.12.
Készíts te is digitális tananyagot - Prievara Tiborral!
A tanfolyam előadója Prievara Tibor, a #school létrehozója, a TanárBlog írója, A 21. századi tanár és A 21. századi iskola című könyvek (társ)szerzője, aki Nádori Gergellyel együtt imm...
(Forrás: Nyelv és Tudomány)
--
2019.11.12.
Nem született még döntés a nulladik osztályról
„Az Emberi Erőforrások Minisztériuma a Nemzeti alaptantervvel kapcsolatosan semmiféle új információt nem hozott nyilvánosságra, mivel a dokumentummal kapcsolatosan nem született még dönt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.12.
Háromszázezret érhet egy jó vizsga
Csaknem négyszeresére emelkedik az ösztöndíjasok száma a szakképzésben: míg az idén 33 ezren kaphatnak juttatást, 2021-ben már 110 ezernél is több diá­kot fog támogatni az állam. A kezdetben...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.12.
Visszaüt a migránspropaganda: Ferencvárosban az Erdogan-féle magániskolától féltik a lányokat
Az emberekben nyomott hagyott a migránsok elleni propaganda, és már Erdogan magániskolájával kapcsolatban is olyan félelmek jelennek meg a helyiek körében, hogy lányokat fognak megerőszakolni...
(Forrás: Népszava)
--
2019.11.12.
A Nemzeti Bántalmazás Rendszere
Kiverték két fogát és eltörték több bordáját egy 15 éves fiúnak egy fiatalkorú banda tagjai a Széll Kálmán téren, kés is volt náluk. De ez a riport nem róluk szól. Nem is arról a...
(Forrás: Népszava)
--
2019.11.12.
A belügyminiszterhez fordult Baranyi Erdoganék iskolája miatt
Pintér Sándor belügyminisztertől kért tájékoztatást hétfőn Baranyi Krisztina, Ferencváros polgármestere a kerületben helyet kapott török alapítványi Maarif Általános Iskola és Gimn...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek