OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2010. június 19.
» Hozzászólások (0)

Az OFOE elnöksége és munkatársai

Egyesületünk több, mint egy évtizede működik, hiszen a megalakulásról már 2000-ben döntöttünk, 2001-ben jegyezte be az OFOÉ-t a Fővárosi Bíróság, és ettől az évtől működik az egyesületi honlap is. A jobb későn, mint soha jegyében személyesen is bemutatkozunk – annál is inkább, mivel 2009. január 17-én tisztújítás történt egyesületünkben. Ezúton köszönjük meg a vezetői tisztségről lemondott tagjainak, Ligeti Györgynek, dr. Hercz Máriának és dr. Sallai Évának eddigi munkájukat.

Az elnökség tagjai

Szekszárdi Júlia (elnök)

A szélesen értelmezett osztályfőnöki munka egész szakmai pályafutásom központi témája. Időrendben haladva: voltam osztályfőnök gimnáziumban és általános iskolában, részt vettem az osztályfőnöki tanterv korrekciójában, szerveztem országos konferenciákat. Képeztem és képzek pedagógusokat és pedagógusjelölteket, leggyakrabban a konfliktuskezelés témakörében. Vezettem kutatásokat, vizsgálatokat, kezdeményeztem és menedzseltem gyakorlati projekteket, írtam és szerkesztettem az iskolai neveléssel foglalkozó szakkönyveket, módszertani segédleteket, fejlesztettem tananyagokat. Soha nem bántam meg, hogy pedagógus lettem: minden létező napi probléma ellenére ezt tartom a lehető legszebb hivatásnak. Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének alapító tagja és megalakulása (2001) óta az elnöke vagyok.

Publikációk az osztályfőnök.hu-n

Erkölcsi botrányok az iskolában
Osztályviták erkölcsi dilemmákról
Vajon miért „tartunk be” a törvényeknek, ahelyett hogy betartanánk őket?
Bűnök és büntetések
Országos vizsgálat a serdülők erkölcsi szocializációjáról
Módszerek nevelési vizsgálatokhoz
Osztályfőnöknek lenni a mai iskolában
Azonosság – másság, avagy mindenki másképpen egyforma
Az erkölcsi dilemmaviták a nevelőmunkában
Az iskola mint a tanárok és diákok közötti háború színtere
Miért nincs vita?
Írott és íratlan szabályok
A közoktatás SWOT-analízise
A netgeneráció tagjai az osztályközösségben
Szülők és pedagógusok
Kötelező erkölcstan az iskolában
Pályakezdő osztályfőnökök
Az ártatlanság kora
Az ofő szerepe
Áldozatok és agresszorok az iskolában
Szesztolvajok – Mese a furfangos legényről
Valóban beszélnünk kell Kevinről? És kell-e Kevinről beszélnünk egyáltalán?

Peer Krisztina

Pszichológus, pszichológia tanár és szociálpedagógus vagyok. Dolgoztam kortárssegítőként, családgondozóként gyermekjóléti szolgálatban, majd magatartási és tanulási nehézséggel, beilleszkedési problémával küzdő fiatalokkal egy általános iskolában. Jelenleg kamaszokkal és fiatal felnőttekkel foglalkozom egy családsegítő szolgálatnál. Élményterápiás csoportot vezetek pszichiátriai betegeknek a Soteria Alapítvány Materia Klubházában, valamint önismereti, konfliktuskezelő és csapatépítő tréninget tartok főképp pedagógusoknak.
Publikációim a Raabe Kiadónál, a Kölökneten, illetve a Dinasztia Kiadónál jelentek meg.

Publikációk az osztályfőnök.hu-n

Az idegen: Találkozásom cigány gyerekekkel
Fény- és árnykép a tanulókról
In Memoriam
Nyári kalandozás a határon túl

Debreczeniné Nagypál Katalin

Matematika–fizika szakos középiskolai tanári diplomát szereztem Debrecenben, majd gyes alatt elvégeztem a számítástechnika szakot is. Két évet tanítottam általános iskolában, majd egy műszaki középiskolában. Jelenleg a debreceni Ady Endre gimnáziumban tanítok matematikát, fizikát és legnagyobb örömömre tanulásmódszertant. Mindig van osztályom is, nagyon szeretek osztályfőnök lenni. Az osztályfőnöki munkaközösség vezetője és a Jövő Nemzedéke Közhasznú Egyesület elnökhelyettese vagyok. Érdekel minden, ami a tanítással, neveléssel foglalkozik, szívesen próbálok ki új dolgokat is (interaktív tábla, e-napló stb). Nagyon szeretem, amit csinálok, mindennap találok valami jót, amiért érdemes bemenni az iskolába.

Földes Petra

Az ELTE-n végeztem matematika–fizika–számítástechnika szakos középiskolai tanárként, majd a SOTE posztgraduális képzésén szereztem mentálhigiénikusi végzettséget. Meghatározó tapasztalataim a Zöld Kakas Líceum Mentálhigiénés Szakközépiskolához kötődnek, ahol előbb tanár, később pedig, mentálhigiénikusként, egy egész tantestület segítője lehettem. Az volt a feladatom, hogy őket támogassam a nehezen szocializálódó fiatalokkal végzett munkájukban, ezért igyekeztem minél inkább elmélyülni a családszociológia, családpszichológia, gyermekvédelem, konfliktuskezelés kérdéseiben. Ezzel párhuzamosan megismerkedtem az érintett fiatalok tanulásának hatékonyságát fokozó tanulásszervezési eljárásokkal, a tapasztalati tanulás módszereivel. A témában Brokés-Hadházy Líviával tartott tréningek tanulságai alapján született meg Peer Krisztinával közös kötetünk, mely Alkotva tanulunk címmel jelent meg a Dinasztia Kiadónál. Szintén Peer Krisztinával dolgoztuk ki az egyesület osztályfőnöki kompetenciákat fejlesztő készségfejlesztő tréningjének élménypedagógiai módszerekre építő változatát.
Amikor tehetem, örömmel publikálok a felsorolt témákban, és gyakran tartok meghívás alapján előadásokat, de tapasztalatom átadásához a leghatékonyabb formának a készségfejlesztő tréning műfaját tartom.
2010-től az egri Eszterházy Károly Főiskolán foglalkozom tanárjelöltekkel.

Publikációk az osztályfőnök.hu-n

Digitális bennszülöttek
Jogtudatosság és demokrácia
A Szemtől szembe konfliktuskezelő módszer az iskolai gyakorlatban
Fapados közoktatás – nekünk így is jó?!
Gyermekvédelem a közoktatásban
Egy nemlétező műfaj: a pedagógiai tanácsadás
Jog-vita, vagy amit akartok
A pedagógusok munkáját segítő szakmai szervezetek
Ki honnan érkezett? – Gyereknek lenni a mai iskolában
A diákok erőszakos magatartásának tipológiája
Nyári kalandozás a határon túl
Szegény kreatív gyermekeink
Láthatatlan gyerekek?
Lazhar Tanár úr - Elbeszéletlen történetek
Képnyelven könnyebb

Leiner Károly









Vargáné Kiss Erika

Tanító vagyok közel három évtizede. A lelkem a kisiskolásoké egészen. Hiszem, hogy nekik „csak” arra van szükségük, hogy természetes kíváncsiságuk – óvatos iránytartás mellett – kielégíttessék. Hiszek az egyénre szabott tanulás-játékban, a dicséret erejében, a munka örömében. Tisztelem a hagyományokat, ugyanakkor nyitott vagyok minden újra, ami kisiskolásainknak örömteli diákéveket biztosíthat, és eredményesebbé teheti számukra az iskolában töltött időt. Jelenleg egy kaposvári általános iskolában dolgozom, ahol részt vehetek a kompetenciaalapú tanítási programban a szövegértés–szövegalkotás kompetenciaterület bevezetőjeként. Az utóbbi évtizedben az oktatásban végbemenő – sajnos többnyire nem pozitív – változások nyomán egyre inkább foglalkoztatni kezdtek az oktatáspolitikai kérdések, különösen az esélyegyenlőség és az integráció, az egyre erőteljesebbé váló társadalmi rétegződés oktatásra gyakorolt hatásai. Számos írásom jelent meg a Kölökneten.

Publikációk az osztályfőnök.hu-n

Az a bizonyos kettős mérce
„Korrupt országban nincs fejlődő oktatás”
Mérjünk kompetenciát – de mindenkinek!
Az „Üveghegyen” innen és túl

Munkatársak

Horváth H. Attila (a felügyelő bizottság elnöke)

Tanárként dolgoztam közel egy évtizedet általános iskolában és gimnáziumban. Majd az Országos Pedagógiai, illetve Országos Közoktatási Intézet tudományos főmunkatársaként iskolafejlesztésekkel foglalkoztam. 2000. január 1-jétől oktatok főállásban a Pannon (Veszprémi) Egyetemen. A tanárképzés problémái mellett az erkölcsi szocializáció és az alternatív pedagógiák – különös tekintettel a Freinet-pedagógia – kérdéseivel foglalkozom. Az említett területeken különböző hazai és nemzetközi szervezetek munkájában veszek részt (MTA Pedagógiai Bizottsága Pedagógusképzési Albizottsága, Assosiation for Moral Education, European Forum for Freedom of Edudacion, Magyarországi Freinet Pedagógusok Egyesülete stb.
Speciális szakterületem (amellyel bővíteni tudom az OFOE által kínált pedagógiai szolgáltatások körét): Freinet-pedagógia, intézményfejlesztés, tevékenységközpontú tanulásszervezés, egyéni fejlesztési-fejlődési terv.

Szatmáry Nóra (a honlap szerkesztője 2009-ig)

Magyartanári és könyvtári informatikusi végzettségem van tízéves közoktatási tapasztalattal, lassan másfél évtizedes szerkesztői gyakorlattal. Most saját cégben, az Aula.info Kiadónál hasznosítom ezeket.
Az osztályfőnök.hu volt az első webes munkám, és mint ilyen a kedvencem. De persze másért is. Nagynéha írogatok ide-oda, újabban például a Kölöknetre.

Publikációk az osztályfőnök.hu-n

Egy pillantás, egy gyerek, egy tányér
Ennyi azért kevés a rendrakáshoz...
Kövér lányok a dobbantón
Mobiltelefon és iskola: Adalékok egy vitához

Gersi Károly (a honlap szerkesztője 2009-től)

Angol nyelv és irodalom szakos tanári, valamint informatikus végzettséggel rendelkezem, mindkettőben jópár éves tapasztalattal.







--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek