OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2009. április 14.
» Hozzászólások (0)

„… Ez a sok szépség mind mire való?”

Esti kérdés-konferencia

Esztergom, 2009. április 24–26.

Az Esti kérdés című vers kapcsán rendeznek tudományos tanácskozást április végén Esztergomban. Apropója a szerző, Babits Mihály születésének 125. évfordulója és „A 12 legszebb magyar vers” című konferenciasorozat. Az előadásokat egy izgalmas társrendezvény vezeti be.

A konferencián való részvétel ingyenes. Pedagógus kollégáink figyelmébe: a konferencia egyben akkreditált továbbképzés. Ezzel kapcsolatban információt a Magyar Irodalomtörténeti Társaság honlapján találnak.

A konferencia helyszíne: Balassa Bálint Szakképző Iskola díszterme (2500 Esztergom, Szent István tér 7–9. – Tel.: 33/523-065).

A konferencia kezdete: 2009. április 24. 16.00 órakor.

Részletes program

Április 24., péntek

TÁRSRENDEZVÉNY
10.30–11.30 JORDÁN TAMÁS vezényletével az Esztergomi Bazilika lépcsőjén 1000 diák és érdeklődő együtt elmondja az Esti kérdést (nagyon rossz idő esetén a helyszín: Magyar Nemzeti Múzeum Vármúzeumának Nagyterme, 2500 Esztergom, Szent István tér 1.)

16.00–16.10 VAN EGYÜTTES: inpro
16.10–16.20 JORDÁN TAMÁS: Babits Mihály: Esti kérdés
16.20–16.30 MEGGYES TAMÁS polgármester köszöntője
16.30–16.50 SIPOS LAJOS: Az Esti kérdés felé
16.50–17.10 BÓKAY ANTAL: Bergson, az Esti kérdés és Babits poétikája
17.10–17.30 FARAGÓ KORNÉLIA: A kérdés végtelenje (Babits Mihály: Esti kérdés)
17.30–17.50 Hozzászólások, szünet

17.50–18.10 TÓTH FRANCISKA: „...domb oldalán, ebeddel” – Babits Mihály Esztergomban
18.10–18.30 LÁNG GUSZTÁV: Nap és felhők a képzelt égen. Antikizáló képek a fiatal Babits költészetében
18.30–18.50 ALEXA KÁROLY: Egy Babits-kép megfejtése
18.50–19.10 SZITÁR KATALIN: A költészet mint „esti szó”
19.10–19.40 Hozzászólások, szünet

19.40–19.50 ILLÉS ANNA grafikus és KOVÁCS MELINDA fotóművész kiállítását megnyitja KAPOSI ENDRE képzőművész (ugyanott)
20.30-tól NYILASY BALÁZS: Szondi két apródja (kötetbemutató)

Április 25., szombat

09.00–09.20 ODORICS FERENC: „…miért a multak?” – Az archaikus hagyomány leplei az Esti kérdésben
09.20–09.40 NYILASY BALÁZS: Az Esti kérdés és a filozofikus ontologikus költő
09.40–10.00 TVERDOTA GYÖRGY: Babits kényszerképzet-szerű körben forgás képzete
10.00–10.20 DOBOS ELVIRA: Lét és idő az Esti kérdésben
10.20–10.40 KOVÁCS ÁGNES: Biblia-allúziók és a filozófia-bölcseleti hagyomány az Esti kérdésben
10.40–11.00 Hozzászólások, szünet

11.00–11.20 NAGY ENDRE: Babits, a szentimentális objektív
11.20–11.40 BOKÁNYI PÉTER: Egy „véghangulatos leíró vers”: az Esti kérdés
11.40–12.00 MEKIS D. JÁNOS: Babits mássalhangzói
12.00–12.20 HORVÁTH KORNÉLIA: Versnyelv és emlékezet
12.20–12.40 PALATINUS LEVENTE DÁVID: A (félre)olvasás mint az autopoézis lehetősége
12.40–13.00 Hozzászólások, szünet

14.30–16.00 A Babits Mihály Emlékház megtekintése TÓTH FRANCISKA irodalmi muzeológus vezetésével

16.30–16.50 BODOR BÉLA: A narrátor gesztusnyelve és testsémája a költemény ikonográfiájában
16.50–17.10 KONCSOS KINGA: Babits, Nemes Nagy – egy lírai rokonság elemei
17.10–17.30 HERNÁDI MÁRIA: Egy párbeszéd rétegei (Babits Mihály: Esti kérdés – Nemes Nagy Ágnes: Paradicsomkert)
17.30–17.50 VÉGH BALÁZS BÉLA: Kérdések ideje: este
17.50–18.10 Hozzászólások, szünet

18.10–18.30GULYÁS GABRIELLA: Az Esti kérdés angol fordításai
18.30–18.50 HORVÁTH GÉZA: Az Esti kérdés német fordításai
18.50–19.10 ELIISA PITKÄSALO: Kysymys illalla (az Esti kérdés finnül)
19.10–19.30 ANTONIO DONATO SCIACOVELLI: Kozmikus találkozások: Babits és Leopardi
19.30–19.50 Hozzászólások

Április 26., vasárnap

09.00–09.20 PAP KINGA: A magvető válasza
09.20–09.40 BÁNYAI JÁNOS: Látvány és leírás (retorika) az Esti kérdésben
09.40–10.00 KELEVÉZ ÁGNES: „… emléke teher is, de kincs is”. A személyes múlt nyomai az Esti kérdésben
10.00–10.20 DÁVIDHÁZI PÉTER: Az Esti kérdés és a Jónás könyve
10.20–10.40 Hozzászólások, szünet

10.40–11.00 GORDON GYŐRI JÁNOS: Mit tud nekünk mondani a költő magyarórán? Babits és más költők versmondása
11.00–11.20 FENYŐ D. GYÖRGY: Hogyan tanítsuk az Esti kérdést? (Ötletek és lehetőségek)
11.20–11.40 BOLDOG ZOLTÁN: Az Esti kérdés könnyedségének nehézségei
11.40–12.00 KUBINGER-PILLMANN JUDIT és tanítványai: Az előzetes tudás szerepe az Esti kérdés tanításában
12.00–12.45 Rövid szünet után KORDA ESZTER vitaindítója; beszélgetés: Hogyan lehet életművet tanítani véges számú versen?
12.45–12.55 Zárszó (BÓKAY ANTAL)
12.55–13.00 BECK ZOLTÁN (30 Y) záró dala

--

VÉDNÖK: Magyar Irodalomtörténeti Társaság
RENDEZŐ: Élményközpontú irodalomtanítási program (Nyugat-magyarországi Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Szombathely)
TÁMOGATÓK: Babes–Bolyai Tudományegyetem Szatmárnémeti Kihelyezett Tagozata | Balassa Bálint Múzeum, Esztergom | Communitas Alapítvány, Kolozsvár | Esztergom Város Önkormányzata | Magyar Suzuki Zrt., Esztergom | Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központjának Tudományos Bizottsága | Savaria University Press Alapítvány | Szatmárnémeti Pro Magiszter Társaság | Sz. Tóth Gyula | Várszínház és Kultúrmozgó Nonprofit Kft., Esztergom

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.03.18.
L. Ritók Nóra: Szegregációs körkép
Az intézkedések, próbálkozások leginkább az Uniónak szóló látszatok. Az Antiszegregációs Kerekasztallal kezdődött, aminek csak a kirakathatását lehetett értelmezni, kommunikálni azt,...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.03.18.
Az EMMI támogat egy képzést, ahol a jelentkezők vállalják, hogy nem írnak fel fogamzásgátlót
A pályázóknak motivációs levelet kell írniuk és be kell másolniuk még a lakcímkártyájukat is. Ezenfelül kötelezően ki kell tölteni egy szándéknyilatkozatot, amely szerint vállalják...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.03.18.
Megkezdődött a fenntarthatósági témahét
A Parlamentben megtartott hétfői nyitórendezvényen Rétvári Bence, az Emmi parlamenti államtitkára elmondta: idén mintegy 1500 intézmény kapcsolódik be, kétszer annyi, mint négy évvel ezel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.03.18.
Egymilliárdból turbózná fel Schmidt Mária alapítványa az '56-ról szóló töriórákat
Tavaly májusban ért véget az 1956-osemlékévhez kapcsolódó tanárképzési program, a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány szerint azonban ennyi...
(Forrás: Népszava)
--
2019.03.18.
Átalakítják a szakképzést: az iparkamara szerint rengeteg technikusra van szükség
Bihall Tamás azt követően nyilatkozott az MTI-nek, hogy Palkovics László innovációs és technológiai miniszter bejelentette a technikumok bevezetését is tartalmazó Szakképzés 4.0 stratégia...
(Forrás: eduline)
--
2019.03.18.
Ezért (is) éri meg felsőoktatási szakképzést végezni
Az már régóta nem kérdés, hogy a 2020-as felvételin már csak az kerülhet be alap- vagy osztatlan szakra, aki legalább egy tárgyból emelt szintű érettségit tesz, emellett van egy – legal...
(Forrás: eduline)
--
2019.03.18.
Egyre több komoly ellensége van az oltásellenességnek
A Facebook oltásellenesség elleni lépéseit taglalja az RTL Klub Híradójának anyaga, a cég ilyen irányú döntéséről már a hvg.hu is beszámolt, ahogy a YouTube ugyanilyen szankciójáról...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.18.
Nyári táborok: új trend, hogy a külföldön élő magyarok hazaküldik a gyereket nyárra
Sok szülő már most érdeklődik gyerekének nyári táborra, az ilyen előfoglalásból 20 százalékkal volt több, mint tavaly ilyenkor, írja a Táborfigyelő portál közleménye. Egyre több megh...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.14.
Mire megérkezik a béremelés, nem lesz ki átvegye
De milyen vonzó perspektívát lehet a fiataloknak kínálni az ösztöndíjprogram mellett? A tanári fizetések továbbra sem vonzóak. Az Orbán-kormány 2013-ban vezette be a pedagógus életpályamodellt...
(Forrás: 168 óra)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek