OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2009. december 15.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
   

Matekóra babzsákkal

Az alábbi harmadikos matematikaóra igazi differenciált és tevékenység-központú tananyag-feldolgozás. A szigetcsépi Jantner Pálné óratervét jó szívvel ajánljuk minden tanítónak.

Az óra célja:

  • A tanult mértékrendszerek áttekintése, kiemelve a hosszúságmérésről szerzett tapasztalatokat, ismereteket.
  • Átváltások valóságos problémákban.
  • Mennyiség, egység és mérőszám közti összefüggés tudatosítása.
  • Szövegértés.
  • Adatgyűjtés, lejegyzés, rendszerezés.
  • A tanult írásbeli műveletek alkalmazása.

Időtartam: 45 perc.

Létszám: egy osztály, a feladatok 5db 4 fős csoportnak készültek.

Eszközök: megszámozott puzzle-darabok személyre szóló borítékokban, ragasztó, papír, zöld korong; fóliák, alkoholos íróeszközök, írásvetítő; babzsák, mérőszalag, színes ceruzák, valamint a mellékletben szereplő segédanyagok.

Képességfejlesztés:

  • Számlálás, számolás.
  • Becslés, mérés, mennyiségi következtetés.
  • Mértékátváltások.
  • Problémamegoldás.
  • Szövegértés.
  • Figyelem, koncentráció.
  • Emlékezet.
  • Együttműködés.
  • Döntési képesség
  • Kommunikáció.

Az értékelés szempontjai:

Az órai munka során megfigyeljük:

  • milyen aktívan vesz részt a diák a csoportos tevékenységekben,
  • ismeri-e a különféle mennyiségek mértékegységeit és azok egymáshoz való viszonyát,
  • tud-e becsülni,
  • képes-e a becslést méréssel ellenőrizni,
  • tudja-e az ismereteit problémahelyzetben helyesen alkalmazni.

A feldolgozás menete

1. Motiváció, csoportalakítás puzzle kirakásával (8 perc)

A tanító előzetesen kinyomtatja az 1. mellékletben található képeket, vagy ha tud, előre gyűjt újságokból sportolókkal kapcsolatos fotókat. Ezeket használja majd az irányított csoportalakításhoz. Ezen az órán ugyanis fontos, hogy képességek alapján alakuljanak meg a csoportok. Egy csoportba a tantárgy szempontjából 1 jól teljesítő, 2 közepes eredményű és 1 gyenge tanuló kerül a tanár beosztása alapján. A tanár előre kialakítja ezeket a csoportokat, és 1-2-3-stb. számokkal jelzi őket. A kinyomtatott sportolóképeket minimum 8 vagy annál több darabra vágja. A névre szóló borítékban elhelyezi a csoport sorszámát és minden borítékban a csoportnak szánt sportolókép két (vagy több) darabját.

„Mindenkinek névre szóló borítékot készítettem. Szeretném, ha kinyitnátok és megnéznétek, mit rejtettem bele.”

A tanulók röviden reagálnak arra, amit a borítékban találnak.

„Azt kérem tőletek, hogy keressétek meg az osztályban azokat a tanulókat, akiknek ugyanolyan számú kép jutott. Ha megtaláltátok egymást, üljetek le ahhoz a csoportasztalhoz, amelyiken ugyanazt a számot látjátok! Rakjátok össze a képet és ragasszátok fel egy lapra! Ha készen vagytok, jelezzétek úgy, hogy a zöld korongot beteszitek az asztal közepére!”

A számok alapján megalakulnak a tanulócsoportok, és egymást segítve kirakják a képet.

„Most azt kérem tőletek, hogy járjátok be a tantermet és nézzétek meg a többi csoport munkáját is!”

A tanulók körbejárják a tantermet, megnézik egymás munkáját.

„Mit tapasztaltatok? Kiket láttatok a képeken? Mi a feladatuk?…”

Röviden beszélgetünk a képen látható sportolók feladatairól, munkájáról, teljesítményéről. A kirakott képek felkerülnek a táblára.

2. Állításkártyák (5 perc)

A tanító előzetesen elkészíti a kártyákat (2. melléklet), minden csoportnak mást. A feladatokat fóliára is elkészíti, mert az ellenőrzéshez írásvetítőt használ. Mivel nem ez az óra központi része, egyszerű, gyorsan megoldható állításokat célszerű adni a gyerekeknek.

„Most kis kártyákat kaptok. Mindegyik kártyán állítok valamit. Döntsétek el közösen, igaz vagy hamis az állítás. Készüljetek fel, hogy magyarázatot is várok a csoportoktól!
Egyezzetek meg abban is, ki fog a csoport döntéséről beszámolni.”

A tanulók közösen megvizsgálják az állítást, majd tudásuk alapján döntenek annak igaz vagy hamis voltáról. Meg kell beszélniük, hogyan fogják és ki fogja a csoport véleményét elmondani az ellenőrzésnél. Ezután elhangzanak a csoportbeszámolók.

Ellenőrzés:

„Nézzük és hallgassuk meg a csoportok beszámolóit!”

A tanító egyenként kivetíti a feladatokat az írásvetítőn, és bevonja az osztály minden tanulóját a csoportmunka ellenőrzésébe. Ha jó a csoportdöntés, dicséret jár a jó munkáért, ha hibás, más csoportokból kisegíthetik a tanulókat. Ha előfordul, hogy nem tudnak segíteni az osztálytársak, a tanító rávezeti őket a jó megoldásra, esetleg feladhatja otthoni kutakodásnak.

3. Feladatkártyák (5 perc)

A tanító előre elkészíti a kártyákat (3. melléklet).

A feladatok háromfélék: A) a jól teljesítőknek; B), C) a közepes eredményűeknek; D) a gyengén haladóknak.
Itt is a gyors feladatmegoldás, a rutinos számolás a lényeg. Itt már csak a hosszúságméréssel kapcsolatos feladatokat kapnak.

„Ismét kártyákat kaptok. Az a kérésem, hogy önállóan oldjátok meg a rajta található feladatokat. Úgy gondolom, két perc elég lesz rá.”

A gyerekek önállóan dolgoznak.

Ellenőrzés:

„Minden kártyán találtok egy betűt. Keressétek meg azokat a tanulókat, akiknek ugyanez a betű szerepel a kártyáján! Üljetek le egy csoportba és ellenőrizzétek a feladatokat! Amiben nem értetek egyet, jelöljétek be!”

Csoportot váltanak, és ellenőrzik önálló munkájuk helyességét.

„Melyik csoport jutott ugyanahhoz a megoldáshoz? Hol voltak problémák?”

Röviden visszajeleznek a tanító kérdésére.

A tanító bekéri a kártyákat, órán kívül ellenőrzi, mert előfordulhat, hogy rossz döntést hoztak a tanulók. Ennek a munkának mindig pozitív eredménye van, mert sok mindenről tájékoztatja a tanítót: kik dolgoztak hibátlanul, milyen típusú hibák adódtak, kinek kell még gyakorolni, hol tartanak az ismeretanyag elsajátításában. Ezek alapján a továbbiakban differenciáltan tud dolgozni a tanulókkal.

„Megkérlek benneteket, menjetek vissza eredeti csoportotokhoz!”

A tanulók visszaülnek az óra eleji csoportasztalukhoz.

4. Babzsákos játék (15 perc)

A) Babzsáklökés

A tanító előre elkészíti a táblázatokat, grafikonokat (4. melléklet, 5. melléklet), a munkához szükséges eszközöket. Kijelöli a csoportok helyét. Célszerű a padokat kicsit eltolni, vagy kimenni az aulába. Minden tanító az iskola adottságaihoz alakítja ezt a munkát. Ha kicsi a hely, meg lehet oldani frontális munkában is. Én azért választottam a csoportmunkát, mert gyorsabb a feladatvégzés, és nincs unatkozó gyerek. Hogy a gyerekeknek könnyebben menjen a becslés, célszerű megjelölni a méterek helyét, vagy a mérőszalagot lefektetni. Ez támpont a tanulóknak.

„Az óra elején beszélgettünk a táblán látható sportolókról, teljesítményeikről. Most nézzük meg, Ti milyenek vagytok, hogy tudtok teljesíteni babzsáklökésben?
Minden csoportnak adok egy babzsákot, egy mérőszalagot, egy táblázatot és egy grafikont.
A feladatotok a következő lesz:
Próbáljátok ki, mennyire csúszik a babzsák, és ennek figyelembevételével próbáljátok megbecsülni, milyen távolságra tudod lökni a babzsákot. Becslésedet írd a táblázatba! Utána végezd el a lökést, mérd le és ezt az eredményt is írd be a táblázatba!
Ha ezzel kész vagy, rajzold meg az oszlopdiagramot!
Fel kell vezetned a becslés és a mérés eredményét is! Válassz egy színest és színezd is ki az oszlopod!
Szeretném, ha segítenétek egymás munkáját és olyan munkazajjal dolgozzunk, hogy más csoport munkáját se zavarjuk! Amelyik csoport elkészül, tegye ki az asztalra a zöld korongot! Jó munkát!”

A gyerekek csoportokban babzsákot csúsztatnak (löknek) a padlón. Előzetesen megbecsülik a várható eredményt. Mérnek, lejegyzik az adatokat a táblázatba és megrajzolják az oszlopdiagramot.

Ha valamelyik csoport nagyon hamar végezne, nekik egyszerű időkitöltő feladatot ad a tanító, pl. rejtvény, képrejtvény. Arra is alkalmas az idő, hogy pontosítsák munkájukat.

„Hasonlítsátok össze az eredményeket a grafikon és a táblázat alapján!
Álljatok egymás mellé úgy, hogy az általatok lökött eredmény növekvő sorrendben legyen!
Ezek csoporteredmények. Hogy lássuk ezt osztályviszonylatban is, alakítsunk egy élőláncot! Ide álljon az a tanuló, aki a legrövidebbet lökte, a terem túlsó végébe pedig, aki a leghosszabbat lökte!”

Összehasonlításokat végeznek, sorba állnak, élőláncot alkotnak.

„Kinek sikerült közelítőleg megbecsülnie a lökése eredményét?
Köszönöm, üljetek vissza a csoportotokhoz!”

B) Számolások (5 perc)

„A továbbiakban is azt kérem tőletek, hogy együtt dolgozzatok! Szeretném, ha írásbeli műveletekkel számolnátok!
– Adjátok össze a mért legnagyobb és a mért legkisebb hosszúságot!
– Mennyi a különbség a mért legnagyobb és a mért legkisebb hosszúság között?
– Milyen hosszú a csoport összeredménye?
– A csoport összeredménye rövidebb vagy hosszabb 2000 centiméternél?”

Ellenőrzés: Csoportforgóval.
Minden csoport eggyel arrébb megy, és az adatok segítségével leellenőrzik a számításokat. Ha valamelyikkel nem értenek egyet, megjelölik a javítószínnel (zöld színes).
Ezután a csoportok visszatérnek a helyükre és megnézik a javítást. Ha szükséges, elvégzik az esetleges javításokat. Ha túl sok lenne a hiba, a tanító beszedi a lapokat, áttanulmányozza, és a következő órán térnek vissza erre a feladatra.

5. Valószínűségi játék (3 perc)

„Nagyon sokat dolgoztunk, de még egy kis játékra meghívnálak benneteket. Nem kell semmi mást csinálni, csak töltsétek ki a táblázatot az utasításnak megfelelően!”

A tanító kiosztja az előzetesen elkészített táblázatokat. Egy csoportnak kétféle feladatot ad, tehát páronként mást (6. melléklet). A tanulók mellettük ülő társukkal dolgoznak.

Ellenőrzés: Frontális munkában. A tanító egyenként olvassa fel a mondatokat és közösen meghallgatják a variációkat.

6. Értékelés (4 perc)

„Minden csoportnak adok egy 100 cm hosszú szalagot. Értékeljétek munkátokat aszerint, hogy a teljesítményetek arányában osztozzatok a szalagdarabon. Döntsétek el, ki hány cm-t érdemel a mai munkájáért! Először csak hajtsátok be a szalagot a javasolt értékeknél. Ha minden csoporttag egyetért ezzel, akkor vágjátok fel!”

Beszélgetnek, érvelnek, döntést hoznak, végül elvágják a szalagot.

„Szeretném, ha megosztanátok velünk is, hogyan sikerült megegyeznetek!”

A tanító reagál(hat) ezekre; megerősítheti a véleményeket vagy javaslatokat tehet a további munkára nézve. Minden csoportnál kiemelheti azt a pozitívumot, ami előbbre vitte a csoport munkáját.

Ezek után a tanulók elrámolják az eszközöket, kidobják a szemetet, rendet raknak.

--

Mellékletek

1. melléklet

Sportolókat ábrázoló fotók (pdf). Az öt kép saját gyűjtésű fotókkal is helyettesíthető.

2. melléklet

Állításkártyák (pdf). Az itt szereplő állítások saját belátás szerint más állításokkal is helyettesíthetők. Az állításkártyákat fóliára is készítsük el.

3. melléklet

Feladatkártyák (pdf). A feladatok háromfélék: A) a jól teljesítőknek; B), C) a közepes eredményűeknek; D) a gyengén haladóknak.

4. melléklet

Táblázat (pdf). Csoportonként 1-1 példány szükséges.

5. melléklet

Grafikon (pdf). Csoportonként 1-1 példány szükséges.

6. melléklet

Táblázat (pdf). Párban dolgoznak a tanulók.

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.06.02.
Belépés csak maszkban: fura időszak kezdődik kedden az iskolákban
Keddtől kinyitnak az iskolák: ügyeletet, illetve szükség esetén felzárkóztató órákat kell tartani. Tanárokkal és szülőkkel beszélve úgy tűnik, nagy tömeg nem lesz a tantermekben. A...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.05.31.
L. Ritók Nóra: Rengetegen estek pánikba...
Az okostelefon ma egyfajta státuszszimbólum, a jólétet jelző dolog. Mindenki megveszi, szeretné birtokolni, még akkor is, ha csak a legegyszerűbb funkcióit tudja használni. Így a telefonál...
(Forrás: Szeretlek, Magyarország)
--
2020.05.31.
Nemzetstratégiai unalom: a magyar érettségi hülyének nézte a diákokat
Természetesen nagy öröm, ha mindenki, vagy legalábbis minél többen le tudják tenni az érettségit. És minden országnak, Magyarországnak is szüksége van értelmiségiekre, de amilyen irányba...
(Forrás: válasz online)
--
2020.05.31.
Azért közoktatás, mert mindenkit megillet
Magyarország március közepén nem a digitális közoktatásra állt át. Egy tanári webkamera meg az osztály valamekkora részét mutató kis képek a pedagógus laptopján ugyanúgy frontális oktat...
(Forrás: mérce)
--
2020.05.31.
Gyarmathy Éva: ez a szörnyszülött se nem távoktatás, se nem digitális
A pedagógusok igen nagy része rugalmasan tudott alkalmazkodni a hirtelen változáshoz, miközben az oktatásirányítás régi, „a tananyagot leadni/számonkérni” elvárásával nem segített....
(Forrás: infostart)
--
2020.05.31.
Már munkába is állnak az iskolaőrök Nem csak prevenciós foglalkozásokat, védelmet is várnak a hatóságtól az intézmények
Több, mint kétezer rendőr működik közre az iskolák életében a mostani tanévben, akik főleg baleset- és bűnmegelőzési tanácsokkal látják el a diákokat, a jövőben ugyanakkor a taná...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.05.31.
Ki kell vezetni az iskolákból az erőszakos cselekményeket
Az erőszakot az iskolából ki kell vezetni, az ezt célzó törvényjavaslatok egy része már az Országgyűlés előtt van – mondta Horváth László miniszterelnöki megbízott az M1 aktuális...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.05.31.
Nem tudnak eljutni az egyetemre az orvostanhallgatók, mégsem engedik nekik az online vizsgázást
Az internetes petícióban a külföldi diákok arra kérték az egyetem vezetőségét: amíg nem tudnak visszajönni Budapestre, tegyék lehetővé, hogy a vizsgaidőszak végéig továbbra is interneten...
(Forrás: eduline)
--
2020.05.31.
Horn Gábor: Minden iskolás megtanult valamit a függetlenségről
A hagyományos napokon pedig, ahol eddig nem tették meg, a csoportmunkát kell alapvetéssé tenni. Egyértelmű, hogy a gyerekek egymástól tanulnak a legtöbbet, hiba lenne ezt gőgösen nem belá...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Olga! Ez olyan bonyolult munkajogi kérdés, hogy nem tudunk rá biztonságos választ adni. Javasoljuk, hogy keresse fel az
Oktatási Hivatal jogsegélyszolgálatát , ahonnan biztosan szakszerű választ kap.

Amennyiben tagja a PDSZ-nek, onnan is kaphat segítséget: http://www.pdsz.hu/cikk/36305

--
  Koszta Olga

Kedves OFOE!
A nők 40 éves kedvezményes nyugdíjba vonulásával kapcsolatban adódott problémám:
a Nyugdíjfolyósítótól már évekkel ezelőtt lekértem a pontos adatokat, amit azóta kötelezően kiegészítettek. Ennek alapján idén 2020.október 28-án meg lesz a kellő negyven évem, amivel jogosult leszek a kedvezményes nyugdíjra.Jár számomra 5 hónap felmentési idő és úgy beszéltük meg a munkaadómmal, hogy közös megegyezéssel kérem munkaviszonyom megszüntetését október 31-től.
Ennek alapján a felmentési idő június 1-től lép életbe.
Viszont mivel a szakoktatásban dolgozom,július 1-től1-től megszüntetik a közalkalmazotti jogviszony és átsorolnak a Munkatörvénykönyv hatálya alá.
Még nem írtam alá az új munkaszerződést.
Kérdéseim:
- Írjam-e alá az új szerződést?
- vonjam-e vissza a munkaviszonyom megszüntetésére vonatkozó kérelmemet?
- egyáltalán mit tegyek, mi lenne számomra a legkedvezőbb megoldás?
Nyugdíjba is szeretnék menni, viszont ha most felmondanak nekem, akkor nem lesz meg a 40 évem.
Tisztelettel: Koszta Olga

--
  OFOE

Kedves Erdélyi Virág! Úgy véljük, hogy ez a helyi vezetés (tankerület?) döntési joga. Az érintett kollégának pedagógiai végzettsége van, 6. osztályig az osztályfőnöki megbízatás jogossága sem lehet kétséges. A magasabb évfolyamokon nyilván nem lehet szakórája, nem biztos, hogy szerencsés, ha csak osztályfőnökként működik az adott osztályban. Hogy munkaközösségvezetőként be tudja tölteni a feladatát azon is múlik, hogy mi a munkaközösségvezető pontos feladatköre. Ha jó szervező, van megfelelő pedagógiai tudása, nem kizárt, hogy alkalmas a feladatra. Önmagában a szakvizsga és a középfokú vezetői végzettség nem garantálja a nagyobb hozzáértést főként az osztályfőnökséget illetően.

--
  Erdélyi Virág

Kedves Kollégák!
Lehet- e felső tagozaton osztályfőnöki munkaközösség- vezető az, akinek csak tanítói végzettsége van, amellyel max. 6 évfolyamon taníthat a műveltségterületének megfelelő szakon?
Mellesleg 3 éve van a munkaközösségben, ahol tőle 2 évtizeddel idősebb öt 50+os több diplomás, ped.szakvizsgás, ped.2 minősítésű, közoktatási vezetői végzettséggel rendelkező pedagógus van.

--
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek