OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2009. december 15.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
   

Matekóra babzsákkal

Az alábbi harmadikos matematikaóra igazi differenciált és tevékenység-központú tananyag-feldolgozás. A szigetcsépi Jantner Pálné óratervét jó szívvel ajánljuk minden tanítónak.

Az óra célja:

  • A tanult mértékrendszerek áttekintése, kiemelve a hosszúságmérésről szerzett tapasztalatokat, ismereteket.
  • Átváltások valóságos problémákban.
  • Mennyiség, egység és mérőszám közti összefüggés tudatosítása.
  • Szövegértés.
  • Adatgyűjtés, lejegyzés, rendszerezés.
  • A tanult írásbeli műveletek alkalmazása.

Időtartam: 45 perc.

Létszám: egy osztály, a feladatok 5db 4 fős csoportnak készültek.

Eszközök: megszámozott puzzle-darabok személyre szóló borítékokban, ragasztó, papír, zöld korong; fóliák, alkoholos íróeszközök, írásvetítő; babzsák, mérőszalag, színes ceruzák, valamint a mellékletben szereplő segédanyagok.

Képességfejlesztés:

  • Számlálás, számolás.
  • Becslés, mérés, mennyiségi következtetés.
  • Mértékátváltások.
  • Problémamegoldás.
  • Szövegértés.
  • Figyelem, koncentráció.
  • Emlékezet.
  • Együttműködés.
  • Döntési képesség
  • Kommunikáció.

Az értékelés szempontjai:

Az órai munka során megfigyeljük:

  • milyen aktívan vesz részt a diák a csoportos tevékenységekben,
  • ismeri-e a különféle mennyiségek mértékegységeit és azok egymáshoz való viszonyát,
  • tud-e becsülni,
  • képes-e a becslést méréssel ellenőrizni,
  • tudja-e az ismereteit problémahelyzetben helyesen alkalmazni.

A feldolgozás menete

1. Motiváció, csoportalakítás puzzle kirakásával (8 perc)

A tanító előzetesen kinyomtatja az 1. mellékletben található képeket, vagy ha tud, előre gyűjt újságokból sportolókkal kapcsolatos fotókat. Ezeket használja majd az irányított csoportalakításhoz. Ezen az órán ugyanis fontos, hogy képességek alapján alakuljanak meg a csoportok. Egy csoportba a tantárgy szempontjából 1 jól teljesítő, 2 közepes eredményű és 1 gyenge tanuló kerül a tanár beosztása alapján. A tanár előre kialakítja ezeket a csoportokat, és 1-2-3-stb. számokkal jelzi őket. A kinyomtatott sportolóképeket minimum 8 vagy annál több darabra vágja. A névre szóló borítékban elhelyezi a csoport sorszámát és minden borítékban a csoportnak szánt sportolókép két (vagy több) darabját.

„Mindenkinek névre szóló borítékot készítettem. Szeretném, ha kinyitnátok és megnéznétek, mit rejtettem bele.”

A tanulók röviden reagálnak arra, amit a borítékban találnak.

„Azt kérem tőletek, hogy keressétek meg az osztályban azokat a tanulókat, akiknek ugyanolyan számú kép jutott. Ha megtaláltátok egymást, üljetek le ahhoz a csoportasztalhoz, amelyiken ugyanazt a számot látjátok! Rakjátok össze a képet és ragasszátok fel egy lapra! Ha készen vagytok, jelezzétek úgy, hogy a zöld korongot beteszitek az asztal közepére!”

A számok alapján megalakulnak a tanulócsoportok, és egymást segítve kirakják a képet.

„Most azt kérem tőletek, hogy járjátok be a tantermet és nézzétek meg a többi csoport munkáját is!”

A tanulók körbejárják a tantermet, megnézik egymás munkáját.

„Mit tapasztaltatok? Kiket láttatok a képeken? Mi a feladatuk?…”

Röviden beszélgetünk a képen látható sportolók feladatairól, munkájáról, teljesítményéről. A kirakott képek felkerülnek a táblára.

2. Állításkártyák (5 perc)

A tanító előzetesen elkészíti a kártyákat (2. melléklet), minden csoportnak mást. A feladatokat fóliára is elkészíti, mert az ellenőrzéshez írásvetítőt használ. Mivel nem ez az óra központi része, egyszerű, gyorsan megoldható állításokat célszerű adni a gyerekeknek.

„Most kis kártyákat kaptok. Mindegyik kártyán állítok valamit. Döntsétek el közösen, igaz vagy hamis az állítás. Készüljetek fel, hogy magyarázatot is várok a csoportoktól!
Egyezzetek meg abban is, ki fog a csoport döntéséről beszámolni.”

A tanulók közösen megvizsgálják az állítást, majd tudásuk alapján döntenek annak igaz vagy hamis voltáról. Meg kell beszélniük, hogyan fogják és ki fogja a csoport véleményét elmondani az ellenőrzésnél. Ezután elhangzanak a csoportbeszámolók.

Ellenőrzés:

„Nézzük és hallgassuk meg a csoportok beszámolóit!”

A tanító egyenként kivetíti a feladatokat az írásvetítőn, és bevonja az osztály minden tanulóját a csoportmunka ellenőrzésébe. Ha jó a csoportdöntés, dicséret jár a jó munkáért, ha hibás, más csoportokból kisegíthetik a tanulókat. Ha előfordul, hogy nem tudnak segíteni az osztálytársak, a tanító rávezeti őket a jó megoldásra, esetleg feladhatja otthoni kutakodásnak.

3. Feladatkártyák (5 perc)

A tanító előre elkészíti a kártyákat (3. melléklet).

A feladatok háromfélék: A) a jól teljesítőknek; B), C) a közepes eredményűeknek; D) a gyengén haladóknak.
Itt is a gyors feladatmegoldás, a rutinos számolás a lényeg. Itt már csak a hosszúságméréssel kapcsolatos feladatokat kapnak.

„Ismét kártyákat kaptok. Az a kérésem, hogy önállóan oldjátok meg a rajta található feladatokat. Úgy gondolom, két perc elég lesz rá.”

A gyerekek önállóan dolgoznak.

Ellenőrzés:

„Minden kártyán találtok egy betűt. Keressétek meg azokat a tanulókat, akiknek ugyanez a betű szerepel a kártyáján! Üljetek le egy csoportba és ellenőrizzétek a feladatokat! Amiben nem értetek egyet, jelöljétek be!”

Csoportot váltanak, és ellenőrzik önálló munkájuk helyességét.

„Melyik csoport jutott ugyanahhoz a megoldáshoz? Hol voltak problémák?”

Röviden visszajeleznek a tanító kérdésére.

A tanító bekéri a kártyákat, órán kívül ellenőrzi, mert előfordulhat, hogy rossz döntést hoztak a tanulók. Ennek a munkának mindig pozitív eredménye van, mert sok mindenről tájékoztatja a tanítót: kik dolgoztak hibátlanul, milyen típusú hibák adódtak, kinek kell még gyakorolni, hol tartanak az ismeretanyag elsajátításában. Ezek alapján a továbbiakban differenciáltan tud dolgozni a tanulókkal.

„Megkérlek benneteket, menjetek vissza eredeti csoportotokhoz!”

A tanulók visszaülnek az óra eleji csoportasztalukhoz.

4. Babzsákos játék (15 perc)

A) Babzsáklökés

A tanító előre elkészíti a táblázatokat, grafikonokat (4. melléklet, 5. melléklet), a munkához szükséges eszközöket. Kijelöli a csoportok helyét. Célszerű a padokat kicsit eltolni, vagy kimenni az aulába. Minden tanító az iskola adottságaihoz alakítja ezt a munkát. Ha kicsi a hely, meg lehet oldani frontális munkában is. Én azért választottam a csoportmunkát, mert gyorsabb a feladatvégzés, és nincs unatkozó gyerek. Hogy a gyerekeknek könnyebben menjen a becslés, célszerű megjelölni a méterek helyét, vagy a mérőszalagot lefektetni. Ez támpont a tanulóknak.

„Az óra elején beszélgettünk a táblán látható sportolókról, teljesítményeikről. Most nézzük meg, Ti milyenek vagytok, hogy tudtok teljesíteni babzsáklökésben?
Minden csoportnak adok egy babzsákot, egy mérőszalagot, egy táblázatot és egy grafikont.
A feladatotok a következő lesz:
Próbáljátok ki, mennyire csúszik a babzsák, és ennek figyelembevételével próbáljátok megbecsülni, milyen távolságra tudod lökni a babzsákot. Becslésedet írd a táblázatba! Utána végezd el a lökést, mérd le és ezt az eredményt is írd be a táblázatba!
Ha ezzel kész vagy, rajzold meg az oszlopdiagramot!
Fel kell vezetned a becslés és a mérés eredményét is! Válassz egy színest és színezd is ki az oszlopod!
Szeretném, ha segítenétek egymás munkáját és olyan munkazajjal dolgozzunk, hogy más csoport munkáját se zavarjuk! Amelyik csoport elkészül, tegye ki az asztalra a zöld korongot! Jó munkát!”

A gyerekek csoportokban babzsákot csúsztatnak (löknek) a padlón. Előzetesen megbecsülik a várható eredményt. Mérnek, lejegyzik az adatokat a táblázatba és megrajzolják az oszlopdiagramot.

Ha valamelyik csoport nagyon hamar végezne, nekik egyszerű időkitöltő feladatot ad a tanító, pl. rejtvény, képrejtvény. Arra is alkalmas az idő, hogy pontosítsák munkájukat.

„Hasonlítsátok össze az eredményeket a grafikon és a táblázat alapján!
Álljatok egymás mellé úgy, hogy az általatok lökött eredmény növekvő sorrendben legyen!
Ezek csoporteredmények. Hogy lássuk ezt osztályviszonylatban is, alakítsunk egy élőláncot! Ide álljon az a tanuló, aki a legrövidebbet lökte, a terem túlsó végébe pedig, aki a leghosszabbat lökte!”

Összehasonlításokat végeznek, sorba állnak, élőláncot alkotnak.

„Kinek sikerült közelítőleg megbecsülnie a lökése eredményét?
Köszönöm, üljetek vissza a csoportotokhoz!”

B) Számolások (5 perc)

„A továbbiakban is azt kérem tőletek, hogy együtt dolgozzatok! Szeretném, ha írásbeli műveletekkel számolnátok!
– Adjátok össze a mért legnagyobb és a mért legkisebb hosszúságot!
– Mennyi a különbség a mért legnagyobb és a mért legkisebb hosszúság között?
– Milyen hosszú a csoport összeredménye?
– A csoport összeredménye rövidebb vagy hosszabb 2000 centiméternél?”

Ellenőrzés: Csoportforgóval.
Minden csoport eggyel arrébb megy, és az adatok segítségével leellenőrzik a számításokat. Ha valamelyikkel nem értenek egyet, megjelölik a javítószínnel (zöld színes).
Ezután a csoportok visszatérnek a helyükre és megnézik a javítást. Ha szükséges, elvégzik az esetleges javításokat. Ha túl sok lenne a hiba, a tanító beszedi a lapokat, áttanulmányozza, és a következő órán térnek vissza erre a feladatra.

5. Valószínűségi játék (3 perc)

„Nagyon sokat dolgoztunk, de még egy kis játékra meghívnálak benneteket. Nem kell semmi mást csinálni, csak töltsétek ki a táblázatot az utasításnak megfelelően!”

A tanító kiosztja az előzetesen elkészített táblázatokat. Egy csoportnak kétféle feladatot ad, tehát páronként mást (6. melléklet). A tanulók mellettük ülő társukkal dolgoznak.

Ellenőrzés: Frontális munkában. A tanító egyenként olvassa fel a mondatokat és közösen meghallgatják a variációkat.

6. Értékelés (4 perc)

„Minden csoportnak adok egy 100 cm hosszú szalagot. Értékeljétek munkátokat aszerint, hogy a teljesítményetek arányában osztozzatok a szalagdarabon. Döntsétek el, ki hány cm-t érdemel a mai munkájáért! Először csak hajtsátok be a szalagot a javasolt értékeknél. Ha minden csoporttag egyetért ezzel, akkor vágjátok fel!”

Beszélgetnek, érvelnek, döntést hoznak, végül elvágják a szalagot.

„Szeretném, ha megosztanátok velünk is, hogyan sikerült megegyeznetek!”

A tanító reagál(hat) ezekre; megerősítheti a véleményeket vagy javaslatokat tehet a további munkára nézve. Minden csoportnál kiemelheti azt a pozitívumot, ami előbbre vitte a csoport munkáját.

Ezek után a tanulók elrámolják az eszközöket, kidobják a szemetet, rendet raknak.

--

Mellékletek

1. melléklet

Sportolókat ábrázoló fotók (pdf). Az öt kép saját gyűjtésű fotókkal is helyettesíthető.

2. melléklet

Állításkártyák (pdf). Az itt szereplő állítások saját belátás szerint más állításokkal is helyettesíthetők. Az állításkártyákat fóliára is készítsük el.

3. melléklet

Feladatkártyák (pdf). A feladatok háromfélék: A) a jól teljesítőknek; B), C) a közepes eredményűeknek; D) a gyengén haladóknak.

4. melléklet

Táblázat (pdf). Csoportonként 1-1 példány szükséges.

5. melléklet

Grafikon (pdf). Csoportonként 1-1 példány szükséges.

6. melléklet

Táblázat (pdf). Párban dolgoznak a tanulók.

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.05.18.
Ebbe az iskolába járatja gyerekeit a budai elit: 10-szeres a túljelentkezés, tandíj nincs
"Ha ma elmegyek egy 15 éves érettségi találkozóra, ott az egykori tanítványaim jó része olyan szakmában dolgozik vagy olyan foglalkozást végez, amiről fogalmam sincs, hogy mit jelent, egyszer...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2019.05.18.
Forradalmasítják a vak tanulók matematika oktatását
Ma már minden technológiai feltétel adott, hogy a közoktatásban a látássérült diákok ugyanolyan szinten tanulhassák a matematikát, mint a látó társaik. A szükséges matematikai leíró...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.18.
Ne szenvedjenek, mosolyogjanak, ha lecigányozzák őket
A több ezer, családjából kiemelt gyerek jó része roma, és a szakértők egy része szerint jó lenne, ha a többségük roma nevelőszülőhöz kerülhetne. Ők általában könnyebben megtalá...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.17.
Robotdiák helyettesít egy beteg gyereket a tanórákon Bécsben
Egy különleges diák, egy 30 centis robot is jár az osztrák főváros egyik általános iskolájába, a Volksschule Neilreichgasséba. Az AV1 névre hallgató robot az egyik tanulót, Dominikot helyettes...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Csak a politika szintjére ne süllyedjen le a vita – történelemtanítás másképp
Miért nem lehet hagyományos módon tanítani a történelmet? Mit kezdjen egy tanár a 20. századdal, amikor a politika is állandóan újra próbálja írni azt? Az ismeretekre vagy a diákok készs...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Az ombudsman szerint alapjogokba ütközik a kötelező nyelvvizsga bevezetése
Az intézkedés veszélyeire korábban többek között Aáry-Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa is felhívta a figyelmet, szerinte a felvételi rendszer bemeneti feltételeinek módosítása tö...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.14.
Ahelyett, hogy megvédenék, büntetik a prostitúcióra kényszerített gyerekeket
Április végén egy gyermekprostitúciós ügyben a bíró szigorúbb ítéletét azzal indokolta, hogy az elkövetés helyszínén az utóbbi években megsokasodtak az ilyen bűncselekmények. A helysz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.14.
Rettegtek a gyerekek a súlyos lelki traumákat okozó óvónőtől, de semmi nem történt, amíg egy szülő feljelentést nem tett
Az olyan panaszokat, ahol nincs látható nyom, külső sérülés, sajnos nagyon nehéz bizonyítani – nyilatkozta a Népszavának Gyurkó Szilvia gyermekjogi szakértő. Tapasztalatai szerint az é...
(Forrás: népszava)
--
2019.05.14.
Friss kutatás: a munkahely nem helyettesíti az egyetemi tanulást
Egy kutatás szerint jelentős a lemorzsolódás az egyetemi alapképzéseken: a hallgatók 40 százaléka megszakítja tanulmányait – az okok egyelőre nem tisztázottak, de annyi biztos, hogy sok...
(Forrás: eduline)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek