OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2010. január 15.
» Hozzászólások (2)

Közgyűlést tartott az OFOE

Január 16-án megtartotta a 2009-es évet lezáró közgyűlését az OFOE. A tavalyi, mindannyiunk örömére rendkívül aktív és sikeres év után idén az egyesület tizedik születésnapja szervezi egységbe a tennivalókat.

Elnöki beszámoló

A közgyűlés először meghallgatta az egyesület elnöke, Szekszárdi Júlia beszámolóját a szervezet 2009. évi tevékenységéről. A tavalyi év szerteágazó tevékenységei közül három fő projektet emelt ki.

1. Az iskolai erőszak, konfliktuskezelés témájának sok szempontú feldolgozása

Az egyesület két tematikus konferencia szakmai előkészítésében és megvalósításában vett részt, valamint két új rovatot indított a honlapon Erőszak az iskolában és Csatatér az iskola? címmel. Ezenkívül számos előadást és tanári készségfejlesztő képzést vezettek az egyesület szakemberei.

2. Határon túli kapcsolatok

Mindinkább elmélyül az egyesület együttműködése Észak-bácskai Pedagógus Szövetséggel és a Szlovákiai Magyar Pedagógus Szövetséggel, valamint a Szlovákiai Magyar Protestáns Oktatási és Közművelődési Egyesülettel. Előbbi felkérésére Szekszárdi Júlia és Földes Petra workshopot vezetett a Szabadkai Nyári Akadémián, utóbbiakkal együttműködve pedig az egyesület nagy sikerű komplex továbbképzési programot bonyolított le három szlovákiai helyszínen.

3. Tananyagfejlesztő projekt

Az egyesület pedagógiai szakértőként vesz részt az INNOVA Észak-Alföld Regionális Fejlesztési és Innovációs Ügynökség és a GKI Gazdaságkutató Zrt. tananyagfejlesztő projektjében. Ennek során a diákok innovációs készségét fejlesztő, oktatófilmre épülő foglalkozások készülnek, melyeket az egyesületen keresztül 60 iskolában próbálnak ki.

4. Egyebek

A beszámoló kitért még a közelmúltban megkezdődött folyamatokra, amelyek egyúttal a jövőt is meghatározzák: ilyen az egyesület felnőttoktatási nyilvántartásba vétele, ami lehetővé teszi teljesen önálló képzési programok működtetését, a honlap megkezdett átalakítása és dinamikusabbá, interaktívabbá tétele, valamint a tizedik születésnap előkészítése.

Az osztályfőnök.hu

Az elnöki beszámoló után Szatmáry Nóra, a honlap szerkesztője beszélt az átalakításról, melynek célja egy jobban kezelhető felület létrehozása a lassan elavuló, kezelhetetlenné váló menüstruktúra helyett. Február végétől már az új, áttekinthető címkerendszerrel és több közösségi szolgáltatással ellátott felülettel várja látogatóit az egyesületi honlap.

Tervek

A közgyűlés harmadik blokkjában Földes Petra beszélt az egyesület 2010-es terveiről. Két fő célként a szervezetépítést és a szolgáltatások professzionalizálását jelölte meg, kérve a tagságot a munkában való aktív részvételre.

A tagsággal való kapcsolat elmélyítését szolgálják a közelmúltban indult és a 2010-es évet meghatározó aktivitások, mint az óratervpályázat vagy a Tíz év, tíz ajándék című kezdeményezés keretében elindult esettanulmány-pályázat. A Tíz év, tíz ajándék program az egyesület egész 2010-es évét meghatározza; a tanév minden hónapjában a tagság aktivitására építő, illetve munkájukat segítő kezdeményezésekkel, programokkal, módszerekkel jelentkezik az OFOE. Természetesen nem marad el a 2009/10-es tanév végére tervezett szülinapi buli sem, melyet, hogy bőségesen legyen idő a felkészülésre, még az első negyedév folyamán meghirdetnek.

A közgyűlés határozatai

A beszámolókat követő beszélgetés és vita nyomán a közgyűlés az alábbi határozatokat fogadta el:

1. Készüljön szervezetfejlesztési- és marketingterv, amely épít az aktív tagság részvételére, akik a szervezetfejlesztési tervben meghatározandó feladatok szerint, „hálózati pontként” vesznek majd részt a folyamatban. Határidő február 28., felelős Földes Petra és Mandák Csaba.

2. Írjon ki az egyesület pályázatot az egyesületi logó és szlogen megtervezésére. Határidő: január 31., felelős Földes Petra és Szatmáry Nóra.

3. Készüljön a tagság számára a honlapon jelszóval védett közösségi felület. Határidő: május 31., felelős: Szatmáry Nóra.

A vezetőség nevében köszönjük az egyesületi tagok részvételét. Köszönjük partnerünknek, a Mindennapi Pszichológiának, hogy megajándékozta a közgyűlés résztvevőit a folyóirat egy-egy példányával. A közgyűlést igencsak kellemes és inspiráló helyszínen, a Deák Diák Iskola csodaszép zenetermében rendezhettük. Köszönet a vendéglátásért!

OFOE

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Juli | 2010. január 28.
Már hogyne vennénk be? Egy törzsszerzőt?
Dr. Kronstein Gábor | 2010. január 28. | kronborg[kukac]chello[pont]hu
Nagyon klassz szakmai egyesületnek tartom az OFOE-t. Ezt tükrözi közgyűlése is. Már ahogy az a beszámolóban megjelent. Egyetértek a közgyűlés határozataival, miközben üdvözlöm a kerek évfordulós
elképzeléseket. Elhatároztam, hogy vén fejjel jelentkezem tagnak, ha fölvesznek.
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.03.24.
Szociális farmon adnak munkát az autista fiataloknak
Miskolcon sikeresen működik egy szociális farm, ahol fogyatékos és megváltozott munkaképességű embereket vonnak be a gazdálkodásba, a megtermelt árut pedig értékesíteni is tudják. Az egyedi...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.03.24.
Tessenek forradalmat csinálni!
Magas a lemorzsolódás a középiskolában, az érettségizettek országos aránya alacsony. A szocioökonómiai háttérrel nem tud megbirkózni az oktatás. A PISA-eredmények sokkolóak, nem siker...
(Forrás: Tízperc Iskolablog)
--
2019.03.24.
Több szintet lezártak a pécsi iskolában, ahol Áder felavatott pár vízautomatát
„Már reggel 7-től az iskola körül több rendőr autó állt, le voltak zárva az utak a suli körül. Az iskola folyosói is tele voltak biztonsági emberekkel. Nem lehetett a folyosókon »csak...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.03.24.
A Taigetosz törvény rossz – és akkor mi van?
Magyarán, bár az Alkotmánybíróság különböző okokra hivatkozva az LMP beadványát ugyan elutasította, de maga is beismerte, hogy az állam felelőtlenül (sőt mi több, alkotmányellenesen...
(Forrás: mérce)
--
2019.03.24.
Menet a tudományért: piros lapot adtak Palkovicsnak
Sem egységről, sem függetlenségről nincs szó az MTA tervezett átalakítása ügyében – hangsúlyozta Orosz Ferenc az ITM épülete előtt. Az akadémikus elmondta, nem fogadják el a miniszt...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.03.24.
Állásfoglalás a szakképzés tervezett átalakításáról
A szak- és felnőttképzés átalakításának Szakképzés 4.0 elnevezésű stratégiája ezúttal a korábbiaknál szélesebb kör, a Szakképzési Innovációs Tanács bevonásával készült. A strat...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.03.22.
Tárgyalni fog a kártalanításról a kormány a tankönyvesekkel
Kártérítést kell fizetnie a kormánynak azoknak a tankönyvterjesztő cégeknek, amelyeket az uniós bíróság ítélete szerint megkárosított. Az Emberi Jogok Európai Bírósága kedden joger...
(Forrás: Infostart)
--
2019.03.22.
Partizánakcióznak a magán-tankönyvkiadók
Április 1-jén lesz nyilvános a 2019-20-as hivatalos tankönyvjegyzék, amit az Oktatási Hivatal ad ki, az állami tankönyvterjesztő Kello elektronikus felületén lehet belőlük rendelni. Az id...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.03.22.
Jogerős a strasbourgi tankönyvpiaci bukta, félmilliárdot is fizethet az állam
Az elsőfokú ítélet szerint a hatóságok ezzel megsértették az Emberi Jogok Európai Egyezményének a magántulajdon védelméről szóló cikkét. A magyar állam fellebbezést nyújtott be a...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek