INNOVA honlapján és a Facebookon. Az új taneszközt jelenleg 60 iskolában tesztelik. A film feldolgozását segítő tanári útmutató honlapunkról is letölthető. Az OFOE munkatársai pedagógiai szakértőkként vesznek részt a munkacsoportban.

">
 
 
OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2010. szeptember 8.
» Hozzászólások (4)
Címkék:
 

Film az innovációról

Az innovációról szóló oktatófilm az ún. UTANPOT projekt keretében készült el. A projektről részletes tájékoztatás olvasható az INNOVA honlapján és a Facebookon. Az új taneszközt jelenleg 60 iskolában tesztelik. A film feldolgozását segítő tanári útmutató honlapunkról is letölthető. Az OFOE munkatársai pedagógiai szakértőkként vesznek részt a munkacsoportban.

Részletek az útmutató bevezetőjéből

Az utóbbi években divattá vált az innováció mellett kiállni és az innováció lelkes támogatójaként megjelenni. A divat világa izgalmas, sőt, a divat egyike a legkreatívabb iparágaknak, ugyanakkor igen múlékony érdemeket is produkál (idézzük fel egy pillanatra az iskolákat is elárasztó úgynevezett patacipőt: annak idején ügyes termékinnováció volt, aztán bő egy év alatt kiment a divatból; a tanár kollégák bizonyára végtelen számú egyéb példát tudnak felidézni). A patacipők divatjával ellentétben az innovációk komplex, a tudomány, a technológia és a kreativitás világával összefonódó jelensége nem a tiszavirág életű csillogást és a feledés jótékony homályát érdemli. A „Neked pörög a dob!” filmek alapötlete már évekkel azelőtt megszületett, hogy megkezdődött volna az innováció szónak a talán még nem végzetes hazai amortizációja. Csaknem 15 év innováció-kutatási és 3 év pedagógiai tapasztalata az alábbi három hazai problémára hívta fel a figyelmet, melyekkel kapcsolatban a célszerű beavatkozási szintnek az iskola, mégpedig a 7. évfolyammal induló korosztály tűnt. Magyarországon nem, vagy messze nem eléggé érzékeljük, hogy az innováció:

  • mennyi mindent meghatároz a személyes életünkben;
  • mekkora társadalomformáló ereje és jelentősége van;
  • (ha nem is kellő mértékben és hangsúllyal, de) Magyarországon is jelen van, és rajtunk, illetve főleg a fiatalokon múlik, hogy mennyire használjuk az újításokat és ötleteinket személyes életünk és tágabb közösségünk jólétének javítására.

Reményeink szerint a választott filmes megoldás alkalmas lesz arra, hogy felkeltse és ébren tartsa a legkülönbözőbb érdeklődésű diákok és tanáraik figyelmét, vitákat gerjesszen, és változatos feldolgozási módok megvalósítására ösztönözzön. Ehhez a jelen Útmutató ad ugyan némi muníciót, de – hasonlóan az innovációkhoz, amelyek esetében kimutatható az egyedi helyzetek közötti különbségek jelentősége – a taneszköz felhasználásánál is egyedi megoldások születnek majd. (Borsi Balázs)

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Borsi Balázs | 2010. november 1.
Kedves Márta!

Köszönöm szépen a választ. Én most hétvégén levetítettem közgazdász tanároknak, és egyöntetű volt a vélemény, hogy a film esetenként "elitista", azaz olykor az "átlag" diákok élethelyzetétől, nyelvezetétől messze áll. Elképzelhető, hogy ez összefügg a tapasztaltakkal. Folyik a 2. körös kérdőívek feldolgozása, kíváncsian várom az eredményeket - ha kimutatható valami, lehet, hogy okosabbak leszünk valamivel. Üdvözlettel: Borsi Balázs
márta | 2010. október 26. | hadnagym[kukac]gamil[pont]com
Kedves Balázs!
Bocsi hogy csak késve válaszolok.
Az első két részt gyakorlatilag egymás után néztük meg és beszéltük meg, viszont az órarend miatt a harmadikat csak 10 nap múltán sikerült.
Kommunikatív osztály, gyakran szoktunk különféle interaktív foglalkozásokat tartani, a harmadik résznél szerintem az idegen személy jelenléte volt inkább, ami feszélyezte őket. Viszont az első két résznél csak én voltam, ezért nem értettem igazán a passzivitásukat.
Azt sem mondhatom, hogy unták volna a filmet, na jó természetesen voltak, akiket nem igazán érdekelt, de ezek más filmmel is így lettek volna.
Ezért is írtam, hogy szerintem le kellett ülepedjen bennük az egész.
Borsi Balázs | 2010. október 20.
Kedves Márta!

Érdekes, amit tapasztalt. Egy ütemben nézték meg a 3*20 perces filmeket? Diákjai "interaktív" beszélgetésre máskor sem vállalkoznak? És bár nehéz megbecsülni, magát a filmet is unták, vagy az valamilyen szinten lekötötte őket?
márta | 2010. október 18. | hadnagym[kukac]gmail[pont]com
Mi megnéztük és megbeszéltük az osztályommal a filmet. Érdekes dolgot tapasztaltam. Akkor nem nagyon mutattak lelkesedést, érdeklődést, ímmel-ámmal vettek részt a beszélgetésben. Magyarul: többet vártam tőlük. Érdekes viszont, hogy most miután eltelt kb. 2 hét a legutolsó beszélgetés óta, egyre gyakrabban térnek vissza rá, különféle célzásokkal, utalásokkal. Csak néhány példát említenék: ma megfenyegettem őket, hogy ha nem változtatnak a viselkedésükön, én is stílust váltok. Mi van tanárnő, innováció? - volt a válaszuk. Vagy: múlt héten fodrásznál voltam. Másnap reggel: Tanárnő, innováció?
Úgy veszem észre időre volt szükségük, hogy leülepedjen, hogy megemésszék. Lehet, hogy a kérdőíveket is érdemes lenne mondjuk az őszi és a téli szünet között mégy egyszer kitöltetni? na jó, ez csak egy eszement ötlet a részemről. :)
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
--
2019.04.13.
Fergeteges magyar siker a lányoknak rendezett matematikai diákolimpián
Kerekes Anna aranyérmet, Hámori Janka ezüstöt, Kocsis Anett és Mészáros Anna bronzérmet szerzett, ezzel Magyarország összesítésben a 8. lett az idén kilencedszer megrendezett Európai Leá...
(Forrás: Qubit)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek