OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2010. szeptember 14.
» Hozzászólások (1)
Címkék:
   

Peer Krisztina – Földes Petra:
Nyári kalandozás a határon túl

2010 nyarán számos határon túli képzést vezettünk az OFOE programjai sorában.

Ahol jártunk

Komárom: Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége XIX. Nyári Egyeteme –Osztályfőnöki kompetenciák fejlesztése

Földes Petra nyitóelőadása (ppt)
Gaal Gertrúd csoportvezető beszámolója
Gálfi Mária beszámolója a Dunatáj című hetilapban

Csíkszereda: Bolyai Nyári Akadémia 2010 –– Tapasztalati tanulás élménypedagógiai módszerekkel



Nagykovácsi: Magyar Köztársaság Oktatási és Kulturális Minisztériumának Határon Túli Magyarok Titkársága a Balassi Intézet közreműködésével –– Tapasztalati tanulás – élménypedagógia



Nemesócsa, Gúta és Érsekújvár: Tanév eleji nevelőtestületi csapatépítés



Célként tűztük ki

A képzések célja a kompetenciák fejlesztésén túl az élménypedagógia eszköztárának megismerése, a tapasztalati tanulás összetevőinek tudatosítása, a hétköznapi pedagógiai gyakorlatban alkalmazható élménypedagógiai módszerek sajátélményű megtapasztalása volt. A résztvevők tapasztalatokat és ismereteket szereztek a csoportdinamika jellegzetességeiről és a vezetői magatartásokról, ami hozzásegíti őket ahhoz, hogy pedagógusi munkájukban tudatosabban viszonyuljanak a csoporthoz (osztályhoz), és saját csoportvezetői szerepükhöz.

Nem titkolt célunk volt emellett a pedagógusok rekreációja, a csapatépítés is.





A képzés során a résztvevők megismerhették a tapasztalati tanulási ciklust, és gyakorolták az élménypedagógiai foglalkozások vezetéséhez szükséges pedagógiai módszereket. Tudatosabbá váltak a csoport állapotának és fejlettségének megfelelő feladatok megválasztásában, az adekvát vezetői magatartás megjelenítésében.



Amit csináltunk

Pedagógusként, osztályfőnökként csoportokkal dolgozunk, ám nem mindig használjuk kellő tudatossággal az ebben rejlő lehetőségeket. Az osztály kezdetben egyénekből álló közösség, ami folyamatosan alakul, változik, és a megfelelő vezetői hatások nyomán valóban csoporttá kovácsolódik. Ennek a csoportnak minden esetben célja a tagok személyiségének és önismeretének fejlesztése, a tágabb értelemben vett tanulás és a társas készségek fejlesztése. Nem spontán módon, hanem a vezető irányításával tudatosan, a fenti célok mentén alakul. Csoportdinamikai szempontból végighalad azon a természetes csoportfejlődési folyamaton, ami elkerülhetetlen valamennyi csoport életében. A csoport az elérni kívánt célját minden esetben önmaga, a saját erőforrásaiból valósítja meg, és ideális esetben mindez nem egyéni, hanem közösségi szinten történik.





Miközben a képzés során a csoport maga is végighalad az alakulás-szerveződés-alkotás-búcsú fázisain és így saját élményként is tapasztalja a csoportdinamikai folyamatokat, az alábbi tartalmi egységeket, „tananyagot” dolgozzuk fel:

A csoport és a vezető kapcsolata

  • A csoportok kialakulásának fázisai, jellegzetességei
  • A csoportképződés szabályai
  • Az egyén szerepe a csoportban
  • A vezető helye a csoportban
  • A vezetési stílusok és vezetői attitűdök
  • A megváltozott tanárszerep (a tanár mint facilitátor)

Konfliktuskezelés csoportban

  • Az agresszió természete
  • A konfliktuskezelés stratégiái és a szituációs vezetési technikák
  • Konfliktusmegoldás csoportban

Közösségi értékek megteremtése, a tapasztalatok beépítése a mindennapi gyakorlatba

  • Együttműködés, bizalom kialakítása a csoportban
  • Az alapvető értékek megteremtése és stabilizálása a közösségben
  • A képzésen tanultak hasznosításának, saját pedagógiai gyakorlatba való beépítésének megtervezése


  • Csoportvezetőként nagyszerűen éreztük magunkat a képzéseken! Büszkék vagyunk a résztvevőktől kapott visszajelzésekre, ami megerősít minket abban, hogy jó úton vagyunk, és kellő kihívást jelent a további tanuláshoz, önképzéshez. Itt is el kell azonban mondanunk, hogy csoport nélkül nincs sikeres folyamat – ezért ezúton is szeretnénk megköszönni azt a nyitottságot és aktivitást, amit a képzéseinken részt vevők kifejtettek a közös cél érdekében.

    Élménypedagógia szakirodalom

    Kaposi László: Játékkönyv (Marczibányi Téri Művelődési Ház, Budapest, 2002)
    Kispéter Andrea - Sövényházy Edit: Élménypedagógia - Csapatépítő játékok ( Bába Kiadó, Szeged, 2009) Lohász Cecília - Söregi Viktória szerk.: Több mint játék – Szabadtéri játékok gyerekeknek és fiataloknak (Természetjáró Fiatalok Szövetsége, Budapest, 2009)
    Lovász Károly: Élménypedagógia (Lectum Kiadó, Szeged, 2005)
    Matthew D. Liddle: Tanítani a taníthatatlant – Élménypedagógiai Kézikönyv (Pressley Ridge Magyarország Alapítvány, Budapest, 2008)
    Tóth Julianna - Szűcs Katalin - Miklósi Balázs: Hogy valóban élmény legyen! Problémás gyerekek bevonása a nevelési folyamatokba az élménypedagógia eszközeivel (In.: Tanári Létkérdések, Raabe Kiadó, Budapest, 2009. szeptember)
    Tóth Julianna: A gyermekvédelmi szakellátásban élők speciális helyzete - Élménypedagógia a gyermekotthonokban (Család, Gyermek, Ifjúság, Budapest, 2007/2. )

    A témával kapcsolatos hasznos linkek

    www.pressleyridge.org/magyarorszag
    http://elmenyakademia.hu/
    http://www.outwardbound.hu/
    www.kalandokesalmok.hu
    http://szabadidoszervezo.net/szasz/

    --

     » Kommentálom
     Kommentálom «
    Várjon...

    A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

    Hozzászólások

    Juli | 2010. szeptember 14.
    Gratulálunk Petrának és Krisztinek a rendkívül tartalmas és színvonalas programhoz. Ráadásul a kép nem teljes, hiszen az OFOE a felsoroltakon kívül Kassán és Szabadkán is tartott igen sikeres tréningeket az idei Nyári Egyetemen, illetve Nyári Akadémián. Kassán Török Ildikóval, Szabadkán Mandák Csabával együtt keltettük jó hírét az egyesületnek. Mindenhová vissza várnak bennünket...
     Sajtófigyelő    Összes hír »
    2020.01.19.
    Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
    A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
    (Forrás: 444.hu)
    --
    2020.01.19.
    Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
    Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
    (Forrás: 444.hu)
    --
    2020.01.19.
    Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
    A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
    (Forrás: 24.hu)
    --
    2020.01.19.
    Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
    A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
    (Forrás: Magyar Nemzet)
    --
    2020.01.19.
    Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
    Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
    (Forrás: Magyar Nemzet)
    --
    2020.01.19.
    Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
    Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
    (Forrás: Népszava)
    --
    2020.01.19.
    A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
    Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
    (Forrás: Népszava)
    --
    2020.01.15.
    "A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
    Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
    (Forrás: Klubrádió)
    --
    2020.01.15.
    Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
    A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
    (Forrás: index)
    Utolsó üzenetek:
      OFOE

    Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
    Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

    (2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

    (3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

    (4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

    (A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

    --
      OFOE

    Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
    1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
    (1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
    kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
    részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
    Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
    (2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
    beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
    ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
    munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
    (3) A részmunkaidő kikötése
    a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
    b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
    elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
    számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
    szabadság leteltét követő naptól hatályos.
    A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
    megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
    nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
    Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
    nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
    kezdeni.
    (4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
    igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
    munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
    tájékoztatni a munkáltatót
    a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
    harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
    b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
    munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
    (5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
    intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
    kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
    időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
    hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
    (6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
    alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
    juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
    alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
    összefügg.
    (7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
    a munkáltató a közalkalmazottat
    a) a kérelem szerinti időpontig, de
    b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
    nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
    köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
    kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
    (8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
    közalkalmazott tekintetében.
    Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
    heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
    csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
    szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
    idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
    Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
    munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
    tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
    végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
    foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

    --
      OFOE

    Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
    A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

    --
      Gyimesi Krisztina

    Kedves OFOE!

    Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
    1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
    2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

    Válaszát előre is köszönöm,
    Kriszta

    --
      Láng Róbert

    T. Cím!
    Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
    Köszönöm

    --
      Szodrai Csilla

    Tisztelt OFOE!
    Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
    Köszönettel:
    Szodrai Csilla

    --
      OFOE

    Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

    --
      Hesz Dóra Virág

    Köszönöm a gyors választ!
    Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
    HEsz Dóra Virág

    --
      OFOE

    Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
    Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

    --
      Hesz Dóra Virág

    T. Cím!

    Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

    Várom szíves válaszukat:
    Hesz Dóra Virág

    --
    Üzenő Kommentek   RSS
    Utolsó 10 hozzászólás:

    [Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
    Az arányvesztés béklyójában »

    --

    [Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
    Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

    --

    [vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
    Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

    --

    [csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
    L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

    --

    [csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
    L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

    --

    [csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
    L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

    --

    [Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
    L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

    --

    [csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
    L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

    --

    [Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
    L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

    --

    [Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
    L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

    --
    OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek