OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2010. szeptember 14.
» Hozzászólások (1)
Címkék:
   

Peer Krisztina – Földes Petra:
Nyári kalandozás a határon túl

2010 nyarán számos határon túli képzést vezettünk az OFOE programjai sorában.

Ahol jártunk

Komárom: Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége XIX. Nyári Egyeteme –Osztályfőnöki kompetenciák fejlesztése

Földes Petra nyitóelőadása (ppt)
Gaal Gertrúd csoportvezető beszámolója
Gálfi Mária beszámolója a Dunatáj című hetilapban

Csíkszereda: Bolyai Nyári Akadémia 2010 –– Tapasztalati tanulás élménypedagógiai módszerekkel



Nagykovácsi: Magyar Köztársaság Oktatási és Kulturális Minisztériumának Határon Túli Magyarok Titkársága a Balassi Intézet közreműködésével –– Tapasztalati tanulás – élménypedagógia



Nemesócsa, Gúta és Érsekújvár: Tanév eleji nevelőtestületi csapatépítés



Célként tűztük ki

A képzések célja a kompetenciák fejlesztésén túl az élménypedagógia eszköztárának megismerése, a tapasztalati tanulás összetevőinek tudatosítása, a hétköznapi pedagógiai gyakorlatban alkalmazható élménypedagógiai módszerek sajátélményű megtapasztalása volt. A résztvevők tapasztalatokat és ismereteket szereztek a csoportdinamika jellegzetességeiről és a vezetői magatartásokról, ami hozzásegíti őket ahhoz, hogy pedagógusi munkájukban tudatosabban viszonyuljanak a csoporthoz (osztályhoz), és saját csoportvezetői szerepükhöz.

Nem titkolt célunk volt emellett a pedagógusok rekreációja, a csapatépítés is.





A képzés során a résztvevők megismerhették a tapasztalati tanulási ciklust, és gyakorolták az élménypedagógiai foglalkozások vezetéséhez szükséges pedagógiai módszereket. Tudatosabbá váltak a csoport állapotának és fejlettségének megfelelő feladatok megválasztásában, az adekvát vezetői magatartás megjelenítésében.



Amit csináltunk

Pedagógusként, osztályfőnökként csoportokkal dolgozunk, ám nem mindig használjuk kellő tudatossággal az ebben rejlő lehetőségeket. Az osztály kezdetben egyénekből álló közösség, ami folyamatosan alakul, változik, és a megfelelő vezetői hatások nyomán valóban csoporttá kovácsolódik. Ennek a csoportnak minden esetben célja a tagok személyiségének és önismeretének fejlesztése, a tágabb értelemben vett tanulás és a társas készségek fejlesztése. Nem spontán módon, hanem a vezető irányításával tudatosan, a fenti célok mentén alakul. Csoportdinamikai szempontból végighalad azon a természetes csoportfejlődési folyamaton, ami elkerülhetetlen valamennyi csoport életében. A csoport az elérni kívánt célját minden esetben önmaga, a saját erőforrásaiból valósítja meg, és ideális esetben mindez nem egyéni, hanem közösségi szinten történik.





Miközben a képzés során a csoport maga is végighalad az alakulás-szerveződés-alkotás-búcsú fázisain és így saját élményként is tapasztalja a csoportdinamikai folyamatokat, az alábbi tartalmi egységeket, „tananyagot” dolgozzuk fel:

A csoport és a vezető kapcsolata

  • A csoportok kialakulásának fázisai, jellegzetességei
  • A csoportképződés szabályai
  • Az egyén szerepe a csoportban
  • A vezető helye a csoportban
  • A vezetési stílusok és vezetői attitűdök
  • A megváltozott tanárszerep (a tanár mint facilitátor)

Konfliktuskezelés csoportban

  • Az agresszió természete
  • A konfliktuskezelés stratégiái és a szituációs vezetési technikák
  • Konfliktusmegoldás csoportban

Közösségi értékek megteremtése, a tapasztalatok beépítése a mindennapi gyakorlatba

  • Együttműködés, bizalom kialakítása a csoportban
  • Az alapvető értékek megteremtése és stabilizálása a közösségben
  • A képzésen tanultak hasznosításának, saját pedagógiai gyakorlatba való beépítésének megtervezése


  • Csoportvezetőként nagyszerűen éreztük magunkat a képzéseken! Büszkék vagyunk a résztvevőktől kapott visszajelzésekre, ami megerősít minket abban, hogy jó úton vagyunk, és kellő kihívást jelent a további tanuláshoz, önképzéshez. Itt is el kell azonban mondanunk, hogy csoport nélkül nincs sikeres folyamat – ezért ezúton is szeretnénk megköszönni azt a nyitottságot és aktivitást, amit a képzéseinken részt vevők kifejtettek a közös cél érdekében.

    Élménypedagógia szakirodalom

    Kaposi László: Játékkönyv (Marczibányi Téri Művelődési Ház, Budapest, 2002)
    Kispéter Andrea - Sövényházy Edit: Élménypedagógia - Csapatépítő játékok ( Bába Kiadó, Szeged, 2009) Lohász Cecília - Söregi Viktória szerk.: Több mint játék – Szabadtéri játékok gyerekeknek és fiataloknak (Természetjáró Fiatalok Szövetsége, Budapest, 2009)
    Lovász Károly: Élménypedagógia (Lectum Kiadó, Szeged, 2005)
    Matthew D. Liddle: Tanítani a taníthatatlant – Élménypedagógiai Kézikönyv (Pressley Ridge Magyarország Alapítvány, Budapest, 2008)
    Tóth Julianna - Szűcs Katalin - Miklósi Balázs: Hogy valóban élmény legyen! Problémás gyerekek bevonása a nevelési folyamatokba az élménypedagógia eszközeivel (In.: Tanári Létkérdések, Raabe Kiadó, Budapest, 2009. szeptember)
    Tóth Julianna: A gyermekvédelmi szakellátásban élők speciális helyzete - Élménypedagógia a gyermekotthonokban (Család, Gyermek, Ifjúság, Budapest, 2007/2. )

    A témával kapcsolatos hasznos linkek

    www.pressleyridge.org/magyarorszag
    http://elmenyakademia.hu/
    http://www.outwardbound.hu/
    www.kalandokesalmok.hu
    http://szabadidoszervezo.net/szasz/

    --

     » Kommentálom
     Kommentálom «
    Várjon...

    A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

    Hozzászólások

    Juli | 2010. szeptember 14.
    Gratulálunk Petrának és Krisztinek a rendkívül tartalmas és színvonalas programhoz. Ráadásul a kép nem teljes, hiszen az OFOE a felsoroltakon kívül Kassán és Szabadkán is tartott igen sikeres tréningeket az idei Nyári Egyetemen, illetve Nyári Akadémián. Kassán Török Ildikóval, Szabadkán Mandák Csabával együtt keltettük jó hírét az egyesületnek. Mindenhová vissza várnak bennünket...
     Sajtófigyelő    Összes hír »
    2020.04.04.
    91 ezren jelentkeztek a felsőoktatásba
    A 2020 szeptemberében induló felsőoktatási képzésekre 91 460-an nyújtottak be érvényes jelentkezést - tájékoztatta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-t....
    (Forrás: Magyar Narancs)
    --
    2020.04.04.
    Hermann Zoltán: Hány diákhoz nem jut el az online távoktatás?
    z iskolák bezárásával a magyar közoktatás egyik napról a másikra online távoktatási módszerekre állt át. Mindenki tudja, hogy vannak olyan diákok, akikhez a szükséges eszközök hiány...
    (Forrás: KRTK KTI)
    --
    2020.04.04.
    A siker kulcsa, hogy ne a nyelvvizsga legyen a cél
    A jó nyelvtanár számára nem az a legnagyobb eredmény, ha tanítványa nyelvvizsgát tesz, hanem ha a diák magától is szívesen néz angolul filmeket, vagy nyelvtani hiányosságai ellenére is...
    (Forrás: Magyar Nemzet)
    --
    2020.04.04.
    Több ezer óvodás még mindig bejár
    A tantermen kívüli, digitális munkarend idején is folyamatos a gyermekfelügyelet a köznevelési intézményekben. Bár a gyermekek döntő többsége otthonról tanul, vannak kivételek, hiszen...
    (Forrás: Magyar Nemzet)
    --
    2020.04.04.
    Szakszervezet: veszélyben az alapítványi fenntartásba kerülő egyetemek autonómiája
    Bódis József, az Innovációs és Technológiai Minisztérium felsőoktatásért, innovációért és szakképzésért felelős államtitkára szerdán jelentette be: az Állatorvostudományi Egyetem...
    (Forrás: népszava)
    --
    2020.04.04.
    Sok gyerekhez el sem jut a távoktatás, tömeges bukások lehetnek
    A diákok ötödéhez el sem jut a digitális távoktatás, tömeges bukások lehetnek, ha nem találnak ki valamit - mondja Hermann Zoltán, az oktatásgazdaságtan kutatója, aki a legátfogóbb magyar...
    (Forrás: index)
    --
    2020.04.04.
    A Debreceni Egyetemen betegszimulátorokon készülnek a frontvonalra
    Speciális szimulációs szobában készülnek a koronavírusos betegek ellátásra a Debreceni Egyetem orvosai, rezidensei és szakdolgozói – írja az MTI. Az aneszteziológiai és intenzív terá...
    (Forrás: index)
    --
    2020.04.04.
    Kellenek-e szankciók az otthoni tanulásban is? Az iskolapszichológus válaszol
    Matavovszky Dominika, iskolapszichológust kérdeztük a távoktatás lehetséges hatásairól, melyek a szülőket és gyerekeket egyaránt érintik. Arra a kérdésre, hogy lehetnek-e negatív hatá...
    (Forrás: eduline)
    --
    2020.04.04.
    Jövő héten döntenek az idei érettségiről
    A diákok már egyre jobban várják a válaszokat az érettségivel kapcsolatban, azonban a Kormányinfó mai sajtótájékoztatóján még mindig nem hangzott el semmi új információ a vizsgákkal...
    (Forrás: eduline)
    Utolsó üzenetek:
      OFOE

    Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
    A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
    ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
    munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
    többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
    külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
    mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
    munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
    rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
    meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
    díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
    indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

    --
      Szilágyi István

    Tisztel Címzett!
    Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
    Tisztelettel: Szilágyi István.

    --
      OFOE

    Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
    alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
    pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
    bekezdése alapján
    a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
    b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
    oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
    tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
    c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
    időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
    tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
    lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
    ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
    vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
    intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
    kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
    kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
    kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
    §-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

    --
      OFOE

    Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
    áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

    --
      Harmat Krisztina

    Kedves OFOE!
    Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
    Köszönettel:
    Harmat Krisztina

    --
      Szilágyi István

    Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
    Tisztelettel: Szilágyi István.

    --
      Doroginé Kiss Ildikó

    Tisztelt Egyesület!
    Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
    Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

    --
      OFOE

    Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
    Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

    (2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

    (3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

    (4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

    (A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

    --
      OFOE

    Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
    1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
    (1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
    kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
    részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
    Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
    (2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
    beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
    ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
    munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
    (3) A részmunkaidő kikötése
    a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
    b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
    elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
    számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
    szabadság leteltét követő naptól hatályos.
    A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
    megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
    nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
    Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
    nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
    kezdeni.
    (4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
    igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
    munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
    tájékoztatni a munkáltatót
    a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
    harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
    b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
    munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
    (5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
    intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
    kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
    időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
    hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
    (6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
    alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
    juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
    alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
    összefügg.
    (7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
    a munkáltató a közalkalmazottat
    a) a kérelem szerinti időpontig, de
    b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
    nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
    köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
    kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
    (8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
    közalkalmazott tekintetében.
    Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
    heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
    csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
    szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
    idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
    Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
    munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
    tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
    végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
    foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

    --
      OFOE

    Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
    A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

    --
    Üzenő Kommentek   RSS
    Utolsó 10 hozzászólás:

    [Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
    Az arányvesztés béklyójában »

    --

    [Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
    Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

    --

    [vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
    Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

    --

    [csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
    L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

    --

    [csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
    L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

    --

    [csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
    L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

    --

    [Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
    L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

    --

    [csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
    L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

    --

    [Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
    L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

    --

    [Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
    L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

    --
    OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek